-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Schalke #183048 üzenetére
Akármi, korrekt állapotban. Ismerősi körben nincs eladó valami? Ebben a kategóriában hatványozottan nem mindegy, kitől veszed, lényeg, hogy ne rohadjon és minél alaposabb karbantartással rendelkezzen. Már a két szett gumi is óriási spórolás az autó árához képest.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Schalke #183048 üzenetére
Valami egyszerű kisautót néznék 400e körül, olyat amihez olcsó az alkatrész és nem rohadós fajta (jellemzően az olasz francia kocsik ilyenek). Panda, Clio, Thalia stb... A német és japán autók itthon indokolatlanul túlárazottak amellett sokszor a korrózióvédelmük is sokkal silányabb (lásd Polo 9n2, Golf 4, ezredfordulós Hondák)
(#183051) így-így.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
pècsimunkás
addikt
válasz Schalke #183048 üzenetére
+1 a Mégane 1 ph2-re! Lehetőleg 1,4 - el ami elég jól megy, de keveset fogyaszt. Megbízható, csendes, kényelmes autó.
Esetleg Citroen Xara . Abból is a ráncfelvarott verziót, de abból az 1,6- ost!Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
hobizoli
nagyúr
ez a rohadas dolog egyatalan nem francia es olasz specifikus tortenet
az az auto rohad legtobbszor gyartotol fuggetelenul, amit ausztriabol hoztak be, mert ott kemenyen sozzak az utakat
csak a magyar tobbnyire azt hozatja/hozza be, mert alapbol olcsobban is adjak ez miatt, meg kozelebbrol is lehet hozni, ami szallitasban olcsobb, mint egy svajci meg olasz eredetu auto, ami 2x-s tavolsagrol jonne, ezert siman dragabb kiloval a szallitasa miattsiman van a Hahu-n tizenpar eves B6-s Passat is vegig rohadt kerekivvel ezert
több drón kell ;P
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz hobizoli #183055 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy ez is egy általánosítás. Ausztrián belül se mindenhol olyan durva a sózás, illetve ott sem minden tulaj sz*rik bele és hagyja rajta rohadni a sós lét az autóján egész télen. Nekem volt japán autóm osztrák első tulajdonostól, ami alulról is teljesen ép volt. Rohadt autót a németektől is tudsz hozni dögivel.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #183055 üzenetére
sztem francia/olaszra írta, hogy nem rohadós. Vagy helyre?
-----
rohadásnál kb ami ökölszabály, hogy mazdat ne vagy 3* megemelve alánézve, küszöböt mindent alaposan átnézve. Amikor 1-2évesen olyan az aljuk mint egy 10+éves más tipusnak az durva.
Meg ott van az első gen logan.
Meg még pár tipus.Ami meg fiatalabb ott meg kell nézni adtak rá 10+év átrozsdásodás garit. Ha igen akkor azok megkapták a rendes előkészítést és a rendes forró cinkfürdőt.
és amikor vki 500kért akar autót venni rendesen megnézni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
8th
addikt
válasz hobizoli #183055 üzenetére
Dehogynem az. Vegyünk egy 2000 környéki tetszőleges francia/olasz vs. német/japán akármit. Nem az előbbi kettőn fog itt-ott látványosan csámcsogni a rozsda. Én magyarországi autóról beszéltem nem import kocsikról . Az egy külön történet. Amúgy gyűjtőfuvarban ~200k/db áron itthon van egy autó dél-Olaszországból az szerintem kifejezetten olcsó. Megéri ez a felár, hogy ne kelljen azonnal szétborítani az autót és lakatolással kezdeni. Egy törésmentes olasz import kocsi 10+ évesen is patika állapotú, sehol sem rügyezik rajta a rozsda de még a gyengébben felületkezelt fék és futómű alkatrészek és a futómű csavarok sincsenek összerohadva alatta pedig azok azért kapják a nedvességet ott is. Egy osztrák vagy német származású kocsit már csak a távolság miatt is sokkal olcsóbban megkap az ember de mire ugyan olyan állapotúra hozza garantáltan többe lesz mint az olasz import miközben sosem lesz olyan jó. Én nem mondom, hogy németből nem lehet leakasztani normális autót de nem az a jellemző. Múlt évben egy haverom egészen Spanyolországig elment a Focus ST-jéért. Furcsán néztünk rá mind aztán itthon megmutatta az autót. A 2008-as évjáratú autónak kajak fémtiszta volt az alja egy árva rozsdapötty nem volt rajta sehol tíz évesen. Nézz meg egy hasonló korú német osztrák vagy svájci focus alja hogyan néz ki tíz évesen. Ott kesergett, hogy szarért húgyért mélyen a magyar piaci ár alatt vannak kint tízesével 8-10 éves Ibiza és Leon Cuprák és nem fért fel a trélerre több kocsi.
-
máyköl
veterán
válasz hobizoli #183055 üzenetére
Nekem is Olaszból jött az Alfa, alá néztem szervizben vásárlás előtt, gyakorlatilag nulla rozsda van, kipufogón van csak kevés. (10 éves az autó).
Előtte kb. 10 másik 159 -est megnéztem, mind osztrák vagy német import volt, általában már a küszöb rozsda volt az összesen, alájuk sem kellett nézni. -
-
hobizoli
nagyúr
válasz máyköl #183060 üzenetére
nekem a kipu hatsodob most volt cserelve muszakinal a 147-n (2005-s)
lefujkaltam egy cinkspray-l azert kivulrol, hatha vmit segit rajta, de szerintem ez belulrol rohad kifele inkabb, mert a dob also resze lejjebb van a kipuff csonel
szoval ami viz keletkzik az egesnel, az jobb hijan ott gyulik ossze, es "dolgozik"
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hobizoli #183064 üzenetére
Gofri 1.9 SDI 2003-as, még gyári dobok vannak azon is, középsőnek a külső héja kezd csúnyább lenni. Érdekes módon a flexibilis rész utáni egyenes szakasz már cserés volt, szerintem másodjára 300k km, nálunk jellemzően 30 km-es körök, néha 150-200 körüli is megesik. 1.3 Mjet Grande alját még nem néztem annyira, de gondolkodtam, hogy meg kéne fúrni a dobot a biztonság (meg a víz) kedvéért
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok! Szerintetek a T25-ös avensis (1,8 benya 2006 vagy azutáni) tényleg annyira jó gép? Nem olcsó, nem tudom ebbe érdemes beleugrani ilyen 1,5-2 milláért, vagy inkább egy fiatalabb logan mcv/dacia dokkert? Szerintetek? 2 felnőtt 2 pici gyereknek kellene mindenesnek. Csak benzines.
-
Tothgera30
Ármester
válasz CactuS #183056 üzenetére
Érdekes, mikor Focus mk 2.5-öst és H Astra-t lestem, a kintről hozottak közül sem volt olyan amelyiknek rozsdás lett volna az alja. Mondanám hogy volt olyan ami 9-10 éves volt. Bezzeg első tulajos WagonR-ünk már 9 évesen csipásodott a küszöb végénél. Pedig le volt alaposan mosva a sólé is, és waxolva is lett. Később üreg és alvázvédőzés lett a megoldás. Emiatt a 3 éves J Astra is megkapta, így legalább nem kell emiatt aggódni ha öregszik a járgány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Davetim
tag
sziasztok! Elmúlt 3 évből milyen típust ajánlanátok magas emberekből álló családnak? 3 gyerek, apuka 2m, két fiú gyerek előbb utóbb 185 lesz. További szempont csak az alacsony vétel és üzemeltetési ár, szóval nem bwm x7. Nyilván a családi kedvezmény cucc is játszik. Előre is köszi!
-
Qru
MODERÁTOR
+ emvy:
Ez már FL-es 2.0 TDI 190 ló DSG (nem 4x4-es), Style felszeretség + pár apróság az opciós listáról. Hát még bőven ismerkedős szakaszban, alig mentünk vele így túl sokat nem is tudok róla mondani. Kívülről batár belüről nem érezni olyan nagynak széltében. Parkolni nehezebb vele mint a Passattal de ugye ez nagyobb is. Jól megy, a 200-at kb észre sem veszed benne. Az ülése nem olyan kényelmes mint a Passat-é de elmegy kategória. A led-es lámpa nagyon állat én ezt tenném kötelezővé nem az idióta TPMS-t meg a vészhívót.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Tin
veterán
Az zsír. Én is gondolkoztam a Superb kombin, de asszony nem vállalta be, mert bár autópályán remek utazóautó, városi mászkálásra azért már durva lenne. Plusz, a németek miatt a dízelt hanyagolnám, pár év múlva ezek nehezen eladhatóak.
Így lett a Golf Variant 1.5 TSI, kb 4 hete van nálunk, de igazán csak az utóbbi 2 hétben mentünk vele többet. Most van benne 3500 km, megjártunk Magyarországot oda-vissza, előtte meg volt 1000 km-nyi óvatosabb bejáratás, 2500 fölé nem pörgetve. Még most sem tapostam le, 3000 alatt tartottam, párszor nyaltam bele a 4000-be gyorsításkor, de így is tökéletesen élhető a 6 fokozat miatt.
A motorja nagyon bejön. Ez az 1.5 TSI bőven eléggé nyomatékos átlagos használatra, a váltója sem rossz, városban max 4-es, városon kívül meg a 6-os teljesen jó. 1500-ról is normálisan gyorsul, szóval nem kell annyit kapcsolgatni sem. A hengerlekapcsolás vicces, autópálya tempóban is simán átvált 2 hengerre már kisebb lejtőn is, olyankor vagy 2 litert esik a pillanatnyi fogyasztása. Német E5 benzinnel 6.1 l/100km-el mentünk haza, magyar határmenti E10 OMV benyával 6.3 l/100km volt vissza, 4 emberrel, tökig pakolt kocsival. Pályatempó, németben tempomat 140, néha kicsit több, egyébként a sebességhatárokat betartva. Balaton déli partján régi 7-esen krúzolgatva 4.5 l/100km, a max. fogyasztás volt 6.7 l/100km, de ez persze vegyes. Tisztán városit még nem tudom. Olajból amúgy 3500 km alatt valamivel kevesebb, mint 1/5 nívónyit evett meg (ez gondolom 2 deci), de pályázás mellett csodák nincsenek, meg ezek ilyenek.
Ebben is LED-es lámpa van, állati jó, de nekem gyárilag túl alacsony volt, feljebb állítottam, most jó (és nem vakít). A reflektorával a világ végéig ellátni.
Ennek gyárilag valami sport futóműve van, alacsonyabban is ül, itt németben nem igazán éreztem, a magyarországi utakon viszont nem éppen ideális. Autópályán viszont olyan betonstabil még nagy sebességnél is, hogy álom menni vele. Kényelmes, finoman adagolható a fék és a gáz, jó a váltója is, baromi kényelmes, és nagyon jól szigetelt, csendes kocsi. Először tényleg azt éreztem, hogy mennyire ingerszegény odabent ülni, de ebben éppen az a jó, hogy mennyire nyugodtan vezethető, mégis teljesen "elég" minden helyzetben.Két dolog van, ami nem az igazi, az egyik, hogy elszoktam az ennyire alacsony üléspozíciótól, de ez megszokható, és kárpótol az Ergo ülés, ami viszont baromi kényelmes. A másik pedig az 1.5 TSI ismert "kenguru" bugja, mégpedig hogy 1-esben elinduláskor néha kicsit rángat, főleg hidegen. Nem vészes, nem is mindig jelentkezik, és rosszabbnak hangzik, mint amilyen valójában, plusz már vagy 3 frissítést kiadtak rá, és az október végi a netes leírások alapján teljesen meg is oldotta a problémát. Majd begurulok vele egy szervizbe, és megkérem, hogy tegyék rá fel. Ez inkább városi közlekedésben lehet zavaró.
[ Szerkesztve ]
-
blu79
addikt
Szia, majd figyeld az olajfogyasztást főleg a szelepfedélen szokott összegyülni . Ott középen , mostani 1.5 nem szabad megvenni . Majd a jövő évi evo 2 -t . 2.0 Tdi-k elég jók még mindig ... vagy a sima 1.4 TSI . Kollégám a Polo GTi-t rendelte (TDi), januárban megy érte . Én meg egy Passatot veszek 2.0 TDi
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
BigBlackDog
veterán
Akkor én valamit nagyon elrontok, nálam a Polo 5.6 l/100 km alá nem akar bemenni az 1.0 TSi-vel (fele pálya, fele országút esetén). Bár még csak 1600 km van benne.
LEDes lámpával hasonló a tapasztalatom nekem is, gyárilag nagyon közelre világít a tompított.
A kenguru bugról meg jó, hogy írtál, én azt hittem, hogy a korábbi Leonnál én kezeltem bénán a kuplungot.
[ Szerkesztve ]
-
válasz BigBlackDog #183088 üzenetére
Majd első olajcsre után, vagy nem
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
Teljesen egyetértek a feleségeddel, ez az autó feleslegesen nagy városba. Egyszerűen csak magad szivatod vele pl a parkolást tekintve. Igazából ilyen szempontból egy Octavia bőven elég szvsz.
Közelre vilagít de a xenon is ilyen volt, már megszoktam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #183088 üzenetére
Apropó kuplung, a napokban jöttem rá, hogy a Jazz-ben van egy ún. clutch delay valve, ami a csúsztatást segítené a gyakorlatlan sofőröknek, de időnként túlzásba viszi. Egy kereszteződésnél való be- vagy kislisszanáskor pl. zavaró tud lenni, amikor leugranál a pedálról, de csak bőg a motor, az autó meg nem gyorsul jobban.
Én meg azt hittem, hogy én vagyok a balfék.
[ Szerkesztve ]
-
válasz BigBlackDog #183090 üzenetére
Addigra már mindegy volt a motornak
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #183093 üzenetére
Hátha valaki belefarag egy K20-at. Oh, wait... Abban sincs nyomaték.
-
Tin
veterán
válasz blu79 #183087 üzenetére
Szoktam nézni, egyelőre nem látom vészesnek. Gáz akkor lenne, ha 1000 km-en beverne fél-1 litert, ezt még nem találom soknak, meg persze 1000 km autópálya alatt egy menetben teljesen normális, hogy beleeszik kicsit, a VW motorjai amúgy is lazább illesztésűek.
A "nem szabad megvenni"-t mivel indoklod? Nem igazán találtam erről a motorról rossz tapasztalatokat, a bugot meg javították, és amúgy sem vészes. 2 éve van a piacon, annyi tapasztalat még nem is lehet vele. Fogyasztásban jobb a dízel, de ez Németország, az itt most szitokszó, és pár év múlva, amikor eladom a kocsit, szeretném tudni is eladni(#183086) MunezXBK: jaja, beszéltük már, lementek az ünnepek, aztán simán. most végre pihenhetek, 12 napnyi rokonlátogatás után
(#183088) BigBlackDog: fogalmam sincs, nem ismerem azt a motort. És amúgy sem taposom a kocsinak, mert minek. Pályán meg tényleg ennyit fogyaszt, de majd beírom a fogyasztásokat és kiszámolom. És ne felejtsd, ez normális benya, amikor Magyarországon tankoltam, fél literrel több volt, az osztrák határnál az OMV benyája pedig híresen jó volt mindig is. Kenguru bug: én is azt hittem, de rákerestem, és panaszkodtak sokan. De már megoldották.
(#183091) Qru: állítsd feljebb. Én 360 fokot tekertem az állítón az óramutató járásával ellentétes irányban a lámpatest tetején, mindkét oldalon. Most teljesen jó, lehetne még feljebb, de ott már kicsit vakítana (persze úgy sem annyira mint a SUV-ok meg a korábbi BMW-k).
(#183089) kisza25: max 15e km-enként cserélni fogom az olajat. Hülye leszek kinyírni a motort ilyen "filléres" dolog elhanyagolásával. Ráadásul ahogy öregszik az olaj, úgy fogy, nincs is értelme a végén egyre többet rálocsolgatni, amikor kb 4 litert kell csak cserélni.
-
blu79
addikt
Nem akarok riogatni senkit .. de van pár ismerősöm .... aki ezt a motort választotta és mindegyiknél ugyanaz jelentkezett ... szóval nem a bejáratásról van szó... ha szerencséd van nem jön elő.... de a szelepfedél (haube) van hogy átengedi az olajat ... majd fél év mulva nézz rá...
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
richies
senior tag
Akkor melyik TSI jó?
Vagy masik gyár turbós benzinese?Rozsomak of Power
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fűnyíró topik
- Milyen routert?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Projektor topic
- Gyúrósok ide!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...