-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187847 üzenetére
Az eddig felmerült e-NV200 és Crafter típusokon kívül sok minden nem kapható itthon sajnos, esetleg a Kangoo ZE, ha nem volt még. A Nissan és a VW is akkuban kritikus, emlékeim szerint nem vizes a hűtés, tehát érdemes minél kisebb árammal, hosszú időt töltőn hagyni, avagy előnyösebb konnektorba dugni, mint gyors töltőt létesíteni/utcai villámra dugni. Renault rendszere passz. Ha import is játszik, akkor talán még az eVito, az max 1015 kg-ot vihet, vagy talán még vannak a speckó járművek, mint a Melex vagy Birdiecar.
-
macilaci78
nagyúr
Ez élhetőnek tűnik és van belőle megfelelő méretű raktérrel rendelkező is. Nettó 40k €-tól indul az ár, így a pályázati értékhatár fölött van, de olcsóbb az eCrafeternél. Viszont az összes teherautónk dobozos, nem platós, nem tudom, mennyiretetszene a platós kivitel.
molnarpeter: a külföldi beszerzés nem gond. Az eVito megér egy misét, de szerintem a raktár nem elég hosszú. A többi inkább játékautó, kicsi a raktár, hiába lenne meg a teherbírása.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187853 üzenetére
Renault Master ZE érdekes lehet még, abban a Zoe hajtása van, és a legtöbb kivitelben 1 tonna feletti hasznos teherrel is elérhető. Van még a villany sprinter is, hasonló terhelhetőséggel, ott van többféle akku variáns. Ha nem sürgős, elvileg érkezik hamarosan a villany Duxi is, és mostanában ígérték az elektromos Vivaro/Expert/stb megjelenését is,ott lenne talán egyedül elérhető az 1.2 tonna papíron. Esetleg még annyit tennék hozzá, hogy sokat számít az akku hőmenedzsmentje x év után, szóval nem árt utánanézni a különböző típusoknak, de a legtöbb sajna levegővel hűt csak.
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #187854 üzenetére
Ha az könnyebb az akkunak, csinálhatunk valami ventilátoros padot, amit töltés közben a kocsi alá tolunk.
De szerintem ezt a vonalat most elengedem, értékben a pályázat keretein túlmutat minden megoldás, így nem sürgős. Viszont a villany Ducato érdekes lesz, ismerős a típus, elégedettek vagyunk vele.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz macilaci78 #187855 üzenetére
Alulról zártak ezek a rendszerek, nem sokat érne. Sajnos a Nissan még az új Leafeknél sem csinált hűtést (léghűtést sem), ezért haszongépjárművekben nem az igazi ez a fajta megoldás, pl: melegben van, hogy az első villámozásnál is már belassul, ha épp olyan a csillagok állása.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
dudi6
senior tag
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állunk és szeretnék segítséget kérni. Márciusban mentünk volna teszt vezetni egy Suzuki sx4 hibridet (gl+ vagy glx), de közbeszólt a vírus. Most néztük az elektromos autókat támogatással (Kia e Niro), de valószínűleg már elfogyott a pályázati pénz, meg amúgy is kicsit sok lett volna a 8,5 millió, a hatótáv is kevés, minden nap tölteni kellene otthon. Van esetleg olyan családi autó ami keveset fogyaszt? Esetleg hibrid? Prius+ néztem használtan, de nagyon kicsi a csomagtartó. 2 kisgyerek + 2 felnőtt + csomagoknak kellene elférni. Feleségem jelenleg heti 3-szor ingázik Pestre (2 x 85 km, 2 x 50 km autópálya, maradék országút). Ez a jövőben változni fog(reméljük 1-2 éven belül), ezután főleg városi használtban lesz. Családi házban lakunk, így a töltés nem lenne gond. Van esetleg valami jó 6 millió körül vagy maradjunk az Suzuki sx4-nél?[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz dudi6 #187857 üzenetére
Prius+ bőven elég nagy autó, simán elférnétek ha nincs felnyitva a maradék két ülés. A legnagyobb Toyota hibrid. 2014 körüliek mennek 3,5-től. De már kb bennük van a világ összes km-re Nagyon el vannak szállva a HSD árak már. Még a 6 milliós kerettel is max 2016-os kocsit kapsz, ami szerintem elég durva egy 4 éves kocsiért ami nagyon mesze van egy minőségi darabtól.
Én még ajánlom figyelmedbe a Passat GTE-t. Nagy autó, minőségi és városi használatra hibátlan a 45km elektromos hatótáv miatt, pályán meg könnyen megállja a helyét. Otthon töltve 700ft/100km a költsége. Benzinből meg annyit eszik mint egy HSD csak sokkal jobban megyDe a Suzuki nagyon jó választás lehet, csak hát hiába hibrid városban az nem fog jól fogyasztani. De még pályán se.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187855 üzenetére
Gyárilag venti hűti a Renault verziót, de ennek megvannak a határai, a villámtöltés pedig azon túl van... ha egy napra egy akku elég, akkor tökéletes, éjszakára be kell dugni a minél kisebb töltőáramra állítva, amivel épp feltölt következő indulásig. Alacsonyabb áramerősség kisebb hőterhelést jelent, minél lassabban van töltve, annál tartósabb lesz az akkupakk. Az e-208 hajtáslánc akkuja vizes, az király cucc, lehet pofozni és bírni fogja, érdemes megvárni a Sevel verziót
Ducato: 2.3-asok vannak? Van más típus is? Bármi tapasztalatot szívesen olvasnék akár csak 1-2 mondat erejéig is Figyelek egy ideje több Jumper/Boxer/Ducato csoportot, PSA és FPT/Iveco motorok nem tűnnek nyűgösnek, viszont a PSA pár éve futott 2.0 motorja esetén AdBlue gondokat olvastam (tartállyal együtt drága csere, sapka csere illetve kifúrás megoldást írták rá), nameg újabban brutál hosszú olajcsere, és még magasnyomású üzemanyagszivattyú tömítés szokott ereszteni olajat (nem elég a gyári tömítés, ne kell fújni festékkel vagy tenni rá pasztát). Máskülönben jó az a 2.0 DW10 is, de nyilván jobban viszi a 2.3, végülis a Peugeot-Citroen is váltott 2.2 DW12-re. Talán alkatrész ügyben a kisebbeknek annyi előnye van, hogy személyautók is futnak azonos motorral. Mostanában kezdtem jobban beleásni magam, gondoltam kiírom, hátha valakinek egyszer hasznára válik
[ Szerkesztve ]
-
-
dudi6
senior tag
Köszönöm a válaszokat! Valószínű valamit benéztem akkor a priusnál!
Viszont tényleg nagyon drága használtan sok futott km-el. Passat GTE is tetszik, bár ez már kicsit nagy/hosszú, de azért utána olvasok...
Akkor valószínű marad az SX4. Megéri a 4-500 ezres felárat a GLX a GL+ hoz képest?
Azért kíváncsiságból pénteken megnézek egy E Nirot is.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Persze, hogy jó ez nem is kérdés. Csak egy HSD-hez képest viszonyítottam. Azért évi 30k km-nél már az a két liter különbség is nagyon sokat számít.
(#187863) dudi6: Jó döntés lesz az SX4 az biztos, sok gari és megbízható autó. Az extra szintet meg neked kell eldönteni, hogy mi mennyire fontos. Mindenkinek más a jó, nekem egy GLX is kevés lenne már
Amúgy én azt mondom nézz meg azért egy Passatot is. Így, hogy tudod tölteni elég jól jönnél ki ha lenne városmenet többször. Kényelmesen tudnál benne pakolni az tuti. De ha nem sok csomag van benne és csak nyaralás alkalmával lenne jobban megrakodva akkor a Suzuki is elég. Bár egy magasabb építésű meg mindig többet fog fogyasztani, mint egy utazó limuzin/kombi.Persze hozzáteszem, hogy 4 éves, 100k körül futott vagy új kocsit között magyarázok
Mondjuk a minőségi szint is kb ennyiben különbözik[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #187860 üzenetére
Nem tudom sajna, másik telephelyen vannak a kocsik, még a rendszámokat sem ismerem, hogy JSZP-n lekérjem, de csak pár évesek az újabbak.
Ducato és Scudo típusok közül van az új beszerzés. Korábbiak közt van Vito, Transporter, Iveco Turbo Daily, Hiace, igazi vegyes vágott.
Mostanában inkább a koccanások a sűrűbbek, mint a műszaki probléma.
A régebbieknél mindig azt hallottam, hogy az egyik váltóval, a másik fékkel van szervizben, a harmadik hengerfejes, a negyedik X-akta, most épp a turbót cserélték rajta, de nem megy, stb... A Fiatokra nincs panasz sem a főnökség részéről (szervizdíj, biztosítás), de a melósok részéről (komfort, üzembiztonság, használhatóság).Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#41635072
törölt tag
Sziasztok!
1M Ft alatt keresünk autót. Leginkább az egyszerűség, megbízhatóság, olcsón fenntarthatóság a szempont.
Ahogy nézegettük, kb Suzuki Swift és Fiat (grande) Punto jöhet szóba.
Melyik lehet jobb választás? 1.2 Punto vagy 1.3 Swift
Ugye a 60LE versenyzik a 90-el, viszont puntot olcsobban is ki lehet fogni. A 2006-2008 körüli évjáratok játaszanak kb.
A puntót volt szerencsém vezeti, eléggé “kisautós” feelingje van egy H astra után (persze több mint a duplájába került). A swift is hasonló érzetet ad? Melyikkel járnánk jobban, vagy kb egál?
puntonál úgy hallottam elektronikával lehetnek gondok, a legtöbb swiftnél meg az ABS kocka szokott szarakodni.
Ti melyiket vennétek? -
dj79
senior tag
válasz #41635072 #187872 üzenetére
Swift, de ha jól emlékszem, 2007 október utániakból lenne érdemes válogatni, ott már javítottak pár dolgot, mint pl a csomagtér lemezét. Ha a vezető magas, akkor viszont mindenképp érdemes kipróbálni, ugyanis elég pocsék a kilátás a közlekedési lámpákra (nem túl nagy az első ablak). Az 1.3 swifteknél a váltóban a nyelestengely-csapágy szokott elhullani, az 1.5 viszont legtöbb esetben panaszmentes.
[ Szerkesztve ]
-
#41635072
törölt tag
És annyival jobb, hogy megérjen plusz 300.000Ft-ot?
Kb annyival drágább egy swift, és ugye ez már összemérhető az autó árával.
Én 185cm vagyok, minden kocsiból alig látom a lámpát és görnyednem kell hozzá, de ezt a párom venné, ő használná, ő nem ilyen magasMr X: annak a design-ja már picit régebbinek hat.
tboy93: És ha az elmúlt kb 12 évben nem volt ezekkel túl sok baj az általam nézettben?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #41635072 #187877 üzenetére
GP szervó javítás úgy 60k, többi hiba fruttiért otthon megoldható kategória. Hátsó lengéscsillapítók hibája sem ritka, előny, ha volt cserélve. Toronycsapágy cserével lehet számolni.
Vagy egy jó 1.9 SDI, az sem megy, de legalább nem is eszik és el sem romlik1.3 mjet Punto-val járok pár hónapja, 175k körül van benne, egyelőre 15k-ért kapott egy talpas gömbfejet, vettem egy kesztyűtartó nyitót kb 3000-ért, meg 1-2 apróság, mint jelvény matricák amik x év után leesnek, stb. De ha a Swift tetszik jobban a leendő vezetőnek, a az fontosabb szempont[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #187878 üzenetére
figyu, veszek egy 1,9sdi-t, de ha elromlik, megtalállak
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
válasz macilaci78 #187876 üzenetére
Én nem vagyok magas, de a Mini meg kicsi autó, ráadásul kicsi, és meredek szélvédővel, szóval a fenti lámpát én a tetőablakon keresztül szoktam nézni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rbalint88
addikt
válasz parandroid #187882 üzenetére
ilyenkor jó a kabrió. csak eléggé alá kell gurulni a lámpának
btw a mini egy nagyon szerethető autó, két hétig jártam új 1.gen cooperrel, hát azzal csak paraszt módra lehet menni 2.gen kimaradt, 3.gen a drivenownál megvolt, kellemes, csak alapból kicsit leszedált, de a sport mód sokat dob rajta, úgy már kéri az űzést ez is.
egyébként nem az autó rossz, hanem a lámpák vannak rossz helyen, usánkában nem véletlen rakják a kereszteződés túloldalára...
-
-
Tin
veterán
válasz parandroid #187884 üzenetére
Ahogy mondod, de csak szinte. Múltkor percek óta vártam a lámpára, amikor a mögöttem álló kedvesen kiszállt, előre jött, bekopogott az ablakon, és felhívta a figyelmem, hogy hurok van az aszfaltban, és guruljak előbbre, vagy sose vált a lámpa. Megköszöntem, még előbbre gurultam, már a vonalon túl, majd kitört nyakkal sasoltam a fenti lámpát, hogy mikor vált. Ott nem volt az út túloldalán. Ezért is nem álltam a vonalhoz...
[ Szerkesztve ]
-
Ádám16
addikt
Tegnap Debrecent is utolérte a világvégeesőzés. Pont forgalomban voltam a Miatával, hát, isteni áldás, hogy nem akadtam el a vízben.
Viszont láttam kb. 10 autót is leállni, egy Corsa előttem beejtegette a fordulatot, fulladt. Ilyenkor mi kap vizet, amitől nem tud járni egyenletesen az autó? Gyújtótrafó? Gyertyák? -
Jaj, az idióta proxis lámpák. Hajnali fél négykor megyek dolgozni, és van két-három lámpa, ahol meg kell állni, és megvárni, amíg zöldre vált. A másik kedvencem az, amikor megvan a kör, hogy melyik lámpa melyik után vált, melyik kanyarodó kapja az egyenesen menők elején, melyik a végén a zöldet, de ha éppen nem áll ott senki, akkor kihagyja a fázist, hogy a többit ne tartsa fel. Így aztán rágurulni kb lehetetlen a lámpára, pedig tudom, hogy mikor váltana, mert látom a keresztben menőkét. Nem, oda kell menni, és meg kell állni. Ennek a variációja az egyik kedvenc T-kereszteződésem, ahol a becsatlakozó út proxis, alapból a főút mindig zöld (amúgy 60-as tábla). Hajnali fél négykor 200-300 m-ről már látom, hogy áll valaki a kereszteződésben oldalról, akkor már tuti, hogy meg kell állni. Állunk egy kicsit mind a ketten, aztán a bejövő mehet, és én állok még kicsit, mert itt persze nincs olyan, hogy látja, mennyi autó jön, és annyi időre zöld, hogy pont átérjenek. Bezzeg másik lámpánál, amikor messziről látom, hogy az én irányomnak pont zöldet csinál valaki, akkor nyugodtan fékezhetek, mert tudom, hogy ez a zöld pontosan 3 mp-ig fog tartani. Annyi lenne a megoldás amúgy, hogy éjszakára ki lehetne kapcsolni ezeket a lámpákat. Az az óránként 5 autó, ami arra jár, valószínűleg megoldaná a kereszteződést egyedül is, egy csomót lehetne vele spórolni áramból, meg üzemanyagból is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
zoo8800
veterán
válasz parandroid #187890 üzenetére
A kiput be se nagyon lehet fogni, simán ellökné a vizet. Próbáld ki, hogy egy rongyot szorítasz a cső végére...
rip and tear, until it is done
-
-
zoo8800
veterán
válasz parandroid #187892 üzenetére
Nem hiszem, hogy ez komoly tényező lenne. Egy terepjáró gázlómélysége általában a kipu szintje felett van akár 50-70 cm), vagyis stabilan tud haladni úgy, hogy a kipu elmerül.
Én egyszer mentem mélyebb vízbe olyan 30 körüli tempóval, ott már érezni lehetett a víz ellenállását.rip and tear, until it is done
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz macilaci78 #187876 üzenetére
A Ducatoban/Jumperben te nem fejeled le a felső irattartót? Én ~ 2 méter vagyok és mindig attól félek, hogy egy balesetnél kitöri a nyakamat ahogy előre borulok.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gombinyó
őstag
Z4-ben mennyire jók ezek a 2003-2006 körüli BMW motorok? [link]
Láttam 2.0, 2.5, 3.0 szívó motorokkal is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen