-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Darko
senior tag
válasz Runner_fxr #84050 üzenetére
Azt nem cseréltem, de amíg nincs rajta a váltó addig "szépen" megy, amint bekötöm, sz@r az egész. Alapvetően nehezen megy alapból is a markolatváltó.
ivana: a váltóra gondoltál? A lányomén az van, lehet azért megy jól "ugyanaz" a markolatváltó? SunRace M2T
A váltót kéne kicserélnem?
Van nekem itthon egy féváltókar 8s shimano rapidfire féle fékváltókar (kb 15 éves), tesztből felrakom hogy azzal milyen nehéz lenne a váltás.
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
zodo
nagyúr
válasz geotigris9 #83924 üzenetére
Ma végre sütött a nap és a szél is alább hagyott így kimerészkedtem, készítettem pár fotót hátha más is beleszeret ebbe az alsó kategóriás Csepel Woodlands Cross 700c 1.0 bicajba.
Ha kb. 2 cm-t levágok a nyeregcső hosszából valamint oldalanként a kormányból az gari vesztéssel jár?
Előbbi kapcsán pont nyújtva van a lában/térdem ha nyeregben ülők és nem tudom lejeb engedni a csövet.
Úgy olvastam és érzem is hogy kicsit hajlítva lenne az ideális magasságban.
Nem csúszkálok tekerés közben a nyergen vagy ring a csípő, épp határeset de ezért nem vennék rövidebb nyeregcsövet.Korábban 58-60 cm széles kormányt használtam.
Jelenleginek 66 cm a fesztávja amit talán meg tudnék szokni ill. hiába van alacsonyabban a stucni magassága de ezzel már nem férek be a megszokott módon a liftbe. -
6030D
Ármester
Pedig az a legkisebb váz belőle. Én nem vágnék csak úgy, inkább konzultálj a bolttal, mit ajánlanak.
De rakhatnál egy képet, hogy mi számodra a kinyújtott láb, lehet, hogy jó az úgy.De azt sem értem, hogy a képeken látható állásnál miért nem tudod lejjebb engedni a nyerget?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fpeter07
veterán
-
veterán
-
zodo
nagyúr
Akkor egyelőre így hagyom.
Ilyen képet nem tudom hogy tudnék összehozni. Próba 1, 2
Boltban próbáltuk lejeb tenni de nem ment, elsőre azt hitte az eladó hogy a kulacsrögzítő csavar végett( ami túlnyúlt a nyeregvázcső belső falán) nem megy lejeb de van ott menetvágás sorja is amin fel ül.
Elvileg ő azt mondta ne vegyek ezért újat de úgy is viszem garis szervizre akkor rákérdezek.(#84065)
Akkor szokom vagy megnézem azt a sorját mert ezt csak ő állította hogy az.
[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Üdv!
Végül megvettem a Gepidát.
[kép]Szinte új állapotú, a váz makulátlan, csupán a fékkarokon látható karcolás. Két hibája van - csak hogy ne legyen felhőtlen az öröm - az egyik, hogy az első lámpa nem világít (agydinamó rendben, ellenőriztem), a másik a fékerő. Ezek a görgős fékek nem valami hatékonyak.
Keresek új első lámpát, és felteszek előre egy V féket.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Dottore
addikt
-
Strezi
őstag
Sziasztok,
gyorsan leírom, milyen volt a hét Finale Ligure-ban, illetve hogyan szuperálta a Canyon Spectral, amit előző nap hozott ki a posta és magam szereltem össze.
Maga az összeszerelés kb fél óra alatt megvolt, a dobozba csomagolt bringából kiindulva. Mindössze egy ponton akadtam meg a direct mount hátsó váltópapucsot nem ismertem még. Pár perces fejvakarás után azért rájöttem, hogy a papucson is átmagy a hátsó tengely és nem külön csavar fogja fel a vázra.
Sajnos nem találtam meg a csomagban a DT kerekekhez járó belsőnélküli szelepkészeltet, így ez a lépés kimaradt akkor. Kint olaszországban csináltam meg, egy ott beszerzett szeklepkészlettel. Kerekenként alig 10 perc volt az átalakítás, mivel a felnikben már benne volt a megfelelő szalag.
Az egyhetes túrát az Alpinbike szerveszte és bonyolította le. Egy 12 bicós trailerrel és két kisbusszal fuvaroztak minket fel napi kétszer az 1000m fölötti kiinduéási pontra (Nato Base). Onnan indultunk lefele több irányba a napok során. Már az első menetben kialakult, kinek kb. milyen a tudása ill. tapasztalat, így hárman inkább egyénileg túráztak a továbbiakban XC jellegű ill aszfaltos körökön. Volt szakasz, amit többször (6) mentünk, mert annyira élvezetes volt. Mindenki meg tudta benne találni a neki jó részeket, illetve lehetett szépen fejlődni és fűzögetni össze a szakaszokat ( Rollercoaster ).
Érdekes volt hogy miután napról napra jobban ment ez a trail (22 perc folyamatos ereszkedés az én szintemen!) egy másik keményebb terep mennyire nagy lépés volt ismét. Ez gyakoralatilag végig sziklákon, helyenként sziklavályúban megy és nagyon elvette a lassan épülgető önbizalmamat( Kill Bill Vol 1 ). Az egy dolog, ami jó volt benne az az, hogy utána a Rollercoester már egyszerűnek tűnt
Hat nap bringázás és a 11 órás hazaút után eléggé lehercolva éreztem magam, de egy nap pihenés után már jó volt ma kimenni tekerni
Mivel gyakori téma a nyereg, megemlítem hogy új ruházatban, betétes nadrág nélkül tekertem végig a hat napot. Második, harmadik napon nem esett jól visszaülni a bringára, de utána már nem volt gond. Az új Fox ruházatom tökéletes választásnak bizonyult, jól tisztult és egész napos kényelmes viselet volt. A hosszúujjas mez alá első két napon felvettem a Windstopper felsőt, de utána már nem kellett. Első nap ködös borús idő volt, de utána fokozatosan stabilizálódott a 10+ fok. Utolsó napokban pedig 16-20 fok közötti tavaszban tudtunk tekerni.
A bringa zokszó nélkül bírta a kiképzést, mindössze a hátsó rugóstag egyik forgáspontját kellett újra meghúzni. A Sram 1x11 hajtása (GX) problémamentesen működött. Kicsit máshogy vált mint a shimano 1x11, de ez is szerethető. A harmadik napon érzetem, hogy a gyári olajozás már fáradóban volt a hajtáson, onnantól száraz vaxos anyaggal kentem, de az nem lett a kedvencem. A fékek alapból jól fognak, de kellett utána állítani menet közben többször is. Ilyenre nem emlékszem a Shimanó XT szettel, hasonló kemény kiképzés mellett...
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
ivana
Ármester
Ha ledes a lámpa akkor 95%, hogy a vezetéket kell cserélni 300Ft kb.
A fékben meg valszeg benne van a modulátor azt ki kell operálni és jó lesz. Ezeknek a sajátsága, hogy nem érzed mert jól modulálható, de ha hirtelen húzol egy keményet fog mint az állat.Strezi nem bántásból, csak tipp: ha ilyen hosszút írsz csinálj személyes bejegyzést és linkeld be a topikba, ez a képek miatt különösen igaz
[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Nem ledes.
Spanninga Halogen
Érdekes, mert ha a vezetékről leoperálom az agydinamó csatlakozót, és 4,5 V-os elemmel megpiszkálom, akkor izzik az izzószál. Az agydinamó meg nem kelti életre, de az asszony bringájának agydinamója sem tud vele semmit kezdeni.
Lehet, hogy nem megfelelő az izzó?Lehet, hogy tényleg szét kellene szednem a fékeket, és kipucolni, újra zsírozni?
Néztem tegnap szét-összeszerelős videót. Melyik alkatrész a modulátor?40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
rétisün
veterán
jó ez a föstés, élőben még jobban nézhet ki
én az egyeneskormányos bringáimon a 60 centi széles kormányt is soknak éreztem, 66 az már inkább montikon szokás.....(sztem)
de mielőt vágnál, kérdezd meg mi újság a garivál, aztán legfeéjeb veszel aprón pár ezerért egy rövidebb kormányt, a gyári megmarad ekkorának, hátha gari miatt kell.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
veterán
válasz fpeter07 #84067 üzenetére
Én pedig a majdnem legolcsóbb sram gripshiftről, amikkel szerelik a rr340-eket gyárilag.
Szerintem könnyen lehet vele váltani. Az biztos, hogy kevesebb hibalehetősége van, mint bármi másnak, mert van két darab műanyag, közötte egy kis fém lapocska és ennyi az egész szerkezet.
15 ezer km környékét elfutottak már nálam, talán tul erős lenne a markom?Everybody lies.
-
Jeffjn
tag
Megnézegettem a decatlon oldalát, amit javasoltatok
és ez a kettő tetszett meg így elsőre:Praktikus és kb. erre van szükség melóba járáshoz. Táskát veszek hozzá és a cuccomat sem a hátitáskámban kell hordanom
Ez meg csak azért mert tetszett...... igazából nem is erre lenne szükségem (vastag gumi, nem állítható a kormányszög sem) csak ez jól nézett ki
Vélemények?
-
Apollo_21
addikt
Sziasztok,
remélem "jó" helyen A kérdésem az volna hogy jelenleg egy Speci Bighit Spec/Sport vázzal rendelkezem cirka 4.éve, ez 1 1/8ad nyakkal van ellátva, most A-head rendszerű normál kormánycsapágyat használok
(fsa pig dh pro), épp villaváltáson esik túl a bringa és a mostani helyét egy Tapered nyakkal ellátott jószág fogja átvenni. Itt jön a kérdés, bármelyik beleillik a vázamba? Tehát egy félintegrált is jó lehet?
Vagy ez vázspecifikus dolog?Köszönöm előre is.
Asus ROG STRIX /ROG-Join the republic/
-
Strezi
őstag
válasz Apollo_21 #84080 üzenetére
Én ezt találtam, azaz 1.1-8 - 1.5 félintegrált, ami szerintem taperedet jelent (ha 2011-es)...
http://specialized.desk.com/customer/portal/questions/5370931-big-hit-iii-2-11-headset
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Gratula,körhátszelet hozzá.
Strezi...szép helyek,jó bringa!
Crytek...egy nő segíthet a (már) túl erős markon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoo8800
veterán
-
Dottore
addikt
A 44 mm-es félintegrálthoz van tapered átalakító.
-
-
veterán
válasz Hasaggymeg #84088 üzenetére
Miért, akkor gyengédebben szorítom majd a kormányt, vagy mi?
Értem én, hogy öreg vagy már, saját példából indulsz ki..Kölcsönkértem ismerősől egy "akciókamerát", majd megörökítem már a munkába gurulós utat, mert mostanában mintha kialakították volna kicsit csapatósabbra, már a falakra mászok lassan.
Everybody lies.
-
veterán
válasz Hasaggymeg #84094 üzenetére
Majd feltétlenül látható lesz, hogy a vázon a lábam..
Everybody lies.
-
szjoci
őstag
válasz zoo8800 #84089 üzenetére
1,5" az kb 38mm. A fejcsőben elfér, csak a csapágy ugye szélesebb. Ezért van a fejcsövön kívül az 1,5"-os átalakító csapágya. Elméleti matek csak, nincs vele tapasztalatom
(#84091) Apollo_21: lehet jobban jársz ha eladod és veszel egy belevaló villanyakú példányt
[ Szerkesztve ]
-
EyElEs?!
tag
Sziasztok!
Új biciklit szeretnék venni, 200-300e Ft között.
Trekkinget néztem (főként rendes úton mennék vele, de néha kicsit terepesebb részen is).
60-as vázra lenne szükségem.
Hol nézzek körül, vagy milyet lenne érdemes vennem?Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS