-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz blu79 #183099 üzenetére
Elhiszem, bár nem olvastam róla. Viszont, 2 éve van a piacon a motor, szóval kb. az összes ezzel a motorral kiadott autó garanciális még. Gondolom az ismerőseidnek is megoldották gariban a problémát. Bár nem igazán értem, a szelepfedél tömítés vacak, vagy hol jön ki az olaj?
(#183097) focvis: Elképzelhető, abszolút nincs tapasztalatom vele. Azon gondolkozom, mikor ejtsem meg az első olajcserét. Amikor a szervizben a téligumi vásárláskor rákérdeztem az első olajcserére, furán néztek rám, hogy hát 30e km vagy 2 év... mondom hát az azért kicsit sok
(#183098) Qru: Golfon is többféle van, FL előtti és utáni, illetve más lámpatestnél máshol van. Nekem 6-os imbusz, és fehér, a lámpatest tetején van, a belső sarkánál. De van egy másik is a másik sarkában, az fekete, azzal meg oldalirányban állítható. Keress rá, és próbálgasd végig, nekem jól volt beállítva, csak túl lentre. Amint egy fordulatnyit (360 fok) feljebb állítottam, egészen más dimenzióba került a LED lámpa. Most már bejön
(#183100) richies: 1.4 TSI, a szíjas változat elvileg nagyon jó és megbízható. Az 1.5 TSI váltotta le, annak a továbbfejlesztése. Nem hiszem, hogy ezzel annyi gond lenne. De ezeket nyilván nem félmillió km-re tervezik.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Volt 5 TSI-m, ebből 2 vattaúj; amíg összekopnak, kérik kicsit az olajat; ha kenve vannak autópályán, akkor is, de nem vészesen, kb. 0,5-0,7 liter 10 ezrenként. A gyári szabványt teljesítő olaj menjen bele.
Nálam a km-ek java autópályán kerül az autóba, így 15 ezrenként szoktam cserélni. Az első cserével is ráér szvsz 15-nél, esetleg 10 ezernél; utána 30-nál, 45-nél, stb... -
molnarpeter
nagyúr
Haverom az 50-ről 105 köbcentire okosított Simsont versenyen járatta be gyakorlatilag (1-2 próbakör utcában előtte és kész), semmi baja nem volt Azóta (nameg flottás autókat látva) nem tulajdonítok akkora jelentőséget neki, jó motor bírja bontóig, onnantól kezdve meg inkább legyen kihasználva az olaj teljes periódusra, használat függvényében. Ilyen szempontból a VAG dinamikus szervizintervallum tök jó dolog, csak úgy kell konfigurálni, illetve beállítani.
-
Tin
veterán
válasz focvis #183102 üzenetére
Köszi megfogadom, meg szép a színe a olajnak. Autópályán könnyen beleszalad a 15e...
emvy: autópályán hoztam haza a 44 km-t futott kocsit. Első párszáz km-en ne nagyon forgasd, utána mondjuk a fordulatszám tartomány feléig, aztán 2/3. 1000 km felett már csak a lelked nyugtatod vele. Én 110 körülre belőttem a tempomatot 6osban, és 5 percenként állítottam a sebességet 100 és 120 között valamire. Az ideális amúgy a vidéki közút, falvak meg minden. A változó fordulatszám.
[ Szerkesztve ]
-
motor függő, az 1,4 tipo az nagyon nyers volt mikor vettem, de a kia ceed-nél semmit nem éreztem az elején, ugyanúgy 1,4
Azért ajánlott az első 1000-2000 km-en max 75% használni a fordulatszám tartományt és nem tempomatozni, a skodanak meg szabályosan varrógép hangja volt az első 1000km-en
Én 3500-nál az olajat és szűrőt is ledobattam belőle, biztos ami biztos[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
A, többiek leírták a lényeget. Amit hozzáfűznék még: az elején (500-1000 km) a max. teljesítményhez tartozó fordulat 2/3-áig, azaz kb. 4000-ig illik forgatni, valamint max. 2/3-ig terhelni a gázpedállal.
A DSG ennél hamarabb fel fog váltani, viszont kis gáznál simán leejti a fordulatot 1500 alá, ilyenkor sem célszerű lecipőzni. -
-
pècsimunkás
addikt
-
csakegymunka
csendes tag
Sziasztok. Még mindig a céges autó választás miatt agyalok. Mivel szeretném minél előbb megkapni, ezért csak a raktáron lévő autók jöhetnek szóba.
Octavia kombi 1.5 TSI DSG
Corolla kombi 1.8 hibrid
Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG
Nagyjából ezekre szűkítettem le a listát. Felszereltségügyileg valószínűleg a toyota lenne a jó választás, mert lenne benne adaptív tempomat, parkradar elől hátul, kamera.
A skodában jellemzően nem lenne első parkradar, adaptív tempomat és kamera sem.
A golfban lenne adaptív és első hátsó parkradar, de kamera nem. Viszont talán minőségben ez lenne a legfeljebb (gondolok itt menetzajra, ilyesmikre).
Viszont a toyota ellen szólna a kissé gyenge motor.
Mit javasolnátok? 4 évig lenne nálam, és 1-2 éven belül lenne baba talán. Nagyrészt város, de havonta 1-2 azért lenne autópálya 100-200km.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz csakegymunka #183114 üzenetére
Egyértelműen a Golf.
Jó minőségű, jól felszerelt és a hétköznapokhoz kellően erős a motorja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dj79
senior tag
válasz csakegymunka #183114 üzenetére
Golf +1
-
BigBlackDog
veterán
válasz csakegymunka #183114 üzenetére
Golfra szavazok én is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csakegymunka #183114 üzenetére
Golf. Ha utána meg szeretnéd venni magadnak, és bontóig hajtani, akkor Toyota.
-
őstag
válasz molnarpeter #183118 üzenetére
+1 erre, ha meg veheted egy idő múlva akkor mindenképpen a corolla. Száraz DSG nagyrészt városra érdekes lehet, 200k-t nem is vagyok benne biztos hogy kibír. Kíváncsi lennék a tapasztalataidra ha valamelyik DSG-és autó lesz (privátban jöhet 4 év múlva ).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz csakegymunka #183114 üzenetére
Mondjuk ha hosszútávra tervezel akkor inkább a Corolla sztem is (tehát ha megvennéd később saját részre). A német mérnökök túl jók a tervezett avulás terén.
#nincsbennetarcsi
-
Morris
veterán
válasz csakegymunka #183114 üzenetére
Sportsvan!
Már csak azért is mert nem kell leülni a porba. Sokkal kényelmesebb hogy magasabb mint a többi. -
Soulfly842
addikt
Sziasztok!
Mivel céges autóm volt a korábbi munkahelyemen az örgebbecske Seat leon-om a garázsban pihent, most viszont lassacskán megérett a cserére. Párom pl. még kifejezetten kötődne hozzá, s nincs különösebb baj se vele (s nem is vagyok az az autóörült, aki könnyen vált megszállottságból) de tekintettel az új munkakörnyezetemre szükségszerű lesz a váltás (KKV és esetenként nagyvállalati szegmenssel folytatok tárgyalásokat), s valljuk meg őszintén ehhez már szükséges a csere
Most kezdtem el a nézelődést, cél lenne, hogy minél kevesebbet fogyasszon, s mindezek mellett legyen egy megfelelő "Business look". ehhez, amit áldozni szeretnék 1,5-1,9M, de elképzelhető, hogy frissebb gyártási év miatt 2,2-2,3-ig is fentebb mozdulnék (minimum 2011-2012, de ha ettől újabb talán én is megyek fentebb). Ettől fentebb nem azért nem akarok mozdulni, mert nem bírnám el, hanem ez lélektani határ is egy nem autó megszállottaknak (az ár aránya pl. más nem 'kopó', 'fogyó' dolgokhoz képest (pl. ingatlan ár))
Mivel nem vagyok mégsem egy autó-megszállott (nagyon nem, számomra csak egy céleszköz, ami eljuttat A-ból B-be), így nem is igazán vagyok képben, illetve segítségre is szorulok
Öregebbecske Seat-nál szerettem azt, hogy Nyíregyháza tele van jó áron futó német bontókkal, VW bontókkal, bár itt majd minden gyártóra van megoldás.... Autókereskedések, sufni/ócó'/alkatrész szempontbjából főváros. régebbi kocsinál ez még szempont volt, de újabbaknál ez működőképes, ha bármi húzósabb elromlik? vagy mivel újabb modellek szükségszerű az új alkatrész is? (bár a seat-ba szerencsére hatalmas beruházások nem kellettek).
Röviden, ami fontos lenne nekem:
1, 'megfelelő business look'
2, Költséghatékony fenntartás (mind fogyasztás, mind alkatrész)
3, minél újabb modell megfelelő ár/érték aránnyal
4, 'élhető', normális belső
5, nem szeretnék túl nagy jószágot sem. Engem még a Leon méret is kiszolgált (de ettől kisebbet sem már azért, de lényegesen nagyobbat sem...)A tényleges kocsi szemlére vinnék hozzáértő ismerőst is. Nem akarok zsákbamacskát.
2-3 napos projekt, éppen csak elkezdtem a nézelődést laikusként.
Eddig Ford-okkal, Skodákkal, és Opelekkel ismerkedtem. Utóbbi kettőnél jónak tűnik az ár-érték arány (Laikusként!), húzna a szívem az ázsiai kocsik irányába. Azért skoda, s nem VW, mert egyszerűen nekem nem tetszenek.Nézegettem alternatív jószágokat is, hibrideket, stb... de csillagos áron vannak... egy-egy öregecske Prius-ba meg már nem mernék belefektetni... ki tudja milyen állapotban van az aksi... pl... hogy megéri-e... Tudom, hogy kinézetbe van áldozat, de az olcsó fenntarthatóság még akkor is meggyőzne
Előre is köszönöm, ha valaki elolvasott, s ne adj egy ilyen laikusnak, mint én még tanácsot is ad A segítség mindenesetre jól jön, nekem végeláthatatlan a modellek száma, a hozzákapcsolódó információk mennyisége, s azért ez egy olyan éra, amiben tényleg jobb a tényleges tapasztalatra, mint a spekulatív elképzelésekre hagyatkozni
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
De ha azt mondjátok, hogy nem kell addig menni árban/évben valamilyen modellből, vagy hogy egy javasolt modell pl. régebbi, de megbízható(bb), akkor arra is nyitott vagyok
-
dj79
senior tag
válasz Soulfly842 #183124 üzenetére
Ha 2011-2012 évjáratot nézel, akkor bizony a magasabb keretre szükség lesz. Dízel vagy benzines autót keresel? Kombi, szedán, ötajtós?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
Mennyi a tervezett éves futás, illetve jellemzően hány km-t tennél meg egy indítással?
-
Soulfly842
addikt
válasz molnarpeter #183127 üzenetére
Általában inkább a megyén belüli mozgás lenne. Tárgyi napon 50 km reggel, több kisebb vezetési szakasz pár km-kel, majd ismét kb 50, ilyenből havi legfeljebb 2-4 alkalom (de lesz évi 3-4 hónap amikor még ezek sem lesznek jellemzőek)
Városon belüli vezetés rengeteg kicsit megszakítás erre egész hónapra kivetítve kb 50 km.
néhány 12-30 km-s táv, oda vissza 25-60 (havi 7-8 alk)
Éves szinten 1-2 Bp-i út, 1 (oda vissza 460 km), max egy balaton csúszik hozzá, bár az elmúlt kb 10-12 évben túl sok balaton volt. Valószínű inkább, hogy dél európa lesz helyette.
Külföldi utakon nem ezt a kocsit használnám, jellemzően inkább az adott helyszínen bérlek inkább a mai repülőjegy árak mellett.
Így havi 900-1200 km mellett mondjuk Bp-i utat számolva, egy-két hétvégén kicsit nagyobb utazást számolva sem hiszem, hogy évi 13-15E-nél többet menne. A legjellemzőbb napi mozgás viszont városon belül lenne,
[ Szerkesztve ]
-
Soulfly842
addikt
válasz Soulfly842 #183128 üzenetére
Kicsit jobban átgondolva: Bár a városon belüli 50-et elsőkörben kicsit alulbecsültem, több lesz az(100-120+), de az a teljes számokon nem módosít jelentősen
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
Bedobok én is egy autócserét közös brainstormingra, kíváncsi vagyok milyen ötletek jönnek.
Tavasszal lehet lecserélném a mostani verdát az alábbi szempontok szerint:
- keret ~3millió
- most nem ragaszkodok a Mo-i beszerzéshez
- évjárat preferencia nincs, de nyilván nem OT korú autót keresek
- minden nap kb 2x25km BP, a futás kb másik fele autópálya, összesen kb évi 25k km
- eddigi extrákat megfejelném legalább egy parkradarral
- kivitel leginkább kombi, sedan annyira nem max ha praktikus és tágas a csomitér
- alulmotorizált/varrógép csodát nem szeretnék, legfőképp dízel, vagy ha benzin akkor 4nél több henger (ilyen még nem volt korábban)Majd félmillió km-es C Merciből ülnék át (bár az is lehet megtartjuk 2. autónak) szóval nem Suzuki költségeket várok.
Hogy kitoljak a write only userekkel a legfontosabb a végére marad: csak automata jöhet szóba, abból is a ‘hagyományos, robotizált/duplakuplungost nem nagyon szeretnék.Eddig amiket néztem: Insignia, C5/Mondeo (csak a 2.2hdi 6os Aisinnel), Merci W212, stb.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Soulfly842 #183128 üzenetére
Igazából bármelyik elterjedt kompakt kategóriás szívó benzinmotorral szerelt autót nézheted nyugodtan. Rizikós költségek nem lesznek, kettőstömegű, részecskeszűrő szintén nincs bennük, szóval faék egyszerűséggel lehet számolni. Ha ilyen évjáratban kellene keresnem, akkor személy szerint Lancer, Auris, Astra H, Focus mk2.5, stb. körül nézegetnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Kickass #183130 üzenetére
Az én C5-öm, amit épp cserélek, pont megfelelne neked. 2012 körüli darabok beleférnek ebbe az árba 2.2-es HDi-vel, ilyen felhasználásra jó lehet. Én most 160k km-el adom tovább, semmi különös gond nem volt vele. Annyi talán, hogy a szilenteket a lengőkarral együtt lehet csak cserélni, szóval így kicsit drágább, de egyébként nem vészes fenntartani.
Hahun szokott lenni pár darab mindig.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Soulfly842
addikt
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
A Lancer meglepett, hogy milyen jó áron van.
Még amin elég erőteljesen elkezdtem gondolkodni. 2,2-2,6 körüli hibrid gépeken.
Ebben az árkategóriában 2010-11 utáni Prius, Auris, de akár még egy Yarison is. Bár több helyen azt olvastam, hogy autópályán azért már bizonytalanabb a teljesítmény.
A fogyasztás az egy olyan dolog, amivel meg lehet győzni, hogy többet fizessek, s a Toyoták felé is húz a szívem. Gondolom itt az aksi a veszélyes pont, de ezeket megfelelően be lehet mérni, be lehet vizsgáltatni vásárlás előtt, igaz?
Amin leginkább elgondolkodtam: TOYOTA Prius 1.8 HSD (SOL/NAVI/Premim) Prius egész jó állapotba, egész jó felszereltségűek vannak, s méreteiben is teljesen megfelelnének nekem.
- Takaríthatok meg egy keveset, ha németo-ból jön (Nyh-n a fél város kijár, ahogy írtam is használtautó főváros ), vagy nem éri meg ezzel bajlódni?
- Ktg-t tekintve mennyibe kerül egy teljes feltöltés és az kb hány kilométert szolgál ki?
- bármilyen egyéb tapasztalat érdekel.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Soulfly842 #183122 üzenetére
2millabol business look az max valami patika allapotban tartott regebbi premiummal lenne, de ott meg elegge elszallnak a fenntartasi koltsegek. Focus-golf-octavia-astra tipikus teruleti kepviselos-max kozepvezetoi autok, ha annyi business look eleg, akkor hajra. Focust javasolnam, ha nem ragaszkodsz sok extrahoz, 1.5-1.6tdci-vel tele a hahu es nem azert olcsobbak a tobbinel, mert rosszak, hanem mert nagyobb a kinalat. 5l kornyeki fogyasztassal el lehet lenni egy ilyen kisdizellel.
Kickass: Alfa159 sw 1.9 vagy 2.4jtd aut? Volvo V60-V70 is jo az 5 hengeres dizelekkel. -
Soulfly842
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Ha már a Toyota féle hibrid vasak is szóba jöttek, a Honda Insight-ra is vetnék egy pillantást. De a Prius mk2 is erősen ajánlott.
- Lehetséges, de ami kint olcsó annak oka van. Nyíregyháza használt autó kereskedelme elég érdekes (nem pozitív értelemben). Korábban már írtam erről.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Az olcsó hibrid sokat futott hibrid általában. Attól, hogy alapjában véve kiforrottak, még nem örök életűek ők sem. Nem árt tudni, hogy az 1.8 hibridben is 1ZR motor van, ezek kb. 250-300 ezer km-t tudnak lefutni, ha jól gondozzák őket (0W-20 hibrid olaj és társai). Az ilyen 300+ ezret futott Priusok gazdái nagyon gondosak voltak, de nem sok ilyen van, és egy aknamező, hogy még mennyit tud elfutni. Függően attól, mekkora futásteljesítményre veszel autót, ezt nem árt mérlegelni.
Az aksi a másik dolog. El lehet vinni egy átellenőrzésre, ha a vevő is beleegyezik, de ez nem 10 perces dolog, és nem végzik el minden utcasarkon. Megéri neked ez így? Megéri az eladónak ez így?
Plusz tegyük hozzá, hogy ezek nem plug-in hibridek, tehát nem tudod feltölteni otthon, szóval ha hibridet szeretnél, először olvass utána kicsit!
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Soulfly842
addikt
válasz Tothgera30 #183137 üzenetére
Inkább úgy mondanám, hogy nagy a szórás a kereskedők között... van aki abszolútprofit mindenmástle.sz.r, átnyomjuk,foltozzuk,eladjuk oszt'jónapot (sőt, ebből van brutális mennyiség), de nem mindenki ilyen és itt is sokat jelent, ha van megbízható/hozzáértő ismerős... akivel akár együtt megyek megnézni, elhozni.
De akkor a lényeg ugyanaz, hogy ott is meg van azért az oka a miértannyinak'.
Köszi a tippet, rájuk nézek!
Köszönöm az információkat neked is! Igazán értékesek, hogy ne szaladjon bele az emberfia egy emberes pofonba
@ Cifu
@Tothgera30Milyen motor az ajánlott, vagy melyik típusoknál, ami kevésbé időzített bomba, mint a Prius 1.8 HSD?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Soulfly842 #183134 üzenetére
Ezek csak a fékezési energiát használják, max 1-2 km amit villannyal megy el, fogyasztás jó, grátisz automata. Nem egy elromlós fajta, ha biztosra akarsz menni, felújított vagy gariban új csomagra cserélt akkusat praktikus nézni. Ha plug-in amire gondolsz, abból Ampera vonalon nézz körül, elmegy néhány tíz km-t villannyal, hosszú utakra meg ott a benzinmotor, CVT váltóval. 3.5 körül indulnak, Chevrolet Volt ugyanez.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Kickass #183130 üzenetére
Ismeros az Insignia miatt utalta meg a dieselt. Allitolag 200k km korul mind motorgeneralos. 70k egy izzitogyertya bele,mert vmi szarral egyutt van. Legalabbis ilyenekre panaszkodott. Nem mert vele elindulni hosszabb utra.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
nagyúr
válasz Soulfly842 #183139 üzenetére
A mai benzines motorok elsöprő többsége cirka 250 ezres futásteljesítményre van belőve, a kérdés, hogy addig mennyi gond lesz vele. A toyota 250-300 ezres várható élettartama ilyen téren teljesen normális és még a jobbak közé tartozik. Ha te 4-500 ezer km-es élettartamot vársz el, akkor rossz felé keresgélsz, a szívó dízelek körül nézz körül inkább.
A Prius sem időzített bomba, de amik ilyen 2,5 millió körül vannak, azok azért kerülnek ennyibe, mert egyszerűen az árak ilyenek, és ennyit még el mernek kérni érte, mivel a hibridnek egy jó 15-20%-os felára van. Ha azonos korú sima benzineseket nézel, akkor meg fogod látni ezt.
Korábban felvezették milyen opciók vannak. Nézz körül, és ha jó állapotú, láthatóan gondos gazdától származó az autó, akkor csap le rá...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
veterán
válasz molnarpeter #183146 üzenetére
Tudtommal még a szívósor leszakadó csappantyúi okoznak motor GTK-t az Insigniaban.
-
_q
addikt
Hogy érted a 250-300 ezres élettartamot? Motor tönkremegy?, aksit kell felújítani? Elég sok prius 2 és auris megy 250-400 ezer körül vagy magasabb futással. A motor tudtommal minden gond nélkül szokta tudni az igen magas futást, az aksit kell maximum felújítani, cserélni a rossz cellákat.
-
dj79
senior tag
-
_q
addikt
Igen a 3-asról olvastam ilyeneket, de a prius 2 és auris, amit írtam, azokról nem hallani sok rosszat. Hűtőközt kell tisztítani és megfelelő időben a vízpumpát cserélni (ezt ugye bármelyik másik használt autónál is javasolt szokott lenni a vezérléssel együtt, hsd-nél viszont a vezérlés részét jóval később kell csak), akkor nem lesz hengerfejes, inverter erősített, cellát pedig azokban lehet cserélni. Tehát akkor marad a p3, mint rosszul sikerült konstrukció, a többi viszont a mai turbo, részecskeszűrő világában szerintem elég jó választás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóhifi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Házi hangfal építés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Háztartási gépek
- Dell notebook topic
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...