Új hozzászólás Aktív témák

  • balintbaba

    tag

    válasz Hasaggymeg #192224 üzenetére

    Ez biztos, hogy így van, de a Shimano, akkor is egy mamut marad a piacon. A japánok a középkategóriában és az alatt mindenkinek jobb váltást/hajtást kínálnak ár-érték arányban. Itt én elvétve látok mással szerelt bicókat, főleg országutiban. A piacon meg hiába csinálnak mások is nagyon jó hajtásokat, fékeket, OEM kategóriában úgy tűnik, hogy szettekben veszik meg a bringagyártók ezeket. Azt most nem tudom, hogy erre a Shimano kényszeríti-e őket (korábban ez volt), vagy így éri meg nekik jobban.

    petekeT: Én értem, és nem is a vevőket szeretném kritizálni, hanem a gyártót. :D Ha nagyobb lenne a verseny a piacon, nem tehetnék meg azt, hogy költséghatékonyan futtassák a már jól bejáratott mechanikus alkatrészeket gyártó munkasorokat, hanem váltaniuk kéne és olcsóbban kínálniuk az elektromos rendszereket. A Di2-t már most olcsóbb előállítani, mégis 2x annyiért van a piacon. Gondolom, ha lett volna Di2 105-tel szerelt bicó 500 EUR-os feláron, akkor azt hazavitted volna. :D

    f4lcon: Nem találtam erről hivatalos infót, de a média szerint olcsóbb elektromos rendszert gyártani, egy mechanikus szett sokkal bonyolultabb. A modell a gyártóknál most nagyjából úgy néz ki, hogy a mechanikus elemeknél kisebb a marzs, de sokkal nagyobb a volumen, az elektromosoknál pedig pont fordítva.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák