Új hozzászólás Aktív témák
-
emelhu
aktív tag
"2100 km hatótáv"
Érdekes ez -csak nekem nem ad bizalmat a gyártó felé- hogy a benzines és villany hatótávot egybemosva adják meg.
Ez kb. semmit nem jelent, mert a benzin utántöltés triviális, érdektelen adat a tank mérete, könnyű bárhol utántölteni.Ezzel szemben arra utal nekem, hogy nem merik leírni a villanyos hatótávot, talán mert egy vicc. Pedig aki otthon tud tölteni, főként napelemről azt jobban érdekli. Pont a benzin az amit ritkábban vesz igénybe.
-
vicze
félisten
Renault(15% Nissan tulajdon)-Nissan(15% Renault tulajdon)-Mitsubishi(34% Nissan tulajdon) aliance van épp. Az Outlander nagyrészt Nissan alkatrész és SW, motor még többnyire Mitsu, de már van Nissan verzió. X-Trail a testvér modell.
A korábbiak még Daimler platform, előző szövetségből. -
vicze
félisten
Outlander(szóval Nissan), és ebben tuti nincs, mert párhuzamos üzemű, tehát ha ICE bekapcsolódik a hajtásláncba, akkor a hátsó elektromotor(ok) hátul hajtank, az ICE pedig elöl. A linken "váltónak" írják, de csak a ICE és elektromos között vált, nincsenek fokozatok.
Szerk: Videó működésről.Nem értek a kocsikhoz túl mélyen, mechanikai oldalról, így nem tudom, hogy a többi milyen, így lehet van DTC vagy CVT-s, ami soros hybrid. Viszont személy szerint kicsit feleslegesnek és kevésbé hatékonynak érzem főleg egy DTC bonyolultságú váltót belerakni, az extra súly mellett. Lehet, hogy szabadalmi hülyeségek miatt a fenti megoldást nem tudja minden gyártó használni.
-
Alaaf Pi
senior tag
Onnantól kezdve, hogy képes csak a belsőégésű motor hajtani, van váltó.
Milyen típusú van neked?
A bolygómű is váltó, by the way.
Aztán a Stellantis meg hatfokozatú DCT-be rakja a villanymotort, amelyik maximum első három fokozatában kapcsol a hajtásba, a többiben csak a benzinmotor dolgozik. A licenc eredeti gazdája is beépíti valahova, azt még nem találtam meg.
A Renault mivel a motor egyik végére tette a villanymotort és a főtengelyen keresztül hajt, mindig egy klasszikus váltón keresztül dolgozik. -
vicze
félisten
A váltás kérdése, közel se ilyen egyszerű. Elektromos módban, (lényegtelen, hogy megy-e az ICE) nincs váltás és váltó. Mikor az ICE becsatlakozik a hajtásláncba, az mechanikus kapcsolat, de csak fix áttétellel csinálja ezért is van csak bizonyos sebesség felett. Legalábbis sajátomban, lehet van amiben van 2-3 fokozat, de kétlem hogy több, felesleges súly.
Szerk:
Kicsit utána olvasva, jól gondoltam a többségnek nincs, de párnak van néhánynak fokozata. -
-igu-
veterán
Nekem napi 2x36km az ingázás, így nézünk ki az utolsó tankolás óta (Toyota Prius PHEV 2017):
Katalógus szerinti fogyasztás 1L/100km, átlagban nekem (9k km) 1.3L
Tavasztól őszig jó vagyok céges árammal meg az itthoni napelemmel, télen viszont csak 26-28km a hatótáv. Havonta egy tank benzin elfogy mellette - olyankor a napelemen is 30centi hó van, nem segít.
-
-
Nekton
aktív tag
Köszi!
Ezek szerint nincs is mechanikus összeköttetés az ICE és a hajtás között? Mint a dízel-elektromos mozdonyokban, hajókban? Az ICE csak generátort hajt, aminek változtatható a gerjesztése és így látja el inverteren keresztül az villamos motorokat, plusz az akkut? Tehát mechanikus váltó sincs? -
vicze
félisten
Egy PEHV-ben a ICE elsősorban áramot termel, amivel az elektromotorokat hajtja, vagy az aksit tölti, mivel pl. ha megállsz attól még az ICE megy egy darabig, amíg nem gazdaságosabb kapcsolni, hogy ne termeljen áramot.
A hajtásláncba, vagy akkor kapcsolódik be, ha elérsz egy bizonyos nagyobb sebességet, amikor már gazdaságosabb mint az elektromos motorok, vagy nagyon a gázra lépsz és jobb gyorsuláshoz szükség van rásegítésre, de eközben is árammal látja el az elektromotorokat, vagy tölti az aksit. Abban, hogy milyen módokat, hogyan keverhetsz, pl. csinálhatsz fix aksi töltés módot, vagy egyéb, elég változatos lehet. -
8th
addikt
Múlt nyáron volt nálam egy kőműves két hetet dolgozni a házon. Állandóan azon rinyált, hogy milyen nehéz manapság megélni. Full alkoholista volt az ember. Úgy itta a dobozos kőbányait (280 Ft) mint más a vizet és nap végére szépen elszopogatott mellé egy két decis vodkát is (1600 Ft). Bolti cigit szív ő is és a felesége is ami kettejükre 4000 Ft naponta. És megy a sirám. Jó nagyokat kellett nyelnem ki ne szaladjon a számon amit gondoltam.
Napi 6 sör* és a vodka 3280 Ft + a cigijük (4000 Ft) az napi ~7300 forint. Havi 219 000 Ft. És közben a csajomnak panaszkodott, hogy a horvát tengerpartnál messzebb nem tud eljutni a családdal nyaralni mert hiába dolgozik egyszerűen nincs rá pénze. Közben elbasznak a szenvedélybetegségeikre ~2,5 milliót évente. Két ostoba proli.
*Nem számoltam mennyit iszik nem is voltam ott egész nap, de mindig ott volt körülötte kinyitva egy sör szóval lehet, hogy több volt az 6db-nál. -
Alusky
senior tag
válasz
Krugszvele #51 üzenetére
Vagy csak nincs lakás meg autótörlesztője, nem csinált felesleggyereket a világra és nem él másban is nagylábon, tud főzni magára és nem kajarendeléssel él 4x drágábban stb. Ehhez nem kell jómódúnak lenni, hogy kétszer tudjon valaki kocsit tankolni. Ez két doboz sör és egy doboz cigi 30 napra amit a random szakadt melós is megenged magának. Hülye rokonaim 40k-t mennek egy évben aminek nagyrésze unalom meg hobbiautózás, ugyanilyen fizetés mellett és még félrerakni is tud mellette.
Meg még ott van a munkahelyi üzemanyagtérítés is, merthogy van ahol kifizetik rendesen. -
Alusky
senior tag
Amúgy melyik kocsiban van 3 literes V8, mert szerintem V6-ot akart írni, abból már van nem kevés.
És nem, egyáltalán nem olyan durvák, én már szívóba vissza nem ülnék többet annyira elfutott mellettük minden turbómotor. Nyilván személyautóra értve, nem sportkocsikra. -
hunluki
senior tag
Okosan kell választani. Amperával 1,7L/100km az átlagom amióta megvettem, itthonról tudom napelemről tölteni (de még a 70 forintos árammal is jó volt amíg nem került fel a napelem), meló miatt napi 2x30km belement (most már HO) de Horvátországot is megjártam családdal oda-vissza 5,5 literes átlaggal.
Előző autó ára + fogyasztás megspórolásával már most pluszban vagyok vastagon és remélem még minimum 5 évet elmegy, de szeretném addig hajtani amíg megy.
A hajtáslánc frankón működik, 200k km-t kb egy hónapja léptem át, e-service-ben mondták hogy kutya baja, motor bontatlan, ha vigyázok rá mégegyszer ennyi simán benne van.
Utódon egyelőre nem gondolkodom, de nem zárkózom el a BYD pluginjaitól vagy esetleg ha már ott tartunk tisztán elektromosaitól. Igazából az infra fejlődésén áll vagy bukik majd a dolog.
-
Vesa
veterán
Igen, vegyesen kell érteni, mivel, amíg a sima ICE esetén elmész 100km-t mondjuk 7 liter benzinnel, addig egy hibriddel ennek a 100km-nek egy részét elektromos hajtással teszed meg, így ugyanazt a 100km-t jóval kisebb benzinfogyasztással abszolválod. Természetesen az áram sincs ingyen, azt is hozzá kell számolni, de egyrészt otthoni töltéssel jóval olcsóbb az áram, másrészt fizikailag akkor is csak XY liter benzin fog elfogyni a tankból 100km alatt. Ehhez jön egy csomó megtakarítási mód, amit a hibrid hajtáslánc nyújt. Pl. az indulás minden esetben elektromos motorral történik, mert az ICE legrosszabb hatásfoka induláskor van, így ezt a pazarló technikai sajátosságot ezzel kiiktatták. Emellett, -PHEV esetén pláne-, folyamatos a rekuperáció, vagyis ahol lehet, az autó megpróbál energiát visszanyerni az akkumulátorba. Ez történhet fékezési energiából, vagy pl. lejtőn lefelé vitorlázva. Útviszonyoktól függően ez is jelentős számú "ingyen" kilométert jelenthet, ami szintén csökkenti az átlagfogyasztást. A konkrét megadott gyári adatokat egy képlet szerint számolják.
A hibridet tudni kell használni és ez sajnos nem mindenkinek megy. Ha nem töltik fel, akkor még rosszabbul fogyaszt, mint egy sima benzines, mert vonszolja az EV hajtáslánc súlyát. Szintén érdemes pl. városokban EV módban használni, mert akkor pont az ICE leginkább üzemanyagpazarló üzemét iktatjuk ki. Az elektromos hajtás nem fogyaszt semmit pl. dugókban. Ezzel szemben, amikor pályán megy az ember, érdemes a benzinmotort használni, mert ott jó a hatásfoka, ellenben az EV-nek pedig pont ott rosszabb. Ha ezekre odafigyel az ember, akkor rengeteget lehet vele spórolni!
-
Nekton
aktív tag
válasz
janeszgol #53 üzenetére
Én meg guminővel nem voltam, de sokan használhatják, ha mindig ez a példa.
Ezt a V8 huszárkodást sem értem. Biztos velem van a baj.On: a hibrid autók tényleg elmennek 2-3 literrel? Azt meg hogyan? 100km elektromosan, majd 50km országúton benzinnel 90-es tempóban? Valaki elmagyarázná!
-
bteebi
veterán
Ez tökéletesen így van. Pusztán anyagi alapon nem éri meg sokkal jobbat-újabbat, másodikat venni, mert hiába a valamivel kisebb üzemeltetési költség, a nagy beker. költség miatt csak akkor térül meg talán, ha sokáig mész vele sokat. Az meg eleve bizonytalan, meg nem feltétlenül "hasznos" egy kisembernek, ha ~8-10 évre előre kifizeti a majdani minimális megtakarítást.
-
Krugszvele
senior tag
Havi 2 tankolás az kb 45 000 ft. Az évi kb 15 000 km. Évente szerviz, adók és 2 évente műszaki, plusz a "kisebb" folyamatos kiadások.. Igen, aki ezt meg tudja magának engedni ma itthon az már jómódú. (Kérdés, hogy annak érzi-e magát.) Aki keres nettó 400 ezer forintot havonta és abból képes 75 ezret autóra költeni... érezze jól magát! Mindenki legyen boldog!
-
Alusky
senior tag
Én ugyanezért nem vettem személyautót végül, mert legtöbbet úgyis a furgonokkal megyek munka vagy hobbi miatt, inkább megyek azzal mindenhova akkor már, a felesleg súllyal meg méretével, mert olcsóbb és egyszerűbb így (10k Km alatt). Sose térül meg egy személyautó ára a 9-10 liter helyett 4-5 literes fogyasztásával miközben plusz adókat, biztosítást, alkatrészeket, szereléseket is fizetni kell egy plusz autóra. Ha meg is térül évek alatt akkor jön ki csak nullára, nekem nem éri meg azt a minimális hasznot a vele járó stressz meg munka, hogy +1 kocsit karbantartsak.
-
8th
addikt
Én csípném az elektromost második autónak de számomra rohadt nagy luxus, hogy 4+ millióért vegyek egy használt kisautót munkába járáshoz és helyben rohangáláshoz. Jött erre a célra egy 1.4pd motoros vacak töredék összegből. Klímázva 4,5 literes fogyasztásokat mérek vele relatív rövid távokon használva (2x15km) ami télen felmegy egészen szédítő 5,5 literre is. Hosszabb utakon (200+ km) stabilan 4,2-t fogyaszt végig klímázva mindenhol a megengedett maximum sebességhatár közelében autózva. Pusztán anyagi megfontolásból még jó ideig maradnak a dízelek nálam is. Kínaiaknak pedig azt sem hiszem el amit kérdeznek. 2,9 literes fogyasztás lemerült aksikkal. Biztosan úgy van, aha... olajból. És benzinből?
-
JohnyX
tag
válasz
Krugszvele #46 üzenetére
Szerinted csak "Lölő" engedheti meg magának? Nekem is az autó munkaeszköz, nem garázs dísz.
Szerintem "ingyen villannyal" megy 80 Km-t + 20 Km-n fogyaszt 2,9 litert így kijön a 100 Km-en a 2,9-es átlag fogyasztás :-)
-
Alusky
senior tag
Átlagmagyar évi 10 ezret sem elérő futása mellett semmi értelme, úgy jönne ki 70 rugó körül évente a spórolás, én se fogom kidobni a nagydízeleket még jó darabig... De aki nem bír a seggén megmaradni, meg az "én 1200 Km-t levezetek egyseggel ti kekszzabáló hímnőstények", őnekik összehozhat éves szinten elég sokat már.
Mondjuk én óvatosan kezelném ezeket a kínai adatokat főleg amikor az hihetetlenséggel is társul, ismerjük milyenek az 50000W-os Police ledes zseblámpák. -
ROBOTER
addikt
Nekem a hibriddel egy gondom van (mármint azon kívül, hogy nekem nincs
), hogy ötvözi a belsőégésű motor és a villamos hajtáslánc előnyein kívül a rendszerek összetettségét (márkaszervíznek való kiszolgáltatottság), meghibásodási lehetőségeit, költségeit, ha pedig picit trendibben tekintünk a problémára, a környezeti terhelésüket. Persze enyhíti ezeket, hogy a villanymotor karbantartási igénye, meghibásodási valószínűsége ezért nem hasonlítható a belsőégésűhöz.
A cikkben leírt adatokat (ahogy több korábbi hozzászólásban szerepelt) a nagy átlag soha nem tapasztalja meg. A tisztán belsőégésű motorokkal is lehet olyan ideális körülményeket keresni, ahol elgondolkodtató fogyasztásra képes.
Én tavaly lementem Albániába egy 0 km-es B8 2.0 TDI Passattal. Mivel Boszniában 80 a korlát, Montenegró sem egy száguldozós ország, egy sokszáz km-es szakaszon 4.2-re, vagy talán még alá jött ki a fogyasztás. A pesti dugóban benyalt közel 7-et. Előtte használtam egy 1.5-ös TD Focust, az ezt az adatot rendszeresen hozta országúton (10-es út hajnalban), a fenti kürülmények között simán 4-re jött volna ki a fogyasztás, vagy még alá.
Szóval ha évente beleteszel 50 E km-t, akkor egy 1,5 liter/100 km megtakarítással nyersz bő 400 E Ft-ot. Egy PHEV felárába azért jópár év belefér. Azt már másra bíznám kiszámolni, hogy évi 750 liter plusz üzemanyag elégetése hány akksi, villanymotor, kábel, töltőállomás lábnyomának felel meg.
-
Vesa
veterán
Ez egy elég nagy baromásg. Az autót csak egy apró szűk réteg tekinti élete értelmének, vagy egy olyan eszköznek amivel versenyezni kell az utakon. A többség csak el akar jutni A-ból B-be, lehetőleg minél kényelmesebben, komfortosabban. Mellesleg, ha már erő, azoknak az "EV trabiknak" egy része akkora nyomatékkal bír, hogy bármilyen véhatvényóc egy lagos Prescott Pentium lesz mellettük. Ok, nincs k*rva idegesítő ropogós hangjuk, de mennek mint a veszedelem.
-
Vesa
veterán
PHEV-et hajtok pár hónapja, jelenleg 2,8l a fogyasztásom (benzin). De ebben van egy közel 3000km-es Európai körút, amiben rengeteg volt az autópálya, ami növetle a fogyasztást azért, mert nem tudtam minden indulás előtt feltölteni. Városban tisztán EV módban használom, gyakorlatilag nem kell beindítani az ICE-t, így a 70Ft-os árammal megy. Elég hatékonynak tűnik eddig. EV-ről nyargaltam át (vissza), bár még az is megvan, és agglomerációból közlekedni -ha tudja az ember otthon tölteni- nem tudok jobbat elképzelni, mint egy EV-t.
-
vicze
félisten
Most mondnám, hogy LOL, de továbbra is fel kell világosítani, az embereket, hogy a IT Café-n leírtakból egész pontosan semmit nem lehet elhinni, és le kell ellenőrizni minden szót, mert a cikkíró többet hallucinál mint egy AI.
"The new PHEV system optimizes the work between the engine and the electric motor which raises the overall efficiency. It uses AI energy consumption management to achieve fuel consumption of 2.9 l/100 km in NEDC mode and 10.7 kWh/100 km in CLTC mode."
Még véletlen sincs szó üres aksiról.
Ahogy a 2100km is CLTC és akár 30+%-kal is több lehet a valóságtól. Pl. egy Model 3 LR EPA 576km, CLTC 713km, a valóság meg ~450km.Azt még hozzátenném, hogy EU gyártók többnyire PHEV-eknek megadnak akár jóval 2L alatti értéket is NEDC alapján, szóval a 2,9 inkább a szar sávba tartozik.
-
vicze
félisten
Ja értem a kézzel fogható bizonyítékok, a helyszínről neked 0 mértékben nem számítanak, mert te csak hinni akarsz.
Esetleg megpróbálhatnád a tényeket cáfolni, hogy 6-7évesk kocsik ugyan hogyan növelik a jellegi eladásokat, miért állnak ott nyugati autók halomra? Ezeket megválaszolnád?serpentza-t és laowhy86-t (ADVChina) is igen sokáig követtem és még fizettem is pár videó sorozatukért, mert érdekes és mások által nem bemutatott helyekre mentek Kínában. De miután Kínán belül elkezdődött ellenük egy hecc kampány, mert nem voltak minding CCP konformak, rövid időn belül el kellett hagyják Kínát(2019-2020), és azóta semmi mást nem csinálnak, mint kizárólag Kínát minél jobban lejárató videókat gyártanak, egy idő után egyre több egyértelmű hazugsággal fűszerezve. Teljesen megszűntek az utazós videóik és csak futószalagon gyártják a részben hox szart, mint ez is.
Az a legrosszabb, hogy mivel mindent sokszorosan felfújnak kiszíneznek és hozzáadnak, így szinte lehetetlenné teszik, hogy a valóságot lássa az ember és csak a saját propagandájuk lesz belőle, ami pont ugyanolyan hazugság pont mint, amit le akarnak leplezni, pont mint ebben az esetben is.
Tehát a forrásod mondjuk úgy több mint megkérdőjelezhető. -
azbest
félisten
-
bteebi
veterán
"a hibridben szerintem nagyobb a jövő, mint a villanyvackokban."
Egyelőre mindenképp. Legalábbis egy jó hibridben. És leginkább akkor, ha nem brutál sokkal drágább, mint egy mezei ICE. Mert ha mondjuk 3-5 millióval drágább, akkor már abszolút helyzetfüggő, hogy valaha megtérül-e. A te éves 50 ezreddel pár év alatt megtérülne. Az én 12-15 ezremmel azért lassabban.
-
Shyciii
veterán
a benzingőz agykárosodást okoz. Esetleg a gazdasági visszaesés, magas hitelkamatok, infláció miatt nem futja drága autókra most sokaknak, ezért keresnek olcsóbbat.
Ahhoz képest más drága autókra futja...A visszaesés oka inkább az, hogy a nagy állami támogatások nagy részét beszüntették, így az embereknek a kompromisszumos EV-k már nem is olyan jó bolt. Mert az EV igen kompromisszumos. Jelenleg városban jó csak használni, de azok közül sem a SUV-os megoldásokat. Abban a pillanatban ha tempót kell menni több 100, vagy 1000km-en keresztül (most voltunk nemrég olasz körúton), akkor az EV már nagyon nem jó megoldás. 130-nál (nagyobb tempról nem is beszélve...) már többet "zabál", mintha pl dízellel, vagy hybriddel mennénk. És akkor a töltés időigényéről, számáról, várakozásról nem is beszélve.
Jelen esetben az Alfa 147 1.9JTDm-el elmegyek 1000km-ert ha elindulok másik országba, míg EV-vel nem hogy a közelében nem vagyok, viszont nagyon távol ugyanolyan tempót haladva. Az EV jelenleg egy agyon hype-olt technológia, ami nagyon nem a jövő jelen pillanatban, de a jövőben sem egyelőre. Hatalmasat kellene változnia az akku technológiának több szempontból is. -
SaGaIn
senior tag
Hagyjuk már... hybrid és az elektromos egyenes út a guminőhöz... 3.0 V8-nál kezdődik az élet... Akinek volt az tudja... és nem adja el... Akinek nem jutott az nyomja csak elektromos trabival... műszakilag az a szint. /s
-
azbest
félisten
hm.
ígéri a hatótávot, fogyasztást: aha, a bmw i3 rex meg 0.6litert reklámozott és 5-6 liter volt a valós. Csak benzinest akarnak eladni zöldbe csomagolva.
14 ezer dollárnyi yuan - kínában: aha, európai szabályokhoz, itteni felszereltséggel, árréssel meg 3-4x annyi szokott lenni európai model.
EV-őrület továbbra is lecsillapodni látszik: a benzingőz agykárosodást okoz. Esetleg a gazdasági visszaesés, magas hitelkamatok, infláció miatt nem futja drága autókra most sokaknak, ezért keresnek olcsóbbat.
-
vicze
félisten
Tessék ez már elég konkrét?
-
vicze
félisten
Igen magyar tengerpart és konténer hajó infrastruktúránk tökéletes földrajzi célponttá teszi, hogy az itt gyártott gépjárműveket Kínába szállítmányozzák innen. Viszont sajnos a nyugat Európába való szállítmányozás lényegesen nehézkesebb, mivel hegyekkel vagyunk körülvéve és nehéz innen kijutni, hogy azt a régiót ellássák az magyar állami támogatással épített olcsó szerb és román munkaerővel feltöltött gyárak.
Hülyíts mást...
-
Karmko
tag
válasz
arnyekxxx #18 üzenetére
Hiba csúszott a magyarázatba:
- Nem Toyotákat mutogatnak, hanem BYD-ket.
- Nem várakoznak a tulajdonosra, hanem rohadnak a semmi közepén.
- Csődbe ment Uber-szerű cégektől származnak pár km futással?Honnan az infó? Ki mondta? Személyesen jártak utána a román újságírók, és meginterjúvolták a kínai embereket? Vagy?
Olyan bullshitnek tűnik, mint a kínai fényességes építőipar.
Azt sem hiszem el, amit kérdeznek. -
vicze
félisten
Olyan hihetetlen, hogy 6éve az Ampera tudta...
-
arnyekxxx
veterán
-
Karmko
tag
Itt a valós kereslet náluk: csak meg kellene nézni.
-
-
Bird
addikt
Szegedre és Pécsre jön a BYD és az egész beszállítói infrastruktúra Magyarországon termeli majd a fő egységeket. Mindent is beleérte. A kész autókat utána viszik ki Kínába. Zseniális, mindezt az EU hátsókertjében!
-
Karmko
tag
Totalcar, tehát index.hu, tehát NER, tehát sz*pkodni kell a BYD-t.
Fizetett hirdetést olvashattunk. -
Engem megvett az autó. Itt van róla egy részletesebb cikk:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/05/29/fillerekert-iger-dobbenetes-szamokat-a-byd-uj-plug-in-hibrid-hajtaslanca/ -
Graphics
Jómunkásember
Mindent el kell hinni, ami a neten van
Ez az alapja annak, hogy már megkérdőjelezni sem mer az ember.
Az én esetemben 50 ezret megyek egy évben, ebben az esetben meg tudnék spórolni 1,2 millió forintot... Hát nem tudom ,ha ez nem számít oké.
Mezei ember 12 ezres éves futás esetén is pár százezret spórol...Témához, a hibridben szerintem nagyobb a jövő, mint a villanyvackokban.
-
Tyrel
őstag
3-4 literrel kevesebb fogyasztás ugyan miért ne érné meg?... Az én autóm most 6.5-öt fogyaszt, ha ez 3.5 lenne azt igen erősen tudnám értékelni.
Kb. havonta 2x tankolok, az mondjuk 2x 30 ezer Ft. Ha e helyett csak 1x kéne tankolnom és ugyanannyit tudnék menni az igen baráti lenne.
-
cami][us
senior tag
Túlkomplikálni egy hajtásláncot, hogy 3-4 literrel kevesebbet fogyasszon? Amúgy meg [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős hardverrel érkezik a Honor 10 000 mAh-s mobilja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mikrotik routerek
- Filmvilág
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Edge Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB tárhely
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - Újszerű, Karcmentes,256GB
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest