-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Manitou
addikt
válasz Kornel #38604 üzenetére
0 fokban simán jó már a nyári.
Mondjuk én városban megyek főleg korán.
Mióta ónosesőben tükörjégen sem csúszott meg a nyárival a kocsi, azóta nem parázom túl ezt a dolgot.
Nagy sebességnél nyílván én is télinél maradnék. De ha nem lennék most lusta,. lehet már most feltenném a nyári kerekeket.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Manitou #38609 üzenetére
Azért erre ne vegyél mérget... És pont tegnap toltam meg majdnem a sort így muter kocsijával a Hungárián. Hiába +3 volt a nyári gumival annyit reagált, hogy a kocsi fara elúszott jobbra. Fékről leugrottam gyors sávváltás és go tovább. Ha nem üres a sáv mellettem akkor ledarálom az előttem lévő Buzukis.
#nincsbennetarcsi
-
Rivaul
addikt
válasz Kornel #38611 üzenetére
Téli vizes nyári úton Tavaly lemosták az utat meleg miatt s nekem téli volt még rajta mert meghalt a nyárim. Bmw előttem satu mert továbbment mint akart volna. Én reflex fék de el kellett húznom a kocsit mert az anyósig ültem volna a bömösbe úgy csúszott a télim
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Manitou
addikt
Pedig veszek, és nekem is saját tapasztalat Milyen gumi volt azon a kocsin? Nem valami gyenge minőségű nyári?
Most így hirtelen találtam egy ilyet :
Három év alatt kb 50 autót mértem féktávmérő műszerrel különböző gumikkal, különböző útviszonyok között.Soha nem sikerült bizonyítani, hogy a téli gumi jobb lenne hidegben, vagy vízen. Az ellenkezőjét azonban mindig.
A 7 foknak semmilyen műszaki alapja nincs, 7 fokban szárazon, de még vízen is, lényegesen jobb egy nyári gumi, mint egy azonos minőségű téli.
Ha azonban a kerék nem éri az aszfaltot (latyak, hó, jég) , akkor sokkal jobb a téli gumi, ez tény.
A 7 fok, meg a téli kötelezőség valószínűleg a fenti miatt van. Hóban, latyakban és jégen, sokkal jobb a téli gumi, mint amennyivel rosszabb egyébként. Ezért kell feltenni télre, nem pedig azért mert 5 fokban jobb. Mert nem jobb, hanem rosszabb.
Ahol kötelező, ott azért, mert 7 fok alatt jó esély van a hóra. Nem azért, mert 7 fokban jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Kornel #38613 üzenetére
Ha valaki a télit használja nyáron, azzal meg az a baj, hogy a következő téli szezonban kb annyit is fog érni a téli gumijának a tapadása hóban/jégen , mintha nyári gumi lenne. Nem tesz jót a nyári használat a télinek. Persze, ha úgy használja valaki, hogy már a végét járja, és utolsó szezonos lenne, és nyáron még elhasználja az más tészta.
Sógorom is így járt, csak pislogott hogy egyik télen nem tudott befordulni az úton a téli gumival, jah mert hogy télen nyáron télivel megy[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz Kornel #38615 üzenetére
Csak arra hogy nem véletlen vannak külön téli illetve nyári gumik. Biztos van olyan ami klasszisokkal jobban teljesít mint egy gagyi nyári de azért kategórián belül inkább váltson az ember. Amúgy nem nagy szám Debica gumik voltak 5 hónaposak. Egy kis autóra ezek megfelelőek télre de nyáron vizes úton nagyin nehéz velük megállni ha hirtelen kell.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Kornel
veterán
-
hobizoli
nagyúr
válasz Kornel #38611 üzenetére
a teli gumikkal igazabol az a baj, hogy azt 4 fele utfelulethez kell optimalizalni, a nyarit meg csak 2-hoz
ugyhogy mivel "ami mindenre jo, az igazabol nem jo semmire sem" elv alapjan a nyari gumi vizen meg szaraz uton amikre az eleve keszult jobban tapad, mint a teli
hoban nem, de nem is arra gyartjak
több drón kell ;P
-
Xero
nagyúr
válasz Kornel #38611 üzenetére
Ez marhaság. A téli gumi nyáron nem csinál mást csak kenődik. Felni vásárlás miatt lehúztam egy hónapot egy fél éves Conti TS800 szettel. A Lillafüred-Eger hegyi úton végig sírtak, alig akartak betapadni a kanyarban. Ugyan ott a nyári Bridgestone (igaz lényegesen szélesebb és peresebb 175/65R14 vs. 205/45R16) közel dupla akkora kanyarsebességet engedett.
