Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
addikt
-
addikt
Mennyire kell ehhez idiótának lenni?
instagram.com/reel/CkFp1aHAzPl/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
(A végén van a "poén".)Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz Peaceliker #18350 üzenetére
G30-am van, az eredeti 350W-os motorral.
48V 21000mAh akkupackkal, elöl hátul Sharksettel.
Ez a legnagyobb akksiszett, ami 18600-as cellákból belefér.
50km/h felett megy(53-54) ha tele van az akksi.
10%-os emelkedőn 35-38-al megy felfelé; ha nincs tele az akksi, akkor olyan ~30-al, 50%-os akksival meg 25körül.Szóval elég ha 48V-osra átépítik, plusz a vezérlőn megcsinálják, h bírja ezt az igénybevételt.
Motort nem kell cserélni.Ha nincs túl sok emelkedő, városon belül nagyon jól használható, simán tartom az autósforgalom sebességét, nemigen tartok fel senkit.
Mivel többnyire ugyanazokon az utakon megyek, így ismerem az utakat, kátyúkat, ez így ezzel a sebességgel sztem nem veszélyes, bár próbálok tartani megfelelő követési távolságot, h időben észleljem ha fékezni kellene.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Megint egy Darwin díjas rolleres...
facebook.com/groups/960606558163799/permalink/1207559306801855/?ref=share
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz DigitXT #18356 üzenetére
Nincs videom, hát lenézni alig merek a kijelzőre menet közben.
Viszont nagyon rövid a emelkedő.
Nem használok semmi extra diagnosztikai programot az akkupackhoz, így nem tudom mennyire melegszik, ezt mondták a szervizben is, h ha nem bírná a terhelést, majd észre fogom venni, és akkor cserélhetünk motort is nagyobbra.
De nekik az volt a tapasztalatuk, h a legtöbb esetben elég a 48V-ra átalakítás, é maradhat az eredeti motor, a végsebesség így is tartható 45 körül, és a gyorsulás is elegendő hozzá.
Szóval ha valaki nem szörny rollert akar mindenáron, akkor bőven megfelel neki ez az átalakítás is.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Casseius #18360 üzenetére
Neked 60V-os a rendszered, ha jól rémlik.
Már máskor is akartam kérdezni, h mihez kellett ekkora, hogyhogy nem volt elég a 48 Volt?
Mármint Pro 2-esnél maradtál méretben. Mivel van ilyen rollerem is, sztem az olyan kicsi, h nem éri meg belefeccölni pénzt átalakításhoz, ha már hosszabb távon használni akarom, minimum legyen nagy és kényelmes is, ne csak a high tech legyen felhúzva, de pl számomra az ergonómia is fontos volt.
A Monorim 500-as motorjairól lebeszéltek, ha nem lesz elég a gyári, ne Monorimet vegyek, inkább ugyanazért az árért vannak 1000W-os (1000/2000) motorok.
Most meg olvasom, h áttekercselteted a motort, hát lehet egyszerűbb lett volna egyből venni hozzá két nagyobbat?Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz petya86 #18363 üzenetére
Pótalkatrész nem fog kelleni, nemigen romlanak ezek el.
De mivel nagyon elterjedt típus, ezért bármelyik szervizben van hozzá kb minden.Tárolás: hosszú távon 50-70%-os akksival, 15-20C°-on (szobahőmérsékleten). Ne nulla fok közelében az erkélyen. De ezt írtad is. Fali konzoltmég nem hallottam, de feljebb linkeltek is egyet.
Karbantartás szintén nem lényeg, ha nem fog a fék, észre fogod venni, és tudsz cserélni/cseréltetni fékpofát.
Használat meg mégis mit lehet írni, ne ugrass vele le a járdáról mert nem arra való, a roller nem bicikli.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Casseius #18377 üzenetére
Nem elég az 50?
Te jó ég. Félelmetes vagy.
Nekem elég volt a 30 eredetileg is, bár elég gyakran megesik, h fölé megyek, pláne ha az útviszonyok megengedik, ill. nincs más jármű a közelben, vagy a másik, amikor pont, h jönnek mögöttem, és nem akarom feltartani, mert megelőzni nincs helye, így tolom neki inkább, haladva a forgalommal.
De nem szeretek száguldozni, mert félelmetes tud lenni, mikor erőteljesen fékezni kell.
Ami az ergonómiát illeti, nem a szélességére gondoltam elsősorban, hanem a hosszára. A Mi 3 is rövid, a Pro 2 egy picivel hosszabb csak, de teljesen más egy G30-on állni, annyival nagyobb a trepni hossza, illetve a kormányon a fogantyúk előrébb vannak, ezáltal még nagyobb a hely, stabilabban tudok állni.
Az Inmotion S1-nek például hiába ugyanilyen nagy a trepnije, a kormányon a fogantyúk hátrébb vannak, ezért kisebb a hely, nem szeretem használni, pedig ígéretesnek tűnt elsőre.
Hát a Monorim árában adtak volna 1000W-ost, mondjuk ilyen nyomtáv (villák) szélesítésről nem volt szó, úgyhogy nem tudok típust mondani. De gondolom jobban elégedettek vele, mint a Monorimmel, ezért ajánlották.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Gyuree91 #18386 üzenetére
A "nehezebb" az számít?
Ha nincs jelentősége a súlynak, mert nem emelgeted, akkor ez nem "kontra". Nyilván nehezebb, mert nagyobb.
A "hosszabb" ugyanígy. Ha emiatt nem fér be valahova, akkor nyilván ez negatívum számodra, de ha nincs jelentösége a méretének, akkor nem negatívum, inkább pozitív tulajdonsága, h kényelmesebb elférni rajta.Számomra fedülés volt a Xiaomi után a G30P.
De sztem inkább próbáld ki, mielőtt beruházol rá, mert lehet mégsem fog tetszeni. Van akinek a kompaktabb Xiaomik jobban bejönnek.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Mr.White #18407 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)A "könnyű legyen" lesz nálad a fő probléma, mivel a könnyebb rollerekben túl kicsi az akkumulátor, bár még nem írtad mekkora hatótáv kell.
Lehet a már ajánlott Mi 3 Lite is elég neked.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz Mr.White #18418 üzenetére
Nem tudom, IPhányas, de ezek a rollerek vízállóak többnyire. Azaz esőben is használhatod, a pocsolyákba viszont ne menj bele, ne merüljön bele tengelyig, tessék kikerülni a tócsákat, ahogy biciklivel is kikerüljük őket (többnyie).
Meg hát ne hagyd kint az esőben ázni, miután odaértél az úticélhoz, tedd a rollert fedett helyre, ne áztassuk feleslegesen.
Ha biztosra akarsz menni, sziloplassztal ki lehet kenni a vezetékek gumiharangjait, meg a kijelzőre lehet venni kijelzővédőt.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Nordik #18402 üzenetére
Összefoglalom az eddigieket.
Az elmúlt nyár óta kerestél rollert.
Amíg még nem kerül olyan sokba, nem vetted meg a Mi 3-ast.
Mi mondtuk, h vedd meg a Hardverapróról, mert nagyságrendekkel olcsóbban megkapod, pláne ha el is akarod majd később adni, nem buksz vele.
Aztán felment az ára, most majdnem 200ezer.
Megláttad időközben a Mi 3 Lite-ot 150-ért. Felderültél, h nolám, megint van régi áron Mi 3, de aztán lekonyult a mosoly, mikor kiderült, h abban bizony kisebb az akksi.
Felmerült az Essential is, de (szerencsére) hamar lebeszélted magad róla.
D28-ról nincs különösebb tapasztalat, lévén, kevesebb fut belőle, leszámítva egy-két negatív kommentet, ami sztem bármelyik másik rollernél is előfordulhat.
Én az akkupackok alapján a D28 helyett a D38-at javasolnám.
Vagy inkább az F30-at, F40-et.
Mi 3 is oké, de kisebb az akksija, hiába írnak hatótávra ugyanazt.És akkor kérdezed, h lesz-e Mi 3 utód.
Hát, nem hiszem, van-e értelme várni bármilyen utódra, miközben az látszik eddig is, h a Mi 3 óta semmi értelmes fejlesztést nem voltak képesek letenni az asztalra, gondolok itt a nemrég megjelent Pro 4-re is, amiben semmi innovációt nem látok, van már n+1 kb. ugyanilyen roller olcsóbban is a piacon. (Segway F, D sorozat, vagy a korábbi 10"-os rollerjeik).
A Segway GT sorozatnál sikerült végre a gázkar mellé tenni a mód választó gombot, illetve indexeket a rollerre applikálni.
De pl az agyonfavorizált Pro 4-nél még nem sikerült ezt a mércét megugrani, miközben ez végülis némi vezeték, meg egy fröccsöntött műanyag gomb, semmi több.
Ja de, több... A Pro 2-ben nagyobb az akksi, mint a Pro 4-ben .
( 12.800mAh/474Wh vs. 12400mAh/446Wh)Erről az jut eszembe, mikor egy fél kilós, szemre műanyag hangszóróra odaírják, h 1000Watt (na jó, általában szerepel a P.M.P.O. kitétel is mellette), miközben az én ~40kilós Klipschem csak 200Wattot tud (RMS). Hát nyilván a fél kilós a legkorszerűbb neodínium mágnessel szerelt, titán-karbon fiber membránt alkalmazza ferroplazma-fluiddal, a míg az én hangfalaim "hagyományos" hangdobozok, és különben is már eleve ott "elavult", h álló sugárzó, (több mintegy méter magasak) cseresznyefából, így csak "ennyit" tud.
Hehhh...hát egy JBL Boombox lenyomja. 'szt az hordozható is.
Hát nyilván a Pro 4 is valami ilyesmi ujjittást tudhat a magáénak, különben hogy lenne már jobb a többi Xiaomi rollernél.Na de térjünk vissza a rollerekhez.
Nem értelek, ha van pénz lóvéra, mit számolgatod a kuponokat.
Ha meg nem szereted a pénzt szórni, miért nem a Hardveraprót hívod segítségül.
Az olcsóbb rollerek többnyire azért kerülnek annyiba, amennyibe, mert akik egykor megvették, még a régi árakon tudták megvenni, így ha el is adják, elég ha kiteszik a beszerzési árakon, azt mégis jóval olcsóbb tőlük megvenni.
Teljesség igénye nélkül, csak a mostani válaszék:
Mi 3 + elektromos pumpa hozzá: 155ezer
Mi 3 800km-el (ez semmi):120ezer, már csak 115ezer
Vagy itt egy 0km-es D28 2 év garival: 135ezer[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz salieri. #18443 üzenetére
Ezek a Mi 3-as rollerek tavaly jelentek meg év elején. Így olyan régi nem lehet.
10-15ezer km amire tervezték.
Benne van 800km. Ez semmi.Én is külföldről vettem, így gyakorlatilag gari nincs rajta.
Idehaza 2-3 évet is lehet kapni rá, DHGate, GShopper egy évet ad. De a 150ezres roller 110 volt. (Mi 3)
A 170ezres ~130ezer (Pro 2), a 320ezres meg 230ezer (G30).Akinek mániája a garancia, az vegyen nyugodtan felárral garis gépet. Igaz, h kevés az esély rá, h kelleni fog a gari, de ha van pénz lóvéra, és ettől jobban alszik, ő dolga.
Aki meg sokallja az árakat, nyugodtan megveheti gari nélkül is, nem az a jellemző, h elromlanak ezek a rollerek.
A sok éve nyúzott példányokra jellemző inkább a meghibásodás.Ami egyébként megeshet:
Vezérlő meghibásodik - 20ezer egy új. Nagy kaland.
Akkupackban leválik a nikkelszalag egy-egy pontban. Emiatt meg nem kell az egész akksit cserélni, javítható.
Vagy ha egyik cella hibásodna meg, az is cserélhető, már akár az applikáció is mutatja melyik cella hibás, szintén nem kell az egész akksit cserélni, ez is javítható.Szóval sokat lehet spórolni vásárláskor, és ha netán gond van, viszonylag olcsón javítható.
Persze nem noname rollert kell venni, akkor nincs az, h egyik szerviz se vállalja mégcsak a bevizsgálást se.A defekt meg nem garis, ugyhogy arra úgyse vonatkozik.
Sztem a többiek itt a topicban óvatosabbak a garit illetően, én nem nagyon foglalkozok vele.
Vettem már több használt rollert is a Hardverapróról ismeretségi körbe kerültek, egyiket se bántuk meg.
Van amelyik tiptopp volt, van amelyik ütött-kopott, volt amihez doboz is volt.Valaki írta itt feljebb, h első rollernek a Mi 3 110-ért jo vétel lenne, aztán ha nem válik be, még mindig el tudod adni bukó nélkül ugyanennyiért.
Legalább rosszul nem tudsz vele járni semmiképp sem, és utána még mindig tudsz venni egy F30-at teljes áron garival.Most pont nem kell senkinek a környezetemben a linkelt Mi 3-as, különben már megvettem volna, mert ennyiért igen jó vétel.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Azt hittem erről van szó:
hardverapro.hu/apro/xiaomi_mi_electric_scooter_3.htmlJavíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Tőle már vettem én is rollert.
Az pedig egy lerugott F40 volt, asszem 120, vagy 130 volt. Emlékszem, a féktárcsát cseréltük rajta ki, de ha nem cseréltük volna ki, akkor is lehetett volna használni, csak mivel nem nekem lett, így inkább ezt megcsináltattam rajta.
Nyolcas volt benne, lepadkázták, amit nem nehéz véghezvinni, elég egy rossz mozdulat, h lekoccoljuk. :/Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz pescara #18456 üzenetére
Pedig ez nem ritka, mármint az elgörbült féktárcsa.
Nem a kerékben lesz a nyolcas, hanem a tárcsában, de ezt gondolom nem értetted félre.
Tárcsában meg úgy lesz, h pl éles lépcsőről, padkáról, járdáról lefelé haladva, esetleg megemelve a hátulját, majd szabadesésben leér, és rosszul sikerül (oldalazva) letenni, máris koccoljuk a tárcsát, és pikkpakk benne a nyolcas.
Ha lefelé "esik" a roller hátulja, pl egy elszámolt, elnézett lépcsőfok miatt, az a nehézségi gyorsulással arányosan növeli a becsapódás erejét. Négyzetesen ugye.Biciklinél ez nincsen, mert ott akkora a kerék, h soha sem ér hozzá a kerék közepén levő tárcsa semmihez. Hát rollernél nem így van.
Ugyanígy törik a hátsó sárvédő iv is. Fennakad párszor járdáról, padkáról való lehaladáskor, pláne pár lépcsőfokról lefelé haladáskor, és máris gyengül, reped, törik. Nem erre tervezték.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz gergo5991 #18464 üzenetére
Rengeteg település van, ahol nincs bicikliút.
És rengeteg olyan járda, ahol minden egyes kereszteződésnél 10-15cm-es padka.
Lehet a járdán szüttyögni vele, de max 10km/h sebességgel ugye. Nyilván ha nincs sok gyalogos, használom a járdát én is, de ha sok a padka, amik miatt meg kell állni, fel/letenni a rollert, inkább kihagyom.
Úton meg hát 25-el lehet menni. Mégiscsak gyorsabban lehet haladni. Az út szélén mennek a kerékpárosok is. Előbb utóbb lesz szabályzás, úgyis kb azok a szabályok fognak a max 25km/h-ra képes rollerre is vonatkozni, mint a kerékpárra.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz DrBubo77 #18500 üzenetére
Winglights V3-asom van adapterekkel. (G30)
https://cycl.bike/collections/winglights
Egész jó, de néha nehéz ki-be kapcsolni, mert a végére kell elnyúlni megnyomni. Kesztyűben pl. nem mindig sikerül.
Meg a fogantyúk is kijjebb kerültek miatta, a féket, gázkart is át kellett fúrni.
Bosszantó, h ezeket nem képesek beleírni a leírásba, ismertetőbe, h ja, készülj fel, nem 2 perc rászerelni, kell hozzá még fúrógép is. :/Más nincs, csak ezt gyártják.
A többit ebayen keresd, azt amelyik szimpatikus, megveszed, ráapplikálod a rollerre (ha lehet egyáltalán).Ez mondjuk új, lehet könnyebb használni, ilyet még nem láttam, elsőre nem tűnik rossznak.
Ezt viszont véletlenül se vedd meg, a Dechatlonba is van, ez semmire se jó, gyerekjátéknak max. Nincs fénye, még sötétben se látni, nemhogy világosban.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz NOKA32 #18518 üzenetére
Mi a kérdés?
Én már eleve 10"-os kerekűt vennék, ha úgyis át akarnám alakítani.
A Sencor valóban rugós, a Mi 3-as meg nem.
A Sencorban plusz még a Pro 2-es akksijánál is nagyobb akkupack van. (Gondolom a Long Range-re gondoltál, mivel azokat hirdetnek HA-n többet is.)
Egyikkel se jársz rosszul.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz Peaceliker #18574 üzenetére
Nyilván ezt a lehetőséget is hozzászámoltam.
Mindenesetre nekem a külső akku fel se merülne, ha bővíteni akarnám az akksikapacitást.
Viszont ha már beletesz ekkora akksit, akár 48V-ra is átépíttetheti, akkor emelkedőkre is jobban fel fog menni neki. Ha hosszabb túrákra megy, megeshet, h ismeretlen domborzati viszonyokkal találkozik.
Amiket olvastam itt, h ajánlottatok neki külső akksihoz, azok se olcsó megoldások, ez sem az, de nem árt ha tudja, h 21Ah-ig a trepnibe is bele lehet tenni a cellákat.
Aztán ha ez se lenne elég, még mindig aggathat rá külső akksikat pluszba.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
(L:/dl/upc/2023-01/15/106095_wehhjnewalemoxzk_img_20230115_113300.jpg)(/L)
Szerk:
Mobilról vagyok, a link működik, csak valahogy nem jól sikerült.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz prutyok #18584 üzenetére
Ilyet még nem láttam, mármint így készen, de végülis jó ötlet.
~80ezer
Hát, egy rollerszervizben is hasonló árakkal dolgoznak.Mondjuk jót rötyögnék, ha megrendelnéd, azt írnád két-három hét múlva, h na, megjött, szétszedted a rollered, de neked valami más a belseje, nem ott vannak a csatlakozók, úristen, mit csináljak!
(Ez de gonosz volt Thunderzolee.)[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Németeknél meg lassan már a felfüggesztésnek is TÜV vizsgásnak kell lennie..
A tagot egyszerű közúti igazoltatás során állították meg, a rollerrel minden rendben volt, csak a Sharkset lengéscsillapítón akadt meg a rendőr szeme, és figyelmeztették, h ezt csak akkor használhatja, ha engedélyezett termék.
Mondjuk én nem a rolleresektől várnám el, h vizsgáltasság be a Sharksetet - mint pl a fenti példában, hanem a gyártókat kötelezném rá, és csak úgy engedném forgalomba hozni, ha a TÜV plecsni rajta van.
Legalább remélhetőleg nem lehetne több negatívumot hallani a Monorimről sem.tuev.de/e-scooter-betriebserlaubnis-fuer-elektrokleinstfahrzeuge/
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz sniphoe #18674 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)Ha ilyen pálcikarollert keres, akkor a Segway G30-as tud csak ekkora hatótávot, esetleg a Xiaomi Pro 2.
A G30 DHGateről ~240ezer körül rendelhető, ráadásul az Global verzió, 25 helyett 30 a végsebessége, (hosszabb túrázásnál még jobban is jön, ha gyorsabban megy).
dhgate.com
https://www.dhgate.com › product
EU STOCK Original Ninebot by Segway MAX G30 Smart Electric Scooter ...Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz sniphoe #18680 üzenetére
Van gari, csak "bonyolultabb".
De akkor biztosan azt is olvastad, h egyrészt nem nagyon mennek tönkre ezek, másrészt:
Vezérlő ha elromlik, ~25ezer.
Akkuban ha egy-egy cella meghibásodik, mondjuk a nikkel szalag leválik, nem kell az egész akkupackot cserélni, mert javítható ~10-15ezer.
A többi meg nem garis (fék, defekt).
Szóval amit megspóroltam a vásárláson, ráköltöttem lengéscsillapítóra inkább.
De ha elromlana valami, akkor se okozna gondot a szervizelést kifizetni.A G30 méreteiben is a legnagyobb a pálcikaroller, kényelmesebb használni, mint a többi rollert.
Ami az F40-et illeti, tessék, itt egy lista, h melyik rollerben mekkora akksi van. Az F40-ben ugyanakkora van, mint az F30-ban. Szóval ne reménykedj, h majd annak is lesz 40km-es hatótávja..
A DHHate teljesen megbízható oldal, különben nem linkektem volna én sem. Eddig 8 rollert rendeltem onnét (családba, ill kollégáknak), 2 Xiaomit, 6 Segwayt, egyiknek sincs semmi baja.
Persze ha garancia mániás vagy akkor nem foglak győzködni, te dolgod, h a pénzed mire költöd.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz st6969 #18689 üzenetére
A G30-ashoz ilyen zárat küldenek a dobozban:
Ninebot számzár.Ezt a kormányra lehet erősíteni, és le lehet vele zárni, ahogy írtad is, odakötözni valamihez. Biciklitárolókhoz pl kézenfekvő.
De nagyon ne hagyjátok felügyelet nélkül, mert könnyen ellopják. Boltba bemenni, kint lezárni, megvenni a dolgokat, 10 perc, aztán menni a rollerhez, ennyi idő alatt csak nem figyeli ki valami erővágóval felszerelt rollerbűnöző.Meg hát persze vannak jobb zárak is.
Miért kell amúgy 10"-os?
Nem lebeszélni akarlak róla, csak gyerekeknek inkább Essentialt szoktak venni, az lomhább is, bár a hatótávja nagyon messze van a 30-40km-től.
Pro 2, esetleg Mi 3 kisebbek valamivel.Összecsukástól inkább óvnálak, ha nem muszáj, ne csukogassátok, elvan magában, nem kell ezt összecsukni folyton. Viszont ha sokat van használva a csukómechanika, nyikorogni, kattogni fog, amit borzasztó idegesítő hallgatni ahogy megyen.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Miért akarod más régióval használni?
Gyorsabban mennél vele?
Nem akartál G30P-t venni inkább?
Vagy a gari miatt vetted meg itthon?Ha gyorsítani akarnád, ez pl segíthet, (vagy más rolleres szerviz is).
A töltőkábel, illetve a beépített töltő ezeknél a G30-asoknál egy feature, állítólag van akiknek ez számít, h nem külön van a töltő, engem pl abszolút hidegen hagy.
Amikor 48V-osra lett átalakítva, ki is került belőle - kellett a hely a nagyobb akksinak.Ami a tempomatot illeti, én életveszélyesnek tartom. Nem használtam korábban, csak mikor vettem egy használt Pro2-est is azon aktív volt. Először azt hittem rossz a roller, vagyis a gázkar; aztán rájöttem, h csak a tempomat aktív.
Nem is értem, hát bármikor kijön elém valami, ez meg úgy működött, h mielőtt deaktiválodott, még egy gázfröccsöt adott a rollernek, vagyis pont mikor ugye az ember épp lassítani akarna, akkor szinte kilőtt. :/
Vagy közeledtem egy kereszteződéshez, de ez meg pont aktiválta magát, mikor már épp elengedtem volna a gázkart, h kiguruljak a kereszteződésig, hát azt hittem agyfxszt kapok tőle, és hány ilyen volt pedig.Nem igazán értem városon belül ezt hogy lehet szeretni. Akkor tudnám elképzelni a használatát, ha valami kihalt, de jó hosszú bicikliúton megyek, azt ott lehet tényleg egyszerűbb azzal menni, mint a gázkart nyomni.
Kikapcsolni meg csak az applikációban lehet, de oda meg nem tudtam belépni kb 2 héttel később.
Szóval nem biztos, h annyira szükséged lesz rá.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz gergo5991 #18766 üzenetére
Motort nem cseréltünk.
Az a Monorim amúgy sem valami jó, ugyanannyiért jobb is elérhető, mint kiderült (~1000W-os).Nekem amúgy is csak azért kellett az átalakítás, h felmenjen végre egy kisebb dombra belassulás nélkül is.
Azt mondták a srácok, ahol csináltattam, h ha nem a sebesség növelése a fő célom, akkor első körben a motort hagyjuk, aztán majd meglátom, ha nem lesz jobb, vagy kevésnek találom majd, úgyis észreveszem, és akkor motort is cserélhetünk.
Eredetileg pl azt kérdeztem, h ha előre is vennék egy motort, de maradna a 36V-os rendszer, az lehet elég is lenne, de azt bonyolultabb megcsinálni (vezérlő pl), így inkább a 48V-ra való átalakítást javasolták.48V 24500mAh, 18650-es akkukból ez a legnagyobb ami beletehető.
Először 21000mAh-t mondtak, de pár perc után kiderült, h van ehhez nagyobb is, csak ekkorát ritkán kérnek, meg általában 18500-ast rakatnak mások csak, gondolom az ára miatt.
55km/h körül tud, ha tele az akksi, de nemigen van olyan szakasz, ahol ennyivel lehetne menni, olyan 40-45-el szoktam csak haladni a forgalommal.
Lengéscsillapítók nélkül sztem nem szabad ekkora sebességgel haladni, de ez adott volt már, korábban vettem előre-hátra Sharksetet.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz DigitXT #18767 üzenetére
Így van, nyomógombbal én is el tudnám képzelni, de ez az automatikus bekapcsolás, ez nekem valami nagyon para volt.
És pontosan ugyanígy voltam ahogy írtad, h rendszeresen fékeznem kellett, pedig tempomat nélkül csak egyszerűen el szoktam engedni a gázkart, és máris csökken annyit a sebesség, h kanyart bevegyem, úthibán átmenjek, elengedjem az előzni szándékozó autóst, kereszteződést megközelítsek, körforgalomban átmenjek, stb, de tempomattal ezt ~két hét alatt se tudtam megszokni.
És kb 4-6 olyan szituba kerültem kereszteződésekben, amikor levert a víz, mert majdnem balesetet okoztam a tempomat hülyesége miatt.
És se előtte, se azóta (mióta kikapcsoltam), nem volt ilyen gondom.Pedig itt a topicban is, meg máshol is annyian írták, h az milyen jó, h van tempomat, h azt hittem csak velem van baj, én vagyok ilyen béna, h nem tudom használni-kihasználni.
Pláne forgalomban 40-45-ös tempónál sztem tökre észnél kell lenni, ott folyamatosan irányítani kell a rollert, azokon az utakon, ahol én járok, hiába rövid szakaszok, de elképzelni se tudom, h ne én adagoljam a gázkart, hanem a roller vigyen magától.
Sztem a legtöbb váratlan, vagy nem váratlan szituáció elhárítható, kezelhető, ha amúgy rendes követési távolságot tartok, és azonnal, az észleléskor elengedjük a gázt, az automatikus sebességcsökkenés pedig máris segít a helyzet megoldásában, vészfékezés nélkül.
A tempomat miatti időveszteség pont ezt a reakcióidőt növeli annyival meg, h hazavágja az egészet, és erőteljes(ebb) fékezésre kényszerít, viszont ilyenkor fennáll a veszélye annak, h megcsúszik a roller, vagy ha nem, akkor meg lerepülök róla, hiába jó amúgy a fék.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Első rollerem egy Mi 3-as volt, és csak a középső fokozatban mertem vele menni. (20km/h)
Kb egy hétig úgy használtam, és komolyan is gondoltam, h nekem az elég lesz, elképzelni se mertem, h annál a gyorsulásnál többet "kezelni tudnék", ill. annál a sebességnél gyorsabban menni mernék valaha is.Aztán valamiért átraktam S-be, és már ment minden magától, mint a karikacsapás.
A G30P kicsit mintha lomhábban indulna, mint a Xiaomik (Pro 2-esem is van), de cserébe ugye 30km/h-val is tud menni, ami pont elég ahhoz, h bicikliseket leelőzzek, vagy a többi rollerest, ill. h ne tartsam fel annyira a mögöttem jövő autósokat.
Mondjuk azt sose értettem, h kint a 30-as tábla, ugye én 30-al megyek a rollerrel, és akkor elhúznak mellettem autósok.Maximumra állított KERS-el használtam mindegyik rollerem, sajnos a 48V-ra alakított G30-ast nem lehet így használni, pedig nagyon jó, és biztonságos dolognak tartom, h amíg a gázt nyomjuk, megy a roller, (25-el, vagy 30-al, melyik mit tud ugye), de amint elvettem a gázt, egyből lassulni kezdett, így kis idő után már tudtam, h melyik kereszteződésnél hol kell a gázt elengedni hozzá, h időben lelassuljon, vagy úthibáknál is: megyen a roller 30-al, meglátom a kátyút --> elengedem a gázkart --> azonnal lassulni kezd, mire odaérek, már csak 15-20-al megyek --> ez meg elég hozzá, h áthaladjak rajta anélkül, h fennállna a veszélye annak, h lerepüljön az ember a rollerről, vagy akár elessen vele.
Sajnos nem ajánlott a használata, mert se a vezérlő, se az akkupack nincs felkészítve rá.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
-
addikt
válasz Iludka #18937 üzenetére
Ahogy visszanéztem a hsz-aid, jól befürödtél az Essentiallal is, meg ezzel az F30-al is.
Vidd be a Rollexhez, vagy bármelyik másik rolleres szervizbe, és elmondják mit lehet csinálni vele, ás mennyiért.De amúgy nem is értelek. Meg mondjuk az F30 eladóját sem, felrakott rá egy nem kompatibilis szoftverfrissítést, h feloldja a sebességkorlátozást, és ilyenkor köztudottan ez a végeredmény. Jó, h nem csinált lábbal hajtós rollert belőle. Aztán meg eladja, mint ha mi sem történt volna. Te meg megveszed, pedig régóta követed a topicot, simán láthattad már ezt a táblázatot, ahol txk egyértelműen látni melyik roller mennyivel megy.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Tomi13 #18980 üzenetére
Ezt a listát gondolom már átnézted.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?G30P DHGateről nem jó?
Ami a külső akksis E sorozatot illeti, az már kifutott típus. Lehet még kapni, de inkább kihagynám. A plusz akksi pl tökjól fejnehézzé teszi a kormányt. Egy élmény használni. Persze megszokható, de hát kinek mi ugye.
A kerekekről amit írtál, az nem pontos, azok nem tömör kerekek, csak belső nélküliek. Egy zselés rétege van pluszban.
Napi 24km-re: F30, Mi 3, Pro 2, esetleg D28, D38. Vagy hát a G30.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
addikt
válasz Casseius #19005 üzenetére
Legalább cserélted volna le G30-ra, az annyival robosztusabb, ahogy pont itt egyel feljebb DigitXT kolléga írta, 25 helyett 35-40-el még elmehet egy Xiaomi, de 50-60-100-al már messze nem a tűréshatáron belüli erők érhetik az alkatrészeket.
Amúgy mekkora a hatótávod?
Nálad is úgy van, h amíg tele az akksi, addig száguld, de 80% alatt már veszít erejéből?
Én kb 3-4-5 naponta töltöm csak, addig merül le 50-60% közelébe (24500mAh), ez kb napi 5-10km.
Szoktam is gondolni rá, h de jó lenne, ha tegnap feltöltöttem volna, és tele lenne az akku, mikor sietnék, de csak lassabban éri el a forgalom tempóját, mert már 60%-on van csak.
Ezért jobb ez a nagyobb roller, mert nagyobb akksi fért bele. Pláne ha 21700-as cellákból állna az akkupack.
Így nem feltétlenül kell naponta tölteni.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
facebook.com/1000825/videos/582563240116661
Kutyusos-rolleres
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ukrajnai háború
- Videós, mozgóképes topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Vezetékes FEJhallgatók
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Netfone
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen