-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz k.t.a. #183934 üzenetére
Toyota, Lexus HSD 10 éves koráig meghosszabbítható garanciával rendelkezik, egyszerű technika,1-2 dolgot kellhet max megcsinálni, nem 8-10-et. 4 főre egy Ampera még jobb lenne, 50-80 km kijön az akkuból, de ott még néhány dolog törődést igényel (kormányzár, hajtómű csapágy...), összességében bőven megéri úgy is, de akkor vagy vételkor rendbe van téve, vagy némi áldozat a tervezett karbantartáson felül valamikor. "Sajnos" egy 1.4 TSI vagy kis dízel azon a 15 km-en tud hasonlóan enni, mint egy HSD, újonnan a támogatással veszélyesen jó ajánlatok tudnak lenni
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Igen erre írtam, hogy ezt a drágulást a háztáji "töltőáram" ára is követni fogja hamarosan.
Plusz amit említettek, hogy sokan nem tudnak hol tölteni. Nekem sem menne, se a melóhelyen nincs töltő (pedig egy 2016-ban épült irodaházról van szó!!), otthon szintén nincs töltési lehetőségem. A teremgarázsban pl egy konnektor sincs, így utólag kéne behekkelni és mivel bérlő vagyok... Külön villanyóra, lakók hozzájárulása, kivitelezés... Macerás amibe bele sem vágnék, mert nem terezünk itt lenni nagyon sokáig.Céges mellé kéne vmi telekjáró amivel akkor se szívom meg ha már nem lesz céges. Ezért dízelt nem akarok, egyrészt nem szeretem, másrészt keveset megyek nem éri meg a felárat. A Vitara 1.4T GL+ 4WD volt a kiszemelet de kivezették mielőtt eljutottam volna a vásárlásig. Hibrid nem opció, mert jelenleg simán van, hogy 5-6 hetet is áll az autó a garázsban azt meg az akksi nem bírja (HSD-nél pl ugrik a akksigari ha 30 napnál többett áll az autó egyhelyben, gondolom ez máshol is így van).
Szóval egyelőre marad a jó öreg Euro4-es szívóbenzin, aztán meglátjuk mit hoz a jövő...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
nagyúr
"és hát ezeket már nem töltöd fel otthon, mert 1-2 napig kellene tölteni, tehát ez kiesett."
Otthon ha nem akarsz töltőre költeni akkor 16Ael tölteszt. 3.68KW/h Este 6 reggel 7 esetén 13h 47KWt tudsz tölteni.
Ez pályán 130al 21KWas fogyit feltételezve 220km+. Városban 11-15KWs fogyit feltételezve 300km+. Azért ez átlag "99%"nak bőven sok.Annak az 1%nak akinek kevés mert 75-90-100KWs aksija van és a fenti 220/330kmnél többet megy és pl munkahelyen nincs töltő annak sajnos ki kell építeni otthonra a wall chargert.... 300ból megáll és neki elég gyorsan behozza az árát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
SaNyEe
aktív tag
Amíg az EVSE-k lesznek hagyományos villásdugaljal, nem kivitelezhető a háztáji töltés adóztatása. Nem lehet elkülöníteni a sima fogyasztóktól.
Tőlünk nyugatabbra gépjárműadóhoz hasonlóan van kalkulált átlagdíj. Idehaza is nagyonmax ilyet tudok elképzelni.Az ionity témára meg ... érdemes elkerülni őket messzire az érintett márkákkal. Szvsz ez csak azt fogja segíteni, hogy a Tesla gyorsabban fogja fejleszteni az európai Supercharger hálózatát. A jelen árszabásuk egy vicc. Benzin árnál 2* drágább, laza 10*-es szorzót raktak az árra. Full kretént nyomtak, na. Az EU állásfoglalására még kíváncsi leszek, lévén 20%ban "mi" finanszírozzuk.
Dare2Live: háztáji töltési veszteség olyan 20-30%, csaxólok. A lényegen mondjuk arányaiban nem sokat változtat
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
-
SaNyEe
aktív tag
Mindenki fizessen versenypiaci árat, nincs azzal baj.
A szitu az, h ionity a pályákon levő "monopol" helyzetét használja ki elég pofátlanul. Azon márkák, akik beszálltak a fejlesztésbe frutti áron töltenek, a többi meg fizesse az áram termelői árának 15-20 szorosát :DEzzel egyértelműen a Teslára céloztak, gyorsan milkelnek egyet, amíg lehet. Hogy ez mennyire etikus, az más téma. Ez nem a prémiumságról szól, max a marketing dumában
Vagy csak a 200-300KW fejeknél kell a "prémiumságot" megfizetni? Az esetben elsiklottam részletek felett.[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
-
-
SaNyEe
aktív tag
Erre lennének a védővámok, nemde? Szvsz ebbe az EU (kontraproduktívnak tűnhet) még lehet bele fog vauzni a közeljövőben.
Vége öngól lesz, csak gyorsabban fog jönni a supercharger hálózat, ami az elektromobilitásnak összeségében jót fog tenni.
Fura, hogy változnak az idők. 7 éve arra volt jó a Tesla és Elon Musk ambiciózus kijelentései, hogy a nagyobb konszernek galléros negyedeiben egy jót röhögjenek. Lehet időben kellett volna felvenni a kesztyűt az általános lenézés helyett... Ez inkább egy kínos vergődés és még lehet rájuk is pirít az EU.
-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
azert akinek van erre jelenelg tizenhuszonnegyvenmillioja BEV-re, annak valszeg van meg 300k-ja arra is, hogy 3x32A-t bekotessen maganak otthonra
1x32A alapbol free mindenkinek egy ideje csak egy par ezer forintos adminisztracios koltsege van, ha eddig nem annyi volt, es csak az az feletti Amper-okert kell fizetni vmi brutto 4800Ft/Amper aratazaz a 3x32A-bol a 2x32A azaz 64x4800Ft amit kohogni kell a helyi ELMU fele
nyilvan, ha vmi osdi 1.5mm^2 aluminium a kabelezes, akkor annak csereje rezvezetekezesre az extra koltseg ezen felul, hogy birja az Amperokat is, de ez ne okozzon mar gondolt vkinek husz+ megaforint kifizetese utan
de 3x32A-l mar akarmi feltoltodik masnap reggelre
a ModelX P100D is akar ugy is, hogy kezzel toltad be a oda (2.8t ) nulla%-s akksival a trellerol leguritva[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #183963 üzenetére
Ez csak lassítás, 1-2 év és beérik őket a németek. A minőséggel meg idővel meg is verik. A Tesla meg mindig közelebb áll a Dacia-hoz mint a Renault-hoz minőségben.
Tesla haszna a szoftveren van. Abban nagyon elöl járnak. De majd tanulnak tőle a többiek, és nekik van pénzük is gyártani. Nem azt mondom, hogy a Tesla nem lehet Apple, de a németek se fognak lemaradni, ahogy a Samsung se. És lesznek kínaiak is. Talán páran odavesznek, de ha az elektromos autó árban nem lesz versenyképes a töltés ára miatt, az Eu-s gyártók meg a saját modelljeikhez adnak ingyen 1 év tankolást, ahogy a Tesla tette, ráadásul olcsóbban adják a jobb beltéri minőséget, elgondolkozol... -
SaNyEe
aktív tag
Nem tudom lassulni fog-e bármi. Akkora előjegyzésük van, mire kifutnának a queue-ban levő rendelésekből "összesuperchargerezik" nyugateurópát
Csak azért, mert speedzone Pista szájából nem jön más, mint a fika a portékára .. azért tizedannyira nem rossz. Ültem dácsában, teslában még nem. Meglepne, ha valaki egy forintot adna érte, ha ahhoz konvergálna az általános minőségérzet.
Bezzeg a 11 éves honda insight, vagy a széthulló civic amit a kezei közé kapott Pista a Kopasztól, az tök vállalható .. ahaa
Másfelől, sztem a Tesla tudja hogyan és min fejlesszen, hogy az illesztések pontosabbak, az ajtócsapódás pedig kevésbé olcsó hatást keltsen.Azt viszont marhára megnézem a VW vagy akármelyik másik konszern mikor küld fel magának pártízezer 5G műholdat alacsony pályára, hogy a saját intráján valósidőben értékeljen ki közlekedési helyzeteket és reagáljon a jármű. Pont annyira le vannak maradva, hogy ilyet esne az állam -> amennyiben 1-2 éven belül ledolgozzák a felhalmozott hátrányt
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
szerintem a Tesla elobb fog a "minosegi" problamaikon tullepni, mint a tobbi gyarto megkozeliteni oket EV technologiaban
8 eve kint a piacon a Model S -lassan erklezik is belole a Plaid, a 2nd gen-, ezek meg ott sem tartanak, ahol az 2012-ben volt
pedig penz hegyeik meg mernok hadseregeik vannak/volnanak ra es megsincsenek "sehol"hatekonysagban fenyevekkel vannak a tobbi gyarto elott
gondolj csak a GF3 epitesere
pont egy eve raktak le az alapkovet, es novemberben mar ment az uzem
iparagi megmondoemberek szerint meg egy uj uzem felepitese min 2.5evpl a Mercedes kecskemeti gyara is 3 ev alatt epult fel
az ido penz
ez a GF3 is mar reg penzt termel akkor, amikor egy masik gyartonal meg azon keccsolgetnek, hogy az uzemvezeto meg seggnyaloi irodajat elkezdjek csinaljni a meg oldalfalak nelkuli leendo csarnok egyik tervezett vegebe[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
szterintem, az ID3 nem alternativa jelenleg egy Model3 elleneben sem
egyreszt kb ugyanannyiba kerul, de csirabbhatotavja nincs annyi, csak 4 szemelyes, nincs digit klima sem, nincs free update ra, eleve kisebb is
minoseg meg tok relativ
vkinek nem jon be a tulcscsiazott premiumsag semmeg azert azon kene elgondolkodni, hogy 450k ember odaat par nap alatt vakra berendelte az autot, szoval lehet nem ez a lenyeg a legtobb embernek, hogy hogyan van varrva az ulesen a karpit, emg hogy az ajtohezag az 1mm vagy 0.85mm
450k darabra melyik gyarto kapott elorendelest meg akar egy ICE autojara is...?
belter minosegerol meg talan jo lenne ne a nemetek tartananak kiseloadast ahol a 8eves auton szarra van kopva a borbelso, pedig egy ~1milkas felaras extra volt, es nem szeria
meg az is szep, amikor a Porsche-ban kiszakad az elso futomu torony, de azert senki sem sirdogal, csak lenyeli, hogy a gyarto szerint ez nem tervezesi hiba, vagy szar anyagminoseg... amugy meg 30-40kUSD a javitasa, es GTK miatta az auto
csak eleg ciki megis, amikor a 8k merfoldet futott auton koszon ki a golyalab a csomagter teton a 70millios 911 Turbo-n, vagy akar csak a huszmisis Cayman-n is, mert temposan vettel be egy kanyart egy german "sportauto"-dal, es ott a bekotesi pont meg hat nemigazan birta ezt a jellegu kikepzestezeket a temakat szeretik diszkreten elfelejteni
bezzeg ha egy Tesla-n nem mukodik az elektomos kilincs, akkor mar megy is ra a csoportosan epét okádás
több drón kell ;P
-
Mauzes
őstag
válasz molnarpeter #183961 üzenetére
A B8 Passat beltér nekem nagyon elég, csak jönnek elő a hibák is meg zavaró zörgések, recsegések. Már 5-10 ezer km-es korától folyamatosan, ami szerintem gáz. Persze a budapesti utak elég gyilkosak, de haverom 6-os Mazdája mégsem zörög. Oké, mondjuk főnököm 5-ös BMW-je is bezörög itt-ott, de azért kevésbé.
[ Szerkesztve ]
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #183972 üzenetére
itt is beszelgetnek rola, vannak kepek is, de van tobb forum is ezzel kapcsolatban
evek ota ismert hiba, de a gyarto nem ismeri el annak
es amig egy birosag nem kotelezi oket erre, nem is fogjak
pedig belegondolsz ez eletveszelyes
beledzsalsz egy temposabb kanyarba, es pont kitorik a felfuggesztes, nem biztos az uton tudod tartani az autotcsak ezt kb ugy lehetne "javitani", hogy kapsz egy uj kasznit, de a gyartonak ez 6-8+ evnyi legyartott autonal elegge khm koltseg lenne
ezert nem ismerik el gyari hibanakde megnezed pl a Giulia toronyot az hogyan van kialakitva ugyanott, na az meg van merevitve bordakkal:
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
-v-
addikt
válasz molnarpeter #183951 üzenetére
normál használatban otthon tölt az ember
Na ja, hát ezzel lesz itt a baj, nem a többi töltővel meg hatótávval .. városi ember nagy része lakásban lakik, panel stb. rég társasház, garázs sincs, újépítésű ahol van garázs, ott se mindenkinek, és abban sincs töltő.
Ha az otthoni töltés nem megoldható, akkor EV marad a házzal rendelkezők kiváltsága. -
Tin
veterán
válasz hobizoli #183969 üzenetére
A Teslával nem csak minőségi problémák vannak, hanem egyszerűen puruttya a beltere. Szoftveresen a csúcson vannak, de azért beltér-építésben, kényelemben, stb-ben még van mit fejlődniük. A Model 3 az egyetlen árban versenyképes modelljük, de a minősége messze van a prémiumtól, az ára pedig nagyon magas. Nem az árához képest, hanem az igényhez képest.
Szerintem a Tesla pont az olcsó városi autó szegmensben nem játszik, amire a legtöbb embernek szüksége lenne, lévén az elektromos autó hosszú távú utazásra még nem az igazi, az Ionity áremelése miatt meg végképp.
Az ID3-hoz ne hasonlítsd az árát, mert a Tesláé jóval magasabb. Többet kapsz hatótávban és szoftverben, de a megbízhatóan önvezető autók elterjedése azért még odébb van (10 év), a sávtartás-kormányzás-gyorsítás-fékezés-parkolás, vagyis önálló "szerű" közlekedést meg gyakorlatilag minden gyártó kínál, nem csak elektromos szinten. A Tesla jobb ebben, de teljesen még azért nem bíznám rá magam, az eddigi fejlődés alapján azért ennek még kell 2-3 év, addigra meg más gyártók is felzárkóznak.
És van még valami, amiről mindenki jótékonyan megfeledkezik, az pedig a töltés. Ha ugrásszerűen elterjednek az elektromos autók, akkor bizony gond lehet a töltéssel. Ez az elektromos autózás Achilles-sarka, és ha nincs hol töltened, vagy sokat kell várni, elmegy tőle a kedved. Most jó a helyzet, de relatíve kevés az autó, de ha megdrágul a töltés, és még várni is kell rá, máris nem lesz annyira csábító az e-autózás. Engem ez a videó döbbentett meg, hogy egy ezerpárszáz km-es távon mennyivel kényelmetlenebb a Model S-el menni, és árban mennyire nem is "olcsó". Az átlagember persze nem utazik ekkora távokat, és 3-400 km-t elmész így is egy töltéssel, de vannak kompromisszumok már most is.
Az egész attól függ amúgy, hogy a töltés ára és kényelme le tudja-e ésszerűen követni az e-autók fejlődését, mert ha igen, akkor nem bicsaklik meg a fejlődés, ha viszont nem, akkor gondok lehetnek.
Én továbbra is azt mondom, hogy a következő 5 évben inkább a városi-elővárosi közlekedés lesz az e-autók fókusza, és aki oda gyárt, és ott kínál jó áron alternatívát, az teszi jól.(#183970) SaNyEe: tudom, követem a híreket, de nekik most gyártaniuk és eladniuk kell, nem továbbiakba befektetniük ahhoz, hogy stabilak legyenek hosszú távon.
(#183954) Dare2Live: így van, erről beszéltem. Otthoni-munkahelyi töltéssel simán kezelhetőek a kisebb hatótávú autók.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #183969 üzenetére
"iparagi megmondoemberek szerint meg egy uj uzem felepitese min 2.5ev"
BMW Debrecen tavasszal indul az építkezés és 2023végére 2024 elejére tervezik az indulást. kb 4év. Mercinek 3+volt.
Sanghai GF3nak erre egy év kellett.
Iparági szakértők nem akarták anno elhinni, sött egyesek még most se hiszik.
Berlin melletti GF4et építését 2020ban tervezik elindítani és 2021 végén be szeretnék indítani a termelést. ~1év alatt.
BMWnek Debrecenben uez ~4évre tervezik.
Ez így brutál difi.Minőségben meg vadul jönnek fel. Ha a plaid "1million mile drivetrain" megkapja az '1million mile batteryt" meg lehet megint hüledezni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
" és ha nincs hol töltened"
Én ezt nem látom problémának, hanem ez egy hatalmas üzleti lehetőség. És aki kimarad, lemarad.
USben pár év múlva több profitot fog hozni Teslanak a töltőhálózat mint ami autókból bejön. Tesla lesz az új benzinkút. Ez a haszon is náluk csapódik le.NYEUmár meg lett szórva töltőpontokkal és addig bővíti azt Tesla ameddig csak kell. Mert k*ra megéri. És ez lesz KEUban is.
A puruttya beltér meg tényleg kinek mi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #183983 üzenetére
Ja, "csak" tele kell szórni 300 kW-os töltőkkel, az áram meg majd oda terem. És majd 10-en fognak összesen 3 GW-al tölteni a puszta közepén (nem). Az árról meg ne is beszéljünk, ami a fenti videó alapján nem is olyan olcsó (a gázolajos kocsihoz képest kb 30%-al olcsóbban jutott haza az ember, 4-5 órával lassabban).
Hogyan lesz valós alternatíva az e-autózás, ha ugyanannyiba kerül, mint a benzinessel autózni? -
hobizoli
nagyúr
szerintem meg megnezed a ID3 arat egy alap Model3-hoz kepest es van kb 10% ardiffi
az ezen a szinten lofutty mar
40kEUR-tol indul a M3 meg 45kmeg a Prius PHEV is 14miskaba kerul, ami mar szinten magatol tud parkolni, amit minden Tesla alapbol tud, es annak csak 60km az elektromos hatotavja
de a Nissan Leaf a 62kWh-s akksival szinten 14milkacsokiba keruljelenleg meg biztos nem azok veszik meg a Tesla-t sem, akik lakotelepeken laknak, hanem kertes hazban
ott meg siman megoldhato a napi szintu toltese 2-300kHUF-s beruhazassal, es atlagembernek, aki naponta meg 40-60km-t munkanapokon, annak 4-5 naponta 1x eleg lenne ratolnia
en egy honapban megyek 800km-t osszesen, neha 1000-t, szoval nekem pl masfel-ket hetente eleg lenne a toltore racsatizni veleahol ezt kitalaltak, ott az ilyen 600km-s tavokra mar felulnek egy repcsire, es berelnek a celallomason egy masik autot
es mar reg abban tesped, amikor a Becsuletesnepper a TDI-jevel meg kb a feluton vantöbb drón kell ;P
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz hobizoli #183988 üzenetére
A Model 3 standard range 51e €, most néztem meg... Az ID3 meg 40e € alatt lesz a közepes autójával. A legkisebb, ami később jön, 30e € lesz. Persze addig még a Tesla is csökkenthet árat, de max akkor, ha már raktáron állnak a kész modellek. Az meg nem ma lesz.
Abban egyetértünk, hogy a villanyautózás, kivéve a városi kisebb autókat, nem üzemeltethető rendesen. A kisebb akkukat hamar felnyomod vásárlás közben is, hány 10 km-es napi átlag használat mellett elég heti 2x tölteni. Erre amúgy a PHEV-k is tökéletesen alkalmasak, és az 2 az 1-ben konstrukció, másra is jó.
A hatótáv nem a 600 km-nél lesz probléma, hanem a 3-400 km-es utakon is. Mert ha rendes sebességgel mész, annyit bír a kocsi. És aztán töltheted. Kényelmetlenség. Megszokható, de ha van 3 perces tankolási alternatíva, ráadásul árammal sem lesz sokkal olcsóbb közlekedni, cserébe ott a villanyautó felára. Ez a repülővel közlekedés meg jól hangzik, épp most emelik a rövidtávú repülés adóját.
-
SaNyEe
aktív tag
"A hatótáv nem a 600 km-nél lesz probléma, hanem a 3-400 km-es utakon is. Mert ha rendes sebességgel mész, annyit bír a kocsi."
Nem csak amiatt, helyezzük kontextusba.
Mikor vásároltam képbe kerültek az első genes leafek, meg a ráncfellvart 30kwh-s modelljeik.
Nálunk a "rendszeres" "hosszú" út 192km háztól házig, ezt elvileg egy rövid rátöltéssel tudta volna hozni, de!Mi történik télen, ha egy balesetbe keveredünk? Vagy csak jön az "üljön át egy másik autóba" szitu? Pont nagyon kellemetlen az ilyen már közepes, de igazából nem túl nagy hatótávú autókkal a közlekedés, mert ha beszopódsz egy ilyen szituba 2 kisgyerekkel .. de legyen 4 felnőtt az kellemetlen. Vagy fűtesz, vagy mész. Más alternatíva nem marad kicsit sarkos esetben egy teljes útzárnál vagy hóátfúvásoknál.
S ez igaz a kb 300km valós hatótávú autókra is. Télen eleve kevesebbet tudnak megfutni, hiába 300km valós mondjuk .. ugyanúgy egy megállót biztos be kell iktatni a biztonság okáért. Persze lehet húzni a centit, csak ha jön valami váratlan szitu télen, az nagyon kellemetlen egyelőre. Így lett PHEV inkább.
Mivel asszony novemberben Debrecenben gyakorlatozott, így 5x megjártuk, szval becsorgott kb 150 liter benya erre. Így 6000km felé járva már 3.8 az átlaga, ugyanis hétköznapokon csak elektromosan járunk. Mindent egybevetve most kevesebb, mint fele árban járok, mint anno a dízelemmel. (Jó, ott prémiummal tankoltam végig, ezt meg kb a legfikább üzemanyaggal is üzemeltethetem, sima hengerenkénti, szívócsőbefecskendezéses motor).
-- end of transmission --
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #183992 üzenetére
Az elektromos autó városba való egyelőre. Minden más szitu kompromisszumot, és nem olcsóbb. A Tesla nak éppen hogy városi kisautót kellene fejlesztenie, ott lesz verseny.
Hosszabb távra meg PHEV, vagy 2 autó, a másik dízel.
Ráadásul SUV divat van. Ott az új Toyota RAV4 PHEV. Na az kiraly.! -
Dare2Live
nagyúr
"A Model 3 standard range 51e €, most néztem meg..."
Te vmit mindig folyamatosan benézel.
Nincs standard range már jó egy éve. Standard range plus van. 44.390EURtól indul. Nem 51.000EURtól
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #183992 üzenetére
"hiába 300km valós mondjuk .. ugyanúgy egy megállót biztos be kell iktatni a biztonság okáért."
A 300km valós hatótáv a kis aksis model 3tudja legrosszabb 130km/h autópálya légkondi/fötés verzióban.
Nem tudom milyen az a 192km de ha nem végig 130km/h van benne országút város ott máris nem 20-21kwt eszik hanem 12-15öt. Máris 400km a hatótáv.
És akkor akinek ez kevés lehet venni LR verziót nagyobb aksival.Sztem az alap probléma amikor az első gen Leafet összekeverik egy model 3al. Az első Leaf igazi istenverése. Kb olyan mindha egy régi Suzukit biztonságban össze kevernének egy 2020as Suzukival. Ég és föld.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Dare2Live #183996 üzenetére
H Andris pont nyomott egy téli tesztet nemrég. A Performance (azaz a nagyobb akkus) autóval 130-as tempóval lehet menni 267km-t fűtéssel. 26.2kWh/100km 130km/h-nál fűtéssel.
A Standard akku hasznos kapacitása kb 49kWh. Az el tudna menni 187km-t ezen körülmények között.
Ezen autók WLTP hatótávja 500 illetve 400km fölött vanNyilván lehet vele menni 100-al is, viszont amire reagáltál hozzászólás tartalmazott egyéb consideration pointokat, ha jól emlékszem. Nem szeretném szükséghelyzetben a jéggé fagyott Flubberdarabkákat törni a gyerekek orra alól, szval továbbra is ott tartunk, hogy hideg időben ésszerű lehet egy köztes töltést beiktatni a SR+-al is. S itt elég nagy általános hatótávú autóról van már szó. 100km/h tempóval be lehetne esetleg vállalni az utat, de ott is húzva a centit télen, fűtéssel, és csak 192km-ről van szó. Maradna tarsolyban kb 8kwh esetleges "állófűtésre".
Nemhinném, hogy akárki itt összekeverte a Leaf-et a Model3-al. Amúgy sok baj nincs vele. Arra kellene használni amire kitalálták, aztán akkor nincs vele baj Csak ne villámozgassa a júzer sokat, mert túl gyorsan degradál tőle a kényszerhűtéses akku. Illetve a ráncfelvarrás után már értelmes fűtése lett a jobban felszerelt variánsoknak.
-- end of transmission --
-
hobizoli
nagyúr
válasz SaNyEe #183999 üzenetére
ez az
ezt arra kene hasznalni amire kitalaltak
csak akkor pont nem ertem ezeket a 400km-s orszaguti utakat
ez varosra es annak kornyeki napi furikazasra van kitalalva, es nem arra, hogy ezzel menj el London-ba teat inni delutan 5-re Bp-rol indulvade mindig az kerul elo, hogy de ha Moszkvaba mennenk autoval, akkor mennyiszer kene megallni elvileg
kit erdekel? ez nem arra van[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P