-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
veterán
válasz imyourfriend #30850 üzenetére
Jah, igen. Pestre - amire használom - jobb lesz ez. Meglátom, hogy megtartom-e a Couriert.
140 lett a vége, azt gondolom, hogy ezzel a felszereltséggel korrekt. És utolsó 53-as méretű volt.
-
xylevi
tag
válasz lsebestyen #30841 üzenetére
koszi a valaszt, beugrom vele egy csavarboltba...esetleg Budapesten ilyen boltot tud valaki? googlezok en is, de ha kapasbol tud valaki egyet, akkor az kiraly lenne
-
vendingo
veterán
Mivel az outis mutatványom megbukott, (még most is fáj a hátam tőle) ezért arra gondoltam, hogy vennék vékonyabb felnit/gumit.
Mekkora a legkeskenyebb felni, amit bele lehetne tenni trekkingbe? Outi felni bele menne?
Illetve mi a legvékonyabb gumi, ami rá megy egy normál trekking felnire? (link esetleg?)Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
V.Stryker
nagyúr
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz freelanced #30848 üzenetére
Kerekek: 2 kerék, flip-flopos hátsó aggyal az egyik (ha ezeket is magad akarod összerakni (nem sok értelme van), akkor 1 első agy, 1 flip-flopos hátsó agy, megfelelő számú küllők, 2 felni)
kerekekhez: 2 belső, 2 külső
Hajtás: Monoblokk, első lánctányér, SS/fixi hajtókar, pedálok, hátsó kerékre két lánckerék (flip-flop mindkét felére). Fogszámokhoz érdemes nézni egy kalkulátort, meg esetleg egy váltós biciklivel kipróbálni milyen áttétel a megfelelő neked
Fékek: Országúti fék(ek), ha régi vázat veszel, akkor jó eséllyel nagy benyúlású fog kelleni (8-10cm), szóval nem lesz jó bármelyik amit lekapsz a polcról. (Két) fékkar. Fék(ek)hez bowden(ek), bowdenház(ak). (ugye fixire elég lehet első fék is, mert hátsó kereket lábbal tudod fékezni. SS-re célszerű két féket rárakni mindenképp)
Irányítás: kormányszár, stucni (van hogy a kettő egyben van), kormány. Kormányra bandázs vagy markolat.
Sallang: sárhányó, csomagtartó, stb.
Ha kresszel kompatibilis szeretnél lenni, akkor mindenképp kell első és hátsó fék is, prizma a kerekekre, első és hátsó lámpa és csengő.Remélem nem hagytam ki semmit
-
Cathfaern
nagyúr
válasz vendingo #30854 üzenetére
28mm széles külső szinte 100%, hogy bele fog menni a mostani felnidbe. Szerintem annál vékonyabbat magyar utakra nem is érdemes... De itt egy táblázat, ha leméred a felni belső átmérőjét, meg tudod nézni mi a legvékonyabb ami jó lehet: [link]
De egyébként annak sincs akadálya, hogy outi felnit tegyél a trekkingedbe (abba mondjuk nem vagyok biztos, hogy kész outi kerekek is belemennek, de ha fűzetsz sajátot, az biztos jó lesz. Ugye az ágy mérete lehet kérdéses). -
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30857 üzenetére
Nagyon köszönöm a beható választ!
Esetleg tudnál konkrét modelleket is ajánlani? Csak azért, mert gondolom te tudod melyik márkát érdemes venni, nem szeretnék túl drágát, de túl gagyit sem. A kerékszett szerintem is jobb lenne. Ezt néztem például: [link]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz freelanced #30859 üzenetére
Sajnos abban már nem tudok segíteni Ezeket is csak azért tudom ennyire, mert hasonló cipőben járok mint te (SS/Fixi-t tervezek építeni), de egyelőre nálam erőforrás hiány miatt elakadt a művelet. Szóval kb. addig jutottam, hogy miket kéne majd beszerezni, de az már nincs meg, hogy pontosan milyen típust érdemes.
vendingo: szívesen. jelenleg én is egy trekkinget hajtok 28mm-es külsőkkel
[ Szerkesztve ]
-
XmoD
aktív tag
válasz lsebestyen #30862 üzenetére
-
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30861 üzenetére
Ja értem, köszönöm!
Te hogy tervezed? Új vázat veszel, és úgy építesz, vagy használt bringából/vázból?
A HR vázakról tudtok valamit?
Ezt néztem ma: [link]
Az ára egész jó, elvileg Cr-Mo és Peugeot bár nem tudom, hogy ilyen színterezett váz vásárlásnál, honnan lehet biztosra menni.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
zoli03
őstag
válasz Cathfaern #30857 üzenetére
"hátsó kerékre két lánckerék (flip-flop mindkét felére)"
A fix oldalra kell lánckerék+kontraanya, az SS oldalra meg egysebességes racsni.
freelanced: valami körülbelüli árat írhatnál, mert van ezeknek az alkatrészeknek az ára elég tág határok között mozog.
[ Szerkesztve ]
-
Rhino666
őstag
Ilyen Echowell U4W vezeték nélküli computert szabad-e venni? Járnak hozzá a szükséges kiegészítők (gondolok itt a vezeték nélküli érzékelőre) vagy azokat is külön kell beszerezni?
Rich enough to buy an iPhone, smart enough to not buy one.
-
-
evilskati
aktív tag
válasz freelanced #30868 üzenetére
Az a baj ezekkel a régi vázakkal amit nézel, hogy fixi felhasználásra nem lesznek jók, mert kanyarban le fog érni a pedál, ahogy tekersz.
Neked olyan váz kell, amin csúszópapucs van. [link] [link] [link]
Az alapból ilyen papuccsal gyártott vázakon általában magasabban van a középcsapágy, és nincs akkora esése a láncvilláknak, ahogy ezt korábban írta már valaki. Na meg ahogy húzod a papucsban a kereket, úgy állítod be a láncfeszességet.
Az ilyen papuccsal rendelkező vázakon valószínűleg szűkség lesz egy külön láncfeszítőre, viszont ugye az ilyen vázakon lejjebb van a középcsapágy, így a hajtókar és a pedálok közelebb kerülnek az aszfalthoz, ezért csak akkor ajánlanék ilyen vázat, ha SS módban használod, mert ilyenkor egy kanyarban nyilván amerre dőlsz, az a pedál lesz fent. (Ezt fixi módban nem lehet megtenni az állandó hajtás miatt)
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Rhino666 #30869 üzenetére
Ennyiért nem érdemes vezetéknélkülit venni, mert szar. Tapasztalatból mondom, 2 év alatt volt 3 különböző vezetéknélküli órám, de mindegyiknek volt valami nyűgje, főleg az hogy magasfesz mellett meghülyült. Vettem 4500 forintért egy drótos sigmát, teljesen jó, 15 perc alatt esztétikusan felraktam a vezetéket is.
-
freelanced
addikt
válasz evilskati #30873 üzenetére
Köszi! SS bringát tervezek, de nem szándékoztam beiktatni láncfeszítőt. Azt hittem, hogy csak az ejtőpapucsoshoz kell láncfeszítő.
Ebben az esetben hol és milyen vázakat, bringákat nézegessek? Mert gondolom ez a fajta hátrafelé csúszópapucsos ritkább mint az előre csúszó.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #30872 üzenetére
Az, hogy mindenféle rádióhullám zavarni fogja, nagy eséllyel a maximum sebességet sose írja ki pontosan, előfordulhat, hogy az asztalra lerakva is mér a szobában (tapasztalat).
-
imyourfriend
őstag
válasz zoli03 #30877 üzenetére
Nekem most egy madzagos van amúgy fent (elrontja az országútit rendesen), de ilyenről nem hallottam hogy magában is mért volna egy óra. Ezek szerint a vdo mc 1.0+ még jól csinálta a dolgát, csak nagyfeszültségű madzag alatt mért 105-110km/h-s maximum sebességet, máshol rendesen tette a dolgát (onnan jöttem rá, ha nem haladtam magasfeszültség alatt akkor nem mért mindenféle maximumot ). Sajnálom azt az órát, de nincs mit tenni. Majd reménykedek hogy a node jobb lesz (amennyibe kerül annyi pénzért muszáj neki).
[ Szerkesztve ]
-
pengemetal
aktív tag
válasz imyourfriend #30878 üzenetére
Nekem pulzusmérő mellett mutatott simán 5-7 km/h-t egy aldis vezeték nélküli
Ha már mérők: most hogy van pedálfordulatmérőm egy ideje, elég siralmasak az eredmények átlag 50-70 között van, oké, hogy nem szeretek pörgetni, de hogy ennyire!?!?
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
evilskati
aktív tag
válasz zoli03 #30876 üzenetére
Abból gondoltam, hogy az összes ejtőpapucsos SS bringán láttam eddig, mondjuk, ha nincs rá szükség akkor minek rakják rá?
Ha építeni szeretne, akkor figyelni kell a láncvonalra is, tehát úgy kell összeválogatni az alkatrészeket, hogy az első és hátsó lánctányér egy vonalban legyen, vagy nem jól gondolom?
-
-
zoli03
őstag
válasz evilskati #30881 üzenetére
De ez előrenyíló csúszópapucs. Bár valaki szerint nem teljesen csúszópapucs, de a láncot tökéletesen meg lehet vele feszíteni. Aki ilyenre láncfeszítőt rak, annak valami baja van, teljesen felesleges.
Igen, fontos a láncvonal, de azt flip-flop agynál a monoblokk tengelyhosszával tudod beállítani, vagy ha van lehetőség, a hajtóművön kívülre vagy belülre is rakhatod a lánctányért.
-
evilskati
aktív tag
válasz freelanced #30882 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ezt hívják ejtőpapucsnak, de javítsatok ki ha tévedek. A csúszópapucs meg ami hátrafele nyitott, szerintem nincs előrefele nyitott csúszópapucs.Zoli03: Oké, akkor én voltam képzavarban, bocsánat, ha valakit megkevertem, és köszi a felvilágosítást!
[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
Na mindegy, kérdés, hogy keressek valami használt bringát alapnak, vagy a nulláról építsek.
Milyen vázak jönnek szóba?
Amiket én "találtam":
-Csepel Royal-t találtam 22.990 Ft-ért, de arról meg azt olvastam, hogy lemezpapucsos ami nem a legjobb, lehet, hogy a régi
Ez a Dunlop. Én kicsit jobban bízok a régi járgányokban, szerintem ott még jobban figyeltek az anyag minőségére, de lehet hogy hülyeség. Nem tudom mi lenne a legjobb megoldás. Szerintetek?
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30885 üzenetére
Itt egész sok fajta vázszett van.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz evilskati #30884 üzenetére
(a hsz értelemszerűen nem csak neked szólt, csak te írtál utoljára a témában)
Nah tegyük tisztába a dolgokat
Szóval ejtőpapucsnak három (fő) verziója van:
vízszintesfél-függőleges (magyar hirdetésekben még nem láttam ilyet, de elvileg létezik)
függőleges
Ezeken kívül létezik a csúszópapucs
Miután a fogalmakat letisztáztuk:
Vízszintes, fél-függőleges és csúszópapucs esetén nem kell láncfeszítő. Fél-függőleges esetén nyilván picit macerásabb a történet, mert kisebb a játéktér, de még megoldható. Legegyszerűbb csúszópapuccsal.Függőleges esetén legegyszerűbb a láncfeszítős megoldás. De nem ez az egyetlen lehetőség. Ha jól választod meg az első lánctányér, illetve a hátsó lánckerék méretét (nyilván paraméter a láncvilla mérete is), akkor ki lehet sakkozni úgy, hogy pont akkora lánc ami kijön egész szemekkel. És akkor pontosan akkor fog feszülni a lánc, amikor berakod. Létezik fél láncszem is, ami egy picit könnyít ezen. Hátránya, hogy így nagyon leszűkülnek a használható áttételek, illetve ez esetben flip-flop agynál nem lehet eltérő fokszámot alkalmazni. Egyébként léteznek erre kalkulátorok, szóval ha valaki mindenképp függőleges ejtőpapucsos vázat szeretne láncfeszítő nélkül SS-re átalakítani, akkor megoldható az is De nem ajánlott.
-
freelanced
addikt
válasz Cathfaern #30890 üzenetére
Kösz az infót, így tiszta lett
zoli03
Értem. És szerinted jók ezek a vázak? Egyébként a neten találtam Royalt is 22.990-ért, bár ugyan ennyi a Torpedo is. Miben különbözik a kettő.
Szerinted vegyek egy új vázat? Vagy használt bringából építkezzek? Te mit tennél a helyemben?
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
deicide
veterán
válasz pengemetal #30880 üzenetére
Milyen átlagsebességhez tartozik ez az rpm átlag? Nekem is simán tud 60 alatt lenni ha 52/11-el megyek Fintessel 32km/h körül.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zoli03
őstag
válasz freelanced #30889 üzenetére
Gondolom valamilyen kínai acélvázat matricáznak át. Igen, az 500-as az 50-es, csak valamikor mm-ben adják meg, mint pl itt is. A Royal 3-ért én kicsit sokallom a 30e-t, ugyanúgy acél, mint a HR, sok különbség nem lehet köztük.
-
TayRol
veterán
Na, hazaértem, itt a canga.
Azért volt sos a dolog, mert le kellett ugranom Kaposvárra melózni, és betévedtem az Intersportba.
Ezek meg pont le voltak akciózva, és pont volt 53-as méretben.Korrektek voltak, segítőkészek, 1-2 cuccot még kaptam ajándékba, szóval elégedett vagyok. Lassan megyek, ki is próbálom...
-
freelanced
addikt
A használtak közül ezek vannak:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Ezt néztem még csak ez kicsit fura mert elég rég óta hirdetik:
Esetleg ez:
Ha valakinek van egy kis ideje megköszönném ha rájuk tudna nézni.
Némelyik egész ígéretesnek tűnik, lehet hogy elhozom valamelyiket, bár még átgondolom, hogy veszek egy Csepel Royal vagy HR Design vázat, és úgy építek.Mire figyeljek ha használtat veszek, mik lehetnek a legnagyobb problémák?
TayRol
Majd mesélj, hogy milyen, egyébként nagyon jól néz ki
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
#16729600
törölt tag
válasz freelanced #30897 üzenetére
Miért nem veszel itt nálunk Ausztriában [link] olcsó bringát? Sokkal jobb állapotban vannak,mind műszakilag mind esztétikailag.Persze csak ,ha valahogy megtudod oldani az itteni vásárlást.
-
freelanced
addikt
válasz #16729600 #30899 üzenetére
Ez nem rossz ötlet, és teljesen igazad van. Én is gondoltam rá, csak nem tudom hogy lehetne megoldani, illetve németül se tudok, úgy nehezebb böngészni. Tudsz esetleg segíteni ebben, mert azt megköszönném.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- EAFC 24
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Android szakmai topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Yettel topik
- További aktív témák...
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó