-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
joecontra
addikt
válasz Lompos48 #13328 üzenetére
Ez egy videojelfolyam feldolgozó IC lenne, konkrétan egy olyan ami a DVI tmds jeleiből csinál digitális rgb-t.
4 analóg és 3 digitális power pin-nel rendelkezik. Ezekhez a pinekhez gnd pinek is tartoznak.Ennek fényében tenném fel újra a kérdést:
szabad a power pineket ugyanarról a forrásról (videokártya +5V) üzemeltetni ill. ezeket a gnd-ket a forrás ground-jában (videokártya +5V gnd) közösíteni?Üdv,
J -
Tomi_Sci
őstag
válasz Lompos48 #13369 üzenetére
Milyen (konkrét) pákát tudnátok ajánlani, ami strapabíró (hülyebiztos ), jó ár/értékű?
Én is arra keresném, mint Gravill.
Szerk.: A mostani egy 30W-os régi Weller, de már kicsit oda van.
Szerk.: Még jó, hogy olvastam a válaszod, nem is gondoltam, hogy ennyi szerepe van a hegy felületének a cin felvitelében. (persze azért gondoltam, hogy van, de én is a cinre gyanakodtam amikor csökkent a használhatóság - ugyanis márkát váltottam)[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
őstag
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13420 üzenetére
A lehető legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást szeretném.
A gyári megoldások általában egy előre beállított potméter jelét adják a vezérlőre a gázkar jele helyett egy nyomógomb és relé segítségével. Fékkar meghúzásakor megszűnik a tápfesz és ejt a relé. Így a gázkar érvényesül. Ezt a funkciót gondoltam kicsit kibővíteni, hogy a gomb megnyomásakor a gázkar aktuális jele megmaradjon akkor is ha azt elengedem.
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13425 üzenetére
Adott 48 volt aksi, Hubmotor, vezérlő. Gázkar (hall elemes) bemegy test, +5V (ez lenne az elektronikának is a tápja). Kijön vezérlő jel ami 0.5 - 4.5 V tartományba van a gázkar állásától függően. A vezérlő ennek függvényében ad áramot a motornak. Fékkarba mikrokapcsoló, ha valamelyik fékkart meghúzom kapcsoló jelet ad a vezérlőnek az letiltja a motor tápfeszét független a gázkar állásától. Egyes drága típusokba a vezérlő tartalmaz olyan részt is ahol egy nyomógomb megnyomásával rögzíti a gázkar adott pillanatnyi vezérlőjelét és innentől kezdve a gázkart elengedheted. Egész addig tartja az állapotot míg fékezés nem történik. Akkor visszakapcsol a gázkar vezérlőjelére. Sajnos amit láttam ilyen típusú vezérlőt, ki volt öntve valami szilikonos anyaggal. Így nem sikerült a lényeget lelesni. Létezik egy fél megoldás. A gázkar jele kétállású kapcsolóra megy, van egy poti amivel beállítasz egy jelszintet ez fogja meghatározni a sebességet. Hátránya, minden fékezés után vissza kell állítani a kapcsolót, hogy a gázkar jelét továbbítsa. Ennek oka az aksi és motor életének kímélése. Nagyon nem szeretik a teljes-gázzal indulást.
A közölt kapcsolás jónak tűnik, bár nem vagyok elég jártas az elektronikába.
[ Szerkesztve ]
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13430 üzenetére
Átmentem a gyanús forrasztásokon, WD-nel kitakarítottam a tűket és a foglalatot, szépen összeraktam, rózsaszín árnyalat... megkocogtatom a hátsó árnyékolt dobozt amiben a panel van és pillanatokra visszaugrik... Nincs nekem már ehhez türelmem, megy le a tárolóba.
Azért köszönöm a segítséget.''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13434 üzenetére
Most már kapiskálom az S/H lényegét.
Azt hiszem ez lehet a gyári megoldás is.
A gázkar jelvezetékét megszakítva a gázkar jele megy az "Input" pontra és az megjelenik az "Output" ponton. Ide csatlakozik a jelvezeték azon része ami a motorvezérlőbe megy.
Tovább gondolva.
Egy nyomógomb egy két áramkörös relét működtet. Egyik áramkör öntartóvá teszi a relét, a másik áramkör aktiválja a hold jelet. Ettől kezdve az a pillanatnyi érték továbbítódik a motorvezérlőbe és tartja azt a sebességet. Fékezéskor megszűnik a relé tápárama ezért nyitnak az érintkezők és megszűnik a hold jel is. Innentől ismét a gázkar aktuális jelét továbbítja a kimenetre az S/H.
Sürgősen ki fogom deríteni, hogy a fékkarba épített mikrokapcsoló nyitó vagy záró érintkezőkkel dolgozik.
Elnézést! Kicsit leragadtam a korábbi rajzocskám elvénél.
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13440 üzenetére
Ezért lényeges, hogy a fékkar működtetése vissza adja a gázkart. Vagyis annak az értéke érvényesüljön, ne a megőrzött állapot. Ezt neveztem én alap állapotnak, amikor a gázkar adja a jelet a motorvezérlőnek.
Ezért gondoltam az öntartó relét a HOLD jel kapcsolására aminek az öntartását a fékkarba lévő mikrokapcsoló megszünteti, ha a fékkart használják.
Ennek a kapcsolónak az állapotát figyeli a motorvezérlő is és ha működésbe lép letiltja a motor táplálását, átváltja generátoros üzemmódba és a motor által termelt fékezési energiát visszatáplálja az akkupakkba. Mivel a hall elemek 5V-os tápját is elveszi és picit késleltetve adja vissza, a gázadás elölről kezdődik (legalábbis normális embereknél) mint egy robbanómotoros motorkerékpárnál.
Jövő hét második felébe lesz időm és alkalmam szétszedni és kimérni a fékkar jeladását. Végül is annak ismeretében lehet a HOLD-jel vezérlését megtervezni. Ezek a Kínaiak ahány fajta Elektromos kerékpárt gyártanak, annyi fajta vezérlést is. Mindig van valami nüansznyi eltérés, hogy egyik típus ne klappoljon a másikhoz. Vannak ugyan úgynevezett univerzális vezérlők de azok meg épp azokat a pici többletszolgáltatásokat nem tudják mint az eredetik.
Például az én Arizona Raptor nevű masinámon van egy háromállású kapcsoló. 1-es állás 25 km/h a végsebesség, 2-es állás 30 km/h a végsebesség, 3-as állás kb. 32 km/h a végsebesség viszont a lépcsőn is felmegy. Persze a 2 és 3-as állás már nem akku kímélő!
Ezt például az univerzális vezérlők nem tudják.Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
Bocaa
senior tag
válasz Lompos48 #13438 üzenetére
a táp rossz szűrésést szűrőkondikkal lehetne megoldani?
Az erősítőt egy előerősítőből és egy végfokerősítőbőlból állítottam össze. A végfokot 18V váltóárammal működtetem. Az előerősítő egy ilyen konektorba dugható "egyenirányító" mivel 12V egyen jön le róla. A szűrést akkor a 12V bemenő és az előerősítő közé kéne raknom nem?[ Szerkesztve ]
"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "
-
őstag
válasz Lompos48 #13465 üzenetére
Még a teherautóknál is alkalmazzák a párhuzamosan kötött aksi megoldást (ha lehet ha nem)
Az egy más kérdés,hogy ha az egyik cellazárlatos lesz akkor aztán megkezdődik a szívás...
A ma gyártott mobil feszült források amúgy is igen csak rövid élet ciklusában nem sok mit számít szerintem.Ha 8-10 évet kibírnának akkor azt mondom van értelme odafigyelni...Üdv:Attila
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #13469 üzenetére
Nem tudom mit számoljak rajta, azon kívül, hogy 15W teljesítményt fűtene, ha konstanst 270V-t kapna.
---
Nah izé, aránylag jó eredményeket kaptam korábban alkoholos filccel, de az vékony hegyű volt, és ha tovább hagytam bent a kelleténél, akkor lemarta azt is. Szóval ha gyorsan működik a szer, akkor szerintem nem lesz gond az alkoholossal sem, csak elég vastag réteget kell odatennem.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13437 üzenetére
Gratulálhatsz, Mester!
Megjavítottam az F700B-t, köszönöm a segítséget!
Levettem a dobozt, leválasztottam a nagy-fesz. trafót és nyugodtsággal végignéztem a panelt, végigmozgattam az alkatrészeket, s láss csodát az egyik eltérítő IC-nek két lába mozgolódott! Szépen átforrasztottam, összeraktam, s működik.
Mielőtt összeraktam volna, újra megkocogtattam, de már nem vibrált be, szóval szuper!
Köszi még egyszer!
(Talán ez az első dolog amit kitartóan végicsináltam? )''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
PHM
addikt
válasz Lompos48 #13475 üzenetére
A lakkfilc is megteszi, kis gyakorlással szépen lehet vele dolgozni.
Bár egyszer ezek közül egy olyanhoz volt "szerencsém", aminek
alá-alámart a peroxid. Mondjuk vaskloridhoz az is jó lett volna.
Régen lehetett kapni maratásálló nyák tust.
Ez megszűnt volna már?Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13472 üzenetére
Köszi még egyszer, nélküled nem sikerült volna. Most már újra jó a kis szervizes monitorom.
Más: Korábban kérdeztem az akkumulátor töltőt... Nos szeretnék valami egyszerűt összedobni, hogy a NiMH akkuimat fel tudjam tölteni. Van olcsó/könnyen megépíthető alternatíva?
Filc ügyben: [link1] [link2]
(NEM reklámnak szántam, csupán támpontnak. )''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13485 üzenetére
Nem hiába nézegettem őket... Hídban is gondolkodok.
CPT.Pirk - Én már dobtam egyet össze próbakapcsolásban, nem volt vele semmi gondom. Hallottam rosszat és jót is róluk, de rosszat kevésbé.
totya694 - Van egy tranyós LUXMAN-om, majd a műhelyembe szeretnék egy ütős IC-set építeni, de azért köszi.
[ Szerkesztve ]
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
őstag
válasz Lompos48 #13521 üzenetére
Jól emlékszel a Csehszlovák volt és pl. a TBA810 és MBA 810 közt annyi volt a különbség,hogy az MBA rövidzár védelemmel is el volt látva.
Az is igaz,hogy a Sanyo gyár már rég megszűnt és így ha nagy ritkán felfedezhető még 1-2 STK névre keresztelt példány az is utángyártott (had ne minősítsem mik)[ Szerkesztve ]
Üdv:Attila
-
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13520 üzenetére
Köszi-köszi.
sma tools FP 60/VDE 60W pákához létezik valami egyszerű hőfokszabályzó kapcsolás?
Nem ártana valami visszajelző is, ami mutatja az aktuális hőfokot.
Vagy érdemesebb kész szettet venni?15K körül van valami jó minőségű állomás?
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13531 üzenetére
Ismét köszönöm a válaszodat.
Nos, triak-hoz nem értek, sosem volt még vele dolgom. Ez egy újabb ismeret lenne számomra, de a hőmérséklet visszajelzés fontos lenne, s ezért akkor inkább érdemesebb lenne egy forrasztóállomást venni.
Külföldön (eBay-en) nézegettem ilyen állomásokat 20-25e forint környékén postázással, azok esetleg jók lehetnek? Nagyon sok beállítási lehetőség van rajtuk és hőlégfúvó üzemmód is. [link1] [link2] [link3]''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
atesss
addikt
válasz Lompos48 #13549 üzenetére
Akkor a hővédelemre jól értem, hogy két megoldás is van, sorba kötve:
Temperature fuse és PTC ?Én elvégeznék egy teljes monitorizálással egy töltést.
Ja-ja, ezt terveztem én is.
Vajon így most gyárilag mennyire lehet feltöltve az akksi ? (most épp nem tudok rámérni, nincs itt anyámnál a multiméterem)
Nem kellene a feszültséget is mérni közben ?
tapogatnám az akkut, hogy melegszik-e
Erre van pontosabb mérési ötletem is, egy barátomnak van egy olyan multimétere, amivel lehet mérni hőmérsékletet is (és közel lakik, szóval könnyen kölcsön tudom kérni).
Csak én eredetileg az áram mellett a feszt akartam volna mérni ezzel.
Akkor inkább a hőmérsékletét mérjem ? -
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
k.geri19
tag
válasz Lompos48 #13569 üzenetére
a táp jó
36volt előtte
és amikor a híd ,aztán a egyik pufferkondi és a másik kondi melette össze van kötve és az egyik kondin át menne a 2 panelra az áram,feszültség. mindkét 36voltos ág se 50 se 36. 74voltot ad. mi nyomja így fel a voltokat?
úgy gondolom ezért nem szólal rendesen meg a végfok mert 24voltal többet kap. a 2 kondi ennyire felnyomja a feszültséget? leköthetem az egyik kondit? vagy azok olyanok hogy negatív másik pozitív kondi?előre is nagyon szépen köszönöm!
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=k.geri19
-
k.geri19
tag
válasz Lompos48 #13571 üzenetére
első variáció van.
és ezt még az előző quad tulajdonos nál is így volt tehát nem nyultam hozzá. de ez a 74volt kicsit nem értem. mert valóban nem 1,41x a szorzás a feszültségnek.
nincs elkötve
de mégis ennyi:S
mit tehetnék?
a 18voltos ágat kössem át a 32voltos helyet? és hátha 50et kapok?[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=k.geri19
-
k.geri19
tag
válasz Lompos48 #13573 üzenetére
rendben
erre szükség van egyébként?
a felső sárga vezetékek a Vuméter ,kijelzőre mentek de már nem,üzemelnek.
van valami szerepe ennek a kis panelnak?(18voltos ág megy rájuk) nem lehet hogy ez nyomja úgy fel a voltot?http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=k.geri19
-
k.geri19
tag
válasz Lompos48 #13575 üzenetére
átnéztem, valóban függetlenek a 32voltos ágaktól
de sajnos a 32voltos rész amit mértem táp után az egyből 36voltot jelez. aztán a híd és a kondik végén pedig 74volt.
fizikai képtelenség lenne?
de ha úgy is lenne hogy valóban 74volt. lehet ez az oka amiért nem ad se közép se mély frekvenciát a végfok? kimenete. (kakaón hallani nagyon magas frekvencián a zenét de nagyon visszafogott hangerővel)a bemenet a végfok panelen ( nincs hangerő szabályzó rajta direktből jön, ahogy a számítógépen jön a jel) számítógépen vezéreltem a hangerőt most is így szeretem szeretném
ennél jobban nem tudom körül írni a problémám.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=k.geri19
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #13558 üzenetére
Tényleg biztosító a hivatalos elnevezése, és tényleg egyik tanár nyakaz érte!
Wikipediáról: Az olvadóbiztosító (elterjedt téves elnevezéssel biztosíték) olyan készülék, melynek elsődleges feladata az áramköri elemek (vezetékek, villamos motorok, elektronikai berendezések) védelme a túláramok és zárlati áramok káros hatása ellen, vagyis az áramkör megszakítása az erre a célra méretezett, vékony huzal kiolvadásával. Másodlagos feladatuk a névleges elektromos áramerősségüknél nem nagyobb áramok üzembiztos vezetése.
Egyébként ez olyan, mint hogy van nálunk egy tanár, akivel szerencsére nem futottam össze, ha hozzá bementél a tavaszi 30 fokban rövid szárú nadrágban, netán 1 napos borostával vagy pircinggel, akkor nem lett belőled mérnök soha.
totya694:
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
atesss
addikt
válasz Lompos48 #13551 üzenetére
Ja közbe jut eszembe, hogy egy új akksit először tölteni kellene. És inkább ajánlott 8+ óráig.
Vagy ezt Li-Ion-nál mennyire ajánlott betartani ?A túláramon kívül más gond nem lehet azzal, ha a gyári (700mAh)-s védelmi elektronikát rakom be a 250mAh-s akksihoz ?
Pl. valami lekapcsolná állandóan a töltést (persze most nem a hővédelemre gondolok), vagy sokkal lassabban töltene, vagy valami egyéb gond.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- 3D nyomtatás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nintendo Switch
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- Dell XPS 9320 13.4" FHD+ IPS i7-1260P 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- iBeLink BM-KS MAX 10,5TH KASPA bányászgép
- Lenovo ThinkStation 30 PC (Intel Xeon E5-1650 V2 12X3500Mhz, 32GB DDR3, 256GB SSD+1TB HDD, 2GB VGA)
- DELL Precision T5600 PC (2 db Xeon E5-2630 24X2800 Mhz, 64GB DDR3, Quadro K1200 4GB VGA, 256GB SSD)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs