-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szjoci
őstag
válasz szatocs #76687 üzenetére
Nálam is porosodik már lassan egy éve a polcon... Egyszerűen nem tudtam ösztönös mozdulattá tenni az oldást, ha nem volt vészhelyzet akkor szinte biztos hogy eszembe volt és oldottam időben, de ha hirtelen kellett (volna) oldanom akkor az esetek zömében csak le akartam lépni róla. Ezt követte a pánik, majd jobb esetben sikerült kitépnem a lábam, rosszabb esetben borultam. Az utóbbiból volt több
De még egyszer tutira neki fogok ugrani, mert amúgy nekem is bejönJobbulást!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #76702 üzenetére
Én azért nem szívesen ülnék vissza egy javított karbonvázra. Nyilván egy beszakadt csövű alura se, de ott inkább a horpadás a jellemzőbb, ami meg annyira nem gáz.
-
szatocs
őstag
válasz Jester01 #76699 üzenetére
M betű nincs rajta, de így néz ki.
(#76700) -=RelakS=- - pont a héten lazítottam rajta, lehet még nem ártana kicsit.
=== Szatocs ===
-
6030D
Ármester
Akkor a videó: méhecske
StLui: én még mindig azt mondom, hogy próbálj ki előbb egy merevet ugyanazon a túrán. Ettől függetlenül a linkelt karbon Ghost és a korábbi Giant is jó lehet.
szatocs & szjoci: ha 520-as a pedál, akkor 3000-ért átveszem, ha nagyon útban van.
Runner_fxr: egy ismerősöm maratonozik javított Merida karbon vázzal, a tám- vagy láncvilla törött el, nem tudom pontosan, de nincs vele baja. Mondjuk az nem egy mai váz, lehet, hogy vastagabb eleve benne az anyag, így jobban is javítható, mint a vékony mai vázak.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Strezi
őstag
Csak sajnálni tudom, akinek az SPD-több gondot okoz mint élvezetet Igen, gyakorolni kell vele, és fontos hogy elég lazára legyen beállítva. Nekem talán a legfontosabb allatrész a terepen.
Egy jó gyakorlat pl. sima úton megállás, úgy hogy mindkét lábbal egyszerre ugrasz ki és érkezel le. Jól bevési a bokafordítást. Ugyancsak fontos az egyensúlyozás, meg kell tudni állni egy helyben mondjuk városba lámpáknål. Ez terpen is segít abban, hogy előre tudd mikor nem tudod már testből korrigálni a dőlést, több időd lesz oldani. Engem országutisok okítottak, és alap volt hogy az ember nem dől el ha megáll mint egy krumpliszsák. Akár otthon lakásban is lehet gyakorolni a bringán az üvegasztal meg a kristályos szekrény között
Gumileszedő, az mi? Érdemes kkcsivel többér megvenni a kevlárszalagos külsőket és akkor kézzel lehet levenni. Jó tanulás itt is, ha emberfia váltogatja pl. Az országitis meg a terep külsöket. Nem mindig volt olyan luxus hogy kereket vagy bringát cseréljek Ugyancsak, nem biztos hogy aki nem foltozgat belsőt az nem is tud, csak pl. többre értékeli(már) az idejét annål, hogy egy háromszáz forintos cserealkatrészt javítson
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
ivana
Ármester
Karbonra nem igaz, hogy a régebbi bármiben is jobb lenne...
Strezi: A flying dismount se rossz SPD-vel kicsit nehezebb, mondjuk férfivázas kontráson még durvább, ahhoz már tényleg rendes gyakorlat kell...
Én szoktam belsőt foltozni ha lehet, úgyis meg kell nézni hol a lyuk, hogy nem maradt-e a gumiban tüske, utána meg az az 1-2 perc semmiben nem több, a belsők ára jelenleg pedig elég brutál errefelé lassan ilyen 1200 körül van outiba bármilyen értelmes márka (főleg cst, mindig cst használok bevált ) A hajtogatós a tanyabikeomba nem opció, outin meg ballonos 25-ös cst van mert túrázni használom az sincs kevlárosban. -
6030D
Ármester
válasz Strezi #76707 üzenetére
Az SPD résszel egyet értek. Nincs valami edzés összefoglalód régmúltból, technika fejlesztésre? Mint a trackstand, meg ilyesmi. Ha már tekerni nem lehet minden nap, akkor ilyennel elszórakoznék.
A belsőcserénél azért nézd azt, kinek mennyi egy belső a fizetéséhez viszonyítva. Egy normális belső boltban 1500-2500 Ft. Volt olyan, hogy egy héten volt 3 defektem. Én is inkább megfoltozom. Ha nagyon akarom, akkor meg tudnám venni az újat is, de minek, ha egyszer két belső árából vehetek egy új láncot. Te máshogy számolsz, mert gondolom órabérben dolgozol, otthon is, így szerelés helyett pénzt is kereshetsz, és jobb az órabéred, mint amennyi egy gumicsere anyagi vonzata. De van akinek ez is spórolás, és otthon nem is tud pénzt termelni, ezért nem veszteség, ha 20 perccel többet szöszmötöl vele a szabadidejében. És max 100 Ft anyagárból megoldja az 1500-2500 Ft-os cserét. Ha két foltig megyünk guminként, akkor akár ~9600 Ft-ot is spórolt, 80 perc többletmunkával. Az meg már nem olyan sz@r órabér.
geotigris9: minek zárja be a kocsit, ha egyszer a bringát sem lopják el, amit múlt héten ott hagyott? 2:25
ivana: nem azért írtam, hogy régi, hogy jobb, hanem hogy vastagabb lehet az anyag, ezért könnyebb összefoltozni, szerintem. Azt hiszem húztak a vázba valami fém betétet és ahhoz ragasztották a karbont, meg kívülről összedolgozták.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
geotigris9
tag
válasz szatocs #76687 üzenetére
Szokni kell én is az elején még elég sűrűn estem vele volt sok "krumplizsák" esés is csak azt tudom mondani gyakorolni kell. A végén ha már teljesen berögzül és nem fogsz gondolkodni rajta hogyan kell oldani, ha nem ösztönből jön akkor nem igen lesz nem oldásból eredő esés. Ha meg nagyon szerencsétlenül szoktál esni és sokat akkor meg nagyon elgondolkodnék test protektorok használatán.
(Ha már ösztönös az SPD használata oda fogsz jutni idővel, hogy nem szívesen mész még alkalomadtán sem taposó pedállal. Most, hogy kinél ez menyi idő intervallum lesz a berögzülés az egyéntől függ. A legjobb ha több bringát is használsz akkor mindre legyen SPD pedál rakva.)
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
ivana
Ármester
Trackstandelni fixin lehet máson nem nagyon, az nem SPD-s dolog, hanem fixis (persze fixizni is lehet spdvel, meg strappel stb. taposóval tilos).
Az a 80 perc többlet munka erősen túl becslés Egy belső ragasztása (a csere időt nem számolva csak a ragasztást) 2-3 perc max.
A muffolt karbon amikor alu muffot használtak karbon csövekkel erősen hirhedt és no go kategória, ha jól emlékszem javítani is nehezebb, mert a karbon alu kapcsolathoz valami spéci ragasztó kell és azt nehéz beszerezni, a másik, hogy sok év alatt lelazul, na ilyen manapság szerencsére már nincs. Szóval ha valaki muffolt karbont lát olcsón fusson, és vegyen valami rendes acél/alu vázat inkább, lassan a legolcsóbb normális acél az aelle alatt van ezeknek az ára...
[ Szerkesztve ]
-
szatocs
őstag
válasz geotigris9 #76712 üzenetére
Nem szoktam szerencsétlenül, most is csak a kavicsos-saras terep miatt sikerült ilyen szépen. De a következő az lesz, hogy elkezdem lazítani az oldást. Aztán nehogy orrba rúgjam magam induláskor.
Terepen sem szoktam esni, az elmúlt 3 hónapban volt 3 esésem, ebből 2 volt terep, pont az utolsó rosszul is esett. SPD előtt 2009-ben volt az utolsó esésem, azt megúsztam karcolásokkal.
(#76707) Strezi - Itthon gyakoroltam, de nem eleget úgy tűnik. Nem tudom, hogy mi a jó oldási erő, de eddig mindig azt olvastam-hallottam, hogy a lehető legerősebb, ahol még biztonságban érzem magam. Na most ez egy olyan dolog, hogy mindenkinek más. Nekem rossz eszerint. Egy helyben állással sincs gondom.
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
ivana
Ármester
válasz szatocs #76714 üzenetére
Nyáron volt egy időszak amikor minimumon használtam, mert sikerült belerugnom egy széklábba és megzúztam az egyik lábujjam, orvos azt mondta ezzel nem lehet mit csinálni majd elmúlik... Akkor se oldott sose véletlenül, pedig normál esetben elég keményre szoktam állítani.
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #76693 üzenetére
Jó is volt nagyon a túra, ez az Anthem az egyetlen 27,5-es fully ami most bérelhető náluk, onnan a Trance érdekelne, mondtam is a srácoknak, hogy transzban vagyok Amúgy meg te válaszoltál folyamatosan minden kérdésemre. Csak azon csodálkoztam, hogy te voltál az egyetlen szinte aki a konkrét kérdésemre válaszolt!
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
2-3 perc? Kerék szétszed, külső megnéz benn van-e még a tüske. Innentől belső felfúj, vízbe bele v a szájas móka, lyuk megkeres, víz töröl, ha volt rajta, levegő ki, csiszol, ken, papír szerint vár 5(?) percet, összenyom, vár, fólia le. Felfúj, vízbe bele, hogy sikerült-e? És innentől van az, mintha beraknád az új belsőt. Lehet, hogy nem 20 perc, ha századszorra csinálod, de nem is 2-3. Azért írtam 20-at, mert a múltkor is megszóltak, hogy keveset írtam a hajtástisztításra.
A váz meg nem gyárilag muffolt volt, hanem csak fém betéttel javították.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
geotigris9
tag
válasz szatocs #76714 üzenetére
Azt vedd hozzá az oldás beállításához, hogy a pedál is és a stopli is a cipőn kopik. Úgy érdemes beállítani, hogy új cuccoknál a lehető leggyengébbre idővel ha már kopik lehet feszíteni a rugókon, hogy nehezebben oldjon ki. Az a lényeg ha maxon tolod neki ne oldjon ki magától ha nem kell, viszont ha ki akarsz lépni a pedálból mimnél könnyeben oldjon ki.
(#76719) 6030D Érdemes hintőport rakni egy kicsit a külsőbe és úgy belerakni a javított belsőt. Így nem ragadhat össze a ragasztás környékén a külső és a belső. Valamint jobban helyére mehet a belső felfújásnál mert nem tud megtapadni esetleg. Normálisan be tudod állítani a külsőt a belsőn ez főleg outis guminál lényeges, hogy jó legyen a futó felület ne legyen csálén felrakva a külső. (Persze montinál is.)
(Saját módszer, hogy hintőpor helyett füstölőnek a hamuját használom, ha erdőben vagy út szélén javítasz az útporával egy kicsit bekenem a foltnál ne hogy összetapadjon az is megteszi esetleg a kis védő nejlont rajta hagyod a folton. Másik az sem árt ha a folt is kap egy kis ragasztót biztos ami biztos alapon.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
ivana
Ármester
A kerék szétszedése nincs benne, azt direkt nem számoltam bele, mert úgyis kell ha cseréled, szóval azért a két három perc... Én víz nélkül is megtalálom ami jóval egyszerűbbé teszi, hangra megvan, utána ragasztás, két percig szorítom és kész is felfújni úgyis csak belrakva szabad, mert a nyomás véglegesen rárakja a foltot, ha felfújod előbb simán elereszthet.
A kerék szétkapása is erősen változó Outi elsős kereke 3 perc, dobfékes első kerék minimum 10 szétszedni és összerakni lehet akár 20 is, ha nem akar beállítódni rendesen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #76703 üzenetére
Pedig rengetegen mennek javított vázzal, van aki nem is tud róla, hogy azzal megy...
Versenyzőknek is sok vázat javítanak, karbonostól tudom pl hogy karbon villanyak törés javítás az hétköznapi rutin neki, arra mondjuk marha kíváncsi lennék hogy csinálja..
Mi is javíttattunk meg vázat, aminek a támvillája végig volt repedve, és boldogan használják. -
Strezi
őstag
CST "minőségi" belsőim vannak a polcon, nem ma vettem őket... Azt hiszem nem vagyok képben a mostani árakkal
De, akkor csak még jobb befektetés volt a Slime 2500Ft-ért a gumikba Amúgy meg nekem nem annyira kardinális a defekt probléma, pláne nem több egyszerre. Talán a Mátra maraton volt az egyetlen, ahol kevés volt a kettő pót belső és húszpercenként pumpált lassú defekttel fejeztem be ...
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
veterán
válasz Runner_fxr #76659 üzenetére
Egyébként nagyjából normális lenne, ha nem bemelegített térd roppan terhelésre, míg bemelegedik?
Everybody lies.
-
6030D
Ármester
A kerék szétszedését én sem számoltam, azért írtam, hogy innentől. Videót kérünk, meg világbajnoki érmeket! Ma/holnap vár rám egy ragasztás, majd stopperelem.
Strezi : pedig azt hittem van valami jó forrásod, rendeltem volna én is egy kartonnal. Menj be most egy üzletbe, hogy 300-ért kérsz 29"-os belsőt. A Slime-ra meg írtak már minden félét, ezért én nem raktam bele. Neked melyikben van? Ha a 26"-ban, akkor presta v auto?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Mondom én, hogy a HHH-re nem kell fully.
BringabandaMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Doki-HUN1978
senior tag
Az a hátrafelé egykerekezés nem gyenge.
[link]"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
StLui
veterán
hardtail, vs fully kár hogy egy kukkot sem értek belőlük, a franc már megint az angolhiányomba
Az időeredményket értettem persze, csak pont az nem érdekelne. Csak az, hogy melyikkel tudok nagyobb biztonsággal lejönni ha már forszírozom a tempót. És azt hiszem Runner_fxr is ezért javasolja a fullyt-
Viszont egyedül a pénz terelne a merevvázas felé, arra nem költenék 300-nál többet, ha 600 akkor már Giant Trance 2, vagy Canyon Spectral Al 5.0 amit Runner_fxr javasoltKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
Szerintem ha kipróbálsz egy merevet is ott, ahol a fullyval mentél, rájössz, hogy kell-e neked a több.
Runner azért ajánlja a fully-t, mert stabilabb, biztonságosabb, jobban tolerálja a hibákat. Ebben teljesen igaza van (megcáfolni nem tudom, nem is akarom, mert nem mentem még terepen fullyval), de én csak a saját szemszögemből látom. Szerintem itthoni túrázásra felesleges a fully. (nem akarok megint vitát indítani, csak leírtam ) Te meg lennél elégedve magaddal, ha csak olyan sebességgel járkálnál a lejtőkön egy merevvel, mint a srác 3:30-tól a videóban? Én igen.
Ha számít a pénz, esetleg vedd hozzá a szervizköltséget is.
Én nem akarlak lebeszélni a fullyról, csak a saját véleményemet mondom el. Nem tudom a régi montid milyen. Nekem sokszor oldott már meg olyat magától a bringa+gumi, hogy a korábbi tapasztalataim alapján azt hittem esés lesz belőle, de nem. Pedig az merev. Technológiában szerencsére már mind elég fejlett.(#76713) ivana : Trackstand
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
StLui
veterán
"mert stabilabb, biztonságosabb, jobban tolerálja a hibákat."
na de nekem ez a lényeg, nem most, az 50. évemben akarom elkezdeni a csonttörést, legalábbis minimalizálnám a lehetőségét amennyire lehet
A videóhoz: ilyenen le szeretnék jönni előbb, utóbb közel ilyen tempóban, csak gondolom csúnyábban
25 éve csak snowboardozom, előtte 15 évig sieltem, ratrakolt pályán lemenni olyan nekem mint montival aszfalton, tegnap is volt ilyen szakasz, szükséges rossz, összeköti az élvezetes részeket. Ezt csak azért írtam, hogy értéstek nem ijedek meg egy kis! extrémitástól, sajnos boarddal sem tudok nagyon ugrálni, de pl most, hogy a fiamat tanítottam volt időm megtanulni a pályán a lassú menetekben a másik lábammal előre is menni, és nagyon élveztem[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-=RelakS=-
veterán
Kevésbé dekoratív látvány, de ez is jól megállt a pirosnál
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
StLui
veterán
Mondjuk onnan jutottam el idáig, hogy az volt a terv a feleségemmel, hogy megint "meglepjük" egymást, mint 20 éve, egy-egy szuper trekkinggel. Mondjuk 20 éve tényleg meglepetés volt mindkettőnknek, és amai napig használjuk a bringákat.
Mindenről Runner_fxr tehet mert elküldött a kamraerdei tesztnapra, és rájöttem ez olyan élvezet mintha nyáron snowboardozhatnékKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Strezi
őstag
Na, arról beszéltem amit linkeltél Nem kell ehhez fixi
Jó tipp, hogy ne a piroslámpánál kezdjük el gyakorloni Enyhe emelkedőn és legyen hely mindkét oldalon bőven.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Because
őstag
válasz -=RelakS=- #76734 üzenetére
erről a tegnapi piacozás jut eszembe.... a csóka nulla kézzel a kormányon és az ölében 2 tálca tojást szorongat aztán úgy tekert a főúton itt Tatabányán
-
Strezi
őstag
A bringán is múlik az élvezeti faktor, különösen lefelé. Ha már említetted a korodat, a hátsó rugózás mindenképpen jobban kíméli a gerincedet hosszabb távon. Volt 40 feletti ismerős, aki nemrég vett új karbon meravfarút és kezdett keményebben tekerni, egy komolyabb verseny elég volt azóta kúrálja a porcokat
Ami fontos, hogy úgy mint sielésben, itt is alapvetően a tempó határozza meg mekkorát esel. Persze el lehet dőlni álló helyzetben is szerencsételenül, de ha elhiszed hogy tusz menni (amiben a fully segít) akkor lehet igazán nagyokat esni. Én már óvatos duhaj vagyok igy 42 évesen, és bár a fully segít, csak 80% körül engedem neki, sőt igazán gyorsan, 40felett már nem is szeretek menni. Mindíg ott van a fejemben, hogy egyedül vagyok az erdőben, mindenkitől távol és otthon három gyerek meg feleség vár rám
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
6030D
Ármester
Akkor szerintem az a megoldás, hogy Runner odaadja a Trailster-t, mert miatta van. Most úgysem kell neki, amíg elmegy rénszarvasra vadászni (a bringagyár csak alibi, szerintem), így nem porosodna. Meg nem kell levennie a láncot (szemenként szét kell amúgy szedni, vagy jó egyben is? ), meg ilyen fontos dolgok, ha már úgyis sokat áll a bringa.
Asszonyt meg lepd meg, hogy 20 év után beállítasz egy bringával, aminek annyi az ára, mint a kocsitok volt 20 évvel ezelőtt.Strezi : én tudom, hogy erről beszéltél, de mi van még?
-=RelakS=-: spd-s a szandál és elfelejtette visszaállítani a rugóerőt a bikepark után.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
CaNNa3IS
senior tag
Az a Ghost amit linkeltél már csak 620.
Fully kell neked. Nehogy megadd magad a merev irányba. Bánni fogod.
Én is snowboardozok és a mereven való tekerést meghagyom a haveroknak akik természetesen síelnek mellé . Tudom rossz hasonlat.[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
StLui
veterán
válasz CaNNa3IS #76742 üzenetére
Húú basszus, kezd megremegni a kezem
Alpinbike oldalán csak az LC8 van ezzel a felszereltséggel, a színe pedig LC6 náluk, amit ő linkelt ott pedig az LC6 a sin is felszereltség is, a Ghost-bikes.com-on már nem adta beKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-=RelakS=-
veterán
6 éve kanadai fickó totál ki volt akadva, hogy csak 4 hengeres kocsikból választhat a vállalati autó lecserélésekor.
4 henger? Az fűnyíróba való!
Meg ne mutogassanak neki olyan gépet, aminek a származási országa jaaaaapááááááánItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
StLui
veterán
válasz CaNNa3IS #76747 üzenetére
tetszik persze ez is! ez egy 700 eFt körüli bringa volt, de nem xt szettel volt gyárilag ha jól látom.
Miért gondolod, hogy ez jobb lenne? gyanús a másik, vagy a karbonos aggodalmam miatt?
183 cm vagyok, belefér az M is, az Anthem is akkora amit mostanában bérelgettem
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
CaNNa3IS
senior tag
xt m8000 szett ahogy látom 150k körül van.
A ghost-on az a deore fék ami a szűk keresztmetszet.A mondraker foxy váz 2014-ben a legjobb trail bicaj lett.
Olvastam róla pár cikket de sajnos nem próbáltam még. Hosszabb felsőcső ami a stucniből lett kvázi elvéve.
Ezáltal az M-es gondolom hosszabb mint a megszokott 600mm alatti.
Persze tudom, hogy a marketing meg a külföldi bicajos magazinok-nak azonos az érdekük.
[link]
bikemag teszt: [link]A képeken nem látszik nagyon az állapota de ha 2016 februárjában vették akko rtalán nincs nagyon leütve.
Nem tetszik egyik sem "jobban" a másiknál. Mindkettő maximálisan többet tud mint amit ki tudsz használni legalábbis ahogy runner mondaná.
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...