-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz korcsillio #76201 üzenetére
15 éve volt divat a CCCP márka, nem?
Amúgy mi alatta a felirat kékkel?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zoli03
őstag
Haveromnak volt egy Canyon össztelósa FOX 32 telóval. Ez a CTD-s verzió volt, amiről sok jót nem olvastam, kipróbálva is nagyon gyengén mozgott. Az utána levő évjáratban már FIT4 csillapítást használtak (ilyet nem próbáltam), most azt írják a Bikemag cikkben, hogy a 2017-es FOX 32-ben GRIP csillapítás van. A FIT4-es villák se mozogtak túl jól, hogy megint másfélét csinált a FOX?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CaNNa3IS #76198 üzenetére
Létezik még egyszerűbb megoldás is a Bosch-hoz: [link]
Ezt csak a sebesség jeladóra kell ráhúzni, és onnantól becsapja a rendszert. Csak ezzel az a baj, hogy nem a valós sebességet írja ki, hanem harmadolja. Amikor 25-öt ír akkor valójában 75-el megyünk.
Viszont az a kábel, amit fentebb linkeltem már ezt is megoldja, ott a valós sebességet mutatja, csak van egy kicsi késése. Annyi veszélye van a kábeles megoldásnak, hogy ha nem pontosan oda dugod a csatlakozókat ahova való, tönkreteszi a motort. Szóval igényel némi hozzáértést a beszerelése, de nem bonyolult, meg videók is vannak róla. Egyébként vannak olyan rendszerek ahol egy gomb kombinációval is fel lehet oldani a korlátozást. Ezek többnyire olcsóbb átalakítószetteknél jellemzőek. A Bosch-nál erre jobban figyelnek, mert betartják a szabályozásokat. Elvileg ami 25km/h-nál gyorsabban tud menni motoros segítséggel az már nem kerékpár, hanem segédmotornak számítana, és jogsi, meg biztosítás kell hozzá. Külföldön rendszámozzák is a 45-ös pedelec bringákat. A Bionx rendszerűt fel lehet oldani szoftveresen, de ahhoz is kell egy speciális eszköz ami ezt el tudja végezni.Azért ha egy komoly emelkedőn 25-el mész, az is olyan sebesség, hogy állva maradnak a többiek. Még sok esetben annyival sem szoktam menni. Inkább lefelé száguldozok.
Egyébként lefelé egyáltalán nem kell kímélni őket, ugyan olyan masszív mint egy normál AM vagy Enduro monti. A középmotoros súlyelosztása is nagyon jó, baromi stabil a nagyobb tömegközéppont miatt. Esésnél olyan persze előfordulhat, hogy betörik a kijelző, vagy az aksi burkolata megsérül.
Láncleesés az nem jellemző, pláne nem az olyan megoldások mellett, mint ami az enyémen is van, hogy még egy felső plusz görgő is van a láncvezetésre. A láncnak a hangját sem hallod terepen, szó szerint 0 a lánccsapkodás.Azért a használt piaconon már fellelhetőek, sokszor elég kedvező áron, alaposan át kell nézetni, illetve kell egy számítógépes diagnosztikát csinálni róla, az mindent kiír. Azt, hogy hányszor töltötték fel az aksit és mennyi az össz megtett km. De ezt a kijelző is kiírja, amit nem tudsz kitörölni, mert a motor jegyzi meg. Illetve ha bármilyen elektromos baja van, kiírja a hibakódokat. Ebikeshop megcsinálja 3000ft-ért szoftverfrissítéssel együtt.
Strezi: Én is indultam még anno pár Cross country futamon a 90-es években, rajtszámok még mindig megvannak, érmek viszont nincsenek. Nem ment rosszul a versenyzés, de nekem nem tetszett. Jobban szerettem szórakozásból tekeregni a hegyen.
De azért úgy már elég jó lesz a géped. Én is tervezek még egy Hope fékszettet, az 200K lesz tárcsákkal együtt. Mást nem hiszem, hogy lecserélek rajta a közeljövőben.
zoli03: Úgy emlékszem, hogy 2012-2013 körül voltak olyan szériás Fox villák amiknél gond volt a csillapítással, azóta nincs velük gond.
[ Szerkesztve ]
-
bugizozi
őstag
Sziasztok!
Szeretnék meleg cuccokat venni az ilyen időben való tekeréshez.
Amit kinéztem:Maszk
Aláöltözet (rövidnadrág alá)Ezek mennyire állják meg a helyüket? Jó cuccok, vagy van esetleg jobb választás ebben az árkategóriában?
Köszönöm a segítséget!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #76197 üzenetére
Na bakker tök jó csak épp a linket hagytam ki.
Szóval ilyenósmi Trekkel mentek előttem az aszfalton: [link]
MTB-al tolták, gondolom a hegytetőre tekrtek így hogy utána terepen mehessenek le.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagyúr
-
Because
őstag
akit esetleg érdekel majd: Vértes Cyclocross
-
válasz Runner_fxr #76191 üzenetére
Voltam tesztnapon és ott a végén levezetés jelleggel ráültem pedelec montira, azt hiszem a Gepidától, gondolom ők a kategória "olcsóbbjait" gyártják, már amennyire lehet itt olcsóságról lehet beszélni. Ha jól emlékszem azon is valamilyen nem tudom milyen generációs, de középmotoros Bosch rendszer volt és 25Km/h-ig segített állítható mértékben.
Elég félelmetes szerkezet volt, tökéletes élménybringázáshoz, de az egyetlen tesztkör alatt is felfedeztem két borzalmas gyermekbetegséget, ami minimum megszokást kíván:
-(1) Onnantól hogy belelépsz a pedálba kellett neki kb 1mp míg ténylegesen beröffen a motor, ami zavaró tud lenni, nem volt meg az azonnal gázreakció élménye.
-(2) Ez a 25Km/h korlátozás egy ilyen erős masinán (maximális rásegítés mellett) mint amin én ültem vízszintesen totálisan értelmetlen és maximálisan az élményfaktor kárára ment (számomra) egyszerűen azért, mert a 25Km/h-t álló helyzetből néhány másodperc alatt elértem minimális erőbefektetéssel, majd egy pillanat alatt átmenet nélkül kikapcsolt a motor, visszalassult a gép mondjuk 24,5Km/h-ra ekkor én ösztönösen kompenzáltam (mert ugye hirtelen nehéz lett tekerni) és akkor megint egy rántással bekapcsol a motor mondjuk 0,5mp-re míg 25 fölé kerültem és kezdődik az egész elölről..
Komolyan mondom síkon én csak max a közepes rásegítést tartottam élvezhetőnek, ott már tekerni is kell, megy is a gép nagyon szépen és nincsen az a masszív rángatás sem ha mégis felgyorsultál 25-re.
Ezek mind szoftveres dolgok, de megint annak tűnik, hogy hülye szabályozással tönkretesznek valami tök jó koncepciót...
-
CaNNa3IS
senior tag
-
-
kk831228
addikt
válasz Runner_fxr #76185 üzenetére
Értem... Biztos erdekes lehet kipróbálva...
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz maximilian4 #76215 üzenetére
:-)
Belső kábelvezető lehet a magyar neve. Próbálj meg a váz gyártójának írni ha nem találsz.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #76210 üzenetére
nagy volt, 80-as stucnival volt kényelmes.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #76207 üzenetére
Ja az úgy más. Egyébként ha nem hajtod nagyon, hanem benyomsz egy eco-t síkon, és tourt az emelkedőn, akkor 100km felett tud hatótávban 1db 500-as akku. Azért már ez is nagy segítség tud lenni, mert tour fokozaton is nagyon keményen mászik a gép.
joysefke: A Gepida is ugyan azokat a Bosch cuccokat használja mint a nevesebb gyártók, így ezen a területen nyilván nincs különbség. Viszont itt is a vázakkal van a gond, valahogy nem találják el azokat a geometriákat. Persze jó gépek, de amikor ráülsz egy tényleg jóra, akkor érzed a különbségeket. És annyival nem olcsóbb. Persze trekkingnél majdnem mindegy, de montit biztos nem vennék gepidától.
A két gyermekbetegséggel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy az azonnali gázreakció akkor van meg ha ideális fokozatban vagy. Ha pl megállsz vagy lelassítasz és nem váltasz előtte vissza, akkor elképzelhető, hogy a motor egy kis késéssel kapcsol amikor újra elindulsz. Ha optimális a fokozat akkor azonnal reagál. Ez megszokást igényel valóban, de ha elkezded használni hamar ráérzel, hogy nagyjából hova válts, hogy az a nyomaték meglegyen ahonnan azonnal reagál.
A 25km/h korlátozás sík úton tényleg baromi zavaró tud lenni, mivel a motor kb kétszer ennyit tudna, és ezt érzed is rajta. Olyan mintha falba ütköznél, kb úgy veszi el a nyomatékot 25-nél. Sík úton tulajdonképpen majdnem mindegy milyen rásegítésbe kapcsolsz, húz. Én sík úton legtöbb esetben rásegítés nélkül hajtom, ezzel is kímélem az aksit a túrán. Emelkedőn már nagyon érzed, hogy hol mennyit tesz hozzá, és akkor már lehet feljebb kapcsolgatni, bár a sportra vagy turbóra emelkedőn is ritkán van szükség.
Mint feljebb írtam, erre a korlátozásra van megoldás, mert ki lehet iktatni. Illetve gyárilag is van olyan verzió ami 45-ig engedi a rásegítést, bár nem kevés felárral. Jobban jársz ha inkább adsz érte utólag 150 eurót mint ha vennél egy gyárilag 45-öst. Bár itt garanciánál lehetnek gondok, mert ha gyárilag 25-öst veszel és kiütöd a korlátozást, akkor azt bizonyos esetekben meg tudják nézni. Ha kiderül, nem lesz garancia a Bosch rendszerre. Ez csak azért gáz, mert a gyárilag 45-ösbe is ugyan az a motor csak korlátozás nélkül, tehát elvileg attól nem lehet baja, hogy kiveszed a korlátozást. Egyébként én továbbra is azt mondom, hogy hegyen a 25-el is elég jól el lehet lenni, lefelé úgy is kikapcsolod, felfelé meg elég a 25. Egyenesen haladva kicsit kevés lehet, de ez is megszokható.[ Szerkesztve ]
-
válasz Runner_fxr #76220 üzenetére
Persze, írtam is, egyből érezni lehetett rajta, hogy ez hegyre fölfelé való. Ott átlagos emelkedőn még nem túl durva terepen is egy 25Km/h kb olimpiai szint lehet a legkönnyebb merevfarú karbon montin. Ott az embernek eszébe sem jut, hogy "de ennyit én is tudok saját erőből" másrészt meg a terep ráz már annyira, hogy meglegyen a komoly sebesség érzete, az összteló miatt mégis kényelmes marad a gép. Ezt én már a Kamaraerdő ösvényen fölfele (ami nem túl meredek és nekem amúgy rásegítés nélkül sem kottyan meg, csak a sebesség más) is egyből éreztem, hogy ott sokkal-sokkal-sokkal jobban és kényelmesebben megyek mint saját erőből.
Vízszintben kigyorsításnál 25-ig azt éreztem, hogy kirobbanó erő van a gépben, viszont 25-nél amikor lekapcsol a rásegítés akkor azt gondolja az ember, hogy "mi ez a bohóckodás, én ekkora sebességet /25Kmh-t/ magamtól is tudok itt"
Abban a pillanatban viszont, hogy megpróbáltam 25Km/h fölötti sebességet tartani hogy ne rángasson ott jött a felismerés, hogy vízszintben viszonylag jó úton a saját alsó kategóriás merevfarú montimmal jóval könnyebben tartom a sebességet mint a méregdrága, össztelós, komoly gumikkal szerelt, de sokkal nehezebb pedeleccel és a nehéz aksi meg a motor 25Km/h fölött -én aszfalton síkon nem szoktam hozzá az ennél lassabb sebességhez- egyenesen hátráltat, pedig segíteni is tudna.
Szóval jah, ez a technika szinte kéri a 25-ös korlát kiütését mert egyébként elég tudathasadásos állapot, hogy hegyre föl mész mint az olimpiai bajnok, hegyről felfele szinte úgy megy mint egy komoly enduro gép, síkon meg cammogsz mint egy anyuka a nehéz trekking bicajon...
Ha pár-százezres tétel lesz belőle, akkor majd én is veszek egyet, "normális szoftverrel"
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #76212 üzenetére
Mikor láttad utoljára? Nem az a jóképességű szervizes hagyta el, aki a bowdenházat cserélte?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Solad
őstag
Tanácsot kérnék, komák.
Hazamegyek jövő héten és szeretnék venni egy aszfaltról lemenős bringát. Otthon a bükkben illetve itt az Alpokban használnám könnyebb utakon.
Egy komámnak van egy ilyen eladó, árban belefér az elképzelésembe.
Ne erőlködjek vele, jobb a 27,5-29 vonalon elindulni, vagy esetleg beleeshet az ajánlott kategóriába az okosok részéről? E
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #76212 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Napfénysüti #76210 üzenetére
ő volt benne, készülget
csak sajna elkövettem azt a meggondolatlanságot, hogy kihúztam a hátsó fék bovdenjét.....úgy hogy most majd órákig tartó próbálgatás jön, hogy valahogy átfűzzem a likon.
ha valakinek van erre valami praktikája, ne tartsa magában (a 'nem kellett volna kihúzni' nem opció )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz joysefke #76222 üzenetére
Terepviszonyoktól is függ, amerre szoktunk tekerni ott ez a 25-ös korlát nem annyira érzékelhető, mert vagy mászunk, ahol több mint elég, utána meg lefelé guruluk 40-el. Kevés az a szakasz ahol ez engem zavar.
De úgy gondolom, hogy egy 3000-5000 eurós pedelec monti megvásárlása mellett az a 150 euro kiadás a tuning modulra már igazán nem tétel.Ma be is építettem a "chiptuningot" Ennyi az egész művelet. [link] Utána 50km/h-val jöttem haza a városból.
Erre tényleg jó, de erdőben ritkán használom a 25 feletti rásegítést.Azért a folyamatos 25km/h haladás nem az anyuka a nehéz trekkingel kategória, maximum rövidebb távon. Meg ugye ez mindenhol 25, ha szembe szél van, ha emelkedő, teljesen mindegy, úgy már azért nem olyan lassú az. Szerintem a 45-50-es tempó sok bringásnak már veszélyesen gyors. Nem véletlenül adják ki ezeket többnyire 25-ös korláttal. A 45-öt is elég hamar eléri. Az más kérdés, hogy mi szeretjük ha gyors és tudjuk is kezelni, de ezzel sokan nem így vannak. A barátnőm például még soha nem panaszkodott a 25 miatt, pedig jó párszor túráztunk pedelec montival.
Egyébként azok a gepida pedelec fullyk csak 120mm-es rugóúttal rendelkeznek. Az még nem is olyan sok.
Már most is ki lehet fogni jó áron. [link]
Mondjuk ennek az aksija nem túl nagy.Csináltam még pár képet a varacskos disznóról
-
bringasisti
őstag
Egy ideje figyelem a topikot de nem került szóba tehát a kérdés: olyan pulzus merő érdekelne aminél menet közben látom az értéket ( karperec, óra) és Samsung S5 re le lehet tölteni az adatokat és ami a lényeg utólag diagram szerűen végig tudom nézni a terhelés alatti változásokat. 300 ezerért már láttam emberi áron gondoltam. Mivel már vén fasz vagyok néhány probléma miatt nagyon lényeges lenne
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Strezi
őstag
válasz joysefke #76222 üzenetére
Mint tekerni akaró felhasználó nem értek egyet
Nekem legalábbis semmi gondot nem okoz az enyémmel tartósan 25-30 felett menni. Pont az tetszik, hogy ott már saját zsíron megyek egy sokkal nehezebb és terep gumis bringával. Így lehet erősödni
Nekem csak akkor kell a segítség, ha lassulok hegyen fel meg durva terepen hogy inkább a navigálásra tudjak koncentrálni.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
hegyimorc
senior tag
válasz bringasisti #76232 üzenetére
Garmin Edge 25
Weben és telefonon Garmin Connect, illetve PCn a Training Center, ezekben utólag megnézheted amit rögzített, menet közben pedig élőben a kormányon.
Ennél olcsóbb pulzusmérős karperecek is vannak, pár ezer forintos kínai vackok, de szerintem azok komoly mérésekre nem jók és a szoftvereikkel is csak szívás van. (ilyesmit csak ébresztőnek, alvásmonitorozásnak érdemes venni)
[ Szerkesztve ]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
TayRol
veterán
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Szép. Amugy ha volna ra pénzem tuti kipróbálnám (mármint vennék egyet), izgatja a fantáziám. Annak ellenére, hogy volt nagy motorom es jelenleg is 500-as robogóval mozgok, szoval a sebességgel nem lenne gond, de bringán mégiscsak más.
-
maximilian4
addikt
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Szép a bringád!
Egyébként te miért vettél e-bikeot?
Csak egyszerűen kíváncs vagyok, hogy egy fiatal ember milyen megfontolásból ad ki egy csomó pénzt egy kerékpárra, ami megkönnyíti a dolgát."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Gyönyörű! Majd vasárnap tarthatsz bemutatót
-
rétisün
veterán
válasz Because #76239 üzenetére
nem, komplett bringa, de nekem igazából csak a váz kell, többi kacat megy az apróra. ha nem megy el, akkor meg lesz egy vagon pótalkatrészem (az eddig felhalmozottakon kívül )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #76235 üzenetére
Hajrá!
Doki-HUN1978: Most komolyan kérdezem, ha ránézel erre a bringára, úgy néz ki mint egy 70 éves papinak készített bringa?
Ne haragudj, de nem kezdem el előröl ezt a témát. Sokszor kiveséztük, ha visszaolvasod a hozzászólásaim, megtudod a miértjét.joysefke: Majd cserélünk egy kicsit, aztán kipróbálod.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Hol lehet a linkelt bicajjal a "hiba"?
29"-es MTB, full XT szett már önmagában ez 200 fölé kellene lökje a használt árát, de itt még kapsz mellé egy Bosch középmotort meg egy akkupakkot, szóval nem értem. Mennyibe kerül egy új akkupakk, ha a régi leamortizálódott?
J.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Because #76244 üzenetére
sajnos vázszett nem nagyon van külön, ha van, az most már általában tárcsafékes (merida, pl.)
ez akciósan volt 500 euro, ha el tudok róla adni pár dolgot (hajtómű, váltás, kerekek) akkor remélem kb. annyiba lesz, mint egy merida speeder vázszett a ~95k körüli árával.
mod: most nézem, akciósak a merida vázak....azért az lehet olcsóbb lett volna (már ha van a méretben)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
pikszel
őstag
válasz Runner_fxr #76231 üzenetére
Most akkor ez repülő szőnyeg, vagy varacskos disznó? 😜
Használd egészséggel!„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
Új hozzászólás Aktív témák
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)