-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz retesz147 #182048 üzenetére
Ahogy a kolléga is mondta elég nehéz. De szerintem a 8-as aisin a volvoban sokkal jobb a hosszú élet szempontjából mint a 7-es száraz dsg a vw-ben. Annyival talán nem jobb a tsi a 3 hengeres volvo mocinál mint amennyivel jobb az aisin a száraz dsg-nél... Én mondjuk megelégednék momentummal és 2.0-ás benzinnel kérném a volvot Be kell ülnie egymás után a fullos T-Rocba és utána a közepes felszereltségű xc40-be, nem biztos hogy jobbnak érzik majd a vw-t.
Az viszont biztos hogy én száraz dsg-t nem vennék rövid utakra (hosszúra meg minek ugye... pályán azért 200 kilométerenként egyet váltani kevésbé megerőltető mint városban óránként 100-at...). Szóval ha T-Rock akkor manuál váltó (vagy a 2.0 tsi-nél utánanézni hogy az "nedves" dsg-e, sokáig az volt de hogy most az-e azt csak a nagy vw guruk tudják).
-
Én ugyan csak egy autóban próbáltam (Leon 1.5 TSI, bérautó, 4000km-rel), de nagy gázra rántva vált, padlóra meg mégjobban, nem tudom ez ilyen vagy csak ez volt az. Az olajos sokkal finomabb szerkezet, azt csak taxikban volt alkalmam, de nyoma sem volt ezeknek, sietős gyorsításkor sem.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz aero. #182053 üzenetére
Valoszinu az mar eleve ki volt nyirva. Nem szabadna rantania, meg amugy ezek csak 250 Nm-ig birjak. Gondolom az elozo 4000 km-en valakik gyorsulgattak vele. Azert kerdezem, mert ugye ez ugyanugy kepes elkopni vagy megegni, ahogy a manualis kuplung, csak azt kicsereled "relative" egyszeruen, itt meg szet kell szedni az egeszet.
Gondolom azert mondjak, hogy nem a legjobb, mert varosban baromi sokat valtogat, es csak kopik. Gondolom, nem tudom, azert kerdeztem. -
Részterhelésen szépen tette a dolgát, D-R is egész gyorsan ment. Kilőni körforgalomban nem ezzel fogsz, de átlag autozásnál kényelmesen, észrevehetetlenül dolgozott. Tényleg csak a heves gyorsításnál volt gond. Előfordulhat persze, hogy botlábúak vezették és égett a kuplung. Ellenben ha ez ilyen, akkor nekem ez szar. Sajnos másikat nincs alkalmam kipróbálni, így fenntartásokkal kezelem én is.
DSG-nek ugye ciki, ha nem nyomod annyira a féket, hogy leoldjon. Akkor meg kúszna az autó, de nem tud, csak melegíti a kuplungot. Emelkedőn ugyanez. Erről 9/10 tulajnak valószínűleg fogalma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #182054 üzenetére
Egyben persze országúton. De nem írta a kolléga, hogy hogyan tevődik össze. Azért 30 km-t végig araszolni lámpától lámpáig egy városban eléggé tud rontani bármilyen kuplungon
Hiába van "villanyos" kocsim, van, hogy inkább az elektromos rollerrel (Vmax=25 km/h) megyek, mert azzal gyorsabban eljutok 3 km-re mint a kocsimmal. Erre a részére gondoltam amikor azt mondtam, hogy nem épp ideális 10km sem ilyen forgalomban.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
Hát igen, és amit itt írtak. Érteni kell hozzá, mert sok kúszással és pláne hegynek felfelé tolatással egész gyorsan ki lehet nyírni. + Kis sebességnél nem is túl jó mint automata (rántogat váltásnál + előre és rükverc váltás elég lassú ami szintén nem túl kellemes ha városban kell csipkedni magad a forgalom előtt).
-
Drughi
addikt
Hi!
J Astra kombiból melyik benzines ajánlott? Mire kell figyelni ennél a modelnél, van bármi speciális "betegsége"
-
tboldi
nagyúr
válasz Drughi #182060 üzenetére
Nem tudom, mennyire egyedi az eset, vagy sem, de unokatesóm 8 hónapos (!) J Astrája pár napja ezt csinálta, immáron másodjára. Egyelőre még nem derült ki, mi okozza.
Mindenesetre nekem elment tőle a kedvem (már ha volt is egyáltalán valamennyi), mert az nem olyan vicces, ha a sötét országúton haladva egyszer csak elmegy a világítás és leáll a motor... Ami a videón van, az már csak az "utórengés".
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tboldi #182062 üzenetére
Ami a képen látható az műszaki hiba. Kb mindegyik autóval előfordulhat, hogy leáll a motorja és/vagy világítása műszaki gond miatt.
Kétlem, hogy ettől egy típus rögtön jajjderossz lenne , ezen az alapon a típusok 100%-a nem ajánlott lenne, hiszen leáll a motorja, vagy nem világít a világítása hiba esetén. Hát, hogy mik vannak!
Hogy pont éjszaka történt, .. hát pech.A karácsonyfa diszkófény tök jól néz ki, unokatesód nem arra a javítási fícsörre fizetett be?
Szerk.: Ha 8 hónapos az autó, az nem K astra?
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Konkretizálódik az autóvásárlás, hogy itt a december és most szembejött egy olyan felvetés, hogy igazából nem is tudom... kicsit piszkál a dolog, kíváncsi lennék a véleményetekre.
A dolog továbbra is ugyanaz, 1.4millióig vennék 2008,de inkább 2010 utáni autót. Amik szóbajönnek 1.6 dízel focus, 308. Szintén dízel Megane, Fluence, stb. Tehát ez a kategória. Nagyjából merítés is van bőven, még 2010 utániból is.
Viszont, ma após bedobott egy olyat, hogy ő kb egy hónapja számítatta be a Saab 95-ét és mint opció, mi lenne ha visszavásárolnánk magunknak? Az autó 2007-es, különösebben nem tetszik kivülről, de az elmúlt 70ezer km-t apósnál töltőtte, nemrég volt vezérlés és kettőstömegű és kuplung csere is. Konkrétan ez az autó. Ismert az előélete, mindene működik. Viszont öregebb és a konstrukció is, mint a tervezett. Lassan talán előjöhet az adagoló és turbo baja is.
Mit gondoltok erről az opcióról?Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
dj79
senior tag
válasz Drughi #182066 üzenetére
Mindig az kerül többe, amelyiknek nem jó gazdája volt
Városi használatra szinte biztos, hogy az 1.6 szívó a legkevésbé problémás, leszámítva a vezérlésmódosító cuccot.
Szerintem érdemes lenne kipróbálni azt az egyhatos szívót, tényleg ilyen határeset kategória az autó súlyából adódóan.V.Stryker: az ismert előélet és a motor miatt én simán rámennék ennyiért.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
Hát fene tudja. Közben vannak 1.2-ért ilyen Corolla-k is, amik rögtön eltántorítanak.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
nagyúr
válasz V.Stryker #182067 üzenetére
A kérdés leginkább az, hogy mi a cél. Ha olyan autót keresel, aminél nem akarsz nagyon belenyúlni, akkor a Saab nem tűnik rossz választásnak, a fennmaradó 400e Ft-t pedig tarcsiba lehet rakni turbo meg hasonló meghibásodások kezelésére. Ez tehát ilyen formán egyáltalán nem rossz felállás, én is felvállalnám (bár én egy időben nagy Saab rajongó voltam... ).
A másik oldal az, hogy azért az ember szeretne egy olyan autót, ami tetszik is neki. Ha innen közelítjük meg, akkor szebb a fonák, mert egy 200e km alatti futású 308-as vagy Fóka, ha jobban tetszik, még talán jobb vétel is lehet.
Szerk.: ha meg megbízható autó kellene, és tetszik a Corolla, vagy egy [Auris], akkor igen, megint más a leányzó fekvése. De én az AAAautót kerülném...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dj79
senior tag
válasz V.Stryker #182069 üzenetére
Jók a d4d-k (pár napja volt itt erről szó), de lehetőség szerint nem innen és valószínűleg nem ennyiért.
Ahogy Cifu is írta, egy normálisan karbantartott 1.6 hdi/tdci is jó lehet, a focus vezethetőségben sokkal jobb, mint a 308. A 90 lovasokban nincs DPF/FAP emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tom1939 #182051 üzenetére
Na, akkor ezek szerint a 8 gangos váltó az XC40-ben rendes bolygóműves, nem duplakuplungos. Ez jó hír.
A száraz DSG-ben nem csak a kuplunglamellák kopnak, hanem a mechatronika is szereti megadni magát (500-600 e. Ft +), állítólag 150-200 e. km-t bír.
250 Nm feletti VW-hez az alap DSG 6 gangos nedves, a pluszfeláras verzió pedig 7 gangos, szintén nedves kuplungos. (250 Nm-ig 7 gang, száraz.)
-
V.Stryker
nagyúr
válasz batai15 #182072 üzenetére
Hát az újabb autók tántorítanak el. Van egy régebbi de ismert előéletű autó, jól felszerelt. És vannak újabbak, nem ismert előélettel, kicsit rosszabb felszereltséggel. És fogalmam sincs.
Lehet felhívom AAA-t és ráalkuszom egy pofátlant a Saabra.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz batai15 #182078 üzenetére
Az AAA-t én is útálom, de konkrétan ez az autó a családból lett oda letámasztva egy hónapja. Szóval ha jó az ár, a kocsit ismerem.
Most felhívtam őket, előzetesen azt mondták,hogy 950.000-ért biztosan elhozható.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
_q
addikt
válasz szabonagyur #182075 üzenetére
Nem, már teljesen kivezették a J-t és már csak K-t lehet kapni, abból is már csak év végéig van a "régi" motor, jövőre a szigorítások miatt 3 hengeressel lehet majd kapni. Ezt az infót kaptam, amikor az egyik opel márkakereskedést felhívtam, mert tesztvezetésre akartam menni.
-
dj79
senior tag
válasz V.Stryker #182079 üzenetére
Na innentől a leírtak alapján (vezérlés, kuplung, dmf csere után) pláne jó vásár lehet, ráadásul ez egy jó kis 1.9jtd. Max a karosszériaelemek pótlásával lehet rumli, de reméljük, arra nem lesz szükség.
tboldi: látnád anyós jazzét.... hihetetlen, hogy még mindig megy, csak ennyit mondok.
[ Szerkesztve ]
-
SaNyEe
aktív tag
válasz tboldi #182083 üzenetére
Na teszteljük vissza tboldi szabad ég alatt írta-e a kommentjét.
Ha igen, akkor még fog írni, ha nem, akkor rászakadt a mennyezetUnokatesóm faterjának van egy kb 30 éves E90 corolla liftback gti-je. sztem 1:25-ös keverékkel megy már a motor, meg kb 6x kellett lakatolni. Baja egyszer volt, fals levegőt szívott. Ezt úgy huszonpár év tulajdonlás alatt Az elektronikai extrái vacakolnak, de attól mondjuk elmegy A-ból B-be
-- end of transmission --
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #182084 üzenetére
Valóban kevés az éves futás, de a sok rövidtáv és hidegindítás sem a legjobb az autónak. Habár ez inkább mechanikus gondokat okozhat, mintsem elektromost.
Viszont ott a WagonR, ami 2012 óta évi majdnem 25k-et fut. Igaz, hogy nincs benne kb. semmi bonyolult dolog, de szó szerint egy törött rugó és 4 elgyengült lengéscsillapító volt a legnagyobb gondja ezalatt a több, mint 15 év alatt. Még a rettegett nyelestengelycsapágy (M13A) is kussban van 166k km után.
Kíváncsian várom, a világításkapcsoló mikor fog összeolvadni, mondhatni, típushiba. És mily meglepő, az Opeltől származik az alkatrész.(#182085) SaNyEe: Itt vagyok, ne izgulj!
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboldi #182086 üzenetére
Ha sok rövidtávot kapnak a legmegbízhatóbb autók, akkor idővel azoknak is előjönnek olyan hibáik, amik elvileg "sosem" kéne megjelenjenek, pl. motorkopás --> olajfogyasztás stb... A WagonR és a Jazz is tud meglepetéseket okozni ha szinte csak rövidtávokat kap. Kollégám 2,5 éve vásárolt egy 2006-os, 1.2-es Jazz-t. Eleinte semmi probléma sem volt vele, de mivel hétköznap csak városban használja 1-2-3km-es távokra, teljesen hidegen, így hiába cseréltette benne tízezrenként az olajat meg a szűrőket, sajnos már elkezdte csipegetni a kenőanyagot...
De ott van fater gombóc stiftje is. Napi 20km-t ingázik, és olajcserétől olajcseréig 1mm-t sem mozdul a nívópálcán az olaj.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tboldi
nagyúr
válasz vzsryl #182089 üzenetére
Én csak 6-7k-et teszek a Jazz-be évente, az esetek ~97%-ában csak a városban futkározok vele, és az előző gazdái is hasonló módon használhatták, csak egy kicsit többet. A viszonylag vékony, 0W30-as Motul 8100 Eco-nergy-t egyáltalán nem eszi.
2 hónap múlva lesz 14 éves, jelenleg 138k (vélhetően valós) km-t mutat a számláló.
[ Szerkesztve ]
-
retesz147
addikt
válasz retesz147 #182048 üzenetére
Doki16, focvis, Tom1939, Qru és mindenki másnak köszönöm szépen a Volvo XC40 vs. VW T-ROC kifejtegetést!
Sokat segítettetek!Ahogy lejött, Volvonál a megbízhatóság és a 3 hengeres motor lehet a buktató, míg a Volkswagennél a száraz 7 fokozató DSG városi használata.
A kilométer kb úgy jönne ki, hogy kisvárosba futkározás (pár kilométer, bevásárlás, ovi, ilyesmik), hetente 1-2x elmenni a 15km-re lakó szülőkhöz és 2-3 hetente elmenni a z 50km-es nagyvárosba. Ez azonban, ha ott lenne munka az 50km (csak oda) napi rutinná válna a későbbiekben (erre meg már diesel kellene).
Xiaomi 13 eu dev...
-
Tin
veterán
válasz vzsryl #182087 üzenetére
Hideg rövidtáv semminek nem jó, legkevésbé talán a nagyobb köbcentis benzines motort nyírja ki.
Előző Corolla Verso 1.8-at asszony többnyire így használta, 5 év alatt belement évi 10e km, olajevés nulla. 10e-enként cserélve volt gyárira. Kuplungot cseréltem vásárláskor, annak se lett tőle baja a végére.[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
válasz retesz147 #182091 üzenetére
én bedobnék még pár ötletet: ezek azért nem olcsó és nem annyira nagy autók. nézzék meg a toyota c-hr és toyota rav4 hibridet is, ártól és helykínálattól függően, valamint lexus ux, nx sorozatot is.
én városozni plugint vennék, az meg a volvoból van, de rohadt drága, soha nem térül meg. -
rbalint88
addikt
válasz Dare2Live #182097 üzenetére
két embernek keresnek, nem naccccccsaládnak a dácsia dokker helyett. nem ültem még hátul, asszony igen, lenyomott mögöttem egy Bp - Balaton körbe - Bp túrát nyikkanás nélkül. anyóson ültem 1888centivel kényelmesen, ő mögöttem 165 centivel szintén kényelmesen.
nyilván nem egy maybach gls600, de szerintem átlag felhasználásra bőven elég.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- NVidia Videókártya hűtés szabályozás, problémák
- ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- Starfield
- World of Tanks - MMO
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...