Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Alaaf Pi
senior tag
Ehhez a szereld magad gyári utasítások alapján és gyárilag elöírt eszközökkel nem müködne, mert annyira drága lenne. Ugyanis egy csomó költség az óradíjba van beépítve, ami szereld magad esetén a hely bérlésébe és az eszközök használatába épülne be: hozzáférés a gyári adatbázisokhoz (amit a random Béla nem ismer, nem igazodik ki rajta, nem tudja mit keressen) pl.
-
Depiboy
tag
van ilyen, nem kell ordítani se érte
Szereldmagad
-
bteebi
veterán
"Amugy ordito az igeny egy csinald magad markaszervizre, ahol ugyanezek megvannak, de magadnak szerelheted"
Az ordító az szerintem költői túlzás, de igény nyilván van/lenne. Csak ugye ez a szakszervizeknek pont nem érdeke. Vagy max. úgy érné meg nekik, ha standard szakszervizes óradíjért (mondjuk 25-40 ezer/óra) bérelnéd. Úgy viszont neked nem érné meg.
De azt hiszem vannak bérelhető szervizek, régebben talán olyan 6-10 ezer/óráért voltak. Az egy ügyes, célirányos szerelőnek már megérheti.
-
Reggie0
félisten
Ez igy van. A markaszerviz csak annyit jelent, hogy a szervizkonyvet kitoltve kevesebb szpas lesz es elvileg vannak infoik, szerszamaik a munkahoz, de az nem jelenti azt, hogy ertenek is hozza.
Amugy ordito az igeny egy csinald magad markaszervizre, ahol ugyanezek megvannak, de magadnak szerelheted
-
Glaedr
újonc
Hát erre kíváncsi vagyok... Nem szeretem a villany autókat, de mivel Xiaomi felkaptam rá a fejem.
-
bteebi
veterán
"Csak ugye tudod, hogy a támogatás a mi zsebünkből megy, tehát valójában te semmit nem spórolsz."
Van benne igazság. Csak ugye a probléma ott van, hogy míg (majdnem) mindenki fizet be a közösbe, addig támogatást relatíve kevesen tudnak igénybe venni. Ergo így is, úgy is fizetsz be, csak az egyik esetben ebből kapsz vissza (akár sokkal többet is, mint amennyit kumulatíve befizettél), a másik esetben meg nem. Nyilván nem irreleváns a beker. költség, amiről szeretnek megfeledkezni az EV-sek, amikor "ingyen" járkálnak. Nekem többek között épp a beker. költségek miatt van egy baromi régi szívóbenzines autóm, ami lehet, hogy vagy másfélszer annyit fogyaszt, mint egy modern turbós autó, de évi ~10-15 ezer km mellett ez engem nem annyira érdekel. A szervizei pedig sokkal olcsóbbak, mint egy igazán modern autónak. (Kopókon kívül egyelőre nem is volt vele gond, pedig már több mint 3 éve megvan.) Ha még 10 évig meglenne (nem lesz), akkor már talán majdnem annyit költöttem volna összesen (szervizzel, benyával, gizsgugyával), amennyibe egy új Model 3 kerül. Szóval ez így most nekem pusztán anyagi oldalról nézve nem is olyan rossz.
"Itt németben meg svájcban is látom ezeket az EV-seket. 80-90-el tötyögnek, nehogy elfogyjon az áram."Van olyan, de azért nem olyan tipikus. Itthon végképp nem.
Az EV-sek nem kis része legalább időnként tipikus boyracerként viselkedik.
"Városban meg nem is hallani, hogy jön melletted."
Nem mondom, hogy egyáltalán nem gond, de se autósként, se gyalogosként, de (motor)kerékpárosként se hangok alapján kell tájékozódni.
"Akucsere dolog---azokat a helyeket majd ki fogja megfizetni? A kedves autós."Ez eddig se volt kérdés. De amúgy MINDENT az autós fizet meg. Csak az a nem mindegy, hogy mennyi az az annyi. Tud nagyon jó alternatíva lenni egy EV, bizonyos körülmények között. Most már árra se rosszak, mert melléjük drágulnak már lassan az ICE-ok is, nem csak a PHEV-k.
-
Alaaf Pi
senior tag
Na itt a következő poén, van lehetőség előre lépni, más területen is dolgozni. Simán mérnöki pozíciókig lehet eljutni. És hallgatnak a lentről jövő javaslatokra, észrevételekre.
Egyébként pont iparosodott régiókról beszélek, Eisenach, Rüsselsheim, Köln. Akik bekerülnek saját embernek, azok maradni akarnak. -
KAMELOT
titán
Csak ugye tudod, hogy a támogatás a mi zsebünkből megy, tehát valójában te semmit nem spórolsz.
Itt németben meg svájcban is látom ezeket az EV-seket. 80-90-el tötyögnek, nehogy elfogyjon az áram. Még veszélyeztetik is a forgalmat.
Városban meg nem is hallani, hogy jön melletted.
Akucsere dolog---azokat a helyeket majd ki fogja megfizetni? A kedves autós.
Most az elején még olcsónak néz ki, de ha egyre több lesz úgy fog megdrágulni és akkor már ott vagy ahol egy benzines kocsinál, amit még szerelni is tudsz.
Mint korábban írtam a rengeteg használt EV kocsit senki nem akarja megvenni drágán, mert tudják mi a buktatója. Így ott rohadnak a bazárokban.
Nincs alkatrész csere csak full motor vagy aksi csere, persze horror áron.
Mert míg egy rendes kocsiban elromlik valami kifizetsz 500-1000€, de 20.000€ már senki nem fog.
Akárhogy vesszük ez sehogy sem éri meg. -
bteebi
veterán
Erre is akartam még korábban írni. Épp ez (is) a bajom az elektrik autókkal. A töltésük megdöbbentően macerás. Ezen szerintem leginkább az segíthet majd, ha sok háztartásban lesz napelem, meg némi akkupakk. Én azt számoltam, hogyha megkapnánk a napelemes támogatást, akkor ~10 kWh-val, napi töltögetéssel (mondjuk először kellene hozzá egy elektromos autó
) tulajdonképp havi kb. 50 ezer Ft-ot spórolnék a mostani autómhoz képest.
Persze az otthoni töltögetéssel is vannak gondok, és nem váltja ki a hosszú utazásokat (meg az ahhoz köthető tök egyértelmű hatalmas szívásokat), de egy jó kezdet lehetne. Mondjuk - szerintem - leginkább a NIO-féle töltőnél lévő gépi akkumulátorcsere segíthetne a "tankolás" gyorsításában. Az se egy nagyon evidens megoldás, de a jelenlegi teknológiákkal szerintem nem lehet jobban megcsinálni.
-
Depiboy
tag
válasz
#48584626 #153 üzenetére
Erre a legjobb példát a saját kárunkon tudom bemutatni, BMW drága sportmodell (direkt nem írok típust) wallis duna márkaszerviz kötelező nagyszervizre be, kifejezetten kérve lett hogy ne piszkálják a rendszámot se a tartóit, mégis sikerült 4 (!!!) azaz 4 kib@szott lyukat az egyébként lyukmentes lökhárítóba belefúrni önmetsző csavarral hogy a retkes reklám ocsmány tartójukat felrakják, holott mégegyszer, kifejezetten kérve lett hogy ne piszkálják.
Csúnya kártérítés lett a vége.
Ennek a kis történetemnek csak annyi lett volna a lényege hogy a márkaszerviz nem jelent semmit, főleg nem azt hogy hozzáértők lesznek.
Nissanról is van hasonlóan élménydús márkaszerviz beszámolóm, és szerintem ugyanilyen lutri az összes, vagy kifogod vagy beszopod és veszekedhetsz meg ügyvédezhetsz.
A legjobb mindig az ha te magad csinálod, vagy legalább tudod felügyelni a "szakembereket" -
Tasunkó
őstag
válasz
Alaaf Pi #168 üzenetére
Presztízs alatt azt értettem, hogy milyen szakmai tapasztalatot ad egy gyártósor. Nyilván semmilyet, tehát ha pl. 15 év után máshol szeretne dolgozni, pályakezdőként fog, azzal a hátránnyal hogy az állásinterjúkon még nálunk is megmosolyogják a gyártósori tapasztalatot. Sejtheted hogy nézhet ez ki egy iparosodott régióban, ahol több a lehetőség, nem igazán törekednek, hogy ott maradjanak, vagy hogy megfeleljenek az adott cég, motivált dolgozóról kiötlött elképzeléseinek. És nem az említett bevándorló lengyel dolgozó, aki egypár évet lehúzni megy, nyelvet nem tudja, tehát rá van szorulva arra az állásra, hanem akinek ez hazai pálya.
-
Reggie0
félisten
En azert erzekelni szoktam az uton levo allo objektumok elhaladasat es igy a sebesseget is.
De ilyen szempontbol valoban sokkal jobb az elektromos, mert nem nyomja el a motor hangja a futomu es a kerekek hangjat, igy valoban hallasz olyat, ami hasznos informaciot ad. (Az. hogy mennyire bog a motor es recseg a kipufogo igazabol semmire sem hasznalhato.)
-
Alaaf Pi
senior tag
A soron igen komplex feladatok vannak egy OEM-nél. A beszállítók hasonló pozíciója sokkal kevésbé komplex.
A presztízs, büszkeség meg nem kifelé mutatott, látni a dolgozón, ha motiválatlanul dolgozik, nem érzi fontosnak, nem jelent semmit. A nem úgy mondom ezt, hogy futtában láttam OEM gyártósort, hanem éveken keresztül mozogtam a sori dolgozók között. És adott helyen nem láttam kifelé mellverést, hogy milyen fasza munkahely. -
bteebi
veterán
válasz
Alaaf Pi #162 üzenetére
"Nem egy óra betanítani a dolgozókat, és fejben is ott kell lenni eléggé."
Valóban nem. Pozíció függő, de azért lehetnek relatíve komplexek a feladatok.
"És a biztos, jó munkahely presztízse mindig nagyobb, mint a félig feketén fizetö, rabszolgatartás felé tendálóé."
Hááát... ezzel spec. pont nem értek egyet. A presztízst a cég vásárlói megítélése, és a cégen belül a munkavállalók helyzete (mennyire fárasztó, nehéz, stresszes a munka, és milyen a fizetés) adja. Ha ezek közül bármelyik nem igazán stimmel, akkor nincs igazi presztízs, vagy legfeljebb csak egy látszólagos, "kifelé". A legtöbb, akár nagyon nagy cég leginkább ebben jeleskedik. Egy fokkal jobb, amikor bár stresszes, eléggé fárasztó a munka, de legalább viszonylag jól fizet. Ilyen cégből azért már kevesebb van. Valóban jóból - pláne gyáraknál, termelésben - meg érdemben kevesebb.
-
bteebi
veterán
Egyáltalán nem a zenehallgatáson múlik az, hogy valaki rendes sofőr-e. Akinek meg a hangminőség számít, és nem a hangerő (ahhoz kellenek a csomagtartót kétszer is kitöltő subwooferek... meg még pár neon is ide-oda, mert az is vagy +10 dB), az jó eséllyel eleve nem is fog nagyon hangosan zenét hallgatni... mert ugye akkor már a hangminőség is romlik.
Meg az már tényleg lehet zavaró vezetés közben.
Nem szeretek tötymörögni, de gyorshajtani se. Nem is komfortos érzés nekem, a fogyasztás is nagyobb, meg bármikor megbüntethetnének több napnyi fizetésemre. Nincs rá szükségem. Viszont - nyiván - figyelek másokra, és amennyire lehet, próbálom elkerülni vagy megszüntetni a balesetveszélyes helyzeteket. Akár csak annyival, hogy a bénázó, helyismerettel nem rendelkező autósoknak segítem a besorolását, kanyarodását, megfordulását. Vagy épp buszoknak, kamionoknak az elindulását, sávváltását. Így korrekt szerintem.
-
btprg
senior tag
Ez nagyon jó pont, bár látom hogy bteebi-nél nem ez a helyzet hogy az ordító zene vonnál el a figyelmét
Én személy szerint azért nem akarok kocsiban zenét hallgatni, mert veterán autóval járok, aminek a hangját is élvezet hallgatni, meg bármi van azt az autó hangjai árulják el, nem akarom ezt az információforrást elfedni.
Másrészről meg vezetés közben a vezetésre szeretek figyelni, zenét hallgatni otthon szoktam úgy, hogy csak arra figyelek, nem mellesleg valami közben. -
Alaaf Pi
senior tag
1. Nem kell tanítani, nincs is elvárva.
2. Nem egy óra betanítani a dolgozókat, és fejben is ott kell lenni eléggé. És a biztos, jó munkahely presztízse mindig nagyobb, mint a félig feketén fizetö, rabszolgatartás felé tendálóé. S igen, jellemzö, hogy az autógyári dolgozók közé igyekeznek bejutni az emberek, nem a sarki sufni szerelöhöz.
3. Mindezt úgy mondom, hogy soha, egyetlen percig se voltam alkalmazottja egyetlen autógyárnak se. -
Tasunkó
őstag
válasz
Alaaf Pi #159 üzenetére
Igen, dolgoztam multinál, ahol gyűlést tartottak arról, hogy büszkének kell lenni, hogy itt dolgozhatunk. Nem nehezen hihető, hanem semennyire hogy egy manuális munka, ami egy óra betanulást igényel, a presztízs szóval összeegyeztethető. Hamarosan jön az AI és ezeket a vállalati vallási szövegeket, már nem embereknek fog kelleni kitalálni.
-
Alaaf Pi
senior tag
Nyugaton autógyárban dolgozni általában presztízs, még összeszerelőként is. Ugyanis van szakszervezet, van jó fizetés, egyéb juttatások, munkaidő kevesebb (akár 35- óra hetente) elég stabil, biztos munkahelyek. 2020 óta romlott a helyzet, de még mindig a legbiztosabbak a saját dolgozókkal.
A csavarok egy jelentős része nincs darabra nyilvántartva, mert nem reális elvárás. Például utolsó szerelési fázisok egyike az autó aljára felcsavarozni a védőelemeket. Ez fej felett zajlik. Gyakori, hogy leesik egy csavar. Nincs idő összeszedni, leellenőrizni, hogy nem sérült meg hanem tatyóból veszik elő a következőt. Szünetekben meg sepernek mindent és kuka. Facsavar meg a szervizben sincs, mert minek.
A vízfej a szükséges minimális mértékű. Sajnos sok emberre van szükség, mert van annyi munka. -
Tasunkó
őstag
Tetszőleges KKV-nál lehetetlen küldetés lenne facsavart találni, csak ha fából készítenek valamit. Így aztán a márkaszervizben is mondhatni kizárt, de sima szakinál sem biztos hogy lesz. Ez inkább egy olyannak az elképzelése a silány gyártásról, aki csak a facsavar technikai magasságáig jutott el.
-
bteebi
veterán
Nem hallani kell a többi autót, hanem látni.
(Előrefelé, az útra nézek, a többi irányra meg ott vannak a tükrök.) Amúgy meg minőség <> hangerő. Nem az kell nekem, hogy leszakítsa a fejemet a tüctüctől a subwoofer (a kocsimban nincs is szub, meg eleve nem is hallgatok tüctüc zenét), hanem az, hogy akár normálisabb pop, vagy akár klasszikus zene közben remek legyen a hangminőség. Üvöltetni meg nem fogom, mert az már tényleg lehetne zavaró is.
Egyébként sokszor csak rádiót hallgatok, ami eleve nem egy brutál minőség. Hosszabb távokra meg ritkán megyek egyedül, akkor viszont nem hallgatok zenét. (Bár egyébként a hosszabb táv az nálam majdnem mindig autópálya, az meg forgalmilag többnyire nem valami komplex, és sokkal inkább vagy mások hülyeségére, sem mint a saját ügyességedre vagy hagyva.)
-
bteebi
veterán
válasz
Elektrosokk #127 üzenetére
Ha tudsz olyan autót venni, amitől borsódzik a hátad, akkor nagyon szerencsés/burzsuj ember vagy. Szerintem nagyjából 30 millió alatt nem nagyon léteznek a fenti kritériumnak eleget tevő autók - persze kinek mi a zsánere, egy origi Bogár vagy egy 1-es Golf is lehet olyan, de nekem spec. egy jól felszerelt M-es X5-ös is csak a "tetszett" kategória volt (mondjuk nem én vezettem). Ez persze nem jelenti azt, hogy ne tetszhetne neked, vagy akár nekem egy full kommersz, 12-15 milliós autó is nagyon.
Teszem hozzá, én leginkább kényelemre, nyugalomra és biztonságra vágyom vezetés közben, nekem (egyelőre) ez az "élmény". Inkább kellene egy kimagaslóan jó autóhifi, mint plusz 100-150 paripa.
#134: "Mindenki azt hiszi, hogy itt az autógyártók a csodát teszik le? Egy fenét... Beszállítóktól megoldják."
Erről van szó. Gyakorlatilag nem muszáj - bár azért legalább néhány dolgot érdemes - saját magadnak gyártani bármit is. Elég a gyárban összerakni mindent.
Némi "fejlesztés" (alkatrészek tervezése, szoftverek, szenzorok hangolása) így is, úgy is van, de gumit, fékeket, autóüveget, kapcsolókat, kárpitot hoznak a beszállítók, sőt a karosszériához szükséges acél/alumínium se hematitként vagy bauxitként fog a gyárba kerülni, és a festékeket, kenőanyagokat se ott helyben állítják elő. De simán vehetsz/licenszelhetsz bármit. Motort, hajtásláncot, karosszériát. Csak pénz kérdése.
-
#48584626
törölt tag
"Hanem a szalonban"
Először ott, nyilvánvaló okokból.
Aztán meg ki tudja hol. Egyáltalán nem biztos hogy annak, aki facsavarral fúrta fel a keretet, bármiféle márkakötődése lett volna.
Aki ebből a képből levezeti, hogy milyen szar a Merci, az szimplán csak manipulálni akar.
-
bteebi
veterán
válasz
#48584626 #115 üzenetére
"a rendszámtábla tartót nem a gyárban szerelik fel"
Hanem a szalonban/márkaszervizben? (Komolyan kérdezem.) Mert ha egy márkának saját, márkaspecifikus szalonjai vannak (és azért a burzsujabb gyártóknál ez szokott lenni), akkor nagyjából mindegy, hogy a szalag melletti Józsi vagy szalonbeli Béla fúrja-e meg az autódat, végfelhasználói oldalról a lánc végén ugyanazt kapod. (Persze jobb, ha ez szalon, és nem gyár specifikus. Mert az utóbbiból kevesebb van.)
#116: Ez mindig is így volt. Nem feltétlenül baj, de dedikáltan nem is szerencsés.
#129: "Nem véletlen van úgy, hogy csak az Atto megy érdemleges mennyiségben az európai piacon. Többiből pár száz fogyott tavaly."
De aztán majd beindul Szegeden a minőségi gyártás!
-
bteebi
veterán
válasz
tranceplanet #112 üzenetére
Igen, az ötlet nem saját volt, hanem olvastam valahol. NIO alatt pedig nem márkára, hanem típusra gondoltam (talán a Kia NiRo kavart be nekem???
nem egyértelmű).
A koncepció szerintem nagyon jó, de (nagyon sok infót nem tudván róla) jelen állás szerint ez talán 1-1 (teljes) "akkublokkal" működne, ami egyáltalán nem csereszabatos bármilyen típusra, már csak az eltérő akkukapacitások (és méretek) miatt se. Persze biztos meg lehet csinálni jól... csak számomra ez nem nagyon evidens probléma. Nyilván lehetne 1-1 kúton többfajta akkumulátor is, de hogy mindig legyen majdnem bárhol majdnem bármilyen fajtából feltöltve... na az szerintem erős kihívás. Ezért lenne jó, ha standardizált és moduláris lenne. (Persze ez is vetne fel kérdéseket.)
Meg ugye nem csak a darabszám/elérhetőség a kérdés, hanem az is, hogy feltöltve mennyi elérhető. A "tanklások" valószínűleg nagyon nagy része a reggeli és délutáni csúcsforgalomra koncentrálódna, és éppen emiatt minden bizonnyal könnyű lenne megszívni az olyan később kelőknek, mint amilyen én vagyok.
Persze ha a csereakkukat ~150 kW-tal, vagy még többel lehetne tölteni elfogadható kapacitás mellett (mondjuk legalább 15-20 db-ot egyszerre... de inkább 40-50-et), akkor valószínűleg nem enne igazán gáz a dolog. Teszem azt ha legrosszabb csúcsforgalomban is csak mondjuk 20, nagyon max. 30 percet kell várnod egy 5 perces cserére, az még beleférhet. (A folyamatos cserék miatt a 3-4-el előtted lévő autó akkuja nagyrészt feltöltődhet addigra, amikorra te odaérsz.)
-
Tasunkó
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #117 üzenetére
Taknyolva hegeszteni nem könyebb, mint szépen hegeszteni. A kelet-európai munkások messze befosottabbak a nyugatiaknál, akiknek jogaik szociális hátterük, nem beszélve arról hogyha összeszerelő egy autógyárban, annak a munkának ott milyen lehet egy nyugati polgár szemében a presztízse. Emiatt pont könyebb abuzálni a keletit, mint a nyugatit, így ez a lengyel vendégmunkás sztereotípia teljesen logikátlan, hogy miért lenne trehányabb.
Egyébként akárki is csinálta, honnan vett volna facsavart egy autógyárban? Nem tartanak facsavarokat, sztem más csavarokról is darab-nyilvántartás van hogy ne tudja a delikvens elszórni a küszöbben, vagy valahol. Az autógyártás hatalmas vízfejjel működik, összeszerelni nem találnak melóst de csavart számolgatni, hegesztést szagolgatni, meg perceket nyilvántartani dögivel vannak diplomások. Egyéb hibák sem valószínűek, vagy marginálisan fordulnak elő(a hülyeség veszélyesebb, mint az osztályellenség), de az is lehet hogy valami utójavítás során keletkeznek, nem a gyárban. -
Depiboy
tag
Azért nagyon kiváncsi leszek majd a valós felhasználásban született felhasználási eredményekről, a márkát ismerve nem is vár prémiumot az ember, de azért egy olyan "eszközt" jelen esetben autót viszont igen, ami jól működik és ár-érték arányában jó vétel lehet az átlagnak.
Ha fogni tudni egy töltéssel 3-400km hatótávot már van értelme bár ez szerintem álom marad. -
#48584626
törölt tag
Annyira nem mondasz hülyeséget a Wartburggal. A régebbi, egyszerűbb felépítésű autók kormányzása valóban közvetlen volt.
Aztán elkezdtek nőni az autók, nehezebbek lettek, jött a szervó, a rezgéscsillapítás, a különféle komfort és biztonsági intézkedések és most itt tartunk. Valamit valamiért. -
KAMELOT
titán
TESCO-zsömle
Mint írtam korábban nincs múltja, így nem tudjuk milyen lesz. Egy dolog, hogy valószínűleg jobban van összeszerelve, meg minőség, de a kocsi anyaga milyen?
Nem e fog rohadni, nem e fog valahol megrepedni, mennyire tartós, motor benne mennyit bír, aksik élettartama?!? Stb. -
Graphics
Jómunkásember
válasz
Elektrosokk #144 üzenetére
Oké azt azért tudjuk értjük elismerem, hogy sarkos a példa, de beszállítók nélkül ez nem valósul meg.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Graphics #139 üzenetére
"itt egyelőre csak neked lehet elképzelésed és valós tapasztalatod az autógyártás területén."
Ilyet egyáltalán nem állítottam. Azt állítom hogy neked nincs.
Amit leírtál az autógyártók és a beszállítók kapcsolatáról az egy marhaság, egy széles körben terjesztett tévhit.
A beszállítók az autógyárak megrendelésére és pontos specifikációi alapján fejlesztenek és gyártanak, szoros együttműködésben az autógyár fejlesztőrészlegeivel. Ha az autógyárnak fogalma sincs mit akar és mit hogyan kellene megoldani, akkor a beszállító sem tud csodát tenni, az eredmény szar lesz.
-
#48584626
törölt tag
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
#48584626 #138 üzenetére
Igen, tudom, neked van igazad... Hagyjuk már...
Mesélj kérlek, avass be minket, mert mondom, itt egyelőre csak neked lehet elképzelésed és valós tapasztalatod az autógyártás területén.
Tudod mit, írd le akkor hogy van. Ha semmit sem tudok oké. Legyen így.
Akkor viszont TE TUDSZ, akkor legyél oly' kegyes, meséld el, hogy működik ez, hisz azt írod autóiparhoz közel dolgozol.
Mit csinálsz, hogy épül fel a dolog? -
btprg
senior tag
válasz
Elektrosokk #130 üzenetére
Mi az hogy "közvetlen kormányzás"? Mégis milyen lenne?
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Graphics #111 üzenetére
Én dolgoztam elég sokat autógyárban a sor közelében, meg fejlesztésen, meg minden egyéb szinten is. Nem prémium, hanem kommersz márkánál, több gyárra is volt rálátásom, még a sorvégi minőségellenőrzéshez is közöm. általánosan elmondható, hogy nem rosszak minőségre a legördülő autók, szériahibákat, vagy gyengébb minőséget gyorsan kiszűrnek.
A BYD, Nio ránézésre teljesen rendben vannak, de annál többet kéne nézni, hogy egyértelműen megmondjam. -
Graphics
Jómunkásember
Még mindig nem a Xiaomi csinálja az autót, hanem a BAIC.
( Illő lenne azért elolvasni a cikket-hírt)Nem a Xiaomi csinálta ezt nulláról. a BAIC meg úgy 1958 óta létezik. Talán elég volt ez a pár év nekik. ( Évi 2 millió autót adnak el kb. )
Amúgy ez iparági legó... Mindent megvehetsz a piacon. Az autógyártás már erről szól.
Mindenki azt hiszi, hogy az autógyártók nulláról fejlesztenek? Akkor minek létezik a ZF, a Getrag, a Bosch, a Marelli az AVL és még a soksok gyártó... Mindenki azt hiszi, hogy itt az autógyártók a csodát teszik le? Egy fenét... Beszállítóktól megoldják.Azért, hogy kiszolgálják az autógyártókat.. Te kétkedsz, ez teljesen rendben van, de egy autógyártót bíztak meg a kiszolgálással és a termék elkészítésével.
Érdemes utánaolvasni, kivel is kooperált a BAIC eddig.
Ez nem kis történet, ebbe a Leeco beledöglött... ( oké az FF-vel kissé túllőttek a célon, és a lóvé sem épp úgy csurgott, ahogy kellett volna, és persze túl korán)
-
Reggie0
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #109 üzenetére
Mit ertesz minoseg alatt? Kotve hiszem, hogy a xiaomi tapasztalat nelkul, a nullarol fejlesztve tudott olyan minosegu esp/abs/difi szoftvert, hajtaslancot es felfuggesztest produkalni, mint a jobb nemet gyartok.
Lehet, hogy a festes, a muanyag, a ragasztasok, a borozes megfelel, de nem az fog megtartani az uton, ha megcsuszol. -
Reggie0
félisten
válasz
Elektrosokk #127 üzenetére
Mert autokent gondolsz ra, de igazabol ezek csak meno esovedos, beulos elektromos rollerek. Ugy viszont eleg jok, meg azert bukfencezni sem fogsz vele.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #128 üzenetére
Talán ez is benne van, utoljára az i3 volt az ami megfogott. Mondjuk én ezt úgy gondolom, hogy mindig a célnak megfelelő eszközre van szükség.
Más téren, sportlimuzin esetében azért a merciben lehet találni kényelmet, a multikontúr ülésnek párja nincs. Ami talán még fontosabb, az a közvetlen kormányzás, amit ha egyszer megszoktál, nagyon hiányozni fog, sajnos alsóbb szegmensben a sportosabb gyártók is hanyagolják már. Az első lépés a külső, de amikor mész vele, az ott mindent el fog dönteni.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Elektrosokk #127 üzenetére
Én ültem Sealben, tipikus ázsiai típus kívül -belül, de én nem érzem az árát indokoltnak, pláne nem tudom hogy milyen ahhoz mérhető európai típust adnának 10 millával többért. És ugye a tapasztalatokbol tudjuk hogy szar a futómű, szar a szoftver...
Ültem Hanban is, az meg egyértelműen túlárazott annyiért.Nem véletlen van úgy, hogy csak az Atto megy érdemleges mennyiségben az európai piacon. Többiből pár száz fogyott tavaly.
És nem véletlenül hoz a BYD hibrideket is Európába, az EVk messze nem fogynak úgy ahogy remélték.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Elektrosokk #127 üzenetére
Itt ugye az a kérdés, hogy ez az érzés egy akármilyen belsőégésű motoros megoldással kontrasztban van így, vagy mondjuk a Tesla esetleg a Nissan Leaf ellenében?
Mert előbbi esetben nem a BYD a jelenség gyökere, hanem az elektro-mobilitás maga, míg utóbbi eseten még lehet azzal javítani, ha beülsz egy BYD-ba, megnézed, megtapogatod.
sz: Nem azt mondom, hogy a BYD az etalon. Azt mondom, hogy a BYD az, aminek az alapnak kéne lennie azért a pénzért és minden, ami annál drágább, annak jobbnak kéne lennie. -
Elektrosokk
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #109 üzenetére
Amúgy valamiért nem látom magam abban a helyzetben, hogy kimegyek a garázsba, megnézem a BYD-m, elkezd borsózni a bőröm attól, hogy mindjárt elindulok vele...
Elhiszem, hogy frankó meg minden, de számomra inkább egy jelenség, mint sem valami amire vágynék.
-
#48584626
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #124 üzenetére
Az egész gondolatmeneted zagyvaság.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#48584626 #122 üzenetére
A kontextus a minőség volt. Ebből indult ki az egész: hogy a kínaiak ne hozzák be a szart. Erre hoztam a példákat, hogy nem kellenek a kínaiak ahhoz, hogy szart kapj, esetünkben horror áron.
Az állítás az volt, hogy az EU gyártók azért lobbiznak az EV ellen, mert nem tudnak versenyezni a kínaiakkal minőségben és árban. -> Erre volt a kontra, hogy a kínaiak ne is hozzák be a szart. -> Erre írtam én, hogy a szar már itt van és nem a kínaiak hozzák, helyben készül, horror áron.
-
#48584626
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #120 üzenetére
Prezentáltál valamit, kontextus nélkül, így semmire sem cáfolat vagy alátámasztás.
A kínaiakkal nem lehet versenyezni, mert cinkelt lapokkal játszanak.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#48584626 #119 üzenetére
Minőségről volt szó. Én csak prezentáltam, hogy a gyártók különlegesen drága modelljei is hagynak kívánnivalót.
Európai gyártókról a cikkben van szó, akik elkezdtek lobbizni, véleményem szerint azért, mert a kínaiakkal nem tudnak árban és minőségben együtt versenyezni elektromos fronton.
-
#48584626
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #117 üzenetére
Ez egy Ford. Eddig európai gyártókról volt szó.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#48584626 #115 üzenetére
Ezt csak így itt hagyom, további referenciának:
Felőlem olyan szappannal mosdatod a szerecsent, amilyennel csak akarod. Az elmúlt 10 évben nem kevés ilyen és ehhez hasonló képet láttam. Én nem értek ilyen szinten az autókhoz, de elhiszem az embernek, aki készítette őket, hogy ezek így miért nem jók. -
Graphics
Jómunkásember
válasz
#48584626 #114 üzenetére
De látod,fényképes bizonyítékok után is magyarázkodás megy...
Te kőkeményen kardoskodsz valami mellett... De hát sorban cáfolva vagy.
Gondolom ez még addig megy, amíg neked nem adnak ezek után is igazat...
Nem a te céged gondolom az az autóipari , feleslegesen akarod ennyire védelem alá vonni... Más szekerét húzod..
Amúgy a topic már másról sem szól... Mindenkinek nekimesz , aki nem ért veled egyet...
A témához már semmi köze. Hitvita...
-
#48584626
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #113 üzenetére
Az ugye megvan hogy a rendszámtábla tartót nem a gyárban szerelik fel?
Mellesleg aki látott már autógyárat belülről az nem képzeli hogy szimplán fognak két facsavart.
-
#48584626
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #109 üzenetére
"sok esetben jobb minőséget találsz, mint 10 millióval feljebb EU gyártótól..."
Kár hogy ezt nem lehet ránézésre megállapítani. Mondasz amúgy példát?
Amúgy ha elhiszed ezeket a facsavaros hülyeségeket, akkor nem csodálom hogy nekiállsz isteniteni a kínait.
-
TESCO-Zsömle
titán
BYD-t, ha meglesed, sok esetben jobb minőséget találsz, mint 10 millióval feljebb EU gyártótól...
Szóval nem szemét az, csak odakint a gyártási költségek -főleg humán fronton- nem hasonlítható az EU-n belülihez. Azt most hadd ne kezdjem ecsetelni, hogy fóliás haver milyen képeket küld 80-200 milliós EU-ban szerelt autók minőségéről... Mikor a 90 milliós AMG GT-re úgy teszi fel a lengyel vendégmunkás a rendszámtáblatartót, hogy a 4db előre kialakított csavar helyett két darab facsavart hajt át a kasznin... Vagy mikor a gyárból úgy érkezik meg egy másik ugyanilyen autó, hogy leszedik a fóliát és mindkét hátsó lámpa teljes szélességében végig van repedve... -
bteebi
veterán
válasz
tranceplanet #100 üzenetére
"A NIO megoldása is elgondolkodtató, nem veszed meg az akkut csak bérled."
Ööö... nyilván lehetnének olyan körülmények, hogy ez ne legyen nagyon szar a felhasználónak, csak az tipikusan nem a gyártók érdeke.
Vagy még ha elsőre nem is lennének nagyon rosszak a kondíciók, idővel - nem is olyan sok idővel - szépen leromolhatnának a "meglepően szar" szintre, és jó eséllyel semmit se tudnál tenni ellene. Szóval én ódzkodnék ettől. Viszont ha már eleve csak bérlem az akkumulátort, akkor legyenek szívesek vonják le az autó beker. költségéből azt a bő milliós tételt.
Az ilyen előfizetősdivel viszont tényleg nagyon csínján. Voltak már ugye olyan tervek - a kivitelezés nem tudom, hogy áll - többek között a BMW részéről, hogy hiába fizetsz két hatalmas valag pénzt az autódért, de bizonyos fícsöröket fixen előfizetéshez kötnének. Ezen fícsörök közé pedig olyan dolgokat tennének, tehetnének, amit akarnak; pl. légkondi, sebességkorlátozás, de tényleg BÁRMI. Egy szoftver update után pedig bármilyen másik bármik is.
Vagy pl. egy reklám megnézése elindulás előtt.
A lehetőségek tárháza végtelen.
"Egy biztos a töltés már most drága az állomásokon, később rosszabb lesz a helyzet."
Nem akarok hazudni, de a Superchargeren talán valami 190 Ft/kWh, ami ugye az otthoni alap (36 Ft?) jó 5-szöröse, az emeltnek (70 Ft) már "csak" a 2,7-szerese.
Egy Model 3 fogyaszt mondjuk ~16-20 kWh/100 km-t (nyár, tél, autópálya), ami otthon töltve (drágáról) 11,2-14 Ft/km, Superchargerről viszont már 30,4 Ft. Egy Model X viszont már 25-30 kWh-t fogyaszt, ami 17,5-21 Ft/km otthonról, Superchargerről viszont már 47,5-57 Ft. Attól ma már gyakorlatilag az összes ICE olcsóbb (még), sőt még az én most már majdnem 19 éves 2 literes szívóbenzines Mazda 6-osom is.
Meg ugye a benya után kieső adót idővel így is, úgy is be fogják szedni. Szóval lehet, hogy most még elvben konkrétan ingyen tudod használni az EV-det, de lehet, hogy 2-3-5 év múlva használati alapon pl. 20-30 Ft/km jövedéki/NER fenntartási, vagy bármilyen adót kell majd fizetned, amit szintén nem tudsz majd megkerülni.
Akkutöltésnél, vagyis inkább töltés helyett szerintem csak az tudna működni relatíve normálisan, ha minden kocsinak teljesen standard kialakítású, csereszabatos akksijai lennének, mondjuk az autó alján, teszem azt 5-10 db ~10 kWh-s akku, amit gépekkel percek alatt lehetne kicserélni feltöltöttre. A lemerülteket pedig lehetne akár éjszaka is gazdaságosan tölteni, vagy napelemmel a nappali órákban. Persze ezt logisztikailag, kapacitásban nagyon nehéz lenne - ha nem egyenesen lehetetlen - jól kivitelezni.
-
KAMELOT
titán
válasz
TESCO-Zsömle #104 üzenetére
Szemét nem is kell ide!
bteebi: igen azt tudom. Kínai megmások -
tranceplanet
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #104 üzenetére
True
[link]
-
válasz
tranceplanet #100 üzenetére
A LiFePO4 akkumulátorok kisebb energiasűrűségűek, és lassabban tölthetőek.
"A szilárdtest akku már megy Kínában"
Ez elég meglepő lenne. Valami közelebbit tudsz róla mondani? -
válasz
Trust No One #96 üzenetére
Összeesküvés vagy sem, ez az egyik szempont, ami miatt a kínai autókat pl. nem akarják beengedni az USÁ-ba. Pl. a BYD főnöke nemrég nyilatkozta, hogy ők nem is terveznek egyelőre USA megjelenést. (Persze nem ezért, hanem a bizonytalan piaci helyzet miatt.
)
-
tranceplanet
addikt
válasz
Trust No One #96 üzenetére
Erre a nyakamat tenném, hogy így van.
Apple USA felé jelent.
Xiaomi Kína felé.
A Pegasus tudjuk hová.
A cella információ és a SIM a rendőrség felé.
Van akinél a helymeghatározás folyamatosan be van kapcsolva, navi-n kívül tudjuk még mire is jóÉn most vettem a benzines autóm, 15 évig tervezek vele, aztán valószínűleg megy a bontóba. 15 év múlva már nem hiszem, hogy kapok belső égésűt, addigra csak kiforrja magát az EV tech. Amúgy a BYD már most lítium vas foszfát, nagyobb energiasűrűségű, kevésbé degradálódik, nem kell hozzá kobalt, nem gyullad ki, át lehet szúrni. A szilárdtest akku már megy Kínában, de egyelőre drága, van mit fejleszteni. A töltő hálózat kiépítése hátra van még Európában, a Tesla mintájára. A NIO megoldása is elgondolkodtató, nem veszed meg az akkut csak bérled. Egy biztos a töltés már most drága az állomásokon, később rosszabb lesz a helyzet. Akinek van napelem otthon az jól jár, otthon megéri tölteni.
-
KAMELOT
titán
Ilyen lelkesek lehetnek a befektetők [link]
-
bteebi
veterán
Ez egy nagyon bölcs döntés volt.
Az elektromosakkal még mindig rengeteg a szívás, és csak bizonyos feltételek mellett (saját napelem, vagy egyéb ingyen töltés) éri meg igazán, és/vagy ha nagyon sokat mész vele (ami elektromossal eleve macera). De ~5, vagy még inkább 10 éven belül várható valami nagyobb durranás. Szilárd elektrolitos akkuk, hidrogénes autók (percek alatti töltés, és akár 1000 km fölötti hatótáv), szóval nem ~250-350 km-es (pláne hidegben) valós hatótávok lennének akár többórányi töltögetéssel kevés helyen. Annyi, hogy ~10-15 év múlva nem kizárt, hogy kb. lehetetlen lesz eladni bármilyen ICE, vagy akár csak hibrid autót.
-
KAMELOT
titán
válasz
Trust No One #96 üzenetére
+1 igen az is benne van.
-
Graphics
Jómunkásember
SY az mi? Eskü követem az autókat, de lövésem sincs hirtelen.
-
KAMELOT
titán
-
z123456z
őstag
Én egyszerűen nem tudom elhinni, hogy több évtizedes hátrányt/fejlesztést/tapasztalatot be lehet hozni néhány hónap vagy év alatt. Ilyen egyszerűen nincs. Tesla ide vagy oda. A japánoknak is évtizedekbe tellett, míg oda jutottak, ahol most tartanak, pedig ők is ugyanazt az utat járták be, mint a kínaiak, szorgalmasan másolták a nyugati autókat.
-
moleculez
veterán
Azt nem is állítottam hogy pont a noname kínai szarok elhúztak bárhova is, de a hanyatló nyugati gyártók színvonalát hozzák pl a koreaiak/japánok. Azt nem mondtam hogy jobb.
#79
Nem kell, ezek szimplán hamis sztereotípiák.
Jó, én csak a tapasztalataim osztottam meg, de Te tudod 🤷🏼♂️A lényeg, hogy a mai gazdasági környezetben nem lehet (!) rendesen összerakni egy autót normális minőségben úgy hogy megfizethető legyen. Vagyis lehet, a VW is tud rendes autót gyártani csak úgy hívják hogy Bentley.
Pontosan ezért van Nissanom, ár/érték arányban számomra elfogadható, fenntartható, gazdaságosan lehet üzemeltetni, és árkategóriájában jól felszereltek. Aztán meg sem próbálok mást meggyőzni arról hogy ez mindenkinek jó, mert mindenkinek más a prioritás, ez ilyen egyszerű. -
doooo
veterán
válasz
moleculez #78 üzenetére
Attól, hogy minden gyártó spórol valahol, a kínai "csodák" nem "húztak el a nyugatiak mellett". Semmiben sem. Ez a lényege az egésznek.
Ha legjobb esetben is ugyanazt kínálják, ugyanolyan áron, de rosszabb vagy nem létező szervizháttérrel, biztosítást nem lehet rájuk kötni, stb, stb, akkor nem húztak el mellettük, semmiben sem jobbak. Minden más csak a Párt propagandája, meg elcseszett vágyvezéreltség (mert amúgy senkinek sem jobb Kínán kívül, ha ezek a vackok futnak az utakon, pláne a fent felsoroltak fényében). -
moleculez
veterán
válasz
#48584626 #64 üzenetére
Nézd, lemaradtál ott, hogy 20 évvel ezelőtt a nyugati gyártók minőségi autókat (is) gyártottak. Én is, nincs ezzel gond. De ez az idő elmúlt, spórolják ki az anyagot, minnél olcsóbb beszállító mindenből, inkább spórolunk egy 5€ szenzoron 0.2€ mert olcsóbb máshol, igaz szarabb QC mellett de na’
Most beülsz egy €30-40k VW-be azt a púzódat feltöri az ülés, kotyognak a gombok, recseg a kárpit, de legalább sorjás… soroljam? Ez nem volt mindig így.
Na ilyet a már a Kia meg Hyundai is tud, sőt jobbat.Ezzel csak a felszínt kapargattam, mert mint minden, az autógyártók is szeretnének minél több szolgáltatást eladni, mivel az befektetőket nem lehet csak az eladásokkal jóllakatni. Szal, szoftveres reset kell egy izzócseréhez; nem ingyen.
-
válasz
tranceplanet #75 üzenetére
2023-ban a BYD kevesebb mint 16 ezer autót adott el Európában. (Ez a Xiaomi meg csak elméleti érdekesség egyelőre, mert még európában forgalmazható változata sincs.)
-
#48584626
törölt tag
válasz
tranceplanet #75 üzenetére
A koreaiaknak évtizedek szívós munkájába került az, hogy elérjenek egy évi durván egymilliós eladást az európai piacon, ami évi 13-15 milliós eladást produkál.
A kínaiaknak sem fog gyorsabban menni.
Hogy te kinek adsz a véleményére és kinek nem az a te dolgod.
-
tranceplanet
addikt
válasz
#48584626 #73 üzenetére
" Európában a BYD eddig Hollandiában, Norvégiában, Dániában, Svédországban, Németországban, Franciaországban, Belgiumban és az Egyesült Királyságban kínálta az autóit, most Spanyolország következik a sorban, de más európai országok hamarosan követik a példát. Feltételezhető, hogy Finnország és Izland szerepel majd következőnek a listán. "
A gyártás Szeged mellett Mexikóban is beindul.
Borítékolható, hogy a szervízhálózat is kiépítésre kerül.
Ajánlom még eme videókat: [link] [link] [link]
Valahogy ezeknek az embereknek a szavára többet adok, mint a tiédre.
-
snorbi82
senior tag
Beszálok én is.
ID3 annyira nem jól sikerült, hogy ugye nem is gyártanak már belőle annyit, mert nem fogy.
ID7 egész jól sikerült termék. Még szoftverben is jó lett.
Van szerencsém Mercedes EQS-hez akár minden nap. Nem nyikorog, nem zörög. Szoftverben nem Tesla, de azért nem rossz. "önvezetése" ugyan azon az útvonalon (Tesla M3 2021). Tesla vissza adta a vezetést, Mercedes végig ment. Többször mentünk mind kettővel.
Tesla ment. BMW lett helyette. Igaz drágább: de csendesebb, kényelmesebb. Igaz többet fogyaszt, de ennyit pluszban megér, hogy csend és kényelem van.
BYD Seal: nem volt szerencsém még hozzá. De csak dicsérik. Tesztek alapján szoftverben sem rossz. Hang felismerés is. Tudja melyik oldalról szóltak hozzá és sok jó funkció. Néha túl mélyre kell menni benne, hogy valami meglegyen, de ezt lehet javítani. Ha jól tudom, akkor Ő az első cég, aki megpróbálja Magyar nyelven is megcsinálni hangutasítást. -
#48584626
törölt tag
Nézz meg több tesztet. Ott kezdődik hogy az összes kinai gyártmánynak szar a szoftvere, alapvető dolgokat nem tudnak.
Zajosak, sokat fogyasztanak, lassan töltenek, és ehhez képest egyáltalán nem olcsók. Arról nem is beszélve hogy sem szerviz, sem alkatrész nincs hozzájuk."Ha a TEsla csinálja szar, ha VW az jó?"
Egész pontosan mire gondolsz?
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
#48584626 #71 üzenetére
Oké, akkor egy példa, BYD 3-ast tesztelték ,és javarészt jó megítélésről olvasni. Mi a probléma?
Amúgy meg nem igazán értem a kettősmércét sem... Ha a TEsla csinálja szar, ha VW az jó? Mert régen minden jobb volt alapon?
Fura. Viszont hasznosabbá teszem magam, ennek a beszélgetésnek nincs eredménye.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
#48584626 #68 üzenetére
Oksa, próbáld meg elfogadni akkor, hogy nem vagyunk el véleményen, és ne kezdj el személyeskedni.
Te vagy valamelyik nyugati gyártónál dolgozol, és nem mondhatsz mást, mert az ID-k szoftvere minden, csak nem jó...
A másik, hogy azt mondod, egyszer szarabb dolgok derülnek ki a kínai autók tesztjeiből?
Melyik, mégis melyik?
Nincs ebben amúgy egy vastag kínai -ellenesség? Nem torzítja ez a mondandót?
-
#48584626
törölt tag
"a nyugati gyártók műszaki színvonala meg olyan remek"
Messze-messze a kínaiak felett vannak.
"Egy kalap szar minden új autó..."
Óvoda.
"Nézz már meg egy ID.3-ast"
Mit nézzek rajta? A jelenlegi ID-k szoftvere az egyik legjobb a piacon.
"Te mondasz A-t én mondok B-t.."
Hja, csak nem ugyanazzal a háttérrel.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
#48584626 #62 üzenetére
És a nyugati gyártók műszaki színvonala meg olyan remek... Na hagyjuk is.. Egy kalap szar minden új autó... Egyedül max japánt vennék újan... Itt műszaki színvonala esetleg egy új Priusnak van... ( Volt szerencsém Mercedes CLA-hoz is... Hát nah, az autó nem ott kezdődik... Egy lefosott Dacia technika)
"A minőség szar, a szoftverezés szar..": Nézz már meg egy ID.3-ast...
De amúgy ez parttalan.. Te mondasz A-t én mondok B-t... Azt gondolod neked van igazad, én meg hogy nekem..
Én meg egyszerűen kiszállok ebből...
( Ha próbáltál, használtál kínai autót, akár egy új BYD-t, akkor van értelme erről beszélni, amúgy nincs)
Te véded a nyugati autókat, én meg már kiábrándultam belőlük... Folyamatos drágulás, nem arányos a minőséggel ,és hagyjuk az inflációnak nevezett maszlagot..
-
#48584626
törölt tag
"Merci gyárban épp sztrájkolnak..."
És?
"A minőség szar, a szoftverezés szar.."
A kínaiaknál, pontosan ezt mondom.
"valóban le fogják nyomni a klasszikus nyugati autógyártást"
Dehogy fogják. Majd szépen betagozódik közülük az a pár gyártó a világpiacba, amelyik a következő pár évben nem megy csődbe. Ahogy elfoglalták a helyüket a kínálatban a japán meg a koreai cégek is.
-
EXIEZ
aktív tag
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
#48584626 #59 üzenetére
Semmit, lemaradni... A Merci gyárban épp sztrájkolnak...
A minőség szar, a szoftverezés szar... Nem csak ott máshol is... Ezt nevezed tudásnak?
A szomorú az, hogy valóban le fogják nyomni a klasszikus nyugati autógyártást.Ez van... Lehet ellene ágálni, de megtörténik.
A remek nyugati gyártók elbuktak a gagyi szoftveren... Kiadnak bétatesztelni autókat... Nevetséges.
-
#48584626
törölt tag
válasz
tranceplanet #54 üzenetére
Dehogy robogtak. Meg sem közelítik a nyugati gyártókat.
-
Graphics
Jómunkásember
-
doooo
veterán
válasz
tranceplanet #54 üzenetére
Miben robogtak el mellettük? Na meg mit keres ott a Xiaomi abban a felsorolásban, amikor az első autója is csak hetente kerül a hírekbe, de még nem is elérhető? Na nem mintha (egyelőre) valóban a Xiaomi gyártaná. Ez egy BAIC.
-
tranceplanet
addikt
válasz
#48584626 #51 üzenetére
" kínai noname autó, tökmindegy. Egyik se tud autót gyártani. "
Az a baj, ezt a nyugati autógyártó cégek is így gondolják. Közben pedig a kínai gyártók nagy sebességgel szinte észrevétlenül elrobogtak mellettük. Most pedig a nyugat néz értetlenül ki a fejéből, hogy mi történt itt? Hát az kérem szépen, hogy le lettek nyomva. BYD, NIO, Xiaomi...
-
EXIEZ
aktív tag
Nyugodtan meg lehet kövezni, de amikor az 1.2-1.4 és hasonló lassan gyorsuló autókkal előznek, sietnek stb sokkal balesetveszélyesebb, mintha gyorsabban megy az ember és egy előzést gyorsabban végre is tud hajtani egy EV-vel. Szerintem ez pont hogy kevesebb balesethez vezetne, feltéve ha a sebességhatárokat betartják.
Nem rossz dolog ez, csak kellő rutin kérdése.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #50 üzenetére
Dehogy ment jobb köridőt. A TM3 a Nürburgringen végig sem tud úgy menni, hogy ne melegedne túl. Egy gyors kört sem képes megtenni.
Tesla, kínai noname autó, tökmindegy. Egyik se tud autót gyártani.
-
GhanBuri Ghan
őstag
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #47 üzenetére
Igen, és nem csak én állítom. És nem csak alulméretezett (egy Teslában minden alulméretezett) hanem meg sem közelíti a konkurencia képességeit.
-
#48584626
törölt tag
válasz
GhanBuri Ghan #13 üzenetére
Hja, csak egy M-es BMW nem csak annyiban különbözik egy normáltól hogy nagyobb motor van benne. Teljesen más a futómű, az erőátvitel, bizonyos pontokon a karosszéria, más a hűtés, és teljesen másképp van hangolva.
Na ez az amit a Tesla nem tud. Többek között. -
Graphics
Jómunkásember
válasz
TESCO-Zsömle #42 üzenetére
Akkor ezt már szerintem ODM-nek nevezhetjük.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
TESCO-Zsömle #40 üzenetére
Félig igaz, mert pl. A robotporszívóknál is van egyedi módosítás.
( Dreame nem 100%ig azonos a Xiaomi gépekkel, van pár egyedi részlet.)
Van olyan, ami még ha kizárólag Xiaomi néven futhat, akkor nem lesz fent alin, vagy ha igen akkor drágábban.
Végtelen variáció
-
TESCO-Zsömle
titán
A komplexitásnak semmi köze a dologhoz, mert azokat sem a Xiaomi gyártja. Felkeresnek helyi cégeket, amik vállalható minőségű terméket gyártanak és kötnek vele OEM szerződést, aminek a keretén belül a porszívógyártó termékét a saját márkanevük alatt árulják. Ezért van az, hogy a legtöbb Xiaomi cuccot megtalálod Ali-n az eredeti márkanév alatt is.
Az autókat is egy autógyártó gyártja, nem a Xiaomi. Ők csak terveztettek a kiválasztott platformra egy bódét és csók. Foxconn is gyárt elektromos autót anélkül, hogy valaha is szeretnék saját márka alatt értékesíteni. Csak bérgyártanak, megrendelésre. -
Vajon ennek is rossz lesz a közelségérzékelője?
Xiaomi 12 Lite (is) ezzel szenved
-
Attila0
őstag
Oké, tegyük fel hogy az,. De akkor hogy az EV hívők CSÍPŐBŐL megtudják cáfolni az összes ellenérvünket? Pl. a rövid hatótáv. Erre ők: "Nem kell egy seggel 1000 km-et levezetni. Vagy, hosszabb a töltési idő. Erre ők: "Nem baj, mert addig én is eszem-iszom, nyújtózom, stb."
-
Attila0
őstag
"Amúgy meg az EV-k zsákutca. Ha most minden autót lecserélnénk a világon EV-kre, a töltő infrastuktúrára több pénzt kellene költeni mint az egész USA éves GDP-jének 4-5x-se...!"
Én már kezdem belátni hogy rosszul gondoljuk, mert kb. már milliószor megcáfolták hogy miért nem zsákutca
-
moleculez
veterán
Átlagember lepadlózik egy ilyet aztán meghúzódik a nyaka, becsípődik a dereka. Amilyen fizikuma van a lakosságnak manapság.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Kicsit sem tizenkettő egy tucat.
OT-s rendszám ftw.
-
Meridian
senior tag
Sztem a közutak NEM versenypályák. Szóval nem erre kelleen domborítani az EV-ket. Hanem a gazdságos üzemeletés (nem igazán valósul meg, hiába mondják ezt, hadd ne soroljam az okokat), biztonság, környezetszennyezés minimalizálása (tehát ne kelljen már kukázni az autót 10-12 év után, hanem menjen 25-öt pl rozsdásodás nélkül, meg hasonlók - hol vannak a régi egyszerű autók, amik 2millió km után is egyben voltak, pl Volvo 740, stb...), újrahasznosíthatóség, stb.
Én az autópályákon maximalizálnám az autók max sebességét (és nem KRESZ táblákkal, hanem motorikus leszabályozással), és lóerejeét. 130km/h max, és 150 lóerő. ennyi bőven elég mindenkor is. Másrészt a gumik. Egyre nagyobbak (ami persze jó a gyártóknak mert egyre többe kerülnek), az autók is nehezebbek, ezért több a szálló gumipor is. Ráadásul sok olyan anyagvan a modern autógumikban amik mérgezik a vizek élővilágát, belélegezve sem egészséges.
Ezzel kellene versenyezni nem a másodpercekkel, hogy mennyi alat van 200km/h-án!
Amúgy meg az EV-k zsákutca. Ha most minden autót lecserélnénk a világon EV-kre, a töltő infrastuktúrára több pénzt kellene költeni mint az egész USA éves GDP-jének 4-5x-se...!
Sosem lesz erre ennyi pénz, ráadásul miért? A CO2 kibocsájtás miatt. Pedig nem a CO2-vel kellene foglakozni, hanem azzal hoyg egyre több akiirtott erdő globálisan, és egyre több a betonfelület. Mindenki látta azt az ábrát, belvárosi utca, fékkal és fáák nélkül, a képen mindenhol mutatva mi mennyire melegszik fel. Fákkal a hőmérséklet 25-27 °C, fák nélkül 40-70°C. Ez nemcsak a városokban így igaz. HAnem bárhol másutt is. A learatott szántóföld csupasz felülete sem nyeli el a fényt, vagyis elnyeli, de ki is sugározza infratartmányban, amit aztán a légköri vízpára szépen megfog mint üvegházhatású gáz. Nem a széndioxid az ami megfogja ezt, hanem a vízpára. Mivel szándioxidból hanygafasznyi van a levegőben a vízhez képest! 2 nagyságrendbeli az eltérés a víz javára. azaz 100x különbség, ráadásul úgy hoyg a víz szélesebb spektrumban nyel el, lefedi a CO2 spektrumait is. Így aztána CO2 már labdába sem rúg, mivel még így is kevesebb az elnyelhető energia, mint amennyit összesen képes lenne az összes üvegházhatáűsú gáz elnyelni. Ergo, a víz a bűnös, de mivel a bolygónk felülete 70%-a vastagon víz, ezzel nemlehet mit tenni. Azt lehet hoyg meg kel fogni a beérkező fényt. Pl fotoszintetizáló nyövényekkel. Mert ha azokelnyelik a fényt, akkro annak energiáját megcsapolják, és nem az összeset sugározzák vissza, hiszen a saját sejtjeiket ebből nyert energia segítségével építik fel. A több CO2 ráadásul ezt még elő is segíti. 1000ppmnél (most 425 van és óbégatnak) 35%-al nagyobb termésproduktumot tolnak a növények. Ami bizony rengeteg plusz energiamegkötéssel jár együtt. Na erről ennyit.
-
Cassi
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #20 üzenetére
Igen, csak hát ez egy cég első autója. Viszonylag kevés azért a retardált milliomos hülyegyerek, akinek egy több tízmilliós kocsinál az egyetlen szempont az, hogy mennyire gyorsul.
-
anulu
félisten
a hatalmas EV őrület közepette 1 hónapja lecseréltük a 14 éves családi autót egy Kodiaq-ra. a következő 10 évre jók vagyunk, addigra talán kihoznak valami használhatót a benzin/diesel utáni világra.
-
tibaimp
nagyúr
válasz
Janika(1982) #8 üzenetére
Szerintem meg kell a +1+2+10. elektromos autó!! Miért belső égésűből +10000 is létezik....
-
válasz
GhanBuri Ghan #13 üzenetére
Ezek a gyorsulási értékek papíron jól néznek ki, de hétköznapi autózáshoz szükségtelenek (sőt), sportautózáshoz meg önmagukban kevesek. Lásd pl. CarThrottle.
-
Cassi
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #13 üzenetére
Igen, de a hírek szerint 50-70 ezer dollár között lesz az autó ára. Ez nálunk áfával satöbbivel 30 millió körüli árat jelent. Ennyiért már elvár ezt-azt az ember.
-
bteebi
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #9 üzenetére
De, találkoztam. Air Fryert már akartam tőlük venni, sőt hajszárítót is, az (okos)porszívóikkal még csak szemeztem; légtisztítónk viszont van is (meg mozgásérzékelős LED lámpa - mondjuk az pont nem működik sajnos; karácsonyra kaptuk ajándékba még vagy 2-3 éve), de ezeknek a komplexitása együtt se éri el még a mobiltelefonét se, egy autóét meg végképp nem.
#13: "Aki nem értené, hogy elektromos autóknál miért fontos szempont a teljesítmény és a gyorsulás"
Azért, mert az átlagvásárló tök hülye, és ezekkel az egyébként közel se releváns - szinte semmilyen helyzetben sem igazán lényeges - paraméterekkel fel lehet kelteni az egyébként vezetni se túlzottan tudók figyelmét is. Aztán meg megy az értetlenkedés, hogy miért van annyi baleset.
-
Alogonomus
őstag
A kínai villanyautók nyugati elterjedését leginkább a hiányzó szervizhálózat korlátozza, valamint ebből következően a kvázi "biztosíthatatlanságuk". Egy korábbi robbanómotoros gyártó, vagy már a Tesla esetén is megvan a kiterjedt szervizhálózat, viszont egy random kínai autó esetén eleinte a cserealkatrészt is valószínűleg Kínából egyedileg kellene megrendelni, valamint megfelelő márkaszerviz-hálózat hiányában a pótalkatrész szabályos beszerelésének a megoldása és így a garancia megtartása is bonyolult lenne. Cserealkatrészekből még esetleg raktározhatnának valamennyit a különböző régiókban a gyártók, de a regionális lefedettségű hivatalos szervizhálózat fenntartása biztosan túl nagy anyagi terhet jelentene. Nyugati gyártó pedig aligha vállalná be egy kínai gyártó autóinak a szervizelését. Legfeljebb az elkínaisodott (Lynk & Co) Volvo ajtaján kopogtathatnának a kínai gyártók.
-
Valamivel el kell adni...
Marmint, autok teren idegen marka. Nagy ujdonsagot nem fognak tudni mutatni, akkubol ugyan az lesz benne, mint minden masban is, tehat hatotav, toltesi sebesseg, kompromisszumok, stb tekinteteben elektromos auto egy kutya lesz.
Amiben talan tudnak versenyezni, az az ar, a belso ter minosege, szolgaltatasok, dizajn es menetdinamika.
Ebbol az ar meg titok, a tobbit ugyis csak majd a teszteloknek hiszi el a nep, raadasul nehez is marketingelni, ugyhogy marad a menetdinamika, ami raadasul konnyu, mert az egy szam, amit mindenki, de tenyleg mindenki ert.A tobbit meg majd meglatjuk, ha megbizhato tesztelok megkapjak es kiprobaljak mindenfele korulmenyek kozott.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Aki nem értené, hogy elektromos autóknál miért fontos szempont a teljesítmény és a gyorsulás: belsőégésűeknél a nagyobb teljesítményt elképesztő felár mellett adják (M BMW, AMG Mercedes, RS Audi), egyrészt, mert ez jól eladható dolog, másrészt, mert benzineseknél a plusz teljesítmény eléggé drága dolog (drágább a motor önmagában, mellé erősebb hűtés, váltó, féltengelyek, fékek kellenek)
Elektromos autóknál a nagyobb teljesítmény felára jóval kisebb (ott elsősorban az akku viszi a pénzt), viszont ugyanazon a piacon versenyeznek, mint a benzinesek, tehát a túlmotorizált autókon nagyobb profit várható - és ezt még marketingelni is könnyebb, mint mondjuk egy 130 lóerős modellt. -
Cassi
őstag
Ez is 3 évig kap majd támogatást, utána kuka
-
doooo
veterán
Hetente jönnek az egyforma cikkek róla. Nem kéne megvárni végre, hogy tényleg megjelenjen az utakon is?
-
wolfman
veterán
A Tesla és a még jobb Porsche iszonyat gyorsulás után még lehet ezzel a tulajdonsággal tromfolni? Inkább az akkumulátorok környezettudatosságával kellene már végre, nem? Hol van már az a híres német ~100% renew akkumulátor amit annyira mutogattak korábban?
-
Márton
nagyúr
navégre lesz valamim, amivel lenyomhatom a sárgánál csigalassan induló Teslákat
-
Busterftw
nagyúr
Nincs rossz termek, csak rossz ar.
-
bteebi
veterán
Leakadhatnának már a gyártók erről a baromságról. Oké, meg kell győzni a parasztokat meg a boyracereket, mondván hogy "ez kell neked, mert többször ennyibe kerülő benyásakat is legyűrhetsz vele, és akkor nagyon raj leszel a haverok előtt!". De na, lehetnének kutturáltabb szempontok is.
"Az SU7 decemberi bemutatójakor a Xiaomi vezérigazgatója kijelentette: a cége a világ öt legnagyobb autógyártójának egyikévé szeretne válni."
Azt elhiszem. Én meg milliárdos szeretnék lenni. Sajnos a Sziamiaúnak jobbak az esélyei.
"Az SU7-tel kapcsolatban azt ígérik, hogy jobb gyorsulást tesz lehetővé, mint a Tesla vagy a Porsche EV-k."
Tyűűű, kettőt kérek! Akkor gondolom úgy már kétszer olyan jól gyorsul.
És amúgy mennyi a vége? Adja a 300-at??
"Elemzők szerint a gyártó operációs rendszere is kedvezhet a meglévő ügyfelek számára."
Tehát akinek Xiaomi telefonja van, annál nagyobb lesz az integráció, bloatware szinten is?
"Az EV-k akár nagy kiugrást is jelenthetnek a stagnáló mobilpiac mellett a Xiaomi számára."
Mondjuk ebben egyelőre lehet valami.
"Az autókat a BAIC Group gyártja majd, ennek kapacitása évi 200 ezer jármű."
Pont akartam is kérdezni, hogy hogy lesz egy mobilos cégből autógyártó. Tapasztalat meg minden - pl. gyártósorok meg mérnökök - nélkül. Ezek szerint így. Szóval akkor ez gyakorlatilag egy OEM autó, xiaomis infotainmenttel.
A BAIC mondjuk nem egy garázscég a maga 67 milliárd dollár körüli bevételével (Tesla: 96,7 milliárd 2023-ban, BMW 163,6 milliárd, VW 335 milliárd (!)) és kb. 1,5-2 millió legyártott autóval (nem találtam pontos adatot), de az egy érdekes kérdés, hogy idővel akár előállhatnak-e kapacitásbeli problémák.
-
Mercutio_
félisten
Ebben is lesz Xiaomi együttható?
-
seolwon
tag
A Xiaomi megtalálta a piaci rést. Mindenféle EV létezik már, de jól gyorsuló még nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szelek helyett a nosztalgia szárnyán érkezik a SilverStone legújabb miditornya
- Jövedelem
- Okos Otthon / Smart Home
- Project Motor Racing-Straight4 Studios
- PlayStation 5
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Linux kezdőknek
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- További aktív témák...
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- iPhone 15 Pro Max 256 GB Natúr Titán karcmentes + AppleCare+ 2025.10.31-ig + sok extra
- HIBÁTLAN - 91% AKKUMULÁTOR iPhone 14 128GB MIDNIGHT
- ~ÚJ MSI GeForce RTX 5070 SHADOW 3X OC 12GB GDDR7 - Konzolvilag garancia 2028.09.13
- Eladó Nintendo Switch!
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max Natural Titanium Titán dizájn, 5 optikai zoom 256 GB- Gari
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Asus X540YA - AMD A8 I 8GB I 512SSD I Radeon I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest