-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #170497 üzenetére
Mondjuk így jobban belegondolva Kormi is visszavált 1-et ha 130-nál előzök, sőt ha parkettán akkor 2-őt. Pedig ott van tartalék (170/350)… Országúton ugyanez. Viszont nem kell kuplungolni cserébe idegörlően lassan vált.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MunezXBK #170502 üzenetére
Nem tudom, lehet egyedi hiba. Lenyomod a gázt, eltelik kb 2 sec mire eldönti mennyit váltson vissza ha 1-et az megvan kb +1-2 sec alatt ha kettőt akkor +2-3 sec inkább. Szóval van ott 3-4 sec amíg nem történik kb semmi. Szóval ha előzök akkor kihúzom manuálisba vagy áthúzom S-be (akkor visszavált magától és már úgy kezdem meg az előzést) de D-ben csak töketlenkedés van.
#nincsbennetarcsi
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz whited #170496 üzenetére
Azért a turbó meg a részecskeszűrő nem 100-150e kilométer után halálozik el, ha nem beteg a konstrukció. Dízeleknél sem ritka, hogy 350-400e kilométert kibír mindkettő (legalábbis Volvós tapasztalatokból kiindulva). Az biztos szerintem, hogy használtan egy szívó megnyugtatóbb választás lehet, de új autónál nem félnék a turbós jószágtól, ha bizonyított az adott konstrukció jó néhány év alatt.
-
máyköl
veterán
válasz BigBlackDog #170509 üzenetére
Barátom 15 éves S80 -jában 590e km van (ő az első tulaj), motorhoz-turbóhoz nem kellett még nyúlni.
Váltócserén egyszer viszont átesett.
-
zolee3000
tag
válasz BigBlackDog #170509 üzenetére
Ez megint csak akkor áll, ha úgy használod a kocsit, hogy közben kíméled ezeket, azaz nem hidegen, egyszerre pár km-eket megtéve, hanem többnyire hosszabb távokat, egyenletes tempóban. Te is rögtön a dízelekkel példálózol, pedig azt megint csak pont azok vesznek, akik sokat mennek és zömmel pályán, országúton. Fogadjuk már el, hogy nemcsak ez az átlagos használat, hanem nagyon sok embernek az, amit kisza25 is írt, illetve nem mindenkinek kell tizen-huszonvalahány vagy több km-t ingáznia minden nap a munkába, illetve az autót munkaeszközként használnia. Meg merem kockáztatni, hogy van rajtam kívül még pár olyan, nagyobb településen, városban (de nem Bp.-en) élő ember, akinek az átlagos (vagyis a mindennapos rutin) autóhasználat azt jelenti, hogy reggel beül, pár km-t megy a melóba (olaj bemelegedése esélytelen...), majd 8-9 óra múlva megismétli ezt a műveletet, illetőleg a reggeli/esti útvonal során (esetleg ebédszünetben) elintézi a teendőit (gyerektranszportálás oviba/isibe, bolt, posta, bank, kormányablak etc.) – szintén városon belül.
@zoo8800 (#170478): Szerintem meg az a nettó önszivatás, ha valaki, aki a fent leírt módon használja az autót (nem azért mert hülye, hanem mert ilyen élethelyzetben van) közvetlen befecskendezéses, feltöltős és részecskeszűrős motorral vesz autót, és inkább pár havonta fizeti a koksz meg a r.szűrő kipucolását, csak azért, hogy amikor néha hosszabb távra megy, dinamikusabban vezethessen, magabiztosabban előzhessen.
-
zolee3000
tag
válasz whited #170496 üzenetére
Azon túl, hogy maximálisan egyetértek veled, azért megjegyzem, hogy a linkelt videóban (gondolom a 18:56-20:50 közötti részre gondoltál) azért van egy kis képzavar, illetve kicsit megtévesztő lehet, hogy Pista mindig csak "szívózik" , amikor a motorról beszél, ami rendben is van, mert tényleg az, csak tudtommal nem mindegy, hogy szívócső-befecskendezésű (MPI)-e az a szívó benzines motor, avagy közvetlen befecskendezésű (GDI/DI/FSI etc.). Előbbi a Sportage-nél/nál nincs a kínálatban. Azt meg nem értem, hogy Pista miért mondja, hogy az apja jobban járt volna a T-GDI helyett a sima GDI-vel, hiszen az ugyanúgy elkokszosodott volna szerintem... Miért annyira titkos tipp egy turbó nélküli részecskeszűrős GDI motor egy T-GDI részecskeszűrős motorral szemben?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz zolee3000 #170514 üzenetére
Teljesen egyet értek Veled, sok kicsi rövidtávra nem vennék bonyolult technikát, egy egyszerű szívó szerencsésebb választás. Viszont a kiindulást képező hozzászólásban napi 2x30km pálya és havi 2x400 km pálya volt említve, mint felhasználás. Ez már havi ~2000 km pályázást jelent megközelítőleg, amire én szívóbenyát nem vennék. Ha jól tudom, pl. Suzuki 1.4T boosterjetjében (igen, megint pont ez van felhozva) nincs kettőstömegű, nincs részecskeszűrő, nincs EGR (nem kokszosodik) és egy egyszerű, fixgeometriás turbó van rajta, ráadásul láncos motor.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz zolee3000 #170515 üzenetére
Ezt én sem értem soha, amikor ezzel a "szívó" dologgal jönnek sokan, miközben közvetlen befecskendezős motorról beszélnek, aminél a koksz ugyan úgy meg fog jelenni, de legalább nem is megy az a szerencsétlen.
Jut eszembe, a VW konszern új 1.5-ös TSI motorja kettős befecskendezésű?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
zsoleszkai
tag
válasz BigBlackDog #170516 üzenetére
Kizárt dolognak tartanám, hogy az 1.4turbon ne lenne EGR euro6d-ben.
/KneeBy/
-
Declare
őstag
válasz whited #170496 üzenetére
Egy 6-7 millios uj autonal azon aggodni, hogy vajon majd 200 000 km nel 10 evesen (mert benzines kis turbossal nem 50 ezret megy senki evente), vajon bedöglik e a turbo, aminek cseréje 300k huf kisse vicces azert lassuk be . Egy reszecskeszürö, vagy kettöstömegü pedig megint csak nem egy benzinesnel fog elhasalni.
Mindemellett viszont egy kis turbossal valoszinüleg a fogysztason megsporolod a 10 ev mulva esedekes turbo cseretEn sem tudnek turbo nelküli autot venni, egyszerüen a rugalmassag nekem hianyozna. Persze izlesek es pofonok, csak azert egy uj autonal ne ezen parazzunk mar, hogy jajj a turbo nem 2000 et irunk, hogy most latott napvilagot ez az ördögi szerkezet.
-
footy
addikt
válasz zolee3000 #170514 üzenetére
közvetlen befecskendezéses, feltöltős és részecskeszűrős motorral vesz autót, és inkább pár havonta fizeti a koksz meg a r.szűrő kipucolását, csak azért, hogy amikor néha hosszabb távra megy, dinamikusabban vezethessen, magabiztosabban előzhessen.
Ha szabad megkerdeznem hany turbot es reszecskeszurot csereltettel mar?
Ez megint ilyen totalcaros mitosz, hogy "pár havonta fizeti a koksz meg a r.szűrő kipucolását"
Az en ismerosi koromben(ausztriaban) 2embernek van benzines autoja, van olyan a tobbiek kozott aki jo ha havonta 1x elhagyja a varost megsem panaszkodnak a turbocsere vagy reszecskeszuro miatt.
A szomszedom az egyetlen akinel gond van a reszecskeszurovel. Chiptuningolt, 10+ eves ML280-as Mercedes-szel jar a 4km-re levo boltba.Felreertes ne essek, szerintem nem valo a dizel varosba sem reszecskeszurovel, sem anelkul, sot a direkbefecskendezesu benzinest sem engednem be. Varosba hibrid vagy full elektromos auto valo.
Viszont a fenti 2*30km palyas hasznalatnal egy gyenge szivoval "szivni" mert valaki beveszi a tobbek kozott totalcar altal terjesztett "jajkettostomeguturboreszecskeszuro" parat, foleg egy uj auto eseten abszurd. -
i-sti
senior tag
válasz Declare #170520 üzenetére
Szerintem is. 6 millánál, megvenném az új 10gen Sedan Civic-et, 1.5T és boldogan élnék tovább. Probléma letudva, nem kell agyon gondolni.
Ott a garancia (talán 5 év) és utána is benzinesnél nem lesznek gondok GPF-vel és hasonlókkal, nem noname kutakról kell tankolni, néha kikormolni és kész.Végezetül pedig: #csaka0w-20
Novum Forum Siculorum
-
BigBlackDog
veterán
válasz zsoleszkai #170519 üzenetére
Én úgy tudom, hogy Euro 6d előtt nem volt. A nyár környékén lévő frissítés nem tudom, hogy hozott-e bele, de tudomásom szerint nem voltak drasztikus változások. De akkor ennek utánajárok asszem.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz zolee3000 #170514 üzenetére
Hat ehhez csak annyit, hogy apum asszem 2007 ben vett egy elsö generacios a3 audit 1.4t vel. Azota kb 140 k km van benne, szinte kizarolag helyben forgolodik hideg motorral. A tipushibanak megfelelö lancnyulason kivül az autonak semmi baja az is 1x következett be, hogy cserelni kellett 70 k km körül, kb 60k hufert. Soha nem volt kormolodas, vagy dugulas, vagy reszecskeszürö problema....normalis üzemanyagot tankol es megkapja a jominösegü olajat idöben. Azota ezek a motorok csak fejlödtek.
Regen voltam mar itt a forumon, de latom a jolbevalt standard-hsz.ek megmaradtak a turboktol mind meghalunk es havonta 6 millioba kerül a fenntartasuk
Egy kis turbos motor turboja nem fog anyagi csödbe dönteni egy csaladot sem...ha valaki azon dilemmazik majd par ev mulva, hogy 3 millioert a 10 eves 3 turbos 400 le-s 5ös kombit vegye meg vagy egy 1,4 es mazda 3-at ujjonan, na akkor indulhat a mantra
-
-
Declare
őstag
válasz i-sti #170526 üzenetére
Latod nem kamuzok en...mondom hogy nincs semmi baja
Amugy is mutassatok mar legyszi kis turbos benzines autosokat, akiknek az eletet megkeseriti az eltömödött reszecskeszürö Nekem volt 10 eves dizel opelem 270k km el gyari reszecskeszürövel, minden különösebb gond nelkül.
Am nincs gond azzal ha kell az olcso, öreg bmw, mert ettöl erzi jol magat a polgar...csak akkor el kell vallalni a költsegeivel együtt vagy kell venni egy kalapot meg egy daciat
-
válasz xEon1337 #170517 üzenetére
Az én szívóm SMPI és a kia 1,4 is MPI, az 1,6 gdi, de abból is van MPI is kia-nak
Declare: azt a 10 év múlva 300eFt az ok, de amikor megveszed 0,7-1M Ft-al kerül többe, azt az életben nem spórolod meg vele.
Na mindegy, nem is innen indult a történet.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz kisza25 #170529 üzenetére
Most kíváncsiságból megnéztem a Balenónál mennyibe fájt volna ha az 1 literes turbóst veszem. Nekem amúgy nincs ellene kifogásom, simán választottam volna azzal a motorral.
Csak a turbós egyedül a GLX felszereltséggel kérhető amit ha az 1.2 literes GLX szívóhoz nézem akkor kerek 600k FT felár, a saját GL-emhez képest meg "csekély" 1,4M Ft plusz lett volna... Na azt hiszem ennyit nem dobnék rá egy csupán 3,3M Ft-os autónál.Més que un club!
-
válasz Napfénysüti #170531 üzenetére
Igen, mert legtöbb esetben nem engedik a full alaphoz az erősebb motort (mondjuk tiponál engedik), hanem legalább 1-el magasabb felszereltség és + a motor ára.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
HKorn
addikt
válasz footy #170492 üzenetére
Ha már Suzukiról van szó, nekem egy 1.6 szívó Vitara van, teljesen rendben van, a 120LE elég az 1075Kg-os kasztnihoz, de ha szívemre teszem a kezem, az 1.4T kellene.
Ugyanakkor ezt csak a Suzukiról tudom elmondani, más gyártó turbósa nem biztos, hogy ennyire kellene (pl TSI)
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
HKorn
addikt
válasz szőröscica #170535 üzenetére
Lehet, nem tudom, újonnan simán vállalnám azt is, mert ahogy én használom, úgy biztos elmenne hiba nélkül, de használtan elég rizikósnak tartom őket. Szerintem a Boosterjet jobb konstrukció.
Run&Ride
-
pècsimunkás
addikt
válasz Declare #170525 üzenetére
Egy nagyon jó barátom vett egy új Tipo- t . 1,4 szívó . Azt mondta , turbósban nem bízik. Nèmetotszâgba ment hètvègèn , 8,8 l/100km !!! Qrva sok ! Ès termèszetesen lemaradt minden stau utáni kigyorsításon .
Megbeszèltük , legközelebb kipróbálhatja az 1,2 t- s Aurisomat
Lehet , meg fog lepődniEgyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Gaben92
őstag
Sziasztok!
Autó vásárláson töröm a fejem, de nem igazán jutok dűlőre mit kellene vennem a racionalitás és az egyéni érzelmek szembenállása miatt.
Röviden a történet: Finnországban élek, nincs óratekerés, az autók nagy része vezetett szervizkönyves, rendszeresen karbantartott. A nepper ha hazudik megy a sittre, minden használt autó rejtett hibáira 6 hónap garancia van szóval a piac nem gáz, viszont az utak télen egy sóbányára emlékeztetnek. Az autó leginkább rövid távra lenne használva (napi 2x3km, néha 2x15, szóval hideg motorral, na meg a -25 fok néha befigyel), illetve havonta-kéthavonta autópályán 2x200-500km. (Munkahely relatíve közel van, csak a tömegközlekedés borzalom, illetve beüzemelésre mikor kell menni nagyon nem mindegy, hogy 2 óra autózás, vagy akár 6 óra vonat ha szerencsétlen a helyzet)
Ami biztos:
- Benzines kell, leginkább a rövid távok miatt, na meg a dízelek éves adója négyszerese a benzinesekének.
- Automata kell. Én manuális párti vagyok, de fogja vezetni barátnőm is és bár a kuplungot jól kezeli, a váltót nem. (Céges dízel Octavia-t mindig akkor váltotta el mikor már tudta, hogy muszály. Szóval olyan 4000 körül...) Na meg pár év múlva eladáskor sokat fog nyomni, mert nagyon keresettek.
- Örülnék ha az ár megállna 18.000€ körül, de ha nagyon úgy van tudok felfele menni. (Illetékek meg átírási díj, stb. nincs. Az autó árán felül az extra költség csak az éves emissziós adó és a biztosítás, ami 500-1200€ között lesz valószínűleg)Aminek örülnék:
- Sedan, coupé, forma párti vagyok, kombik teljesen kizárva, hatchback csak akkor ha nincs jobb választás, de végső soron nem zárkózom el előle.
- Mivel automata kell, minél minőségibb darab kellene. Nem szeretem a gondolkodós fajtákat.
- Rohadt jó fényszórók. Az év felében térdig érő sötétségben vezetnék csak, nem para az sem, ha nem 30€-ért kell izzót cserélni, hanem 400€-ért lámpát ha gebasz van.A két típus amire én tudok gondolni, és tetszenek is az a Mazda 3 sedan és az Audi A3 sedan. Kinézetre talán az Audi jobban tetszik, csak hát a 2.0 szívó benzin a Mazdában kevesebb kockázatot rejt (főleg ilyen használat mellett) mint az 1.4 TSI, annak ellenére is, hogy nem vagyok a “jajj TSI, meghal, gatyád rámegy, mind meghalunk” típus.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz pècsimunkás #170538 üzenetére
nem pályára való, én szinte nem megyek pályán, 1 évben kb max 1000km a 12-15eKm-ből
Amúgy mennyit fogyaszt így a tied? és mennyibe került az auris?
mennyi km van a tipo-ban? mert 3000km-ig ne tiporja szét és 5ekm után fog majd jobban menni (állítólag van benne egy szoftveres tiltás, hogy ne gyilkolják szét az elején)
Én eddig 650 km mentem vele és már most más a motor hangja és karaktere, ez egy régebbi motor, ezt be kell járatni.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
HKorn
addikt
válasz szőröscica #170537 üzenetére
Maga a konstrukció miatt, nincs részecskeszűrő, nincs vezérműlánc/szíj konstrukciós hiba (eddig legalábbis nem hallani, jóllehet az új TSI-knél sincs már), nincs kettőstömegű, elvileg nem is kokszosodik (bár ebben nem vagyok biztos). És még egy óriási plusz a 3+7év gari is.
Run&Ride
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #169133 üzenetére
Na, megszületett a döntés. Haversrác a hozzá illő stílusban egy nap besétált egy random kereskedésbe és elhozott egy random neki tetsző japán autót. Ez esetben egy 2003-2004 körüli Mitsubishi Lancer kombit kék színben, 1.6-os motorral, kézi váltóval. Az Istenért se engedte, hogy beleüljünk, esetleg kipróbáljuk amíg otthon voltam, ezért további élményeket nem tudok adni. Valamennyi pénzért beszámították neki a Daewoo Lanos-t (legalább le van a gond), hozzádobott még asszem 900 ezer körül és elhozta. Milyen tapasztalatok vannak a típussal, volt valakinek Lancere?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
pècsimunkás
addikt
válasz kisza25 #170540 üzenetére
az èn autóm , mikor elhoztam , 5,45 m jmf volt . Fogyasztása kb mint a Mègane 1 ph 2 , 1.4 16 v - nek . Qrva jó . Országút 5-5,5 l 100-110 nèl . De nem erről van szó . Arra írtam a választ , hogy : " jajj turbó , mind meghalunk ! "
Amúgy írtam is neked , hogy tetszik nagyon a Tipo . Csak a barátom esetèben nem èrtettem , hogy mièrt nem turbósat vett . Ennyit . Ne vedd magadra ! Nem fikáztam - nem állt szándékomban fikázni a Tipot .
Nekem is volt 1,4 szivóm , szèp volt , jó volt . A kigyorsításoknál kevès volt . De , amúgy el voltam vele .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
válasz pècsimunkás #170538 üzenetére
Na megnéztem az 1,2t aurist ~5,6M Ft vetted, az gondolom a második felszereltségi szint , nem tudom pontosan mit tartalmaz, de nézzük a tipo 3. felszereltségi szintjével az 4,25M
Az 1,35M Ft a különbség. 1,35M Ft az ~3850 liter benzin (350Ft/liter), fogyasszon az auris 3literrel kevesebbet, akkor ~130ekm után már jobban is jöttél ki a toyotáddal, na igen, jobban gyorsul, mivel +20 ló... Alma, körte, nem sok értelme van így összehasonlítani 2 autót
2 másodperccel megelőztél, mint az auris a tipo-t kigyorsításkor[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz pècsimunkás #170546 üzenetére
Nem veszem magamra csak néha kicsit utána számol az ember a 8,8-as fogyasztás hiába qsok, több akár 3 literrel, mint a te fogyasztásod, ha az autó vásárlásakor 1M+ ott hagysz, 100ekm után leszel csak előrébb anyagilag
Nekem az 10 év.
Amúgy ha a valódi konkurenssel hasonlítod, a tipo 1,4 t 120 ló, hasonlóan megy, viszont az is tutira többet fogyaszt, mint a tied, mondjuk az is olcsóbb.
Amúgy itthon a szuper akciós, készlet erejéig ár az aurisodra 6,25M 1M le lehet alkudni?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
pècsimunkás
addikt
válasz kisza25 #170547 üzenetére
Azt is írtam , hogy a haverom helyèben 1,4 szívó helyett vettem volna 1,4 turbót . A Fiatból . Az Aurisom csak úgy jött szóba , hogy próbáljon ki egy kis turbóst . Ráadásul az enyèm csak 1,2 - es , nem 1,4- es . Ennyi .
Szerk .: Nèmetországban vettem. Volt pár hónapos turbós akció .
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
hobizoli
nagyúr
válasz pècsimunkás #170544 üzenetére
de most kajakra a varosi meg a dugoban allos fogyit hasonlitod a sima orszaguti kruzoloshoz...?
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest