Új hozzászólás Aktív témák

  • mandras81

    senior tag

    Képbe jött egy 2.2 direct-es Vectra C, de sajnálattal konstatáltam, hogy ez a motor benne van a rettegett 20-ban: "A legkomolyabb gondot itt is a vezérmű okozza. Elkopik, vagy egyszerűen leszakad az egész feszítősín. Visszatérő probléma az örvénykeltő csappantyúk megszorulása a szívóágban és főleg a befecskendezőrendszer: a nyomásszabályzó szelep hibája gyakran egybeesik a szivattyúéval. "

    Ez meg népítélet:
    "A Z22YH motor (közismert nevén 2.2 direct) ugyanis nem mentes a konstrukciós hibáktól. Az ember szeretné azt hinni, hogy ezek az adott, általa megvásárolt példányt nem érintik, de ez csak Disney mesevilágában fordulhat elő :)
    A motor típushibái:
    -nagynyomású szivattyú. Új ára 2015-ben 130ezer Ft körül van. Nekem 18 ezer km alatt már a második cseredarab van benne, igaz mindkettő felújított volt. A gyári 130 ezret bírt ki, de állítólag az új alkatész sem bírja eddig, volt, akinek 3000 km-t bírt ki a zsír új pumpa. Ez alól a közhiedelemmel ellentétben sem a Siemens, sem a Continental gyártmány nem kivétel. Általában nem hagy az út szélén ezzel a hibával, a megmaradó alacsony nyomással még haza lehet evickélni 60-70 km-es sebességgel, igaz, ilyenkor minden, Földet pusztító dinamizmust ki kell vernünk a fejünkből.
    Szerencsére cseréje otthon is könnyedén megoldható, én már hátratett kézzel, egyujjas kesztyűben is megcsinálom 15 perc alatt úgy, hogy közben az asszony beszél hozzám :)
    -vezérlés: láncos motor, de ez semmit nem jelent az élettartamát tekintve. A gond ugyanis a hibás konstrukciójú láncfeszítő partontól, illetve a törésre hajlamos, műanyag vezetősínektől ered. A szettben két lánc van, mert egy kell a kiegyensúlyozó tengelynek is. Ennek megfelelően a csere munkadíjastól (nem márkaszervízben) 200 ezer Ft körül jön ki, és akkor már jó áron kaptuk az alkatrészeket. 80 ezer - 200 ezer km körül bármikor elkezdhet indításkor csörögni a lánc, ami azonnali cserét indokol.
    -olejlehúzó gyűrűk letapadása: megnövekvő olajfogyasztást eredményez, néha drámai mértékben. Addig nem kell hozzányúlni, amíg "csak" 1 liter fogy 3000 km alatt. Orvoslásához újra kell gyűrűzni a motort, de ilyenkor már az ember nyilván cseréli a vezérlést is, és innentől kezdve már egy hétnapos, jobb családi nyaralás árát hagyhatjuk a szerelőnél (és nem a márkaszervizes díjszabásról beszélek, mert akkor már egy 14 napos nyaralást felejthetünk el egy időre."

    Még ettől függetlenül is gondolkodom rajta, mert nagyon jó ár/ érték arányúnak tűnik. Akinek van vele tapasztalata, az segitene, hogy fullos vezérléscsere után bele merjek vágni?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák