Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • balojazz

    aktív tag

    válasz z123456z #85041 üzenetére

    Nyilván egyszerűsítettem. Sose számoltam ki, de a 3 db havi bérlet tipikusan 92 napra jó, és csak ha benne van a február, akkor 90, tehát a negyedéves előnye rendszerint csak 8 nap, egyszer pedig 10, az átlag 8 egész valamennyi, a gyakorlatban számolhatsz úgy, hogy a 12 hónap alatt van egy bónusz hónap ingyen. És csak évente 3-4 alkalommal kell venni.

    Olajcsere periódushoz annyit, hogy nyilván nem tudom, mi az ideális. A gyártók előírják az éves vagy 10 ezer kim-est, de az is biztos, hogy ez csak közelítő hasraütés, kellett egy reális kerek szám (lásd 7 ezer mérföld). Létezhetne egy statisztika, hogy egy bizonyos adott motor élettartama hogyan biztosítható ideálisan 20, 30, 40 évre, de nyilván nincs ilyen, inkább azt lehetne tesztelni, hogy mennyi idő (km) után hibásodik meg olajcsere nélkül, és ebből adni egy közelítő becslést a minimum és az ideális csereintervallumra. Valszeg ilyen tömeges élettartamtesztek nem történtek. A mérnöki sztenderdek, méretezési előírások általában úgy vannak megoldva, hogy az előírásokhoz képest többszörös igénybevételt bírnak a cuccok. Pl ha egy jól tervezett híd 12 tonna teherbírású, akkor az tudja a 36 tonnát is. Szóval a motornál, mivel nehézkes ellenőrizni pontosan a kopást, és tudva, hogy az emberek trehányak, valószínűleg durván csökkentik az intervallumokat, hogy biztosan ne legyen baj. Ezen kívül hagyatkozhatok egy szaki véleményére. Ezért én önkényesen 20-25 ezerre lőttem be a cseréket full szintetikus olajjal. Csak egy csúnya motorgenerál esetén lesz igaza a 10 ezres tábornak, az én igazam meg jó eséllyel nem fog kiderülni, és max csak az én motoromra lesz igaz. De abban igaza van a gyártói előírásokat pártolóknak, hogy abszolút biztosra csak a 10 ezerrel mehetnék.

Új hozzászólás Aktív témák