-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
válasz Tothgera30 #52251 üzenetére
Sziasztok, gephiany miatt egesz nyaron nem igen tudtam forumozni, most is csak telefonrol irok.
Jo hir hogy tegnap lett meg a nyári 1500km, rossz hir hogy elromlott a kozepcsapagyam. Hollowtech 2 esem van, ugy tudom nem szerelheto szet, bar egy 13 euros alkatreszrol van csak szo. Tekeres kozben recseg ropog. Voltam kisebb turakon a nyar folyaman, sikerult kifogni egy 40-50km-es sik utat, 27-28 as tempoval, bar lessz ez meg jobb is ha egyedul fogok menni. A smart sam gumi elegge kopottnak tunik 3000km utan, bar azt hittem nagyobb az elettartama. Balesetmentes kilometereket kivanok mindenkinek, par het mulva ujra jelentkezek -
hszilard666
veterán
Sziasztok!
Most hogy jön a jó kis hüsi idő, gondoltam edzésbe hozom magam, de két cucc még hiányzik hogy útra kelhessek. Keresek még sisakot, és kesztűt, lehetőleg nem újjatlant, hogy ha eltaknyolok akkor ne törjem össze a kezem Sisakból milyet érdemes venni? Tudtok boltot mondani nekem budapesten ahol sok féle van és fel lehet próbáni?
Köszönöm!AKCIÓ! ELADÓ METALFISH T60 ITX + RISER tinyurl.com/36ex7xtm
-
Normi™
őstag
Szerintetek egy Dt Swiss370 agy megér ekkora árkülönbséget egy Shimano Xt-hez képest?
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
VIPowER
senior tag
Sziasztok.
Van egy kis gondom. Hajtókart szednék le de: Annyira rá van szorulva hogy a hajtókarleszedő a menetet egyszerűen kitépte. Ennyi. Kérdés, hogyan tovább? -
anorche1
őstag
válasz VIPowER #52255 üzenetére
Ha hajtásoldali, akkor csapágylehúzóval letudod szedni (én pont tegnap szedtem le vele az enyémet). Ha viszont baloldali, akkor azon kívül hogy flexszel levágod, nincs más ötletem, ott nem nagyon tudod beakasztani a csapágylehúzót.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Normi™
őstag
válasz Tothgera30 #52257 üzenetére
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
MineFox54
őstag
Sziasztok!
Most hétvégén Nyakvágó futás Ballószögön, Kecskemét mellett!
Ami titeket érdekelhet, az a 21 km bringa! Kiváló edzésnek, ugyanis az igazi fosóhomokban megy a pálya.
Várunk mindenkit szeretettel! -
VIPowER
senior tag
Bevallom megpróbáltam a brutál megoldást is = Fa+kb3 kilós kalapács. Nem hatotta meg teljes erőből sem, pedig nincs odahegesztve. A hajtókar fogaskerekei az öszeillesztésénél elváltak, de le nem jött így sem. "Nem kár a hajtókarért" De majd próbálkozom az ötletek alapján.
-
G@ben
addikt
Sejtem a választ, de létezik olyan stucni, ami gyorsan, akár egy mozdulattal feljebb emelhető pár centivel? Nem forgatható, mint az elterjedt megoldások. A hétköznapi kormánybeállításom egy hosszabb túrán már kicsit kényelmetlen, de nem akarom állandóan leszedni, távtartót alárakni, visszarakni.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
-
-
Acef
addikt
#52271 + csúnya
Egyébként nem a geometria/méret + a markolatod vacak? Nem amiatt érzed alacsonynak a sportosnál csak néhány cm-el magasabbat, mert fáj a kezed/tenyered/hátad/nyakad?
Ezen a témán sokat rugóztam, 5 féle stucnit próbáltam (állíthatóakat is), és a végén néhány apróbb változtatás hozta a várt megoldást.
- magasabb és rövidebb stucni, így magasabban és közelebb a kormány, + egy ergo markolat (+ egy ki kompromisszumkészség)[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
Tuti nem.
A sportos állás a legalsó helyzet a villanyakon, egyenes, 9cm-es stucni. Ha ezt felemelem 2 centivel, akkor túrához jó, de sportosnál kanyarban nem érzem, hogy tapadna a kerék, nem terhelek rá eléggé. Ha ezt a 2 centi magasságot lehetne gyorsan állíthatóvá tenni, meg is lennék.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
cseter
tag
Sziasztok egy kérdés mai tekerèsnèl észre vettem hogy az első kerékagyam jobb oldalán lévő porvedő nincs a helyén visszanyomkodtam mert még volt vagy 15 km-erem hazáig amire hazaèrtem meg láttam hogy elég nagy mennyiségű zsírt dolgozott ki magából, ez mi vagy ez csak úgy le tud jönni? Mit csináljak vele?szerk.:a kerékagy shimano hb rm66
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #51933 üzenetére
Voltam ma egy 50km-es karikát tekerni hegyen. Nem sok időm van mostanában, de ma sikerült végre normálisan kipróbálni az új bringát. Baromi nagy élmény volt, ez a bosch középmotoros megoldás brutális. Nem vagyok most a toppon edzettségileg, de úgy mentem mint egy top versenyző. El is fáradtam rendesen, mert csak ott kértem a segítséget ahol már nagyon fáradt voltam. Kipróbáltam pár hihetetlen durva köves emelkedőn Turbo módban, mindenhol felmentem nagyon durván, eszméletlen élvezetes, hogy olyan tempóban mész fel mindenhol mint egy profi versenyző. Jó nyilván ez csalás, de megvan azért az edzés része is, mert szinte abba se akarod hagyni a bringázást, annyira tökély ez a technika és legalább annyit tudtam menni amennyit akartam, nem kellett kisebb kört mennem. A motor nyomatéka nagyon okosan van beállítva, 4 fokozat van, Eco, Tour, Sport, Turbo. Eco mód arra elég, hogy ellensúlyozza a plusz kb 8kg-os többletsúlyt és egy egész kicsit hozzátegyen. Tour-on már tol rendesen, közepes emelkedőkön is. Sport-ban már szinte a falon felmegy, a Turbo meg elmebeteg. Elkapar a kerék ha nem figyelsz és jöhet bármilyen emelkedő. Össze sem lehet hasonlítani egy agymotoros ebike-al, ez sokkal kifinomultabb, jóval erősebb, nem véletlenül alkalmazza az összes valamire való gyártó ezt a megoldást.
Az aksi is jól vizsgázott, volt egy Normafa, majd egy Hármas-határ hegy feltekerés is az útvonalba. Még maradt 20% az aksiba mire hazaértem. A töltés 0-ról kb 2-2,5 óra.
29"-es össztelós megoldás is jól vizsgázott, 120mm rugóút ekkora kerekekkel hihetetlen jó. Talán egyetlen negatívum, hogy ha nagyon durvulsz vele, akkor érződik, hogy a Fox32-es nem annyira partner ebben, mert azért van némi rugalmassága a 32-es becsúszónak, de a csillapítása mesés. Fox 34-el már szerintem elég durva AM gép lenne. Vagy egy RS Pike-al.
Amúgy Trail/Light AM-re így is kiváló. A DT kerekek meg se nyikkantak, pedig a bringa nem könnyű, 21,7kg (bár Ebike fullyba ez nem számít rossznak). Én meg 80kg vagyok és kapta lefelé rendesen.
A plusz súly miatt és hogy ez középen helyezkedik el, iszonyú stabil a bringa lejtőzésnél, a Deore fékek is elegendőnek bizonyultak. Ami még állati, az a középmotor láncvezetése, láncleesést hírből sem ismeri, akárhogy mész vele, az RD-M786 Deore XT váltóval kiegészítve tökéletes, szinte nincs is hangja a láncnak lefelé csapatáskor, olyan feszes. Ha a váltón a kis rugófeszítő kapcsoló is be van kapcsolva, akkor meg szó szerint egy csörrenést nem hallani a lánc felől. Ez is baromira tetszett. Aminek van egy kis hangja az a motor, az agymotorosnak semmi hangja, de itt azért hallani a működését.
A kormányról állítható nyeregcső is teljesen jól működik, bár nem olyan finoman mint a hidraulikus Reverb, de tulajdonképpen a feladatát ellátja.
Legközelebb viszem a Goprot, nem is a lefelé miatt, hanem ahogy felfelé megy a hegyre.
Most csak pár képet lőttem:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #52279 üzenetére
Nekem ma volt szerencsém egy köves lejtőhöz. Lefelé mentünk rajta, jöttem le az elmúlt hetekben dh pályán elég sokszor, de ilyet még nem láttam. Nem ismertem az ideális ívet (már ha létezik ilyen sz.r úton). Meg sötétedés környékén mutattak egy gyökeres utat is. Nem vészes, 30% körüli és 30 centis letörések vannak rajta. Ott felfele ebikeal már triálos múlt kell.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #52279 üzenetére
Jó látni,hogy tud valaki elfogulatlanul is írni bringájáról. Amúgy ezeken milyen lánc van? Rendes bringa lánc,vagy valami keményebb? Kíváncsi vagyok mennyire koptatja a motor és az a plusz ~8 kg a láncot,hátsó sort.
(#52278) cseter...annak nem volna szabad lejönnie,de ha le is jön akkor sem nyomja ki az egész zsírt a kónusztól,hisz nem az a gumi tartja ott azt,az csak porvédőként szolgál.Töröld meg rendesen azt a vállat ahova beakad,meg a porvédőt és told vissza. Ha nem sérült annak ott kellene maradni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Frenky89
őstag
válasz Hasaggymeg #52282 üzenetére
Áhh, sejtettem, hogy ilyesmi lesz a forrásod.
Tehát, FC-M672 40/30/22 kiosztással FC-M670 42/32/24 helyett, vagy FC-M670 marad és csak a kiosztás változik 40/30/22-re?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #52279 üzenetére
Köszönöm az írásod, nagyon tettszik. Bár alapvetően e-bike/pedelec nagyon távol áll tőlem (nehéz, drága és bonyolult), ettől függetlenül ez a kis Berga, nagyon bejött. A DT kerekek pedig nálam egy 11kg körüli bringában lesznek (cakk-pakk), ha neked megfelelt akkor nekem örök élet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani jó minőségű hátsó lámpát? Esetleg szerintetek megéri javítani a meglévőt? Igazándiból az lenne a gondom, hogy ha nem is használom a hátsó lámpát egyszerűen lemerül, természetesen kikapcsolt állapotában. Ez javítható lehet? Nagyon elégedett voltam vele, mert nagy a fényerő és jól is néz ki a bringán. Csak zavar ez a merülés, tegnap is cserben hagyott. Nem egy olcsóság pedig, róla lenne szó.
-
zeon.hu
nagyúr
Üdv!
Lehetséges, hogy hátsó agynál feleslegesen és/vagy túlzsíroztak, ezért a görgő lassabban nyomódik az agy falához, ezért néha reccsen?
Fixi, szabadonfutó, csak terhelés alatt csinálja, ezért nem tudom pontosan belőni a hiba forrását, de valószínű az agy. Főleg indulásnál hallani, de ritkán menet (folyamatos hajtás) közben is.#?*@&!
-
cseter
tag
válasz Hasaggymeg #52283 üzenetére
Akkor valami gáz van bár nem értek hozzá meg ma dolgozom de ebből szervíz lesz,amikor észrevettem tegnap hogy lejött nem gumi volt hanem valami műanyag és mögötte láttam a csapigolyókat én meg csak visszanyomtam,na mindegy viszem dokihoz köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz syler123 #52286 üzenetére
Nekem ilyen van és teljesen meg vagyok elégedve vele.Még az elemmerülést is jelzi és bár villogása nincs,nekem soha nem is hiányzott.
(#52287) zeon.hu...nem tartom valószínűnek,hogy túlzsírozás miatt kopogna.Szerintem olyan nem is létezik!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #52283 üzenetére
Elég sokféle bringám volt már, sokat terepeztem, érzem mik a gyengeségek, de valóban nehéz amúgy elfogulatlanul írni egy ilyen bringáról. Ha olyan ember ráülne akinek előtte csak egy alap merev xc montija volt, szerintem nem tudna belekötni semmibe. Nekem is nehéz, de azt érzem, hogy csapatás közben nem olyan merev a szerkezet mint a 27,5-es 140mm-es AM bringám volt. Vagy mint egy 160mm-es Enduro gép, amivel tulajdonképpen nincs is probléma, mert amire ezt kitalálták arra tökéletes, az más kérdés, hogy volt már csapatósabb gépem is és ezt ki tudom bringázni lefelé, ez nem a bringa hibája. Bár szerintem egy masszívabb villával biztos más lenne, A 29"-es kerékméret és 32-es becsúszó nem a vadulásról szól, amúgy 27,5-ös kerekekkel a 140mm-es villa merevebbnek érződött mint ez a 120mm-es 29-es méretben. Pedig ugyanúgy 32-es becsúszóm volt ott is. Csak ugye itt hosszabb a villa a nagyobb kerék miatt, nagyobb az erőkar. Ide már elkél egy legalább 34-35-ös becsúszó ha durván akarom használni.
De azért ezt nem úgy kell elképzelni, hogy nem bírja, jót lehet vele menni lefelé is, sokan szerintem nem éreznék ezt negatívumnak, csak akinek van tapasztalata egyéb kategóriákkal is.
Meg aztán ez az elektromos rendszer is akkora élmény, hogy megint csak nehéz a kevés negatívumra figyelni.
Láncból elvileg egy külön ebike-ra gyártott KMC X10E van rajta, ezzel tapasztalatom még nincs, hogy mennyivel erősebb, ránézésre egy normál, jó minőségű bringaláncnak tűnik. Egyébként valóban nagyobb terhet ró a motor a hajtásra, Turbo módban az emberi erő kb háromszorosát teszi hozzá a motor. Alsó kategóriás váltóval használhatatlan lenne ez a rendszer, mert ekkora terhelés alatt recsegne ropogna a lánc váltás közben. Itt is csattog rendesen néha, amikor gyorsítás közben, nagyobb rásegítés mellett váltok. Biztos vagyok benne, hogy a sort hamarabb meg fogja enni a lánc mint egy normál bringán (HG50-es 10 sebességes Deore van rajta). Hogy a lánc meddig fogja bírni arról még nincs tapasztalatom.Tothgera30: Hát egy ilyen rendszer valóban nem olcsó, kb 600k a bosch rendszer, ennyivel dobja meg a bringa árát. Persze ez a legerősebb performace line, gps-es nyon kijelzővel.
Az hogy nehezebb szerintem nem gáz, amíg rásegítéssel használod, lefelé is ad stabilitást pluszba.
Én javaslom, hogy aki teheti jöjjön el a csillebérci tesztnapra, ott ingyen lehet próbálni emtb-ot is. Érdemes a rendezvény előtt regisztrálni az adott kiállítónál, mert a helyszínen akkora az érdeklődés, hogy nem biztos, hogy hozzá lehet férni. A kerekekkel szerintem sem lesz gondod. -
Frenky89
őstag
válasz Runner_fxr #52279 üzenetére
Szóval azt mondod jó dolog ez a hátsó váltó stabilizátor? (A többit el se olvastam.)
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #52289 üzenetére
Ugyanilyen lámpám van, elég erős fénnyel rendelkezik és én is elégedetten használom mikor fel kell dobni.
Més que un club!
-
syler123
veterán
válasz Hasaggymeg #52289 üzenetére
Köszi, hát a villogó hiányozna én mindig azon használom. Még meggondolom.
Viszont megtaláltam a Gepida hasonmást, gondolom ez is kínai, csak átmatricázva, akár jó is lehet. A tartója más, egyébként nagyon hasonlít.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #52290 üzenetére
Persze, de ha nem kellene időnként felvinnem a 3. emeletre (néha lifttel), ha nem otthon vagyok, akkor biztos kipróbálnám, de így nekem kiesik. Persze, ugyan ez a teleszkóp, és kerékszett lesz, szóval biztosan kiszolgál, főleg hogy nagyon light XC-ben megyek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Yodafon
senior tag
\o/
I'm gangsta!
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Merida összteleszkópos kerékpár
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care