-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
Estét! Édesapám Gepida Alboin 100-as trekkingjére szeretnék felszerelni egy ilyen SKS sárvédőt hátra, de sajnos a felső rögzítőt nem tudom rögzíteni, mert a vázon csak egy, a sárvédőre merőleges lyuk van. Azzal tönkreteszem a sárvédőt, ha fúrok rá egy lyukat? Vagy ilyenkor mit érdemes? Van rá valami adapter esetleg? Nem és értem miért nincs ott még egy lyuk a vázon, a gyártónak semmibe nem került volna...
-
rétisün
veterán
válasz korcsillio #75802 üzenetére
ennek?
az új gazdáját fogja 'vinni' ezután.
(#75803) lsebestyen: ha úgy adódott, én simán fúrtam egy lyukat a sárvédőre. műanyag, eltörni nem fog attól, ha van rajta egy plusz lyuk. de tettem már fel sárvédőt gyorskötözővel (kábelkötegelő) is.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
anorche1
őstag
Régen linkelt valaki innen egy oldalt, ahol olcsón, talán méterre lehetet bowdent és bowdenházat venni. Ismeri valaki ezt az oldalt? (nem külföldi)
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Acef
addikt
válasz lsebestyen #75807 üzenetére
3-4mm fúróval kezdd, utána bővítsd, majd alu-felül is legyen egy-egy nagyobb alátét.
-
Tothgera30
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #75810 üzenetére
Ezt a városira teszed, vagy addig végre megjön az új?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz korcsillio #75806 üzenetére
bikemag aprón és a testbike bolhán is hirdettem..... itt nem, mert ez a topik nem arra való.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #75810 üzenetére
Folyton ezek a gagyi tecsós cuccok!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
t1
addikt
válasz Napfénysüti #75743 üzenetére
Update.
Kicseréltem a gyorszárat, de kb semmit nem változott a helyzet. Simán ha befogatom a gépet, a 2 befogópont között rendesen lehet mozgatni, egyáltalán nem tartja szorosan, ha nagyon megmozgatom simán kitudom belőle dönteni a gépet.
Neked mennyire szorosan fogja?
Mit ronthatok el? Csinálok majd képet / videót milyen a helyzet, de így nem fasza -
hegyimorc
senior tag
Megszorítottad rendesen?
Nekem nem, hogy nem mozog, de ha erőszakkal akarnám onnan kitépni, hamarabb törne a váz, minthogy a görgő elengedjen.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
rétisün
veterán
én decathlonos görgőt használtam párszor (mondjuk arra a ~10 órára kár volt megvenni ) de annál se volt ilyen gond, a görgőhöz kapott gyorszárral olyan stabilan be lehet fogni, hogy tuti nem esik ki, akármit csinálok.....
valamit te csinálsz rosszul.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
Ja persze, felszerelem a kis bütyökre. El is törné a vázat, meg elhajlítaná a villát. Persze ha lenne tárcsafék rögzítő szem.
Hasaggymeg: Már régóta szemezek vele, Saint szetten gondolkodtam, de ez sem sokkal drágább, és a Hope fékek az abszolút csúcsot képviselik, gyárilag fémhálós Goodridge fékcsövekkel. Ha már féket cserélek akkor nem akarok kompromisszumot. Súlyra nem könnyűek, de örök darab, elmebeteg fékerővel.
És kinézetre is ez tetszik a legjobban.
Egyébként eladó lesz egy Magura MT4 szett, tárcsákkal együtt, ha valakit érdekel.Már rég meglenne az új, csak a szállítás akadozik.
Ha már így szóba jött, elmesélem a sztorit, okuljon más is belőle, nehogy ezzel a céggel bármit is szállíttasson!
A Hamburgi Bergamont gyárból kellett elhozni a bringákat, már lassan 3 hete ennek semmi akadálya nem is lett volna egy normális futárcéggel. Csakhogy valami oknál fogva a Trans o flex nevű csürhe ezt másképp gondolta. Bő 2 héttel ez előtt lett leadva a megbízás 5db kerékpár leszállítására. A futárcég 1 hétig össze vissza hazudozott, hogy épp miért nem tudta felvenni az árut a megadott helyen, azt állították nem volt ott a német raktárban senki, a német raktáros meg azt mondta, hogy semmilyen futár nem jött a bringákért (én inkább a németnek hiszek). Ez így ment 1 hétig, majd amikor kegyeskedtek odamenni, felvenni az árut, akkor meg nem fért be az autóba. Még egy nap csúszás, nagy nehezen sikerült felvenni a bringákat négy ötszöri nekifutásra, bíztam is benne, ó már minden sínen van, jönnek. Hát nem, pár nap múlva érdeklődünk, hogy ha már felvették ugyan merre vannak a bringák? Még Németországban vannak, a futárcég raktárában, kb 1 hét eltelik, Közben mennek az email-ek, mi a büdös franc van. Most egy Ausztriai raktárban pihennek pihennek a bringák, és elvileg jövő héten kiszállítják őket. Egyébként napok teltek úgy el, hogy nem reagáltak az email-re, telefont nem vették fel, csomagkövetési szám nem volt. Gyakorlatilag fogalmunk nem volt, hogy merre jár 8000 euró összértékű kerékpár, és arról sem volt fogalmunk, hogy mikor érkezik meg. Sajnos nem én intéztem a szállítást, hanem ez egyik főnök, ha rajtam múlik, már megtettem volna egy rendőrségi feljelentést, mert már annyira felháborított ez a viselkedés. Szóval elvileg hétfőn kiszállítják a központi raktárunkba, és akkor kedden el tudjuk hozni a Budapesti üzletünkbe. Ha hétfőig nem szállítják le sértetlenül, menni fog a rendőrségi feljelentés a futárcég ellen, de nagyon remélem erre már nem lesz szükség, bár már így is megérdemelnék.[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
-
rétisün
veterán
úgy látszik a képen, mintha nem lenne elég közel egymáshoz a görgő két befogatója. nincs valami állítási lehetőség erre? mert a villasaruk távolsága sem ugyanannyi a különböző bringáknál (outi-monti) persze ha a görgőd csak outihoz való, akkor az megint más.
(#75823) hegyimorc: valami ilyesmire gondolok én is, lehet hogy menetes az a csavar, és kijjebb kéne tekerni, hogy jobban fogja a gyorszárat.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
hegyimorc
senior tag
válasz rétisün #75824 üzenetére
Nem csak "lehet", hanem egészen biztosan az.
Nem ismerem ezt a görgőt, de amit eddig láttam azon mindegyiken úgy volt. Először ott kell beállítani a távolságot és utána lehet a másik oldalon szorítani.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
veterán
tegnap a szép időben elindultunk még egy balaton-körre reggel sajnos, vagy szerencsére nálam jóval jobb bringásokkal mentem, de azért igyekeztem helytállni. siófokról indulva egészen keszthelyig tudtam is velük tartani a 32-33-as utazó tempót, de aztán eléggé elfogytam. badacsonyba már kis késéssel ékeztem, aztán ebéd után a többiek mentek tovább, én meg másodmagammal 26-28-cal elcsorogtam füredig, ahonnan visszahajóztunk siófokra.
kicsit túlvállaltam magam a távval (összesen 150 környéke amit mentem, előtte még sosem volt ennyi), de az első 75-80 kili keszthelyig igazi minőségi edzés volt, azért nagyon megérte. jövőre remélhetőleg már menni fog ez a tempó velük végig
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
lsebestyen
addikt
válasz hegyimorc #75825 üzenetére
Pontosan!
------Én közben felszereltem a sárvédőt, megfúrtam, nem lett rossz, nem is repedt meg, raktam alá, fölé két alátétet. Amúgy jó cucc ez a sárvédő, száranként lehet magasságot állítani, így tuti nem fog beleérni egyik oldalt sem a kerékbe. Na meg baromi masszív, ez már biztos nem fog eltörni, mint az előző. (Az még a gyári volt.)
[ Szerkesztve ]
-
Gabor.Sz
csendes tag
Sziasztok,
Egy láma kérdésem lenne:
Tárcsafékes agyat muszáj tárcsafékkel használni?
Úgy értem, hogy találtam egyet, ami jó lenne a csúszópapucsos vázba. Kerékbe fűzés után V-Fékkel használnám. Ilyen tengely cserés dolgokba nem fognék bele, mert vegyes dolgokat olvastam róla...Válaszotok előre is köszi
-
pc360
addikt
-
veterán
válasz Tothgera30 #75829 üzenetére
122-nél nekem is lemerült az órám,szóval a 150 csak tipp, lehet, hogy csak 148 de ennek fényében, hogy már tekertem ennyit még durvább, hogy deicide miket nyom, respekt
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Normi™
őstag
válasz Gabor.Sz #75830 üzenetére
Centerlock-os Shimano-nál van rajta egy gumi amitől nem is látszik,hogy tárcsás is lehet az agy így normálisan néz ki felnifékkel is.Nem tudom,hogy Xt alatt is van-e rajta gyárilag.Nekem elvileg van felesleges ilyenem ha jó olcsóbb agyakra is.
Gumival:
Gumi nélkül ugyanaz az agy:
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #75822 üzenetére
Lehetőleg egyben adnám el, érdemes egyébként mindig a gyártó tárcsáit használni, tárcsákkal együtt 50K-ért odaadom.
Tothgera30: A montis távok sokkal többet kivesznek az emberből. Nehezebb terepen mászni. A legtöbbet meg a szintemelkedés vesz ki, a táv mellékes. 30-40km-es terepezésen, sok szinttel, jobban el lehet fáradni mint egy 120km-es aszfaltos körön. Persze nyilván aszfaltos körön sem mindegy mennyi a szint, de az ilyen Balton körhöz hasonló tekerések nem összehasonlíthatóak egy montis edzéssel. Az egyik haverom montival körbetekerte egy szuszra a balcsit most nyáron, de a keszthelyi montis túrán jobban elfáradt 60km alatt. Mondjuk volt is 1500m szint elég nehéz terepen.
A barátnőmmel augusztusban tekertünk 110km-t a Balaton körül, simán lenyomta, pedig ritkán bringázik, mondhatni 0 a kerékpáros kondija.[ Szerkesztve ]
-
r.levente75
addikt
Monti kerekeit erdei illetve aszfalton mennyire szoktátok felfújni, barban? 95km súlyú ember.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Runner_fxr #75834 üzenetére
Azert a 120-as outis kort is meg lehet csinalni 38+ atlaggal es az se lesz sokkal konyebb mint a 60-as montis. De ettol meg az mtb valoszinuleg tenyleg megeroltetobb.
Atok
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #75834 üzenetére
Régebben is észrevettem, de most tudatosult hogy én bajban vagyok a szinttel, sajnos errefelé nem sok lehetőség (és időm) van mászni. Így most próbáltam hosszabb kaptatókon menni, töltésen fel-le és minden lehetőséget megkaparintani az emelkedők miatt. Országútival, aszfalton nincsenek nagy bajok, de arra is rá kellene állnom gőzerővel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz atok666 #75837 üzenetére
Persze az átlag sebesség is sokat számít, 38 feletti átlagok már komolyak azért. Ettől függetlenül a terepezős körökön maga az útminőség, meredekebb mászások sokat tudnak nehezíteni. Barátnőm 10km terep után már nyavajog, ha pl feltekerünk normafára. Csak akkor nem volt probléma ha elektromos montival mentünk. A balatoni 110-es kör után nem volt különösebb baja, mondjuk nyilván kényelmes 20 körüli tempóban, de megcsinálta egy átlagos cross trekkinggel.
Tothgera30: Hozzá kell szokni, sajnos megfelelő terep hiányában problémás a felkészülés. És a meredek mászásokat terepen más fajta edzéssel nem tudod kiváltani.
-
pc360
addikt
válasz r.levente75 #75836 üzenetére
4 bar aszfalton, de futóéles, 2.0-s Hurricane-nel. Minnél több, de ennél nagyon egyik montigumi vagy felni se fog többet bírni. Erdőre én minimum 3-at mondanék, annál kisebbel én tartanék a kifordulástól. A nagyobb gumikat nem ismerem.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
JackFeryll
őstag
Szia!
Nekem Elite Qubo Fluid van. Az egyik ilyen fém befogót lehet csavargatni ki/be így állítva a távolságot.
(#75837) atok666
Ez nyilván a kiterheltségről szól és inkább aturistákrarekreációs céllal bringázókra igaz akik nem szeretnek dolgozni/szenvedni ha nem muszáj. Síkon nem muszáj, meredeken igen (ha nincs nagyon könnyű áttét). Ha még kerülgetni kell a köveket és szar az út akkor méginkább. Tüköraszfalton lefelé is el lehetne fáradni ha elég munkát tud végezni az ember. => 10-es út, picit lejt, ha 50-el tekersz nem lesz könnyű[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz r.levente75 #75836 üzenetére
Minden külsőn fel szokták tüntetni a maximum nyomást, jobbakon a minimumot is. Ezeket kell betartani. Minél szélesebb a külső, annál alacsonyabb nyomáson tudod használni. Aszfalton felfújhatod akár maximumig is, de terepen érdemes a minimumtól nem nagyon feljebb fújni, ha azt akarod, hogy jó tapadásod legyen. 3 bar körül terepen már szinte alig lesz tapadásod. Én 2,5 fölé semmiképp nem mennék. 2,25 széles külsővel nyugodtan mehetsz 2-2,2 bar körül ha rendes tapadást akarsz a kanyarokban és nem akarod, hogy lecsússzon, elpattogjon az ívről. Belső nélküli rendszernél lemehetsz a minimum értékig is.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
válasz atok666 #75837 üzenetére
Nekem is pont ez jutott eszembe.
Hozzá tenném még milyen bringa meg a szelet is.
(Még a boltbajáros outival toltam egy 200 távot /14 kg az a cangám 25c gumik/ volt színt is bár nem egy csoványosi színt. Háton még egy bevásárló kocsi méretű hátizsák megpakolva pihenő kb. 4 volt az is max. 10 perces hogy szendvicset be tudjam tolni. Bár nem mértem átlagot, de toltam neki végig haladósan mentem mert egy naposra terveztem és világoson vissza érni. Ami durva volt és így visszaemlékezve megmaradt nagyon az brutális ellenszél vissza úton mintha hegynek felfelé mentem volna egy gyalogosnál sem tudtam gyorsabban menni és ez nem 1 -2 km szakasz volt a szél miatt volt olyan rész is ahol oldalról fújt éreztem nem sok kelet volna, hogy az útról fújon le bringával együtt.)
Szóval igen a körülmények nem mind-egyek.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #75844 üzenetére
Montinál nagyon sokat ki tud venni az emberből az is amikor technikás pályákon lefelé jössz.
Kerékpár kezelés szempontjából sokkal többet kell dolgozni a montin, mint az outin. Persze nyilván az outinak is megvan a maga nehézsége, de ha csak táv alapján hasonlítom össze őket, akkor azonos táv mellett a montizás sokkal nehezebb műfaj. Ahhoz, hogy kiegyenlítődjön az outival jóval nagyobb távokat kell menni. -
geotigris9
tag
válasz Runner_fxr #75845 üzenetére
Írhatod nekem ezeket tudom én, mind két kategóriában járok annak dacára, hogy outival többet megyek mostanában mégis montisnak tartom magamat.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
IMIIKE1998
őstag
Na megvolt az első esésem, régóta nem volt már ekkora. A kanyarban felpattant a hátsó kerék, én meg repültem. Én megúsztam horzsolásokkal, a bringa is viszonylag szerencsés volt, "csak " a kormány végdugó és az ülés alja kopott, viszont az is látszik, hogy mennyire segítőkészek az emberek... Gyakorlatilag úgy mentek el mellettem, hogy rám se hederítettek, én meg horzsolássokkal tele, véresen hazavánszorogtam.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
válasz IMIIKE1998 #75847 üzenetére
Felpattant? Milyen kanyar volt ez?
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
t1
addikt
válasz JackFeryll #75842 üzenetére
Köszi este rànézek
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Napelem
- VPN topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Facebook és Messenger
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- További aktív témák...