Új hozzászólás Aktív témák

  • _adaml21_

    őstag

    Ha új autót kellene választanotok kompakt kategóriában, saját magadnak (tehát nem céges autó), akkor mit választanátok? kb. évi 15 000 km, ebből olyan 8 000 autópálya, 4 000 város, 3 000 országút. Régebben nagyon Golf párti voltam, elég sokat is vezettem 7es Golfot / Octáviát, és úgy éreztem a 125 lovas 1.4 TSI valamint a 150 lovas a Skodában untig elég nekem, mint teljesítmény. Viszont azóta elég rendesen bejött az autóknál a kibocsátás para, az tiszta sor, hogy dízelt nem vennék, de lassan már az is kétséges, hogy sima benzinest érdemes-e, ha esetleg 5-6 évre terveznék az autóval legalább. 95%-ban a szabályoknak megfelelően vezetek, de azért nem árt, ha egy 80-120-as előzés, illetve adott esetben egy autópályás 150 nem okozna nehézséget olykor-olykor.
    Felszereltség tekintetében amit mindenképp szeretnék: a felhasználáshoz elegendő dinamikát (a Golf 1.4 TSI 125LE az épp tudta ezt már), normális lámpa (legalább valami LED-es megoldás, az se baj, ha adaptív), tempomat, normálisabb ülés fűtéssel, értelmezhető fejegység lehetőleg Carplayyel, elől-hátul szenzor. Ami nice to have még, de nem létszükséglet a kamera hátra, holttérfigyelő, és esetleg adaptív tempomat. Sorolom azokat, amik eddig szóba jöttek:

    - Golf VII (esetleg VIII??): mint említettem sokat vezettem, 1.4 TSI karaktere tetszik is, ergonómia és a minőség magas, számomra sztenderd. Viszont az 1.5 TSI-ről nem tudni sokat, és ha már Golf, akkor motoszkál a gondolat bennem, hogy új generáció. Sajnos a "jövőbemutató" mild hybrid TSI csak DSG-vel lesz elérhető, azt viszont kihagynám, illetve árra egy nekem tetsző konfig 31 000 EUR-ra jön ki, nem hiszem, hogy ezt 9milla alatt el tudnám hozni, ezt soknak ítélem, ennyit már nem adnék ki érte.

    - Mazda 3 - csodálatosan szép autó, és hétvégi próbakörön kiderült számomra, hogy ez bizony ergonómiában utolérte a VW-t. A magas biztonsági felszereltség nagyon kecsegtető (holttérfigyelő, HUD, kamera, körbeszenzor, adaptív LED), van benne mild-hybrid ill hengerlekapcsolás, és a magyar autós közösség által is agyon van dícsérve az anti-downsizing és az (állítólag....) elpusztíthatatlan motor. Egy nekem tetsző ilyen felszerelt változat 8 milláért elhozható lenne tokkal vonóval, ez így nekem nagyon best-buynak tűnik, DE....
    Sajnos nagyon sok aggasztó véleményt olvasni még manapság is a vadonatúj rohadó Mazdákról (lsd. pár hónapja a vattaúj CX5-öt), ez így nagyon nem OK, inkább menjen tönkre egy turbó, az legalább tervezhetően cserélhető, mint egy itt-ott roható autóval szenvedjek.
    Másik concern: a próbakörön kiderült, hogy a 122 lovas benzines elegendő városba, sajnos országúton és autópályán nincs lehetőség kipróbálásra, így félek tőle, ott kevés lenne. Skyactiv X már nagyon drága, annyit nem adnék érte, mivel karakterre ugyanaz, csak forgatva jön ki a sok LE, illetve egy kicsit szkeptikus is vagyok a tartósságot tekintve.

    - Kia ceed / Proceed - a Proceed formája csodás, de valójában semmi szükségem egy majdnemkombi méretű autóra. Ezek lennének talán a legracionálisabb döntés, lévén 7 év gari, és a megbízhatóságra is jókat mondanak. Bár próbakörre még nem volt lehetőségem sajna, de beülve a Proceed minősége majdnem Mazda (egy 10-es skálán minusz 1 mondjuk), a ceed inkább minusz kettő, de jobban felszerelve már talán az is OK.
    A legolcsóbb is ez lenne, egy fullos ceed 7m allatt megállna, a Proceed is 7,3 körül.
    Concern: nem kínál semmilyen hybrid/mh megoldást, később esetleg ez csökkentheti az újraeladási értéket. Mindenképp 1.4 TGDI lenne a motor 140 LE-vel, sajnos dinamikájáról nem sokat tudok ugye próbakör híján, viszont a VW 1.4 TSI-hez képest jelentősen magasabb fogyasztásokat irogatnak itt-ott (TSI 6 liter, Kia inkább 7-7,5).

    - Toyota Corolla: mindig is undorral néztem a Toyotákra (nagyon németautós beállítottságú vagyok), na de ez a Corolla... le a kalappal. Külsőre gyönyörű, és beltérre bár a képek alapján annyira nem tetszett, de élőben abszolút jónak ítéltem meg a minőséget, Kiánál fél fokkal jobb. Viszont rendesen felszerelve egy 1.8 Hybrid már 9-9.2 körül lenne, 2.0 hybrid inkább 10, és ott még a csomagtér is limitáltabb. C-HR 2.0 Hybridet próbáltam 2 hete, az nagyon meggyőzően elegendőnek bizonyult nekem.
    Habár ez drágább, mint a korábbi autók, ha tudnám, hogy ez az optimális megoldást, hajlandó lennék többet kiadni rá, főleg, hogy várhatóan ennek lesz majd később a legmagasabb használt értéke is. Persze az elég gáz, hogy holttér figyelő pl. csak Executive szinten van, ami tényleg már-már a 10 millás kategória...
    Concern: jó lenne nekem egy 1.8 hybrid? Láttam videókat, hogy hasonló teljesítményű vagy kicsit erősebb autókat az első 30-40 méteren legyorsul, hiába gyér papíron a 0-100. Autópályán egy nyugis 135-140 mellett nem fogyasztana túl sokat, illetve lehet biztoságosan nyomni 70-120-as előzéseket?
    A hátsó üléssora panaszkodnak sokan, hogy szűkös, nekem a C-HR magamra állítva kényelmes volt hátul, és elvileg az ugyanaz tengelytávra, mint a Corolla...

    - Toyota CH-R: Próbáltam 2.0 Hybridet, mint fentebb írtam, teljesítményre tetszik, formára is valamiért bejön ez az extravagancia, de mivel alapvetően drágább, minta Corolla, ezért kettő közül inkább az autóbb formát venném. Pozitívan csalódtam a beltér minőségében, jobb, mint amit a képek alapján gondolna az ember.

    Tehát így összegezve az eddigi infókat: új kompaktot keresek, a fentebb leírt felszereltségekkel, 7-8 környékén. Magamnak lesz, privát használatra, tehát fontos a megbízhatóság, a sok garancia, a jövőálló technika (ezért nézegetem a hybrideket), és az értéktartás.
    Eszem Corollát venne, szívem Mazdát, de előbbi rohadt drága, utóbbinál meg félek a rohadástól és gyenge motortól. A Golf akármennyire is etalon volt számomra az elmúlt években, ezek alapján nem játszik nálam a dobogón egyelőre.

    Ti mit ajánlanátok ebben a helyzetben?

Új hozzászólás Aktív témák