-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alf65
csendes tag
válasz fulton #201747 üzenetére
1: Igen, a lazítással tudsz nagyokk csapágyhézagot venni. De se nem kotyoghat, se nem szorulhat + ha beteszed a vázba meg fog feszülni, nem változást nem szabad észlelned, hanem AKKOR kell jónak lennie. Fűzve, felnivel, felfújt gumival, mert az is húz rajta.
2: az elsőn csak lánc hangot hallok (azt viszont túl sokat, mintha nem futna rendesen), a másodikon száraz csapágyat. A láncvonallal csak annyit küzdj, hogy max egyetlen váltóállásban lesz meg, minden más változatban ferdén fut valamennyire
3: ha új lánc, az meg van kenve. Tisztítás után kell újrakenni.
4: az első fékre kell és arra jó, hogy nem tudod lesatuzni az első kereket.Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
vendingo
veterán
Tudnátok ajánlani stabil, nem zörgős oúti sárvédőt? Leginkább műanyag érdekel, de ha van stabil fém, azt se vetem el. Örülnék, ha gyors lenne a le föl szerelhetőség, nem feltétlen hagynám fenn nonstop.
Illetve 32-es defektálló vizes úton is tapadó gumi is érdekelne nem csillagászati áron.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
fulton
addikt
válasz Alf65 #201751 üzenetére
Köszönöm. Nekem is ez a benyomásom, mintha nem futna jól a lánc valamiért a rendszeren. De mi lehet az oka? Conex lánc, 9 sebes...azt mondták jó német lánc. Most mégsem jó a shinamoval?
------
Száraz csapágyak? Gyári ujan vettem az agyakat, ezeket is meg kell valamivel kenni így új állapotukban?
Vagy a hátsó váltó a görgőit is? -
gd4n1
újonc
válasz fulton #201747 üzenetére
2: Connex lánc nekem is ilyen hanggal fut az országútimon. Kiáztattam belőle minden gyári kenőanyagot, majd száradás után átkentem Squirttel kétszer is, ugye ahogy első kenésnél javasolt, tehát volt rajta elegendő kenőanyag és ilyen a hangja.
Odáig még nem jutottam el, hogy utánanézzek normális-e ez a jelenség, mert amúgy nincs beteg hangja, egyszerüen csak hangos.
Lehet ez ilyen és kész, vagy még kell pár kili, hogy rendesen összekopjon a lánckerekekkel.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz vendingo #201753 üzenetére
éppen a héten kaptam meg a decathlonból az SKS Raceblade XL-t (olcsóbb mint pl. az ebike-nál)
kicsit tuningoltam, de anélkül is kb. ez tűnik a legjobb outis, nem rögzített sárvédőnek.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
vendingo
veterán
Köszönöm, rákeresek decathlonban. Fixen rögzítettekből van ajánlott? Felmérném a teljes kínálatot mielőtt döntök.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #201746 üzenetére
Lehet kezdik felmondani a tömítések és már nem tudja felépíteni a kellő nyomást. Nem ereszt sehol? Enyém akkor lett ilyen (Deore) mikor odalett a tömítés a tartályban a fékkarnál.
fulton...jól fűzted a láncot a váltókanálba, nem ér hozzá sehol? Ha igen, akkor adj neki kis időt, lehet új minden és azért hangos egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #201762 üzenetére
Igen, sehol nem ér. Azon gondolkodom amit a topik társ mondott, valóban kenetlen csapágy hangja van? Maga az agy nagyon jól gurul (persze meghúzva picit szorul, de veszek én másik kónusz kulcsot és belevágok a kónusz állításba, mert szeretném speckósan eltalálni hogy "pont" ott legyen meghúzva. Azt mondják szabadon egy hangyányi kotyogás kell hogy legyen (gondolom pont azért ha meghúzzuk akkor lesz jó), na nekem nem mozdul semmit szabadon ezt tudom, mert néztem.
A hátsó váltó kerekeit nem kell megkenni valamivel? (egyébként ezeket mivel szoktátok kenni, a kis fogaskerekeit?)
----
TF2 zsirt vettem, ez megfelel, jóféle szerintetek? Ti milyen zsirt ajánlanátok így kenésre, csapágy hajtómű stb..
---
Tiszta lázban vagyok teljesen más élmény saját kézzel összerakni a saját bringát. Az biztos hogy más szemmel fog az ember ránézni.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz vendingo #201764 üzenetére
ezt még egyszerűbb is használni, bár a raceblade-t is csak egyszer kell hozzáigazítani a kerékhez, aztán fél perc feltenni.
amennyire a képeken látszik, erre a bringára nem is nagyon lehet fix sárvédőt tenni
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fulton
addikt
válasz xy.zsolt #201766 üzenetére
hogy jó irányba e? hát na ezt nem értem. Ezt kérlek festsd ki.
--------------
Meg nekem a hátsó váltó mintha olyan távol lenne alapba a fogaskeréktől..Ha felvátom a legnagyobbra akkor épp jó, a határoló csavarra beállítottam a legnagyobb fogaskerékre. De így mégis olyan nagynak tűnik a hézag, vagy nem?
[ Szerkesztve ]
-
gd4n1
újonc
válasz Alf65 #201765 üzenetére
Szerintem az csak a lánc hangja... ahogy lekezdi újra forgatni a hajtókart akkor erösödik fel és ugyan az a hang, mint az elsö videóban.
#201766 xy.zsolt
Nem tudja rossz irányba feltenni...
Ha összeakasztja és a csapok beülnek rendesen a helyükre akkor kész, mindegy hogyan rakja össze. Ha meg nem ugik a helyére az úgyis feltünik. -
fulton
addikt
válasz ZolkoW #201515 üzenetére
Na megoldottam hogy biztosra menjek, révén a váltófül kitartotta egyik oldalt a kereket, (ergó nem lehetett teljesen a vájatba tolni) a másik oldalt nem, vettem még egy ilyen váltófület, levágtam az alsó részét, és fonákba befogattam ugyan ugy a másik oldalta is. ÍGy már a kerék tengelye mind a két oldalt felfekszik a papucsra és nem a gyorszárnak kell ugymond tartani a kereket. (hogy ne csúszon el). Arról nem beszélve hogy nem kell bibelődni a kerék beállítással, mert fogom beleteszem és kapásból középre huppan
A gyorszár tengelye sztem eléggé fog. (mármint eléggé a csavarban van. Olyan 2-3mm hiányzik hogy a tengely elérje a tul oldalt.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
-
Alg
veterán
válasz gd4n1 #201777 üzenetére
Nyilván a lenti ágat kell nézni, és fel is hívják rá a figyelmet, a linkelt kép a connex-től van, és ugyanez az ábra van benne a lánc dobozában is ha jól emlékszem.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gd4n1 #201777 üzenetére
A 12 sebis Shimi patentszem is forgásirányos, mint ahogy az összes Shimi lánc is...ugyanakor nem tudom ez okozhat-e egyáltalán ilyen folyamatos dorombolást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz Hasaggymeg #201779 üzenetére
Nekem ilyen műanyagos hangú "dorombolást" a hátsó váltó műanyag(?) kis vezető fogaskereke szokott csinálni nagy áttételen (azaz kis fogszámon hátul), szerintem normális. Érezni is a rezgést ha ráteszem a kezem a váltóra.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201781 üzenetére
Azt nehogy kenjed, legalábbis egyelőre semmiképp. Van abban az a mézszínű Shimi zsír, ami pont elég oda, sőt, a láncot is csak törölgesd és ne kenjed vagy 3-500 km-ig, felhasználástól függően...ja és görgő a nevük, váltógörgők. Alsó az feszítő görgő, másik meg vezető.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #201782 üzenetére
Akkor jól gondoltam én köszönöm a megerősítést. Furcsáltam is hogy megveszem újan és szét kellene szedni kenegetni...na mind1.
És köszönöm a helyesbítést[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #201783 üzenetére
Én törölgetni szoktam, aztán időnként fújok rá teflonos sprayből oda a görgő csapágyához, továbbá ha megázok, vagy megmosom a bringát akkor törlöm és olyankor minden mozgó/forgó részére a váltónak fújok ugyanabból, majd alaposan bemozgatom és szárazra törlöm. Így sosem szedem (szedtem eddig) szét egyetlen váltómat sem, csak mikor esetleg görgőt cseréltem mert elkopott.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #201784 üzenetére
Rendben.
Azon gondolkodom, ha neki állok a kónusz után állításnak, lesz már két kulcs, a hátsó is szorul jó nem úgy elképzelni hogy látványosan, de érzem hogy nem úgy forog mintha ki lenne engedve. (nem placebo). Viszont azt meg szét kellesz zsednem akkor igaz? -
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #201784 üzenetére
Pedig nem ártana.
Időnként komplett "fonatokat" szedek ki a görgő oldaláról. Múltkor bizonytalankodott a váltás, kikaptam a görgőket és elámultam mennyi szutyok volt az oldalán.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
MODERÁTOR
Valaki nem tervezi, hogy rendel a Bike24-ről mostanában?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
FőDudu
addikt
válasz mobal #201787 üzenetére
Ha talalsz nekem Race Face Ride XC bal hajtokart 175mm meretben fekete szinben, akkor de
Bringaboltos sem tud egyelore segiteni - az o forrasai is UK eredetuek es soha napjan erkezne meg. A sajat retro bringaihoz is UK-bol rendelne, de nem erkezik meg.
Szoval max annyit tud tenni, hogy az egeszet cakkundpakk lecsereljuk valami masik szettre.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
fulton
addikt
válasz fulton #201747 üzenetére
Integrált hajtóművel kapcsolatban:
Egyébként érdekes, mert mikor a gyári spec alapján beraktam a hajtás felől 2x2.5mm a másik oldalról 2.5mm hézagolót, hiába 68mm csapágyház szélesség, a nem hajtás felőli hajtókart nem tudtam rá teolni teljesen, olyan 2-3 mm -el elmaradt.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Van valakinek esetleg belsős infója, hogy mi a helyzet a Sram/Rock Shox szállításokkal?
Nyár elején kezdtem el nézegetni a Rebákat, akkor még július közepe volt szállításra. Majd szépen lassan kúszott egyre távolabbra a szállítási dátum. Most szeptemberre eljutottunk addig, hogy dátum egyáltalán nincs, csak iratkozz fel majd értesítünk. Várható még ebben az évben bármilyen szállítás? Vagy inkább engedjem el ezt a témát? -
balintbaba
tag
Közben kijöttek az új Shimano Dura-Ace, Ultegra gruppók, kerékszettek. Hátul 12 sebességes lett (11-34 a max kiosztás), 53-39 helyett a vastag lábúak már választhatnak 54-40-et , félig vezeték nélküli lett a váltórendszer (váltókarokban gombelem), de csak a tárcsafékes verziókban. A mechanikus Dura-Ace megszűnik, ahogy majd a mechanikus Ultegra is, de az nem egyből kerül kivezetésre. Kíváncsi vagyok, hogy az utóbbi, mit okoz majd 105-nél 1-2 év múlva, bevezetik ott is Di2-t és hagynak egy olcsóbb mechanikus verziót, vagy megmarad csak mechanikusnak.
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz balintbaba #201791 üzenetére
Szerintem elengedik a full vezetékes Di2-t a mindenféle dobozkákkal, nem fog lejönni 105-be, nem fognak 2 különböző elektromos rendszert futtatni párhuzamosan.
Ha viszont így lesz, érdemes lehet figyelni az aprót/akciókat, jó lenne megcsípni egy felnifékes Ultegra di2 szettet jóárasítva
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #201786 üzenetére
Nem éreztem szükségességét sem esztétikai, sem működési szempontból. ... mikor tisztítottam mindig kiszedtem az esetleges feltekeredett ezt-azt, lehámoztam a felgyülemlett zsírsárt, sőt, mivel szemmagasságban van tárolva a váltó, azt mindig látom ha kell, ha nem. Persze mikor mégis le kellett valamiért szedni a váltót volt itt-ott felgyülemlett szutyok, de az nem befolyásolta működését, vagy kinézetét.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
Ezek a japók ultrakonzervatívok, 2026 előtt biztos, hogy nem lesz teljesen vezeték nélküli váltásuk, de én azon is meglepődnék, hogy ha a következő frissítésben (2025-26) ezt meglépnék. A 105-ös vonalon valamennyire lépéskényszerben vannak a Rival AXS miatt. Eddig az is probléma volt, hogy egy 105 Di2 kinyírta volna a mechanikus Ultegrát, de mikor be fog futni az új 105-ös széria, akkor ez már nem jelent majd gondot.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz balintbaba #201791 üzenetére
belsős infom szerint 23ban jön a 105 di2
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #201749 üzenetére
& Maximum1, Alf65, deny330, Hasaggymeg: köszi mindenkinek, a dugattyúk ki voltak szedve pár napja és újrakenve, trialboj is azzal ijesztegetett, hogy lehet a fékkarban a tömítések elöregedtek, de mivel mindkét fék puha volt, reméltem, hogy nem. Végül csekkoltam és cseréltem a féktárcsákat, majd újra légtelenítettem alaposabban, kicseréltem a fékbetéteket és most jónak tűnik, harapós lett, amilyennek lennie kell. Szerintem a fő probléma a kopott féktárcsa volt, ha az elvékonyodott féktárcsa miatt túlságosan kijönnek a dugattyúk, felpuhul a fék, szal érdemes időben cserélni. Már csak abban reménykedek, hogy légtelenítés után sikerült rendesen áttörölgetni és zsírtalanítani a fékeket, mert amikor a legközelebbi bringamosással a vízzel rámossa az ember a fékről a betétekre az olajat, tud meglepetéseket okozni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201797 üzenetére
Nagyon kopott féktárcsa + viszonylag kopott fékbetét és szinte kilótte a dugattyúkat . Valszeg ezért lett hullámos is egyik tárcsa, amit kiegyenesítettem volt, de nálam nem szokott ennyire elhajlani. El volt vékonyodva .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz xy.zsolt #201773 üzenetére
Baj az ha a lánc méretezésénél, nincs ráhagyva plussz láncszem? elől hátul legnagyobb fogaskerékre tettem de a 116 szemes connex lánc éppen hogy össze tudtam kapcsolni. Pedig ahogy utána jártam 2 szemet még rá szoktak hagyni. ÍGy viszont nekem totál spiccen van. Ez baj? miben lehet hátránya?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen