-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Patrick
addikt
Üdv!
Anzio felnikről tudtok valamit? Nem találok semmi infót róla, azt hiszem, talán német?
Ez a típus tetszett meg 15"-re:[link]
Van egy sok küllős is HRS Hijoin, de szerintem esetlenül néz ki 15-ös méretben.„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Marad a gyári felni, ami tetszik, az nagyon drága, vagy megfizethető de gyenge minőség...
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Dany007 #12401 üzenetére
Nekem is ez van egy Peugeot 406-oson. Nagyon jó gumi. Jól tapad, jól vezeti a vizet, jó a fékút, nem hallok semmi gumizörejt, fogyasztásban is jobb. Eddig kormoran-om volt... ég és föld. Ez az első prémium kategóriás gumim, teljesen meg vagyok vele elégedve.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Motion_Blur #12689 üzenetére
+1.
4-szer rendeltem tőlük, abszolút rendben vannak.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Felkerültek az új papucsok (acélfelni) az autóra. Michelin CrossClimate, 195/65 R15 V XL.
Évi kb. 5-6000 km-hez vettem, nyáron pár Pest, Balaton, kisebb kirándulások még becsusszannak, többi csak város.Kíváncsian várom, hogy fog viselkedni. Csak XL-es verzió volt, ahonnan vettem, de XL-est is akartam. Hazafele a gumistól nekem komfortosabbnak tűnt, mint ami nyári volt és a tavalyi téli, picit meglepődtem az első erősebb kigyorsításnál és a kanyaroknál, milyen frankón belefekszik az útba, nem is tudom igazán leírni. Ilyet még nem éreztem. Furi, lehet, hogy az erősített oldalfal miatt? A Goodyear EfficientGrip Performance nyári és a Barum Polaris 3 téli nem XL-es nekem.
Holnapra mondanak pár centi esőt, majd havat ide nyugatra, lesz lehetőségem kipróbálni ilyen körülmények között is.
Qru, A V mintázat miatt érdemes többet fújni bele, mint az előírt? Te mennyit fújtál bele? Munkatársam KIA-jára, felrakták a téli V mintás gumit (Michelin Alpin 5) és azt mondta neki a gumis, hogy többet fújt bele (2,4-2,5 bar), mert a szélén kisebb a profilmélység, a közepén nagyobb a V minta miatt és, hogy akkor nem fog egyenletesen kopni.
Köszi, Üdv!
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz K Norbi #16716 üzenetére
Egyetértek, aki pedig nem megy annyit, az nyugodtan vehet prémium 4 évszakost. Alább nem adnám.
Sajnos úgy néz ki idén már nem lesz hó, pedig legalább karácsonykort lenne, 10 cm is elég. Na de ott van még a január, február, március...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Nem is tudom mit írjak... úgy az adacról... a vw meg... Na mindegy.
Én személy szerint egyenlőre meg vagyok elégedve a CC-vel. Latyakos, enyhén havas úton, havas esőben adtam neki, nagyon jól tapadt a kanyarokban... A másik 3-as 4 évszakos is nagyon jó lehet szerintem, de itt alig van hó és ha lesz is valamennyi, szerintem azzal a CC megbirkózik.
Évi 5-6000-et megyek, 90% város 10% a nagyobb távok, főleg nyáron. Nyilván, amennyiben olyan helyen laknék, hogy állandó a hideg vagy a tél, vagy fél évig, stb, természetesen felrakom az egyik legjobb téligumit...
DE! Hiába a jó téligumi télen és hiába a brutál jó nyári gumi nyáron, így is úgy is vannak balesetek, sajnos, bár ne lennének... a múltkori bmw vs audi kocc pesten, vagy a bmw vs nem is tudom milyen autó volt az autópályán, mindkettő téligumival, mind a kettő elhunyt...
És még lehetne ragozni...
Jahh és ovlasd el a hszeket, imádom.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
-6 fok, minden zúzmarás, fagyott. Az út, hol száraz, hol nedves, enyhén csúszós... a CC állja a sarat.
Jövő hétre, talán már hétvégétől, pár cm havat mondanak. Kíváncsi vagyok.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Kerékpárról leszállni és áttolni, ezt sem tudják megjegyezni, tisztelet a kivételnek...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Azért mondom, a kresz is megérne egy misét. Na meg, ha picit belegondol az ember, a gyalogos, milyen hihetetlen átgyalogol a zebrán, sajnos még így is ütnek el embereket a zebrán... pedig nem 30-al robognak át, ahogy némelyik kerékpáros teszi azt...
Természetesen láttam már kerékpárost megállni a zebra mellett, leszállt és áttolta a kerékpárját. Ilyen is van.
De amikor éjjel nincs kivilágítva, az a legjobb... vagy amikor kedves autós társunk semmilyen fényt nem kapcsol be gépjárművén, pedig olyan sötét van, mint a ... városba nem veszi észre, oké, de hogy városon kívül sem, az elképesztő.
Na de ne is menjünk bele.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Mivel, hogy a CC gumiabroncs V alakú mintázata miatt javasolt a nagyobb nyomásra történő fújás, - ez esetben nálam pl 2,2-ről 2,5 bar, - hogy egyenletesen kopjon a futófelület, megnövelték, vagy meg kellett növelni az oldalfal teherbírását.
Teljesen más valóban, már az első kanyarban észrevettem, + a hepe-hupákon, (esetleg kátyúkon, de azért szándékosan nem megyek bele ), amikor felrakták és többen is jelezték itt a fórumban.
Viszont az, hogy növelték e a fizikai szálakat, vagy ugyan annyi, csak vastagabb, ahogy az indexen írták, vagy kapott + X réteg köpenyt még, azt soha senki nem fogja megtudni, mivel ez gyártói titok, vagy lehet, hogy az oldalfal keveréke egy picit más.
XL. Kész, használjuk, élvezzük.
Azt, meg, hogy átírják a terhelési indexet, az XL-es javára, de az egyébként ugyan annyi, azt kizártnak tartom. Nagyon szigorú szabványok és szabályozások vannak, aminek meg kell felelni. A 10% is hasonlat sem feltétlen igaz.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz molnarpeter #17345 üzenetére
Ez igaz, de nem is a kátyús utakért kell vagy lehet XL-eset venni.
Ha elkapsz egy frankót, akkor ott nem csak a gumi mehet tönkre... de ezt nem kell ecsetelnem szerintem.„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Előre legyen a több, mert ott van a motor, eleve ott van a súly nagyobb %-a. Max 2,5 de a 2,4 is jó. Nekem is annyi van elől 2,5 bar és hátul 2,4 bar, mivel általában egyedül megyek, csomagtartó üres.
Hátul ezért, attól függ milyen gyakran ülnek hátul, mennyi "terhet" viszel magaddal, pl. csomagtartóban ugye, ilyen-olyan cuccok, akkor mehet a 2,5, amúgy a 2,4 elég.
Persze furin hangzik egy két tized bar, de tényleg számít. Teljesen más a kormányozhatósága egy autónak. Mikor még új gyerek voltam, tojtam rá. Egyszer elmentem a benzinkútra, hogy megnézzem mennyi van benne, 1,9 bar volt mindenhol. Feltoltam 2,2-re és sokkal könyebb volt kormányozni.
Többieknek, természetesen ezt csak is akkor szabad, ha erősített oldalfalú V mintázatú gumiabroncsod van, minden más esetben gyári értéket kell belefújni!
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Mewryck #17348 üzenetére
Így van, nagyon jól leírtad, tempósabb kanyarokban nyúlós érzés, én is éreztem már a nyári gumival ezt, sőt, volt olyan is, hogy úgy mond "kibicsaklott" elől a gumi, az téli gumi volt, egyszer körforgalomban, egyszer egy 90 fokos jobbra kanyarnál. JÓ, én voltam a hibás, nem mentem lassan. Na ezt eddig XL-el nem sikerüllőz véghezvinnem.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Igen.
Kíváncsi vagyok a nyárra majd, mert ugye a CC-t eddig csak télen teszteltem, de a 2,5 elől 2,4 hátul teljesen jó. Igazából se többet, se kevesebbet nem fújok bele és nem is fogok. Ebben száraz hidegben nagyon jól látni a gumi futófelületén, hol fekszik fel a gumiabroncs az úton.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Tegnap volt pár cm lejárt hó, valamint 3-4 cm friss hó, a CC-vel ismét pipa.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Valóban egy picit keményebb lehet a keverék, mert több megtett km-t ígérnek. Így egy picit még jobban bírja majd a nyári utakat szerintem, mind ezt úgy, hogy nem veszít az úgy mond téliességéből, V alak és a kis lamellák azért dolgoznak ahogy kell. ... és természetesen a vízen való tapadásából, illetve itt azért helyesbítenék, mert "elviekben" A volt és most A és B közé sorolják a nedves úton való fékezést, illetve megállást. Állítólag tényleg elenyésző, én azt mondom kíváncsi leszek majd egy CC és CC + tesztre, összehasonlításra, de elvileg szép lassan majd leváltja a + a sima CC-t, csak SUV-ra marad meg a CC, ha jól értelmeztem. Amolyan továbbfejlesztett, ránc felvarrott verzió.
Én eddig nem bántam meg, nagyon jól működött télen a gumi, szóval elégedett vagyok. Most jön majd a tavasz és a nyár, eső, esők...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz littlejohnny #18052 üzenetére
Ha nem sajnálod rá azt a + lóvét, akkor mindenképpen javaslom.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz gabor9991 #19844 üzenetére
Mert akkor csak középen fog kopni, mivel nem érintkezik a teljes futófelülete a gumiabroncsnak az útfelülettel, persze ha elmész így a lidlibe, akkor nyilván az nudli. De mindenképpen sérülékenyebb így a gumiabroncs + jobban melegedhet nagy tempónál.
Rengeteg kép található a neten, sajnos nem tudom azok milyen évjáratú autók. És természetesen ahány autó, annyi szokás. Feltételezem a gyártó tudja, mit miért ír elő, a meghatározott gyári gumiabroncs méretekre, de én sokallom, de ez csak az én véleményem.
Nálam bármi van 2,2 ír elő, előre és hátra is. 1350 kg az autó alapból +95 ha beleülök és +70 kg még ha teletankolom. Ez így 1515 kg és a 2,2 elég neki, nyilván a súlyelosztás rendben van az autónál. Most csak a CC miatt 2,5 bar a nyomás a V mintázat miatt.
Amikor új gyerek voltam, hátra fújtam 3 bar-t előre 2,5-et. Autópályán érdekes élmény volt, amikor érzed, hogy még tapad az autó, de minta a hátulja máshogy reagálna a hosszú elnyújtott kanyarokban 130-140-nél. Pattogósabb tőle a hátulja, ugye keményebb lett ezáltal a rugózása és így kevesebbet csillapít az abroncs. (CC ebből a szempontból tökéletes) Persze én egyedül voltam, csomag nélkül, ha ültek volna hátul 2-en + 3 csomag, akkor szerintem nem éreztem volna.
Visszatérve erre a neten talált képekre, 2,8-2,9 bar hátra, szerintem sok. 2 felnőtt + hátul két gyermek + 4 csomag, szerintem 2,5 bar bőven elég hátra.
De még egyszer mondom, ez csak az én véleményem.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz gabor9991 #19847 üzenetére
Igen, igazad van, akkor is, de ez ugyan úgy igaz arra is, amikor túl van fújva, mivel sokkal kisebb felületen érintkezik az úttal a gumiabroncs, hogy mekkora mértékben, azt nem tudom, de megnéznék ilyen teszteket azért. Valahol totalcar-on olvastam azt hiszem ezzel kapcsolatban egy cikket, de a fenéért sem találom.
Általánosságban elmondható, hogy sokan a meghatározott guminyomás érték alatt autókáznak.
Jah, igen, még annyi, hogy használat közben melegszik is a gumi és a benne lévő levegő és akkor 1-2 tizeddel többet mutat a légnyomásmérő. Tehát, ha valaki nyáron 3 barra fújja hátul, mert +2 személy meg 4 csomag lesz a csomagtartóban, akkor az egy autópályás kalandnál 3,1-3,2 bar lesz? Szerintem az borzalmasan sok egy személyautónak.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz szőröscica #19849 üzenetére
Nem vagyok egyik sem, de akkor sem fújnék 3 bar-t a hátsókba mert van +200 kg... de még 2,8-at sem. Igaz, nekem nem is kell, mert nekem 2,2 van ráírva. De, mint írtam, ez csak az én véleményem. Leírtam pár dolgot miért, google-ban megtalálhat mindent az ember. Majd a gumist megkérdezem mit mond rá, amikor viszem centríroztatni a CC-ket... kíváncsi vagyok.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Imádom a fórumokat...
Akartam írni valamit, de felesleges...
Csak ennyit:
Ma láttam a strand parkolójában zsír új Hankook téligumikat egy Peugeot 2008-ason. Gondolta új, mi baj lehet...„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz diegho #19996 üzenetére
CC!
A mostani kánikula azért erős a téliguminak. 20 fok körül még azt mondom belefér, voltak melegebb napok márciusban, áprilisban.
Egyébként meg kegyetlenül el tud nyúlni tempósabb kanyarokban, rosszabb tapadás, hosszabb fékút, picit megnöveli a fogyasztást, gyorsabban kopik. Aztán jön a tél, a kis barázdák meg szépen összesültek a nagy nyári melegben és télen is szar lesz. Persze a zsír új talán még nem, de a használt... csak városban még azt mondanám elmegy... de akkor már CC.Igazából persze, mondanám, hogy nem az én dolgom, de amikor látom hogy bent van a babaülés az autójában és fent van a téligumi... soha nem lehet tudni, mikor kell megállni pillanatok alatt.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
A CC+-on még gondolkodom, mivel idővel (évek) kategóriát váltok, valamint az éves futásteljesítmény is több lesz, mondjuk 2-szer annyi, de nem tudom, rakjak e egyáltalán egy Giuliára CC+-t. Addig még sok teszt jön az autóról a gumiról, de lehet áttérek majd a nyári-télire, nem tudom...
A mostani 136 Le, elsőkerék hajtás, semmi probléma, a 200 paci + hátsókerék hajtás az már más tészta. Szívesen vennék rá majd Pirelli-t nyáriban, bár soha nem volt, majd olvasgatok róla, de ez a Michelin, ha csak 4 évszakos is, de az összes gumiabroncsot lekörözi, amik eddig voltak nekem... ami picit ijesztő. Legyen az nyár vagy tél.„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Hát vagy 280 és összkerékhajtás... de hát az már hab lenne a tortán ha sikerülne.
Mindenképpen olyan gumit akarok, ami esőben nagyon jó. Az biztos, hogy XL-es lesz.
Pirelli Cinturato P7 Blue XL-t néztem ki. Michelin-ből meg a Primacy 3 XL GRNX-t.
Hogy téliből milyet és mekkorát, fingom sincs. De ez még bőven a jövő zenéje.
Amennyiben marad a mostani kategória, akkor marad a CC+.„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Egy két dolgot elintéztem ma a városban, kb 10 perc alatt 15 autóból 9-10-en volt téligumi a parkolóban. Komolyan mondom... VICC.
„Aki barátot talál, kincset talál."
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen