-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolnagy
őstag
válasz tboy93 #169250 üzenetére
Ezt értem, meg nem is közvetlen befecskendezős, tehát kokszosodás se fogja jellemezni várhatóan. De mégis csak 900 ccm. Ezeket a pici alkatrészeket viszonylag nagy erő terheli, ezért szvsz jóval hamarabb elfáradnak.
Na mindegy, pénteken megyek tesztvezetésre a clioval, aztán eldöntöm.
Ha a clio lesz, akkor a grandtourt veszem és akkor lesz 2 családinak is használható egy 7 éves ibiza st mellett (és valószínű a clioval megyünk majd hosszabb távra, de napi munkabajárásra is használom majd kb 10 km távra). Ha a swift marad, akkor nem az lesz a családi, hanem még évekig az ibiza st, aztán később talán lecserélem. -
batai15
félisten
[link]
Vélemény?
Felhivtam párat hát nem egyszerű, néztem is egyet kettőt.
Lehet el fogom engedni a témát, es inkább rá verem azt a 200at még erre a fos audira legalább tudom h mi a helyzet vele hátha nem ér meg lepetes.
Ti mit mondtok?
Most csak max 100k plusz dobok rá át írással mindnnel együtt és audi talán 550 ér.
Ha törik ha szakad fiatal kevesett futott autót akarok elment a kedvem egy életre az idősebb sokat futott kocsitol. Viszint pont ezért lehető legtöbb pénzt felre akarom rakni. Kell amúgy is másra is.[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz batai15 #169252 üzenetére
Ha tényleg valós a km, akkor az szinte biztos, hogy rövid, városi távokon jött össze. Amúgy hirdetés alapján szimpi, de kisit félnék tőle, jöhet pár költségesebb kiadás. A rövidtávozás nem annyira jó a dízeleknek, ezzel kb alig mentek, azt is valószínűleg 95%-ban hideg motorral.
.
-
426os
őstag
válasz batai15 #169254 üzenetére
Annyival lennél előrébb, hogy a vásárlás utáni leszervizelés után nagy eséllyel kiszámíthatóbbak és tervezhetőbbek lesznek a költségeid.
Bár ez attól is függ, hogy az Audi mennyit kér még a jövőben. Ha pont a hibalista végére érsz most (úgy értelmezem az eddigiekből, hogy ez nem biztos), akkor nem éri meg cserélni. Egyébként lehet, hogy elgondolkoznék rajta, de akkor csak keveset fogyasztó szívóbenzinre.[ Szerkesztve ]
.
-
batai15
félisten
válasz 426os #169255 üzenetére
Igen ez is igaz. Illetőleg mint írtam 1500ft /100km vs 2500/100 km ami még lényeges.
Viszont ott van legroszabb eset hogy 600 körül találok autót, haza hozatal atiras első szerviz az plusz 150k, és mondjuk ha audi ér 500at az meg 250 k... És ott van hogy lehet gumizni kell ha nincs főleg ha nyári van, az télen elég necces.
Franc se tudja már...
Aza baj hogy ha nyáron nem szopatnak meg lenne 450k a zsebembe és ha ugyan így kérne egy két dolgot máshogy állnék hozzá.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Lehet fel dobom a megfelelő csoportba hogy így reálisan mit ér utána okosabb az ember.
-
-
#94529552
törölt tag
válasz batai15 #169252 üzenetére
Én a csere mellett lennék, most újabb 200k az audira, de sztem utána se zárható ki, hogy folyamatosan jönnek az újabb és újabb költségek. Le kellene kérdezni az előzményt a 206-osnak a nyílvántartásból, innen nem lehet eldönteni, hogy csak városban használták. Utána kellene járni, közben lehet még további hasonló példányokat is keresni. Már csak a fogyasztás miatt is.
-
Kos 7
tag
Sziasztok!
Barátnőm szeretné lecserélni az autóját, de az én szellemi keretem kimeríti, hogy mit lenne érdemes nézni.
Szóval a feltételek: legyen kicsi (corsa méret kb), 5 ajtós (duh.), benzines, és lehessen vele autópályán menni, úgy, hogy nem hullik szét a motor (140-es tempó max.).
Keret 1.3M max, és legalább 2000 utáni.
Erre valakinek ötlete esetleg ?Köszi,
Á. -
tboldi
nagyúr
válasz Kos 7 #169263 üzenetére
Honda Jazz 1.4? Ennyiért már talán egy faceliftest (vagyis 2005 utánit) is lehet találni.
Nekem ilyenem van, szoktam is vele pályázni - szerintem élhető, bár egy 1000 km-es tripre nem feltétlenül ezzel indulnék (vannak erre megfelelőbb típusok is). 130-nál kereken 4000-et forog a főtengely, de egész jó tűzfal hangszigetelése, inkább a szélzaj az uralkodó, mintsem a motor hangja. Beszélgetni normál hangerővel lehet.
Amúgy a buktatók száma közelít a 0-hoz, leginkább a rozsdára érdemes figyelni. Van egy-két dolog, amit érdemes megcsináltatni a vásárlás után (EGR-pucolás pl.), de nem egy elromlós típus.[ Szerkesztve ]
-
e=mc²
őstag
Sziasztok!
A kocsim elegge kaotikusan, ket fele keppen indul:
- inditas 1: a kulcs elforditasanak pillanataban azonnal, kb. negyed masodpercen belul. Ha ennyi idon belul nem engedem el a kulcsot, akkor csak inditozik es ujra kell probalnom, de ekkor mar csak a masodik modon indul el. Ha sikerul elengednem, akkor siman megy, mintha mi se tortent volna.
- inditas 2: A kulcsot elforditva, hosszu masodpercekig kell inditoznom, mire hajlando elindulni, de akkor is elegge otromba hangon (mintha nem menne minden henger egyszerre, aztan megjavul). Sokszor kell az inditasra gazadassal rasegitenem.Mindket esetben eros benzinszag erezheto a belterben. Mindket esetben hidegen inditva eloszor fekete fustot ereszt a kipufogo, majd par masodperc utan atvalt szurkes-kekes-feherre, majd nagyjabol ket percig inkabb feher, es vegul a fustoles megszunik.
Ha meleg a motor, akkor a fentiek ugyanugy ervenyesek annyi kulonbseggel, hogy talan akkor nem fustol annyira, vagy egyaltalan nem.
Eddig semmi rendszeresseget nem tudtam megfigyelni, ezert is irtam, hogy kaotikus az inditas.
Mi lehet a gond? Szervizbe mar van idopontom, de jo lenne otletelni.
Olaj nem fogy, benzin fogyasztasom kb. 1l-el emelkedett meg az utobbi fel evben. (6,5-7l/100km rol 7,5-8l/100km-re), hutofolyadek kb a tartalybol fel cm-nyi fogyott negyed ev alatt, es nem szokott felforrni.Nissan Primera 1.6 benzin '99
Koszi, udv,
[ Szerkesztve ]
Ambulimax Provider
-
33as
senior tag
Szia, a feleségemnek nemrég vettünk egy 1.25 2014 Kia Riot meg is lepődtem milyen hosszú az ötödike,
130km/h 3500 fordulaton síri csöndben abszolválja!MacBook Air M2 , iPhone 11 , Watch , iPad , Apple TV , Pixel 6a , Pocket 2 és Action, Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
-
nagyúr
-
-
fabri07
aktív tag
Sziasztok, na sikerült venni egy Hyundai ix-20-at 2013-at 1.4-et. Nagyon jót találtunk, valós 72 ezer km(jó,mondjuk városozott szerintem, de nem nagy városokban), nagyon megkímélt kocsi, alapfelszereltség, de megvan benne minden ami kell.Sok kérdést tettem itt fel, ami sokat jelentett nekem köszönöm szépen a segítségeteket
-
-
fabri07
aktív tag
Igen majd teszek, holnap csinálok róla képet mindenféleképpen
-
-
F-ECT$
titán
Új S-Cross-a van itt valakinek 1.4T motorral? Mennyire zajos autópályán (akár a motor akár a szélzaj)?
Dive ever, work never.
-
-
Neck
veterán
Sziasztok,
Kiköltöztünk Németországba, mivel itt kaptam irodai munkát. Emiatt itt szeretnék kint egy német rendszámos autót venni. Ebben kérnék egy kis segítséget.
A régi, hűséges 2006-os, 1.4 benzines Hyundai Accentemtől lassan el kell köszönjünk. Gyakran tervezünk hazajárni, tempomat nélkül lerohad a lábam, ráadásul nagyon durván pörög bele a km, és már most is sok van benne, nem fogja ezt sokáig bírni. Bár, hozzátenném, hogy autópályán 100 km/h sebességnél, 4.9l-t eszik Nem kamu, többször megcsinálta már.
A keret kb €10.000, amiért szeretnék egy olyan autót venni, amely nem nagyon öreg (2011-2013), korának megfelelő futásteljesítményű, 4 felnőtt ember 4 bőrönddel kényelmesen elfér, és eltölt benne 1000-1200 km-t anélkül, hogy cipőkanállal kelljen kivenni őket belőle (akár hazamenetelkor, akár nyaralásra indulva)
Ugyanakkor, a csavar a sztoriban, hogy ezt használnám munkába bejárásra, 25 km városi terep, lámpákkal, dugókkal, kisebb szakasz gyorsforgalmikkal tűzdelve, oda-vissza (tehát napi 50km).
A második kitétel miatt azért óriási hajó méretű autót nem akarok, illetve inkább benzineseket nézek, mivel hamarabb bemelegedne (ezt imádom a jelenlegi kis benzinesemben), nem tenném hamar tönkre a napi bejárással, ugyanakkor a "hosszabb távon" sem jelentős a fogyasztás-különbség.
Az elsődleges szempont a megbízhatóság, a második a fogyasztás, ugyanakkor (most már) szeretnék olyan autót, ami azért megy valamennyire, nincs "halálfélelmünk" a német autópálya "ki-mit-tud"-os szakaszán a többi autó között sem, bár nem a száguldás a lényeg.
Amit a fenti képlet "kidobott" számomra, az evidens választás a Skoda Octavia (Kombi vagy Sedan).
Ezzel viszont az a problémám, hogy a benzines felhozatalról sok rosszat olvasni (1.2 TSI kicsi, 1.4 TSI eléggé problémás, 1.8 TSI valamennyire szintén, az 1.6 MPI meg nagyon lomha, sokat fogyaszt, és eszi az olajat, de legalább megbízható)Nekem a titkos tippem, a csodaszép Hyundai i40 (Kombi vagy Sedan) lenne, 1.6 GDI 135PS, vagy 2.0 GDI 177PS motorral, viszont ezekről nincs semmi infom. Elromlós motorok ezek? Kettős tömegű lendkerék, egyéb szörnyűségek?
Mit ajánlotok, ti mit vennétek?
Előre is nagyon szépen köszönöm kis családom nevében a konstruktív hozzászólásokat!
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
-
footy
addikt
1.4 TSI-bol inkabb 2013 utanit, de az szerintem nem fog beferni a keretbe. Esetleg nagyon fapadosan. (A fapados a VAG konszernnel szo szerint ertendo, mert az alapfelszereltseghez ritka gyatra uleseket adnak.)
Alternativanak:
Alfa Giulietta 1.4TB
Astra J 1.4T
Kettostomegu lendkerek szinte minden modern turbos autoban van es nehany szivoban is, de kis odafigyelessel nem megy tonkre.A Hyundai I40 nekem nagy csalodas volt, a konkorenciahoz, sot a fentiekhez kepest is sokkal nagyobb a szelzaj es a szivomotorok elegge gyengenek erzodnek.
-
I30 sw, kia ceed sw 1,6gdi, vagy optoima, vagy i40
Nem elromlós fajták 3M körül kapsz 2013-ast kint, azok meg még akár garisak is lehetnekEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Neck
veterán
válasz footy #169288 üzenetére
Az Alfa-ból a Giulia tetszik, az Astra meg egyáltalán nem Illetve, ezek valamivel kisebbek is, akkor inkább i30, Kia Ceed.
Skoda-ból szerintem csak 1.8 TSI marad, nem tudom, melyik lehet megbízhatóbb, ez, vagy pedig a Hyundai szívó motorjai. A szélzaj annyira nem zavar
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
válasz fabri07 #169292 üzenetére
Nem került képbe, de nem tudom miért nem, pedig fater majdnem ilyet vett
Neck: i40+ optima 2.0 szívóval, az i30 sw, kia ceed sw 1,6 GDI-vel, esetleg kia carens?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Neck
veterán
válasz kisza25 #169293 üzenetére
Pont ezeket nézem Valahogy a szívó benzinesekben jobban hiszek...
Melyik a jobb, megbízhatóbb motor? 1.6 MPI vagy 2.0 MPI? Van valakinek tapasztalata, vagy legalább valami review van valahol?Megmondom őszintén, titkon az i40 kombival szemezek 2.0 MPI-vel, az megy is, el is lehet férni, szép is, és valahogy belesajtolok még 1000 eurót, hogy valami szép beleférjen belőle
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Az 1,6 MPI (120 ló) elég ritka, 1,6 GDI-ből van több, ahogy te használnád nem fog nagyon kokszosodni (GDI), a 2.0 MPI-vel nincs tapasztalatom, az1,6GDI 135 ló a kia carensben fogyaszt 8,1-et (9000km átlaga) elfogadhatóan mozgatja.
2013-as I30- ból 1,4 crdi-m volt (10e km átlaga volt5,5), nagyon kényelmes volt, elöl és hátul is, kia ceedből 1,4 mpi 105 ló ,(60ekm átlag 6,5-7 liter), az is kényelmes volt.
Volt i20-am az is kényelmes volt, azzal is mentem egyhuzamban 400-500 km-t kipihenten száltam ki, 10e km átlaga volt 6,3
Az i30 lágyabb rugózású, a kia keményebb, picit sportosabb.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
utólag is lehet tempomatot beszerelni, kb 100-150 euró lehet szerintem
én személy szerint inkább picit várnék az autócserével, (ha nem vagy túl erős anyagilag) és inkább egy újat vennék tartósbérletre (itthon is egyre inkább igaz, de németországban biztosan jó drága a szerviz óradíj, ha valami elromlik)
egy új octaviának nem lenne túl magas havi díja szerintem
(én mondjuk ezekre a hosszú utakra tuti superb-et vennék)cryptot minden termékemért elfogadom
-
footy
addikt
Ha van lehetőséged, akkor próbáld ki amiket néztél, meg amiket ajánlottam.
Az I30/Ceed csak 2015-től lett abszolut értékben jó, ellőtte csak magukhoz képest.
A VAG 1.8TSI-je sem az mit szívesen ajánlgatnak, ott szvsz 1.4tsi 2013-től vagy semmi. (vagy 2.0CR TDI)
A szívó motor kevés kivételtől eltekintve szar (mind1 mit mond a Totalcar)(#169296) LuckyL
nem minden autóba mehet/rentábilis az utólagos tempomat. Régebben pont a Kia/Hyundai kombó volt a legproblémásabb. Valami 500euro körül volt az utólagos tempomat CEEDnél.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest