-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Megelőztek, de én is ezt akartam kérdezni. Már a többedik hsz-ed olvasom, hogy az "új" motoroknál nem ritka, hogy 200e környékén kikönyököl a hajtókar, meg hogy nem igazán tartósak, és érdekelne, hogy mire alapozod ezt. Arra, hogy a többsége alu blokk, vagy mire?
Az, hogy a turbó vagy a kettős tömegű, esetleg a dpf szűrő 150-200e km-t bír, az "normális", lévén a második kettő kopó alkatrésznek tekinthető (kuplung, szűrő), de ez miben érinti a motorblokkot? Plusz, ha hozzáveszed, hogy egy teljes csere is mondjuk 1 millióból megoldható egy 7-10 milliós kocsin, az újkori árának 10-20%-a szerinti ráköltés szerintem nem tekinthető akkora anyagi csődnek. Persze, ha valaki használtan veszi 3-4 millióért, ott már komolyabb tétel, de ha valaki "csak" használja, akkor ez egy tervezhető költség, cserébe azért, hogy van egy nyomatékos autód.
A mai kocsik szerintem semmivel sem rosszabbak, mint a régebbiek, csak bonyolultabbak, és sok az elektronika bennük. Cserébe egy 1.5-ös kocsiból kihoznak 150-180LE-t, és bizony nyugodtan nevezhető tartósnak az a motor, persze a használat mellett. Biztos nem fognak kibírni 1 millió km-t, mint a régi dögnehéz öntvény blokkok, de nem is fognak 12 litert zabálni városban, és nem kell őket forgatni ahhoz, hogy haladj velük. Számold csak ki, hogy a 3-4 literes fogyasztás-különbség 200e km-en (az 7000 liter benzin!) mennyit hoz vissza (2.5 millió forint), és hogy abból a pénzből hova tudod felújítani a turbós "szart".
Változik a technika, és a mai turbós korszerű motorok 10 év múlva (amikor egy átlagember eléri a 200e km-t) elavult "pöfögő" vasak lesznek, és akkor már mindenki elektromos kocsit akar. Így minek is akarnának a gyártók örök élet +1 napra tervezni motorokat, amikor örülnek, ha legalább a normaszint alá bírják tuszkolni a kibocsájtást.
A lényeg: érdekelne a véleményed, hogy miért "szarok" ezek a motorok a régiekhez képest. -
_q
addikt
Igen ezt olvastam. A hűtőközt pedig csak ki kell tisztítani+vízpumpát cserélni ha cserérett már és nem lesz elméletileg hengerfejes. Amúgy p3-ból is rengeteg van taxi módban 300ezer km fölött és még sincs akkora baj. Tehát szerintem "sokakat" nem érinti, inkább úgy mondanám, hogy olyan mint a többi használt autó. Ott se tudni, hogy épp a turbo, részecskeszűrő, nagynyomású, kettőstömegű milyen állapotban van (aki diagozik az tudja, de a többség nem fogja tudni mikor megveszi). Úgy mint más autónál is, tisztában kell lenni, hogy mik a típushibák, mire kell figyelni és rendben tartani.
Legalább is én ebben bízok, hogy ezeket betartva tényleg olyan tartós tud lenni mint ahogy azt a visszajelzések mutatják.Azért P2-ben gondolkozol még?
-
zolee3000
tag
Sziasztok!
Hybrid autó vásárlását tervezem a túlnyomórészt városi használat miatt, így adja magát egy Toyota, hiszen mégiscsak az ő rendszerük a legkiforrottabb. Persze azért nézelőttem más márkáknál is, és leginkább az tűnt fel, hogy a konkurensek rendre direkt befecskendezéses benzinmotort használnak a hybrid rendszereiknél. Ezeknek pedig jellemző tulajdonsága - működési mechanizmusukból adódóan - a kokszosodás, ami tudtommal kivédhetetlen, a használati körülmények (a hidegen ill. üzemmelegen járatott motorral megtett utak aránya) függvényében előbb vagy utóbb, de bekövetkezik. Nem értek hozzá, ezért elnézést ha nagy butaságot kérdezek, de ha egy hybrid rendszer részeként, speciális beállításokkal (Atkinson-ciklusban etc.) használják az ilyen motorokat, akkor nem fordul elő koromlerakódás a szóvószelepeken/-csatornában? (Egyébként az is furcsa nekem, hogy leginkább duplakuplungos automata váltót használnak a hybrideknél, pedig az szintén sokkal érzékenyebb a városi használat miatti nyúzásra, mint a hagyományos bolygóműves szerkezetek.) -
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #183133 üzenetére
Volvo-ból csak az XC70 jön be valamiért, S60 kicsi, legalábbis nem nagyobb mint a C class.
159 szintén kicsi...bár egy jó 2.0jtdm, de két gyerek mellé akkor is kicsi lenne.
Insignia csak 2013 utáni, ott ahogy irtad olajpumpa tömités csere, inkább a külseje adja valamiért (na meg jó OPC belőle, de az majd max kapuzárási pánik idején ) .
A6 V6 Tdi (vagy egy jófajta Allroad), nehéz belőle viszonylag megkiméltet találni, a vezérlés csere ára elég horror, pedig az árba belekalkulálva simán vállalható lenne, de túlárazottak és az eladók kummantanak róla. Kár érte, kb egyetlen vonal lett volna konszern vonalon ami nem DSG.
Lexus jó ötlet, bár inkább a GS, el is van könyvjelzőzve pár GS300 (Hybrid csomija vicc kategória), ez inkább csak akkor opció ha megtartjuk a C-t.
Mondi/C5 párosból inkább C5, kipróbálnám a Hydractive-ot.
#183132 - emvy: láttam a C5-öd, szép gép, Hydractive futóműves?&Többiek: E osztály lenne a legkézenfekvőbb, elég nagy esélyes főleg ha eladjuk a C-t. Ha marad a C, akkor biztos nem Mercit veszek mellé. Szükség van a változatosságra.
-
TayRol
veterán
4.5M ft környékén keresek kocsit. Automata, xenon, illetve nyitható üvegtetős (ez utóbbi a szűk keresztmetszet, ha valami jó ajánlat lenne nélküle, akkor ezt el bírom engedni) kombit.
Jelenleg egy másfél éves 1.4 tsi 150 lovas golf kombim van, én hoztam ki a szalonból. Méretben nem kell nagyobb, de szeretnék kényelmesebbet, automatával (7-es száraz dsg miatt nem pipáltam ki az extra listán az automata váltót), xenonnal, illetve sok autópályázásra alkalmas dízel motorral (nagyon kevés - 15% - városi használat lenne, inkább hosszabb távokon használnám). 2 felnőtt 2 gyerek az utaslista 99%-ban.
Korban olyan 2013-14-nél öregebben nem szeretnék. Ha érdekes, 190 cm vagyok, elől el kell férnem.
Van valami ötletetek?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kickass #183155 üzenetére
Ja, Hydractive. Az altalanos velemenyekkel szemben szerintem a Hydractive nem annyival komfortosabb rossz uton, en inkabb azt szerettem benne, hogy mindig szintben van az auto (terhelestol fuggetlenul), es ha esetleg magas a padka, akkor fel lehet emelni kicsit.
Sajnalni fogom, ha nem nalam lesz, de legalabb csaladban marad.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz TayRol #183156 üzenetére
En ennyi budzsebol nem biztos, hogy lecserelnem a Golfot, oszinten szolva. Esetleg Mazda 6?
pl: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/6/mazda_6_2_5i_revolution_automata_94_937_kmautomata-15246005
(Nem feltetlen ez a konkret darab, csak ilyesmi.)[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
TayRol
veterán
nem nagyon fogom használni, amikor vettem más volt az életvitelünk. ott állna, sajnálnám. amikor meg mennék, akkor már szeretnék automatát. ha javítani kell a kocsit, belefér.
ezt a Mazda 6 generációt nem ismerem, főleg nem automatával, de nem rossz.(#183159) molnarpeter : hm... btw ti még foglalkoztok flottával?
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
válasz molnarpeter #183161 üzenetére
jaa.... akkor sok sikert odakint!
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #183154 üzenetére
Toyota, Mitsubishi, Ford biztosan Atkinson ciklusú. Meg kb. az összes mai modern hibrid amit nagy köbcenti és kevés lóerő. Ezek is kokszolódnak, de nem kell tőlük tartani. A HSD rendszer olyan 180-200k km környékén kér egy EGR pucolást és annyi. De ha a Toyota mellett gondolkodsz nem sok aggódni valód van. Főleg ha újat vennél, akkor meg nagyon sokáig semmi. Mondjuk árat nem írtál, meg azt se, hogy milyen kocsit néztél.
Duplakuplungos csak a VW-ben van. Ott használnak hibrid mellé DSG-t. Ez nyilván hamarabb el fog használódni mint az E-CVT. Mindegyiknek van előnye és hátránya.
(#183156) TayRol: Passat B7-B8 2.0 CRTDI-vel vagy Golf 7 ugyanezzel a motorral. 6 sebességes olajos DSG van mindegyikben. Kényelmes, jól felszerelt kocsik. Kvázi egy két éves kocsit akarsz lecserélni egy 6-7 évesre?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz TayRol #183164 üzenetére
Akkor valami ilyesmi jó lehet neked. [link] Ez a legjobb fényszoró amivel kapható volt. Mondjuk a Full LED teljesen kamu, mert a hátsó lámpák sima izzósak. Ez a tényleg ledes.
Ez a kocsi pályázásra született ezzel a motorral.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
TayRol
veterán
-
Dare2Live
nagyúr
"Ott se tudni, hogy..."
priusból ami használtpiacon van annak 99% külföldről bejött, és priusnál is a legalját hozzák be. Ami itt hatványozottan probléma mert elképesztő mennyit futnak. 6-10éves van bennük rendszeresen 500.000km+. Az hirtelen átíródik 200.000kmre és eladva. Aztán amikor jönnek a problémák prius a szar. Pedig nem csak megkerülték már 2* a holdat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Soulfly842
addikt
Köszönöm szépen! Szerintem ez lesz a vége... látni elég korrekt km-seket is, hozzáértővel nézem meg és eszerint fogok eljárni. Ahogy írtam is nem fognak olyan félelmetes km-ket (évi ~15E) menni és nem évtizedekre tervezek, brutális futásra tervezek. Egyelőre még házvásárlás lesz előtérben, de szerintem 3-5 év múlva elképzelhető még egy szintlépés kocsi terén is.
_q, Tin, dj79, molnarpeter, Tothgera30, rbalint88, Dare2Live
(remélem nem hagytam ki senkit )Köszönöm a véleményeket, hozzászólásokat! Szerintem okosabb lettem így, mint több napos vakon olvasgatás után!
Írtátok, hogy a fekezési energiát használják fel ezek a gépek.
Lehet egy olyan nagyon hülye és abszolút laikus kérdésem, hogy ha nekem olyan a vezetési kultúrám, hogy lendületes vezetés mellett szorgosan és temperamentumosan van használva a fék, akkor az itt az előnyömre válna? Csak hogy megtudjam magyarázni az asszony'pajtásnak is, hogy miért érkezek úgy a kanyarokba, kereszteződésekbe[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Soulfly842 #183168 üzenetére
Nem fog előnyödre válni, pont az ellenkezőjét váltód majd ki vele. Ha túl erősen lépsz rá a fékre akkor inkább hidraulikust használja. Szépen érzéssel kell fékezni előre gondolkodva elnyújtva és úgy lehet a legtöbb energiát visszanyerni. Van egy program a kocsihoz amit telefonra lehet rátenni és ott ki lehet tanulni, hogy hol melyik fék fog. Érdeme mindig a rekuperációs fékezést használni, mert egy 10%-os lejtőn kb 500m alatt 60-70%-ra fel lehet tolni az akksit.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
Ez nézőpont kérdése.
Az egyik hogy egy régi jól sikerült szívónál jól sikerült dizelnél nincs ilyen.
Elfutkosnak 15év alatt 400-600kkm+t simán és nem ritka, hogy még nem volt megbontva. A fő hiba meg pl egy lambda szonda volt. Két marék ziziért.Ehez képest kb akármi újat megveszel 200.000+-50kkm környékén esélyes a DPF, turbo, nagy nyomású szivatyú, kettős tömegű lendkerék, okoskerék, inverter, kokszosodás... vmilyen kombója.
Ez így 500-800k simán lehet. Miközben az autód ér pl 800-1.500kt.
Hát őőőő.
és további probléma, hogy 300kkm körül tényleg bejöhet a képbe egy motor generál. De 300.000kmnél egy DSGvel is lehetnek gondok. Ehez képest egy régi manual, automata kb bejáratódott.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
zolee3000
tag
válasz Doki16 #183163 üzenetére
A Toyota hybridek benzinmotorjánál indirekt a befecskendezési mód, de kb. minden más márkánál már közvetlen. (Ezektől tartok a kokszosodás miatt.) A büdzsé 9M, új ill. alig használt autó a cél, konkrétan a Corolla-t, ill. a Mondeo-t néztem ki, de szóba jött még pl. a Hyundai Ioniq is, csak a japán rendszer sokkal szimpatikusabb, megbízhatóbbnak tűnik. A németmajmoló koreiak is a duplakuplungos (DCT) váltót teszik mindenbe, így a hybridekbe is. Érdekes, amit írtál az EGR-ről, úgy tudtam ilyen nincs a hybridekben - legalábbis a Corollákban nincs. Egyébként csak öntöltő rendszerben gondolkozom, a plug-in nem játszik, ezért olyan sok választási lehetőségem nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #183172 üzenetére
Akkor nem is kérdés. Ennyiért ott van az új Corolla. Nem tudom, hogy mennyit mész egy évben, de az tuti, hogy baromi sokáig semmi gondja nem lesz. Hyundai és Kia vonalon én csak EV-ben gondolkoznék. Rendes hibridek között a Toyota-n kívül senki nem tudott még maradandót alkotni. Prius 3 (régebbiek nem ismerem behatóbban) óta már biztosan van mindegyikben EGR, hidd el ott lesz az új Corollában is. De mondom úja utónál ne félj a kokszosodástól, de még a használtnál sem kell. Minden autó használódik az évek folyamán. A kokszosodás már a legkisebb gond szerintem a DPF, EGR, DMF, DSG stb. alkatrészek közül
Plug-in miért nem játszik. Még akkor jobban járnál vele ha csak alkalmanként töltöd. Ha meg házban laksz és rádugod estére, egy csomót nyersz vele
(#183173) molnarpeter: Mármint milyen taposást?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #183172 üzenetére
Nem feltétlen.
Ami érdekes, hogy pl M20A-FXSnél egyszerre direkt és port befecskendezés is van. [link]Újonnan véve kínálatot elnézve még mindig messze a legtartósabb konstrukciónak tartom, jobbnak mint a koreait.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #183170 üzenetére
De nincs. 15 évvel ezelőtti kocsik kényelme, fogyasztása vagy környezetszennyezése sehol sincs a mostaniakhoz képest. Szívódízel meg milyen régóta nincs már?
A fent leírtak még akár többe is kerülhetnek, de és? Cserébe további 200e-t elmegy a kocsi. Írtam a fogyasztást, 200e alatt 2M+-t megspórolsz egy modern kocsival, és nagyobb a kényelem.
Aki meg elmegy 300e-t egy kocsival, az nem magán célra használja, vagy egy évtizedig. Oszd le éves karbantartási költségre.
Ez van a piacon. A kérdésem arra vonatkozott, hogy Cifu többedszerre fejtette ki, mennyire keveset bírnak a modern motorok, csak éppen sok dolgot kihagy a képletből. Ki venne ma egy 20 éves kocsit csak azért, mert megbízható?
-
dj79
senior tag
+1
Céges, hírhedt 1.5 dci (106v107le) motorral szereltkangoonk 10 évesen 440e körül járt, akkor adtuk el, egyszer volt cr rendszer felújítás, ami extra volt a szokásos kopó dolgokon kívül. Ez a móka kicsivel több,mint 1,3 forint kilométerenként, viszont egy benzines, hasonló jellegű autóhoz üzemanyagban elég sok volt a megtakarítás.[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz Doki16 #183177 üzenetére
Az a gond, hogy nem sokat saccolok, max. 10-15.000 körül egy évben. (Volt pár változás az életemben, ami miatt így alakult, hogy jelenleg kevesebbet kell mennem, és csak ritkán hosszabb távokra.) Igazából már maga a hybrid is necces lehet, ha nincs ennél jobban kihasználva, de a túlnyomó részt belvárosi rövid utak miatt mégis inkább ezt vállalnám be, mint bármelyik "kisturbós" benzinmotort felszerelve mindazokkal, amiket Te is írtál. Plug-in-t is részben ezért (a kihasználatlanság miatt) nem merek, mert félek, hogy az akkumulátor élettartama nagyon megsínylené, meg aztán a töltése is macerás lenne itthon, meg úgy általában itt vidéken.
Úgyhogy Corolla lesz, hacsak nem találok valami nagyon vonzó ajánlatot Mondeo-ra. Annak a rendszere is hasonló - tudtommal a Toyotától licenszelt szabadalmakat felhasználva készítette a Ford.@Dare2Live (#183178): Hm, érdekes konstrukció, csak a mezei Toyotákba még úgy látom nem szivárgott le. Lexus-t, meg úgy általában a prémium márkás modellt, meg nem szeretnék a magasabb fenntartási költségek (alkatrészárak és szerviz-óradíjak) miatt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
@_q: "Hogy érted a 250-300 ezres élettartamot? Motor tönkremegy?, aksit kell felújítani? Elég sok prius 2 és auris megy 250-400 ezer körül vagy magasabb futással."
A Prius 2 még jó volt ilyen téren, de ott is 300e km felett elkezdtek megjelenni a motorikus problémák. A Prius 3 és az Auris már kevésbé sikerült, arra inkább igaz amit írtam.@Tin: "Megelőztek, de én is ezt akartam kérdezni. Már a többedik hsz-ed olvasom, hogy az "új" motoroknál nem ritka, hogy 200e környékén kikönyököl a hajtókar, meg hogy nem igazán tartósak, és érdekelne, hogy mire alapozod ezt. "
Soha nem írtam olyat, hogy kikönyököl a hajtókar 200e körül, olyat meg végképpen nem, hogy "szarok". Amit írtam, az a Toyota benzines ZR és NR motorjainál kb. 250 ezer km-re vannak a motorok nagyjából belőve. Ez a mai piacon még mindig nem rossz egyébként, de ha visszanézünk a 4A motorcsaládra, amelynél a gyári élettartam 300 ezer km-re volt megadva, azért láthatóan visszalépés. A 4A-FE motoros Carina E, ha karbantartották simán elment 400+ ezer km-et, és általában nem a motor könyökölt ki, hanem a karosszéria hullott porrá körülötte. Csak nézz körül a Hahun, ha jól sejtem, a 200 ezres futásteljesítményűek is inkább visszatekertek, és nem ennyi a valós km bennük. Na most keress rá a ZR és NR benzines motorokkal szerelt Toyotákra, és keress ilyen futásteljesítményt... Nem nagyon találsz ilyet. Hát nem furcsa?Ugyanez megtalálható más gyártóknál is, a VW esetében is valahogy csak a régebbi benzines motorokkal szereltnél találsz ilyen 400 ezres futásteljesítményt. A TSI, TFSI esetében nem.
Én ennyit mondtam, nem többet, nem kevesebbett.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Itt több félreértést is látok...
1.: Használtautó piacon simán belefutsz 200+ ezer kilométert futott autóba. Ehhez nem szükséges 15 év, még 10 év alattiakban is simán találsz ilyet.
2.: Sokakban él az, hogy a jobb motorok simán elmennek 3-400 ezer km-et is. Én két éve egy ismerőst nem tudtam lebeszélni a TSI motorost Golf V.-ről, amiben 200e km volt, az érve pedig az volt, hogy az én 1.4 16V motoros golfom is (akkor) 240 ezernél jár(t), és sose volt (akkor) gondom vele. Most szeptemberben már fél milliós szervizszámlát kapott, miközben a kocsi alig ér többet.
3.: Én a Golfomat magáncélra, ingázásra használtam és használom, hamarosan 280 ezer km lesz benne. És csak 5 éve ingázok, azóta évi 25-30 ezer km megy bele, előtte évi 12e km volt max. Nem egy hasonló embert ismerek. A szomszédom például évi 40e km-t ingázik a munkahelyére.
4.: Fogyasztás. No ez mókás. Benzinesek terén az 1.0-ás Ford Ecoboost (Ford B-Max) és a még ugyan bejáratós, de 1.6-os 1ZR-FAE (Corolla E210) is takkra azonos fogyasztást hoz az én vezetési stílusommal (most télen cirka 8.1 liter/100km), mint az 1.4-es Golf. Mindkettő erősebb, mint a 75 lóerős Golf, ez nem vitás (noha a B-Max üres tömege azonos, a Corolla pedig 150kg-al nehezebb), de a vezetési helyzetek jó 95%-ban nincs észrevehető különbség.Még egyszer: én mindig akkor hozom fel ezt a cirka 250 ezer km-re belőtt futásteljesítmény dolgot, amikor benzines Toyotákat nézett valaki (bár amennyire a többi típusnál benne vagyok a témában, sok más benzines motornál is igazak a velük kapcsolatban leírtak). Mert ha ő is évi 20+ ezer km-t szeretne beletenni, akkor nem árt figyelembe venni ezt a dolgot. Ha valaki 5-10 ezer km-t megy maximum, akkor egy 200e km futásteljesítményű 1ZR motoros Toyota nyugodtan bevállalható akár 5+ évre is. Csakhogy a piacon bőven vannak 220-250e km-t lefutott ilyen autók...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nem, kb. 1 millió körül mennek az ilyen motorral szerelt V.-ös Golfok, a szervizszámla egy motormeghibásodás miatt történt. A vételárban nem nagyon tudod érvényesíteni azt, hogy te most költöttél el ennyit az autóra...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Kikönyökölhet a motor, de nem a főtengelyre gondoltam.
A ZR és NR esetén ugyebár az dugattyúk olajlehúzása körül jelennek meg problémák. Ha elkezdik enni az olajat, akkor az csalhatatlan jele a gubancnak.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
> A vételárban nem nagyon tudod érvényesíteni azt, hogy te most költöttél el ennyit az autóra...
Ertem, de hasznaloi szempontbol _szerintem_ boven megerheti fel milliot rakolteni egy egymillios autora (hiszen a masfelmillios hasznalt siman lehet varhato ertekben megbizhatatlanabb).
while (!sleep) sheep++;
-
Tin
veterán
1. Persze, ebben nem is volt kérdés. Évi 10-20e km a "sima" magyarországi ingázással plusz néha rokonlátogatással belemegy a kocsiba.
2. Szerintem simán elmennek annyit, ha az ember nem 20 év alatt és nem 30e km-es olajcserékkel teszi bele a km-t, hanem mondjuk pályázik nem taposva, és rendesen bemelegíti a motort előtte.
3. Előfordul, normális használat. Szerintem az extrém az évi 100e km körül kezdődik, és van ilyen is, pl. területi képviselők.
4. Az 1.4-es Golf is "régi" kocsi, én nem hasonlítanám azzal. Modern turbósokra gondoltam, a régi szívókkal. A 8.1 literes fogyasztásod eléggé jó egy 1.6-ostól, gondolom nem igazán nyomod neki. A korábbi Corolla Versonk pályán 8.5-9 között evett, városban rövid távokon meg 12 litert simán. Ehhez képest egy modern turbós beéri 3 literrel kevesebbel. -
Tin
veterán
De az egy hibás konstrukciójú motor. Ennyi erővel a láncos TFSI-ket is idevehetjük, vagy a régi Rover motorokat, vagy bármit. Nyilván nem olyan megbízható egy újabb, mint egy régebbi, de ebben senki sem vitázott, viszont a fogyasztáskülönbség, a kibocsátás, a kényelem, a modernebb rendszerek mind affelé viszik az embert, hogy inkább újabbat vegyen.
Van egy 1.2-es 5 éves Suzukink, most fog eladósorba kerülni. Van benne 60e km, soha nem volt semmi gond vele, 1 csepp olajat nem eszik, és városba tökéletes autó. Még autópályára is, nyilván nem telepakolva. És jó blokk, mert erre épülnek az új motorjaik, ráadásul alumínium. Fogyasztásról nem is beszélek, nevetségesen jó. Lehet, hogy nem fog elmenni félmillió km-t, de mégis ki tenne annyit egy Suzukiba?
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #183183 üzenetére
Ezzel az évi futással 15-20 évig le van a gondod ha Toyotát veszel. Eleve ott a 10 év hibrid garancia. Mondeo nekem azért nem jön be mert eléggé bénán lett elhelyezve az akkumulátor. A Corolla meg már eleve hibridnek készült, míg a Ford-ba csak belerakták valahogy
Mondjuk ha már nagy autóra vágysz akkor ott a Camry. De már egy Corolla TS is akkora mint régen az Avensis volt.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz Doki16 #183194 üzenetére
De már egy Corolla TS is akkora mint régen az Avensis volt.
Saját vélemény, de az E210 Corolla magas embernek még mindig nem az igazi, oké, én is megtaláltam egy vállalható üléspozíciót benne, de a Golf VII például sokkal tágasabb belül, mint az E210...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Bizony!
Corolla TS elöl egy 185 magas embernek még éppen jó, hátulra beszállni viszont bármilyen felnőttnek nehéz, mert nagyon lefuttatták a tetővonalat. Pont arra nem az igazi (sok városozás), ahol kijönne a hibridség előnye. Hosszabb utakra jó, de ott meg egy modern turbós benzin/dízel is hasonlóan fogyaszt.
-
nandow
aktív tag
válasz Doki16 #183194 üzenetére
A napokban Camry teszteket nézegettem, olvasgattam. Szerintem nagyon jól eltalált autó, nekem nagyon bejön. Sokakkal ellentétben én szeretem a szedán formát, ennek meg ráadásul nagyon nagy a csomagtartója, és jól is pakolható, egészen nagy a nyílása.
Belül is tágas, ami nekem szintén fontos (198 cm vagyok). Teljesítménye, dinamikája is vállalható, és a tesztek alapján ez már autópályán is kifejezetten jól fogyaszt. Következő autónak el tudnám képzelni, annak ellenére is, hogy a következő autómnak olyannak kell lenni, hogy 2 gyerekkel is használható legyen. -
Doki16
addikt
Ez igaz. A Golf 7 kisebb mint az Aurisom volt, de mégis jobban elférek benne elől és hátul is. Mondjuk én magasság szempontjából soha nem néztem. 178 cm és 74 kiló vagyok. Gyakorlatilag én vagyok az átlagember mindent rám gyártanak Így nem igazán van olyan kocsi ami kicsi lenne.
Akkor a Camry jó választás lehet egy HSD-re vágyó magas embernek. Vagy RAV4, de mondjuk én nagyon nem szimpatizálok ezzel a SUV mániával.(#183197) nandow: Abszolút vállalható és ahogy a Totalcaron Anti is írt, hogy annak tudatában, hogy milyen jó a HSD megbocsájtható jó pár hülyeség benne. Persze belsőre és ergonómiára még mindig messze lesz egy Passat Highline-tól, de bármikor elcserélném rá a Golfomat Golf után egyébként 2021 környékén már szeretnék egy Corolla TS-ben ülni
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
válasz Doki16 #183198 üzenetére
Az is jó lenne ha húzna valami kisebb méretű rendes SUV-ot toyota. A CH-R nagyon népszerű, de nekem nem szimpi (hátul bunker, kicsi csomagtér, én a SUV-os és kupés dolgot sem kedvelem). Mondjuk scross méretben jó hangszigeteléssel, 2.0 hibriddel
Az meg igen érdekes hogy rebesgetik hogy a highlander jön Európába. Ha igaz lesz kíváncsi leszek mennyiért...
-
nagyúr
válasz nandow #183197 üzenetére
Azért próbáld ki alaposan (tesztúttal), mert nekem a Corolla E210 még tesztúton se tűnt olyan vészesnek, de a sajátomban, mikor hosszabb úton fészkelődök, bizony kellett egy idő, amíg megtaláltam egy vállalható pozíciót. A Camry-be csak beültem a szalonban, vezetni nem vezettem, de fejtér terén csak kicsivel volt jobb, mint a Corolla.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.