Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #11927 üzenetére
Ez egyáltalán nem biztos, hogy a töltő hibája, főleg, hogy a töltő nem tudja csak
néha megváltoztatni a végfeszültségét. Sokkal valószínűbb, hogy sérülés van az
akkudban, ami miatt egy cellacsoport magasabb feszre kúszik, így a BMS levág.
Nézted a balance-ot? Elvileg a Xiaomi ezeket tudja, bár eleve nem 48V rendszer,
szóval sanszos, hogy nem csak akkut, de komplett vezérlést is cseréltél már.Más: szobahőmérsékleten valóban nagyobb kapacitás mérhető, már kb. a gyári.
Azt nem tudom, hogy van-e összefüggés, hogy a jobb szélső kicsit megint jobb,
de talán az lehet, hogy ott van a tesztelő szellőzője, magyarán azt magában fűti.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #11930 üzenetére
Ha gyári a vezérlő, nézd meg szoftverben, mit mutat az akkura,
már ha az akku ugyanúgy rá van kötve a vezérlőre, mint a gyári.Mindig is tetszett a Xiaomiban, hogy egy csomó infót megad a
használójának, feltéve, hogy a használó szereti ezen infókat.Kerestem egy képet illusztrációnak egy sérült akkuról...
Na ezt ziher, hogy nem tudja feltölteni a töltő 42V-ra, mivel egy
cellacsoport valahol a béka segge alatt tanyázik. Látszólag így
a töltő hibája, hogy csak 41.x lesz a vége, valójában meg nem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11964 üzenetére
Mi a tökömért akarnám elképzelni? Közérthetőség és gázok nyomása? Ugyan.
A lényeg, hogy ha tudom, hogy X-re kell fújni, akkor X-re fújom, és jó vagyok. Na,
ha valakinek nem esik kézre, hogy "~2.8 barra" fújja, semmilyen hátrány nem éri,
ha azt jegyzi meg,hogy 40 PSI. Nem kell disszertációt írnia mellé, hogyan jött ki!Sokkal egyszerűbb egész számokban* gondolkodni: az, hogy retard egyszerűen
előítélet. Magam sem szeretem, eddig oké. Nem is szoktam átszámolni semmit,
de itt pont nem valid az érvelés, hiszen nem kell átszámolni: rá van írva a gumira.
Az a nyomás, aminél a maximális terhelést tudja. Nyilván kisebb terhelésen elég
ennél alacsonyabb, de ezt hagyjuk meg a műértőknek, meg a versenyzőknek.*: miért elképzelhetetlen, hogy valakinek nehéz megjegyezni, hogy 2.5, vagy 2.2
bar kell a gumiba? Vannak "szakágak", ahol hagyománya van a PSI-nek: ez van.Btw. ha már retard, akkor ott van a Pounds of Thrust. Az az erő, ami egy egy font
tömegű testet (már kezdődnek a bajok) ~32 láb/négyzetszekundum gyorsulással
gyorsít. Na erre mondom, hogy elmentek a retekbe! Aztán ahogy az ember ezt
megpróbálja kibogozni, kiderül, hogy valójában az a nehézségi gyorsulás, tehát a
jelentése, hogy ekkora tolóerő tart meg egy fontnyi súlyt a gravitációval szemben:
így már van értelme. Csak ugye semmit nem mérünk fontban (legalábbis EU-ban).
Az a fránya nehézségi gyorsulás meg metrikus mértékegységben sem akar kerek
lenni, az csak (közérthető) közelítés, hogy 10 m/s2. Oké, elég jó közelítés, de ha
nagyon pontos akar lenni a ember, akkor csak emlékszik a fizikaóráról, hogy 9.81.Szerk: hatalmas meglepetésemre frissült a hátsó kerék adata... Aztán kicsit még
teszteltem, így az első is (az hamarabb szokott). Mínusz a garázsban? Ejnye...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11967 üzenetére
Hagyjuk. Mindenesetre a tengeri mérföld az egy szép kerek szám (1852 méter):
ha tudod, hogy miért annyi, akkor tényleg szép, értelmes, noha nem egész km.A PSI mögé nem tudok ilyen érvelést tenni, az van, és kész. (Mint írtam, ez az
egyetlen, amit még én is váltok fejben, lévén egyik műszerem így van skálázva,
kénytelen vagyok alkalmazkodni hozzá. mBarban sokkal több számjegy kéne.)Amiből ki lehet kergetni a világból, az a Fahrenheit, a feet + inch testmagasság,
meg a font, de azt már mondtam LOL. Ennek ellenére pl. csomó edzőteremben
a lapsúlyok fontban skálázódnak: okoznak is fejvakarást. De legalább ettől még
nem veszik el a Mars szonda, mint annak idején. De elég az OFF-ból... -
DigitXT
félisten
SMKP sem lehet, mert csillió feltétel nem teljesül. Egy balfasz egyszer
azt mondta, hogy szerinte az, és innentől el is kell hinnünk neki?
(Ha mégis igaz lenne, akkor természetesen mindenki motorkerékpárra
való, szabvány "E" jelzéssel ellátott bukósisakban használhatná csak...
És a biztosítók is sorban állnának, hogy náluk kösd meg a KGFB-det.
A valóság ezzel szemben az, hogy nincs rá törvényi szabályozás, sehol
nem lehet normális FB-t kötni, bukót meg kb. senki nem hord... aki még
nem esett egy akkorát, hogy meggondolja magát. A következtetés: troll
hozzászólással van dolgunk, aminek célja a hangulatkeltés. Sikerült.)kerékpár nem lehet a hajtás miatt
Már hogy a pékbe ne lehetne? Csak el kellene olvasni a KRESZ-t hozzá:
"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és
ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti." A motor nem kizáró ok.
(Nem véletlen nem tudnak elindulni egyes rollerek a gázkarra. Hiszen a
lábbal való hajtás az emberi erő - utána "csak segít" a motor haladni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11987 üzenetére
Ez rendkívül érdekes: kifejtenéd? Megkötötted már a KGFB-det?
Milyen azonosító szám került a szerződésbe?Bicikliúton jártál-e?
Mintha azt írtad volna, hogy ott fagyott le a kezed, lakotton belül...
(Nekem csak egy ilyen hello.hu biztosításom van a roller miatt, de
akkor kötnék egy rendeset, mondjuk a K&H-nál - ott van biztosítva
a motor is, és ugye ez innentől nem fakultatív, hanem kötelező.)Szerk a szerkre: én kardoskodtam az ülőhely kérdés mellett, azóta
volt valami változás? Ha volt, akkor miért nincs ezzel tele a sajtó?!
Az is egy vicc egyébként, hogy belengették a módosítást, eltelt fél
év és nem történt semmi...Mást meg fél nap alatt megszavaznak.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11989 üzenetére
Nagyon OFF (ma már), de régen én ilyennel szemeztem. Ez egy
kutyaközönséges lábbal hajtós roller, aztán mégis van rajta fék:
(Mi több, az összes kerékpáron van fék, kivéve amin nincs, csak
ugye arra is kéne, de ezt leszarják, mert 50 grammal könnyebb.)aztan ratalaltam a harmonizacios magyar rendeletre
Linkelhetnéd, mert nekem addig van meg, hogy kivétel a roller... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12030 üzenetére
Akkor "lassabban írom": milyen szabályok vonatkoznak az ún. motoros
kerékpárokra, 300W és 1000W között? Mert az közismert, hogy alatta
kerékpár (ahogy a kis rollerek is azok lesznek*, mert a "pedálos kikötés"
egy baromság: vannak kézi hajtású kerékpárok is), s tudjuk, hogy fölötte
SMKP, de ez a kettő közötti történet (számomra) új... A KRESZ-ben mi?*: praktikusan most is azok, hiszen eddig az ülőhely nem teljesült, most
meg csak a pedálos hajtásba sikerült belekötni, ami azért eléggé karcsú. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12034 üzenetére
Akkor nem teljesen tökmindegy a "nem létező" pedál különbségtételen
pörögni, ha az A/B bontás nálunk nincs, minden ugyanúgy SMKP lesz?
Azt állítottad, hogy azért SMKP az összes roller, mert nem L1e-A.Ui: a kerékpárba momentán is belefér 300W segédmotor, akkor egész
pontosan miért nem teljesíti a (kis) roller ezeket a feltételeket?
(Állításod szerint a pedálos részét nem teljesíti, de hát azt nem is kell!
Ha meg kéne, és teljesítené, akkor meg nem számítana semmit, vicc.)Megfordítva: a 300W alatti pedelec szerinted gépjármű, emiatt be kell
sorolni A/B kategóriába: belefér A-ba, de akkor is SMKP. Pedig nem.
Vagy én vagyok helikopter, vagy ez egy klasszikus 22-es csapdája?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Töltő hátoldaláról raksz fel képet? Csak mert eléggé ellentmondásos a
kijelző és a specifikáció: 48V-on a 48V akku még közel sincs lemerülve.
Viszont ha véletlenül 36V akkuhoz való lenne a kapott töltő, annak 42V
a kimeneti feszültsége, szóval ha 48V feszt lát, ott nem tud tölteni.Az mondjuk hab a tortán, hogy a kulcsos kapcsoló kb. 1V-tal a kijelződ
alá mér... erre szoktam azt mondani, ha 1 feszmérő van, tudod mennyi,
ha már 2 sose lehetsz biztos benne... Akkor kell a tuti 3., referenciának.Szerk: azt mondtad, kimérted és jó, átugrottam: mennyi a kimenő fesz?
Szerk2: pláne, hogy a speckó azt írja, hogy 48V a töltő, vicces: 54.6 kell.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez tök jó, akkor csak hülyeséget írnak a weboldalon (nem a feszt adják
meg, hanem azt, hogy 48V akkuhoz való). Eddig jó... Mi lehet még?
Mondjuk le van tiltva a BMS töltőáramköre: kevésbé valószínű. Akkor a
legkézenfekvőbb, kontakt hiba a töltő csatlakozónál: meg kellene nézni.
(Az nagyjából kizárt, hogy menüből le tudd tiltani az akku tölthetőségét.
Van olyan BMS, ami ezt tudja. De manuálisan nem sok értelmét látom.)Szerk: ja és ez 2A töltő, nem 1.5A, elvileg ennek lehet örülni, gyorsabb...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A tapasztalat szerint ezek a kínai garis ügyek úgy szoktak menni, hogy
csinálj videót, meg mondják, hogy hol bontsd meg, hogy kiderüljön, mi
a baja, aztán küldik a hibás helyett a cserealkatrészt. Általában nem
az egész roller visszaküldése a megoldás. De ha nincs más út, az lesz.
(Pl. ha leírás és videó alapján szar az akkud, simán küldtek újat, nem is
kellett a rosszat visszaküldeni: aztán persze lehet, hogy erről már azért
leszoktak, mivel pár "élelmes" honfitársunk visszaélt a bizalommal, tök
hibátlan alkatrészt gariztatva, így kis hazánk is felkerült a feketelistára.
Ha így van, köszönjük meg az ügyeskedőknek, hogy nekünk lett rossz.)Szerk: annál a szerviznél biztosan, ahol elkérnek 25K-t, 500 Ft-os töltő
csatlakozó cseréje címén: picit magas rezsióradíj. Magadnak olcsóbb.
(Láttam én már leszakadt vezetéket a csatlakozó másik oldalán... Egy
pötty forrasztás... hibátlan. Persze, ha nem szabad megjavítani, pech.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Berci77 #12077 üzenetére
Egy-két kg különbség a roller saját tömegében, haladás közben az ég
világon semmit sem számít: akkor van jelentősége, ha kézben viszed.
Többet számít, ha szembe fúj a szél, vagy éppen hátulról... A 13 km/h
nem gyenge eredmény, valószínű, hogy nem túl nagy az emelkedő, de
még az is lehet, hogy kiderül, bőven nem 300W-tal gazdálkodik. -
DigitXT
félisten
válasz Trailblazer #12089 üzenetére
Az összes olyat felejtsd el, ahol 100 kg a limit, és nem azért, mert rosszabb
a hatótávolság, ha túlterheled az akkut/motort/vezérlőt, hanem azért, mert ha
törik a váz, az fájni fog. Gyerek rollereket hagyjuk meg a gyerekeknek, na.
(Egyébként még csak ez sem igaz, pl. egy G30 a maga közel 20 kg-jával, és
markáns méreteivel egyáltalán nem gyerek méret, aztán mégis max. 100 kg.)Neked leginkább egy tank roller lenne ajánlható, azok valóban elbírják a súlyt,
megvan bennük a menniakarás is. Egyetlen bökkenő, hogy tömegközlekedés
kiegészítésére ezek mind alkalmatlanok. Alacsony padlós járműre elfér talán,
ám ha lépcsőzni kell, szinte teljesen kizárt, hogy egy 30-40 kg-os vasat csak
úgy feldobálsz. Arról nem beszélve, hogy a BKV ki is zárhat a közlekedésből.Szóval lehet, hogy most azt hiszed, hogy csak válogatnod kell az "ajánlottak"
közül, pénztárca függvényében, de a kellemetlen igazság az, hogy picit olyan
paraméterekkel keresel rollert, amik ellentmondásosak... Vegyük pl. a Kugoo
S1 típust, ami "papíron" bírja... a gyakorlatban meg 100-110 kg alatt is eltörik!
Akkor már inkább az e-twow, ahol a gyártó vállalta, hogy 125 kg-ig jó a váz.
Maga a roller meg nagyon könnyű. Viszont annak az árazása... Drága, na!
De hát spéci igényekhez spéci árazás dukál, ha meg lehetne csinálni olcsón,
tele lenne vele a piac. A Kugoo megpróbálta. Több-kevesebb sikerrel. Viszont
olyan lényegi pontokon érte utol a spórolás, ami balesetekhez vezet. (Az első
villa egy hitvány klónja az e-twownak, így hajlamos kompletten kitörni: felejtő!)Megjegyzés: elsőre ezt a 125 kg-ot találtam, de a gyártó oldalán ez csak 110.
Ha igaz, hogy korábban több volt, nem is tudom, miért vették vissza...Szerk: egyébként ha már e-twow, akkor abból inkább a GT nagyobb tömeg alá,
annak sokkal nyomatékosabb a motorja, és a hosszabb taposón jobban elférni.
A Booster V-nél feláldozták a nyomatékot a végsebességért, ami nem csak ott
látszik, hogy kisebb max. megmászható emelkedőt kamuznak, hanem tesztek
alapján rosszabbul gyorsul, miközben nagyjából ugyanaz a végsebessége. Bár
abban se vagyok biztos, hogy teljesen végig gondolták a 40 km/h vs 8" kereket.
(Tükörsima bicikliúton ez rendben is van, csak ha meg kell állni... megintcsak a
GT nyer, mert arra elfért egy dobfék is. Mondjuk az meg már közel 400K. Vicc.)Szerk2: akkor lesz irgalmatlan szívás az ilyen 500W-os 8"-os rollereknek, ha a
belengetett KRESZ módosítás megérkezik... Akkor ugyanis ezeket átminősítik,
SMKP-nak, és lakott területen beül a bicikliútra nem mehetnek. Közútra meg a
kis kerék, és a relatíve kis teljesítmény miatt alkalmatlanok. Szóval lényegében
lesz egy kategória, ami nagyjából semmire se lesz jól használható... Legálisan.
(Illegálban biztos el lehet karistolni velük, amíg nem kezik fékpaddal kimérni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz torrentszaki #12088 üzenetére
Ugyanazt tudom mondani, mint az előző versenyzőnek: nem tudom, mit takar,
hogy "nem tétel" 100 kg terhelhetőség, de ha nem tervezel 100 kg-ra befogyni,
akkor olyan rollert csak saját felelősségre. Lehet, hogy sokáig kibírja, de hogy
ajánlani nem fogom, az biztos. Amit viszont kinéztél, az elvileg 120 kg-ig jó.Első ránézésre szimpatikus, 10" pneumatikus kerekek, viszonylag nagy akku.
Ami annyira nem tetszik, hogy nincs felfüggesztése, és csak a gumin rugózik.
(Az is jó dolog, csak nem mindenre: bizonyos úthibák szinte le akarnak dobni
egy ilyen merev vázas rolleren... Ha meg túl sok a defekt és tömör gumi fordul
meg az ember fejében, ezeknél nem jó választás, mert szétráznak mindent...)Szerk: egyébként a 19 kg önsúly sem a legkönnyebb, viszont talán pont ez az,
ami miatt jobban terhelhető (van benne anyag). Ha azt a 8 km-t végig a rolleren
tennéd meg, semmi tömegközlekedés, ez nagyjából mindegy, lehetne 30 kg is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12116 üzenetére
Van olyan, amit keresel, de nem 100K. 70 kg terhelés az kiváló, kb.
bármelyik tudja, de az olcsóbb modellek megbízhatósága, khm.Az akku kapacitását meg nem napokban mérjük, hanem megtett táv.
Ha naponta 2-3 km-t mész csak, egy kisebb akkut is elég lehet több*
naponta tölteni, de valójában jobbat teszel vele, ha többször töltöd...*: ha mondjuk tud 15-20-t egy töltéssel, értelemszerűen akár heti 1x.
(Könnyű pilóta alatt ez a távolság azért meg szokott lenni. Nagyobb
akkuval meg könnyen a duplája is, de azok emiatt drágább rollerek.) -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12118 üzenetére
Napi 6 km, az egy kisebb akkunak fele/harmada kapacitása: 2-3 naponta
így is tölteni fogod, szóval igazából érdemesebb otthon minden nap, mert
ezek az akkuk nem szeretik a nagyon nagy kisütést. Ha nem muszáj, jó
elkerülni a nagyon lemerítést, sokkal hosszabb lesz az élettartama.100K alatt szerintem teljesen kizárt, hogy értelmes rollert kapsz. Gyerek
alá játszósnak talán, de felnőttnek, napi szintű közlekedésre nehezen.
Volt nekem 80K-s rollerem, olyan is volt. (Minden IS elromlott rajta. Noha
nem bánom: megtanultam rollert szerelni... de ez nem mindenki hobbija.)Az egyik legnépszerűbb típus a Xiaomi Pro 2, közel kétszer ennyibe kerül.
Megbízhatóságára általában nincs panasz, hatótávolsága kitűnő, felfújható
kerekeit meg nem lehet görkorcsolya keréknek nevezni... Igaz, azért nem
is az a hatalmas méret, gyárilag (bár lehet rá nagyobb gumit rakni, amivel
még jobb). Szóval biztos fogják ajánlani! Csak ugye az ár... Én pusztán
azért nem ajánlom, mert nincs vele közvetlen tapasztalatom. (Ami kicsike
meg az elődmodelljével van, nekem nem teljesen pozitív, inkább vegyes...)Ugyanennek a típusnak a legolcsóbb verziója (Essential) kereken 100K-ból
megállhat, de alatta az sem. Az tényleg belépő szint, de lehet, neked elég.
Szerk: mit jelent a belépő szint? Kicsi akku, kevés hatótávolság, gyengébb
motor: utóbbi pl. nehezebb pilótának probléma, alattad elvileg nem az.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12120 üzenetére
Az azért sokat javít a helyzeten... Több modell is megtalálható 100-150K közt.
Majd a többiek ajánlanak. Biztosan lesz a Xiaominak alternatívája. Viszont, ha pl.
napi közlekedés, én nem vennék mechanikus fék nélkülit: mégegyszer nem. -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12124 üzenetére
Hátőő... nekem van egy 400-as robogóm, valóban messzebbre visz,
meg gyorsabban. Csak éppen nem ugyanarra való, mint a roller...
Az autó meg aztán végképp más kategória, képzelem, hogy 200-ért
milyen autónak látszó tárgyat lehet kapni... de ugye nem is ez lenne
a lényeg, hanem a dugók elkerülése, illetve az üzemeltetés költsége.
Nagyságrendi különbségek vannak. Ha volt autód, tudod. Ha még
nem, előbb számold ki, mert nem a majom a drága, hanem a banán. -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12126 üzenetére
De hát miért is kéne elvonatkoztatni? Pont erre jó: mikromobilitás.
Azt mondod, 100K alatt érdekel. Nincs. Majd azt mondod, hogy 150-ig,
maximum: van! Most meg azt mondod, nem ér 200-at. Attól függ.Amikor egy időben kocsival jártam dolgozni, és 2K volt naponta csak a
parkolás költsége, hány nap alatt térült volna meg egy roller? (Jó, én se
csináltam ezt sokáig, értelemszerűen. De azért na... ~22 éves autóm
van, családi örökség, jelképes összegért került hozzám. Már több mint
2 MFt a teljes birtoklási költség: nem csak benzinköltség van, noha azt
látja a gyerek is a benzinkúton, de hogy mondjuk szerviz/KGFB? Ezeket
tételesen átbeszélte veled a faterod? Velem nem. Tudod, mennyibe volt
valójában az a sok olcsó használt kocsi? Hidd el, nem megvenni drága:
a régi autónkról egy két költség azért megmaradt az emlékeimben, vmi
200K volt csak a lakatolása, hogy ne bukjon a műszakin. Ezt 2000-ben,
amikor az a 200K picit többet ért, mint most: le kellett volna selejtezni.)Szerk: lassú vagyok telefonról. Hát. Meglátod majd, mi mennyi, miért...
(A 200K-s roller se annyira drága, ám elfogadom, hogy neked nem érné
meg annyiért, csak ne azt mondd, hogy azért, mert helyettesíti az autó.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #12130 üzenetére
De hát 200K-ból hol veszel új autót? Jahogy használt. Akkor meg rollerből miért
kizárólagosan csak új érdekel? Körülnézel a használt piacon, ott 60-70-ért lősz,
újonnan 2x annyiba kerülő vasat már ha szükséged van rá.* De ha felétek nincs
forgalom, s a családnak inkább autó kell, akkor autót kell venni, ennyi az egész:
csak ne azt mondd, hogy utána az autót ingyen** üzemelteted, mert az tévedés.Még ha nem is dugózol, meg nincs drága parkolás arrafelé, sőt még ha dörzsölt
nepper vagy, hogy még műszakira se kell költened soha, attól még a KGFB-t és
a súlyadót nem tudod megkerülni... Előbbi simán lehet 50K évente, utóbbi lófing,
de azért az is van. Ha meg bármi beszarik, akkor vagy megjavítod magadnak, és
akkor nem csak nepper, de szerelő is vagy - pacsi -, vagy sokba lesz a szerviz...
Vagy ha már nem éri meg javíttatni sem, akkor GTK. De azt ki veszi meg tőled?!
(Nem tudom, mennyire működik a roncsautók alkatrésznek való értékesítése.)*: rájöttem már, hogy nincs, így azt is, hogy innentől téged nem érdekel a téma.
A magam részéről csak segíteni akartam a választásban. Újat, 100 alatt nem
tudok ajánlani. Főleg, hogy ami anno 80K volt, az most már 110K. Ez van.
(És az is egy szar alapvetően, de ilyen nagyon hobbi használatra elmehetne...)**: a roller sincs ingyen, hiszen elromolhat rajta ez+az, de ha megbízhatóbb, és
mondjuk defekted se lesz (ebben a tömör gumi verhetetlen), akkor a km költség
minimális. 1 kWh áram ugye 40 Ft alatt van, amiből bőven elgurulsz 15-20 km-t.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz st6969 #12141 üzenetére
Volt egy helyi trollunk, aki biztos fogja újfent linkelni a fotóját, hogy hogyan
csinálja, mivel ezzel sokunknál kiveri a biztosítékot, hogy más meg a kaját
rakja oda, ez meg a koszos kerekét. De végülis igaza van! Hiszen a kretén
szülők is beleállítják a gyereket, mikor világosan le van írva, hogy erre hogy
alkalmas a bevásárlókocsi, és hova lehet ültetni, hogy ne dzsuvázza össze.És amúgy mit várunk, amikor a Lidl dolgozó beleáll a hűtő szélére natúrban
cipőben, mert úgy éri el a felső polcot... Az aztán a higiénia a köbön.Most az, hogy emiatt esetleg teljesen kitiltják a rollereket a boltokból: lehet!
Viszont van egy fordított trend. Lassan már kutyát is mindenhova bevisznek,
majd mikor épp oda akar szarni a bevásárlóközpont közepére van sikítozás!
Igazából a roller, mint közlekedőedény se való bentre, az autó is kint marad.
Annyi, hogy a biztonságos tárolást kellene megoldani. Az meg minimum az
U lakat, ami extrém esetben olyan nehéz, mint a fél roller. Kellemetlen vinni.Ui: a magam részéről a kis rollert keresztbe raktam a kis kocsi aljában, így
elfért anno, különösebb probléma nélkül. (A nagyot meg lelakatolom kint,
annál fel se merül, hogy be kéne vinni: tologatni se kényelmes méretű...)
És igen, ahol kisebb bevásárlókosár van, volt hogy ráraktam a kosarat, ahol
ezt megengedték... Másol meg már eleve be se lehet vinni - boltja válogatja.
Egyszer OBI-ban vettem valami pár csavart, viccelődött a pénztáros, hogy a
termékek mennyisége nem indokolja a hatalmas bevásárlókocsit: ja persze,
az nem is! Csak a kocsi aljában ott volt a roller. Mégpedig azért, mert az az
OBI amúgy autóval nagy kerülő, rollerrel meg át lehetett vágni a vasút alatt...
(És hát mi a fenéért indítsak be egy 1 tonnás dögöt azért a pár csavarért?
Gyalog túl messze volt. A rollerrel pont annyira nyílt ki a világ, amennyire...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12218 üzenetére
Ez akku sérülésnek hangzik: gari... Ki lehetne mérni, hogy teljesen
egyértelmű legyen, de amíg garis, felesleges szarakodni vele. Sőt,
ha megbontod, még rád fogják, hogy elrontottad, és bukod a garit.Ui: ha nem volt különösebb oka annak, hogy nem töltötted, szvsz a
jövőben inkább töltsd, egy-egy kör után. Eleve ugye rosszabbul tud
menni, ha kevesebb a fesz. De ami fontosabb, hogy minél kevésbé
merül le, annál többször tölthető. A formázást felejtsd el, ezeknél a
li-ion akkuknál kontraproduktív, elméletileg nincs memóriaeffektus. -
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12222 üzenetére
Abszolút előfordulhat. Amikor az akku egy része leválasztódik a többiről, az nem
tud dolgozni, emiatt a feszültségesés is nagyobb, rosszabbul is megy a roller, és
az akku töltöttséget is alá méri, de legalábbis nem fogja tudni a szokásos módon
becsülni. Viszont amikor töltőre teszed, akkor ugyanaz a cellacsoport, ami eddig
a merítésnél okozott feszültségesést, töltésnél hirtelen megszaladó feszültséggel
reagál, lévén kisebb kapacitású, pongyolán fogalmazva "nem veszi a töltést".Ezekkel a hibajelenségekkel mindenképp gariztatnám, csak akkor szedném szét
mérésre, ha már lejárt a gari, és olcsóbb a bevizsgálás / javítás, mint egy új akku.
Amúgy ha ilyen sérülése van, az azon is ki kellene, hogy ütközzön, hogy levéve a
töltőről rögtön elkezd zuhanni a feszültség, aminek az oka, hogy nem lett teljesen
feltöltve, mert csak a gyengébb cellacsoport lett kész. Annak viszont emiatt kicsit
túlszaladt a feszültsége, így a töltés már nem azért állt le, mert az akku 100%-os,
hanem azért, hogy ne gyulladjon ki a retekbe. (Mivel nem életbiztosítás túlfeszelni
a cellákat, az ilyesmit a BMS figyelni szokta, és letiltja a töltést, mielőtt baj lesz.)Amúgy az app egész véletlenül nem mutatja a cellák feszültségét? Xiaomi tudja...
Azon rögtön látszana, ha szét van csúszva a balance... A roller teljesítményét így
látatlanban nem ítélném meg, de a gyártói specifikáció 20% emelkedőt hazudik...
Ezt tényleg vedd hazugságnak, mert a 20% igen durva emelkedő, így egy "350W"
motor soha az életben nem fog rajta értelmes sebességgel felfelé haladni... ha ezt
mégis tudja, akkor a névleges teljesítményének sokszorosát adja le: nem szokás.
~2x teljesítmény abszolút szokásos, de 3-4x már nem, mert leégne a motor.Ui: a 20% nem egyenlő a 20 fokkal, ahogy a 10 fok sem valami gyenge emelkedő.
(Közúton igen ritka, hogy 20%-os emelkedővel találkozz. Ezért merik azt hazudni,
hogy felmegy oda is, de amúgy nem megy fel. 2000W-tal talán: az meg nem 350.)
Kerestem egy fotót, egy viszonylag durva emelkedőről, ami amúgy csak 8-10%-os:
Egy ilyenen egy ~350W-os roller abszolút vért izzad, keményen kell lábbal hajtani,
és akkor is meglehetősen szenvedős a felfelé haladás. (Pilóta súlyától is függően.)
Egy ilyen emelkedőn felfelé mondjuk 20 km/h-val, az alattad nagyjából 1500W...
Természetesen vannak rollerek, amik gyárilag tudják, de jellemzően dupla motorral.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hangyafasznyit vastagabb egy autógumi futófelülete... Az a tüske, amit
az észre sem vesz, egy rollerkereket simán átszúr... Az első utamom én
is beszoptam egy szúrt defektet. Aztán megint. (Nagyon kényelmes tud
lenni a fújt kerék, de ugyanakkora szívás, ha defektet kapsz: nyilván egy
vastagabb tubeless gumi jobban bírja, de az azért jóval ritkább rolleren.)Törekedni kell rá, ha lehet, meg van ugye a slime, aztán vagy segít, vagy
nem. Mindenesetre árulkodó, roller szerviz statisztika, hogy a legtöbbet
javított roller az M365 (egyik legnépszerűbb típus), legtöbb hiba: defekt.Ui: egy csomó defekt becsípődés/kidörzsölődés miatt van, ezeket ugye
a tubeless alapból lekezeli, hiszen nincs benne tömlő, fel se merül.
Megelőzni meg úgy szokták, hogy nagyon keményre fújják, amikor már
nem sok különbség marad a tömör gumihoz képest, főleg, ha légcellás.
Ha már pneumatikus, megéri a tubeless. Pont a fentiek miatt nem kell
kőkeményre fújni, durrdefekt veszélye sincs. Azért rugózás jó mellette:
rugózatlan tömör gumi a legszarabb = abszolút nem ajánlott Xiaomira.
(Tönkreteszi az akkut meg szétrázza a csavarokat, a vesekövedet stb.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Becenick #12249 üzenetére
Azt pont azért írtam oda, hogy attól még nem rossz roller, ha egy szerviz
legtöbbet azzal találkozik, egyszerűen abból van a legtöbb az utakon...
Viszont igen: legtöbbet defekt miatt megy szervizbe, mert házilag picikét
macera átgumizni, olvastam itt olyat, hogy a bringaszerviz is szívott vele.Dave™: gratula, mázlid volt. Egy ilyen tapasztalat viszont nem statisztika.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egy kis érdekesség a (bp-i) bérrollerek (leendő) parkolási rendjéről: [link]
Engem csak az érdekelne, hogy GPS alapon ezt hogy akarják menedzselni?
Rácsatlakoznak a szolgáltató hálózatára, és folyamatosan kérdezgetik, hogy
hol parkolnak a rollerek? Tök jó, de nem fogja 5m pontossággal megmondani.
Engem egyszer büntetett a fantasztikus Lime, amikor a Borároson raktam le,
de az über pontos GPS szerint a HÉV túloldalán voltam (ami akkor tiltott volt).
Volt olyan utam is a Borárosról indulva a Haller felé, amit jó 10-20 méteresnek
mért a szoftverük: ennyire tudta pontosan, hogy hol van az a roller: necces.Ja és a legszebb az egészben, hogy lerakod jó helyre, fotóval dokumentáltan,
ám akkor is megb*sznak, mert a GPS. Innentől, ha lerakod a parkolóba, majd
egy vicces kedvű, esetleg matt részeg járókelő odébb lökdösi, megbírságolják
a szolgáltatót, ami meg kikeresi az utolsó bérlőt... És még téged vesznek elő,
hogy rossz helyen hagytad. Hiába reklamálsz, hogy te nem. Szép kilátások...Ui: fix rögzítési pont nélkül semmi garancia, hogy ott is marad, ahol hagytad...
Ha meg eljutunk a Bubi szintjére, az is marha jó lenne, hogy van tárolója pl. a
Borároson, aztán a következő meg a Müpánál. Szóval ha épp a Haller felé van
dolgod, felejtsd el. Persze megértem, hogy zavaróan sok a roller: tícsák be.
Mármint eleve, ha ekkora gondot okoz, miért kell n+1.szolgáltatót beengedni?!
(Nem hinném, hogy engedély nélkül kezdték el a működésüket... akkor meg?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12301 üzenetére
Sőt, Bubi állomásnak. Mondjuk most találtam a térképen egyet, kicsit közelebb
a Hallerhez... nade kérem... Ha lemásoljuk a tömegközlekedést (megállók), úgy
mitől lenne előnyösebb a roller bérlése, ha az se oda visz, ahova épp kellene?
"Kicsit elmész mellette, és akkor vissza kell jönni." Nem éri meg a szarakodást. -
DigitXT
félisten
válasz Csigusz 1 #12345 üzenetére
Egyre jobbakat írtok srácok... Tök jó oktatófilmet lehetne csinálni belőle,
olyan Klaus a targoncás stílusban, hogy hogyan (ne) rollerezzünk.Klaus éppen dohányzik: egy kézzel vezet... beszitál, pofára esik, mentő.
Klaus agybadugós fülessel rollerezik, nem hallja a környezetét: elé gurul
a mentőnek, kórház. (Morbidabb rendezővel temető. De hát értitek.)
Klaus sisak nélkül rollerezik, és pont elcsúszik: lefejeli a padkát (mentő).
Klaus emelkedőn megy fel nyélgázon, a tetején elveszi, de nem számolt
a tempomattal, ami tartja a gázt, s a várt lassulás helyett tovább gyorsul:
kis késlekedéssel megtalálja a féket, ám addig történhet vele baleset.És akkor persze lehetne mondani, hogy nem kell elesni. Meg nem kell a
mentő elé hajtani süket idiótaként, de a tanulság mindig: a dohányzás öl.
A sisak meg hamis biztonságérzet, s amiatt kezd el mindenki esni-kelni.Ui: lehetsz akármekkora Valentino Rossi a rolleren, ha nem a vezetésre
figyelsz, előbb-utóbb megbosszulja magát. De ha teljesen felelősen, és
ésszel közlekedsz, akkor is bekövetkezhet műszaki hiba, törés, defekt,
vagy egy olyan hirtelen eléd lépős szitu, amire nem számítottál, s akkor
majd meggondolod, hogy nem-e lett volna jobb valamennyire rákészülni?Ennek a videónak már a bevezetőjét is fáj megnézni, de amúgy hasznos.
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #11797 üzenetére
Fejlemény: eljuttattam "gariba"... Készségesen lefotózták a sérülést, és küldenék
vissza rögtön, hogy fel lett tépve a vezetősáv, máskor jobban vigyázzak rá.Azt már rég elfogadtam, hogy nekem nem jár semmi a kínai szar elfüstölése után,
habár azt picit bánom, hogy magyar áron vettem, de mindegy, viszont ha már bent
van vizsgálaton, ugyan már megállapíthatnák, hogy mi a tökömtől égett szanaszét.
Kicsit felbasz, hogy fizikai behatást feltételeznek, ha csak az nem fizikai behatás,
hogy éppen baromi nagy áramot vezetett, aztán elfáradt. Nem tudom... Elbasztam
hát elbasztam, buktam 20K-t, kit érdekel, csak hülyének ne legyek már nézve. -
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #12367 üzenetére
Biztos meg lehet csinálni, de kell rá töltésvezérlő, mert direktben nem
lehet rákötni másik akkut, akkora áramok indulnának meg. A 25.2V
nem sok, az egy 6 cellás akku töltési végfeszültsége. Viszont, ha már
hátizsákban elfér a pót akku, miért nem rögtön a rolleren van és fixen,
párhuzamosan kötve? Úgy alapból lehetne a kétszeres hatótáv... -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12370 üzenetére
Ez pont egy olyan második akkus megoldás, amit amúgy gyakran
szoktak alkalmazni hatótávolság növelésére. De hogy autóakkut?
Abszolút kizárható hátizsákos szállításra gondolva: nagy/nehéz...
A Li-ion energiasűrűsége sokkal jobb, azt inkább viszed táskában.
(De minek cipeled te, ha az a táska lehetne a kormányon is?) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12372 üzenetére
Alakítasz ki magadnak? Számtalan DIY két akkus megoldás közlekedik.
(Igaz, nem német rendszámmal, mert típusengedélyt biztos nem kapnak.)Minden szükséges alkatrész szabadon beszerezhető. XT60 csatlakozós a
legtöbb akku, nem rakéta technológia, szilikon kábel akár csak 14AWG, ha
kis áramhoz kell szintén nem vészes, kormányra táska és kész. Konkrétan
van cég, aki az egész átalakítást megcsinálja kompletten, akár M365-re.
(Utóbbinál még az is játszik, hogy nagyobb akku, a taposóba, kicsit lejjebb
engedve a hasmagasságot: mondjuk ez utóbbi nekem nem szimpatikus...) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12374 üzenetére
Igen, mert neked eleve egy korrekt akku van a vasban. (De mit mondjon,
akinek 15 km se jön ki egy töltéssel? Mert mondjuk kici occó kínai roller?)OFF: vicces autóakku VS. kétkerekű élményem egy 74Ah akku szállítása...
elfért a hátsó dobozban, de olyan kilengése lett tőle a motornak, mint még
utassal sem. Nohiszen: 18 kg. Eleve a motorig elvinni élmény volt...És akkor ez csak egy 947Wh névleges teljesítményű akku volt, miközben a
leggagyibb 2Ah/cella Kugoo S1 akku is 216Wh, és kevesebb, mint 1.5 kg...
Az ólom-sav akku nem való rollerbe, sem hátizsákba, és amúgy egy fél óra
pihenő alatt 2A töltéssel 1Ah rakható bele az akkuba: halottnak a csók...
(Persze ha gyorstöltést csinál az ember, az érhet vmit, de jobb a "nagyobb"
akku. Ami egyébként nem feltétlen jelent nagyobb méretet, és számottevő
súlytöbbletet. Hiszen nevezett S1-be egy gyárival egyező méretű, csak épp
3.5Ah cellákból álló akku 75%-kal nagyobb kapacitású, extraköltség nélkül.
Nyilván maga az alapanyag drágább, ezért jellemzően az akku is az, de így
anélkül lehet kitolni a hatótávolságot, hogy az kívülről* hátránnyal járna.)*: még a német rendőr se köthetne bele, ha az ember ilyesmit meglépne.
-
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #12376 üzenetére
Igazából az lehet az oka, hogy telefonoknál van rá igény, rollereknél meg nem...
Neked is viszonylag értelmes áron megoldanák a kormányra épített kieg. akkut:
most az, hogy ezt beépítettnek hívjuk... ám legyen. Igazából ugyanaz, mint egy
táskás kieg. akku, csak kemény tokban (és az a tok van rögzítve a kormányra).
Jó esetben még a vezetékeket is elrejtik a kormányoszlopban, az a legtutibb.(Vitathatatlan előny, ha esztétikusabb és stabilabb, mint az esetlegesen mozgó
táska, és a mindenfelé lógó/lengő kábelek: értem én amúgy azt is, hogy ha épp
nem kell a nagyobb hatótávolság, akkor nem feltétlen cipelnéd a kieg. akkut.
Mondjuk erre jobb lehet a gyári gyorscsatlakozós cucc, ahonnan simán levehető
az akku, ha éppen nem kell. Csak az már nem sima párhuzamos bekötés, mert
két akku összekötése csak azonos feszültségen lehetséges. Ha leveszed, meg
visszarakod, erre is figyelni kellene, nem életszerű: további elektronikát igényel.) -
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #12378 üzenetére
Egy csomó Ninebot modell működik a Somatom által linkelt külső akkuval.
Elég egyszerű felrakni, és leszedni, annyi, hogy azért a kirándulás közben a
felrakás mégse nyerő, mert mindkét akkunak feltöltve kell lennie hozzá...
(Kérdezik hozzászólásban, hogy hátizsákban több akku, és csere, de nem.) -
DigitXT
félisten
válasz Scarletiel #12396 üzenetére
A guruljon napi 5 km-t síkon 95 kg alatt nem az a feladat, amely bármelyik roller
tudását meghaladná. A Xiaomi egy elterjedt típus, így minden sarkon van hozzá
akár alkatrész, akár szerviz. De egyikre se igényes. Kivéve a defekt kérdéskör...
(Viszont célszerű felfújható guminál maradni, mivel ha "felszenveded" rá a tömör
gumit, utána a rugózás teljes hiánya miatt nem csak kényelmetlen lesz, de még
tönkre is mehet az akku a rázkódástól. Persze minden javítható. De azért na.)Szerk: a rohamosztagosnak való beöltözésről annyit, hogy nincs rá kötelezvény.
Csak ha valamit elkottázol (vagy téged gombáz el egy autós), akkor fog fájni, ha
gyalogosként, utcai ruhában állsz a vason. A legtöbb roller 25 km/h-nál nem tud
többet (jogszabály is lesz rá elvileg), de ekkora tempónál is össze lehet törni, ill.
le lehet húzni a lazúrt különböző végtagokról, meg el lehet veszíteni a fél fogsort.Ui: aláhúztam, hogy síkon. Amint hegymenet is képbe kerül, probléma lesz, HA
a teljesítmény nem elegendő. Márpedig a jogszabály 350W-nál húzza (majd!)
meg a határt, amíg roller a roller, ami pedig ha valódi csúcsteljesítmény, semmit
nem fog érni emelkedőn. A legtöbb roller kb. 2x ennyit lead. Amikor kell. Így tud
felvinni az emelkedőn értelmezhető tempóban: ha ez "belefér" majd a szabályba
akkor örömbódogság, de ha ettől már SMKP lesz, akkor jön a kötelező sisak, a
járda és bicikliút abszolút elfelejtése, és a többi. (Az már nem lesz olyan vidám.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Scarletiel #12399 üzenetére
Én műszaki hiba miatt estem egy olyat... (Konkrétan elrozsdált az első villa,
és kitört az első kerék, a pillanat tört része alatt átrepültem a kormányon, mert
a roller egy leszúrt Rittbergert mutatott be - megfejeltem az aszfaltot. Mondják,
hogy miért nem rakja le az ember a kezét, hiszen az reflex. Aha: nem ér oda...
Konkrétan a kézfejem sérült, azaz a tenyerem nem is ért le. Hanem bukfenc
közben a kézfej. Meg közben a könyök. Ebből lehetett volna egy könyök törés,
de mivel motoros protektoring volt rajtam, megúsztam egy csúnya zúzódással.)A lényeg: full face, biciklis (!) sisak volt rajtam. Nem sokkal korábban röhögtek
ki vele, hogy rollerre "motoros" sisak, de hát azt se vágta az ember, hogy nem
motoros, hanem biciklis. És nagyon örülök, hogy rajtam volt: nem érdekel, mit
mondanak az emberek. Igen, egy pár éve szemüveges vagyok, és igen, le kell
vennem, amíg a sisakot fel/le húzom, de utána vissza tudom venni tökéletesen.
Szóval így látok is, meg valamennyire a szemet is védi. A menetszéltől.
Rákerestem, 22800 Ft volt, nekem megérte, hogy nem törtem össze az arcom.
Szerk: s még a szemüvegem sem esett le, ami ha törik, anyagilag is fájt volna.Teszem hozzá, hogy most egy ~8kW-os rollert építgetek. Szóval arra abszolút
indokolt a motoros felszerelés használata. Bár lassan menni azzal is lehet, de
nem azért lesz olyan erős, hogy lassan menjek vele: 45 km/h végsebesség se
durva, viszont az emelkedőn is tudni fogja: munkába 15 km (amíg van bicikliút).
Ha jön a jogszabály, akkor SMKP-ként lakotton nem lehet lesz majd használni,
de ezt amúgy magamra nézve elfogadom, mivel valóban nem való oda egy ilyen.
Ellenberger sajnálni fogom azokat, akik papíron 500W rollert használnak, majd
a KRESZ módosítás után már sehol se fogják tudni értelmes módon használni.
(Autók közé nagyon harmatos az a teljesítmény, főleg, ha felfelé kell haladni...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12401 üzenetére
A G30 az egy csúcs "pálcika". A 10" tubless tényleg sokat számít, de az ára...
Nem mondom, hogy nem éri meg, mivel jobb inkább kétszer annyit költeni, mint
többet szívni a defekttel, de biztos jönnek majd azok a kollégák, akik 2000 km-t
elmentek 8.5"-on, belsővel, defekt nélkül. (Nem mázlisták, a többiek pechesek.)Ui: nekem is 10" tubeless van, be is rendeltem egy szett PMT 10x3" gumit rá.
Nem akartam 19K/db áron venni, halogattam - erre azóta már 21K/db lett belőle:
mondom megveszem akkor most, mielőtt 30K/db lesz... Ki kell próbálni, na...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #12403 üzenetére
Igazából a Xiaomi-ra is fel lehet rakni a 10" gumit... Még tubeless is lehet...
Szerk: akkor van gond, ha valaki olyan gumit kezd belső nélkül használni, ami
alapvetően nem az: tubeless gumiba mehet belső (csak minek). Fordítva necc.
Ne kérdezd honnan tudom. A Tuovt 80/65-6 gumim nem tartja jól a nyomást.
Ja és az első utamon kiszúrta valami tüske. Aztán a másodikon is. Nagyjából.Szerk2: persze ha veszünk egy Pro 2-t, meg rá ezt a szettet... árban már nem
lesz kedvezőbb, mint a G30, azt aláírom, és még szerelni se kell. De azért az
egy nagyobb vas, mind méretileg, mind tömegében. Bár még "pálcikázzák".[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen