Aktív témák
-
Christoph
aktív tag
Igazad van!! Attól hogy valami több 100 éves, még nem feltétlenül jó...
Ha van egy irodalmi mű? ami több száz éve tetszett az embereknek, elismerték, az nem jelenti azt, hogy nekem a XXI. században is tetszeni fog, és hogy ugyanazokat a gondolatokat ébresztené bennem, mint mondjuk a XVIII. században, amikor megírták. -
HiperG
addikt
Helyes, haladjunk a korral...
Manapság nagyon divatos (sznob) szokás a régi, antik dolgok dicsőítése, pedig nemhiszem, hogy jobb lenne, csak más és ugye az idő mindent megszépít... -
adalbert1
veterán
Ennyi erővel a Keresztapa is lehetne érettségi tétel...
-
wildrain
addikt
Akkor nem tudom, hogy mire gondolsz tulajdonképpen. Milyen fajta tudásra. Miféle tudásról, ami az élethez kell, és az iskolában meg lehet tanítani. Általános iskola felsőbb osztályában van egy olyan tantárgy, hogy Állampolgári ismeretek. (Legalábbis nekem volt.) Elég sokmindent átdumáltunk. A kormány, a rendőrség, stb működését, a gazdaság főbb folyamatait. Amikor kimaradtam általánosból, már értettem, hogy miről van szó, amikor a Híradót néztem. A közügyek intézése gyakran változik. Új formák kerülnek bevezetésre az egyes hivatali ügyek intézésének menetében. Azt szinte felesleges tanítani az iskolában. És különben is, kérdezni lehet magabiztosan is. Nem egyértelműen a tudás ad magabiztosságot. Bár ha jobban meggondolom, az is tudás, hogy valaki tud kérdezni... :)
-
vtechun
veterán
ha rajtam múlt volna akkor én nem tanulok irodalmat (pedig nagyon szeretek - de csak amit én akarok)...de sajnos nem rajtam múlt, ezért írtam irodalom érettségin 1,5 oldalt... :))
-
-
Christoph
aktív tag
Tudjátok a poén az, hogy így évek múltán is sokan fikázzák a Mátrixot, de nem veszik észre a lényeget, hogy még mindig a Mátrix-ról van szó. Ez a trilógia hihetetlenül eredeti volt, sok embert megfogott, és még évek múltán is ezt majmoljuk folyamatosan, ez nem véletlen...
A terminátorra meg csak azért emlékszik még az ember, mert a T2 a maga idejében korszakalkotó volt, nem a történet, hanem a kivitelezés, ennyi. -
Nowhereman
őstag
Kiegyezhetünk azzal, hogy a közös egyesített törvényünk alapján a magabiztosság arányos az egó/IQ hányadossal(Így te definiáltad a számlálót én a nevezőt)
:P
Egyébbként milyen kérdést feszegetet szerinted az a film?/azon kívül, hogy mekkora marhaságot lehet megetetni az emberekkel - mert nálam a függetlenség napjával és a holnaputánnal van egy szinten.../
Itt az alkalom, hogy egy jót filózunk megint...
/* <- ez itt egy tenyerét dörzsölő szmájli lenne!/ -
Den
veterán
válasz
Nowhereman #136 üzenetére
amiről te beszélsz azt inkább önteltségnek hívják :)
A mátrix meg az egyik legjobb film, és a témát tekinztve is kiemelkedő, max nekd nem jött be. Engem egész kiskorom óta foglalkmoztattak azok a dolgok amikről a mátrix szólt, nekem nagyon bejött. -
Nowhereman
őstag
Tapasztalatom a magabiztosságot a tudás hiánya ad inkább.
Pl: te csak vakarod a fejed, ha azt mondják hogy miért van kékabalak, míg a tahóbbja magabiztosan gondolkoidás nélkül rávágja rávágja mert áemdé van benne.
De fingom sincs miért lesz tétel a mátrix/ami szerintem még a modernek közt is hyperLOL/, mikor a frankeinsteint/ami akárhogy vesszük: korszakalkotó mű volt/ még csak említés szittjén sincs a tananyagban. Akkor ez szerintem valami nagyon sánta egy probálkozás...
[Szerkesztve] -
Den
veterán
válasz
wildrain #132 üzenetére
És mi van ha a szülők sem tudják? Vagy nem tanítják meg, mert incs idejük kedvük, stb... Mint ahogy az álltalános iskolának, az érettséginek is egy álltalános, mindenkitől elvárható tudásminimumot kéne jelenteni, azt hogy család és anyagi háttértől függetlenül mindenki rendelkezzen az életben való boldoguláshoz szükséges ismeretekkel.
Magabiztosságot nem kell tanítani, magabiztosságot a tudás ad -
wildrain
addikt
Szerintem az ilyesmit a szülőktől kellene megtanulni, nem a tanároktól. Hétköznapi dolgokat nem hiszem, hogy az iskolában kéne tanítani. Azt, hogy bankszámlát hogy lehet nyitni... azért odáig mindenki eljut egyedül is, hogy a bankba kell bemenni... ott meg úgyis segít az ügyintéző. Ehhez magabiztosság kell, azt meg tanítani nem nagyon lehet.
Egy kicsit nehezebb kérdés mondjuk egy vállalkozás indítása... fingom sincs, hogy azt hol kezdeném...:F Talán az önkormányzaton? :) -
bdav
őstag
válasz
Nowhereman #126 üzenetére
Az alapitványbol van film? nem is tudtam...
-
ebx
aktív tag
off
A közgazdaságtan érettségi tételekhez mikor teszik be a stratégiai játékokat (pl. Civilisation...)?
on -
wildrain
addikt
válasz
wildrain #120 üzenetére
Ettől függetlenül rohadtul utáltam, hogy a tankönyvek mindig egyfajta értelmet adtak az egyes verseknek, és minden egyes sornak meghatározták a jelentését. A legjobban azt utáltam, amikor azt írták, hogy azért használta azt a bizonyos szót, mert annak ez és ez az egyéb jelentése, és az... blabla. Holott a fickó lehet, hogy azért használta azt a szót, hogy kijöjjön a rím, mert amúgy baromi bután hangzott volna. :F
-
wildrain
addikt
válasz
Dilikutya #104 üzenetére
Szerintem egy vers elemzése, és a verselemzés technikájának megismerése egy-két dologban segít a való életben is. Pl. amikor hallgatunk egy politikust a tv-ben, ahogy éppen nyomja a szöveget, néha-néha nem rossz, ha átlátunk a szitán. A verselemzés (vagy akármilyen mű elemzése) során megpróbáljuk kitalálni, hogy mire gondolt az alkotó. Ugyanígy a való életben is előfordul olyan, hogy elgondolkozunk, a főnökünk miért mondott egyes dolgokat nekünk, holott tudjuk, hogy az nem teljesen úgy van...
-
Wolverine
félisten
Ja... :DDD Logan rulez!
Den: pontosan! Exbarátnőmmel ezért élveztük igazán a Mátrix-trilógiát teljes terjedelmében, mert a filozófiai kohéziója megvan (bár az első rész önmagában is elég érdekes és érthető). Én speciel az első rész megnézése után úgy jöttem ki a moziból, hogy komolyan elgondolkoztam - mi van, ha igaz??? -
Den
veterán
válasz
VladimirR #116 üzenetére
hát aki az említett filmekben csak az akciójeleneteket látja és nem látja meg a bennük rejlő mélyebb tartalmat, annak a klasszikus művek sem fognak sokat jelenteni. Aki a mátrixot megnézi és utána csak annyi marad meg benne hogy hú de jó akció volt, és nem érinti meg a történet, nem gondolkodik el rajta, nem ötlenek fel benne kérdések, annak szerintem mindegy hogy toldi vagy terminátor.
-
Den
veterán
Nem azt mondtam hogy egyáltalán nem kell lexikális tudás, de nem _csak_ az kell, mint aogy ma van. Ma az érettségi után mennyire ''érett'' ténylegesen egy ember, mennyire képes boldogulni az életben? Tudja hogy kell fölvenni egy hitelt? tudja hogy mit kell tenni, ha egy vállalkozást akar indítani? és még lehetne sorolni...
Ma szinte teljesen életképtelenül kerülnek ki az iskolából az emberek, az életbenmaradást élesben a saját bőrükön kell megtanulni. Csoda akkor hogy a többség nem boldogul, és sikertelen, kihasznált tucatember lesz, aki képtelen kamatoztatni a képességeit? -
VladimirR
nagyúr
szerintem (bar tudom nem sokat szamit), nem biztos, hogy olyan akciofillmel kellene kezdeni, amibol sokaknak csak az jon le, hogy: ''gyaaa, hogy kitepte a szivet'', meg ''hogy szarralotte azt a 200 rendort'', vagy ''hogy szetkungfuzta azt a 10-20-sok ugynokot'' meg hasonlok
filmek kozul is lehet olyanokat valogatni, melyben nagyobb hangsulyt nyert a mondanivalo, s kevesebbet az akciojelenetek megvalositasa
de ez csak maganvelemeny -
Wolverine
félisten
Tényleg nem mindegy, ez igaz, de spec. én tudnék mondani olyan képregénysztorikat is, amelyek némelyik irodalmi tananyagban szereplő novellát/kisregényt simán megközelítik (pl. a Pókemberben megjelent Kraven utolsó vadászata elférne - és ezt nem azért mondom, mert képregényfan vagyok; ilyen indokkal a teljes X-Ment taníttatnám :D)
Abban is egyetértek az előttem szólókkal, hogy Orwell, Tolkien, Bradbury és Asimov a 20. századi irodalomban elfoglalt helye miatt tanítandó lenne. De hogy adják le, ha maga a tanár sem ismeri???
A tanári kar 50-70%-os cseréje megvalósíthatatlan, pedig szükséges lenne...
Agressor1, te meg nagyon kocka szemppntból nézed a dolgokat. Sokakat nem is érdekel a számítástechnika, az informatika meg a reál tárgyak, csak azért tanulják meg, mert muszáj használni... -
Horbal
őstag
Sajnos ellen kell, hogy mondjak szvsz a minimális lexikális tudás nagyon fontos, különben kockákat nevelnének, szakbarbárokat, akik értenek egy területhez de semmi máshoz, ez nagyon gáz, viszont abban egyet kell, hogy értsek, hogy gyakorlatban is alkalmazható ismeretekből nagyon keveset adnak át az iskolák, itt főleg a felsőoktatásra gondolok...
-
-
Tuib
aktív tag
Igazából a mai oktatási rendszerben hol van helye olyan dolgoknak, mint a filmművészet, a fényképészet, vagy médiakultúra? Sehol. Van ugye rajz, mondjuk heti két óra, mint ''művészettörténelem'', meg ének mint ''zenetörténelem''. Nos, ezen tényleg van mit reformálni.
Egyébként meg lehet sokminden a tantervben, mégis a legfontosabb elem a tanár, szvsz.
Tuib -
Drótszamár
őstag
Alig várom már hagy a BB vagy a VV éretségi tétel legyen. Milyen gáz. Képzeld kihúzod okit vagy majkát vagy zsanettet.....
-
Dilikutya
félisten
-
Den
veterán
jó irányba reformálják. Amiket írtál azok ilyen lózungok, félinformációk. ha érdekel a téma, keress rá a ''bolognai folyamat'' fogalomra, ez az oktatási reform vezérelve, és többek közt pont az az egyik fő motívuma, hogy használhattlan lexikális tudás helyett a valódiéletben alkalmazható, modern tudástkell az iskoláknak adni
-
Agressor1
tag
UP!
-
Agressor1
tag
Igen , jol beszelsz, en is pont igy gondolom!
Ez lenne az idealizalt ''oktato kozpont'' :) Szep is lenne ilyen lenne.. De ez nem is tudom mikor fog megvalosulni, talan akkor, mikor egy egyseges VILAG-rol beszelunk, ahol beke van es mint a filmekben, ahol mar valoban arra forditjak a penzt, amire kell. Es van egy nagy kozponti tanacs, ami ugyeli a dolgokat es nem egy egyszemelyes kormany van. -
shaft72
tag
Szvsz a mai fiatalságot már nem nagyon köti le, ha egy rozzant tanár, aki egyébként a 70 nettóján kesereg, napra pontosan magyarázza a francia forradalmat / két órát időzik egyetlen József Atesz versen / sorolhatnánk. A mai fiataloknak vizuális ''sokk'' kell. Tévé, jobb lenne esetleg projektor minden terembe, ilyen látványos prezentáció-szerűség minden órához, minden témára, de legalább egy írásvetítő, hogy szerencsétlen ne csak a száraz nyekergést hallgassa. Rajzórán én csak slide-okat nézetnék a tanulókkal egy kivetítőn, az lenne a vizsga, hogy felismerje a képet/alkotót, + mondjon pár szót hogy mit is ábrázol az adott mű. Ének óra némi elmélet mellett csak zenehallgatásról szólna, valamilyen igényesebb hangfallal, hogy a diákok rájöjjenek, hogy egy Csajkovszkij is dübörög úgy, mint akármelyik techno, vagy egy Debussy is lehet olyan szétesett, mint akármelyik ambient track. Tanítanék emellett szóbeli kommunikációt, érveléstechnikát és logikát is, mert nonszensz, hogy az átlag középiskolás egyszerűen nem érti, amit olvas, képtelen írásban fogalmazni, szóban pedig jobbára csak makogni tud. Emellett inspirálni kéne őket, hogy kreatívan gondolkozzanak és összefüggéseiben lássák a dolgokat, mert a magolás ugyanúgy nem ér semmit.
Ehhez persze eszközök kellenének és sok sok pénz... -
LOTR
addikt
engem igazából már nem érdekel
csak az zavar, hogy sok hülyeséget tanítanak, pl túl sok az irodalom, de minek -aki azt akarja tanulni menjen olyan tagozatra- persze ez vezet hosszútávon a kockafej kialakuláslhoz
a lényeg pl (én infos osztályba jártam) matekból kéne tanulni integrálást, meg analízis1-et legalább,
nekünk 4 éven át volt elektronika- ez kb a digit-nek felel meg
info szakkörre is jártam, de csak 4.be kb pont 3-4 -en voltunk +tanár, vagyis azok akik most BME infora járnak (2 másik+én), na itt még beszéltünk a gráfokról, elég sokat meg volt még BSZ-hez eg analhoz tartozó téma
a legnagyobb gond az, hogy aki soha nem tanult analízist középiskben az most csak pislog órán, és ez sztem nagy gond, jövőre a mostani 5 éves képzés már 4+2 lesz, ez majd biztos nagyon sokat fog segíteni a jövőre érettségizőknek, ha ide akarnak jönni -
_az
senior tag
há erről morgok...
-
_az
senior tag
nálunk volt 1 kevés jazz még énekzene vége felé, csak hát valahogy az összes ilyen tárgyban a 20 századra nem maradt túl sok idő, mert elcsesztük az összes időnket bach, meg petőfi életrajzával, így aztán azt se tanultuk meg igazán, a közelmúlt jeles egyéniségeit nem ismerjük, festőket-szobrászokat nem ismerünk...
Most meg majd álljak neki külön tanulni... sorry túlzottan el vagyok foglalva a villamosságtannal és a mikroprocesszorokkal...
Ja, kedvencem a történelem: eljuthattunk volna 1990-ig, de hát 56-nál nálunk elfogyott az idő... remélem ez csak nálunk volt ilyen tré... (dunaharaszti ''gimnázium'')
[Szerkesztve] -
Gambit
őstag
Jó, én sem azt mondtam, hogy mindegy, hogy Asimov, vagy egy képregény, hanem egy bizonyos színvonal felett mindegy, hogy konkrétan melyik műről van szó. Szerintem maga az alapgondolat, és ezáltal a mondanivaló fontosabb, mint a ''köntös''.
Amúgy miért offolod ki a hsz-edet? A témához kapcsolódóan írunk szerintem. -
LOTR
addikt
én gondolkodtam róla, hogy az érettségimet, ha a 20.sz világirodalma lesz a téma A GYŰRŰK URA -ról
írom (hát miről másról :D), persze akkor biztos mondta volna tanár, hogy hát elég érdekes választás, meg egyebek... persze akkor az a 4 óra ritka kevés lenne, és egy ilyen masterpiece -t (:B) nem szabad csak úgy összedobni
A hálózat csapdájában (Net) és az emberiség jövőjéért vívott küzdelem, hmm ez összefügg?
ezzel az érettségi formával legalább sokkal több vizsgázónak lesz lehetősége kedve szerint válogatni -
faster
nagyúr
Csak egyetlen dolog a témához: Én szerettem a zenét, de a népdalok nem érdekeltek, de énekelni meg egyenesen utáltam, emiatt rosszul voltam, ha csak az ének-zene órára gondoltam. A zene résszel meg az volt a problémám, hogy csak a régi zenékről, műfajokról volt szó, a frissebbekről nem (most nem a techno vagy a drum'n'bass-t hiányolom, de azért az furcsa, hogy ilyen zene, hogy pl. Jazz ilyen nem létezett ) A mai napig nem tud igazán jól a zenei műfajokat, pedig érdekelne a dolog.
Na a rajz ugyanez pepitában. Rajzoláshoz béna voltam, de érdekeltek volna a híres festmények, festők stb...
[Szerkesztve] -
_az
senior tag
De kérlek, MILYEN IRÁNYBA REFORMÁLJÁK????
Nem sokat törődöm újabban politikával, mert belb... az agyam, dehát most eltörölni alsó tagozatban a buktatást vagy mit hallok... pont erre van szükség???
megaztán minden gyerek kap ingyér 1 doboz tejet, meg 1 almát, mert túl sok terem. Ilyesmin csócsálnak, nem??? Aranyos gesztus, csak tök röhej... :DD -
bdav
őstag
na ez a lényeg, pont hogy nem. max a nagyon alap gondolat ugyanaz (vannak benen gépek, AI, ennyi), de Asimovnákl nem az van hogy ''jön a csunya robot és jol fejbever minket''. de ehhez el kéne olvasni azt az 5-600 oldalt (ha van rá időd tedd meg sztem érdemes). Ja amit még feltétlen belevennék az anyagba az Bradbury F451 - Huxley: Szép új világ és az 1984 Orwelltől (ezt nem olvastam, csak a filmet láttam, a másik kettöt igen. sztem egyébként azok ijesztöbbek és pont azért mert nem annyira brutálisak).
Ja és A Gyűrűk Urát feltétlenül, az minden idők legjobb irodalmi műve :) (ááá nem vagyok fan :D) -
_az
senior tag
De azért ez elég nagy brokiság, nem? Nekünk az ének arról szólt, hogy művészek életrajzát kellett megtanulnunk. Rajzról inkább nem is beszélek... nagy 0.
Nálunk SENKI sem vette komolyan sem a rajzot, sem az éneket és nem is volt rá okunk, hogy komolyan vegyük. Lehet indítani külön énekkart, vagy rajz-szakkört, az is elég lenne.
éés monnyuk nem tanulnánk mások életrajzát... mivel semmi értelme... 100 év múlva bred pitt életrajzát kell majd tudnunk, vagy mi a bré??? Teccenek a filmjei, de kit érdekel az élete??? Életrajz bőven elég lenne apróbetűnek... maradna kapacitás másra is. Népdalozás: MINEK??? Rászánni havi 1-2 órát zenehallgatásra és pont. RAJZ: minek??? Inkább tanulmáyni kirándulás képtárakba. Aki érdekel, az úgyis elmegy külön tanulni...
Persze ezek csak az én tapasztalataim-véleményem és persze a megvalósítás korlátokba ütközhetik, de az okosok odafönn belekezdhetnének valamibe... -
_az
senior tag
válasz
Agressor1 #76 üzenetére
Hát nem is tudom, valszeg azért nem reformálják az oktatást, mert azzal kicsit DOLGOZNI KÉNE, akkor meg nem marad idő a parlamenti büfézgetésekre, nem marad idő komcsi-nácizára, nem marad idő bácsfi, vagy ki a bré dijánára meg néhány 100 hülye unatkozó ''nyilas'' gyerekre blablabla...
De komolyan, télleg röhejes az egész, még az irodalomtanárunk is bizonyos fokig ellenezte ezt a rencert...
Emberek, indíccsunk FORRADALMAT!!!!!!! ;];];] -
Gambit
őstag
Hát sajnos én nem olvastam az említett művet, csak a filmet láttam. Szerintem majdnem mindegy, hogy melyik hasonló témájú mű kerül be az anyagba, mert úgyis mindenki a saját szájíze szerint elemzi, és vonja le a következtetéseket. A lényeg az lenne, hogy elgondolkodjanak a nebulók a témán. Hogy most pontosan mi a kiinduló mű, az szerintem részletkérdés.
-
Agressor1
tag
Ha mosolyjel van a vegen, akkor viccelek, ha nem, akkor azt komolyan gondolom. Szerintem eleg egyertelmu.
Den: igen, benne van minden a pakliban, bar nem igazan a provokalas a szandekom, istenem, eszembe jutott a biologian keresztul a sex is, ezert meg kell buntetni? :) Arrol meg nem tehetek, hogy Gambit folyamatosan ocsarol es serteget... en meg reagalok ra. -
Agressor1
tag
Igy van, jol beszelsz!
Meg kene reformalni a teljes oktatasi rendszert! Kapcsolni az uj tudasunkat hozza es nem elkuloniteni a tortenelmet az irodalomtol meg a muveszetektol. Uj iranyokat behozni.. Ahh, az egy kulon topic lenne :) De sajnos az oktatasi miniszter biztos zokni es meg szamitogepet se latott :) -
Drizzt
nagyúr
Hehe, én meg pont a köcsög rózsaszín ködös ostoba optmista majmokat nem tanítanám. Pesszimizmus rulez!
-
_az
senior tag
József ''pisti'' Attilával semmi bajom, télleg szar dolga volt, de hát írt szép verseket, hozzájárult az irodalmi élethez és kész. Innentől nemtudom, mi a brét kellett rajta rágcsálni. Bár nálam anno asszem Juhász Gyula és Tóth Árpád, vagy kinek a versei tettek teljesen be, az egész elemzés 10 oldalnyi TALÁLGATÁS. Persze akinek más a véleménye az bukik. Csak éppen ennyivel én is írhatnék tankönyveket. Mellesleg a maguk idejében télleg kevesen voltak menők, sokuk megvetett volt és télleg sokan voltak munkakerülők is.
Apropó, ötös lettem, mégis elég zokninak érzem magam, elmegyek egy képtárba és szinte azt se tudom ki a Munkácsy Mihály... Pedig éltanuló voltam.
Ha mondjuk indítanának inkább egy normálisabb művészet-szórakoztatóipar-történelmet, amiben LOGIKUSAN elmagyaráznák a különböző korok művészeteit, ÖSSZEFÜGGŐEN, az lenne baró. Hogy amikor aszondom barokk, ne csak az jusson a pubi eszébe, hogy ''szigeti veszedelem'', hanem épp eszébe jutna az akkori divatzene, képek, könyvek, ilyesmi. Hameg aszondom 20. század, akkor igenis jusson a páciens eszébe a filmművészet is, ne csak József Attila.
Reáltagozatosoknak egy jó áttekintés sokkal értelmesebb lenne. A humánosok meg bújják a könyveket ;]
Valahogy így képzelném el, asszem... -
bdav
őstag
ez igy van, de amit hallottam rola az alapján nem igazán tükrözi Asimov gondolatait.
mellesleg sztem igazán csak az Elijah Baley-történetek azok amik egy elég negativ jövőt festenek le az emberiség számára (és igy illenek bele a Matrix - Terminator sorozatba. aki olvasta az tudja miröl beszélek, aki nem annak meg most hosszu lenne elmesélni), a többi robotos is érdekes történet, meg tényleg jó kérdések vannak felvetve bennük, de akkor is az Acélbarlangok / Mezítelen nap / Hajnal bolygó a legjobb közülük.
ja és általában ha egy könyvböl filmet készítenek, többnyire a könyv sokkal jobb. ( az I, robot amugy novelláskötet volt, tehát ez nem egy összefüggö történet. amugy a film már a trailer alapján se passzol az asimovi képbe). -
Drizzt
nagyúr
Nekem az a rész tetszik, hogy lecsökkentik a korábbi írók számát a tételekben. Sokat alig érintenek a tanárok, mégis ki lehetett húzni az érettségin!
-
Agressor1
tag
Iiiiiiiiiiiii :)) gondolod, hogy komolyan gondolom, hogy az legyen bevezetve? :) Van mar eppen eleg szex a teveben.. De azert egy kicsit legyel mar rugalmasabb, mert megroppan igy a gerinced.. Nem kell mindent ugy erteni, ahogy van. Lehet, hogy Te kevest jartal irodalomorara, mert nem latod a lenyeget :) Egy kis viccelodes meg sosem art, ez nem a matek forum :)
-
Den
veterán
válasz
VladimirR #41 üzenetére
de miért baj a csihipuhi forma? ez korunk irodalma. miért kéne az időnek megállni a 19 század végén. Valóban a témák megtalálhatók korábbi művekben, de pl platón megközelítése az elénk vetített világról idejétmult abban a tekintetben, hogy senki nem hisz már a démonokban, viszont a számítógép generálta áll valóság nagyon is reális, a korunk tendenciának megfelelő ''környezet'' a táma feldolgozására
-
Gambit
őstag
A tanárnénivel szexelni, ez lenne a magvas mondanivalód? Ez lenne a jövő oktatási netovábbja? Te peteg vagy, ha ezt komolyan is gondolod! Abból tényleg sok biológiát tanulnál. Tudod mit, akkor tanítson neked otthon biológiát az anyukád, hogy jobban megétsd! :(
-
faster
nagyúr
''A stílus maga az ember.''
-
faster
nagyúr
Nekem más véleményem van erről a kérdéskörről, ugyebár nemcsak tényanyagot kell tanítani a gyereknek, hanem azt a képességet is ki kell (kéne) fejleszteni benne, hogy egyrészt elvontabb dolgokról értelmes mondatokat tudjon szülni, értelmesen tudjon nyilatkozni róla. Bár lehet, sokat várok el :D. Mindenesetre a gondolatok kifejezésének képességét a reál tantárgyak nem igazán segítik elő.
Másrészt viszont a önnálló gondolatok fejlesztése másfajta művészetek is jótékony hatással vannak, és ezeket (köztük a festészetet vagy a zenét) aránytalanul visszaszorítják, viszont az irodalmat elég nagy óraszámban nyomatják. Nekem pl. ez nem tetszik. Én irodalomból szinte pontosan azt tanultam, amit az én szüleim, nem tudom elhinni, hogy ennyire nem fejlődik, nem változik ez a tantárgy, pedig a világ nagyon sokat változott Ady vagy József Attila óta. -
Öhm... nos... mondhatta volna szebben, kis lovag... :P
-
Gambit
őstag
A stílusodra utalok, kisember! Így nem nyilvánul meg egy felnőtt, képzett ember! Amúgy gondoltam, hogy nem fogod megérteni, mire célzok... Az iq-d pedig tényleg nem fog megváltozni, marad 2 számjegyű...
-
Wolverine
félisten
:Y Yááyyy, azért ezt nem kéne... Neked ez a véleményed, nekem meg az, hogy szükség van erre az ismeretanyagra is, de nem ártana egy kicsit modernizálni rajta, pl. kicsit nagyobb hangsúlyt fektetve a 20. századi irodalomra (Vonnegutot is kötelező olvasmánynak, esetleg egy-két Kinget :DD)
-
_Volkovy_
nagyúr
Kicsit erős,de igazad van.
-
_az
senior tag
hmm, egy újabb (bár kicsit suta) lépés abba az irányba, hogy a jövő generációi egy normálisabb irodalmat tanuljanak... én anno teljesen fel voltam, sőt vagyok háborodva azon, hogy irodalom néven seggfejek véleményét kellett megtanulnom...
Mert ugye Petőfi nem azért írta a verseit, hogy szórakoztasson másokat, hanem azért, hogy 150 év múlva 20-50 oldalnyi baromságot be kelljen magolni ''Petőfi'' név alatt egy retkes könyvből... Persze műveltek nem lettünk, csak a tökünk lett tele, gondolom ez ma is így van a gimikben... -
Agressor1
tag
En olyan erettsegit kepzelek el, hogy biologia targybol, a tanarnovel, aki 23 eves, szoke, jo alaku, modell, hobbibol biologiat tanit, szoval ezzel a tanarnovel a nemi kapcsolatok cimu tetelt huznam es jol meg kene basznom az otosert.. :) ehhe ehhe :)
-
joe69
senior tag
ahogy en tudom az utolso tetel szabadon valaszthato a tanar szamara, igy azt mond ra amit akar, es ha egy debil mint jelen esetben, akkor ilyen cimet is adhat, mondjuk nem tudom mi van akkor, ha az elnok valami jol kvalifikalt sulibol jon:D
-
-
VladimirR
nagyúr
terminator valamelyest illeszkedik a matrix tortenetebe (nem az a resz, hogy utazgatnak az idoben, hanem a gepek elleni haboru)
nezd meg az animatrix-bol a II. reneszansz cimu resz(eke)t
egyebkent az nem baj, hogy ezt a temat is beleveszik az erettsegibe (az emberiseg jovojerol alkotott eleg sotet kepek), inkabb az a baj, hogy ilyen formaban (nagyobb osszegben mernek ra fogadni, hogy a harom tortenete kozul tobb is megtalahato a vilagirodalomban, s nem ilyen ''csihi-puhi akciofilm'' formaban) -
@rglaaf
veterán
Valóban a Matrix igazi alapmű, a mondani valójából lehet irodalmi tétel.Bár sok ember ha meghalja a cimet az jut róla eszébe hogy, Neo és AgentSmith repked a lavagőben A Teminátorból már nehezebben tudnám elképzelni.Tegyük fel azt mondaná a tanár hogy egy számitogépes/videó játékból kéne irodalom tétel.Mit ajánlanátok?Én a Metel Gear Solid 1.2 részét ajánlanám mivel az is a Matrixhoz hasonlóan ugyan olyan magvas és elgondolkodtató kérdéseket feszeget,az emberiség jövöjével kapcsolatban.Már ha valaki játszott vele és meg értette és nem csak egy jó kis játékot látott benne
Lehet hogy hülyeséget irtam de én igy látom -
bdav
őstag
pff ez lol. jó ötlet újítani az irodalomanyagon, de akkor legelöször a kötelezö olvasmányokat / szerzöket nézném át. Az kb. korrekt amit lenyomtak nekünk még pl., mert alapmüveltség is van a világon vagy mi a szösz, sz'al kell h. halljál Adyrol, Petöfiröl, stb... de mondjuk a XX. századi világirodalomba minimum egy Tolkient, Asimovot feltétlenül bele kellene venni, és még sokat lehetne mondani ilyet - én őket ismerem és szeretem, és sztem bőven megérni belevenni őket az irodalom anyagba (bár lehet hogy ez elrontaná az élvezetüket, maradjanak meg csak ugy, ahogy vannak).
-
Gambit
őstag
Jó, ezek tényleg jobb példák. Mondjuk a Tróját nem is láttam... A többit igen. Remélem, a lényeget azért látjátok, hogy attól még, mert máshogy jut el a tanulóhoz, még tartalmazhat olyan dolgokat, amikről érdemes tanulni. Persze az órán, amikor tanulnak róla, majd szigorúan le kell hántani róla a hollywoodi részt, (szerelmes csöpögés pl...) és a többit elemezni. Szerintem.
-
Gambit
őstag
És most, hogy filmet csináltak a trójai háborúbol, azt is ki kéne venni az anyagból? Mert úgyis az fog eszébe jutni a tanárnak, hogy a Brad Pitt kardozik?? Akkor lehetne sorolni a többit is, 1492 a paradicsom meghódítása, az összes világháborús film, stb. Azért, mert nem írott formában jutott el az emberekhez, még lehet értékes. Plusz feladatként a tanulóknak el kell tudni választani a lényeget a sallangtól. :P
Szerk: Sorry, gyorsan írtam... :B
[Szerkesztve] -
Wildmage
senior tag
Hát ja. Csak az a kérdés, hogy a régi rendszerben nevelkedett, sokszor elég vaskalapos tanárok ezt mennyire veszik át. Tudom, tudom... muszáj átvenniük, mert ez van az érettségiben, de én valahogy nem tudom elképzelni, hogy pl. Ady (számomra megfejthetetlen) verseinek elemzése helyett a Matrixról beszéljenek. Ez főleg az idősebb tanárokra vonatkozik. A fiatalabbja legalább már hallott a fent említett filmekről, neadjisten látta.
-
Den
veterán
nagyszerű újítás. a világ megváltozott, a kultúra is változik, ma a vizuális került előtérbe. Az iskola a 100 éves film-et még mindig nem létező dologként kezeli, holott az emberek összehasonlíthatatlanul többet találkoznak ezzel a művészeti ággal mint az összes többivel együtt véve. És a kalsszikus irodalmi művek álltal megjelenített támék a filmes alkotásokban is megjelennek.
-
Wolverine
félisten
A hálózat csapdájában nem felel meg a tételcímnek. Egyébként meg örüljünk, hogy nem a Waterworld került a tételbe :DDD
A Mátrix tűnik a legígéretesebbnek, lévén a Terminátor nehezen elemezhető - nincs nagyon mit elemezni benne :U -
faster
nagyúr
Az irodalom számomra mindig is dinoszarurusz kategóriájú tantárgy volt. Mindig csak régmúlt dolgokkal kellett foglalkozni. Nem árt egy kis vérfrissítés, bár nem pont ezekkel a filmekkel képzeltem el.
-
Frigo
őstag
Csipjetek belém de ezek tényleg érettségi tételek lesznek?:Y
[Szerkesztve] -
-
Keitaro
addikt
Hmm a hálózat csapdájában szvsz se illik ide, de különben érdekes újítás :)
Annyi előnye lehet, hogy aki eddig pl a Mátrixot is csak akciófilmnek nézte az filózik rajta egy kicsit :DDD
(szigorúan az 1-en, mert szvsz a 2 nevetséges volt, a 3-at még nem láttam) -
#16741888
törölt tag
Hát ha film akkor legyen a KEN PARK;] ja hogy az nem emberiség? nem baj:)
-
aDM|RaL^
őstag
nekem tetszik, nemkellene végre beleképzelni magamat a középkori lamz0rok világába:X a mátrixot valahogy jobban megértem.
-
Horbal
őstag
Gondolom nem a film tartalmára kiváncsiak inkább, a fogalmazó gondolataira, ugyanúgy, ahogyan egy verselemzésnél sem az a fő, hogy mi van benne szó szerint, hanem a mögöttes tartalom...
-
Horbal
őstag
Nem akarok flámét. de a Mátrix az szvsz tökre belefér, ha belegondolsz alapvető problémákat feszeget, persze a gíccsparádé mögé kell látni, a T az már más eset, de elgondolkodtató, a harmadikat nem minősítem (kommersz)...
-
Perjel
tag
Magyar B. rulez :(
A Big Brother szereplőkkel mi van? Azok csak egy tervezetben szerepeltek ugye? -
Hequila
őstag
A topic címében kérnék javítást a nagybetűsre értelemszerűen...
-
Fred23
nagyúr
Ez még nem is olyan nagy baj.Az annál inkább,hogy az eddigi kötelező 12-15 író és költő helyett már csak 6-ot kell ismerni érettségire ! Ráadásul úgy is át lehet menni,ha nem is a megadott tételt mondod,mert a tanár nem szakíthat meg 5 percig,utána meg ha megkapod a stílusodra és az előadásod módjára a jót,a tartalom egyes akkor se számít,mert a kettesed biztosított ! Ez így van ! Még 1 durva:a tételek címében nem lehet felkiáltójel a felszólító mondat végén,mert ezt lelki terrornak érezheti a gyerek ! Ezek hülyék ? :F
-
Hequila
őstag
Igen, a cím nem hülyeség, a 2005-ös érettségi rendszerben szóbeli irodalom érettségiben szerepelhet a 2 film. Pontosabban:
Irodalom határtörténetei : -az emberiség jövőjéért vívott küzdelem valamely népszerű műben (Matrix, Terminator, A hálózat csapdájában).
Ez így van, ma diktálta le a magyartanárunk!
Véleményeket várnék...
Aktív témák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Túra és kirándulás topic
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen videókártyát?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nintendo Switch 2
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 32GB RAM 1TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest