-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PHM
addikt
válasz totya694 #16533 üzenetére
Ez valami kis szériás cucc lehet, nem találkoztam még vele, csak hasonlóval.
Az a gyanúm, hogy nagyjából a gyári alapkapcsolás van a nyákon.
Kis nyomozással és az adatlap böngészésével fel lehet használni.
Labortáp kijelzőnek ideális, csak osztó, + 9V táp kell hozzá.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Volkov
aktív tag
válasz totya694 #16556 üzenetére
Telefonon hívtam a bontókat, de mindenhol elutasításba ütköztem
Személyesen nem mentem még egyikbe se, potyára nem akartam elindulni semerre.Saját típust meg se probáltam, mivel abban nem volt
Egy '86-os RS Turbo-t építek, abba szeretném a lehető legjobb 1 din-es gyári ford magnót tenni, ez pedig az RDS 2007-es lenne egy 10 cd-s váltóval.
Ezt 1-es mondeoba, 1-es galaxy-ba, scorpioba és mk5-ös escortba szerelték, de itthon fehér holló...Ezért reméltem, hogy ennek a csatinak is van valami "neve".
:)
-
atesss
addikt
válasz totya694 #16565 üzenetére
Na meg szerintem - így ebben a formában - a hagyományos izzók kivonása sem egy jó ötlet.
értem ez alatt az 1-2 év alatt elpusztuló fűnyíró motor fékeket ami le is éget a motort ha berágódik és állandóan fékezi a motort.
Hmm, ezt észrevettem az új (kb. 3 éves) fűnyírónkon, a réginél (az ha még meglenne, most lenne már vagy 16-18 éves) nem így volt.
Csodálkoztam, hogy mitől áll meg ilyen hamar.
Akkor ez ezek közül melyik megoldással megy ?
Illetve gondolom minőségben egyik se, mert ezek az otthoni fűnyíró motorok az ipari motoroktól fényévre lehetnek minőségben...MÁS:
Egy 12V-os 36Ah-s autóakksival (egy Új Suzuki Swift gyári akksija, kb. 5 éves), amire azt írják hogy "Maintenance-free", és ha jól rémlik kalcium-os (ez pontosan mit is jelent ?), lehet valamit kezdeni a feltöltésén kívül ?Itt olvasom, hogy létezik ilyen, hogy ólom-kalcium: [link]
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz totya694 #16567 üzenetére
De, van ilyen hogy ólom-kalcium, találtam egy elég komoly leírást, de még csak most olvasgatok bele: [link]
Ez alapján lehetséges - sőt inkább valószínű - hogy nem is lehet a cellafedelet leszedni, és nem lehet bele desztillált vizet tölteni.
De állítólag nem is nagyon kell, mivel nagyon kicsi a vízvesztesége. De azért 5 év után lehet mégis segítene rajta egy kicsit.
És néha savat is szoktak bele tölteni, nem csak vizet, jól rémlik ?Kb. 1 és 1/4 órája raktuk rá a töltőre. Mivel a saját multiméteremben elszállt az ampermérő, így csak a töltőfeszültséget tudom mérni.
Amikor ráraktuk: 14,3V.
3/4 óra múlva: kb. 15,3V
Még fél óra múlva (az előbb): 15,7V
Nem lesz egy egy kicsit sok ??Egy gagyi auchan-os töltő, max. 4A, 6V-12V kapcsoló van rajta, meg egy mutató, amin "mutatja hogy mennyire van feltöltve az akksi".
Ez a kezdéskor kb. 1/4-en állt, most kb. felét mutatja.
Mindjárt rakok fel képeket a töltőről és az akksiről.[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz totya694 #16570 üzenetére
Az előbb megnéztem - kb. 1 és 3/4 óra után 16,22V.
A "töltettséget" mutató mérő kicsivel fele fölött volt.
Le is kapcsoltam gyorsan.
A fejemet közel rakva az akksihoz, bugyborékoló hang volt, olyan amilyen rémlik a régi sima savas akksiknál. Csak sima savasnál sem tudom hogy ez mekkora "hangerősségig" normális.
Ennél a kalciumos gondozásmentesnél meg szerintem nem is nagyon kellene lennie, legalábbis ha jól veszem ki ebből a leírásból.
Az alapján ez a hang a víz bomlása, és pont emiatt van a vízveszteség. És ez kb. 14,4V felett kezdődik.De mitől lehet ez, mit nem tud a töltő / mi baja lehet az akksinak ?
Még az a kérdés, nem-e lehet mégis leszedni a fedelet, és tölteni bele deszt. vizet.
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz totya694 #16572 üzenetére
Az alapvéleményeddel egyetértek, de ebben az esetben azért tényleg van fejlődés, nézz bele abba a cikkbe amit linkeltem, leírnak jó pár dolgot a modern ólmos akksikról.
Meg ez az autó gyári akksija, azok pedig a tapasztalat alapján mindig sokkal jobban bírják.
Ez is jónak mondható az 5 évével, úgy hogy egyáltalán nem volt garázsban tartva, meg előfordult többször is, hogy teljesen lemerült (pl. égve maradt a lámpa). -
sörösló
aktív tag
válasz totya694 #16574 üzenetére
Voltam én is, egyetértek veled. Gondozásmentes akku: garantáltan lefekszik 3-4 év után! Attól gondozásmentes, hogy ne töltögesd Te utána a desztvizet, mert akkor nem megy tönkre a meghatározott idő alatt! Én egy 10 éves Citroen Jumpy-val járkálok. A márkás, "gondozásmentes" (akkor még el is hittem) FIAMM gyári akku kibírt 4 évet. Télen egy reggel még gond nélkül beindult vele a szekér, többé sohasem. A szervízben a szaki megállapította, hogy olyan száraz mint a Szahara! Kérdezte is: - Ember! Soha nem nézi a vízszintet? Mondom én: - De hiszen az van ráírva hogy gondozásmentes! Mit ne mondjak... Könnyesre röhögte magát.
Egyszóval: amelyiknek lejön a teteje, azt évente egyszer desztillált vagy ioncserélt vízzel utántölteni!
Ha többnyire városban járkálsz, akkor havonta 1x mindig, ha hosszabb utakat teszel akkor télen havonta vagy nagy hidegek esetén hetente 1x ajánlatos egy egész éjszakás javító töltésnek kitenni. Én egy olcsó Mach-3 Tescó-s töltőt használok, nem tölti túl a jármű lelkét! A túltöltés a savas akkunál normál töltőáram mellett ( nálam 2-3 A) legfeljebb vízveszteséggel jár, ami pótolható. Sokkal nagyobb gond az alultöltött akku túlterhelése, ami fellazítja a cellák anyagát, a tartós alultöltöttség meg még szulfátosodást is okoz.Savat semmiképpen nem szabad rátölteni! Nem ismerheted a belső viszonyokat. Savat egyébként sem, legfeljebb vizet veszíthet egy akku. Ha meg savat veszített akkor valszeg összetört vagy az edénye kilyukadt. Mindkét eset diagnózisa: kuka.
Még egy szót a márkáról: amióta a Fiam tönkrement, egy közönséges, mezei 75 Ah-ás Jászakku márkájú erőforrást használ a szekér, immár 6 éve. Pöccre indul mindig...
-
atesss
addikt
válasz totya694 #16572 üzenetére
Nem nem az csak egy matricával leragasszák a közös(egyben van a 6db cellának a dugója)siltet ami szépen illeszkedik az aksi tetejéhez és olyan mint ha tényleg 1db-ból állna.
Most vettem észre, hogy ezt így írtad. Akkor lehet, hogy nem is az egész fedelet kell leszedni, hanem csak egy "matrica" van rajta. Megnézem majd este, de most nincs itt, mivel beindult vele a kocsi !Délután töltöttem még 50 percet, hiába töltötte 16,2-16,6V-al, gondoltam csak túlél még ennyit, és nagyobb esélye van hogy beindul vele.
De akkor talán végképp nem is lett olyan nagy baj ez, ha tényleg tudunk bele tölteni vizet.
Indítás előtt még egy 50 percet pihent, ekkor 13,1V lett a fesz.
Smirglivel letisztítottuk valamennyire a sarukat és a kocsiban az érintkezőket is.
Rárakva a kocsira leesett 13,0V-ra - vagyis elég sokat vesz fel alapból a kocsi !
Elsőre beindult, utána a generátor 14,5V-ot adott le (azaz ennyivel is töltötte az akksit). -
atesss
addikt
válasz totya694 #16590 üzenetére
Hmm, attól tölt túl hogy alacsony a folyadékszint ?
Azért ez nem egy régi autó, 2005-től gyártott [link], ebben ennél azért jobban működő elektronikát vártam.
Vagy ennek kémia eredetű az oka, és nem lehetne máshogy kompenzálni ?MOD:
Akkor ezzel a túltöltéssel az a sejtésem, hogy ez egy öngerjesztő folyamat lehet.
Mivel a túltöltés gázfejlődéssel és ezzel további vízszintcsökkenéssel jár, ami miatt még tovább nő a túltöltési fesz, amiatt még jobban fogy a víz, és így tovább...És mennyire lehet gond a 14,2V helyett a 14,5V ?
Illetve olvastam olyat is, hogy a ólom-kalciumos akksinak egy ~5%-al magasabb a feszültsége (ezt is abban a korábban linkelt leírásban).Ez egy erősítő akar lenni ?!
Mit tud ilyen kevés alkatrésszel ?[ Szerkesztve ]
-
pincehely
addikt
válasz totya694 #16652 üzenetére
Ergo nem lehet USB-ről megoldani.
Esetleg külső megoldás? Van olyan, ami 5v-ot tud, és megfelel erre a célra?
Vagy visszateszem a gépbe!
Amit nem igazán akarok, mert megsérült ez. Meg amúgy is ronda, és nem fér el rendesen a hátlap mögött.
Max megbontom a táp csatlakozóját, és odaforrasztom![ Szerkesztve ]
http://kefetemap.deviantart.com/
-
moha21
addikt
válasz totya694 #16652 üzenetére
Valamit szerintem félreértesz. Nem a táp ágai lennének közösítve, hanem ennek az eszköznek a forrásai. A fogyasztását nem tudom, de lehet az 5V SB csak azért volt, hogy kikapcsolt gépnél is működjön a cucc.
(#16654) CPT.Pirk: Te is félreérted.
Nem a tápon közösíteni ( ezt le is írtam, ott még véletlen sem ), hanem az eszközön.
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
DonThomasino
veterán
válasz totya694 #16712 üzenetére
A varisztort sikeresen kicseréltem, jó is volt a táp-
Közbe ki forrasztottam elég sok vezetéket, azóta nem indul a táp.
Mikor kapcsolom egy pillanatra megmozdul a venti és ennyi.
Valszeg forrasztottam egy zárlatot valahova? és ez lenne a védelem[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
DonThomasino
veterán
válasz totya694 #16714 üzenetére
Na megszo*attam magam, nem volt vele semmi zárlat, csak nem a megfeleleő TEST ről indítottam.
A gondom viszont az ha terhelem nagyon leesik a fesz.
Példul 11.9V ha már rákötöm a ventit akkor 10.9V.
Ebből így lehet következtetni mi baja lehet?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Speeedfire
nagyúr
-
Speeedfire
nagyúr
válasz totya694 #16724 üzenetére
Újraforrasztom, lehet, hogy amikor bepakoltam a dobozba a forrasztás megadta magát. De ez akkor valóban csinálhat ilyet? Mert ahogy látom más is írta....
Az érdekes, hogy hang meg jön ki belőle, mert próbáltam, hogy a bemenetre kötöttem zenét.
mezis: Gyantás forrasztás alatt mit értesz?
A vezetékeket is ide-oda cserélgettem, de semmi.
A biztosítékok okésak, direkt megcseréltem a csatorna táplálását is.
A hangszórókat is felcseréltem, csak a nyákon lehet szerintem valami gubanc.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz totya694 #16747 üzenetére
Úgy néz ki a kimenő elkónak van valami kontakt hibája. Ahogy mozgattam el-el hallgatott, majd egyszer úgy megmozgattam, hogy normálisan szólt jó sokáig. Megint megmozgattam megint recsegett, majd újra jó lett amint hozzá értem. Ezzel játszadoztam most. Úgy néz ki az elkó lesz a ludas. Még nem tudom, hogy maga az elkó rossz vagy a forrasztás. Kiszedem, megpucolom, majd vissza. Ha rossz lesz akkor elkó csere.
De az biztos, hogy legközelebb péntek 13-án nem csinálok semmit sem.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz totya694 #16776 üzenetére
A hangfalak elé kötöttem egy 470ohm-os ellenállást így bajuk nem lett volna. Ha mindenből lett volna még 1 db akkor játszadoztam volna még, de így...
Ha megjönnek az új cuccok egyből ic gyere. Aztán szépen egyesével cserélgetem, amíg nem derül ki, hogy mi volt a ludas.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
malwy
senior tag
válasz totya694 #16888 üzenetére
Erre születni kell.
Mi hárman nem tudtunk kb. fél éve vasárnap egy nemtommekkora ellenállást összehozni. Még remixben gyártott bazinagy volt az egyetlen fellelhető, de azt csak nem építjük be, meg nem célszerű kiszerelni stb.. Még potink se volt, amit letekerhettünk volna. Aztán fogta magát egyikünk és felhívta a helyi boltost, aki átnyújtott neki egy 5ft-os ellenállást.
Kövi héten keménynek érezte magát az illető és vett 5000Ft-ért ellenállást.
-
Lompos48
nagyúr
válasz totya694 #16976 üzenetére
Már megint az a fránya történelem, vagy múltidő.
A '80-as években keményen dívott a nyugati embargó (Cocom lista) a szocialista államokba eladható ipari berendezéseknél. Ez többek közt az oszcilloszkópokra kimondta a verdiktumot: semmit 100MHz felett. Ez nekünk fájt, de a gyártóknak is, mert potenciális kliensektől estek el. A mai napig előttem van a szaki a Hewlett Packardtól (még a neve is bejön, Reinhardt von Rabenau), aki azzal ajánlotta a terméküket, hogy igaz, hogy 100MHz-os a szkóp, de 250MHz is látható rajta. Igaza volt, a bonyodalom csak a "mért" amplitúdók átszámolásánál volt, de az is kivitelezhetőnek bizonyult.
Ez volt az:
-
Speeedfire
nagyúr
válasz totya694 #17024 üzenetére
Hát igen, legközelebb vastagabb lesz az is, az biztos. Mindegy, most legalább van még egy lm1875-ös való alkatrészem. Lehet tényleg megcsinálom a 2.1-et.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad T480 - i5 8350u/16GB/256GB SSD/Windows/FHD/Magyar bill Hibátlan Állapot ÁFÁ-s számla
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest