-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
Sziasztok!
Téligumi vásárlás előtt állok, 205/55 R16 méretben.
Két típust néztem ki:
- Continental TS850
- Nokian WR D3Mindkettőről jókat olvasok, a Nokian gumiról viszont olyan infóim is vannak, hogy elég gyorsan kopik.
Szerintetek megéri a +20.000 Ft felárat a TS850 garnitúra?
Megnéztem még a Nokian új mintázatát a WR D4-et, ami árban ott van, mint a TS850. Nagyon azzal reklámozzák, hogy az első abroncs, ami A minősítést kapott nedves úton. Ezzel a gumival kapcsolatban az újdonsága miatt nem nagyon találtam még semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Látszik, hogy nem követtem nyomon a D4 árát. Mikor én néztem, még a TS850 árában volt, most meg valóban olcsóbban meg lehet kapni, mint a D3 gumit. Nekem is furcsa ez egy teljesen új mintánál, amit ráadásul reklámoznak a legjobb vizes tapadással.
-
Qtya123
őstag
A Nokian WR D4-et kár, hogy nem tesztelték. Nem is értem, idei minta, "A" besorolás. Megért volna egy tesztet.
-
Qtya123
őstag
Hát nem tudom... Lehet inkább csak azért ajánlanak adott márkákat, mert abból rendeltek be egy csomót, nyilván azt reklámozza amiből van neki 100 db, hogy kisöpörje, mint mondjuk a Continentalt, amit az ára miatt nem annyian vesznek, így kevesebbet is tart belőle.
Firestone például Bridgestone kötődésű. Elhiszem, hogy nem rossz gumik, azt is, hogy az ADAC teszt elfogult, de azt már nem, hogy a prémium gyártók az olcsóbb kategóriás "gyermekeiket" jobb minőségűre csinálják, mint a fő húzónevű gumikat. Nem hiszem, hogy sokkal rosszabbak, na de hogy jobbak?
-
Qtya123
őstag
válasz szőröscica #9410 üzenetére
Negyedrészt: az évi két alkalom történő átszerelés+centrírozás árából kb 2 év alatt kijön egy lemezfelni garnitúra. Onnantól meg már megspórolt pénz minden évben.
-
Qtya123
őstag
El lehet adni a legkotványabb gumikat is. Mindent megvesznek. Én most adtam el a leharcolt téli szettet 18ezerért. Ennél durvább volt a nyári szett eladása. Vénséges Goodyear Eagle F1 gumik, elöl kopásjelzőig kopva, hátul szétgyilkolva olyannyira, hogy már a kopásjelző is kopott, a gumi szélei pedig teljesen elnyalva. Ez egy esőmintás gumi volt, ami ennyire elkopva még annyi tapadást sem ad, mint egy nem esőmintás kopott. 10ezerért elvitték és nem driftelni....
Gondolkodtam is, hogy én hajamra kenhetem a legjobb gumikat az autón, ha egyszer belémszáll valaki, aki ilyen lekukázott gumikat használ. -
Qtya123
őstag
válasz Deathunter79 #9497 üzenetére
Igen szembejöhet. Viszont ha én nem adom el neki, mert már kuka a gumi, akkor csak annyit érek el, hogy nem az én lekotlott gumijaimon jön szembe, hanem a szomszédén. Az esély teljes mértékben megegyezik, az egyetlen változás, hogy én egy forintot sem kaptam.
-
Qtya123
őstag
válasz Deathunter79 #9529 üzenetére
Hát igen, megveszik velem vagy nélkülem. én meg nem vagyok a pénzem ellensége, megakadályozni úgysem tudom.
Amúgy meg hány olyan tulajt látni akik felteszik a 17-18as kerekekre a széles, peres gumit, csak ugye azokból az új és minőségi gumi nem két forint. Diszkófelni meg kell, gumira már nem telik, emiatt folyton levedlett vén dög gumikat vesznek rá, addig használják amíg slickre nem kopik, akkor is csak a hajtott keréken cserélik. És elég erős autókra vannak ezek a gumik felpakolva. -
Qtya123
őstag
válasz belaazallat #9540 üzenetére
Kíváncsi vagyok erre az új 4 évszakos Michelinre, hogy valóban sokkal jobb-e, mint a régebbi 4 évszakos gumik. Mondjuk tapasztalatom 0 a 4évszakosokkal, sosem volt, nem tudom miként viselkedik. Majd írjátok meg a tapasztalatokat, elsősorban vizes, másodsorban száraz úton való tapadásra vagyok kíváncsi. Nyilván nem egy Pilot Sport lesz, de hátha eljutottak oda ezzel a gumival, hogy aki keveset megy és főleg városban, annak kiválóan megfelel.
-
Qtya123
őstag
válasz johnny82 #9579 üzenetére
Az nem jelent semmit DOT szám szempontjából, hogy régóta piacon van a TS850. A gyártás folyamatos, nem az van, hogy legyártottunk 3 éve százezer darabot és kész.
Nekem egyébként a héten (ami a 41. hét) jöttek meg a TS850 gumik és 38. heti gyártásúak. Gyakorlatilag most hűlt ki. -
-
Qtya123
őstag
válasz mintapinty #9654 üzenetére
Ez elég durva minta Főnök?
gumiEgyébként szerintem a hozzászólással azt akarta mondani, hogyha az autót télen úttalan utakon, hegyoldalakon használod, ahol a hókotró sosem jár, akkor valami "hógumit" vegyél. Ezeket inkább az északi országokban használják és tudni kell róluk, hogy azon kívül, hogy hangosak, vizes úton nem a legjobbak és gyorsan kopnak. Cserében a "durva minda miatt" jók hóban, de elsősorban csak ott.
Ha nem ilyen körülmények között kell elsősorban, akkor a felsorolt 3 közül nagyon egyikkel sem fog mellé a kérdező.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz csgeri80 #9671 üzenetére
Ennek a történelem során először A besorolást kapott dolognak csak marketing jelentősége van.
A tesztben is látható, hogy nedves úton több gumi is jobban szerepelt nála jelölés ide vagy oda.Ettől függetlenül jó gumi a WR D4, de ne a matrica alapján válassz.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Nekem is Eagle F1 GS D3 gumik voltak az autóhoz vásárláskor, de öregek és kopottak voltak, így fel sem raktam őket, nem tudom egyébként mennyire tapadtak volna még (téli kerekeken hoztam el az autót).
Idén tavasszal vettem 4 új Eagle F1 Assymetric 2-t. Fentiek miatt nincs közvetlen összehasonlítási alapom a GS D3-al, de ismerősnek volt és nagyon szerette, csak ahogy már írták itt is, gyorsan kopott. Neki 3 szezont bírt.Az Assymetric 2 gumikkal eddig kb 6.000 km-t mentem és nagyon jól tapad mind szárazon, mind vizes úton. Esetleg ez is egy alternatíva lehetne neked a GS D3 helyett, de nem látok belőle 195/45 R17 méretet.
Nyári gumit tényleg nehéz eladni télen. Hirdetek két jó Michelin Pilot Sportot, még csak meg sem nézik a hirdetést. A lerúgott öreg télieket 2 nap alatt elvitték.
-
Qtya123
őstag
Ejha, durván öreg gumikkal jártál. A DOT alapján ezek 1999 35. hetében készültek. Lesz olyan, aki ezt nem nézi mert azt sem tudja mi az, csak azt, hogy van még rajta minta. Sokat nem kapsz érte így sem, szerintem max 8-10.000 Ft a garesz. Aki meg játszós gumit akar, az nem ad ezért pénzt, mert elhoz 10 ilyet a gumistól ingyen.
-
Qtya123
őstag
válasz h1ght3chzor #9784 üzenetére
Nem észt osztani akarok, pusztán a saját nézetemet írom le. Feltételezem nem azért vettél 225 lóerős autót, mert nem küldöd meg néha, vagy szinte mindig. Én sem használtam eddig egyik autón sem prémium gumit, de mikor megvettem a jelenlegit, ami a tiédnél jóval gyengébb (155 le) a középkategóriás gumival kis noszogatásra már csúszáshatáron volt. El is döntöttem, hogy nem ér annyit az a 20-30ezer ft, amennyivel olcsóbb a közepes gumi, hogy összetörjem magam, meg ne használjam ki néha amit a futómű tud, mert a gumi nem engedi. A jelenlegi gumikkal ég és föld a különbség.
Én ilyen autóra nem vennék 4 évszakos gumit, akármennyivel is jobb a CC, mint a korábbi 4 évszakosak. Ha kihasználod az autód adta lehetőségeket, a CC lehet kevés lesz.
Költségkímélésnek az is jó alternatíva, hogy nyárra hagyod a 17-es alukat, télre meg veszel használtan 4 db lemezfelni 16" méretben. Olcsóbb is rá a gumi, jobb is télre a keskeny gumi, illetve nem a sós lében maratod az alukat. Évi 10ezres futásnál mindkét kerékgarnitúra sokáig kitart.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz h1ght3chzor #9790 üzenetére
Biztosan vannak jó áron használt prémium gumik, de én amikor néztem őket két változattal találkoztam. Az egyik az volt, hogy a minta még jó (5-6 mm) de vén dög a gumi (2008-2009). A másik kategória az volt, hogy fiatal gumi, de 3-4 mm minta. Egyiknek sem sok értelme van.
Aztán találtam fiatalt, jó mintával, de az meg alig volt olcsóbb mint az új.
-
Qtya123
őstag
Azzal kezdtem, hogy nem okoskodni, rábeszélni akarok, csak a saját gondolatmenetemet írom le. Igaz, valóban nem próbáltam a CC-t. Azt viszont továbbra is úgy gondolom, hogy kicsi az esélye annak, hogy egy kimondottan nagyteljesítményű autókra tervezett, utcai sport gumival ugyanazokat a tapadási paramétereket hozza. Próbálok a gyártók fejével gondolkozni és ez a logika nem fér bele. Persze biztosan jól tapad, illetve úgy alkotom meg a véleményem, hogy nem próbáltam, de ha az autó határait keresem, inkább nem 4évszakos gumival teszem, legyen az bármennyire jó a kategóriájában.
Egy 4évszakosra akárhogy is nézzük kell egy kompromisszum a fejlesztés során, egyszerűen mindenben nem lehet a top. Vagyis biztosan lehet, csak 1: nem érdekük, 2: lehet meg tudnák csinálni, csak árban 3x drágább lenne. Éppen olyan kompromisszum ez, mint egy száraz tapadásban ütős semi slick sem lehet vízen jó.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Webshopos gumirendelésnél, ha kételkedik valaki, hogy mennyi idős gumit küldenek vagy egy "trükk", ami nekem bevált. Természetesen lehet csak szerencsém volt és egy újabb kísérlet mást mutatna.
Szóval az adott nyárigumi esetén V sebességindexű volt raktáron nagyon sok. Én is féltem, nehogy ilyen 1-1.5 éves gumit adjanak, mert beragadt tavalyról stb... Y indexből viszont egy sem volt raktáron, csak rendelésre tudtak hozni. Ha jól emlékszem kb 600-700 Ft-al volt drágább a magasabb indexű. Megrendeltem és a DOT szám alapján két héttel az átvételt megelőzően gyártották.
Lehet azért volt ennyire friss, mert nem annyira viszik és nincs legyártva belőle előre rengeteg, bár ha megfordítjuk az a logika is működhetett volna, hogy pont ezek lettek volna öregek, mert legyártják, de nem viszik.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ma felszereltem a téli felniket, amelyekre pár hete vettem meg a 205/55 R16 Continental TS850 gumikat. Ami elsőre feltűnt, hogy sokkal halkabb, mint a nyári 225/45 R17 Eagle F1 Assym 2. Ez már csak azért is érdekes mert a téinek 72 dB, a nyárinak 69 dB van megadva és eddig is azt tapasztaltam, hogy minden esetben a téli gumikon hangosabb volt az autó.
A másik tapasztalatom, hogy vagy öregszem, vagy változik az ember, de kifejezetten nyűgnek éreztem átkerekezni az autót. Ezelőtt évekig örömmel álltam neki, most meg azon agyaltam, hogy tavasszal már nincs kedvem nekiállni. Ja és az 1 alkalommal használt ilyen mintával rendelkező kerékőr szett máris kezd elnyalódni, nem is a meghúzásnál (nyomatékkulcsal 110 Nm-re), hanem lelazításkor.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
A nyári kerekeken lévő kerékőrök közül az egyik levételekor megsérült kicsit. Tavasszal a felrakáskor nem volt gond (110 Nm-re húztam az előírás szerint), de levételkor az egyik eléggé be volt állva, ráadásul elbénáztam, mert nem teljesen pontosan illeszkedett rá a kulcs, hanem kicsit elbillent lefelé. Az eredménye ez.
Szerintetek odafigyelve, hogy jól illeszkedjen a fej, ezt még használhatom a későbbiekben, vagy kuka a garnitúra?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Csatlakozom a hóváráshoz és IS!
Sóban én sem szívesen használom. Ha mégis kell, akkor utána alapos mosás minél hamarabb.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Nyilván az autó van értem, de azért attól még lehet igényem arra, hogy megkíméljem és nem hiszem, hogy attól, hogy nem szeretem ha okádék egész télen, attól már alárendeltem magam egy használati tárgynak, mert lemosom. Én nem 1-2 évre veszek autót, hanem 7-8 évre és nem mindegy, hogy mennyire amortizálódik le ezalatt. Mellesleg eladásnál sem lefelé nyomja az árat, ha szép az autó.
Egy dolog, hogy nem eszi meg pár év alatt az autót a só, de attól még nem használ neki. (Egyébként érdemes néhány németországi autót megnézni, ahol köztudottan sokat sóznak. Tele van az aljuk felületi rozsdával 7-8 évesen. Tenger mellett meg az ajtókédereket eszi a levegő ilyen korra.)Ez olyan, hogy miért mossam le a cipőmet. El nem bomlik tőle, a lábamnak meg mindegy mert belül van nem kívül, akkor meg minek.
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #10142 üzenetére
Kinek mi az átlag. Van aki sűrűn mossa, de úgy nekimegy a koszos kasztninak, hogy kicsit megvizezi aztán meg csiszolja rajta a koszt a szivaccsal. Átlag feletti autóféltésnek tűnik az ő szemszögéből közben meg...
Kedvencem az volt, mikor a pár hetes új autóját úgy mosta le a gazdája, hogy beállt a mosóba és a habkefével pénzbedobás nélkül szárazon (pontosabban annyi nedvességgel, amennyire a kefe nedves volt) átdörgölte az egész autót a magasnyomású mosás előtt.
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Nálam tegnap autópályán előjött az év rejtélye. Autópályán egy emelkedőn haladva (M3) egyszer csak elkezd rázkódni az autó eleje, érzésre inkább a jobb oldala. Először azt hittem úthiba. Aztán csak nem múlt 10-15 másodperc múlva sem. Na mondom csak nem egy szép szálszakadás lett a futófelületen? Az emelkedő tetejét követően pont egy pihenő volt, lassítottam (közben rázkódás megszűnt) és kiálltam.
Akárhogy forgattam a kerekeket, szálszakadásnak nem volt nyoma. Egyébként idei téligumik, acélfelnin. Na mondom akkor biztos a súly hiányzik valahonnan, biztosan lerepült. Megvolt mindegyik. Kerekek nem lötyögtek, kerékanyák a helyükön mind.
Nincs mit tenni, óvatosan vissza a pályára. Nagy meglepődésemre semmi hiba. Hibátlanul haladtam, még végsebességig is meghajtottam próbaképp, de semmi rezonancia. El nem tudom képzelni, hogy mi lehetett. Arra is gondoltam, hogy egy szakaszon talán barázdás volt az autópálya és az szivatott meg. Mondjuk erre nem fogadnék nagy összeggel, mert ugyan ritkán, de szoktam járni az M3-on, de sosem tapasztaltam ilyet.
Tipp esetleg, hogy mi lehetett ez?
Üdv és BUÉK!
-
Qtya123
őstag
válasz K Norbi #10559 üzenetére
Budapestről mentem Debrecen felé és Hatvan után nem sokkal van a Horti pihenőhely, könnyű megismerni, mert nem egy szimpla pihenőhely, hanem van ott egy étterem+motel is, Hatvanas Fogadó a neve. Na ez előtt a pihenőhely előtt van egy hosszabb szakasz amely 3 sávos kapaszkodósávval. Én a rezgést a 3 sávos rész vége felé kezdtem érezni és ekkor a legbelső sávban volta, de amikor kimentem a külsőbe, akkor is csinálta. Kíváncsi vagyok Neked is ezen a szakaszon volt-e a jelenség.
Itt van a helyszín.
Kornelka: Én is gondoltam kavicsra, jártam is már úgy, hogy beszorult, de az minimálisan rázott csak, illetve hallani is lehetett, ahogy ütemesen csattog a kavics, így elvetettem ezt a lehetőséget. Vagy ez nem kavics volt, hanem féltégla.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Akkor lehetséges, hogy tényleg a pályával volt a gond, csak furcsállom, hogy ilyen erősen és ilyen sok méteren keresztül csinálta. Amúgy az az érdekes, ha ilyen az út a szóban forgó szakaszon, akkor már tuti tapasztaltam volna máskor is és nem felejtettem volna el mostanra az biztos.
Egyébként leellenőriztem a lengéscsillapítókat, kerékcsapágyakat és a fékeket, kormányösszekötőket is. Semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
DZs: Féltengely kilőve, mert az hátul van és elöl éreztem a rezgést.
-
Qtya123
őstag
ZolikaDB:
Az általad megjelölt árkategóriában én a Firestone Winterhawk 3 gumit venném, vagy ha rászánsz még 2.000 Ft/db-ot az árra, akkor a TS850-et.
A kérdésed második felét nem igazán tudom értelmezni:
"Kérdésem: jégen, szakadó hóban, latyakban egy jó téligumival tudok érdemben haladni, vagy gyorsítani, kanyarodni kereszteződésben, anélkül, h kitörne a kocsi, vagy leesne az útról?"Ez nyilván sokmindentől függ, de ha nem jeges az út és nem teljesen fogalmatlan az ember a téli vezetéshez, akkor azért kevés olyan helyzet akad, ahol probléma lehetne egy jó téligumival.
OFF:
Látom debreceni vagy, kérdeznék egyet én is autós témában, mert nekem és néhány ismerősömnek évek alatt nem sikerült rájönni egy dologra, ami a környékre jellemző, hátha te helyi lakosként tudsz logikus magyarázatot adni:
Miért van az, hogy a környéken az autósok 70%-a szinte mindig a megengedett sebességhatár alatt közlekedik jó 10-20 km/h-val még nyáron a száraz úton is?
Egyszerűen nem lehet eljutni úgy a környező településekre, hogy ne 70 legyen az átlagtempó. És nem, nem a kamionok miatt, mert akkor is ennyivel mennek, mikor nincs busz/kamion.
Városban meg ha elkezd esni egy kicsit az eső tökmindegy, hogy tél vagy nyár, 35-el poroszkál mindenki. Sokszor egymás mellett a két sávban, amitől végképp megőrülök. Ja és ennek ellenére nagyon sok a baleset. Számtalanszor látok olyat, hogy a 40-50-es tempókkal összetörik egymást, de már volt szerencsém olyat is látni, hogy a 70-es haladót a másik elkezdte előzni 75-el, lesz@rva, hogy szemből jön a busz és megvolt a baj. Előz, de még akkor sem nyomja neki...Szoktam mindenfelé vezetni az országban, de az észak-alföldi megyékben tapasztalom egyedül azt, hogy alig van tolakodó/gyorshajtó, ellenben mindenki cammog és kihajtanak az ember elé, majd beállnak 70-re. Baleset meg több van mint a kanyargós és közismerten száguldozós utakon. Itt gyakorlatilag nyíl egyenes úton tetőre teszik az autót 70-el. Több ismerősöm is ugyanezt mondja, aki nem a környékről származik. Van aki 15 éve költözött Debrecenbe, de a mai napig megőrül ettől és az okát nem tudja. Az ember azt gondolná, hogy a sík és egyenes utakon pont tele van gyorshajtóval, de itt én csak azt látom, hogy a külföldiek nyomják neki, a helyiek 70%-a meg belassulva.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #10735 üzenetére
Világvége.. és nem csak papi és mami csinálja ezt, mert ők mindenhol ezt csinálják, hanem itt minden korosztály csinál ilyet.
Múltkor is ment előttem egy autó 35-el, majd közeledett a lámpához, ami sárgára, majd pirosra váltott. Ugyanazzal a 35-ös tempóval szépen átment rajta. Errefelé nem kell sebesség a balesetekhez.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz zolikaDB #10737 üzenetére
Szerintem kb egyforma képességű a Firestone és a Hankook.
Egyébként az árba még pont belefér a Nokian wr-d3 és egy kicsivel fölötte van a wr-d4. Ezek a gumik is jók.Amúgy most nézem csak, hogy árban milyen nagy ugrás van a 15" és a 16" között, miközben a 13" és a 15" között alig van eltérés. Természetesen a tucatméretekben.
wr-d3:
175/70 R13 - kb 14.000 Ft
195/65 R15 - kb 15.000 Ft
205/65 R16 - kb 22.000 FtUgyanez Winterhawk 3 esetén: 13.000 Ft, 13.500 Ft és 21.000 Ft.
Durva, hogy 15"-ig ilyen 500-1.000 Ft-os összegekkel játszható az átmérők közötti átjárás, 16-nál meg egyből 7.000 Ft körüli az árkülönbözet. Ugyanezekre a gumikra meg 16 helyett 17"-ra 8-9.000 Ft az ugrás... Kissé aránytalannak érzem, bár gondolom ez azért lehet, mert a 15"-ig sokkal több a kereslet, mint felette.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz K Norbi #10741 üzenetére
Érdekes, hogy pont az ellenkezőt tapasztalod, szerintem ez valamelyik párhuzamos univerzumban történik. Én pezsgőt bontanék, ha az lenne a legnagyobb bajom a város útjain, hogy ki kell húzódni a külsőbe, mert letol a forgalom tempója. Sajnos a valóság az, hogy megy negyvennel egymás mellett a kétsávoson.
Sokat jártam a környék útjait egy 53 lóerős 1.0 Suzukival, ami sokak szemében vörös posztó a letolásra. Az ország sok részén előzték is ezerrel a Suzukit, kerüljön az bármibe, errefelé alig csinálta ezt valaki. Araszoltam 40-el a kétsávoson és azt éreztem, hogy ide még az 53 le is feleslegesen sok.Másik leggyakoribb, hogy 60-as tábla után észre sem veszik a kereszteződést, ami feloldja és küldik neki tovább, na nem hatvannal, inkább ötvennel mert az a biztos.
Erről egyébként a PH Debrecen topikban is olvashatsz sokat. Sok helyi bosszankodik ezen. Mondom én... párhuzamos univerzumban jártál.Egyébként abból is van baj nem kicsi, hogy sokan azzal a mentalitással állnak a városon belüli dupla sávhoz sokan, hogy "én megyek 50-el a belsőben, ami a megengedett, a mögöttem lévő nehogymá' gyorsabban akarjon menni, mit siet a rohadék, én ugyan nem húzódok le neki, megyek inkább a másik autó mellett, hogy még véletlenül se tudjon jobbról se elhaladni".
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Pár héttel ezelőtt egyik fórumtaggal találgattunk itt, hogy az M3 autópálya egyik szakaszán az út rossz, vagy az autóm futóművével van a gáz, mert hosszú másodperceken keresztül elég irreális mértékben és módon rázott a jobb eleje. Akkor nekem az volt a gyanús, hogy ritkán ugyan, de jártam arrafelé már többször, de ilyet nem tapasztaltam.
Most ismét arra mentem és kimondottan figyeltem a szakaszra. Bementem a belső sávba és ugyanakkora sebességgel végigmentem a kérdéses részen. Az ütemes rázkódást csak gyengén, de lehetett érezni végig. A kulcs a következő: Eddig sosem a saját autómmal mentem ott végig és amit használok az ennyire elnyelte azt a barázdás részt.A sajátommal csak múltkor mentem ott és ezek szerint nem kicsit más a két futómű karaktere... Én meg vizsgálgattam ott a komplett futóművet a pihenőhelyen fagyban, sötétben.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Mondom én már rég. Magyarországon mindent el lehet adni.
Volt már aki vett olyan gumikat, amin még a kopásjelző is kopott volt, mellette voltak vagy 12 évesek, cserébe a 4 db volt 12.000 Ft.A baj ott van, hogy más megveheti az új és jó minőségű gumikat és örülhet, hogy milyen jó tapadása van egy vészfékezésnél és elkerülte a balesetet, ha hátulról meg legyalul a mögötte jövő, mert azon meg műanyaggá keményedett, minta nélküli gumik vannak.
ACAB95: Ha ezeket használatra vetted, akkor milyen állapotúak, amiket eddig használtál?
-
Qtya123
őstag
Én is most kerestem meg a manualban, ugyanezt írja szóról szóra nekem is.
Ettől függetlenül én nem cserélem keresztbe őket, azt vallom, hogy nem a legjobb ötlet a forgásirány megváltoztatása pontosan az előbb részletezett fémszálak miatt.
Bár én úgy gondolom az, hogy ki hogyan cseréli fel, ugyanolyan hitvallás, mint ki melyik motorolajra esküszik.
-
Qtya123
őstag
válasz TayRol #11171 üzenetére
Én is a 2013-as teszt alapján választottam múlt évben. A Conti és a Goodyear volt a kiszemelt és úgy voltam vele, hogy azt veszem amelyiket sikerül kedvezőbb áron beszereznem, mert igazából a tesztek alapján kb egyforma tudásúak. Végül a GY volt kedvezőbb áron így azt vettem. Szárazon nagyon fog, a kanyarokban meglepően sokáig tapad, fékezéskor meg leszakad az ember feje.
Vízen is jók vele a tapasztalatok, bár vizes úton elég ritkán mentem vele eddig. A szezonban kb 6.000 km-t tettem meg és elöl kb 0,5 mm-t kopott, hátul meg kb 0,7-et, de gyakorlatilag a 6.000 km-ből 2.000 szerpentin volt és forszírozás.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #11241 üzenetére
Valóban kb 2 kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor volt fagypont alatt a hőmérséklet, a hóeséses napok számához meg elég egy kezem is.
Az már kevésbé vicces, hogy ez a nem létező tél a 3 napig tartó -6 fokkal ugyanúgy szétkapta azokat a szakszerűen karbantartott utakat, mintha rendes tél lett volna....
-
Qtya123
őstag
Én is most hirdettem meg egy garnitúra 235/40 R18 vénséges nyárigumit. Kutyát nem érdekelte a DOT, vitték mint a cukrot a hirdetés feladás után pár órával. Magyarországon R17 és afelett mindent el lehet adni. Komolyan, ha már a szálak lógnának ki, még akkor is lenne aki elvinné óccó kici pénzé'.
-
Qtya123
őstag
Csak egy érdekesség:
Az világos, hogy a gumicímkék betűbesorolása nem szentírás. Azt viszont nem gondoltam, hogy a zajszint is fenntartásokkal kezelendő.
Mikor ősszel felraktam az új 205/55 R16 Conti téligumikat, akkor úgy éreztem, mintha halkabb lenne. Most felkerültek újra a nyáriak (GY 225/45 R17) és kimondottan figyeltem az előtte utána zajt. Jól gondoltam, sokszorta hangosabb a nyári, szinte zavaró a télihez képest, amíg újra meg nem szokom majd. A vicc, hogy a nyárinak 69 dB van beírva a télinek meg 72 dB.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Sziasztok!
S-Crossomon az idei szezonban le szeretném cserélni a megelégedéssel használt Continental Contipremiumcontact 2 típusú nyári gumikat. Minta kb félúton, évben viszont idén nyáron lesz 6. éves.
Felhasználás 70% pálya, 10% országút, 20% város. Tempósan szoktam közlekedni.
A méret 205/60 R16.Nézegettem teszteket, ahogy látom általában a Premiumcontact szokott az élmezőnyben végezni. 2023-ban a ContiPremiumcontact 6, a 2024-es teszten a Premiumcontact 7 végzett elöl. Igaz a 7-esből egyelőre nem találtam még 205/60-ast, csak /55-öst, gondolom azért, mert nemrég jött ki ez a típus, később lesz majd.
Viszont az árakat nézve a 6-os úgy 53e Ft/db áron van, az egyel korábbi (vagyis már kettővel) minta, a ContiPremiumcontact 5-ös lényegesen olcsóbb, 35-40e Ft/db.
Kérdésem, hogy az 5-ös helyett megéri az összességében ~ 60e Ft-al magasabb végösszeget a 6-os? Esetleg várjam meg a 7-est is? (gondolom az még drágább lesz)
Vagy van esetleg másik gumi, ami ár/értékben optimális?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Szezon előtt mennyire jellemző (jellemző egyáltalán?) az akciózás?
Prémiumcontact 6-ot akarok venni, elcseszett méret ez a 205/60 R16. 50e Ft felett indul hozzá ez a gumi.
Prémiumcontact 7 csak 205/55 méretben van. Gondolom mert nagyon új még. Hamar szokott bővülni a méret? (Bár gondolom a pc7 még drágább lesz, kicsit overkill már ennyit szánni gumira egy Scross esetén).
-
Qtya123
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- iOS alkalmazások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple notebookok
- Ford topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kerékpársportok
- Hegesztés topic
- További aktív témák...