-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
multiplikato
tag
Gyerekek, ez a TDA1543-as dac igen jó kis kütyü! Nagyon hallgathatóvá teszi a digitális zenét. Elmaradt a szokásos kemény hangzás, ami a cd lemezjátszók nagy részére jellemző. Ezzel már lehet zenét is hallgatni, nem csak hifit.
-
Tonyo
őstag
válasz multiplikato #27551 üzenetére
Most nálam is ilyen van
-
Akos1994
aktív tag
Sziasztok!
Jelenleg van egy Kenwood KRF-V4550D erősítőm és mellette egy kissé gagyi Jamo studio 180 hangfalpárnak látszó tárgy egy Heco 60wattos mélynyomó társaságában... Egy hete elszállt benne a mélyközép(először beleakartam barkácsolni jobb hangszórókat,írtam is szintén ide ez ügyben aztán inkább lemondtam róla mert nem érné meg) és elhatároztam,hogy itt az ideje komolyabb,minőségibb hangfalakat keresni.Használtat vennék,mert újra nagyon nincs keret így 40-50ezret szánnék rá.A szoba ahol elhelyezném 3×7 méteres.A hangfal/erősítő a gépre van kötve,az íróasztal 140centi széles és a két oldalán volt idáig a két jamo,tehát szinte mellette ültem ha hátrébb toltam a hangfalat akkor meg ki "takart" belőle az asztal,csak ha hátrébb ültem egy méterrel akkor volt normálisan hallgatható.Akusztikai szempontból nem a legjobb volt...
Ezért gondoltam,mint laikus,hogy veszek egy nagyobb méretű polcsugárzót és mellé állványt,így viszonylag előnyösebben el tudnám helyezni.Erősítőt nem terveztem váltani,csak egy normális hangkártyát vennék a gépembe,bár nem tudom hogy az említett kenwood mennyire alkalmatlan minőségibb zenehallgatásra.Hátsó/centert nem is akarok mert 90%-ban csak zenét hallgatok így stereoban használnám.Ha valami hülyeséget mondtam javítsatok ki illetve ha van valami jobb ötlet a polcsugárzóknál azt is szívesen fogadom.Továbbá valami konkrét márka/típus is jól jönne..idáig Dali-t,Tannoy-t néztem,de nyitott vagyok mindenre.Valaki,valami ötlet? -
akva
tag
Sziasztok!
Van egy JPW ML810-em, arra gondoltam, upgrade-elnék JPW AP2-re. Vélemények? Mekkora előrelépésre számíthatok?
üdv,
I.Usbridge -> iFi Nano -> Tabla -> Metrum Octave DAC / Chord Mojo -> Pointe 672SE / tmp Ant -> Vandersteen 2ci / Amiron Home / RHA T20 / AudioQuest kábelek, iFi tápok
-
nebulo5
senior tag
válasz multiplikato #27549 üzenetére
Olvasgatva a hang/hangzás leírásait, (transzparens, analitikus, gombócos, függöny mögüli...stb.) önkéntelenül az jut eszembe, hogy vajon hol lehet találni (egyáltalán van-e?) valamilyen gyűjteményt, szakszerű leírást, a zenei hangra használt szavak/kifejezések értelmezhetőségére? Gyakran olvasok nem Magyar fórumokat a témával kapcsolatosan, és azt kell megállapítanom, hogy talán a Magyar ajkú zenekedvelők vannak a legnagyobb "bajban", mert (mint az élet más területére is nagyon igaz) a nyelvünk egyike (ha nem az egyedüli) azon nyelveknek, ahol a szókincsből eredően, rengeteg olyan kifejezést használhatunk a témában, amelyek szinte árnyalati/nüansznyi változásokat tudnak kifejezni.
Ráadásul, ezzel csak nehezebbé válik a "kezdő" zenekedvelők" helyzete, mert szerintem, mindaddig még csak olvashat róla egy - egy pionír, és nincs aki (szakmai tapasztalatára alapozván) elmondja egy-egy "hangi interferálódást" meghallgatva, hogy na ez volt a fátyolozottság, analógosabb hang...stb. addig jó nagy bajban vannak, mert nem tudják a hallott hangzási differenciát minősíteni sem.
Jó lenne, ha valaki összegyűjtené az ilyen jellegű kifejezéseket és a szakszerű magyarázatukat.
Születne egy audió szakzsargon, ami akár etalonként is elterjedhetne. Jóval könnyebb lenne (talán a nem csak kezdőknek is) , egy - egy zenei láncot alkotó elem jellemzése.Üdv: nebulo
-
multiplikato
tag
válasz nebulo5 #27555 üzenetére
Na igen. A zsargon kifejezés a legjobb erre a szóhalmazra, amit összehordunk. De ez pont olyan zsargon, mint az autós, vagy informatikai. Közös tapasztalatainkat ilyen formán kifejezzük, és nagyjából megértjük, hogy miről beszél a másik, míg a kezdők csak pislognak, hogy mi a fenéről van szó?
Nekik is kell a tapasztalat, hogy értsék. -
KMT
addikt
válasz nebulo5 #27555 üzenetére
"Mivel a spanyol viaszt nem én találtam fel, nálam okosabb emberek már megfogalmazták egyszer ezeket a kritériumokat, én mindössze annyit tehetek, hogy nem kis munkával bemásolok ide egy cikket, ami a Hifi Piac Magazin http://www.hifipiac.hu/ 1999-ben megjelenő 23. számában olvasható. Ehhez írásban megkértem, és megkaptam Mészáros Szabolcs úr engedélyét, amit a fórumtársak nevében ezúton is megköszönök. Lássuk tehát a cikk által kiemelt szempontokat, azon semmit sem változtatva:
1. ENERGIA
Nem összetévesztendő a wattok mennyiségével, bár kapcsolatban áll vele. Nincs egyenes arányosságban a teljesítménnyel. Lényege abban áll, hogy a zenét elég intenzívnek halljuk-e, vannak-e a rendszernek tartalékai. Csúcs kivezérléseken (pl. dinamikai csúcson) összeomlik-e a hang, vagy megtartja egyensúlyát. A kevés energiatartalékkal rendelkező rendszer nagyobb hangerőn erőtlenné válik, s nem bírja sem a nagy kivezérléseket, sem pedig a folyamatosan nagy terhelést jelentő pulzáló basszusokat, amelyek például a ma divatos elektronikus tánczenék alapjait képezik.
2. DINAMIKA
Némileg az előző ponthoz kapcsolódó téma, de sokak tévhitével ellentétben nemcsak a mélyekre vonatkozik. Jó esetben a hang minden frekvenciatartományban dinamikus, tehát egyformán lendületesek a magasak és a közepek is, mint a mélyek. Ellenkező esetben a hangkép felpuhul, hiányzik egyfajta egészséges vibrálás a zenéből, s ezzel összefüggő ritmika sem lesz igazán jó. Utóbbi tesztelése szinte reflexszerűen történik -vajon beindul-e a lábunk a zene ritmusára. (bugi-vugi faktor)
3. GYORSASÁG
Műszakilag a jel sebességét jelenti, a gyakorlatban a zenei történések időzítését. gyors hangú rendszereknél a zene sodró, impulzív, ellenkező esetben kimért, visszafogott, szélsőséges esetben unalmas és álmosító.
4. FREKVENCIAÁTVITEL
Sokak számára a prospektusok első számú adata, pedig a számok gyakran nem a valós különbségeket jelentik. Vegyük például a CD játszókat, melyeknél 10-ből 9-nél a 2 Hz - 20 kHz-es adat szerepel, aztán ha meghallgatunk néhányat kiderül, hogy mekkora különbségek vannak köztük e téren a valóságban. Jó esetben az átvételi sáv széles, így a frekvenciatartománynak mindkét vége "megvan". Mind a mélyek, mind a magasak hiánya (fülbe) ötlő hiányosság, amire úgy gondolom, mindenki elég érzékeny.
5. HANGZÁSI BALANSZ - LINEARITÁS
Pusztán egy széles frekvenciaátvitellel még nem intéztük el teljesen a dolgot, nagyon fontos az is, hogy az átvitel lineáris legyen. Jó esetben a frekvenciaátviteli görbe egyenes, nincsenek benne "hegyek-völgyek". A gyakorlatban a kiemelt frekvenciaátviteli pontokat hangosabbnak halljuk, a görbe ereszkedő részeit pedig halkabbnak. Extrém esetben, ha lyuk van a frekvenciaátvitelben egyes hangok el is tűnhetnek a zenéből. A problematika egyébiránt nagyon összetett, hiszen a zenehallgató szobák akusztikája nagyban módosíthatja a kapott eredményt. Általában a helyiségek különböző pontjain eltérő frekvenciaátviteli karakterisztikák alakulnak ki a kiemelések, illetve leszívások révén. E hatásokat megfelelő elhelyezéssel (szobaátrendezés, hangfaltologatás), ill. szobaakusztikai elemek használatával küszöbölhetjük ki, vagy rosszabb esetekben legalább csökkenthetjük őket. hangsugárzóink elhelyezésével a mélyátvitelt is változtathatjuk, bár ezzel óvatosan kell bánunk, hiszen például a mélytöbbletért néhol egyéb tartományok minőségvesztésével kell fizetnünk.
6. KONTÚROK - TESTESSÉG
Figyeljük meg mennyire kivehető egy egy akusztikus hangszer, s ha szemünket lehunyjuk megjelenik-e valamilyen szinten előttünk kézzelfogható valójában. Mint mindenhol általában, itt is az arany középút a legszerencsésebb, ahol a hangszerek kellően testesek és jól érzékelhető kontúrokkal rendelkeznek, de nem "húsosak", "vastagok", s a kontúrjaik sem élesek és kemények.
7. SZÍNEZETTSÉG - FÉNY
Az életben a hangszerek rendkívül sokszínűek, s egy jó rendszernek vissza kell tudnia adni a muzsika gazdag színvilágát - tehát a reprodukált zene színes. E téren nagy eltérések lehetnek a rendszerek között, s többnyire az egyéni ízlés is belejátszik, hogy kinek mi tetszik. Egy azonban bizonyos, sem a tompa, fakó, fénytelen hang, sem a kiszínezett, mesterségesen csillogó-villogó, polírozott stílus (a népkábító ál-hifi legjellegzetesebb képviselője) nem élethű. Ezen a ponton kell eldönteni, hogy a hangszerek valós hangját szeretnénk hallani, vagy pedig valami idealizált, cukormázas színvilágot - mert utóbbinak minden esetleges szépsége ellenére sincs semmi köze az igazi Hi-Fi-hez.
8. TISZTASÁG - SEMLEGESSÉG
Az előbbivel összefüggésben lévő paraméter, melyet a hangszínszabályzók használata ugyanúgy kedvezőtlenül befolyásol, mert elszínezik és összemaszatolják a hangképet. Ideális esetben a hang mentes az elszíneződésektől, maszatosságtól és egyéb hasonló zavaró tényezőktől. A kommersz berendezéseknek e paraméter szintén nem erősségük, s e téren érdekes megfigyeléseket tettem különböző nívójú készülékeket hallgató személyek körében. Megfigyelhető, hogy a színezett masszát hallgatók a tiszta, semleges hangképpel való találkozáskor először színtelenek és sterilnek hajlamosak hallani azt. Fura számukra, hogy eltűnt a megszokott túldimenzionáltság és a valóságtól teljesen idegen mesterséges színezék, minden káros mellékhatásával egyetemben.
9. TRANSZPARENCIA
Magyarítva átláthatóságnak nevezhetnénk ezt a jellemzőt, mely nagyban hozzájárul egy rendszer hangjának élvezetéhez. Néha az ember úgy érzi, hogy szinte belát a hangszerek, vagy például egy kórus tagjai közé, a magasak áttetszően finomak, légiesek. Úgy tűnhet, hogy ez a sok összetevős paraméter némileg ellentétben áll a testesség követelményének a megvalósításával, de ebből igazán megint csak az látszik, milyen nehéz az arany középút meglelése.
10. LEVEGŐSSÉG
Milyen kellemesen szól a zene, ha a hangszerek nincsenek egymáshoz préselődve, van köztük elég levegő. Ezentúl jó, ha tudják a rendszerek érzékeltetni a hangszerek által megrezgetett vagy fúvós hangszerek esetében a belőlük kiáramló levegőt. Utóbbiak hangja e paraméter gyenge volta esetén szinte élvezhetetlen, hiszen ha nem érezzük a belőlük kiáramló levegőt, akkor jó esetben is csak hangszínekről, nem pedig hangszerekről beszélhetünk.
11. TERMÉSZETESSÉG - LÁGYSÁG
Az élőzenében nincs agresszívség, keménység, durvaság, így a helyes reprodukciónak szintén mellőznie kell ezen jellemzőket. A természetesség olyan paraméter, amely nagyon fontos abból a szempontból, hogy mennyire tud megteremtődni az élőzene illúziója. igazándiból a természetesség meglétéhez szükség van a színezetlenségre és a tisztaságra, tehát e hármas ritkán létezhet egymás nélkül. Színezett maszatos, kemény és durva karakterű hangnál a természetesség csak elérhetetlen álomkép marad.
12. FELBONTÓKÉPESSÉG - INFORMATÍVSÁG
Minden zene annál élvezetesebb és hosszabb távon hallgathatóbb, minél több részletét, finomságát kihalljuk belőle. Egy apró szólam, kottalapozás, széknyikorgás, kis csilingelés, mind-mind hozzátartozik a muzsika teljessé tételéhez. A gyenge felbontású zene érdektelen, nincs benne izgalom, s a sok háttér információ hiánya a zene egységességének a kialakulását is lehetetlenné teszi.
13. EGYSÉGESSÉG
A zene önálló hangszerekből áll, melyek között mégis szoros kapcsolat van. Figyelnek egymásra, követik, kísérik egymást, szóval együttműködve játszanak. E paraméter éppen azért a komoly készülékek sajátja, mert ezt a látszólagos kettősséget nagyon nehéz tető alá hozni.
14. TÉRLEKÉPEZÉS
Sokak számára a zenehallgatás egyik legnagyobb élménye. Lényege a háromdimenziós hangszínpad megjelenítése, mely nagyon sok momentumból tevődik össze. Fontos a szélesség, mélység, magasság (utóbbi jön a legnehezebben és legritkábban össze), s a hangszerek elhelyezkedése ezen a képzeletbeli színpadon. Jó esetben a hangszerek (hangszer csoportok) kitűnően elkülöníthetőek egymástól, pozicionáltak és helyzetüket meg is őrzik. E paraméter értékelésénél az egy kupacba torlódott (gombócos) ill. síkban elhelyezkedő hangszerek együttese abszolúte szerencsétlen. Sajnos ma a bonyolult stúdióprocedúrák és sokmikrofonos felvételi módszerek következtében az eredeti térpozíciók helyett általában a hangmérnökök elképzeléseit halljuk, ugyanúgy, mint a panoráma potméterekkel virtuálisan térbe kevert elektronikus hangszerek esetében.
15. EGYÉB SZUBJEKTÍV ÉS ÉRZELMI PARAMÉTEREK
A fenti, leginkább körülírható és véleményem szerint legnagyobb fontossággal bíró szempontok mellet még számos egyéb kritérium is létezik, amely függ a zenehallgató ízlésétől, speciális elvárásaitól, a zenétől általa elvárt érzelmi tartalomtól, stb. - a kép csak így válik teljessé.
A hang megítélése szempontonként nézve objektív, de a véleményeket a paraméterek változatos aránya végül szubjektívvé alakítja. Mivel természetesen egy készülék sem lehet egy adott kategóriában mindenben egyformán jó, ezért mindenkinek azok a készülékek tetszenek, melyek az illető számára kiemelten fontos paraméterekben jeleskednek. Ezt a gondolatot továbbvezetve kiderül, hogy ez a szubjektumot teljesen figyelmen kívül hagyó összes csillagozós, pontozós értékelés csődje. "
-
#03969024
törölt tag
válasz AMDFan #27558 üzenetére
Azért mert létezik falba épített hangszóró-technika, amit meg otthon használunk, az legtöbbször egy doboz. (Néha gömb, esetleg ESL panel.) Valamikor a köznyelv "Gúd Dzsír" gumit emlegetett... Az helyes? Ez egy szakmai topik, állítólag... Akkor legyünk korrektek, legalább az elnevezések területén! Szóval: hangdoboz, esetleg hangsugárzó.
-
bkercso
nagyúr
válasz multiplikato #27549 üzenetére
"ami részletes az kemény, ami lágy az összemos"
Én is mindig ezzel találkozom, vélemény és tapasztalat szinten is.multiplikato #27557: zsargonja általában tudománynak van, az audio hangzás és leírása meg az egyik legszubjektívebb dolog. Aki csak olvas róla, az tényleg bajban van, mert úgy kiköltekezhet, hogy nem is lesz jó/ízlésének megfelelő rendszere - ahogyan ezt sokan csinálják is.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
#03969024
törölt tag
válasz dudika10 #27562 üzenetére
Lehet, hogy szőrszálhasogatásnak tűnik, de ha már van egy szép és árnyalt anyanyelvünk, akkor használjuk helyesen, s legyünk büszkék rá!!! Én pl. idegbajt kapok, ha a céges francia gépen kell írnom, amin sehogy sem lehet egy-két hosszú ékezetes magánhangzót kicsikarni...
-
-
AMDFan
addikt
válasz #03969024 #27560 üzenetére
A gúd dzsír nem hiszem, hogy benne volt az értelmező kéziszótárakban a hangfal viszont benne van. Amúgy az angol loudspeaker vagy német lautsprecher kifejezés mennyivel szakmaibb? Semmivel, mégis mindenhol úgy hívják és az emberek tudják miről beszélsz. Úgyhogy részemről mind a kettőt helyesnek tartom, ki így hívja ki úgy.
-
#68216320
törölt tag
Üdv Urak! Pici segítségre lenne szükségem. Költözöm és az eddig megszokott rendszerem megbontásra kerül 2 szoba között. Eddig egy házimozi szett volt az egyetlen hangrendszer. Erre volt kötve TV, médiacenter, laptop, stb., amit csak lehetett digitális átvitellel. Most azonban a dolgozószobámba kerül a laptop és annak a hangját szeretném valahogy hallgatható formába hozni.
Odáig már eljutottam, hogy hagytam az eredeti hangkimenetet és egy USB Xonar látja el a DAC szerepét. Egy egyszerű analóg kábellel egy szekrény mélyéről előhalászott Sony Stereo (olcsó, integrált) erősítőbe jut. Viszont a hangfal/hangdoboz a probléma. Kipróbáltam a megszokott front-al azokkal rendben is volna eddig a rendszer kompromisszumokkal, de a cél számára elfogadható mértékkel. Viszont azok maradnának a nappaliban és 2db asztalra is elhelyezhető hangdoboz kellene.
Jelenleg 2db Electro Voice kisméretű hangdobozzal használom. Meglepően bársonyos és kellemes hangja van, viszont a mély tartományban erősen csillapít. Alapvetően elektronikus zenére, jazz és blues dalokra kellene.
Tudnátok olyan kisméretű hangdobozt ajánlani, amiben minimális a mély csillapítása és nagyon olcsón beszerezhető? Természetesen lehetne használt (sőt!). -
blattida
nagyúr
válasz AMDFan #27558 üzenetére
Azért nem, mert van hangfal is és hangdoboz is, csak a kettő nem ugyanaz, és én is egyetértek lancerboy-jal, nekem sem tetszik a hangfalozás.
A loudspeaker és a lautsprecher ugyanaz, ami magyarul hangsugárzó, ez jó is lenne, de ezt a köznyelv nem használja, pedig jó lenne, mivel az összes típust lefedi, míg a hangfal nem.
[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz dudika10 #27562 üzenetére
Az nem egészen analóg a hangfal-hangdoboz példával, ráadásul a gyalogátkelőhely hosszú, ezért sem használja a köznyelv.
Sokkal inkább szőrszálhasogatás lenne, ha valaki a leszállok kifejezést nem használtatná, ami tartalmilag jogos is lenne, de az teljesen beépült a köznyelvbe és nincs helyette más, normális kifejezés.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
Ear001
addikt
Hú! Meglehetősen nagy, de nem biztos, hogy tetszene is. Az ML egy régebbi korszak gyermeke, igazi mindenre jó hangdoboz. Az AP2 kakarkteresebb. Akusztikus hangszereken, klasszikus zenén, jazz-en szerintem nagyságrenddel jobb, de pop és rockzneén talán kevésbé élvezetes, jobban megmutatja a felvételi nyűgöket, hibákat. Az AP2 viszont nagyon jó csöves, kisteljesítményű erősítőkről, akár pár wattos triódásokról is, az ML-el ebbe a világba nem igazán lehet belépni.
Én szívesen meglépném, de mindenképpen ajánlok neked egy alapos próbát előtte. Ja igen, és az AP2 már kívánja a jó állványt is, az is sokat tud hozzátenni a produkciójához.
-
AMDFan
addikt
válasz blattida #27574 üzenetére
Az, hogy a loudspeaker szótári jelentése hangszóró az pontosan azért van amiért a magyar hangfal szót használjuk. Egyszerűen ez lett a jelentése mint nem összetett szó. Kérdezz meg 100 embert az utcán hogy szerinte mint jelent az a szó, hogy hangfal. Szerintem senki sem fog falba épített hangszórókra gondolni, ellenben ha azt mondod, hogy hangdoboz nem biztos, hogy érteni fogja, illetve ha simán hangsugárzót mondasz, akkor gondolhat a doboz nélküli hangsugárzóra is. Felesleges széllel szemben...
[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
őstag
válasz AMDFan #27577 üzenetére
Persze, de nem az utca emberének szól ez a topik, szerintem. Igenis legyünk pontosak!
Egyébként a doboz nélküli hangsugárzó az a hangszóró ugyebár. Ha már itt tartunk, igenis van falba épített hangszóró, amit hangfalnak is nevezhetünk, bár igazából az is egyfajta doboz.
Van egy könyvem ( Klinger - Hangdoboz építés ) amiben egy Hi-fi rajongó a házát már eleve úgy építette, hogy a két egymás melletti sarkot alakította ki a hangszóróknak.
Végezetül, hogy lezárhassuk a kérdést, íme egy hangfal:[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz ozzy711 #27578 üzenetére
Linkwitz úr Orion-ja is hangfal, ezeket mégis "újabban" inkább dipólsugárzóként vagy dipólhangfalként használja a köznyelv. Kb. 40 éve már alig látni hangfalat. Én láttam egyszer élőben, de csak egyszer (leszámítva a hifisót): egy régi iskolában, egy színpad hátuljába építve. Volt vagy 40 éves. Azóta nem igen használnak hangfalakat.
Én is szeretem a szakmai nyelvet, de az igazság az, hogy ez egy fórum, és nem szakmai fórum, akármennyi hozzáértő is van itt. Nem sokan értenék, ha hangdobozokról beszélnénk, az egyszerű vásárló azt se tudja, mi az.Magánvélemény.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
ozzy711
őstag
válasz bkercso #27579 üzenetére
Igen, de az egyszerű vásárló a Hi-fi Piacból beollózott fogalmakkal sincs tisztában, tehát azzal, hogy tulajdonképpen mire is figyeljen zene hallgatásnál.
Igenis azt mondom, hogy aki nem ragad meg a Genius 2.1 rendszer szintjén, az alapfogalmakkal legyen tisztában.
Nem egy ördöngősség megérteni szerintem, hogy a fal az egy sík felület a doboz pedig alapesetben egy téglatest ( 3 dimenziós ) forma. -
#03969024
törölt tag
válasz AMDFan #27577 üzenetére
Rosszul gondolkodsz. Véleményem szerint a nem (teljesen) laikusok feladata lenne felvilágosítani a "kevésbé tájékozottakat". Ennyi erővel felesleges megtanulni írni, Pistikének elmondani, hogy 2x2 nem 5, a táskarádiónál van jobb hangminőség, meg a Föld nem lapos... Pontosan erre találták ki az oktatást, hogy ne maradjunk tudatlanok. (Az más kérdés, hogy manapság épp' az ellenkezőjére látok törekvéseket...)
-
#71562240
törölt tag
válasz ozzy711 #27578 üzenetére
Én is propagálom a hangdoboz használatát, hiszen a hangfalnak megvan a saját, eltérő jelentése, tehát eléggé zavarónak tartom, hogy a szóalak átkerült egy olyan eszközre, amihez van alkalmasabb szavunk, lásd hangdoboz. A hangdoboz a hangsugárzók egy fajtája, a hangfal pedig a hangsugárzók egy másik fajtája. A köznyelvben kényelmesség miatt került át a hangfal szó a hangdobozra, én (is) sajnálatosnak tartom ezt.
-
dudika10
veterán
válasz bkercso #27579 üzenetére
Reflex doboz nagy nyílással.
(#27575) blattida: szerintem elég jó analógia.
Két különböző jelentés, mind a kettőnek van saját hangalakja, és mégis mind a kettőre ugyan az a zebra hangalak terjedt el.
Rossz kifogás, hogy a gyalogátkelő hosszú, mert az én fülemnek meg a hangdoboz rosszul cseng (ráadásul hosszabb ez is mint a hangfal).
Felesleges szőrszálhasogatás. Rengeteg hasonló dologba lehet még belekötni.Érdekes módon félreértés nem szokott ebből lenni.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
bkercso
nagyúr
válasz ozzy711 #27582 üzenetére
Azért hívják dipólnak, mert hangfal (hiszen hátul nyitott), és a hangfal két oldala ellenfázisban sugároz. Ez megoldható két hangszóróval is, meg készíthető olyan is, ahol azonos fázisban sugároz a két hagszóró, ahogy a képen is feltehetően. Szóval ezt a fogalmat is több féle képpen használják - sajnos.
Egyébként ha tankönyvet írnánk és nem fórumot, teljesen egyetértenék, de itt a "milyen hangfalat vegyek?". Akkor határozzuk el, hogy felvállaljuk a népnevelést és képviseljük a szakmát.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz #03969024 #27586 üzenetére
Akkor a reflex rendszerű dobozokat meg hívjuk hangdoboz-féleségnek, mert nem hangdoboz. TL-re hatványozottan érvényes. Vagy tévedek?
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #27586 üzenetére
Én is azt erősíteném, hogy ez egy szakmai(nak nevezett) fórum, tehát szerintem megér annyit, hogy itt adekvát módon használjuk a szakkifejezéseket. Itt a hangdoboz szakkifejezés, nem csak nyelvhasználati mód, tehát érdemes pontosnak lenni.
Bkercso: A reflexnyílással rendelkezö hangdoboz az hangedoboz. A dipólsugárzó hangdoboz is hangdoboz. Az emlegetett Orion pedig egy öszvér, egy része hangdoboz, azon a kis részen "hangfal", ahol az előrenéző középsugárzó hátrafelé nyitva van.
[ Szerkesztve ]
-
blattida
nagyúr
válasz dudika10 #27584 üzenetére
Igen, csak a zebra, mint állat, úgy csíkos, mint a zebra, mint gyalogátkelőhely, ezért is lett ez az általános neve.
Ellenben a hangfal egy fal, a hangdoboz pedig egy doboz, ergo, nem felcserélendő.
Az nem kifogás vagy magyarázat, hogy neked melyik tetszik jobban.
A hangdoboz valóban hosszabb, mint a hangfal, de csak két betűvel, míg a gyalogátkelőhely több, mint a duplája a zebrának.
Azt hiszem, hogy ez nem szőrszálhasogatás.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
shalafi66
veterán
válasz #71562240 #27588 üzenetére
"azon a kis részen "hangfal", ahol az előrenéző középsugárzó hátrafelé nyitva van"
Legfeljebb (mély)középhangszóró. És azért ez nem egészen így működik, az előlap teljes mérete számít.
Viszont hangsugárzó minden sugárzásjavító foglalatba épített hangszóró, legyen az a doboz akármilyen. Ez a megoldás a problémátokra.[ Szerkesztve ]
12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25
-
dudika10
veterán
válasz blattida #27593 üzenetére
Szerintem a hangdoboz és a hangfal jobban hasonlít mint a zebra meg a zebra. Én előbb keverném össze őket.
Egyébként sem volt kérdés, hogy mit miért neveztek úgy ahogy, hanem az, hogy a köznyelvben hogy terjedt el.Kérdés: értetted már félre?
Nem sokan használják egyébként sem a hangfalat eredeti értelmében, mivel nem igazán elterjedt dolog.Fórum, nem tankönyv.
Felesleges ennyit pattogni ezen, pláne mivel meggyőzni senki nem fog senkit.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
blattida
nagyúr
válasz dudika10 #27595 üzenetére
Nem ez a lényeg.
A zebra rövid, a gyalogátkelőhely hosszú, ezért lett ez a köznyelvi neve.
A hangfal elnevezés szimplán hiba, valaki anno rosszul kezdte el használni és elterjedt.A nem félreértés nem magyarázat, mivel tudom, hogy sokan így használják, de ettől még helytelen.
Én nem pattogok, meggyőzni sem akarlak, sem téged, sem mást itt a topikban, mivel tudom, hogy úgysem fog sikerülni...de azt hiszem, itt Ti kezdtetek el 'pattogni' lancerboy beírása (ami, amúgy teljesen jogos volt) miatt.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#68216320
törölt tag
Igazán remek témát találtatok ami szervesen kapcsolódik a fórum témájához. Gratulálok, hogy ekkora marhaságokon tudtok vitatkozni, miközben gyakorlatilag feleslegessé válik bármit kérdezni és az utolsó oldalba egyáltalán beleolvasni.
Szal' tök mind1, hogy zebrafal v. hangátkelőhely, az információ amit elértetek vele nulla. Na, ez mennyire mozdítja elő a fórum ismeretanyagát?
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gaming notebook topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Építő/felújító topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen