-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz [HUN]Dani #183897 üzenetére
Jónak írod, én simán bevállalok olyan autókat, amitől mások sírva rohannak elfelé
A linkelt autó csinos darab, de a futása miatt lehetséges, hogy 1-2 éven belül kér némi aprót, ahogy molnarpeter is írja. Szíjas legyen, de talán a hetesbe már azokat tették csak, ebben nem vagyok biztos. (mondjuk a láncossal sincs semmi bajom).
molnarpeter: a szíjas viszont szerintem 125 lóerős, a hirdetésben talán elírták
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz [HUN]Dani #183897 üzenetére
Pont ilyent, de manuálisban. A többit molnarpeter leírta. (500 K Ft legyen a DSG-re tarcsiban, és úgy tekints rá, hogy az lesz a vételár utolsó részlete.)
Gyanús, hogy a konkrét példány nem-metál egérszürke. Amúgy jó darab.G7 1.4 szíjas. (K. mindegy, hogy 122, 125, 140 vagy 150 lovas.)
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Mauzes #183866 üzenetére
Sokkal nagyobb választék semmiből nem lesz kb.
Ha jól értem ezzel járnál naponta pesten melóba.. azt azért számold ám bele, egy rakás autóval amivel élmény a kanyargóson, kínszenvedés a városban a feszes futómű, kemény és harapós kupung stb. miatt .. egy mx5 vagy gt86 elég puha, sok mindenben meg minden lesz csak élmény nem a városban. -
-v-
addikt
válasz molnarpeter #183906 üzenetére
Valami rémlik ... lehet hogy egy fos
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #183906 üzenetére
Mit írtak róla? Kényes a kenési köre azt tudom, meg az alapjárattal volt gond a korai példányoknál de arra van ecu sw frissítés.
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
válasz molnarpeter #183911 üzenetére
Ja ezt én linkeltem? Csodás hogy alig egy éve volt, de már nem emléxem rá
-
Flashback
addikt
Skoda Yeti-vel van valakinek tapasztalata?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
[HUN]Dani
őstag
válasz molnarpeter #183898 üzenetére
500k mindennel együtt elég lehet? Ez már 3. generációs tsi?
magyarsrac
-
Qru
MODERÁTOR
-
Mauzes
őstag
Ez jó meglátás, nekem is szembe jutott, hogy vajon a budapesti forgalomba és utakra van-e egyébként értelme venni egy sportos "élményautót". Az eddigiek alapján egyébként az MX-5 felé hajlok, de még hátravan egyáltalán az, hogy kipróbáljak egyet.
Már ha üzemanyagos marad. Eszembe jutott az is, hogy a full elektromos autók milyen fürgék a városban, a nagy nyomaték miatt nagyon dinamikusan lehet vezetni, ami önmagában is egy élmény a városban. Most már pl. i3-at is lehet kapni viszonylag normális áron. Szóval még ezen a területen is nézelődök, olvasgatok.pető bá': A Mustang nekem is tetszik, de annyi rosszat hallottam róla, hogy inkább nem erőltetem.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz pető bá' #183916 üzenetére
A régebbiek futóműve nem hazai utakra való, nagyon buta. Az újabbaké nem rossz, viszont nagyon sokan elfelejtik azt, hogy ez hátul hajt és az 5.0 nyomatéka nem kérdez vissza, hogy "biztos, kisgazdám?" hanem kérdés nélkül tol. Még alapállapotban is eltolja a fenekét az autó (mármint nincs sport/track stb üzemmódban), ahol én dolgozom ott már vagy 4 mustangot beleküldtek a zajfogó falba az évek során (pont van egy pici ív az úton, de amúgy egyenes a szakasz). Ami volt nálunk tesztautó az se érte meg a veterán kort, egy idősebb úr villantott vele egy GTKs mutatványt egy előzés közben. Egyébként ha nem bántod, akkor az 5.0hoz képest nem is eszik sokat.
Mauzes: Kérdésedre válaszolva, de, városba araszolni, napi bejárósnak felesleges egy ilyen autó, mégis sokan veszünk, használunk így autókat. Napi inga során is tud olyan örömöt adni 1-1 pillanatban, hogy mosolyogva fordulsz vissza, amikor a parkolóban magára hagyod. Villany valóban húz, kb. 1 órája szálltam ki egy leafből, de össze nem hasonlítható a kettő élményben. Kaparni kapar és közben úszik az autó, mintha kocsonyán pattognál, miközben szorítod a kezedben az amúgy teljesen halott kormány > ettől még nem lesz jó, nem lesz "élményautó".
Biztos eljön az az időszak is, amikor villanyból is lesz jó kis hot hatch, roadster megfizethető áron, de az még odébb van.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
őstag
válasz Mauzes #183918 üzenetére
Ennyiért még van zsír új Swift Sport (ha még lehet kapni (szerk.: lehet ) ), ami azért a villanynál szvsz nagyobb élmény - nem egész 1 tonna, 140 ló, 1.4 turbó. Talán a hétköznapokban praktikus is sok szempontból. Úgyis Vitara lett volna, akkor maradj a márkánál
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Mauzes
őstag
válasz pető bá' #183921 üzenetére
Köszi a tippet, ez eszemben volt nekem is, de a melóm miatt bizonyos szint alá nem mehetek sajnos saját autóban. Ez a bármilyen berögzülés miatt lesajnált márkákat érinti (pl. Suzuki, alap Skodák, alap franciák), és részben ezért esnek ki a túl régi típusok is. A Vitara a feleségemé lett volna, az más. Tudom sznobéria, de ez nem rajtam múlik, hanem a cégem ügyfelein.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz pető bá' #183921 üzenetére
Vitara sem olyan rossz, SUVhez képest elég merev a futómű, nagyon kellemes az az 1.4T motor benne a kézi váltóval. Pár hónapig jártam vele, amikor kijött még anno a Vitara S.
SSSnek egy gondja van, hogy baromi halk (mondjuk ott az Abarth 500, na az ehhez képest egy II. világháborús repülőgép ezred koncertjét adja el neked). De tényleg az, nekem pl: a V6 Stingerrel is ez volt a bajom, ha valaki ilyen autót akar, az jó eséllyel szeretné hallani a kipufogó duruzsolását.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
csoki46
aktív tag
Sziasztok,
Az törvényszerű, hogy az ember minél jobban szereti az autókat, annál nehezebben választ magának?
1,5-2M körüli értékben tervezem lecserélni a 19 éves diesel passatom (előző évben 400ezer fölött költöttem szervizre és még nincs teljesen kész. ).
Az ész érvek mentén valami kis köbcentis benzines elég lenne nekem az évi 15.000km-re amire használom. Nyáron szinte mindenhova motorral megyek, télen meg csak szenved a dízel hidegen, meg amúgy is fölösleges ekkora éves futásra.
Szóval ami kellene (MX-5, ha nem lennék 2 méter és nem igyekeznék racionális maradni)
- kialakítás mindegy, kupétól a kombiig minden szóba jöhet
- legalább 1.6, de inkább 1.8 szívóbenzin (megszoktam a nyomatékot, teljesítményt, nagyobb köbcentitől se ijedek meg)
- germán designhoz szokott szememnek elfogadható beltér (8gen civic kizárva)
- klíma, tempomat amit feltétlen bepipálnék az extralistán.
- 2007-2008-nál fiatalabb autók előnybenSegítsetek, rántsatok vissza a földre, hogy elengedjem az mx-5-öt, honda legendet, CR B6 passatot(most költöttem rá a gatyám a PD-re ), CDTI insigniákat és 159-es alfákat, HDI C5-öt (2007 utáni), E46 kupékat.
Könyörgöm beszéljetek rá egy II-es focusra, E12-es corollára, H/J astrára . Amivel nem fogok 1-2 évente kisebb vagyonokat adni a szerelőmnek, alkatrész kereskedőknek.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
k.t.a.
senior tag
Sziasztok!
Én is a segítségeteket szeretném kérdezni, mert nem látok megfelelő alternatívát, ami szerintem lehetetlen. Második kocsit keresünk, aminek a lényege, hogy megbízható legyen, majd pedig biztonságos és végül megfizethető és fenntartható. De valóban az az elsődleges szempont, hogy évente egyszer kelljen olajcserére vinni és kész. A keret 5,6 MFt. Amibe természetesen már új autó is belefér. Alapvetően napi 2x15km a táv. Három gyerek és egy felnőtt férjen el benne. Kettő még gyerekülést igényel. A csomagtartó sem baj, ha a három iskolatáskán kívül elbír még egy rollert vagy kibringát. Esetleg a hétvégi bevásárlás is megoldható vele.
Elsőre a Suzuki Vitara/SX4 S-cross ugrott be GL+ felszereltséggel. 5,55 MFt és adják hozzá ajándékba az átírást, téli gumit felnin, gumi szőnyeget és kresz csomagot. Ez már az új hibrid ára.
Néztem még nagycsaládos kedvezménnyel a Skoda Kodiaq Ambient 7 üléses változatát, de az már éppen kint van a büdzséből 5,92 MFt-al, és elég fapados, meg erre még rájön a téli kerék és az átírás is.
Kis autókat nem szívesen vennék (swift, fiesta, fabia, polo, stb) a biztonság és a csomagtartó mérete miatt. Illetve a francia és olasz márkák sem állnak túl közel a szívemhez. Nincs túl jó hírük, bár a legújabbakat nem ismerem.
Használtban is gondolkodtam, mert sokallok ennyit autóra költeni. De nem bizom bennük az eddigi saját tapasztalataink alapján. 2-3 MFt-ért tudtunk eddig 7-9 éves autókat venni, nem a kínálat aljáról, és 2-3 év alatt mindig ráment még 1 misi. Na meg persze szervizbe is többet jártunk a kelleténél, mégha nem is voltak nagy dolgok. Utálom ha valami kopog, recseg, szivárog, stb.
Bocs hogy hosszú lett, de ez nekünk egy jelentős kiadás lesz. Szeretném rendesen megrágni a témát.
-
-
dj79
senior tag
válasz k.t.a. #183927 üzenetére
Szia!
Nehéz döntés, én kihasználnám a támogatást és három gyerek mellé tényleg nagy utas- és csomagtérrel rendelkező autóra mennék rá, mondjuk egy új rifterre.
Ha 3m körül vennél egy tényleg nagy használtautót és hozzászámolod a 2,5 milliót, ezek a családi dobozosok már nincsenek nagyon messze, aztán mégiscsak van 5 év garancia mondjuk egy combora is.
[ Szerkesztve ]
-
k.t.a.
senior tag
Azt nem írtam, de az első autónk egy S-MAX 7 személyes. Így alapvetően nincs szükség nagy kocsira, mert már van. De ha az éri meg, akkor az lesz.
Szerk.: Azért újban is megválogatnám mit vennék. A garancia érvényesítése nem mindig egyszerű, és az újjal sem akarok szervizbe járkálni. Itt is a megbízhatóbbakat keresem. Ne kelljen a gyerkek mellett még a kocsira is szórni a szabikat. Meg keresni a megbízható szerelőt. Illetve a garancia sem jó mindenre. A kopó alkatrészek meghibásodására elég körülményes érvényesíteni. Mindig lepattansz róluk. Meg a szoftveres dolgokkal sem tudnak mit kezdeni egy márkaszervizben, ha nincs hozzá gyári frissítés.
[ Szerkesztve ]
-
-
k.t.a.
senior tag
válasz molnarpeter #183932 üzenetére
Hát igen, az elektromos autó lenne az ideális. Csak hát azok 10 misi fölött kezdődnek újonnan. Az meg messze van nekünk.
Használtak között meg egészen a lista aljáról tudnék csak választani. Így meg jó eséllyel buknám a megbízhatóságot.
-
vzsryl
nagyúr
válasz k.t.a. #183935 üzenetére
Abban a legjobbak. Elég egyszerű mutatvány a rendszer, szóval nem tud könnyen elromlani. Meg kell kapja időben a szükséges kötelező szervizt és nincs vele gond. Tulajdonképpen megbízhatóságban és fenntartásban a Toyota hibridek élen járók a belső égésű motorral szerelt autók világában.
Btw. új autóból 6M alatt ki lehet hozni egy Ssangyong Korando-t is, ami már alapfelszereltségben sem fapad, és jóval termetesebb az Scross-nál. 5 év garancia is van rá, de nyugodtan olvass/nézz róla teszteket, mert elég meglepő mennyit ad "kevés" pénzért.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
k.t.a.
senior tag
válasz vzsryl #183936 üzenetére
Köszi a véleményt! Viszont ahogy említetted: ...ha meg kapja időben... Na egy használt autónál ebben nem lehetek biztos. Vagy ezt ki lehet deríteni? Illetve ha már 4,5-ért lenne Toyota, akkor sem biztos hogy azt választanám. Mert hogy az új Suzuki-hoz képest már kicsi az árkülönbség. És az mégiscsak új. Te nem így döntenél?
A méret sem olyan fontos. Ahogy írtam, van már egy csapat szállítónk. Annyi kikötésem lenne méretben, hogy azért 4 ember elférjen meg némi csomag. De nem kell még egy hét személyes vagy kombi, csak ha a többi szempontból jó választás. Így nézve Te a Ssangyong vagy Suzuki mellett döntenél?
Szerk.:
Végig böngésztem a használ elektromosakat ebben az árban. Méretben csak a Nissan leaf van. De miért van annyi eladó pár ezer (5-10-20ekm) kilóméteres futásteljesítménnyel. Ezek mind tekert órásak, vagy ennyire vacak? Minden más csak hibrid vagy kicsi (nagyon kicsi). Rosszul látom?[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz k.t.a. #183938 üzenetére
Én is újat vennék, csak megkérdezted, hogy mennyire megbízható és én válaszoltam.
Az Scrossban elfér kényelmesen 4 ember + csomagok, de a Korando egy komolyabb autó, még nagyobb hellyel, és nem túl nagy árkülönbséggel, tehát ár/érték arányban jobbnak tartom.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Tin
veterán
válasz k.t.a. #183938 üzenetére
Tisztán elektromossal azért óvatosan, főleg azután, amit az Ionity most meglépett. Abban senki sem kételkedik, hogy városba-agglomerációba messze a legjobb az elektromos autó, hiszen gyakorlatilag appból vagy beállított időre bemelegíted a kocsit, nincs váltó, télen-nyáron megy ahogy kell, kb. alig tud meghibásodni, és sorolhatnánk. Éjszaka töltőre dugod, otthon, a másnapi 50-100 km-ed feltölti reggelre. Városban!!
De amint kiérsz, hosszabb távon mész, tölteni kell. Na most egy ilyen autóban van 50-100 kWh-s akku, és hát ezeket már nem töltöd fel otthon, mert 1-2 napig kellene tölteni, tehát ez kiesett. Maradnak a gyorstöltők, amivel ugyan 1 óra alatt felnyomod, de pl. az Ionity most emelt egy durvát az áron, gyakorlatilag nem kicsit drágább feltölteni ilyennel az autót, mintha benzinest használnál (100 kWh feltöltése 80€, ami 60-70 liter benzin, miközben az elektromossal elmész 400 km-t, annyi benzinnel hosszú távon több, mint a dupláját). Hoppá!
Nyilván mindenki tudja, hogy ha csak elektromos autó lesz majd, akkor sem fog kevesebbe kerülni az autózás, mintha benzinnel mennénk, de azért ez nagyon durva. Nem elég, hogy sokkal egyszerűbb az autót megépíteni, de az akku miatt milliókkal drágább, és még autózni is drágább lesz. De még ha csak ugyanannyi is, akkor is ott az elektromos autó bazi nagy felára, amit ugyan a benzines javítási költsége idővel kompenzál, de nagyon hosszú távon meg ott az elektromosban az akkucsere, ami megint egy bazi nagy költség.
Magyarországon elég olcsó az áram, szóval az otthoni töltés jó dolog, csak az meg sok idő. Városi közlekedésre simán ajánlható tisztán elektromos autó, de hosszú távon már látszik a tendencia, hogy nagyon nem lesz olcsó. Én jó ideje azt mondom, hogy az önerőből 50-100 km-t elmenő plug-in hibrid a legjobb választás, mert éjszaka otthon nagyjából feltöltöd, városban tisztán elektromosban használod, ha meg kimész, a belső égésű motorral a világból kimehetsz. És persze, mivel csökken az üzemanyag-igény, csökken a kereslet az olajra, tehát az sem drágulni fog.
A következő pár évben eldől, mit fog kóstálni az elektromos autózás. Meglepődnék, ha bármivel olcsóbb lenne, mint a benzines. A levegőtisztaság miatt szerintem is fontos, de hosszú távú utazásnál nem tudom, mikor fog tudni ez működni.
-
Qru
MODERÁTOR
Most még lehet, hogy olcsó de nincs kétségem afelöl, hogy nem is olyan sokára más lesz a villanytarifa ha autót töltesz... Az üzemanyag adótartalma óriási bevétel az államnak amit biztos, hogy nem hagy elúszni.
Nem egyszerű mert éppen egy korszakváltás közepén vagyunk. Dízelt vegyél? Városba nem jó és már most is kitiltások fenyegetik... A benzines egyelőre oké de az is lassan tiltólistás lesz és egyre nehezebb normáis non-hibridet venni. Fenntartás terén ugye a hibrid a legrosszabb mert a két technika hátrányait remekül ötvözi (az olajat is cserélheted benne meg majd az akkupakkot is). Szóval aki hoszútávra tervez eléggé meg van lőve jelenleg, én legalábbis nem tudom mit vennék...
#nincsbennetarcsi
-
Tin
veterán
Most írtam az Ionity árakat (0.8€/kWh), az konkrétan méregdrága. 2x annyiba kerül 1 km, mint benzinnel, és nem 3 percig tankolsz, 10-20x annyi ideig. Ja, és 2x annyiszor is kell tankolnod a hatótáv miatt.
Most tényleg nem egyszerű, de én továbbra is a plugin hibridet mondom legjobbnak. Városban tisztán elektromos, otthon fel is töltöd, hosszú távon meg hozza egy átlagos benzines fogyasztását. A tisztán elektromos autóknak is van létjogosultsága, de szerintem csak városi-agglomerációs használatra, mert otthon annyit még vissza is töltesz éjjel.
A lakossági áram ára nem hiszem, hogy emiatt felmenne. De, az lehet, hogy az elektromosokra fizetni kell majd éves szinten valamekkora díjat az adóban az otthon töltés miatt. De ezt majd csak akkor, ha már eltűntek a benzinesek.
-
vzsryl
nagyúr
Ezen én nem aggódom, mert biztos vagyok benne, hogy kitalálnak rá valamit.
Egyelőre arra halad a világ, hogy a nem túl távoli jövőben elektromos árammal működő járművek közlekedjenek az utakon, tehát muszáj lesz elérni a tiszta áram előállítását olcsón, különben a kitűzött célt sosem fogják elérni azok, akik ezért "harcolnak".
Gondolj bele, hogy a világ gazdaságának egy igen nagy részét közvetlenül az autóipar pörgeti (nekik köszönhetőek az eddigi legnagyobb gazdasági válságok is), ráadásul a gazdaság maradékából is igen nagy szerepet kap az ember és áru szállítmányozás miatt. Ha nem oldják meg ezt a problémát viszonylag rövid idő alatt, akkor annak beláthatatlan következményei lesznek (feltételes mód nélkül, 100%-ig biztosan).Szerk.: Az otthon töltés pedig felejtős, mert most is rengeteg ember lakik társasházban, aminek nincs garázsa, és ez csak nőni fog, mivel egyre több ember lesz, de a bolygó nem növekszik...
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
k.t.a.
senior tag
válasz vzsryl #183940 üzenetére
Köszi a választ és véleményt! Elsőre nekem úgy tűnt a válaszod, hogy az újakról beszélsz. Mármint ami végig egy embernél volt. Ezért kérdeztem vissza, hogy a 3-4 milliós merítésben is bíznál-e. A kínai valóban érdekes darab. Egy szerelő ismerősöm egyszer azt mondta, hogy a mercitől van benne sokminden. Főleg a futómű környékén. Hogy ez mennyire igaz még, azt nem tudom, de bíztató. Még van egy hónapom dönteni. Meglátjuk.