-
hobizoli
nagyúr
jaj....
több drón kell ;P
-
zolikaDB
veterán
Amúgy a Panda 100HP-t sunáznám, bár, ha az 1.4-et turbósítanák szériában, na az f@szányosabb lenne -> [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz zolikaDB #38631 üzenetére
ha preciz akarsz lenni, akkor kiveszed a ket motort, a Panda-ba atfuzeted a TJET belsot, igy gyari motorkodos marad a motorod, de turbos a belseje
ra a TJET valto +kupplung, turbo stb elektronika, ami kell hozza mindent atrax a donorbol
ha nem vagy arc, akkor csak siman berakod a Pandaba a TJET motort, ahogy valtoval egyutt kijon a donorbol, mivel mindketto FIRE alapu, a Panda szivoja a Star-JET, a turbosoké meg a TJET fedőnevet kapta
furat-löket-ccm egyezik, a rögzítési pontok is ugyanoda esnek500-sbol jobb csinalni, mert az Panda padlolemezere epul, a viz/levego/kipugaz csovek is annak megfeleloen allnak, Punto/Bravo-é nem biztos (de a fődarabok egyeznek ott is)
viszont a Bravo TJET-e 150LE meg 6-s a valtoja alapbol, a Puncié csak 120LE-s meg 5-s valtos
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Kornel
veterán
válasz werszomjas #38632 üzenetére
az a baj, most is spórolni akarok, és uniroyal rainexpert felé hajlok, de lehet le*****om, és veszek egy prempiumcontact 5-öt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Manitou #38616 üzenetére
Engem nem izgat, mert fizet a biztosító ha belém szállsz csak ne gázolj halálra.
Az hogy sikerült, hogy nem tudta bizonyítani, hogy a téli nem jobb hidegben? Eleve a téli lágyabb keverék mint a nyári (kivéve a nyári sport gumikat de azokat meg télen nagyon nehezen melegíted fel ideális hőfokra ahol tényleg tapad is).
Jégen jobb a téli? Hááát ezt megint megkérdőjelezném... Próbált már ez a fazon megállni jégen vészfékezve? Mert ott kb mindegy, hogy télid van vagy nyárid, ott csak a szögesgumi segít (+1 fohász).
Azt viszont aláírom, hogy a +7 fok egy viszonyszám csak, hogy a "pórnépnek" emészthető legyen a dolog. Keverék függő, egy lágyabb nyári rendesen felmelegítve (tehát pl autópályás hajtás után, nem pedig hidegindítás után a Tecsóparkolóbó kifordulva) még +4 fokban is akár jobban tapadhat mint egyes téli gumik.
+7 fokban nem nagyon marad meg a hó, bár lehet hazudott nekem a szemét fizika tanár az áltiban...
kornelka:
Nos ha azt veszed akkor már most kezdj el gyűjteni a következő szettre, mert nálam az 1,5 év alatt elkopott. És télen télivel megy a gurulás...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Manitou
addikt
Nem szoktam száguldozni, nyugi pesten se járok Na meg nem megyek bele a másik seggébe se, mint egyes idióták
Igen, jégen a télinek rövidebb a fékútja, igaz azzal is kurvahossszú, de akkor isIgen, mondjuk nekem is sport nyári gumedlim van, nem ilyen futottak még kategóriás tesco gazdaságosak.
Még jó, hogy azt nem én írtam
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #38638 üzenetére
A Conti SportContact. Igaz nem finomkodva volt használva de nem is állat módjára gumiégetve indultam minden lámpánál (asr amúgy sem nagyon engedné).
mod:
zoo8800: ALig várom. Minden esetre én a saját tapasztalataimnak hiszek nem a tecsőnek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #38611 üzenetére
Hi!
ez hujjeeg a teli guminek alt pont eppen a vizez ut azellnsege
udv
neduddki
p.s. parszor mar meg mondtam, hogy okt-nov otobildet olvassatok
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz stangli #38643 üzenetére
hI!
mert abban van az eves teligummedi tesz kis butus:- )))
udv
neduddki
mod: hobizoli: mennye jacca tovab b osszesjues lemelttket a hookozoban:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Balupapa
senior tag
válasz hobizoli #38590 üzenetére
Köszönöm a tippet ma este (hála az este 8as zárásnak ) megvettem ott 3990ft volt a 20db amit a gumis 10ért akart adni megis lett az eredménye . Tudom kicsit korai de az uj felnik miatt türelmetlen és kiváncsi voltam
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_