-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Normi™
őstag
válasz K Norbi #47250 üzenetére
Rendben,de picit még várni kell sajnos,még azért használom a Bontrager-t,teszek bele még kb. egy 400km-ert,az olyan 3-4hét nekem,de lehet hamarabb is ha esetleg megyek egy nagyobb kört vagy többet.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
D.Orion
veterán
-
Normi™
őstag
válasz D.Orion #47252 üzenetére
Ez nagyon gázvolt.Erőszak ellen erőszakkal tüntettek és még egy nemzetközi bringás versenyt is szétvertek.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #47145 üzenetére
Annak néz ki, de azért lehet érdemes lenne ellátogatnod egy jobban felszerelt kerékpár boltba, hátha tartanak ilyet. Vagy mérd meg pontosan, hogy neked mekkora kell és úgy rendeld.
(#47176) fpeter07: Azért nagyon nem mindegy milyen terepről és milyen montiról beszélünk. 40 felett terepen menni, nem feltétlenül nagy kaland, persze nem kezdőknek, hanem tapasztalt montisoknak. Van olyan terep ahol az 50km/h nem veszedelmes, míg máshol még a 30-hoz is elég ügyesnek és bátornak kell lenni. Hármashatárhegyről lefelé, nem durva, olyan közepes terepen 50-60 között szoktam jönnni. Én ezt nem érzem veszélyesnek, barátnőm, pár ismerősöm meg bolondnak tart.
Sok gyakorlás, megfelelő kerékpár és persze kell egy kis bátorság, bevállalósság is. Van olyan ismerősöm aki szintén a 90-es évek közepe-eleje óta montizik, de annyira nem mer lefelé jönni, vérmérséklet kérdése is. Amit kerülni kell, az a tapasztalat nélküli bevállalósság, túlzott vakmerőség, ezekből vannak a legnagyobb perecek és legnagyobb sérülések.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz D.Orion #47252 üzenetére
Itt a budai oldalon is vannak ilyen szintkülönbségek.A védőfelszerelés viszont úgy látszik a befutó után is elkellet.
(#47254) Runner_fxr...én legtöbb 75km/h-val ereszkedtem aszfalton és én is úgy gondolom bolond vagy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #47254 üzenetére
Ha már tempó, nem semmi ez a fickó. [link] Elsőre nem bírtam felfogni a videót.
-
Normi™
őstag
Csak nézegetem ezt a sportcontact-ot Mennyire biztonságos ez a gumi?Rosszabb minőségű,poros,kátyús útra jó lehet?Nem csúszik kanyarban vajon?
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz gergo5991 #47258 üzenetére
Most már az lesz,még akár az Isis-nek is,nagyon gyökér dolog volt ez részükről,futballultrák szervezték,lengyelek,csehek meg azt hiszem a szerbektől a grobari volt jelen,a partizán utlrái,nem igazán értem,hogy miért jó törni-zúzni az ellen,hogy mások esetenként törnek-zúznak,ez csak a balhéról szólt
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #47255 üzenetére
Az se kevés. Aszfalton is lehet esni.
Azért egy ilyet bevállalnék egy seggrakétával [link](#47256) fpeter07: Ez már más kategória, azért azt se felejtsük el, hogy egy 200+ mm rugóutas profi Downhill kerékpár is komoly fegyvertény lefelé. Nyilván nem leszel profi szinten, de ha van egy ilyen bringa segged alatt, van lehetőséged sokat és komoly pályákon gyakorolni, akkor azért lehet fejlődni. Egy mezei xc-s nek nyilván felfoghatatlan tempó.
Acef: A kék vonal a mérvadó, csőközéptől csőközépig.
-
gergo5991
őstag
válasz Runner_fxr #47262 üzenetére
azannyát, ez asztány nyomja neki szépen. A kormánycsövön bal oldalt az egy karóra vagy valami lámpa?
Nekem már 50km felett könnycsíkos az arcom, bár gondolom alap dolog ezeknél a szemüveg
Laknám a tájat[ Szerkesztve ]
-
bammbula
tag
válasz Runner_fxr #47262 üzenetére
Lefele még oké, na de visszafele...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #47262 üzenetére
(Korrekciós szemüveg miatt) bringás szemüveg és sisak nélkül rengetegnek tűnt az a 75.Patakzó könnyeim voltak a legnagyobb akadály.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
TakiUZ
tag
válasz Hasaggymeg #47268 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Vasinger: Csak azért írtam, hogy összeállt, mert pénteken raktam fel egy képet a dobozból kivett állapotról
Persze még kap egy normális pedált (talán egy PD-M520-t).
Többen írtátok, hogy a Cube-otokban volt egy kis nyolcas. Én is bevittem szervizbe, hogy nézzék át az egész gépet, a szerelő ki akarta centírozni a hátsó kereket, de azt mondta, hogy maga az abroncsban van a 8-as. Több Cube-nál is találkozott a jelenséggel. Ez azért érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TakiUZ #47269 üzenetére
Pár kör után (mondjuk 3-500km) kellene majd megnézd a küllők feszességét.Addigra beáll a kerék.Ami az abroncsot illeti,az nem a Cube hibája,olyanok az abroncsok.Én már vásároltam elég drága gumiköpenyt is amelyben csavarodás volt.
(#47263) gergo5991...valami hiper-szuper dzsípíeszes óra lehet.
Ezeknek száznál még egy kis tapizásra is jut idejük.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bammbula
tag
válasz Hasaggymeg #47270 üzenetére
-
Rottweiler89
aktív tag
Eddig ez a termés...
Üdv: Rottweiler89
-
_NCT
őstag
Érdemes kiadnom + 10k-t külső gumira, ha nagyjából csak városban, aszfalton használom a bringát és nagyon néha földút, kemény terep soha nem lesz?
Azért kérdezem, mert jelenleg 1.95-ös külső gummák vannak a bringán, ez aszfaltra szerintem sok. 1.5-ös gumi előnyét meg lehet érezni, vagy annyira nem jelentős a különbség?
-
superecneB
őstag
Orr-nehéz bringának milyen kitámasztást javasolnátok?
Elsőre a két lábbal rendelkezők jutottak eszembe de az a helyet, hogy ebben az esetben az első kerék - lábak háromszögön támaszkodna a bringa. Félő, hogy a sok sok cuccal megpakolt első kerék kénye kedve szerint elfordulna amiből zakó lesz.Általában hátul nincs teher, egy ilyesmi állapotot képzeljetek el:
[link]
Vagy inkább ilyet, hiszen egy hasonló első csomagtartó van amire fel van erősítve egy kosár, amit nagyjából 5-6kg terhel (könyvek pl)
[link]Probléma, jelenlegi egy oldalas kitámasztó elég magas szögben tartja a bringát (olyan 80 fok körül). Ha az eleje elindul valamelyik irányba akkor tuti borul. Ha erős szél van a bringa baloldaláról tuti borul.
Eredmény, Suzy a bringa, karcolódik, horpad stb.Nem tudom hogy az lenne a jobb ha kisebb szögben állna 1 lábas támasztással, vagy 2 lábas támasztással, de első kerékkel lefelé. (ez biztos, hisz a bringa geometriája ilyen erőkart adna ki 2. képhez hasonlóan)
-
Because
őstag
válasz Rottweiler89 #47273 üzenetére
az a sor az mi ott?
amúgy én nem erőltetném helyedben a 10 sebit, simán jó egy ilyen gép 8-asnak (tovább is bírnák az elemek)
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Rottweiler89 #47278 üzenetére
az a 7 sebességes HG41...
ezzel lefelé fogsz menni leginkább, teljesen felesleges 10 sebesség, egy jobb 9 sebis váltóval szerelt 8-as sor. legalábbis én ezt csinálnám. előre pedig csak 1 tányért raknék.
[ Szerkesztve ]
-
goldnarmz
aktív tag
válasz gergo5991 #47263 üzenetére
Az egy Polar RS800(CX).
(#47280) Rottweiler89: Az egyenes kormányt nem igazán értem, egy riser kormány jobban illett volna a masinához. Jó lesz az a sor, ne aggódj! Még a végén rábeszélnek a 6-osra, mer' ezzel úgyis csak lefelé mész.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Rottweiler89 #47280 üzenetére
azt hittem elnézted, te tudod mit építesz
vannak haverok amúgy akikkel menni fogsz cangázni? már csak azért is kérdezem, mert sokat jársz ide tanácsért és egy DH-ás társaságban tudnák mi mire való és az elemeket is könyebb lenne beszerezni. viszont pajtik nélkül nem lesz olyan jó és fleesleges ennyi pénzt beleölni...
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz goldnarmz #47281 üzenetére
Azt mondod trendibb lenne riser-el? De ehhez akkor másik stucni kell, ugye? Akkor maradok a 3x10-nél.
Because
Nem, nem néztem, csak a mostanin már kopott a fogas...
Igen, vannak haverok, és szervizes is, de nekik nem DH gépük van. Nekem nem felesleges, hiszen egy álmom válik valóra, ha összeáll a bicaj![ Szerkesztve ]
Üdv: Rottweiler89
-
goldnarmz
aktív tag
válasz Rottweiler89 #47284 üzenetére
Nem csak az, hogy trendibb, de el nem tudnék képzelni egyenes kormányos Freeride gépet. Nekem rohadt kényelmetlen lenne, pedig nagyon hasonló gépem van ahhoz, amit most összeraksz. Egyenes kormány inkább mászós, XC gépekbe való. FR-ra riser, és ha lehet, minél szélesebb. Markolatról ne feledkezz meg a nagy vásárlásban!
Ez a Funn stucni nekem nagyon nem gyerebe, ráadásul 0 fokos emelésű, ami az egyenes kormányoddal - számomra - pláne elképzelhetetlen. Amúgyis utálom ezt a márkát. Vagy 10 éve használtam pár terméküket, egy hátsóagy kivételével mind lekerültek a bringáról egy éven belül. Nemrég vettem ezt és ezt. Eddig is riser kormányom volt, de ez jóval szélesebb, és nem hittem volna, de sokkal kényelmesebb. Mászás is könnyebb. Persze itt 1-2 arcnak elképzelhetetlen, hogy ilyen géppel azt is lehet, de fogsz. Hidd el. Hiszen fel is kell menni oda, ahonnan lezúzol. Gondolom, nem helikopterrel visznek fel.
Végülis milyen teleszkóp lesz a bringádban amúgy?[ Szerkesztve ]
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz goldnarmz #47285 üzenetére
Akkor megfogadom a tanácsod. Markolat...
Kormány változtatva, de 45, vagy 60mm-es stucnit rakjak kosárba?
Mászni is akarok, nem csak lefele jönni vele, sőt, aszfalton is menni fog, így oda gondolom nem árt a sebességi fokozat.
Alighanem Boxxer lesz.Neked milyen géped van?
[ Szerkesztve ]
Üdv: Rottweiler89
-
Because
őstag
válasz Rottweiler89 #47284 üzenetére
remélem akkor sikerül olyanra mint szeretnéd!
nekem most egy cyclocross szerűségen jár az eszem, el is kezdem apránként ha megjött a fizu
-
goldnarmz
aktív tag
válasz Rottweiler89 #47286 üzenetére
Jaaa, hogy duplavállas teleszkópod lesz? Biztos ez? Én biztos nem tenném, de te tudod. Azzal valóban kínszenvedés lesz a mászás... Oda viszont direct mount stucnit kell választanod. Ezekhez sajnos hülye vagyok. Sosem volt duplavállasom. De lehet, hogy kapod a villához.
A stucni hozzát a vázméret és kb. a te magasságod határozza meg.
Én egy őskori Stinky-t hajtok. Ideje lenne lecserélni, mert 12 éves, kőnehéz, és baromira elavult a mostaniakhoz képest. Hiába fejlesztek rajta mindig valamit. De mivel első gazdája vagyok, nehéz lenne megválni tőle. Pláne, hogy egy komolyabb DH szörny árát beletettem az évek során...[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Hasaggymeg #47270 üzenetére
Én félnék 100 al menni bringával! mekkorát lehet már taknyolni ha valami rosszul sül el. Országúti meg soha nem kéne félnék hogy elcsapnak. Én csak bicikli úton merek menne, meg biztonságos helyeken. Rengeteg a hülye autós..
[ Szerkesztve ]
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz Because #47287 üzenetére
Én is remélem!
goldnarmz
Igen, egy tulajt kérdeztem meg, és neki jobban bejött a duplavállas. Ha tényleg direct mountos kell, akkor ez lesz.Milyen adapter kell nekem? Illetve mindjárt felhozom a vázat, kiszedem a tagot, és lemérem milyen hézagoló kell...
[ Szerkesztve ]
Üdv: Rottweiler89
-
syler123
veterán
válasz K Norbi #47289 üzenetére
Hidd el az autósok is ezt gondolják a kerékpárosokról, amúgy én inkább azt mondanám, hogy sok a hülye ember, aki nem tud közlekedni, legyen az biciklis, autós, gyalogos...
A kérdésem még mindig állna, annak is érdekel a véleménye, aki nem rendelkezik, radon, gepida kerékpárral, de ért ahhoz mi a jó felszereltség, váz stb...
3 kinézett kerékpárom van, kb 1 árban, 150-160k között.
Gepida crs 500 2015
Radon Scart 5.0
Bergamont Helix 4.0Melyik ezek között a legjobb ár/értékben? Mi jöhet még szóba?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #47263 üzenetére
Szerintem az egy polar óra. Sisak, szemüveg meg alap ha az ember bringára ül, nem csak a menetszél miatt, hanem a szemsérülések elkerülése miatt.
(#47286) Rottweiler89: Ha elfogadsz egy tanácsot, a coiler vázba nem teszel duplavállast 200mm rugóúttal. 2 okból, egy az, hogy elcseszi a geometriát, mert az nem dh váz, a boxxer-el se lesz belőle dh bringa, a másik meg, hogy nehéz. Ez egy régi All mountain gép, amúgy se könnyű a váz, ne tetézd a bajokat egy dögnehéz duplavállasal. Szimpla vállas 150-160mm körüli villa kell bele, lehetőleg levegős, hogy ne legyen nehéz. A rugózást se fogod tudni rendesen összehangolni úgy, hogy az eleje 200-at mozog a segge meg 150-et. Ez egy halott projetc így, szerintem. 10 sebességes rendszer amúgy nem hülyeség ha változatos terepen akarod használni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #47292 üzenetére
Ha mindenképp duplavállast akarsz, akkor legalább egy stinky váz kéne, nem a coiler.
-
Rottweiler89
aktív tag
válasz Runner_fxr #47292 üzenetére
Nem mindenképp, de alig lelni hozzá 1 1/8-ados villát jó áron szimplaválasból...
A váz most fent van a szobámban. Kiszedtem a tagot, mit mérjek le a hézagolóhoz? Meg honnan vegyek méreteket, hogy az alkatrészek biztosan stimmeljenek?
[ Szerkesztve ]
Üdv: Rottweiler89
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #47262 üzenetére
Outin 40 felett szerintem halálfélelmem lenne. Anno az új montimat is órákig tartott megszokni (alacsony kormány, más geo).
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #47294 üzenetére
Értem, de hidd el, hogy nem lesz jó a duplavállassal. Először biztos úgy fogod érezni, de hamar eladás lesz belőle, mert amit akarsz az nem fog összejönni. Ez így nem igazán lesz tekerhető bringa, csak lefelé.
A rugóstag befogójának a belső átmérője kell, meg és annak a hézagolónak a hossza is.
Bár én még mindig azt mondom, hogy inkább eladnám és egy könnyebb, modernebb vázra építkeznék. -
fpeter07
veterán
Most versenygumik vannak nekem, de nem tudom mi lesz, ha elkopnak. 2k+ felett még nem vettem gumit. De ismerek olyan esetet is, hogy a külső gumi drágább volt, mint a kerékpár. (régi outi, talán 1000 Ft-ért vették, a gumi 1000 Ft/db volt) Egyébként szerintem nem érdemes.
-
nagyúr
válasz fpeter07 #47295 üzenetére
Pedig rohadt nagy feeling vele csapatni lejtőn lefelé mikor rendesen ráhasalsz hogy minél aerodinamikusabb pozíciót vegyél fel.
Egyedül a kátyúk amik veszélyesek tudnak lenni, arra baromira kell figyelni. Múltkor mikor ilyen 60 feletti tempóval lejtőztem Tés mellett ott igen rossz volt az út, kegyetlenül kellett nézni merre rakom a kereket mert igen nagy bukás lehetett volna a vége. Szóval megvolt az adrenalin löket.Gumiból nekem pont jó drága van de elégedett vagyok velük (10k/db). Nem mellesleg talán a várható élettartama is több lesz a 330TPI-s külsőnek mint a gyári 60 TPI-snek.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Politika
- E-roller topik
- Milyen egeret válasszak?
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- DJI Air 2s drón 4 portos töltő, 2 portos autós töltő, tűzálló akkumulátor-táska
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest