-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz meili #171549 üzenetére
Bejáratós időszakban 75%-ot szoktak tanácsolni és változó fordulatot. Eddig még nem használtad ki az autódat, mert 3000-3500-tól kezd élni. Használd a magasabb tartományokat is mert lusta lesz. A túl alacsony fordulaton adsz mindig gázt, akkor hordósan fog kopni a hengerfal, mert oldalra feszül a dugattyú.
Alacsony fordulatnál a kenés is gyengébb.
Normál 2000-3000 között használd, de gyorsításoknál nyugodtan tekerd el 4000-4500-ig, előzésnél meg 5500-6000-ig
Fölé nem nagyon érdemes, mert 4000- nél van a nyomatékcsúcs és 6000- nél a teljesítmény csúcs a te motorodnál[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz meili #171555 üzenetére
Ja azt hittem 1,4 szívó
Nem ég ki, lerakódnak a dolgok
Az ok a motor hőterhelésében, hőtermelésében keresendő. Az üzemi hőfokra melegített motorban nem képződik koromlerakódás a kipufogóoldalon, illetve a visszavezetett kartergázból sem tud kicsapódni az olaj a szívóoldalon.Ám a városban használt autók motorjai elég ritkán érik el az üzemi hőfokot. Az egy dolog, hogy a vízhőmérő jó értéket mutat és a hűtőfolyadék el is éri az előírt hőfokot, de a szívó- és kipufogócsonknak több idő kell, hogy tényleg jó forrók legyenek, beinduljon az öntisztulás. Addig pedig a rossz égésből kialakuló korom leül a kipufogóban (néha az égéstérben és a dugattyútetőn is), a kartergázzal érkező olajpára pedig lerakódik a szívóoldalon. Nem sok lerakódásról van szó, de sok kicsi sokra megy, az átmérőcsökkenés meg nem tesz jót a motornak.
Aztán mikor végre kiszabadul az autó az országútra és hosszú időn át kell nagy teljesítményt leadnia, ezzel felfűtve a motor alkatrészeit, végre izzásba jön a korom, a folyamatosan befelé tóduló benzin le tudja mosni a dzsuvát a szívócsatornáról, a motor pedig rögtön jobban érzi magát.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
i-sti
senior tag
válasz kisza25 #171556 üzenetére
Saved locally & Bookmarked & Printed
Ezekért olvasok PH-t!
Mi jelent nagyobb terhelést? Konstans 130-as tempó?
Mágus azt mondta, hogy kellene egy rendes emelkedő, 5 ember a kocsiban, 3 cementes zsák a csomagtartóban és 2-estől az összes fokozatot IS kiforgatni tiltásig IS.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
alázógyík
őstag
Van valami ajánlott Prius eladó, v. Priusokkal foglalkozó kereskedés?
2010-es évjárattól érdekelnének. -
bajnokpityu
félisten
válasz kisza25 #171556 üzenetére
de ez nem bejáratás alatt történik. ennyire azért még nem kokszolnak a benyások.
MZs időszakban még meg tudták magyarázni ezt a lusta-bejáratást, de azokat 30ezrenként fúrtuk, picit más anyagminőséget használunk manapság.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
betyarr
veterán
sziasztok!
nemrég volt egy balesetem és az autóm gazdasági totálkáros lett.egy 2010-es ceed sw-m van/volt,szerencsére lényegében komolyabb sérülés nélkül kiszálltam belőle a történtek után (frontális törés).
a helyzet a következő: tulajdonképpen nem értek az autókhoz,de ezt a ceed sw-t 8 és fél év alatt nagyon megkedveltem (én hoztam ki újonnan a kiától),nagyon kevés kilométer ment bele ez idő alatt (~63000),és szerencsére az ablaktörlő lapátokon kívül soha semmit nem kellett rajta cserélni/javítani,minden gyári rajta/benne.amikor kellett indult és ment hiba nélkül.családi autónak használtuk nagy megelégedéssel,mert elég tágas és jó nagy a csomagtér.
most kellene egy másik autó,elsősorban használtban gondolkodom.nézegettem a kiákat,a hasonló korúak amikben kevés km van és hasonlóan jó állapotban van mint ez enyém volt a baleset előtt,az ~2,2-2,5+ körül mennek.viszont nézegetek más márkákat is,de mivel nem értek hozzá,ezért a segítségeteket kérném.költeni kb 3,5m környékén tudnék.az újabb kiák így sajnos kiesnek,mert azok már ehhez az árhoz úgymond idősek (5-6 éves kiák mozognak ebben az árban,a fiatalabbak meg még ettől is drágábbak).mindenképpen benzines és NEM turbós motorban gondolkodom,1,4-1,6-os motorral.a kiám 1,4-es volt,nem volt versenyautó,de főleg városi autózáshoz tökéletesen megfelelt.amit néztem egyelőre az az opel astra sports tourer.találtam egy 2 éveset 3,5m-ért.amennyire nézem elég tágas és nagy a csomagtere.viszont nem tudom,hogy motorikusan és egyéb szempontokból mennyire lehet ez a márka és típus megbízható?erre szeretnék véleményt,illetve ha van,akkor másik márkára/típusra ajánlást.
előre is köszönöm a segítséget!szeretném megkérni a válaszolókat,hogy ha lehet,akkor minél bővebben kifejtve és indokokkal alátámasztva segítsenek az ajánlásban (mit,mit ne,miért inkább az,miért inkább ne az.tehát pro-kontra).
mégyegyszer nagyon köszönöm,ha valaki segít a választásban -
válasz i-sti #171558 üzenetére
Egy dieselnél 2500-3000 körül, egy benzinesnél 3500-4000 körüli állandó fordulat, ott a hő mennyisége, üzemanyag mennyisége, kipufogógáz mennyisége is megvan.
Nem véletlen jobb egy hosszú távokon használt autó, mint egy várost el nem hagyó.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz bajnokpityu #171564 üzenetére
Ja mondjuk 1-2ekm nem a világ.
máyköl: még 4M is jó, hahun 4,7M a legolcsóbb hasonló futással
betyarr: szia, nekem volt kia ceed (2011) i30 és i20
Egy FIAT TIPO-t vettem most 5 ajtóst 3,59M szalonból, próbáld ki, tetszeni fog
5év gari
5év aszisztansz
5év ingyen szerviz
Majdnem skkora, mint egy régebbi kombi, 1,8 méter x 4,4 méter, 440 literes csomagtartó[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
gzbotii
veterán
válasz kisza25 #171569 üzenetére
Egyik német autós újság szedett szét két azonos motort, egyikben 50.000 városi a másik 300.000 főként pályán összeszedett kilométer volt. A kettő kopottsága/állapota nagyon hasonló volt.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
válasz betyarr #171571 üzenetére
Az előző hsz-be írtam neked és itt részletesebben van leírás 3,5M-ig én nem találtam jobb autót ebben a méretben
gzbotii: a kopottság az a sok hidegjárat miatt volt, a motor kopásának a ~80%-a hideg állapotban történik, amikor meleg a motor szinte nincsen kopás, mert minden olaj filmrétegen mozog, persze, ha rendszeresen van cserélve az olaj.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz betyarr #171574 üzenetére
Én nagyon sokat olvastam a mostani vásárlás elött, bent vagyok facebookon a duster, logan, sandero, hyundai, kia, fiat,új fiat tipo, fiat tipo 2016, ford, bmw.... csoportokban.
A legtöbb hiba egyértelműen a daciakkal van, apróságok és mindent garanciában cserélnek/csinálnak, de na.
A fiat tiponál egyedüli ismert hiba a digitklímával van, de azt is garanciában cserélik/javítják, metál fényezése könnyebben sérül.
Én is kicsit fáztam tőle, 2006-tól 2011 ig skoda fabiam volt (szalonból) utána 2011-2016- ig volt a kia proceed (szalonból) aztán használtan egy hyundai i30 sw, majd egy i20.
Eddigi tapasztalat alapján semmivel sem rosszabb autó, mint a proceed volt, sőt van amiben jobb (halkabb, nagyobb, jobban nyeli az úthibákat, eddig még semmi sem zörög benne) a használt anyagok a 2011-es kia-val vannak kb egálban.
A megbízhatóságról nem tudok nyilatkozni, de van 5év 100ekm garancia, van 5 év asszisztansz és az ingyen szerviz.
Ha sok lesz vele a hiba 4 évesen eladom. Addigra a tapasztalat is több lesz vele.
Mondjuk az 1,4 szívó motorja már 2003- ban is gyártva volt, azóta csak annyit csiszoltak rajta, hogy a normákat tudja.
Menny el, nézd meg, próbáld ki, 3,49M a sedan, 3,59M az 5 ajtós most, új autóban nem találsz ekkora autót jobb áron, jobb minőségben, vagy marad a használt.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
betyarr
veterán
válasz kisza25 #171575 üzenetére
ahogy olvastam a cikked utáni hsz-eket,a töréstesztje nem túl fényes (3 csillag az alapnál).ez egy kicsit vissza tart a dologtól...ugye nem mindegy,hogy valaki kiszáll egy totálkár után (mint én) mondhatni minimális sérülésekkel (pedig nem gyenge ütközés volt),vagy ki tudja mi történik.
de ennek még utána nézek.mindenkinek: addig is ha valakinek még vannak ötletei akár az előbb említett opellel kapcsolatban,akár más típussal/márkával kapcsolatban,akkor ne tartsa magába!
köszönöm szépen előre is az összes tanácsot/segítséget![ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz meili #171566 üzenetére
Ne parázz rá ezek 100 éves népi berögződések amik már rég idejét múltak. Egyrészt ezek a motorok már a gyárban bejáratásra kerülnek másrészt olyan speciális bevonat van az égéstérben ami súrlódáscsökkentő és rendkívül jó kopásállóságot is kölcsönöz a motornak. Semmi baja nem lett az autód motorjának.
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz #94529552 #171579 üzenetére
Pedig szempont:
Active Bonnet (Hood)
AEB Pedestrian
AEB City
AEB Inter-Urban
Speed Assistance System
Lane Assist System -
JanR
addikt
Urak!
A Mazda oldalán nézem, hogy ugyan van még 3-as "heccsbek", de konfigurálni nem lehet.
Már nem is lehet kapni, mert hamarosan jön az új? Valaki tudja esetleg, hogy a régi rendelhető-e még, vagy feleslegesen megyek majd be a szalonba erre rákérdezni?Köszi!
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #171552 üzenetére
Azért nagyon messze vagyunk a prémium belsőtől. Egyszerűen normálisabb anyagokat és eldolgozást várok. Egy Suzuki köszönő viszonyban sincsen egy Corsaval belsőben pl, ami normálisan felszerelve mint kiderült szintén elhozható 3.5M környékén szívó benzinnel.
Nem várok én csodát, de na. Egy Mazda 2-höz képest (ami azért nagyon is megbízható) egy Swift belül borzasztó. Igaz van is 1M difi.
A Suzukival a legnagyobb baj a várakozási idő. 6-8 hónap. Ez borzasztóan sok sajnos jelen helyzetünkben.
Jelen állás szerint a sorrend nálunk: Opel Corsa, Mazda 2, Toyota Yaris, Peugeot 208. Még képben van a Clio és a Micra is, viszont ezeknél gond a turbo motor. A Mazda brutál drága rendes motorral 5.1M, míg a Peugeot nem éri el a kért 90LE-t szívóval. A Corsa kb mindent tud, kivéve a 3 ajtós kivitelt és a tetőablakot. Árban is ez a legkedvezőbb, és a beltere is teljesen rendben van.
Nekem a Mazda a kedvencem, de az 5M-s ár még mindig elborzaszt. Exportra pont most lebeszélve kereskedővel egy C43 AMG, ami igaz ÁFA nélkül, de tokkal vonóval, gyakorlatilag minden értelmes extrát kipipálva kijön 18M körül kedvezményekkel. Még MO-on forgalomba helyezve is megáll 24-25 környékén. Ha ennek tükrében nézem az 5M-s árat a Mazdán akkor röhögnöm kell.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
C corsánk van, amit tud a típus:
- leszakad a motortartó alu bak motorral együtt
- nyúlik-szakad a vezérműlánc 60-120e km után
- kiszopósodik a féltengely váltóban lévő része és csak váltócserével orvosolható
- megsül a motorblokkra rögzített ECU
- kézifék beállíthatatlan, hiába csinálják meg 5 perc után ugyan olyan szarul fog fogni
- cefet kényelmetlenek az ülések elöl-hátul
- méretéhez képest sokat fogyaszt, napi ingázásban ilyen 7.5 körül evett, a civicem ami egy mérettel nagyobb és erősebb, pár decivel kevesebbet kérÍgy hirtelen ennyi jut eszembe, de érdemes beolvasni a corsa topikba facebookon.
-
-
rbalint88
addikt
Vegulis tok korrekt egy 15 vagy hany eves 1.2 ecotecet hasonlitani egy szalonuj 1.4-eshez meg ugye hasznaltan vettek, ki tudja hogy volt hasznalva stb. Nekunk g asztma kombiban volt ilyen 1.2, 2003 januarban vettuk at, 13 evet es 96e km-t ment bp-i ingazasban nehany stabpalcaval es izzoval, meg talan tiz eves kora korul kellett lengescsillapitokat cserelni. Aztan amikor meglett az utodja, akkor megsertodott es egy olajgombat is kert. Mondjuk az teny, hogy bp dugozassal 9 korul evett, de napi 2x8km-en mas korabelivel se lett volna jobb.
-
Xero
nagyúr
válasz rbalint88 #171592 üzenetére
Lol. Most esik le, hogy C corsáról volt szó. Ácsi! Azért azóta eltelt 2 generáció.
Na a Corsa visszaküzdötte magát a listára.
Amúgy évente jó ha 10.000 km-t fog menni ez az autó. Lehet 5-t se. Szóval pont teljesen mindegy a fogyasztás.
szerk: Tök más téma:
A felállás a következő. C43-t akartam kint venni (Svájc) de elvitték az orrom elől. Dühömben eldöntöttem, hogy
új lesz, nem bemutató autó, vagy használt. Viszont! Felötlött bennem, hogy akkor már megnézem otthon is. Csodák-csodájára kiderült, hogy ráadásnak MO-on elérhető olyan felnivel ami tetszik és kint nem lehet vele kérni.
Konfiguráltunk is egyet kereskedővel, így áfa nélkül kedvezménnyel kijön egy nagyon kedvező ajánlat.A kérdés a következő: Valakinek van róla fogalma, hogy hogyan is vigyem végig ezt az ügyet? Áfát itthon be se fizetem és kiviszem export rendszámmal, vagy az áfát visszaigénylem és jónapot?
Egyrészről a magyar árak picivel kedvezőbbek, másrészt ha áfa nélkül el tudom hozni, akkor elviekben Svájcban vámmentes, és csak 4 és 7.7% megy rá, plusz pár száz chf sallang. Így a 101.000chf-es ár helyett megúsznám 75-80.000 chf környékén. Ráadásul olyan felnim lenne amit én szeretnék.Vagy nagyon rossz a matekom?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
VW Golf GTE-ről mik a tapasztalatok? Ismerősöm rá van buzulva...
mod:
Xero: Clio-t nézd meg, most éppen az vezeti az eladási listát elég jót lehet alkudni ott. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Xero
nagyúr
Voltunk. Nem rossz nem rossz, de a turbotol fázom. Sokat kap majd 2km-es utakat, nem biztos hogy jó választás lenne. Egyébként egészen rendben van, korrekt ajánlatot kaptunk rá, de bőven az Opel fölött volt árazásban, igaz a tetőablak miatt a legdurvább felszereltséggel néztük. Ha sikerülne valahogy lebeszélnem nagyanyóst a tetőablakról, akkor már lejjebb tudnánk menni felszereltségben, ahol valószínűleg nagyobb kedvezményt tudnak adni.
Bár egy LED fényszórót tuti abba is kérnék, mert nagyon sokat dob az autón! -
Qru
MODERÁTOR
Kvitelről: Ilyen esetben áfa nélküli számlát állít ki a kereskedő*, ami alapján később tudod rendezni az adóterheket (áfa, vám, regadó, stb amit kell a célországban). Ha lábon vinnéd ki akkor kell egy Z (export) rendszámot igényelned és kötni hozzá egy biztosítás.
*: Mivel a kereskedőnek mindenképpen be kell fizetnie az áfát itthon és csak utólag kapja vissza majd a NAV-tól ezért előfordulhat, hogy biztosítékot kérnek.
#nincsbennetarcsi
-
gzbotii
veterán
válasz tboy93 #171585 üzenetére
Nekem meg volt egy '94-es B Corsam, MAP szenzoron kívül csak kopó alkatrészek, két év alatt (rugó, lengéscsillapító, féktárcsák, váltó felfogatásnál egy szilent).
Amikor eladtam, haveromhoz került, két évig volt nála. Hátsó hidat kellett cserélni, ennyit említett[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen