-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
denesdr
addikt
válasz
#03969024 #110968 üzenetére
A sok elemnek a váltóban nem az impedanciasimogatás a lényege (nézd csak a Coltrane impedancigörbéjét lejjebb), hanem az, hogy megvalósuljon az akusztikailag 6dB/oktávos váltás, mert csak ez fajta váltás tud adni időkoherens váltást két vagy több hangszóró között, ez a célja a hangszórók elsőrendű (azaz 6dB/oktávos) váltásának.
Az idősíkokat ettől függetlenül össze kell hangolni a hangszórók között, akár passzív all-pass szűréssel (mint a régi Dynaudiók), akár a fizikiai síkok, akár DSP-s időzítés tologatásával vagy épp mindegyikkel egyszerre.Nem röhögtek a kérdésemen. Sajnálom, hogy még mindig nem érted miről van szó. Persze, megértem, hogy egyszerűbb azt mondani, hogy nem érdekel, de ne maradjon fals infó a topikban, azért írom amit írok, ezért írtam a Martennek is, de bármelyik, hasonló elvekkel építő cég is alátámasztaná amit írtam.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
#03969024 #110914 üzenetére
"Reaktív (energiatároló) jellege miatt az áramkörben minden egyes kondenzátor 90˚-os fáziseltolással jár"
#110906 Dißnäëß ragaszkodom elsőrendűnél a 90°-osig elmenő fázisforgatáshoz
#110901 Dißnäëß
Én is ezen filóztam, minden elsőfokú 90˚-ot forgat.Amiért nem szeretem az elsőrendű (maradjunk "rendű"-nél) váltást: [link]
- túl széles szűrési tartomány
- emiatt lényegében túl nagy esély arra, hogy olyan régiót is "lezenél" a hangszóró, amit már rég nem kéne-illene neki
- a magas, pontosan ahogy a cikk írja, még 500Hz-en is pöcörög valamit egy 2k-s váltásnál, (még mindig csak 12dB-vel kevesebb jut rá, ráadásul itt rezonanciafrekije is van egy csomó jobbfélének tartottnak is, így a 12dB ellenére is kiemelgethet és beleszólhat az itt még bőven zenélő mélysugárzóba, torzítása a rezonanciafreki miatt önmagában is nőhet, nemhogy a méllyel kombináltan)
- és ezt akusztikusan hiába szűrjük, hogy 1000Hz-ig semmit nem hallunk, az a membrán akkor is lemozogja tök feleslegesen + hőt fejlesztve az 500Hz-es frekiket is, miközben csak 2k-tól szeretném értelmesen, full power-ben használni
- ha ezen felül jelentkezik egy akusztikusan értelmezhető sávhatároltság (lásd szélessávú hangszóró egy Karlson ládában - nekem volt kettő), akkor beszélhetünk akusztikus szűrésről, ami a hangerő mértékének változásával a fix csillapítás (láda méretei nem változnak) miatt szintén változni fog, míg az elektromosan megvalósított szűrés hangerőtől függetlenül ugyanott, ugyanúgy vág (oké, van az a feszültség, ami egy passzív kondit ki tud csinálni, vagy tekercset telítettségbe vinni, pláne ha vasmagos, amit nem szeretünk, de néha muszáj).
- ja igen, és tekercs szintén 90˚, szintén elsőrendű.. nem csak a kondi..
Szóval, én úgy gondolom, és ehhez is ragaszkodom
hogy bár voltak itt neves művészektől nemes próbálkozások arra, hogy így vagy úgy validáljunk mindenféle elektromos, akusztikus és hibrid váltást, elsőrendűhöz ragaszkodva (fogalmam sincs miért, ugyanis a fázis csak 1 paraméter a rengetegből, és a passzív váltás világában nincs olyan, hogy mindenre IS helyes legyen a váltó), de nem véletlenül nem ezek terjedtek el, és nem véletlenül jelentek meg klasszikus, tankönyv szerinti váltók (amik elé természetesen hogy az jól megvalósuljon, be kellhet tenni korrekciós tagokat, impedanciára főleg, de akár csillapításként is). Amit persze bonyolultságuk (
) és a hangszórók precíz bejáratásának és újra-bemérésének (és egyebek) hiányában félreparamétereztek, ergo félre-építettek, aztán lett belőle olyan katyvasz még süketszobában is, nemhogy a végső helyén, ami utána építőnket eltántorította attól, hogy "tankönyvit bonyizzon".
Nekem ami az amerikai hifiben nem tetszik, az az, hogy szeretik a könnyebbik végén megfogni a dolgokat és a váltószűrőkhöz is úgy állnak hozzá, mint az autóikhoz: kicsit baltával faragottak. Működik, gurul, megy, de nem egy Audi, miután beleültél. Tipik mint az új (leendő cigóverda, 5-10 év múlva) Ford Mustang. Kívülről izom,
státusz, satöbbi, belül meg egy háááát hogy is fogalmazzak.Amit az öreg Linkwitz beletett eszméletlen mennyiségű kutatást matematika és fizika mentén a passzív váltókba, azt földi halandó fel nem fogja. Nem véletlenül, ugyanis nincsen 1 bevált út, viszont van sok olyan, ami 5-6 vagy talán még több paramétert máshogyan súlyozva kezel, azaz lesz, amire nézve előnyös lesz az adott váltó és viselkedése, és lesz, amire meg előnytelen ugyanez a váltó. Aztán jön egy másik kombó, ami meg előbbi váltóhoz képest egyik paraméterre lesz gyengébb (azzal nem törődik), míg a másik paraméterre meg nagyon jó.
Olyan nincs, hogy mindenre is jó, és azért nem szeretek ezzel kapcsolatos elmélkedésekbe belemenni, mert ezt a tényt senki nem hajlandó belátni, aki a témával foglalkozik és hobbista, hanem csak mooondja, moooondja, mooondja a magáét, mintha a szent grált megtalálta volna, és akár még ki is próbálta, és "Heuréka, működik!!" - ja, csak a többiek ezt ugyanígy elmondhatnák az ő váltóikról, hogy "nekem meg ez jött be". És akkor ha mindezt most virtuálisan le akarják pofozni egymással egy fórumon, tegyék, csak engem haaaaagyjanak ki belőle és békén és hozzám se szóljanak, én nagyon is jól tudom, mit miért csinálok úgy, ahogy, aztán hogy a többi mit csinál magának, az már hálistennek az ő dolga.
Ráment pár éve szerintem teljes 2 évem a mindenféle váltószűrők és tanulmányaik meg papírjaik meg kókány és nemkókány megvalósítások tanulmányozásáig az egészre és mindig az a vége, hogy "vissza a gyökerekhez", mert a végén amennyi dolgot az ember látszatra kikorrigál, annál több egyéb, új kompromisszumot hoz be a képletbe.
Van, akinek adott szoba-doboz-hangszórókészlet-hangerő-karakter mentén ezen új kompromisszumok vállvonósak, hogy "nem baj, belefér", van, akinek meg nem. Ezért megy ölre a csapat egymással.
A magyar pláne, mert makacs öszvér és fontosabb a saját igaza annál, hogy esetleg elfogadja, amit k* régóta szajkózok hifiben, hogy Rómába több út vezet. Ha csak 1 út vezetne, eléggé homogénül nézne ki a teljes szakma, meg az összes hangkeltő eszköz és vagy mindenkinek Mosfet-je lenne, vagy mindenkinek csője, vagy mindenkinek kitudjamégmije. De nem ez a helyzet, itt minden elfér, mert sok paraméter rángatja egymást (őket meg az építők, az ember) és fontosabb azt tudni, hogy egyik paraméter optimalizálásakor melyik másik moccan el milyen irányba, mint kinyilvánítani, hogy "ez az út, erre kell menni, ha nem erre jössz, hülyevagy". És a másik, aki meg a másik paramétert tekeri ki jóra, meg pislog, hogy hát neki is nyílt egy út, amit kipróbált és k* jó és nem érti, mit hablatyolsz.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
denesdr
addikt
válasz
#03969024 #110912 üzenetére
Azért nem említik külön, mert hangsugárzók esetében mindig az akusztikus görbék számítanak. Kérlek szépen, írj valamelyik gyártónak, vagy akár Vandersteennek, hogy tisztázódjon, hamár nekem nem hiszed el. A hangsugárzós váltásnak mindig az akusztikus végeredmény a lényege, ez pedig csak úgy valósulhat meg, ha akusztikus szemszögből vizsgáljuk és kreáljuk a váltónkat.
De megint csak a Richard Vandersteen (the King of first order crossovers) interjút tudom felhozni példának, az ide vonatkozó lényeg ez:"You can’t just take two or three or four drivers and put first-order crossovers on them and have a time and phase correct loudspeaker. In a two-way speaker, first-order crossovers mean a single capacitor in series with the tweeter to roll off the bottom end of the tweeter and a single inductor in series with the woofer to roll off the top end response of the woofer. If you put normal drivers (off-the-shelf) in this two-way speaker, you’d more than likely have to wire the woofer and tweeter with opposite electrical polarity to get anything approaching linear amplitude (frequency) response. But it’s my opinion that putting drivers out of polarity in a loudspeaker is something you do in a cheap speaker, not in high-end speakers. Imagine a crossover at 3kHz and a sound being reproduced at that frequency. Half the energy (in our two-way example) will come from the woofer, the other half of the energy will come from the tweeter. One driver will be moving forward while the other is moving backward. You get a full or partial cancellation of that sound because of the polarity reversal. As you move away from the crossover point, the amount of cancellation decreases. To get those two drivers working in the same polarity requires a crossover with a lot of additional components and probably some significant mechanical or material design changes to the driver itself. But that’s what high-end design is all about -- doing the design the right way to end up with a product with the best possible performance in every possible way."
[link]Persze tudom, most lehetne olyanokat felhozni, minthogy 1998-ban még nem álltak rendelkezésre olyan driverek amihez ne kellett volna az említett rakás egyéb komponens és módosítás, de nem erről van szó, hanem arról, hogy az egyedüli (digitális FIR szűrést leszámítva) fázis- és időkorrekt hangsugárzóváltást, azaz a 6dB/oktáv meredekségű váltási görbékkel operáló váltást nagyon nem egyszerű létrehozni. Ha valakinek sikerül 1 kondival meg 1 tekerccsel (2 utas hangsugárzó esetén), akkor örülhet neki, mert nagyon-nagy szerencséje volt. Persze ha mégsem jön össze az akusztikusan 6dB/oktáv váltás, attól még szólhat nagyon jól a hangsugárzó és lehet (sőt, több mint valószínű), hogy a hallgató észre sem veszi, hogy nem 6dB/oktáv váltású hangsugárzót hallgat, viszont egy akusztikai mérés erre könnyen rá tud világítani.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz
#03969024 #110904 üzenetére
Viszont az elektromosan elsőrendű (és akusztikusan bárhanyad rendű) váltás egyik nagy előnye, hogy csak a lehető legminimálisabb mennyiségű passzív elem (ha passzív váltásról beszélünk) van az erősítő és a hangszórók közé kötve, ezáltal minimalizálva a passzív elemek elektromosságra és ezáltal a hangra gyakorolt parazitikus színezését.
-
denesdr
addikt
válasz
#03969024 #110904 üzenetére
Nem tudom volt-e már, de itt van pl a Vandersteen 5a hangsugárzó "elsőrendű" váltója, könnyen észrevehető, hogy nem az a lényeg, hogy elektromosan hanyadrendű ez a váltó, hanem az, hogy a hangszórókat rákötve, akusztikusan 6dB/oktáv váltást fog eredményezni és ez garantálja az 5a, valódi elsőrendű váltásokra jellemző lineáris akusztikus fázisát:
[link]
-
denesdr
addikt
válasz
#03969024 #110904 üzenetére
Nem érted a lényeget. Az akusztikusan 6dB/oktáv váltásnak az lenne a lényege, hogy teljesen lineáris lehessen az on-axis akusztikus fázismenet mindenféle group delay nélkül, azaz mintha egy hangszóróból jönne a több hangszóró által lefedett sáv az idősíkban is. Ha nem teljesül mindkét oldalról az akusztikusan 6dB/oktáv váltás elegendő sávszélességben, akkor nem fog teljesülni a lineáris fázismenet sem, mint ahogy azt a KEF technikai igazgatója, illetve Vandersteen (meg sokan mások) is mondta/mondja. Ezen nincs hogyan fordítva ülni, legfeljebb félrértelmezni lehet.
A drágább Martenek váltása valóban elsőrendű (akusztikusan), de ha utánajársz (pl megkérdezed a gyártót), megláthatod, hogy ez nem azt jelenti, hogy egy kondi a magasnak, meg egy tekercs a mélynek (ez lenne az elektromosan elsőrendű váltás), hanem jó eséllyel egy sokkal bonyolultabb váltó, ami leginkább azt a célt szolgálja, hogy a hangszórók minél jobban kövessék akusztikusan a 6dB/oktáv váltási görbéket. Mert ahogy Vandersteen is mondta (csak, hogy tiszta legyen, hogy nem csak én találtam ezt ki), egy elektromosan elsőrendű váltó a legritkább esetben eredményez elegendő sávszélességben akusztikusan 6dB/oktáv váltási görbét és emiatt átcsap akusztikusan 12dB/oktávú (vagy mégnagyobb meredekségű) váltásba, ami már nem fog semmilyen módon lineáris akusztikus fázist eredményezni. Persze ettől még lehet jó egy hangsugárzó, de már nem lesz nevezhető elsőrendű váltásúnak, mint ahogyan a Dynaudio Special 40 sem nevezhető valójában annak, mivel az akusztikus paraméterei nem ezt mutatják, hanem sokkal inkább egy negyedrendű váltást, még akkor is, ha a jelútban csak 1db kondi, meg 1db tekercs van a magas, illetve a mélyhangszóró előtt. Ez azért lényeges mert nem az elektromos rendűséget halljuk, hanem az akusztikusat, mert amit a hangszórók kiadnak magukból, az fogja meghatározni a hangreprodukció időbeni lefolyását és ezt akarja kimaxolni az akusztikusan 6dB/oktávos váltás.
Szerintem akik meg akarták itt érteni, hogy miről van szó, azok meg is értették, nem annyira bonyolult ez, mint ahogy elsőre látszik.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
#03969024 #110904 üzenetére
Én totál elengedtem a témát legutóbb is, és most is tartom magam ahhoz, amit apám tanult BME-n erről, és ami DIY Audio-n is megy/ment a témában. [link]
Most kicsit Magatokra hagylak Titeket az egyet-nem értésben, és ragaszkodom elsőrendűnél a 90°-osig elmenő fázisforgatáshoz. Várok, míg elmúlik 1-2 oldalnyi hsz.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
#03969024 #106601 üzenetére
A D osztály romlik a bemelegedéssel, azt pont nem kell megvárni, hanem a végtelenségig kell hűteni.
A tranzisztor befűti azt az egy négyzetcentit abból a teljesítményből, ami nem jut ki a hangszóróra, és azért az elég sok, nem oszlik szét összetett elektronikán. Általában azért a borda elég, de sok DIY erősítőn magára marad, ezért olyan rossz.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
kukulec
őstag
válasz
#03969024 #106601 üzenetére
tény akkor, ha mérve van. az i22-nek nincs d-osztályú hangja, ezért van többünknek. egy igazán jó csövest hallottam eddig, az a Mastersound-tól volt. és hát nem két fitying. de a Luxman nekem annál is szebben zenélt.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
-
fererencz89
őstag
válasz
#03969024 #100670 üzenetére
A sejtésed jó, de nem az az alapvető cél, hanem a parazitarezgések csökkentése, vagy minek nevezzem. A membrán "jó" rezgésétől a kosár is rezonál, ami "rossz" rezgéseket ad vissza a membránnak. De ahogy írtad, nem csak erre van, hanem a visszaverődést is csillapítja. Egyesek gyurma szerű anyagokkal varázsolják a kosár "lábait" áramvonalasabbá. A plusz tömeg, tehetetlenség is jótékony.
Ha nézed a fórumok képeit, vagy a linkelt google képtalálatokat, láthatod, hogy nem csak a kosarat kezelik, hanem annak találkozását a mágnessel, illetve magát a mágnest is "burkolják", pl láttam nemez korongot ragasztva a mágnesre.Nem szotkam hibázni.
-
fererencz89
őstag
válasz
#03969024 #100648 üzenetére
Az technikailag valóban jobb (bár sok neves gyártó igen jó modelljében van lemez kosár...), de kiragadnék pár sort Frank Van Alstine-től (AVA hifi):
"After the demo I did for B&W year ago, their engineers told me later that they were shocked to find that the resonances from their high quality CAST speaker baskets were only 10 dB down from that of the active cones themselves. They said my damping treatment took that down to -40 dB or better. They use a laser interferometer to measure system resonances."
Szóval amit írtam, az az öntvénykosárnál is előjön, sőt a korábbi képeken látható, hogy sokan kezelnek drága, öntvénykosaras hangszórós dobozt is.
Nem szotkam hibázni.
-
kukulec
őstag
válasz
#03969024 #100549 üzenetére
segíts lécci az értelmezésben: tehát 2 * 1 méter = 10,1 milla, 2*2 méter 12,7 milla. ha egy méter ára 2,6 millió, akkor ebből azt a következtetést kell levonni, hogy a kib****tt banándugók 7,5 millióba kerülnek?
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
fererencz89
őstag
válasz
#03969024 #100241 üzenetére
Azt nem szeretném, hogy a leves drágább legyen, mint a hús...
Egyébként frissítésről írtam, nem tuningról. Nem fogok kézzel tekercset tekertetni valami guruval, vagy hasonlók.
Egyébként abból indultam ki, hogy kb ezer-ezer Ft darabja a ránézésre minőségibb kondinak és ellenállásnak. Vagy akár olcsóbb.
A gond az, hogy sokan írják, hogy fóliakondira kell cserélni a régit, mások meg hogy ha elko, akkor maradjon az. Elvesztem.... Szóval tapasztalatokat, tanácsokat várok, hogy még jobban elvesszek.Nem szotkam hibázni.
-
-
-
Joshi
titán
válasz
#03969024 #99265 üzenetére
Nem tudom, igazság szerint ezen a téren nincs tapasztalatom. Gondolom van egy szint ami alá nem érdemes menni. Vagy?
ui.: meg mondom őszintén arra gondoltam, hogy egy komódon a lemezlejátszóval együtt a szoba dísze lehetne. A komódot mi terveznénk egyik cimborám segítségével (ő asztalos). A szobabútort is ő készítette.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz
#03969024 #98077 üzenetére
Remélem lesz alkalmad meghallgatni a Magnumot. Ez sem gyári állapotú, sok sebből vérzett, pl most derült ki, hogy a kapcsoló alapból a fázist és a nullát is megszakitotta. Opamp csere is volt, hangkivezetés is jobbá van téve, biztositékok kivéve...remélem lesz alkalmad meghallgatni, kiváncsi lennék a véleményedre
Gondolom, hogy ismered mindkettőt, az A.N-t és a Magnumot is, de vajon a tuning után ráismernél ?
Eugene Roe : Vannak előitéletek a Cantonnal kapcsolatban. De ez tuningolt darab. A gyártótól lett lekérve a hangváltó alkatrészek értéke, s ez alapján lett kicserélve az alkatrész Jantzenre. Lábtól-lábig forrasztással össze rakva az alkatrészek, s előbb össze lett tekerve, aztán forrasztva. Belső kábelezés Taralabs. A magassugárzó Scan Speak. Még a TMP Audio alkotója is elismerően szólt róla (ezzel próbáltam ki a Classic erősitőt), azóta pedig volt változtatás. Szóval méllyen a zsebbe kéne nyúlnom, hogy jobb darabot kapjak, mert ez jelen esetben a Canton felsőkategóriás dobozainál JOBB. Köze nincs a GLE szinthez -
Zsubi
őstag
válasz
#03969024 #97991 üzenetére
Rendben! már kezd alakulni a hangja, tegnap óta ment már vagy 20-22 órát. Elsőre siralmas volt hallgatni. Ami biztos hogy kicsivel mélyebbre megy mint Focal.
(#97998) dgyuri0123 : Természetesen nem
Soundcare Superspike van alatta
(#98000) Kvardlipot : Sajnos korlátozottak a lehetőségeim hely szempontjából, többet nem igazán tudok belőle kihozni.
Ennyi pénzért nem igazán kapsz jobbat szerintem még használtan sem.
Nagyon sokat bújtam a használt piacot nem csak itthon hanem külföldön is, de ami tényleg előrelépés lett volna ehhez képest az még +80-100 ezer lett volna.[ Szerkesztve ]
-
Eugene Roe
őstag
válasz
#03969024 #97053 üzenetére
Mdf-et is használnak ugyanúgy, pláne hogy egy anyagában színezett fekete mdf előlap sok mindent megkönnyít, ami a dizájnt illeti. +20-22mm rétegelt már nem olcsó mulatság egy nagy doboznál. Ettől függetlenül igen, a rétegelt az ~jobb, de vannak egy kezdő számára hátrányos tulajdonságai is.
Abelemarják sok helyen pedig egy vicc, amikor a merevítőket kell megcsinálni 0,5+1 mm pontossággal. Eleve az asztalosok nagy része beépített szekrényre és konyhabútorra van specializálva, mikor meghallják, hogy mm pontosság már verejtékezik a halántékuk, és vastagon fog a ceruza. Az hogy neked van egy megbízható asztalosod a szomszéd sarkon nem jelenti azt, hogy szerte az országban van ilyen. Otthon 35 km-en belül egy cnc gép van, 20 ezer ft-ért már be is kapcsolja.
#ear001: azért egy 3 utas scanspeak discovery settre nem mondanám, hogy szarabb, mint egy Dali, vagy 700-800 ezres dynaudio emit, evoke hangszóró szett. De inkább az az ijesztő, hogy képek alapján egy boltban 300 ezres állóban is elsőrendű hangváltó van a 2,5 utas rendszerben. Nem értek hozzá igazán, de ha más nem, akkor itt biztos van mozgástér.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Eugene Roe
őstag
válasz
#03969024 #97048 üzenetére
Nem a recept a baj, hanem, hogy igényesenmegmunkálni egy mdf lapot nem egyszerű eset. Van 2-3 erre szakosodott ember az országban, akik nagyon szépen dolgoznak, de egy klasszikus nagy monitor asztalos munkája 180-200 ezer ft. Ehhez rendelsz egy közepes troels gravesen kitet az 1000 euró. 550 ezer ft-ért olyat kapsz, ami potenciálisan bever egy milliós boltit, és jól is néz ki.
Egy egyszerűbb állványosat be mernék vállalni akármelyik asztalossal, de általában nem egy 12 literes hangfal miatt akarunk DIY módba váltani, mert azt 250-ért vehetsz egy normálisat boltból is :)
Az eleve esélytelen, hogy egy laikus füllel (vagy a szinte használhatatlan netes táblázatokkal) a szobájára tudjon hangolni egy passzív 2-3 rendű hangváltót.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
#03969024 #96321 üzenetére
Antal EZ most kerül 400e-be újonnan, Elara 420 újonnan, de Antal EZ "normál" ára 700e volt/pár. Szóval, ha nem nézem az árcédulát, akkor is az Antal EZ a jobb hangfal és 250e-ért egyenesen ajándék, nem pedig "egész jó vétel"... szerintem.
(#96319) szazbolha: Végre jó irányba nézelődsz.
Antal EZ nagyon jó doboz. Hármuk közül ő a legjobb. Nem túl finnyás doboz. Szinte bármivel meg tudod hajtani.. Persze nem baj, ha később veszel mellé valami "normális" darabot, mert meghálálja.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
bkercso
nagyúr
válasz
#03969024 #95281 üzenetére
A mágneses tér befolyásolhatja a hifi lánc elemeinek tulajdonságát. Pl. a .... melyikét is?
Ma már nem nagyon van a láncokban ilyen elem.
Sőt, igazából mágnesezhető anyag sincs nagyon a készülékekben, gyakorlatilag egyáltalán - kivéve a trafót és hangszórót, de a trafó lágymágneses, így nincs maradó mágnessége, amit le kéne mágnesezni, a hangszóró mágnesét meg nem lehet, mert ahhoz meg kéne tekerni és sokszáz amperekkelekkel lemágnesezni.Amúgy a lemágnesezés úgy történik, hogy nagy amplitúdójú árammal (vagyis így nagy térrel) megmozdítják a letapadt doménfalakat, mejd csökkenó amplitúdójú váltakozó térrel mozgatják, így azok megtalálják a legmélyebb energiájú állapotukat: ahol már nincs az anyagnak kifelé eredő mágneses tere.
A maradó mágmeses tér egy metastabil állapot, vagyis lokális energiaminimum csupán.kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
#90324992
törölt tag
-
.DLL
veterán
válasz
#03969024 #63595 üzenetére
Nem sárgaréz
ez utóbbi ráadásul csak gyűjtőfogalom, a célnak megfelelő arányú ötvözetek általános neve, de elektromos vezetésre a minél kisebb veszteség miatt a minél tisztább vörösréz a jó. Amit leírtam, hogy ennek ellenére sárgább a mai kommersz villanydrótok színe, mint régen, az csak a megfigyelésem.
(P.H.)
-
válasz
#03969024 #63593 üzenetére
"valamelyik DIY fórumban tárgyalták valamikor, hogy a nagytisztaságú OFC audió kábelek egy kicsit vakítások, mert minden tisztességesen legyártott drót ilyen"
Nem csak ott, itt is volt ez már téma.
(A 99,999999 csak költői túlzás, állítólag csak 99,999-ről lehet szó.
)
Szerintem.
-
.DLL
veterán
válasz
#03969024 #63590 üzenetére
Csak ezeket az infókat nem szabad elárulni.
Egyébként az olcsósítás és az árverseny miatt ma már nem hiszem hogy mindegyik villanydrót olyan tiszta lenne, a színük is sokkal kevésbé vörös mint egyes régi vezetékeknél, amikkel karbantartás során találkozom. Lehet hogy nem jelent semmit, csak felfigyeltem manapság mennyivel "sárgarézebb" az a vezeték amit adnak.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
válasz
#03969024 #51503 üzenetére
"Az az Orion nem tudom, így volt-e használva"
Én sem, netes kép.
"sírhatnékom támad a feltekert hangszínszabályzóktól!"
Most már nekem is. Azelőtt sokáig így hallgattam, és gyakorlatilag fórum-ajánlások útján szoktam le róla, és most már megőrülnék a fölös treble-bass hangzásától. (Ennyit arról, hogy mennyire érdemes kezdőknek a saját ízlésük szerint választani. És ha nincs?
)
(#51504) burriebonz "Akkor music center ha úgy jobban tetszik!"
Ja! Azok voltak az egybeszettek, 3, 4 vagy 5 az 1-ben készülékek. Illetve ma is vannak ilyenek, de azt hiszem, már nem music centernek hívják őket. Vagy igen?
Mi ezeknek a mai megfelelője? (Sokan hifinek hívják ezeket is.
)
Szerintem.
-
Ear001
addikt
válasz
#03969024 #51254 üzenetére
Jó szöveg ez a reprodukálás, de mégse az igazi. Még egy fuvola is kínosan túlterhel hanggal egy átlagos szobát. Maga a zenész is másképp játszik kis és nagy teremben, mi meg egy egész nagyzenekart akarunk bevinni 15 négyzetméterre, ami elviselhetetlen lenne igazi reprodukció esetén.
-
AMDFan
addikt
válasz
#03969024 #51254 üzenetére
Sosem fog menni. Az a baj ezzel a hozzáállással, hogy azt feltételezi, hogy a mikrofon amivel felvették az tökéletes. Pedig nem az. Sajnos ami már a CD-n van, az nem az eredeti. És akkor még csak hangszeres zenéről beszélünk, ami manapság nagyon kis hányada a zenei kínálatnak. Egy digitális zenénél meg ki mondja meg azt, hogy ennek így vagy úgy kell szólnia? Ha meg is lehet mondani, akkor sincsen semmi értelme, mert ha neked másképpen tetszik, akkor szíved joga úgy hallgatni. És remélem nem értjük félre egymást, mert bizonyos szintig egészen könnyű megállapítani szubjektíven is, hogy melyik rendszer szól jobban, de bizonyos szint felett már az ízlés dönt.
-
#71562240
törölt tag
válasz
#03969024 #50219 üzenetére
Kicsit nagyobb pezsgést reméltem, de mintha már kezdene mozgolódni-mocorogni a közvélemény, ahogy haladunk egyre beljebb a "misztikumban".
És hát az üzleti oldala az ilyesminek is nyilvánvaló tud lenni, persze. De a kenyér is üzlet, attól még általában igaz.Egy forint a meleg lángos,
kikapott a ... Videoton![ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz
#03969024 #50216 üzenetére
Emlegettem is a damaszkuszi utat, de ne lőjük le a poént, - ha lépett is visszább valamitől DL, nagyon nem mindegy hogy mitől igen, és mitől nem. Itt most elsősorban az az érdekes, hogy az említett hatások léteznek-e, márpedig a létezésük hirdetésétől senki sem lépett vissza, tehát a misztikum jelzőt ezzel így nem valós összekapcsolni! A belti hatások létezésétől sosem visszakozott DL (és mások se), pálfordulás legfeljebb annak kapcsán történt, amit már a most idézett cikk végén is pedzeget, azazhogy mely eszközök mely hatásai pozitívak vagy negatívak vagy ízlés szerintiek illetve változóak a hangminőség illetve a közérzet vonatkozásában. No, csak-csak lelőttem a poént.
Lényeg a lényeg, te a magad nevében mondhatod, hogy misztikum, csak ne hivatkozz DL-re, mert ő sosem visszakozott e téren, ő sosem mondta, mondaná, éppen ellenkezőleg, halálos ágyán is azt fogja kiáltani: Nem misztikum!
(Mielőtt bárki fogalmatlan belekötne: értelemszerűen, amikor DL az ominózus írásokban misztikumot emleget, az csak stilisztikai eszköz.) -
válasz
#03969024 #49848 üzenetére
Azért is kérdeztem, mert nem tartozom a felső 0,0001%ba, akik mérföldekről meghallják, ha cincog valami a rendszerben, plusz nem is szeretnék több tízezer Ft-ot elkölteni a kábelekre.
Az erősítő egy öreg JVC, fejből ennyi megy
a két frontot jelen esetben 2x80 Pioneer 8 Ohm-os hangfal képviseli, a többi hangszóró vegyes felvágott, annak idején biztos tudtam, 8 Ohm-osak szintén, ezért írtam csak becsült teljesítmény értékeket, mert ezek rémlenek.
Tudom nem nagy segítség így, de jelenleg nem nagyon az igényeim, csak összetenném a rendszert, illetve később elképzelhető, hogy frissítem az erősítő/hangfal vonalat, de akkor sem a a 150-200k feletti vonalat fogom képviselni.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Patice
nagyúr
válasz
#03969024 #49848 üzenetére
Attól függ, milyen minőségi szintről beszélünk!
Amúgy belépő, alsó kategóriában a sima mezei sodrott rézkábel elégséges. Itt még van értelme a keresztmetszet nagyságáról is beszélni, ha csak tiszta rézkábeleket nézünk ezen az árszinten.
Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/patice/keres.php?usrid=282986
-
válasz
#03969024 #49764 üzenetére
"Ne kapd fel a vizet....Béke"
Ajjajj, akkor valami nem stimmel, mert vízfelkapásnak meg békétlenségnek a közelében nem voltam ma este, ha így érződött, akkor valamit elrontottam stilárisan. Vicces hangulatban vagyok, ennyi, nehogy félreérts vagy komolyan vegyél má'!
[ Szerkesztve ]
Szerintem.
-
válasz
#03969024 #49761 üzenetére
"Körbenézek, 7 készülék közül egyedül az SM 250-en van RENDES hálózati kapcsoló"
Na most melyik SM250-ről beszélsz? A villanymotorról, a polikristályos napelemről, a központi porszívóról, vagy a kettős köszörűről?
Szerintem.
-
blattida
nagyúr
válasz
#03969024 #49655 üzenetére
Fizikailag valóban megtehető, de nagyon költséges megoldás a mid megváltoztatása, mivel én sosem voltam milliomos, ezért nem 1988-ban kezdtem cédét írni, amikor a sony és a philips piacra dobta az új formátumot, hanem csak jó pár évvel később, 1994-ben, de egyszer sem találkoztam mid hamisítással.
Te mikor és mivel és hogy derült ki? Nagyüzemi írásnál az összes sony lemez kuka lett úgy, hogy sem az író, sem az adott program nem ronthatta el? Vagy alacsony sebesség mellett is széttört a lemez írás közben, esetleg levált a lakk réteg?Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz
#03969024 #49492 üzenetére
Ez az idézet ugyan konkrét butaság, de annyiban igaza van, hogy csöves erősítők esetén kisebb az összefüggés a kimenő teljesítmény és a hangminőség között, mint a tranzisztoros társaik esetében.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
-
trufa12
addikt
válasz
#03969024 #49462 üzenetére
csöveseket már láttam hallottam de azokra hangfalat nem nagyon lehet kötni max becseréli rövidre ...
Erősítőbe pedig kisebbek vannak 70-80 körül de hogy azok milyenek nem tudom...
Nagyról meg nem álmodozok mert ami igazi régi nagy az nem az én pénztárcámhoz való annyit tudok...
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
Core2duo6600
veterán
válasz
#03969024 #47414 üzenetére
De próbáltak, viszont semmi más konkrét típus ajánlás nem érkezett, csak gyártók, aztán kép alapján nehéz dolgokat leszűrni.
Miért mi a gond a 3110 essel , még a 4018 az ami formára tetszik.
Amiket találtam, és formára bejöttek, azok meg vagy kicsi terhelhetőségük volt, vagy kis keresgélés után eme fórum hasábjain inkább filmezéshez 5.1 eshez voltak ajánva !
Valahogy úgy vagyok vele, hogy minél nagyobb a hangfal tömege, elvileg annál erősebb kellene, hogy legyen a hangnyomás, ill a mély, dinamika, a magas az gondolom a beépített hanszorótól, csipogotól függ.
Lehúzták a Jamokat is, amik nagy márkának számítanak, vagy számítottak
(#47424) ozzy711
Nézőpont kérdése, de a végeredmény ugyanaz !(#47550) Ribi
Fontos, hogy frissitsed az írod Fw ét.
Ha gyorsabban írod, erős lasert használ, ha lassan akkor gyengébbet kiforrot fw el nem szabad különbségnek lennie.De való igaz, hogy már nem tudom kik csináltak egy tesztet, az akkori legdrágább meghajtóval, és a legolcsobbal, amit akkor kapni lehetett.
Mind a 2 vel megcsinálták a tesztet végig ugynaazt a lemezt használva, minden tesztet többször.
Windowst és noname PC-ét használtak.
Marhára nem volt jelentős különbség, és a leggyorsabban írt lemez nyert az olcsobb cd íróval.Igaz, csak hajszálnyival volt jobb a vétermék mint a másik drive al.
Leglassabban meg klözel olvashatatlan volt.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
#68216320
törölt tag
válasz
#03969024 #47430 üzenetére
Oke, de ezeken az oldalakon mondjuk 10-15 eves hansugarzokrol nincs info. Amiket linkeltem listakat, peldaul csak a masodikon talaltam meg a sajatomat is, mivel az ugy nezem 2003-as lista. Amikor valasztok mondjuk elado dobozok kozul valamit, h meghallgassam majd vagy ne, jol jonne egy lista, h erdemes vagy nem. Eleg sok szamomra ismeretlen gyarto van es a szoras is eleg nagy a termekeik kozott.
[ Szerkesztve ]
-
eclipse006
őstag
válasz
#03969024 #47357 üzenetére
Nem valószínű akkor hogy az lesz, mert amikor bekapcsolom, először a előerősítő tápja előtti relé kattan be, majd a hangszórók előtti, de akkor nincs kattanás, amikor megszólal a néma csatorna...
Remélem az ismerősöm majd rálel a hibára, nem szeretnék emiatt most egy új erősítőre benevezni.https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
eclipse006
őstag
válasz
#03969024 #47355 üzenetére
Egyébként nekem is megfordult a fejemben. Amikor megvettem az erősítőt, akkor rosszalkodott a relé, hiányzott is a fedele, gondolom valaki már babrálta. Rendeltem ebayről újat, mivel itthon nem volt megfelelő típus.Az újal jól működött. Megint a relével lenne gond?
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
blattida
nagyúr
válasz
#03969024 #47046 üzenetére
Persze, hogy megérne, írtam, ajánlottam is már embereknek, csak ritkán és mint írtam, nem a hangminőségük miatt kerültek/kerülnek ritkán terítékre.
liszi70
Az sajnos édeskevés, ha komolyan gondolod, abban a térben olyan mértékű akusztikus gondok vannak/lehetnek, hogy egy panel nem fogja megoldani őket...[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
blattida
nagyúr
válasz
#03969024 #42548 üzenetére
A 753-as önmagában is jól szól, de nagyon jó tuning alap, ráadásul egyszerűen és olcsón fokozhatóak a hangi képességei, ha még megvan, el kell vinni, már csak azért is, mert ritka, csakúgy, mint a marantz cd 48 és cd 5000...
kammerer
Azt én már lelőttem...[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz
#03969024 #42514 üzenetére
Sose gyűjtöttem. Anno, amikor nagy "sztár" volt, persze sokat lehetett hallani itt-ott, olyankor odafigyeltem. De nem jártam utána, hogy hallgathassam. Inkább elismerem, mint szeretem a művészetét, ami inkább összművészet, mint zenei. A punkot eleve erős szelekcióval kezelem, nagyjából a Clash és a Dead Kennedys akadt fenn eddig a rostámon, mások nem nagyon.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
#03969024 #42425 üzenetére
Azért eltartott egy darabig, míg találtam olyan csövest (egyáltalán erősítőt), ami a saját ízlésem szerint van olyan jó,mint a saját félvezetős fejeserősítőm. Kár, hogy válogatós fejesekkel, cserébe a jitter maradékát tökéletesen elmossa
Gyáriból ilyen minőséghez még nem volt szerencsém, és nem én építettem, ezért vagyok ojjektiv. Egyébként ez is szereti, ha kicsit kompenzálják kábelekkel.
Valahogy gyári fejeserősítőből az az 1-2 csöves, amit hallottam, nagyon nem tetszett, szóval tökéletes terep DIYkedni. Nem is mesélem el, mi a következő projekt, csak, ha már működik, és jó.
-
blattida
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest