-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
darvinya #75327 üzenetére
Azért ezt az autós témát nem lehet csak egyszerűen így sarkítani.
Én 20 éve egy ZUK tehearutóból ültem át egy WV Transporterbe.
A Zuk alapmodell persze, akkor volt 27 éves, minden hétvégén alatta bújkáltam hogy hétfőn el tudjak menni vele dolgozni, egy vidéki út az örökkévalóság volt mert 70 felett úgy érztem szétesik.
Pótfűtés kellett bele mert télen kifagytam belőle, ha a targoncás előre tolta az 1 tonnát a raklapon akkor leszakadt a karom mire befordultam a sarkon, komfort nulla.
WV, orgazmusom volt komolyan.
Nem huzatos, télen meleg, a váltó pöccintésre járt, elektromos ablakemelő, távirányítós centrálzár, halk, a Zukhoz képest rakéta, tempomat, ülésfűtés, kisujjal tekergethető szervokormány stb. stb.
És 17 liter benzin helyett fogyasztott 9 liter gázolajat úgy hogy 70 helyett 100-110-el mentem vele.
Az utána következő fullos Opelről ne is beszéljünk és az beérte 8 literrel.
Senki ne magyarázza meg nekem hogy a több mint 50% fogyasztáscsökkenés nem az elektronikának, a mindenre kiterjedő motorvezérlésnek , a piezo befecskendezőnek stb. kösönhető.
Elektronika nélkül hol lennének a mai takarékos motorok?
És a kényelem. Azt se magyarázza be nekem senki hogy egy Trabant helyett nem vezetne inkább egy csendes, halk, dinamikus, automata váltós, minden extrával felszerelt, vészfékassziszntenssel, tábla és sávfelismeréssel és minimális autopilottal felszerelt autót.
Én 38 éve vezetek, mai napig sokszor nagy távolságokat és ha valaki az előző kettő közül a Trabantot választaná az szimplán hülye.
Bocsánat a kifejezésért, senkit nem akarok megsérteni de ha valaki a saját kényelme és biztonsága ellensége akkor arra ez a szó illik.
Az akkor próbáljon meg egy fullos DAF vagy Volvo vagy Iveco helyett egy Ifával havi 10.000 kilométert kamionozni vagy egy mai autóbusz helyett egy Ikarussal megjárni pl. Görögországot oda-vissza. Nemáá, mazochizmus, halál.
Nem a hétvégi autókázásról beszélek hanem aki az élete felét vezetéssel tölti.
A saját személyautóm nekem is egy alap Skoda Felicia és amikor a cégesből átülök, bizony irgalmatlan fapados és hiányoznak + funkciók nagyon.
Mivel nagy vonalakban egy kategórián belül a motorizáció, fogyasztás, menettulajdonságok megegyeznek, az autógyártók nem tudnak csak a kényelmi és az extra dolgokkal kitűnni a tömegből. És ennek akárhogy is nézzük, mi, a vevők, a felhasználók látjuk az előnyét, ezért van egyre több extra (ami ma már nem is extra) egy modern kisautóba is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Formula-1
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hónap végén érkezik a Xiaomi Band 10, ára is van
- Androidos tablet topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Motoros topic
- Steam Deck
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Samsung S25 Ultra - Titanium Black - Használt, karcmentes
- Apple Ipad 10.generáció
- Új HP Pavilion x360 14-ek Érintős hajtogatós Laptop Tab 14" -35% i5-1335U 8/512 FHD IPS Iris Xe
- RTX 4080 SUPER,16GB. Ryzen 7 7800X3D, 32 RAM Fury RGB! Garancia!
- Asztali PC , i7 9700K , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 1TB HDD
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- SzoftverPremium.hu
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest