-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #169901 üzenetére
Na ezt most nem akarom inkább megmagyarázni jó?
Pedig direkt figyeltem a correctre a b miatt.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zolee3000
tag
válasz Tom1939 #169896 üzenetére
Tudod, mindig lesz valami jobb, szebb, nagyobb presztízsértékű modell, ami kicsit gyengébb felszereltséggel bár, de már elérhető alig 1,5 milla plusz ráfordítással. Muszáj húzni egy határt, mert különben a ember könnyel eljut a Fiattól az Audiig. Amúgy megértelek, mert az XC40 bitang jól néz ki. Sajnos árban ott kezdődik, ahol az én keretem végződik. Meg aztán a fenntartására is kell gondolni, egy Volvo szervizelése nekem már fájna, gondolom nem egy Suzuki-szint.
-
energy4ever
addikt
Kellene valami olcsobb auto(600.000Ft-ig), elso autonak, olyan, amit majd asszony is tud vezetni, tehat automata, vagy felautomata. Valamint ne nagy auto legyen.
Amiket neztem en:
Regi Suzuki Swift 1,3, 1,6 automata. Feltunen keves van ebbol, ha doglik valami lesz alkatresz?
Mercedes-Benz A 1,6-tol egeszen 2,1-ig.
Toyota Yaris: ennyiert keves van ebbol, raadasul 1.0-as.(ilyen, de manualissal tanultam vezetni, szovel ennek ezert egy plusz)Ti miket tudtok ajanlani? A felsoroltakbol leginkabb a Merci az ami megfogott, kerdes melyikrol mik a tapasztalatok. Esetleg mas marka/tipus?
Koszi elore is!
-
rbalint88
addikt
válasz energy4ever #169905 üzenetére
600-ig egy jo oreg g astra talan belefer, ahhoz is van minden sarkon alkatresz es kevesbe gyurodik ossze, mint a regi swift. Annyi legyen az elvaras, hogy ne legyen latvanyos baja, ne fustoljon, olaj ne legyen a vizben es forditva. Ja es ne rohadjon. Ha fekben-futomuben sem kell cserelni semmit, az csak bonusz.
-
őstag
válasz zolee3000 #169904 üzenetére
Hát igaz, lépkedni felfelé mindig könnyű. Volvo nekem bakancslistás dolog, de szerviz részen szerintem nagyobb lesz a szorzó mint árban (pedig ott is dupla).
Mondjuk addig ki is derül hogy a benzines részecskeszűrők milyenek (van-e velük annyi gond városban mint a dízelessel), és a ráncfelvarrást is mindig érdemes megvárni (kiforrottabb + árengedmények).
-
Johnny_vT
senior tag
válasz energy4ever #169907 üzenetére
A-Merci? Az, amelyik felborult a rénszarvasteszten? Az, amelyik a márka elmúlt 50 évének szégyene a műszaki minőség tekintetében? Neeeem
Extra jutalom: Mercedes árú alkatrészek és szerviz. Gondold át!
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
dj79
senior tag
Ja, az első széria botrány.
A másodikról mit lehet tudni, az általános vélemény? Komolyan elgondolkoztunk rajta, hogy egy jó kis benzines példány bőven megfelelne háztartásunk igényeinek.
-
#49155328
törölt tag
1.5 tdci 120 LE-s ford motorokrol van tapasztalat?
-
Vesztor87
senior tag
válasz energy4ever #169905 üzenetére
Esetleg Lacetti? Most csereltem le az N16-os Almerát egy ilyenre, csak két évvel fiatalabb a Lacetti (bár 200 helyett csak 90k van benne), de ég és föld a kettő. Lacetti meglepően tágas, és az Almera után iszonyat csendes.
-
energy4ever
addikt
válasz Vesztor87 #169917 üzenetére
Ugyan az a baj vele, mint a mar emlitett Astra G-vel. Normalis auto kinezetuk van, es nem az a benyomott oru valami ami igazabol kellene. Nagyon jok ezek kinezetre, de elso autonak valami tenyleg kicsi elejut szeretnek. Mar a swift is nagyon neccesen nagynak tunik.
-
Integrale
veterán
válasz energy4ever #169918 üzenetére
Elobb vagy utobb, meg kell tanulni kezelni az autot, ha tompe az orra, ha 80 centi.
Raadasul egy A osztalynak sem rovidebb az orra, mint egy Swiftnek, csak a kialakitasa miatt tunik rovidebbnek.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Vesztor87
senior tag
válasz energy4ever #169918 üzenetére
Hidd el nem számít az a pár centi:-)
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Meg tudja mondani valaki, hogy melyik benzines civicben és accordban van kettőstömegű?
-
harry
veterán
Sziasztok!
Valószínűleg jövőre jön el az ideje, hogy kocsit vegyek, ám még sok minden képlékeny, de leírom most mi jár a fejemben, és egy típus / motor listát szívesen vennék, ha tudnátok ajánlani, aztán később visszatérek rá, ha pontosul a terv.
Használat, paraméterek:
- Úgy tervezzük párommal jövőre kiköltözünk Ausztriába vagy Németországba, sajnos ebből következik, hogy fogalmam sincs még, ott hogy használnánk (ingázás vagy város stb). Ami viszont bizonyos, hogy néha hazajönnénk, tehát több órán át autópályán menni jó lenne, ha nem lenne szenvedés.
- Van egy kutyánk (középméretű dalmata), a fent említett utazásoknál több cucc, illetve pár éven belül gyerkőc is esélyes, így kombit keresnék.
- Szívó benzin érdekelne, ami azért alkalmas is a kasznihoz (ez a gyakorlatban talán 1.6-1.8 motor, 100-130LE környéke). Bár nem elsődleges kritérium a dinamika, de a családi 1.4 75LE Focus 1 után nem lenne rossz egy autó, amiben van erőtartalék, és pályán is használhatóbb (amúgy szeretem vezetni, csak néha gyenge). Dízel vagy turbós motor, kettős tömegű lendkerék vagy egyéb huncutságok nem igazán vonzanak, ezeket hagyjuk.
- 6-11 év között (úgy nagyjából), és 1.5 - 2M Ft gondolkodom így első körben.Típusok, ahogy eddig néztem:
- Facelift utáni Focus II (1.6, 1.6 Ti-VCT, 1.8?), vagy 2011-től Focus III (1.6 Ti-VCT, igaz inkább keret felett, 2.5M környéke).
- Octavia II, itt úgy látom a 8 szelepes 1.6 játszik (néztem van még 1.6 MPI és 2.0 MPI, de ilyet nem is találtam HaHu-n). Pár soros wiki olvasás után sem az FSI sem a TSI rendszer nem vonz, de mondjátok, ha rosszul gondolom, s hogy nincs vele gond...
- Opel Astra, H vége (1.6 L Z16XEP / 1.8 L Z18XE I4 / 1.8 L Z18XER I4 ?), úgy látom eddig ezekből van a legnagyobb kínálat; J nincs is igazán, vagy 2M felett inkább.
- Golf mk6-ból csak TSI verziókat látok a piacon, így azt talán nem. mk5-ből van pár 1.6-os motor...
- Kia Ceed? Kicsit valahogy idegenkedek tőle, de lehet csak mert semennyire sem ismerem (már úgy névből sem annyira).
- Hasonló érzésem van Hyundai i30 kapcsán is.
- Megane II vége / III eleje? Mondjuk a márka nem vonz annyira, de ez csak egy érzés.- Kicsit nagyobb méretben, szemezek még a Mondeo mk3-al is (mindig is tetszettek Mondeók), itt a 2.0 literes 145LE szívó jöhetne szóba, igaz ilyet alig találni (most épp 7db HaHu-n) és inkább 2.5M Ft...
- Akkor talán inkább Mazda 6 mk2, 2007-ből van nagyon sok modell, 1.8 vagy 2.0, ami fiatalabb az 2M felett.
Mindkettőnél azért neccesebb ekkora méretben egy benzines fogyasztása, a kínálat sem nagy, szóval ezek már nem annyira az ésszerű kategóriák sajna.Esetleg valamit kihagytam? Melyik típus / motor kombinációt javasoljátok?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz harry #169924 üzenetére
7. generációs Accord kombik most nem tudom milyen árban mennek, de az jó lehet még. Kényelmes utazóautó, nem romlik el, viszonylag sportos is, jól variálható a belseje, nem fogyaszt rosszul. 2.0 és 2.4 literes motorok egyaránt megbízhatóak.
Megvillant még a szememben a Volvo V70 140, de inkább 170 lóerős szívó benzinessel (2.4 soröt mindegyik). Itt az életkor-ár kritérium valamelyikéből lejjebb kell adni viszont. Cserébe szétüthetetlen, széphangú motorja van, istenkirály ülései, nagy raktere és ha valami mégis elromlik, akkor drága fenntartása (Ez a Hondára is igaz, de mindkét kocsinak nagyon aktív közössége van itt és Facebook-on.)
Őszintén? Olvasva a 1,5-2 milliós célt mindkét fenti autót kicsit a takarón túl nyújtózkodásnak érzem a leírt pozitívumok ellenére is. Egy-fél kategóriával nagyobbak ezek a kocsik mint a Focus az ezzel járó előnyökkel és hátrányokkal (pl. jobb hangszigetelés és komfort, nehezebb parkolás). Azért, ha nyertek a lottón fontold meg
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
#49155328
törölt tag
Mit érdemes átnézni rajt ha elviszem átnézetni?
Digit szervizkönyv szerint áprilisban volt garanciás szervizben akkor 130000 km volt benne. -
harry
veterán
Köszi a válaszokat!
Accord: ránéztem ezekre is, de csak talán 2 példány volt ami megfelelt a kritériumoknak / eleve nincs sok... de akkor fejben tartom, hátha később változik.
Volvo: ezt is láttam, de kicsit rossz előérzetem van a fenntartási költségek végett. V50 van 1.6 motorral néhány, V70 már kicsit más kategória árban / teljesítményben is, és csak néhány példányt láttam.Amiket írtam, azok közül van olyan, amit jobb elkerülni / nem javasolt? Esetleg valamelyik sokkal jobb a többinél? Vagy egy kb. sorrend, ha van köztük?
A Focus II szimpatikus (mert eddig is azt vezettem csak a korábbit); az Octavia irdatlan csomagtere tetszik; Astra passz, ez még az a nehézre sikerült széria, vagy mliyen lehet a vezetési élmény?; Kia / Renault / Hyundai picit tőlem távoli, de működhet ha azt mondjátok; Mondeo / Accord / Mazda 6 kapcsán kicsit úgy érzem a szükségesen felül van, ahogy írtátok előnyével és hátrányával együtt, ezeket még meglátom.Keret / igények: igen ahogy írtam ez még elég képlékeny, adott esetben mehetünk árban feljebb is ha indokolt, csak ezt egyelőre nem tudom megmondani (ahogy az általános használatot sem), sőt jó eséllyel nem is itthon vesszük (ha egyszer kint élnénk úgyis); inkább ilyen ökölszabály-szinten érdekelt, kerüljek-e valamit, egyáltalán miket keresgéljek.
Megjegyezném, hogy ez lesz az első saját autónk, ami vezetés szempontjából szinte mindegy (nekem legalábbis, de párom most kezd jogsit, ott lehet nem annyira nyerő egy bálna méret), de karbantartás / fenntartás szempontjából új tapasztalat lesz, így egyelőre inkább a megbízhatóság / fenntartási költségek a főbb szempont.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz harry #169924 üzenetére
Focus II: 1.6 ti-vct-t kerüld azok problémásabb motorok (hengerfejesedés, szívóoldali vezérlés hajlamos megmakkanni benne). A sima 1,6-1,8 jobb választás.
Octavia II: Az MPI motorok jók, nem takarékosak nem erősek cserébe megbízhatóak. Az FSI-t kerüld az csak kénmentes benzint szereti ha nem azt kap az injektorok behalnak. Kokszosodik is a szívósora. A TSI még egy fokkal rosszabb, ott a láncos vezérléssel is gondok akadnak (megnyúlik a lánc).
Opel: Szintén korszerűtlen motor cserébe megbízható de szomjas, már csak azért is mert dögnehéz a bódé. Németesen steril de nem rossz vezetni általánosságban.
Golf 5-6: Ugyanaz mint a Octaviánál.
Kia/Hyundai: Azokat bátran megnézheted közelebbről, nem nagyon van velük gond, olvassa vissza akár itt is bátran róluk.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Johnny_vT #169935 üzenetére
Annyira érdekes amúgy ezeknek a motoroknak a megítélése Volvo tulajok körében. Egy Focusban az 1.6 megbízható, S40-V50-ben meg szidnak mindent, mint a bokrot, ami nem 5 henger Persze el kell ismerni, hogy az átlagnál megbízhatóbbak szoktak lenni a saját motorjaik, de kicsit túlzó az ördögűzés a többi motorra
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #169936 üzenetére
Mondjuk az 1.6-ról eddig inkább azt olvastam, hogy kevés egy V50/S40 dobozhoz. Fordokban az 1.8 benyáknál eddig csomószor hallottam tekintélyes olajfogyasztásról, a kétliteresekkel kapcsolatban még nem olvastam annyira rossz véleményt.
De igen, jogos, egy Volvohoz legalább 5 henger illik.
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz BigBlackDog #169937 üzenetére
Fordnál a 2.0 benzines is hírlik az olajfogyasztásról, úgy emlékszem itt is volt róla szó.
.
-
-
őstag
válasz bitpork #169940 üzenetére
Rólad jut eszembe hogy tetszik az új Hyundai Palisade, csak az a kár hogy nem fogják hozzánk hozni. Bár neked még az is az éppen elmegy kategória lenne
Jó kis 3,8-as V6-os mely elketyeg Atkinson ciklusban is, finom kis hagyományos 8-as automatával. Nyami. Bár ha hoznák abba is beletennék csak a 2,2 dízelt, amely az egyetlen hyundai motor amiről rosszakat is hallok.
-
-
_drk
őstag
Sziasztok!
Édesanyámnak vennénk karácsonyra valami kis benzines autót. Kb 400ezer környékén.Tudom hogy ez lehetetlen kategória, de mindent meghallgatok. Milyen irányba érdemes elindulni, miket érdemes nézegetni. Ennyiért egyáltalán lehet-e hosszabb távra értelmes autót találni Mo-n.
Jelenleg tesómmal ennyit tudunk rászánni. Én mondtam, ez inkább csak pótló összegnek kéne lennie. Aztán kis hitellel már lehet találni mondjuk egy Ignis-t. Az legalább nem végstádiumban lenne.
Eddig:
Tegnap néztek 250-ért régi Swift-et, de én azt vétóztam, mert mindnek szét van úgy is rohadva az alja.
Nekünk volt egy, meg közeli ismerősöknél is még 2 példány ugyan ezzel a problémával. -
BigBlackDog
veterán
Thalia/Clio 1.4 16V 98 ló (a 75 lovas 8V csak EU2, ha jól tudom, így szmogriadó esetén már nem hajthat be), vagy 1.6. Ebből az összegből már facelifteset keresnék (2002-től voltak).
Megane I PH2 1.6 16V (az 1.4 kicsit kevés a tömegéhez, de szerintem azért azzal is lehet használni bőven)Amikről annyira nem tudok sokat, de utánanéznék; pl. Fiat Punto, Fiat Albea, Polo (megfelelő motorral, rohadásra figyelnék), Opel F Astra (ha véletlen talánál olyat, ami nem rohadt még szét ), Opel B (ha véletlen talánál olyat, ami nem rohadt még szét ), esetleg C Corsa,
régi Swift(igen, ezek is tudnak rohadni). Adott esetben szerintem egy Ignis/WagonR sem feltétlen elvetendő, csak rendesen karban tartott darabot kell találni.Viszont azért 100-150e Hufot még félretennék megvételt követő kiadásokra (átírás, vezérlés- és olajcsere, váratlan kiadások).
[ Szerkesztve ]
-
_adaml21_
őstag
válasz energy4ever #169905 üzenetére
Nem kötekedésképp, csak azért, mert mástól is hallottam már, de mi az a félautomata váltó? Én úgy tudtam, olyanokat teherautókba meg buszokba szerelnek, de ott sem tudom, hogy ez a név milyen technológiát rejt.
Ismerőseim vettek egy 2010-es Ford Focust, és mondták, hogy félautomata váltó van benne, de elképzelni sem tudom, hogy mi lehet az - saját szememmel még nem láthattam az autót. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen