-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
Hát nem tudom.
Pl: Tv tápba való chip került 25eFt-ba(lutriba, hogy működni fog), mikor újabb kicsivel jobb paraméterrel rendelkező készülék 33eFt-ba kerül.
Szerviz díjat ekkor nem számolom, mert én csinálnám, de akkor is időm menne rá, s lutris chip miatt…
Ha szerviz díj is lenne, akkor már chip többe kerülne, mint az új.
És ez egyre több helyen van így. -
darvinya
titán
És tordaitibi
Én is szeretek megjavítani mindent.
De amikor direkt olyan alkatrésszel gyárják le, aminek az ára többe kerül, mint egy új, akkor max. élvezet szempontjából lehet megjavítani.
Vagy egyáltalán nincs olyan alkatrész, s egészet újjá kell építeni.Autóm 22 éves, tavaly vettem, s nem azért vettem ilyet, mert újabbra nem tellett, hanem ennél még utcán is javítható legtöbbje.
Ráadásul hülyét kapok már, mikor tamagoccsit játszik az autó, és falnak akar vinni.
Egyedül szervót viselem el, mert nem az a szuper könnyítet rásegítéses.
Klíma nincs.
Egyedül nyáron első elektromos ablakot építettem be, mert nem.szeretem a közvetlen huzatot, így anyós ablakot engedem le.
Ami nem egyszerű manuálisan, főleg haladás közben.Erről jut eszembe, hogy ma kicsit kehesen tudta indítani az akku(feszt nem mértem).
Holnap remélem fel tudom rakni töltőre.
Szerintetek, ez az aksi szombati -10°C végleg kinyírná AzMeister akkut 50Ah? -
darvinya
titán
válasz
#85619712 #76755 üzenetére
Ezek, ha.megdöglenek, akkor otthoni javítás nem éri meg, mert 2-3x többet kell majd alkatrészre költeni.
Tervezet avulás, hogy vedd az új terméket, ha már nincs garancia.
Amilyen olcsó többször megkérdőjelzhető, hogy javítási mizériába adja ember a fejét, vagy egyszerűen vegyen egy új gépet. -
darvinya
titán
válasz
#85619712 #76753 üzenetére
Az a gond, hogy van egy felvezérelt chip, ami nem engedi tölteni, ameddig akku chip-je nem jelzi, hogy töltsön.
Érthetőbben:
Mikor feltöltötte az akku pakkot, hiába rakjuk rá egyből, nem fogja tölteni.
Ameddig, akku pakkot nem kezdjük el használni, aminél van töltés-kisülés számláló vezérlő.
Elég rárakni a gépre, és ismét újra tölthetővé válik akku pakk. -
darvinya
titán
Adott egy 20V-os ParkSide akku 2/4A-es.
Lenne 12V-os ülés fűtés, amit ezzel az akkuval kellene üzemeltetni.
Van 1A-es 12V-os stabom, ezzel és elé+mögé elkoval üzemel tetném max. 15-ig.
Mennyire lenne jó ötlet?Másik, hogy 18V-os gép mennyire bírná a 20V-os akkut?
-
darvinya
titán
válasz
Csabesz666 #76644 üzenetére
Ez meg döglött, s CPU lyukon ereszt.
-
darvinya
titán
válasz
Freeman007 #76619 üzenetére
Felújítás matricával kb. nyomtatás max. 1000Ft, felület csiszolás és zsírtalanítás 30 perc, felragasztás max. 5 perc.
Ilyen öreg kapcsolóhoz külön nagyon ritkán lehet jó állapotú alkatrészt kapni, s inkább csak egyben és drágán adják el.
Alu vágás sem olyan nehéz, max. időigényes a szépre reszelés, ha nem tudják szépre vágni. -
darvinya
titán
válasz
Freeman007 #76617 üzenetére
Az a gond, hogy nem olvasható?
Ha igen, fóliára nyomtatás, vagy egyszerűen újrafestés.
Magára a Alu-ra lenne szükség?
Alu lapból kivágni, stb. festés, stb. -
darvinya
titán
Akkor valójában 5V-os a router, s táp inkább 9V/1A-es.
Fredo78
MFAL kábel külső szigetelése szürke vagy fehér, anno csak szürke volt.
Ha nem éget az ér, és nem töredezik a szigetelés, akkor elég lenne földet hozzátenni, megfelelő konnektorral.Igen, régen nem volt földelés.
-
darvinya
titán
válasz
Barret001 #76366 üzenetére
Igen, klíma, stb. bekapcsolásával emeli az alapjáratot 850-ről max. 1100-ra, s közben akku töltést lekapcsolja.
Ha elektromos fogyasztó is van, akkor min. 1500-ra emeli, ekkor is lelő pár dolgot.
Legjobb 1000cm³ Turbó kávédarálók, amiknél 3500-öt is lehetet mérni.
S csodálkoznak, hogy 5 évet sem bír ki a motor, persze addigra kaszni is úgy fog kinézni, mintha 10 évet állt városban napon szabadban. -
-
-
darvinya
titán
válasz
troll81 #76335 üzenetére
Pont erről írtam, hogy gyári 260A-es rendszerből 600A-t akarsz kifacsarni, ami egy darabig működik, aztán jönnek a gondok.
Fizikailag elválasztott rendszer kellene autótól, megfelelő keresztmetszetű vezetékekkel, s autó rendszer nem károsodik.
De kérdés elbír az autó motorja alapjáraton 2db generátort, amiből az egyik ≈1000A-es, hogy külön rendszert üzemeltesd. -
darvinya
titán
válasz
troll81 #76327 üzenetére
Hogy kicsit belevauzzak.
Előbb legyen meg azok az összetevők, amiket működtetni kellene.
Ezek energia igényét összeadva és ½-lel felszorozva kell energia telepet kiépíteni.
Rásegítés is csak addig működik, míg fel van töltve hálózatról, mert generátor biztosan nem tudja feltölteni.
Szint tartás meg értelmetlen, mert az sem meg egyszerűen autó generátorából, hogy autó rendszer ne bánja meg.
Tudom, eddig így oldották meg.
Csak utána autó kábel korbácsa szenesedett, s jöttek e.hibák, vagy öngyúlladó autó. -
darvinya
titán
Üdv
Van nekem egy ilyen csoda izé:
Azért izé, mert sehogy sem akar működni.
Ötletet kaptam anno, hogy indítsam meg töltéssel, 3 akku pakkal semmi, aztán félre raktam.
Most elővettem, és 1 akkuval is próbáltam (B+B−, B1B−), az eredmény semmi.
Akkuk 3.8-4V-on, egyes páros ponton mérve.
P+P− 0.3V mérhető kimenőben, töltésnél semmi feszültség többlet nem mérhető akkuknál.
Kinézetre semmi sincs.Gyárilag kuka, vagy ötlet mi mehetet tönkre?
-
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #76274 üzenetére
Egy PB alapú akkucella ugyanezen körülményeket véve már majdnem kukába való.
Sajnos utóbbi 10 évben gyártott PB akkuk már 1 év után kukázható, mert csak pilákol benne az élet.
Kálciumos, stb. újabb verziókat szeretik jól legyártani, s nem csak átcsomagolni/kicsit felújítani a rosszat.
-
darvinya
titán
válasz
Dr.Szilícium #76188 üzenetére
Hossz növeléssel/csökkentéssel elkerülhető páka terhelés/hegy elégés.
-
darvinya
titán
válasz
totron #75439 üzenetére
Nem jól gondolod.
Míg a hagyományos főzőlap, külön egy lapot melegít és azt adja át az edénynek.
Addig az indukciósnál az edény maga a főzőlap, ezért nem mindegy milyen az edény.
Tehát a fűtés
a hagyományosnál:
-fűtőszál-platni-levegő-edény talpazat
a indukciósnál:
-indukciós tekercs-edény talpazat -
darvinya
titán
válasz
#90088192 #75350 üzenetére
Petróleum és alkohol a gőz hajtás felváltására.
Vannak gyártók akiknek motor anyaga és hengerfej-gyújtás, stb. kialakítása káros a nagyobb hőfokon égés.
Emiatt azokba a motorokba olaj adalék kell E10, mintha 2T lenne, azaz inkább 4T-s fűnyíró.Elektronikai részhez kapcsolódva.
Én nem szerettem sem Opel, sem WV-t, mert egyszerűen legtrágyább amit csináltak.
Ennél egyfokkal rosszabb az angol autók, mert kész röhely, hogy egy rádió beüzemelése a gyári csatlakozó után elszáll az összes világítás.
Nagy nehezen sikerült a lámpát visszahozni, de indexnek annyi volt.
Végső megoldás az volt, hogy újra kellett az egész autót huzalozni. -
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #75340 üzenetére
Khm …Ford Escort klubban nyáron futottam bele mk 2-es tranzitba, aminek motorja eredeti 1m km-es, felfüggesztésben 450e km van, stb.
Írtam, ne keleti blokk szökevényeket vedd alapul. -
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #75338 üzenetére
Nem a szovjet technológiából kellene kiindulni.
Ül bele egy Ford Tranzitba, és limuzinnak érzed Zuk korút is.
Weber karburátor is tud takarékos lenni, pedig nincs elektronika, csak beállítás kérdése.
Ja…angliában még bankrabláshoz Tranzit-ot használtak, mert gyorsabb volt, mint a rendőrautó. -
darvinya
titán
Igen, azok már olyan.
Batman2
Nekem csak 22 éves, amiben csak motor vezérlés van, mint agy elektronika (ECU), ami bőven elég.
Elektromos ablakot is csak azért raktam be előre, mert így menet közben is le tudom húzni az anyós oldalon (nem szeretem közvetlen húzatot).
De ez is egyszerű kapcsolós áramkör, nem okos, hogy lezáráskor automatikusan felhúzza magát.
Szóval rá kell figyelni. -
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #75323 üzenetére
Ezért nem szeretem már az új autókat.
Rámondtják, milyen okos, stb., de inkább már csak nyűg, mert minden szirszar miatt megáll.
Ez az okos felprogramozás sem mindig tökéletes, mert, ha szerviz nem törli a hiba bejegyzést újratanítás előtt, akkor biza olyan bug hullámot indít el, hogy végén egész rendszer agy cserét kell meg ejteni.
Ugye a lopás védelem miatt nem lehet végtelenségig rendszert törölni.Az én '98-as autómhoz is van már komfort modul, de azt már nem építettem be, mert csak gond van vele.
Jó nekem e.ablak, amit közvetlenül csak gombbal vezérlek. -
darvinya
titán
válasz
csabyka666 #75218 üzenetére
Nem, a bejövőről, hanem elmenő vill. szekrény leosztásról írtam.
-
darvinya
titán
válasz
csabyka666 #75214 üzenetére
Biztos vagy benne?
Tudod, hogy 1db fázis van kihúzva az bizti szekrénytől, s nincs doboz, ahol rápatkoltak.
Fura, hogy kb. 15m 1.5-es vezeték nem bírja el.
Valami biztosan nincs ott rendben.Így is, úgy is kell az új szekrény.
S most elkövetketző időszakban ezt is támogatják, tehát féláron meg lenne.
Később pedig 3x áron lesz. -
darvinya
titán
válasz
csabyka666 #75212 üzenetére
Inkább spóroltak és összefűzték fürdőszobát más szobával, vagy még rosszabb bojlerrel.
Mindegy melyik verzió, ezzel 1000W-os lökéssel összességben túllépi határt.
Fürdőszoba, Bojler, Konyha, mind külön áramkörnek kell lennie. -
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #74991 üzenetére
És atomanti19
Ok.
-
darvinya
titán
Biztosan nem fogja megjavítani, mivel ez CPU-s panel, ami a belső zárlattal haza lett vágva.
Ilyenre nincs felkészítve a védelme, emiatt kaput.
Amúgy az ellenállásnak semmi baja, inkább a többinek.Legújabb modellek pl: rossz földeléskor is elhaláloznak villámcsapáskor.
Fogyasztói társadalom.PHM
2W-os a zöldel bekarikázott ellenállás.
3/5W-osak már oda sem férne kerámia kocka testével, vagy a régi huzalkerámia testével. -
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #74909 üzenetére
Vagy a préselés eddig tartott, mint újabban ezek is előfordulnak.
Ezt egyszerűen ráforrasztással javítható, de csak lánggal lehet forrasztani. -
darvinya
titán
-
darvinya
titán
Legyen, csak traktor generátor 50A-es, hanem több.
Ehhez melyik dióda kell?
Mert ahogy Te írtad relé esetében ugyanúgy sípoló is akkora áramot fog felvenni, hiszen mindkettő tekercs.
Tehát akkuról, ami 300A-es azt mind beszippantja.
De akkor olvasd el még 1x, nem 6V-os relét írtam, hanem 6-tól 20V-ig üzemelő relét.
Legtöbb autó relé ilyen, sőt motor indító relé 6-tól 50V-ig üzemel.Pl: autómba, ami elvileg csak 12V-os, tud 16V-on üzemelni, s egyik relé sem meleg.
Szóval melyik dióda kell, hogy generátor 50+A-nek ellenálljon?
-
darvinya
titán
válasz
hódmaci #74770 üzenetére
Minek, mostani reléknek is van, nincs.
Relé 6-20V-on üzemel, arra nem hat generátor ingadozása, áramból csak annyit vesz fel amennyi kell neki.
Míg dióda nemcsak feszültségre, de jobban áramra érzékeny.
Ráadásul ha átereszt a dióda, akkor szép zárlatot okoz.
Jobb esetben elpukkan a dióda és megszakad az áramkör, rosszabb esetben generátort, stb. tönkre megy.
Még rosszabb esetben generátor tűzet okoz, s akkor traktor is leéghet. -
darvinya
titán
válasz
tordaitibi #74768 üzenetére
Egyszerűbb relézni mint diódázni, ami túl áram esetén úgy maradhat.
-
darvinya
titán
válasz
hódmaci #74749 üzenetére
Kell csinálni, mert az a egyetlen amit mindig tudatlanul használunk ajtóval.
Mikor kiszálunk, akkor figyelmeztet, hogy világítás fel van kapcsolva.
Helyzetjelző világítás független a motortól, az mindig világít mikor fel van kapcsolva, és már az is le tudja szívni az aksit.
Főleg, mikor több napig rá sem néznek. -
darvinya
titán
Szerintetek 8254AA chip tud vezérelni töltést 3-as pakkot egyszerre?
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Asustor NAS
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Ez már a középkategória: teszten a GeForce RTX 5070
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- EAFC 25
- Vicces képek
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- OLED TV topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T590 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Zephyrus GA403UV Gamer notebook - R9 8945HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest