Új hozzászólás Aktív témák
-
cog777
senior tag
Ugyanugy, le lehet menteni az osszes valtozojat egy scriptnek is. [link]
(Mondjatok, ha tul sok Godot 4 cuccot irok ide, lehet hogy kellene csinalnom egy dedikalt topikot Godot-nak???)HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
cog777
senior tag
Magyarrol nem tudok, de itt van ez a forum helyette . Van par tutorial amit erdemes megnezni:
https://kidscancode.org/godot_recipes/4.x/index.html
https://www.gotut.net/category/godot_4/
Hivatalos doksi is nagyon jo.
Illetve a youtube-on van egy csomo video.Ehh, megint bedoglottek a 'b, n es ESC' billetyuk a laptopon, csak onboard billetyuzetrol tudom beirni
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
savior
őstag
Köszi a linkeket.
Egy 4.5 órás magyar videót találtam róla a youtuben, és azt végig csináltam. Egész jól megértettem a dolgokat. Majd megnézem azokat is, amiket linkeltél.
A pályáknak a node szerkezetét hogy érdemes megoldani? Csináltam egy Game nevű 'fő nodet', ami alá bepakolgattam mindent. Az első pálya így meg is lett. A többi pályaelemet hova helyezzem: tegyem azokat is a Game nodeba és ki/be kapcsolgassam őket, vagy csináljak egy Game2 főnodet vagy valami más megoldás?
Elég kicsi a játék, így nincs gond belőle, csak érdekelne, hogy mi a bevált megoldás.
A Game2 node-osat próbáltam, de akkor ugye ott is mindent külön kell szerkesztgetni, Game2 nodehoz csatolt kódba bekötögetni a dolgokat ott is, stb. Nem éreztem úgy, hogy ez jó megoldás lenne.https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
Tomi_78
tag
Sziasztok ismét!
A Godot nálatok kiírja rendesen az "ő" és a "Ő" betűket, ha valami szövegben szerepel? Mondjuk egy Label text-jében? Mert nálam speciel kihagyja ezt az ékezetes betűt.
Godot 3.3.stable-t használok még, de bizonyára a legújabb változatban is így van.
Rá lehet bírni valahogy az összes magyar ékezetes betű kiírására? -
cog777
senior tag
Kozben kizartam magam a gepemrol, bill hiba miatt es nem volt otthon csak regi csatis billentyuzet - vegre szereztem egy USB-st.
Na ja, egy igazi jatek eseten mashogyan kell a node szerkezetet osszerakni mint egy tutorialos demo eseten.Itt van egy video ahol a menu mellett egy egyszeru jatekot is csinalt a keszito. Igy kb el lehet kepzelni hogyan epuljon fel egy komplexebb jatek. Gyakorlatilag betolt egy korabban elkeszitett scene-t, ami a palyat reprezentalja.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Golden9
addikt
Decemberi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Easy Combo Buffering
Greek Island
LUSH: Stylized Environment Set
Procedural NPC Crowds V2
Modular Victorian HouseBoldog Új Évet Kívánok!
[ Szeretkezve ]
-
Tomi_78
tag
Mégis sikerült kiíratnom, méghozzá úgy, hogy a betűkészletet az Objektumfelügyelőben húztam a Node-ra, nem pedig kódban adtam hozzá.
Igaz, előbbi megoldás kicsit kacifántosabban volt megtalálható (Font/Dynamic Font/Szerkesztés/Font Data...), de a lényeg, hogy most már működik. -
savior
őstag
Godot 4-ben tudna valaki segiteni?
Olyan problemam van, hogy szeretnem ha a jatekos karakter mindig az egermutato iranyaba nezne, de sehogyse sikerul. Mar probaltam tutorialokat is, de nem mukodik amit mutatnak. Szerintem a Godot 3-ban meg mashogy volt. Egyebkent Rigidbody3D-t akarok forgatni 3D-ben, de ugy, hogy csak az y tengely korul forogjon.
Elore is koszi.https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
cog777
senior tag
2D-s peldat talaltam, valoszinuleg at lehet ultetni 3D-be az otletet.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
savior
őstag
Köszi sikerült megoldani.
Most meg olyan problémával küzdök, hogy a main nodeba(scenebe) bepakolom a nodekat es ha szerkesztem ezeket a nodekat, akkor a main sceneben nem frissulnek. A main nodeban is atkell oket kulon szerkesztenem ha valtoztatni akarok rajtuk(pl scale, position, stb). Egyelore nem tudom mi okozza. Unityben pl ha egy prefabot modositok, akkor mindenhol modosul. Itt meg hol igen, hol nem.[ Szerkesztve ]
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
savior
őstag
Unityhez ért valaki?
Olyan gondom lenne benne, hogy 2d játékban light2d fényforrás esetén szeretném, ha nem világítana meg mindent, hanem csak mondjuk a backgroundot, de nem tudom hogy oldjam meg. 2023.3as Unity. Más fényforrások esetén meg maradnia kellene a megvilágításnak, mert nem akarom teljesen eltüntetni a fényeket a többi spriteről.[ Szerkesztve ]
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
cog777
senior tag
Bocs, valahogy nem lattam a hozzaszolasod.
Ezekkel az opciokkal egyedive teszed a peldanyokat amiket hozzaadtal.
Es itt most en is csak talalgatok, mivel en is csak tanulom, ezt talaltam.HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Golden9
addikt
Januári ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Gathering Resources - Advanced System
Ithris Cemetery
Line Of Sight. Dynamic mesh.
Fantasy Bundle Environment Kit 3 in 1
Clouds & Skies[ Szeretkezve ]
-
savior
őstag
Linux Mint alatt hasznalnam az Unityt, de a kodszerkesztovel(Visual Studio Code) nem nagyon boldogulok.
Ilyen problemaim vannak vele: dotnet6 and mono sdk not installed. you running in gnome environment but the os keyring is not available. .net core sdk cannot be located.
Valaki tudna segiteni ezeket megoldani?https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
Golden9
addikt
Február 19-ig ingyenes az RPG Maker XP.
[ Szeretkezve ]
-
Golden9
addikt
Februári ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Replicated Building System
Stylized Modular Crystal Mine
Stats & Achievements Integration
Fantasy Interior Environment
Advanced CRT TV - VCR - VHS Effects[ Szeretkezve ]
-
Komplikato
veterán
Na végre valami érdekes.
Ha valakinek van fent Cascadeur animációs program a gépén, akár régebbi free változat, akár fizetős, de lejárt Basic változat ... Ha most ráfrissít valaki a 2024.1 verzióra, akkor a GDC ideje alatt a HELP menüben találhat egy Claim Indie License menüt.
Ha erre rákattint, majd utána a Sync License menüre, akkor kap 2 éves Indie liszencet. Azaz 2026 márciusáig INGYEN használhatja a programot, ami amúgy 200 dollár lenne.
Természetesen új regisztrálóknak NEM jár, tehát 2024 március 1. előtti regisztráció az kell hozzá.[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
savior
őstag
Unityben tudna valaki segiteni?
Maskokat hasznalok egy kep reszleteinek lathatova tetelere es szeretnem megtudni, hogy melyik pixel latszodik a kepen(tehat ami nincs kitakarva), de nem nagyon akar sikerulni. Szazalekosan akarnam kiirni, hogy mennyi lathato mar belole, es ehhez kellene valahogy lekerdeznem, hogy melyik lathato.https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
Golden9
addikt
Márciusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Primitive Characters (Pack)
Ultimate Farming
Renovation simulator
DLC In Blueprints V3
Modular Medieval Town with Interior[ Szeretkezve ]
-
Golden9
addikt
Áprilisi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Stylized - Clay Forest Village Pack
UCreate - Gothic Cathedral Asset Pack
Ancient Golem
Watermills / Nature Environment
Clouds Lighting System[ Szeretkezve ]
-
cog777
senior tag
Ismer valaki jo game asset 2D kep AI generatort? Nem baj ha fizetos.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
savior
őstag
-
savior
őstag
Valakinek nincs kedve csapatban fejleszteni valamit?
Egyedul rauntam. Szoval most vagy pihentetem a dolgot par honapig, vagy csapatba verodve valakivel megprobalom a fejlesztest.
2 grafikussal is probalkoztam nemregiben, de az egyik szo nelkul abbahagyta, a masik meg 1 honap alatt 1 modelt keszitett, igy en leptem ki.
eddig ezek a feltoltott projectjeim: [link][ Szerkesztve ]
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
Tomi_78
tag
Szia Savior!
Éppen most nézegetem a honlapodat; nagyon jópofa játékoknak tűnnek az alkotásaid.
Egyébként kit vagy kiket keresel a csapatodba? Csak grafikusokat?
Lehet, hogy tudnék neked ajánlani egy tehetséges grafikus srácot, akinek mostanában én készítek egy játékot, ő pedig annak grafikai elemeit rajzolja. Bár ő tudtommal csak 2d rajzokat készít.
Egyébként nekem ez a honlapom: [link] Ha időd s kedved van, majd nézd meg. Én is ott teszem közzé a játékprogramjaimat. -
savior
őstag
Hello.
A te jatekaid is jonak tunnek. Jo kis oldschool hangulatu a honlapod is.
A grafikus erdekelne. Nagyreszt 2d jatekokat keszitek egyebkent. Foleg az elmult 1-2 evben. Unityben rakom ossze oket.
Milyen jatekot keszitetek?https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
Tomi_78
tag
Igen, a honlapom eléggé ódivatúnak tűnik, mert csak Jegyzettömbbel dobtam össze HTML kódok alkalmazásával.
Akkor majd megemlítem a grafikusnak, hogy te is érdeklődsz a munkái iránt, bár nem tudom, hogy ráér-e plusz feladatra, de próba szerencse.
Most egyébként egy kis lövöldözős-gyűjtögetős jellegű játékon dolgozunk, amely elsősorban Android rendszerű eszközökre készül.
És igen, láttam, hogy Unity-val készítetted a játékaidat. Egyszer én is nekiugrottam, hogy elinduljak vele a játékfejlesztés útján, de nem jutottam sokra. Első látásra túl bonyolult volt nekem, pedig azt hiszem, a 2d-s részt próbáltam, és a 3d még összetettebb.
Úgyhogy most az említett játékhoz Godot-ot, meg néhány saját projekthez Lazarus-t (FreePascal) használok. -
savior
őstag
Oké. Köszi.
Én az Unreal enginevel vagyok úgy, hogy akármit akarok benne csinálni, mindenhez egyetemi oktatás kellene
A Unityt megszoktam az évek alatt, de kezdetben tényleg nem túl egyszerű. Youtube-s videókból sokat ellehet lesni.
Sok sikert a gyűjtögetős játékodhoz.https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
Golden9
addikt
"Ünnepelje az Epic Games MEGA-kiárusítását, és korlátozott ideig INGYEN férhet hozzá az RPG MAKER UNITE-hoz! Ez a promóció 2024. május 16-án, EDT 11 órakor kezdődik, és 2024. június 13-án, EDT 11 órakor ér véget."
[ Szeretkezve ]
-
Golden9
addikt
Májusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Environments Bundle 6 Maps
Modular Sci-Fi Indoor/Outdoor environment pack - Rocky Swampy Planet
Tokyo Stylized Environment
Replicated Grab System
Advanced Flock System[ Szeretkezve ]
-
savior
őstag
Nem tudtok valami ingyenes programot vagy weboldalt, amivel az mp3 hangerejet belehet allitani? Ahogy toltogetem le a hangokat, zeneket van amelyik meg 100%on is tul halk az Unityben.
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
cog777
senior tag
Miutan kulonbozo okok miatt kihagytam fel evet, visszatertem a jatekfejlesztesbe es raadasul kaptam egesz jo sprite-okat, amelyek illenek egy korabban vasarolt tileset-hez.
A problema hogy a hexagonalis tile-okat nem tudom a cellakra igazitani Godot 4-ben. Tile merete 256x384 mert hegyek pl felfele kilognak, amugy 256x256 lenne a racs meret.
Neten nem talalok megoldast. Mit kell beallitanom hogy a 256x256-os racsra igazitsa a csempeket amelyek 256x384 meretuek?Itt van a kepernyofoto, alabb. Koszi a tanacsokat.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Tomi_78
tag
Szia Cog777!
Sajnos ahhoz nem értek, hogy Godot-ban hogyan kell háttérképet készíteni csempékből, de nemrég írtam egy háttérkép készítő programot játékok számára.
Nem tudom, segít-e ez neked valamelyest, de átnézheted és ha van elképzelésed, kérésed, akkor annak megfelelően bővíthetem-módosíthatom a következő változatát, mert ez még eléggé kezdetleges.
Letölthető innen: [link] -
cog777
senior tag
Oke, megvan, de try and error-ral sikerult beallitanom. Tileset szerkesztoben a Margins erteknek pont a felet allitottam ami kilog felfele, tehat 256x256-os a tile es felfele 128-at log ki, igy 64-et allitottam es tokeletes.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Golden9
addikt
Júliusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Stylized Landscape 5 Biomes + Stylized + Low poly forest : Orasot Bundle
Mega Magic VFX Bundle
Mediterranean Coast
World Director NPC - PRO. Now with multiplayer
Ultimate Character[ Szeretkezve ]
-
Fecogame
veterán
Ti hol/hogyan promózzátok a steam-en megjelent játékaitokat?
Önmagától hacsak fel nem kapja valaki, akkor nem fognak menni az eladások
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
Tomi_78
tag
válasz Fecogame #399 üzenetére
Az én kis alkotásaim valószínűleg nem ütnék meg a Steam mércéjét, de egyébként is jobbnak láttam egy saját honlap létrehozását azok közzétételére, amikor elhatároztam, hogy elérhetővé teszem őket a nyilvánosság számára.
Csak sajnos sokszor voltam kénytelen vándorolni egyik szolgáltatótól a másikig, mikor éppen kinél volt ingyenes tárhely.
Most itt vagyok és remélhetőleg tartósan: [link]
Amúgy meg sajnos nem is nagyon ismerem a Steam-et, annak lehetőségeit. Olyan, mint a Google Play, hogy fizetni kell a regisztrációért? Vagy inkább az itch.io-ra hasonlít, amin fenn is van egy-két kreálmányom? Vagy teljesen egyedi és mindkettőtől különbözik? -
-
Tomi_78
tag
válasz Fecogame #401 üzenetére
"$100 / játék áron lehet megjelenni steam-en, egyedi elfogadás után"
Hűha, akkor az nem éppen az amatőr játékfejlesztők bemutatóhelye.
Megkérik az árat éppúgy, mint a minőséget.
De mondom, talán az is megoldás lenne, ha egy saját honlapot készítene a barátod az alkotásának, aztán így önállóan reklámozni és forgalmazni. -
Tomi_78
tag
Kedves szakértők, mostanság abba a problémába ütköztem játékfejlesztés során, hogy az objektumokat bizonyos sorrend szerint kellene kirajzolni.
Eddig ez nálam megfelelően ment a létrehozás sorrendjében, vagy hogy bizonyos objektumpéldányok kirajzolását a többi elé raktam.
De mi a helyzet, ha pl. az összes példányt kell rendezni rajzolási sorrendbe?
Addig értem, hogy adok nekik pl. egy z vagy melyseg nevű változót és az ebben levő szám határozza meg a kirajzolás sorrendjét, tehát aminek nagyobb a mélysége, az később rajzolódik ki (vagy fordítva, ahogy a programozónak tetszik, csak a látvány megfelelő legyen).
Nade ennek megadása után ez hogyan valósítható meg?
Egy tippem van eddig: a program rajzolás eseményében, amikor végigmegyünk a kirajzolandó objektumokon, akkor nem egyből kirajzoljuk, mint eddig tettem, hanem a z mélység változóinak értéke alapján mindet berakjuk egy tömbbe, ahol elsők lesznek a legmélyebben lévők, majd utána a később kirajzolandók, és aztán ennek a tömbnek a sorrendje alapján rajzolom ki végül a tárgyakat.
De biztosan ez a legegyszerűbb és leggyorsabb, leg erőforrás takarékosabb megoldás?
Csak mert ezzel pl. a rajzolás eseményben egyből meg van duplázva a ciklusok száma, amikkel a tárgyakon végigmegyünk.
Tehát van erre valami hatékony és általánosan elfogadott és használt megoldás, amit el is tudnátok nekem magyarázni?
Nem akarom sem újra feltalálni a kereket, sem valami erőforráspazarló tévútra menni. -
cog777
senior tag
Ha a jatekmotor nem tamogatja direktben, hanem te magad valositod meg akkor:
en csinalnek minden z melysegnek egy listat amin csak az adott z melyseghez tartozo objektumok talalhatok.
pl egy tomb 0-16ig ahol 16 a max melyseg es minden eleme a tombnek tartalmaz egy listat. (Listak tombje)HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Tomi_78
tag
Igen, nekem kell megvalósítani, mert nem támogatja; nem is egy játékmotorral, hanem általános célú programnyelvvel készítem.
Tehát valahogy úgy gondolod, hogy először fusson ez a mélységeket tartalmazó ciklus és azon belül legyen a kirajzolása az objektumoknak a megfelelő sorrendben? -
cog777
senior tag
Igen, ha eppen egy melysegnel ures a lista akkor at lehet ugrani a kovetkezore. Minden melyseg feldolgozasa es egy ciklus vegig a melyseghez tartozo lista (vector vagy barmilyen dinamikus tarolo, nyelvtol fuggoen) elemein.
A mostani nyelvek raadasul tamogatjak a referenciat (Godotban referencia, c++-ban pointerek stb) igy nem magat az objektumot tartod ott hanem csak a referenciajat.
Igy tobbfelekeppen csoportosithatod az objektumaidat.
Pl lehet melyseg szerint, amit beszeltunk, aztan lehet csoportokat letrehozni pl Godot-ban, az sem rossz otlet.Mibe irod amugy? En annak idejen el kezdtem hasznalni pythont, nagyon tetszett, de egy ido utan rajottem, hogy kb ugy is meg akarom valositani egy jatekmotor ficsorjeit, igy atvaltottam Godot-ra ido sporolas miatt.
[ Szerkesztve ]
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Tomi_78
tag
Most éppen C#-pal ügyködöm és így sikerült megoldanom:
for (int m=0; m<=maxmelyseg; m++) {
for (int i=0; i<jatelemlista.Count; i++) {
var je = jatelemlista[i];
if (je.melyseg==m) { //Jöhet a rajzolás.
Úgy tűnik, ez működik. A maxmelyseg változó kezdeti értéke 0, és ha valamely játékelem ettől nagyobb mélységértéket kap, akkor felveszi az éppen legnagyobbat.
Python-t még nem próbáltam és őszintén szólva nem is nagyon érzek késztetést hozzá, viszont Godot-ot én is használok, elég jó, de nem árt, ha az ember tisztában van egy-két általános célú programozási nyelvvel is, nemcsak egy játékkészítő vagy egyéb célprogrammal. -
cog777
senior tag
En a kovetkezokre gondoltam. 2D-s oldalnezetes jateknal ugye fontos hogy a hatul levo fak elobb rajzolodjanak ki, majd az eloterben levo bokrok, majd a jatekos. (kb hasonloan van a felulnezetes jatek is, ott a talaj rajzolodik ki, majd az egymas felett levo objektumok)
Szoval csinalunk egy ciklust:
for (int m = 0; m< max_melyseg; m++) {
// 0 van leghatrebb.
// iteraciot csinalunk minden melyseghez rendelt listahoz, ha ures, akkor atugorjuk
var jatekelem_lista = minden_objektum[m];
for (int i=0; i<jatekelem_lista.Count; i++) {
jatekelem_lista[i].rajzol()
}
}Valami ilyesmi, C#-ot 20 eve hasznaltam nezd el nekem. Ha az adott melyseghez eppen nem tartozik egyetlen objektum sem, akkor a masodik ciklus el sem kezdodik, tehat atugorja. Igy a 0-dik helyen levo listaban pl a hatterben levo fak rajzolodnak, az 1 helyen levo listaban a bokrok talalhatok, azok rajzol fuggvenye hivodik meg stb..
Ezert en nem hasznalnek semmilyen osszehasonlitast mert nincs ra szukseg:
"if (je.melyseg==m) { "HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Golden9
addikt
Augusztusi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Stylized - Nanite Dungeon Pack
Modular Asian Medieval City
UnderCity + WonderLand Bundle
Skeleton Knight Modular
Moore's RPG Template[ Szeretkezve ]
-
Golden9
addikt
Szeptemberi ingyenes Unreal Engine eszközök az Epictől.
Modular Old Town
Customizable Interaction Plugin
Low Poly Nature: Lush and Diverse Environments
Turn-Based Strategy RPG Template
Post-Soviet Village[ Szeretkezve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair DDR5 32GB KIT 6000MHz CL36 Dominator Platinum RGB (7 év alza gari)
- IPHONE, SAMSUNG, HUAWEI, XIAOMI SZERVIZ A LEGJOBB ÁRON!
- GAMER PC: RYZEN 9 5900X - RTX 3070 8GB GDDR6 - 1TB-4TB NVMe SSD - 16/32GB DDR4 - GAR/SZÁMLA!!!
- HP EliteDesk 800 G3 DM i5-7500T/16GB/1TB SATA SSD/WIN10PRO
- Alkatrészek eladóak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen