-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #278502 üzenetére
köszi, megnézem ezeket. 2 uvexet már visszaküldtem múltkor, azok keskenyek voltak.
kb 250g-260 lehet a crossover, múltkor mértem, de nem emlékszem pontosan. a téli giro sisakom jóval nehezebb, most télen talán egyszer sem volt rajtam, de az csak mínuszokban kell hosszabb távra.
poc is drága volt, 145 eur, öröm az ürömben, hogy nem lett jó.
[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz fulton #278501 üzenetére
Ha az elsőt elrontod, az valószínűleg úgyis csak akkor derül ki, mikor már a patronnal fel próbáltad fújni a kereket. Így tényleg re
ndundáns a második belső. Én is inkább egy defektjavító készletet raknék be.CO2-nek én sosem láttam értelmét - ha már ennyit tekerünk lábbal, akkor érdemes néha a a karokat is megedzeni. A legjobb, ha a lehető legkisebb pumpát visszük magunkkal, 40 fok van, tűző nap és persze semmi árnyék.
De viccen kívül, akkor mit csinál a rider, ha csak egy patront visz magával, és esetleg kétszer is ledefektel?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #278504 üzenetére
hát mit, improvizál mit csinálna
ott a helyzet és megoldja valahogy.
(olyanra gondoltam minthogy nem jó , ereszt, vagy én sértem meg..
Eddig is 1 belső volt nálam. még soha nem volt 2 defektem 1 nap, ez nem szent írás hogy nem következhet be, pusztán tapasztalatom alapján készülök az útra, nyiván mindenre nem tudok.
Egy átalakítót is teszek be, ha közelben benzinkút stb..Volt már olyan " helyzetem" pl a lámpa tartó konzolom csavarja kilazult (csepelen nincs multitool) ereszkedés közben és onnantó a lámpa súlyánál fogva teljesen "leesett előre. A csavar meg ugye a rázkódás miatt egyre jött kintebb fele, még úgy 140 km-re voltam otthontól. Mentem beértem egy faluba, vadásztam az első elérhető embert aki épp az udvaron volt, odamentem elmondtam a "bánatom". Segített, egy egész felszerelésnyi műhely fogadott, minden szerszámmal (jó helyre kerültem). Így megoldottam a helyzetet, sőt még rudit is kaptam , meg egy szendvicset meg egy kapucsinót, közben elbeszégettünk és jöttem. Am egy hölgy volt az illető. A garázs meg a férje cuccával volt tele.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #278505 üzenetére
1 belső, 1 patch kit, egy multitool, 2 gumi leszedő, egy autószelep konverter, meg persze a pumpa vagy patron, bár valaki (lehet hogy pont te) írta, hogy a patron után könnyebben ereszt a kerék. Ja, és rakj el egy pár patentszemet is. Meg egy 5000-est sem árt elrejteni valahova.
Defekt után pedig a következő kúton megállsz, és a szelep konverterrel felfújod rendesen a bringát.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ringman #278499 üzenetére
Pedig képről úgy tűnik, mintha a "V"-nél lenne vmi állítási lehetőség
Nekem a Rudy Crossway [link] bejött, könnyű, kényelmes. MIPS nincs benne. Nem kimondottan outis, van napellenző is, de egy mozdulattal levehető.
De a Venger Cross [link] sem lehet rossz.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
stimmel a gondolatunk ezek mennek bele. egyedül a patch kit nem- mivel úgy tudom tpu nál az életbe nem fogod megjvítani vele ott a helyszínen a belsőt.
Azt itthon lehet, sok időt adva hogy száradjon tisztán stb..valahol olvastam.Pumpát semmiképp nem akarok egyelőre, adok esélyt ennek a patronos dolognak. Veszít igen én írtam, de hazajutsz vele simán.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #278510 üzenetére
De, lehet ragasztani a TPU-t is, vannak patch kitek ahhoz is (pl: [link] vagy [link] ), és mivel a nem kínai lényegesen drágább, érdemes is patchelni. Nem feltétlenül az út szélén, de miért ne, ha egyszer ott vagy. Inkább fél óra tökölés, mint tolás hazáig, nem?
YT keresés "tpu tube patch"
Nem haza kell jutni, hanem az első kútig, már mondtam. Vegyél autó szelep adaptert, csak rá kell csavarni, és utána akárhol felfújhatod vele. Amúgy meg miért nem viszel egy kis pumpát, mert 300g plusz súly? Vagy 1.3W veszteség aeroban? A vázon lesz, nem a keréken...
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Most erre mit mondjak ebben is van igazság. Hamarabb is belinkelhetted volna akkor már jönne a cipővel. 1 órája adtam le a rendelést rá rosén.. majd veszek egyet
Me' akko' lassulok és nem akarok lassuni#278513velizare: ahhoz nem kell a defekt, elég ha üvegcserepet látok a kerékpárúton...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz balintbaba #278504 üzenetére
anyázik.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
őszintén? nem gyorsabb. Ugyan ott vagyok sebességben, sőt még a pulzus mintha több lenne. Lehet az áttétel kiosztás miatt.
Nem lett pozitiv meglepi az amit vártam, kb ott vagyok. Talán jobban lehet pörgetni nagyobb sebességnél ennyi. De más érzés vezetni, merőben másabb. Szeretem csepelt is, de ez más élmény, nem bántam megam ezt a sebességet látni, oda kell egy jó fél év..adat, akkor tisztul le hogy miujs a gyorsulással
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
Ezzel a polár nadrággal van esetleg valakinek tapasztalata? [link]
Vagy inkább dekás mtb nadrág? Esetleg túranadrág?
Kellene valami téli nadrág, melegítő nem annyira adja 0 fok körül. -
MPowerPH
félisten
válasz fulton #278516 üzenetére
Szerintem pedig kiestel az edzesbol... 1 honap kihagyas, kevesebb, gyengebb intenzitassal vegzett edzes nagyon kemenyen meglatszik. (tudom, 1 honapot hagytam ki, es brutalis a visszaeses)
Sokkal gyorsabb az, majd nyar vegen merd ossze az akkori idoidet az 1 evvel regebbiekkel.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Maximum1
őstag
Amit linkeltél női, itt van férfibe.
Dekásnál biztosan jobb, van 14 értékelés, olvasd el. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #278492 üzenetére
Szerintem olyanok mint geometria (reach, stack, villaszög, láncvillahossz), súlyeloszlás (orrnehéz, esetleg farnehéz), rugózás, kormányszélesség, váltórendszer, fékek, kerekek súlya...vagyis jobban belegondolva, elég sokminden...legalábbis terepen, mert ott pl. aligha lehetsz mozgékony akár xar fékekkel, vagy rossz váltással, hajtással.
fulton...sőt még rudit is kaptam , .... Am egy hölgy volt az illető.
Akkor most ki adott rudit kinek, mert elvesztettem a fonalat.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
Asztali gépen látni, lehet mobilon nem.
Itt mindenki Kemaloce mezben és Castelli gatyában nyomja, Fulton még behozta a gengszter cipőt a szettbe.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Wombath #278468 üzenetére
Herczeg Balázs nagyon megbízható, szoktam neki én is küldeni egy két spéci melót, amihez vagy nincs szerszámom vagy nincs időm vele foglalkozni. Eddig még mindig minden munkát tökéletes minőségben végzett el. Persze nyilván mindenki hibázhat. A felsoroltak közül én mindenképp a Heczgeshox-ot ajánlom.
-
fulton
addikt
válasz Maximum1 #278525 üzenetére
---Tin:
Milyen kihagyás? Nincs kihagyás.
Nekem a csepel is megy ha odalépek neki..szóval most így 1 - 2 km/h difit még nem igazán tudok érezni pláne télen mikor szél szél hátán... amit erzek tutira az az: hogy nagyobb tempót jobb vele tartani..jobban ki tudom pörgetni magam, ezt úgy értsd csepellel most télen pl képtelen lennék menni 150 es pulzus átlagot se...pl 40 50 km re..nem birok. cube-val megy. Vele együtt a tempó is. De h azonos pulzuson csepelhez képest gyorsabb vagyok e haaaat, még nem tudom megmondani; nagyon hasonló, de az áttétel arány is beleszól. Majd x idővel lesznek köridőim stb..böven lesz mivel hasonlítgatni de itt ami a lényeg, a vezetés élménye vele, mert az *** bejön.
Pontosan, majd ha belakom stb..Egyébként így visszagondolva/tapasztalva.
Ugye vezettem a Giant TCR, Merida scultura, cube 2014 gtc, és most a sajátom az Agree.
A legmókásabb" izgis a TCR volt. Az még elevenebb volt mint az Agree-m, érdekes a 2014 es Agree is hasonló versenygeós volt, de az mégsem volt olyan.
Az enyém stabilabb érzet, hasonlóan mókás de kicsit visszafogottabb a TCR-hez képest. Csepelhez képest viszont sokkal fittebb, fiatalosabb mozgása van. (Ami nagyon bejön)[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #278523 üzenetére
Nem terepen használom nem is járok vele arra aszfalton. Lánc villa hossz kb.ugyan annyi mind a kettőre 114-s lánc kell,ugyanúgy 3*9-s ,kormány szélesség egál, stucni KTM-n hosszabb 110-s Kellys-n 90-s mind a kettő állítható , ugyanaz a teleszkóp van elől csak az egyik V-Fékes a másik tárcsa fékeshez való , KTM kereke papíron nehezebb mivel 36 küllős kerék van rajta Kellys-n 32 küllős. Akkor marad a váz geometria, illetve az alkatrészek minősége mivel a sárvédő ugyanaz ,úgyanúgy alumínium csomagtartó rajta és kosár van hátul ,nyereg is ugyanaz csak a nyereg cső különböző KTM-n sima nem rugós van Kellys-n rugós. Súlyra mind a kettőt emelgetve orrnehéznek mondanám a teleszkóp miatt de érzésre a KTM a könnyebb hiába hogy az a nehezebb vázú 7005-s alumínium Kellys 6061-s
-
jjeahh
nagyúr
válasz Speedy007 #278531 üzenetére
A 7005-ös nehezebb? Mindíg kíváncsi voltam az enyémre, de sosem volt kedvem annyira szétszedni. Talán majd tavasszal, ha nagygenerál közben eszembe jut. Szerintem egy alu trekking-xc váz 1500g alatt extrém könnyű, 1900g fölött meg túl nehéz, gondolom valahol a kettő között van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #278528 üzenetére
Nem ismerem, van itt a városomban egy srác (Tóth Dávid), aki szintén foglakozik telókkal és tagokkal, Enduro Bike Service Baja [link] néven van a szervize. Még sosem jártam nála, 2022 óta csinálja. Instagrammon láttam, hogy komolyabb szervizeket is szokott csinálni.
dom1n0: Ajajj, akkor jönne elő a fejlesztési láz igazán. Kéne kapásból egy Wattmérős hajtómű, például egy ilyen: [link]
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #278532 üzenetére
nem igazán érdekel a wattmérés, az élmény fontosabb.Am sem vagyok én olyan szinten hogy wattokkal foglalkozzak. Ha ingyen lenne akkor azért nézném összehasonlítanám, de ezért nem veszek wattmérőt..nekem a pulzus fontosabb adat meg a pontos "real time" sebesség meg a szél irány?
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz jjeahh #278533 üzenetére
google szerint az a nehezebb,bár ezt én is kétlem mivel nyáron tavaly a kerékpár váz ment porfestésre és csupasz vázat a 3 éves lányom simán tudta hozni vinni. Ha jól emlékszem csomagolással együtt kb.4kg volt az egész DPD szerint csomagolás nélkül vhol 2-3kg körül lehet a 70005-s váz .De mikor gyári felszereltséggel kaptam meg GLS-sel a KTM-t 14-15Kg körül volt csomagolással a kerékpár tehát úgy 13kg körül lehetet a menetkész tömege . Ennél a Kellys esetén a katalógus szerint 14kg-t írnak
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz dom1n0 #278536 üzenetére
Egyébként tegnap ahogy állítottam a nyergen a Cube-n, azt a nyeregcső csavart elég sima csavarhúzóval kicsit meghúzni, oda nem kell 3Nm se, pláne nem nyomatékkulcs, főleg nem nagy karos, mint pl nekem a wera. Azzal lehet még csak tönkre vágni.
Teljesen el tudom képzelni hogy aki a felirat alapján 5-6Nm max akarta meghúzni eltörte a fejt, de az se kóser hogy ráírja a cube hogy 5-6max, mert egy kevésbé körültekintő hobbisabb bringás simán meghúzná 5-6 ra mert az van oda írva...az a csavar kötve hiszem hogy elbír akkorát. Érezni azon a csavaron hogy nem sok kell neki és annyi.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #278535 üzenetére
wattmérőből assioma pedalt vegyél, akkor egyszerűen össze tudod hasonlítani a csepellel az eredményeket.
a pulzus az nagyon fals eredményeket is tud adni.
alacsonyabb sebességen síkon nem lesz szignifikáns különbség a sebességben, ha azonos külsővel mész.
az élmény fontosabb
-
fulton
addikt
Tudod mi illik erre a bringára? én
Egy finom karbon kerék egy néma aggyal. Ez illik rá, nem a watt mérő a watt-ot meghagyom akinek lába is van hozzá én kis "szellős tekerő" vagyok#278542Fall-N: Igazad van, a testsúlyt nem vettem figyelembe
#278540Ringman: nemhiába tesznek a felső kategóriás bringákra jó kereket jó gumival.
Alsóra sose. Pedig ha rátennék, azzal is ugyan olyan gyorsan tudnál haladni...[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #278539 üzenetére
Nincs karbon outim, de ha rá van írva, hogy 5 Nm és annyival húzza meg az ember és netán eltörik a váz vagy a csavar, akkor a Cube sara.
Egyébként testsúlytól függ, mert például a vázamhoz gyárilag gyorszáras a nyeregcső-bilincs. Nem mindig sikerült annyira meghúznom, hogy ne csússzon lejjebb a nyereg(cső), így vettem csavaros bilincset. Abból is a lehető legerősebbet, mert azt lehet 5-6 Nm-re húzni. Kisebb nyomatékkal simán lecsúszik nekem.
Karbonnál annyival lehet egyszerűbb a dolog, hogy úgyis kell karbonpaszta, azzal kevésbé tud lecsúszni, így elég a kevesebb nyomaték. Minden más esetben meg a kültéri PUR hab.
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #278541 üzenetére
te tekersz eleget és elég jó tempóval, hogy vsz. segítene a wattmérő a további fejlődésben
Pedig ha rátennék, azzal is ugyan olyan gyorsan tudnál haladni...
igen, az a legolcsóbban legtöbbet adó fejlesztés, egy jó külső + tpu/tubeless a gyári lassú/nehéz külső és 100g+ butil belső helyett.
csak nem fognak 120€-s setupot rakni egy 1000-1200€-s biciklire[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Ringman #278543 üzenetére
Most költött el egy rakás pénzt 1 év unszolás után, kicsit hagyjuk már, hadd élvezze
Meg aztán egyoldalas wattmérő? 2 lába van, nem? És 500 hsz arról, hogy a pedál mennyivel tolja ki a lábat, emiatt meg terpeszben kell tekerni
Mondjuk azt nem értem, fulton mit szenved azzal a belsővel tubeless helyett. Akkor úgy konkrétan kiürülne a dobozkája.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #278544 üzenetére
Nem tudom, nem szimpatizánskodok a tubeless-el országútin. Neked bevált, bár nem országútis vagy. terepen biztos van előnye.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Montisok, HHH vagy Pilisborosjenő irányából közelítve melyik a legtekerhetőbb, legjobb út a Kevély-re? Tudom, hogy felül nagyon köves, de a Kevély nyeregig jó lenne felmenni. Ha esetleg valaki tudna mutatni egy utat vagy GPX-et azt megköszönném.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #278544 üzenetére
tubeless esetén vagy kukac + pumpa v belső + pumpa az jó, ha van (én co2 helyett azt használnám, már környezettudatossági okok miatt is). bár én sem szoktam semmit sem vinni napi használathoz (pumpán és 3-4-5-ös imbuszkulcson kívül, mert azok a váztáskában vannak)
-
rétisün
veterán
válasz Dark Archon #278544 üzenetére
"kicsit hagyjuk már, hadd élvezze "
csak még egy kicsit.... : "Fel nem fogom mi kerül egy biciklin pl 130-150e ft ba? miben jobb az?"
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest