-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
[link] Elég nagyot mentett :)
-
polonic
félisten
válasz Tappancs2001 #174291 üzenetére
Egy szavazat a Cube-ra, mert nekem is Cube van.
-
xy.zsolt
őstag
Határnál élők.....nem tudom, hogy jól értem-e a szept1-től érvényes szabályokat, de ha én 30km-en belül lakom a határtól akkor max 30km-re átmehetek úgy a szomszéd országba, hogy ha 24 órán belül visszajövök akkor nincs karantén és negatív teszt. Ha ez igaz akkor egy Fertő kör még pont belefér vagy némi hegy
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #174301 üzenetére
Ilyeneket láttam még többször, még száraz aszfalton is asszem. Nem veszélyes az a full kopasz virsligumi outikon? Én tuti fosnék az elején, de nagyon. Mtb-t akárhogy bedöntöm kanyarban aszfalton, ilyent nem csinál a vaskos bütykös gumi miatt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #174305 üzenetére
Sok ilyent láttam már, itt pl a videó végén egy helyi csávó szintén outival és száraz kanyarban. Persze nem esnek nap mint nap outisok a virsli gumi miatt, de azért ijesztőnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz maximilian4 #174305 üzenetére
Nincsen aquaplanning biciklin, hacsak nem mész 600-zal. Ahhoz az kell, hogy a kerék tolja maga előtt a vizet, amin az felúszik, és megszűnik az aszfalt és gumi között a kontakt.
A 1,5"-os slick montin esőben nem tapadt sokkal rosszabbul, mint a bütykös gumi, az is csak akkor ér valamit, ha a büyöknek van mibe kapaszkopdni. Értelemszerűen a tapadás a víz miatt alacsonyabb.'92 Honda VFR 750
-
nagyúr
válasz jjeahh #174304 üzenetére
Múltkor ugyanígy jártam csak síkon, esett némi eső én meg kissé gyorsan érkeztem egy körforgóhoz. Megcsúszott a hátsóm fékezésnél, kidobta jobbra a seggét majd ahogy korrigáltam átdobta balra és ott fogtam meg, pont jobbra mentem ki. Asszem az autósban aki jött átfutott hogy most kifekszem elé és elcsap.
Més que un club!
-
parkr
őstag
válasz Napfénysüti #174310 üzenetére
körforgalomban és kifeküdtem egyszer, szerencsére csak a melós bringával.
ott is nedves volt az út, én siettem, és sikerül nagyon bedöntenem..
és ráadásul azon még slick gumi is volt.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz ZolkoW #174313 üzenetére
Azért vizes aszfalton nem rossz ha van rajta minta ami elvezeti a vizet. Nekem a schwalbe big ben sokkal jobb vizes úton mint a conti Race King. Az X-King meg kimondottan rossz volt aszfalton kanyarban, mert ugye nem elég "íves", ezért aszfalton nem nagyon lehetett dönteni.
Engem egyszer esőben a zebra felfestése viccelt meg. Kanyarban rámentem ki is dobta az elejét a Smart Sam. na azóta mindig két felfestés között megyek át még száraz időben is.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #174313 üzenetére
Viszont az aszfalt is "bütykös", mert tükörsima aszfalt ugy-e nincs, apró kavicsot, vagy mit szoktak keverni bele? Gondolom az apró bütykök pl egy cx gumin beleharapnak. Jó lenne erről is egy normális teszt, hogy kiderüljön melyik tapad jobban .
xy.zsolt: olajfolt meg nedves út nélkül is megtörténik, valami magyarázat csak van rá. Ha a sima virsligumik tapadnának a legjobban aszfalton, akkor nem történne meg gondolom. Az biztos, hogy én kezdő outisként eléggé paráznék miatta, felénk rengeteg a lejtő és hajtűkanyar.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #174316 üzenetére
Ne parázzz...az outi gumi jobban tapad mint a bütykös. Ha nem így lenne akkor a profik sem slick-el mennének 80-90es tempóval lefelé. Foghatnám én is a gumira, de igazság szerint bátortalan vagyok már egy 70kmh feletti lejtmenethez, talán ez már korral jár
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #174316 üzenetére
Kanyarban sose verettem igazán, mert gyáva vagyok, de féktávon érezni, hogy aszfalton a slick verhetetlen. Az összes bütykös gumin érezni, hogy csúszik, még ha el is emeli a seggét.
Nameg attól még, hogy egy gumi a legjobban tapad adott körülmények között, miért ne csúszhatna meg?Ettől függetlenül persze nem mennék outival lejtőzni virsligumin, azt meghagyom az extrémsportolóknak
'92 Honda VFR 750
-
emre
veterán
válasz parandroid #174239 üzenetére
Igen, a másik fele meg az hogy:
Ahogy korosodunk az ember hajlamossá válik megfeledkezni a folyadék utánpótlásról. Tehát hiába lenne szüksége a szervezetednek folyadékra nem érzel szomjúságot. 40 felett előfordulhat 50 felett meg ajánlatos komolyabban figyelni rá. A párom védőnő és említette hogy a huszonéves kismamái sem isznak eleget. A megoldás tekerés előtt egy cavinton és minden rendben lesz.Folyadékszükséglet-kalkulátor
Mondjuk a pasiknál az életkor nem számít annyira.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #174317 üzenetére
Lehet, majd ha egyszer lesz outim, biztos az lesz az első dolgom, hogy kísérletezek, feszegetem a tapadás határait, mert nekem eléggé ijesztőnek tűnik.
bardi: felénk ha hosszabbat akarsz menni egyéb sincs, csak emelkedő-lejtő és kanyar
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
Én a kalkulátor szerinti folyadékmennyiség közel dupláját megiszom naponta....döntő része víz, de levest, sört, stb is beleszámítva. Lehet ezért nem kívánok annyi folyadékot tekerés közben....olyan vagyok mint egy púp nélküli teve
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #174316 üzenetére
Ne felejtsük el azt sem, hogy egy 23-as, 25-ös guminak mennyivel kisebb a felülete, ami leér, mint egy 60 szélesnek .
De a vízelvezető mintázat szerintem csak optika, hogy azok is megvegyék, akik szerint úgy jobb.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
FerNandor
őstag
válasz xy.zsolt #174300 üzenetére
(#174298) PELLE, (#174297) truefx
Köszönöm. Twittert még sosem használtam, de lehet, hogy akkor regisztrálok rá. Bár most a napokban munka miatt pont nem fogom tudni élőben nézni. Mi a hátukon amúgy az a kis tégatest alakú doboz a mez alatt?
Van olyan oldal a neten, ami térkép és én tudok rajta utat tervezni? Tehát nem úgy, mint a google mapsben, hogy célállomás-kiindulópont, hanem kb "megrajzolni" egy kört, hogy merre mennék és az hány km stb.?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
maximilian4
addikt
válasz jjeahh #174320 üzenetére
Én is először nagyon fostam. Sőt még most is sokszor túlfékezem a kanyarokat, de tapadnak ezek a slick gumik méretük ellenére. Ki van ez már találva, jó puhák mint a radírgumi. Viszont terepre szar a slick gumi, próbáltam a gravelkinggel, de a mudwrestler sokkal jobb. Nyilván eleve sokkal szélesebb, ballonosabb meg kisebb nyomás is elég neki. Szóval ha mindenes kell, akkor cx fronton nézelődj te is. Én nem bántam meg. Nagyon hasznos kis paripák ezek.
Az eséshez visszatérve, számomra veszélyesebb kétlábon. A baleset előtt nem is emlékszem mikor estem utoljára bicajjal. Viszont úgy másfél hónapja teljesen magam alá fordult a jobb bokám úgy félreléptem, el is szakadtak a szalagok. Rendesen olyan hangja volt mint mikor egy ágat ketté törnek. Úgy negyrd óráig csak fetrengtem a földön, aztán mikor tudtam telefonálni, elvitettem magam a kórházba. De szart sem csináltak a sürgőn. Megnézték h eltört-e, azt kész. Röntgenen kívül mást nem is csináltak...majd el akarok menni normális orvoshoz, mert még mindig fáj rendesen, és megy össze vissza.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
inifini
tag
válasz maximilian4 #174324 üzenetére
Ma a Tour de Pelso-n estek keltek az emberek. Előttem, szegény srác, próbált elkerülni egy bukást, hirtelen fékezett, hátsó kerék felemelkedett, aztán ferdén vissza a földre, úgy eltört félbe a karbon kerék, be is csúszott szembe a félre állított autó alá. Szörnyű volt látni is...
-
inifini
tag
válasz maximilian4 #174329 üzenetére
Köszi. Amúgy mindig elgondolkozom, hogy menjek, ne menjek. Alapvetően imádom a Balatont, tök jó, hogy közúton lehet szabályosan körbetekerni. Jó kis erőpróba, évente kapok visszajelzést (negyedik karikám). Viszont mindig tartok ettől a tömegtől, annyira kiszámíthatatlan. Nem volt még olyan tdp-m, hogy ne legyen bukás a közelemben (egyiket sem én okoztam ).
-
TayRol
nagyúr
ennyiért ez megéri? futkozós felhasználásra városba...
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #174317 üzenetére
Sztem tapadás szempontjából nem a legideálisabbak az outi slickek. Csak ugyebár ott a fránya súly és a gördülési ellenállás problémája. Szvsz az outi slick inkább áldozat a sebesség oltárán. Én bringa technikában totál nulla vagyok hozzátok képest, mégis csodálkozom a parátokon. Itt Budán naponta ereszkedek és a 60-70 egyáltalán nem parázós tempó. Az én gumijaimmal, fékemmel és futóművemmel kb. olyan, mint egy jó SMKP -n. Akkor pedig ez csak a bringán múlhat és az enyém nagyon távol áll egy virsli slickes outitól.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
xy.zsolt
őstag
válasz Somatom #174332 üzenetére
Ha egy outin jönnél ott le úgy, hogy a kormány totál lent van a segged meg felette 10cm-el (lejtőn még több), nem pedig a tieddel felső madárfogással szinte fejmagasságban akkor szerintem értenéd miért félelmetesebb outival Máskép érzékeled a tempót szinte hasalva meg függőleges felsőtesttel. Engem síkon nem zavar a gyors tempó....bár a szél irányváltása már okozott parát 50 felett....ugyanez lejtőn még rosszabb érzés.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz inifini #174335 üzenetére
így van De ezeket csak az tudja igazán aki már megtapasztalta.....ha olyan egyszerű lenne akkor mindenki 80-100al hasítana lefelé. Engem pl jobban paráztat a szélirány változás, a szabálytalan autósok az úton, és az úthibák mint a gumi tapadása
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Jester01
veterán
válasz Napfénysüti #174337 üzenetére
Nem nézted mostanában, ugye? Jó ideje (2009 óta) már megint slick van
Jester
-
ggeleven
őstag
válasz maximilian4 #174324 üzenetére
Az asszony tudja, hogy félreléptél?
Én kétszer szakítottam ugyanazt a bokaszalagomat pár év különbséggel, mindkét alkalommal lépcsőn...A legutóbbi pár éve volt és sajnos azt kell mondjam, hogy ez már nem is lesz jobb. A szalagokat sajnos nem nagyon lehet heggeszteni, rövidebbre szabni meg ilyenek. Annyit tanácsoltak nekem, hogy vigyázzak. Gondoltam magamban köszi, ezzel sokra nem megyek...De azóta legalább érzem a hidegfrontot a bokámban, csak hogy egy jót is mondjak. Mondjuk fájdalommal érzem (mintha nagykést forgatnának benne, de terhelés és megerőltetés nélkül, akár ülő vagy fekvő helyzetben is), de legalább érzem.[ Szerkesztve ]
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #174339 üzenetére
Az utolsó 5 m meredek a kilátó mellett, előtte csak gyökeres mászás van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #174334 üzenetére
Pont erről beszélek. Sem a bringa, sem a gumik nem ideálisak lejtőn a gyors tempójú kanyarokhoz. Tehát nem azért van virsli slick, mert az olyan jól tapad, hanem azért, mert könnyű és a kis érintkező felület miatt alacsony a gördülési ellenállása, amivel egyenesben és emelkedőn többet nyernek, mint amennyit egy kanyargós lejtőn veszítenek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy tyúkbél téma: tegnap megint lett hátul egy defektem, a több tucat másik lyuk mellett elfér . Észrevettem, hogy szokatlanul puha a hátsó gumim, a mérő 0.99 bar-t mutatott. Felpumpáltam 1.80-ra, aztán kb. 2km után megint leesett 1.5 bar-ra, felpumpáltam és azóta tartja. Egy apró lyuk volt rajta, amin kibuggyant a tej, kellett neki egy kis idő mire rendesen tömítette. Hátul olcsó Nobby Nic Performance gumi van, gondolom ezért kapok vele annyi "defektet", ráadásul jobban kopik, könnyű kivágni és néhány szélső bütyök is kezdett leválni. Elöl a drágább EVO van asszem lassan másfél éve és még makulátlan, talán egyszer szúrta ki valami, de abban sem vagyok már biztos. Szal a Performance gumikhoz képest kb. dupla áron megy az EVO, de meg is éri. Kár, hogy a Schwalbe újratervezte a gumikat, most megint nem lehet tudni melyik hogy viselkedik és sokkal nehezebbek is lettek. Pedig a Nobby-ból megjelent a Soft, ami brutál lehet, szívesen kipróbálnám, de 1045g basszus . Egy tisztességes xc gumi én úgy képzelem el, hogy megáll 750g alatt, de ha 600g közelében van, az az igazi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz Somatom #174345 üzenetére
Utoljára írom le, a lejtőzéshez IS maximálisan megfelel a virsli slick....és nem kell ilyeneken agyalni mert a versenysport már kitalálta, hogy mi hova jó és alkalmazza is! Nem potyára jönnek le annyival a hegyről mint amennyivel. Majd ha látok ennél gyorsabban lejövő pedelec-esket akkor igazat adok a teóriádnak.
Előttem van a kép ahogy a hegytetőn minden hosszabb lejtmenet előtt fatbike-ra cserélik a virslis gépeket mert aki nem teszi az lemarad Mint mikor TT bringáról váltanak sima outira egy időfutamon a hegy előtt majd utána vissza, ha így összeségében időt nyernek ezzel.
És, hogy elgondolkozhass ezen, ott vannak pl a kamerás motorok (mostanában már 3 kerékkel) akik lejtmenetben legtöbbször csak akadályozzák a bringásokat....ezért is inkább csak hátulról veszik őket.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #174348 üzenetére
Én hiszek neked, de ettől még félnék. Pro xc-s ismerősöm is lejött a Hargitáról merev xc-vel, apró mintás 2.25" xc gumikkal 90km/h tempóval fék nélkül, de ő ezért profi és mivel én nem vagyok az, még az agresszív gumikkal is fosok már 30-40km/h-nál is terepen . Szal xc fronton is ugyanez van, a legtöbb profi Racing Ray szerű gumikkal úgy vereti, ahogy én enduróval sem tenném, mert amit ők kontroll alatt tartanak, nálam csúszkálna összevissza és meghalnék .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dobolan
senior tag
válasz xy.zsolt #174348 üzenetére
Az, hogy egy nagyobb tömegű jármű lejtmenetben kanyart gyökkettővel veszi be, nem igazán a gumi függvénye, hanem az össztömegé, amire hat a centripetális erő. Minél nagyobb a tömeg, annál hamarabb kicsúszol változatlan egyéb feltételek esetén. Ezért lassít 30-ra egy 5 tonnás busz is. Ráadásul minél nagyobb a tapadó felület, annál jobban tudod tartani az úton. Többek között ezért sem tesznek slick gumit a fent példának hozott buszra sem, még ha a rá nehezedő súlyt el is bírná. Ez sima fizika semmi más. Vastag futófelület jobban tapad száraz úton, ha minden más körülmény ugyanaz, hisz nagyobb a surlódó felülete.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJi Mini 3 Pro + Rc
- DJI FPV Racer drón - Fly More Combo FMC szettben +DJI hátizsák +Lumenier antennák
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
- DJI FPV Racer FMC drón - Fly More Combo + Motion controller
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest