Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz flash- #252951 üzenetére

    Ha elég ha nem ki kell találni új szabványokat, hogy ne legyen meg a kompatibilitás. Vannak jó fejlesztések, nem azért írom, hogy minden újítás rossz.

    De ott van például a tapered. Átlag XC-re bőven elég lenne a sima egynyolcad, extrém durvulásokra meg erősebb lenne a Cannondale féle végig 1,5" (Hány villanyak törésről hallottatok 1 1/8" DH villánál? Mert régen az extrém ágon is az volt!). A kettő közt van a tapered mégis egyeduralkodó lett. Kormánynál is külön van a 35 mm befogó DH/trail/Enduro ágra, XC-re elég a 31,8 mm. Csak kormánynál maximum a szár bánja, tapered esetén a váz is cserés. Persze van adapter, de az csak félintegrált váznál opció, meg ha 44 mm a fejcső átmérője (van kisebb 1 1/8"-nál).

    Átütőtengely jó dolog, de szerintem el lehet lenni amatőr szinten a QR-rel is.

    A boost meg a technika haladása miatti kényszer, mert máshogy nem férnek el a 11-12 sebességes fogaskoszorúk. Mondjuk első keréknél a 100 mm O.L.D.-nál az a +1 cm megint sokat számít. De legalább nem kompatibilis a régebbi agyakkal. Pedig van bivalyerős 15 mm thru axle agy is 100 mm papucstávval...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák