-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Gaben92 #172348 üzenetére
Ha jól tudom az auris hybrid nem tud full elektromosan menni normál sebességgel, ezért marad a GTE
Tboy93: Napi 6km azért menni fog[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #172348 üzenetére
Szerintem GTE. A hideg nem bántja az akkumulátort. Sokkal többet árt neki a meleg. A hideg idő csak a hatótávban ront.
Aurisról tudok neked nyilatkozni. Nincs benne a szélvédőfűtés amit te nagyon szeretnél. A technika nagyon jó sokkal kiforrottabb mint a VW megoldása. A váltó az egy tökéletes pont benne, ami nagyon megbízható és sztinte soha nem romlik el ha megkapja a 80000 kilométerenkénti olajcserét. De a motor nem fogja élvezni a -30 fokot hiába van benne 0W20. Mindenképpen kelleni fog hozzá egy elektromos előfűtés. És az Auris elektromos hatótávja ilyen hidegben nem lesz több 1km-nél.GTE-nél a DSG váltó elektromos módban is dolgozik sajnos. Tehát annál is oda kell figyelni nagyon a 60000 km-es olajcserére. Ez a léghúzósabb tétel. Persze ennél is bejön, hogy -30 fokban itt se sok hatótávod. Megmerem kockáztatni, hogy 15-20 km max
(#172351) kisza25: Jól tudod 75km/h a max amit tisztán villanyosan tud. De még 130-nál is bent van a hajtásban. Konkrétan a villanymotor ami benne van kétszer olyan nyomatékos mint a benzinmotor és alig pár lóerővel gyengébb.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz kisza25 #172351 üzenetére
Tudok rola, a kerdes az, hogy GTE es akkor full elektromosban, vagy Auris aztan lehet tankolni, az epuletuzemeltetes meg nem pofazik.
tboy93: Nincs mindig ennyi, most mar kellemes +2 van. Csak elöfordul telen a -30 fok, 80 centi ho, 10 centi vastag jeg az uton kombo. A gyari hatotav elvileg ugye 50km a GTE eseten, -30-ban azt mondtak az itteniek, hogy olyan 25-el lehet szamolni mert ugye hideg van, megy a futes is, stb. De az meg mindig 4x annyi mint a 6 ami nekem kell. (Tudom, ilyen tavra jarjak busszal... Ma lekestem (mert 6 perccel korabban jött, maskor meg 10-et kesik), igy 8:05 helyett 8:50-re ertem volna be, szoval inkabb hivtam egy taxit. )
Doki16: Igen, a szelvedofutes tenyleg rohadt jo lenne, de atneztem a GTE kinalatot es kb egyben sincs (nem igazan ertem miert...), szoval ez nem szempont mar annyira. A -30 meg tenyleg csak par het, utana -10 - +10 között vagyunk, nyaron kellemes 20-25. Az elektromos elöfutes megoldott, mert a garazsban van foglalat hozza, itt meg Defa vagy Webasto mindenben van.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #172353 üzenetére
4 km-re járok minden nap az Aurissal. Simán ment gond nélkül 5-6 literrel ezekben a hidegekben is. Ha van előfűtésed ahogy írod akkor jó alacsony lesz a fogyi. Ha már meleg a motor akkor tök mindegy mennyit mászkálok a városban, a legnagyobb hidegben is 4 liter körül meg áll a fogyasztás. Így alakul nálam. [link]
De ha megvan rá a pénzed, akkor a GTE-t válaszd. Nyilván soha nem hozza vissza az árát, de nagyobb könnyedség, ha mindig villanyosan tudsz menni helyben.
KIA Phev, valamelyik modell nem fér bele az árba? Még az egy alternatíva lehet plug-in vonalon.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Nem is néztem, hogy mi van odaírva Ezek a választási lehetőségek vannak. Én csak odáig jutottam ,hogy nem prémiumot tankolok hanem sima normált és azért nyomtam arra Ezek szerint már a sima 95 is prémium
Ilyet tankolok amúgy: [kép]
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172354 üzenetére
Egy darab Niro van 18k €-ert (2016.09, 155k km, Sved import), a masodik legolcsobb 22,5k € ((2016.09, 51k km, helyi), aztan innentol 25k-ig rettentö sok van, szoval kb GTE arban megy ugyhogy beleferne. Egyedul az eladas lehet bajos majd X ev utan, mert kicsit sarkitva a dolgot az emberek nagy resze itt a "nemet vagy Toyota" szuröt hasznalja vasarlaskor. De nyilvan nem ez a fö szempont most. Mondjuk megmondom öszinten eszembe se jutott a Niro mert hivatalosan ha jol tudom az mar Crossover, azokat meg elböl elvetettem. Nem veletlenul nem neztem az Outlandereket sem.
Nalad amugy hogy öregszik az Auris belseje? Csak mert ahogy nezegettem a hirdeteseket, nemelyik valami iszonyat ahogy kinez 3-5 ev utan 100-150k km-el. Kormany cafatokban, gombok kifenyesedettek es kopottak (A kedvencem a romma kopott ABS OFF gomb volt ) stb.
Auris eves szinten ugye amiatt a +600€ adoval lenne dragabb es a benzinnel ami belemegy ami parszaz euro. (Garazsban ingyen van az aram, szoval a harom alternativa ami jatszik lenyegeben a "nem engednek PHEV-et tölteni", "engedik csak ki kell fizetnem az aramot", "engedik es nem kell fizetnem extrat". Fenntartasi költsegekkel nem vagyok tisztaban igazabol abban a tekintetben, hogy ha elpatkolna valami fontosabb födarab (valto, akkupakk) hany trillio euro az uj.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #172361 üzenetére
Nagyon sok Aurist megnéztem mire ezt megvettem. Szinte az összes úgy nézett ki mint egy borzalom. Nagy arányban voltak a lelakott példányok. Persze azt hozzá kell tenni, hogy nekem nagyon voltak az igényeim. Egy 2-3 éves autó igenis nézze ki szinte újnak.
Nem tudok öregedésről beszélni, mert alig 3 éves a kocsi. Szerintem nagyon szép állapotban van és 172e km van benne. Kormány nem kopott ülés teljesen hibátlan. A gombok mint az újak. SzlobiG látta ő tud még róla véleményt mondani.
Ha tudsz tölteni akkor mindenképpen GTE, ha esetleg mégsem akkor az Auris jobb. Mert alapvetően a Golf többet fog enni ha rendesen benzinnel használod.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172362 üzenetére
"Egy 2-3 éves autó igenis nézzen ki szinte újnak."
En is ilyen vagyok, emiatt irtam 16-18k-t. Ott kezdödnek a vallalhato allapotuak. 16k alatt mindegyik cafatokban van (mondjuk azok 2-300k-t futottak es inkabb 5-6 evesek mind, szoval valamennyire ertheto).
Amiatt bizonytalanodtam el kicsit, mert lattam egy GTE hirdetest par napja amiben benne volt, "uudet akut" (uj akkuk), de hogy a 12V-os, vagy a nagyfeszkos az rohadt jo kerdes. 4 eves, 86k van benne, a nagyfeszultsegunek rohadtul nem illene meghalnia benne meg, de egy 27.000€-s auto eseten nem gondolnam, hogy a 130€-s 12V-os akksi lenne a legföbb kiemelendö dolog.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #172363 üzenetére
Gyanítom, hogy nagy akksi lehetett, de rá kell kérdezni. A kis 12 voltost nem nagyon kellene ennyire kiemelni Nem szoktak ezek elromlani. Amperások arról számolnak be, hogy még 150-200k km környékén is 90% körül van az akkuk kapacitása. Toyota hybridek gond nélkül elmennek 300e km körül egy pakkal. De itt lehet cserélni cellát is, tehát a Toyota nem vészes ha tönkre is megy. Olcsóbb mint bármelyik másik dízel jóság.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172364 üzenetére
En is arra gyanakszom. Maga az auto nem erdekel csak feltunt, aztan kivancsi lennek mi miatt kellett cserelni az akkupakkot. Toyota eseten nagyon nagy elöny, hogy lehet cserelni a cellakat egyenkent, GTE-nel gondolom kuka az egesz ilyenkor.
Lenyegeben leginkabb amiatt örlödök, mert a Toyota hybridje a legjobb, legkiforrottabb, a cellak cserlehetöek egyesevel, a valto meg megint csak nem meghalos. GTE-ben ezzel szemben ott a DSG, a viszonylag uj hybrid rendszer (Toyota-val összehasonlitva), ki tudja mennyibe kerulö, valoszinuleg csak egyben cserelhetö akkupakk, viszont azzal full arammal tudnek jarni. Gondolkodoba estem az Ampera/Volt paroson is, csak ott meg sok apro nyugröl hallani.
Mondjuk aki az Ampera/Volt közepkonzoljat tervezte az megerdemelne egy kulön helyet a pokolban...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ryger
aktív tag
válasz Gaben92 #172353 üzenetére
A VW valtonal komplikaltabb dolgot nehezen tudok el kepzelni par perces video. Ha hosszu tavra tervezel akkor azert ezt sem art eszben tartani, ha javitasra kerulne a sor. De ez csak az en velemenyem!
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #172365 üzenetére
Nem ismerem a GTE akkupakkjának felépítését. Hátha valaki tud majd mondani valamit.
Azt is kalkuláld azért bele, hogy az Auris a Golf alatt van minőségben hiába egy kategória. Meg a Toyota csak egy tipikus A-B kocsi, egyáltalán nem élményautó. 136 lóerő az összteljesítmény, de szívómotor. Míg a GTE egy igazi kis "hot hatch" Viszont kétségtelenül megbízhatóbb mint a VW.
Jó kocsi az Ampera. Egy zászlóshajó, lényegében az első értelmes próbálkozás plugin fronton. És ahhoz képest jól sikerült.
Illetve hamarosan jön az új Corolla ami a 2.0-es hybrid motorral nagyon állat lesz Minden földi jóval már tele lesz extrázva
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172367 üzenetére
Tudom, hogy nem egy kategoria, de nem igazan lehet erre elvezni az ilyeneket. Belvaros letezik kb es autopalya, az orszag meg laposabb mint az alföld. 8km sebessegtullepes eseten autopalyan 500-800€-tol indulsz, es minden bokorban telepitett kamera van. Az 50-es tabla akkor is megfog ha 600 loerö van alattad, kiveve ha nincs feleslegesen sok penzed buntetesre.
Leginkabb a belter az amit szamitasba lehet venni a GTE eseten. Nagyon nagyon allergias vagyok a belterre, emiatt is kerdeztem, hogy nalad nem voltak-e romma kopva a gombok az Aurisban. Csak mert vagyok akkora gyöker, hogy egy lekopott gomb miatt lebontom a komplett muszerfalat ha csak ugy lehet kicserelni, es a "nem kell bontani" meg mindig egyszerubb megoldas.
Nem mondtam, hogy nem jo az Ampera, csak olvastam, hogy vannak apro de idegesitö nyugjei aztan nem art tudni, hogy javitottak-e mar öket. Es a legtöbb Ampera ide kulföldröl erkezik "bemondasos elöelettel". Es ha jol tudom a muszeregysegen kivul futasteljesitmenyt nem tarol semmi az Ampera-ban szoval kb olyan egyszeru megtekerni mint egy Trabantot.
A finnek mondjuk nem azok a trukközös fajtak, de a nepper mindenhol nepper.
Corolla nagyon nem fog jatszani. Egyszeruen olyan dragak az extrak az uj autokhoz, hogy itt ujan csak fapad vagy fapad közeli autot vesznek az emberek. Ugyanazon az auton 1 orszaggal odebb ugyanolyan felszereltseg mellett többezer eurot lehet sporolni meg regadoval egyutt is ha mar egy alaposabban felextrazott peldanyrol van szo, csak ugye azt ki kell csengetni egyben. Nekem meg nemigen lesz annyim egyszerre mire megerkezik hozzank.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #172368 üzenetére
2015 után van ráncfelvarott Auris. Annak kicsit átalakították a belsejét. Jól össze tudom hasonlítani, mert elötte egy B7 Passatom volt. Az megy ugyanolyan belül mint egy Golf. Nekem még ingerküszöbömön belül volt ez az FL Auris műszerfal meg belső dizájn és azért is választottam. Egyetlen egy dolog amin látszik a használata az a klíma panel egyik gombja. [link] Az egyik választó gombon az a pici króm csík egy kicsit levált már 1-2 millimétert. Ennyit tudok mondani róla 172e km után. Semmi más kopás vagy egyéb dolog nem látható.
De ez használt autónál olyan, hogy addig válogatsz amíg nem találsz egy jó példányt ami megfelel magadnak. Én nem bántam meg, hogy végül a 15-20 Auris után ezt vettem meg. Elautóztam pár tank benzint, de erre tudok örömmel visszanézni a parkolóba és nem azon agyalni, hogy mit cseréljek ki rajta
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #172375 üzenetére
Nálam 16, de szívesen vinném lejjebb is, ha lehetne. Nem szeretem a nagy hőmérsékletkülönbséget a környezethez képest.
-
Gaben92
őstag
válasz tboy93 #172380 üzenetére
Nalunk telen-nyaron 21-22 fok van a lakasban központilag szabalyozva. Nincs beleszolasunk (kb kizarolag akkor tudod szabalyozni a futest, ha kertes hazban laksz). Kint meg 25 fok csak nyaron pluszban, telen minuszban
De mar annyira hozzaszoktam, hogy kocsiban is ez lesz valoszinuleg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
-
-
válasz tboy93 #172376 üzenetére
én mivel mindig manuális van, ami kijön nyáron, friss gázzal ez volt 2-3 fok is mikor megmértük, jéghideg klíma Amúgy a 35-45 fokos konyhából a -35 fokos fagyasztó kamrába pakolni egy 10 percre?
az izzadságtól nyirkos szakács kabátom ropogni szokott, mert megfagy[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
thefreeman
aktív tag
válasz SpaceKombajn #172387 üzenetére
Nekem is télen nyáron 21-22 fokra van állítva.
-
pècsimunkás
addikt
válasz thefreeman #172388 üzenetére
Nekem 22-23 . Tèlen - nyáron .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
őstag
Hali!
Egy barátom szeretne autót venni. Mazda Premacyt nézett, konkrétan ezt. Vélemény? Mit kell tudni ezekről? Kasztni, motor, stb milyen?
Köszi!
-
őstag
válasz BigBlackDog #172395 üzenetére
Nem tudom, nem vitatom. Azt nem szeretnének. Ennyi!
-
hobizoli
nagyúr
válasz MunezXBK #172399 üzenetére
pára
de amugy frankon, eccer probaltam 24-re allitva ejjelre, reggel taknyom-nyalam egybefolyt
es direkt NEM ugy van felszereltetve a klima, hogy ram fujja a hideg levegot, meg silent mode-ban a ventillatora is alig megylegfelso emelet, itt ahogy reggel felkel a Nap az estig adja az aldast az epuletre
korulottuk kertes hazak vannak meg egy iskola, ugyhogy arnyek az nuku
mi adunk arnyekot max masoknaktöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Politikai mémek
- OTP Bank topic
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- Hálózati / IP kamera
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...