-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200248 üzenetére
Most 85kg. Amikor 75-77kg voltam, akkor nem nagyon kellett a küllőkkel foglalkozni. Vasárnap voltunk János-hegyen és a HHH-n, irdatlan rossz minőségű már az út (mondjuk 2 éve sem volt jó). Sajnos volt olyan mikor 45-tel beleszaladtam egy nagyon rossz részbe. Lehet az tett most be neki. Kb. 2k km-rel korábban voltak utoljára meghúzva a küllők. Előtte nem is tudom mikor, de a tavalyi évem az szinte teljesen kimaradt bringa szempontból. Kb 20k lehet a felniszettben.
-
cibus
aktív tag
Sziasztok.
Nagyon hobby célra 1-2 hetente 10-20km tekerésre lenne szükségem egy nagyon olcsó bicajra.
Mivel egy kis faluban lakom így főként földesúton vagy kavicsos úton lenne használva. Ezért is a cross trekking vonalra gondoltam, mert mindenképp valami nagy kerekű bicajt szeretnék. A 29es montin gondolkoztam, de szerintem elég lenne nekem egy 28as trekking is, mivel terepezni nem szeretnék, csak könnyen haladni a földesen, be a városba, esetleg ott megtenni pár kört.
Létezik valami nagyon olcsó bringa, tudtok valamit javasolni, ami "könnyen" megvehető, de azért nem a 40ezres tárcsafékes, kínai cuccos kategória?Amit szeretnék:
Alu váz mindenképp
28-29 kerék
Ha van rajt első teló, ami nem kuka, akkor még jó lehet, vagy egy jó ballanos gumi esetleg ki tudja váltani némileg az első teló hiányát kavicsos, földes úton?Amin spórolnék:
Tárcsafék - elég bőven a V fék is, nincsenek nagy dombok, ennek az ára inkább menjen egy kicsivel normálisabb váltóba.Lehet a legolcsóbb, már használható bringa is, amire aztán vennék normálisabb nyerget, jobb ballanosabb gumikat, esetleg ha kell, akkor jobb kormányt.
+1 Létezik ilyen olcsó bicikli merem első villával, amibe később tudnék nem horror áron valami normálisabb első telóst rakni?
Nagyon köszi az ötleteket :)
-
6030D
Ármester
válasz Toobee #200250 üzenetére
Ennyiért már rendes terepbringát is kapni.
Nem hinném, hogy egy fully után a kos lenne neked a kielégítő, bár azokat a terepeket nem ismerem. Viszont olvass bele a bikemag fórum Giant részébe, ott nagyon imádva van tavaly óta egy Fathom, szerintem olyan felhasználásra (bp-i buckák), ami neked hiányzik.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
lsebestyen
addikt
válasz cibus #200252 üzenetére
Hali,
az elképzelés jó, de ilyen terepre szerintem fölösleges az első teló, a "nem horror" áras pedig ki sem tudná szépen mozogni. Merev villa, egy ballonosabb gumival megteszi. Én a helyedben használtan keresnék, ha úgy van, akkor bármelyik bringa szerviz szívesen átnézi neked vétel előtt ingyen, vagy pár ezresért cserébe. Új kerékpárokból egyrészt hiány van, másrészt pedig az árak is felszöktek.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz lsebestyen #200251 üzenetére
Akkor meg van a hiba. Kapja a terhelést rendesen.
János-hegyről ha jövök lefele a jánoshegyin akkor egész lassan, minősíthetetlenül sz&r az út.
Utána ha a Budakeszi útra érsz akkor már lehet száguldozni.
A 20k jó, de sajnos nem örök életűek a kerekek sem.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #200256 üzenetére
Én jószándékú ember vagyok, így megint azt hiszem, hogy megoldódni látszik, de ez már a 4. nap az elmúlt két hétben, mikor órákon belül nálam a pénz. Azóta se ért ide, de majd most
https://barbieripnk.hu/
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #200257 üzenetére
A felfelé lassúságomat kompenzálom a gyorsabb lefelékkel.
-
ivana
Ármester
válasz Ringman #200249 üzenetére
Azért a 13kg elég vicces. Jobb vintage montik szoktak 12kg körül lenni. És azok amúgy is legalább ennyire alkalmasak bikepackingre. Egy 26"-os 3x7 sebi acél bringához bárhol kapsz alkatrészt...
(#200257) Mezga Aladár Jól megfűzőtt kerékben nem lazul a küllő, inkább törik a feje. De tényleg, erős feszes 3x-re fűzött kerékben nem igazán szoktak lelazulni a dolgok.
-
cibus
aktív tag
válasz lsebestyen #200254 üzenetére
Átnézik ingyen bármelyik szerviz? Ezt úgy gondolod ha náluk veszem?
Esetleg tudnál nekem linkelni pár használt bicajt, amit érdemes lenne? :)
Amúgy 188cm és 85 kiló vagyok, ezért is akarok nagy bicajt. -
Ablakos
őstag
válasz lsebestyen #200254 üzenetére
Én inkább rábeszélném, hogy első teleszkópos villával vegyen gépet. Nekem 300 gepida trk-ban kikapcsolható. (nem sok alkalom van erre ) Eső után a megszáradt kötött talaj, amit összevágnak a munkagépek...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Runner_fxr #200237 üzenetére
A bringás testsúlya is számít, nem?
Agycsere után egy időben folyton elpattantak a küllőim, aztán mondtam a bringaboltnak, hogy kezdjünk már vele valamit. Gondolom, lazíthattak a keréken, mert szinte teljesen megszűnt a jelenség.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bszg@
tag
Pont erről beszéltetek pár napja, erre itt is van:
[link]
Teleszkópos, dropperes gravel. (Ha eddig is létezett, akkor bocs.) -
balintbaba
tag
válasz ivana #200260 üzenetére
Attól függ, hogy azokat a montikat mennyire lehet úgy feldíszíteni táskákkal, kulacstartókkal, bármi mással, mint egy gravelt. Én sem szeretem a gravel bicikliket, egyetlen előnyüket pont a bikepackingben látom. Itt megint belemehetünk a vitába, hogy a montit is meg lehet bikepackingre oldadni, de akkor már országútival is lehet menni terepen, fullyval pedig országúton, ha valaki amúgy is erős. A megoldás már megint az n+1-es szabály.
-
nmate91
tag
válasz balintbaba #200267 üzenetére
Gravel mondjuk gravelre jó, bikepackingre bikepacking bringa Kérdés mi a gravel, én nem is szeretem ezt a szót, sok mindenre húzzák rá, ami nem az.
Amiből kiindult a beszélgetés az bikepacking.
-
balintbaba
tag
válasz nmate91 #200268 üzenetére
Én nem tudtam, hogy van külön olyan hogy bikepacking bicigli. Azt hittem, hogy majdnem az összes gravelt direkt úgy alakítják ki, hogy jól pakolhatóak legyenek. Nem ültem még gravel biciklin, így laikusként nem tudnám megmondani, milyen előnyei vannak bármilyen más biciklivel szemben. Az országúti műúton gyorsabb, egy XC kényelmesebb, lefelé jobb, kavicsos síkon pedig alig lassabb, a plusz teló költségvonzatai pedig majdnem visszajönnek a fékváltókarokon. Nekem az egész még mindig egy divatos dolognak tűnik, ami instán meg pinteresten nagyon jól mutat, gyakorlatban pedig kérdéses a jelenléte, de change my mind!
-
cibus
aktív tag
-
nmate91
tag
válasz balintbaba #200269 üzenetére
Volt gravel bringám, drága volt, ahhoz képes gyenge. De kényelmes volt a 40-es gumi, nem is volt sokkal rosszabb a haladó sebességem. A súly meg nem számít annyira, mint sokan hiszik.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #200269 üzenetére
Ha szereted az országúti kormányt, akkor túrára a monti vagy XC nem opció, akkor se, ha meg lehet pakolni. A plusz teleszkóp plusz súly, plusz hiba, plusz karbantartás, ha többnyire aszfalton mész, felesleges. Nekem nagyon bejött egy túrázós, gravel kategóriás bicikli (Cube Nuroad EXC, pont arra használható, amire nekem kell, a gyárilag rajta lévő sárvédő, csomagtartó, agydinamó, világítás miatt nem is mondanám gravelnek, még akkor sem, ha a Cube termékvonalában a gravelek közt van)
Az pedig, hogy neked nem tetszik, nekem nem szempont
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #200260 üzenetére
a kerékszett tuti elég nehéz agydinamóval és 32 küllővel (tippre 2,5 kg is lehet), meg gondolom nem véletlenül mertek a vázra is 170kg-os teherbírást ráírni (meg elhallgatni a súlyát).
a 2 gumi 1,25 kg, belsőkkel mondjuk 1,5 kg.
kormány 400g [link], villanyakba rejtett töltő 200g , ülés+alu nyeregcső 800g, szerintem szépen lassan összejön az a súly. -
Maximum1
őstag
-
6030D
Ármester
Még egy példa, miért jó/kell a nullás szerviz. Haver (read only fórumtag) vett egy Canyont, ami 350 km múlva elkerült az imádott szerelőnkhöz. A jelenségek kezdettől megvoltak, szóval nem ez idő alatt keletkezett. A középcsapágy ilyen összetekerős PF szerű, ez nem volt rendesen összehúzva, ezért lógott picit. A féktárcsák görbék, a fékek levegősek voltak. A kerekben nyolcas volt, az elvileg tubeless ready felniken szalagot kellett cserélni, hogy biztos jó legyen. Szóval ennyit, a dobozból ki, kereket, kormányt be és kész bringákról. Érdemes erre is áldozni, főleg ilyen értéknél.
Amúgy szép bringa.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
30 v 40 mm-es úttal rendelkező teleszkóp gravelre + dropper ami rugózhat is
[link] -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #200276 üzenetére
Éppen múltkor mikor példákat akartam mutatni nagy gyártóktól származó, mégis nagyon belépő színtű kerékpárokról, állapítottam meg elismerően a Canyonról, hogy kivételt képez... erre most meg ez. Nem nullás szerviz, hanem tömeges visszaküldés kellene, b@sszák meg ha így adják ki bringáiket német webshopjaikból. 😒 Az, hogy egy újonnan vásárolt (akármilyen) termékkel te a szervizben kell kezdjed, az egy rossz vicc!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
félisten
Eszembe jutott valami amiből tuti nem lesz flame :
Mik a "jó" bicajmárkák?
Nekem pl. a TREK van beakadva még a '90-es évekből, de közel sem vagyok biztos benne, hogy tényleg ez a tiptop. -
jjeahh
nagyúr
válasz D1Rect #200283 üzenetére
Ilyen nincs, csak elfogultság és fanatizmus
nemeth989: szép, kár, hogy én máig nem tudom hová tenni a graveleket.
Láttátok amúgy az új grevöl szettet? 30mm Rockshox Rudy, lebegős dropper post, hajlékony felnik meg ilyenek
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
nmate91
tag
válasz Csokicsibesz #200286 üzenetére
Rugózás tényleg baromság. Pont az a lényege a lényege ezeknek a bringáknak, hogy egyszerűek mégis allrounderek. Teleszkóp csak nyűg. Ez a szint már csak marketing vonal, alapvetően tök jó dolog a széles gumis, kényelmesebb geos, koskormányos kerékpár.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #200286 üzenetére
Gondolom kb. arra képesek terepen, amire egy 30 éves mtb, viszont aszfalton gyorsabbak.
Ringman: bocsi, elsiklottam fölötte
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #200280 üzenetére
Ezzel inkább csak rá akarok mutatni arra, hogy működik manapság a gyártás. Nem gondoljátok, hogy egy gyárban, ahonnan ki kell tolni naponta több ezer bringát, olyan emberek dolgoznak a soron, akik 20 éve bringát szerelnek. A végén persze lehetne valaki, aki beállítja, de az bringánként több óra, ha ilyen szinten csinálja valaki, arra pedig nem lesz ember. Az, hogy az árba belefér-e a plusz 5-10e Ft egy ilyen bringánál a gyárnak, az megint az 1 euros autóalkatrész téma: ugyanannyit adnak el, ha benne van, meg ha nincs, 100e db után az 100e euro plusz profit.
Nem kell csodálkozni, minden iparban ez van, ahol tömeggyártás van. Más kérdés, hogy mondjuk a bringát ha szaküzletből veszi az ember, akkor ott ezt meg kellene (illene?) csinálniuk, csak megint ott van, hogy örül, ha tud versenyezni a webshopos bringák áraival, nem még az alkalmazottnak fél/egy napi lóvéját ajándékba odaadni. Szóval érdekes kérdés ez, én úgy vagyok vele, hogy aki bringát vesz, és érdekli az elköltött pénze (legyen az 100e ft vagy 1 milla), az számolja bele az ilyen beállítást egy lelkiismeretes szerelőnél, ha a legjobbat akarja kapni a pénzéért, és azt hosszú távon élvezni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz nmate91 #200288 üzenetére
Azért nem látom értelmét a gravelnek mert:
- lehet merevvázakat kapni, és merev vázas bringát is,
- lehet kapni merev villákat is, ha neked nem tetszik a teló ki lehet cserélni szabadon,
- annyi féle váz és hajtás van a piacon, hogy össze vissza tudod variálni őket, bármikor tudsz 1x, 2x, 3x hajtásokat feltenni, különböző hátsó sor kiosztásokkal,
- ugyan ez vonatkozik a kerékméretre és a kerék szélességre is. Lehet 29'-es vázba országúti kereket rakni, vagy egy régebbi országúti vázba 29-es kereket szélesebb gumival. Baromi nagy a paletta lehet játszani szabadon.Tehát az égvilágon semmi akadálya nincs annak, hogy valaki egy rigid montit használjon koskormánnyal. Minden lehetőség adott hozzá.
Az színtiszta marketing, hogy az 1970-es években bevezetett újításokat akarják eladni megint 2021-ben. Ezek a körök már mind lementek, tudjuk hova vezetnek.
-
MODERÁTOR
válasz D1Rect #200283 üzenetére
Cube, Merida, Ghost, Canyon, Cannondale, Specialized... ezekkel nem nyúlsz mellé. Az alkatrészek 90% pedig ugyana az.
Szerk.: a teljesség igénye nélkül, mit hagytam ki?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #200280 üzenetére
A nagyság átka. Csak elérte összeszerelésben a deka színvonalát a Canyon.....ja nem, a dekának legalább van bolthálózata
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #200291 üzenetére
Ezek azért nem igazak, mert pl. ha a méretemben akarnék montivázat venni, ami jó koskormánnyal, akkor nem lenne elég egy 40 centis nyeregcső.
Merevvillát szívesen vennék, ami tudja, amit szeretnék, szerintem fogok is, de árban egy olyan közelebb van a 200-hoz, mint a 100-hoz. Néha nézem is az ebayt, a használtak is közel új árban kelnek el...
A hajtásoknál végülis tényleg megoldható nagyjából minden, bár nem tudom, egy 38-as tányér elfér-e egy retró montin középső helyzetben, hogy a láncvonal is jó legyen.A graveleknek ez a hardcore-abb, terepesebb vonala várható volt, de egyrészt szépnek már nem szépek, és mindig az fog eszembe jutni róluk, hogy van, aki a SUVval és a nagy pickuppal is nullára lassít a fekvőrendőr előtt...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
A sok read only őstag küldözgeti a privátot...
**** átadja nekem az 1600 eFt-os ebike-ot, már kocsira pakoláskor észrevesszük, hogy szorul a kormány, de gondoltuk elég a stucnit fellazítani, nem volt elég, karbon a fejcső is nem akartuk gari miatt basztatni, visszavittem, 15 perc után viszakaptam, nem szorult, első terepezésnél elkezdett recsegni a fejcső. mostanáig bírtam, 700km után szétszedtük, szarul olt beütve! az alsó kormánycsapágy. szorul is benne visszarakáskor is, de azóta nem recseg. Közben vissza kellett volna vinnem 1 hónapos szervízre, már arra sem mertem, most meg az 1000-es szervíz lenne a motor miatt, de hogy merjem odavinni?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #200279 üzenetére
Áttérni nem fogok, de azért aszflatra jobb lenne, mint a montit szenvedtetni két lánckeréken. Csak most van fontosabb tétel a listán. Meg azért néha elgondolkodom, hogy egy tisztább, szárazabb érzés lenne az országút: vártam, hogy lesz kép a Bükk maratonról, de sáros nem lett, nekem nem volt "kedvem" csinálni, miközben 2 órát vártunk a mosóra, szóval a haver bringáját rakom be, ilyen volt az enyém is. 18+ Tegnap jött haza a szervizből, egy kormány alsó csapágy cserével megúszta, a telónagyszerviz meg úgyis ráfért, de a szivacsgyűrű feléig jutott be a dzsuva (3 óra szopó esőben+sárban).
Ringman: a BMC már kb 5 éve kitalálta a softtail-t, beszéltem egy sráccal, akinek olyan van, mondta hogy jó, mert érezni, csak ha úgy oldalról kap ütést (éles kanyarnál megnyekkented, vagy ugráskor nem egyenesen ér le, hanem kanyarodva), akkor törik ott a váz.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó