- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
-
Kornel
veterán
-
veterán
nézegetem én is a gumikat, és komolyan nem értem ezt a dilemmát. google első találatai közt szereplő gumidirekt oldalon: continental wintercontact 25k (de mintha egyik kollégám 17k-ért vett volna), michelin alpin 4 22k, egy barum/kormoran meg 15k. tehát az legrosszabb esetben is 40k huf különbség mondjuk 3-5 szezonra. nekem nincs saját kocsim (az asszonyén alpin 4 van), de nem kérdés, hogy csak michelin/continental közül választanék, évi 8-10k pénzt simán megér, hogy a jobb, biztonságosabb gumin guruljak.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #67249 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a zajt hogyan mérték, de hogy ez a Vredestein kb. hangtalan, az biztos. A Kormoran Snowpro B2 halkabb (3,4) mint a Vredi (3,6)? Ez vajon hogy jött ki nekik?
Aki csinálta ezt a tesztet, olyan szívesen mennék vele egy kört a két gumival, ha nem hallja, hogy ég és föld a különbség, akkor süket, és inkább ne írjon ilyen baromságokat... Én kb. így érzem:
Vredestein hang: 1,8
Kormoran hang: 3,4 (tehát amit beírtak a Kormoranra, azt reálisnak tartom, de hogy a Vredi nem hangosabb, az hét szentség, és ez 100% biztos, tényleg ég és föld a különbség zajra is)Pont ma vettem észre, egész nap "rosszul éreztem magam a kocsiban", a motor olyan furcsán járt 80-100 km/h körül, aztán jöttem rá, hogy a motor ugyanúgy jár, csak a gumi zaja nem nyomja el... Aztán a kormányt teljesen máshogy kell kezelni, nem megy az autó jobbra-balra, hanem nyíl egyenesen fut az úton, el is engedhetem a kormányt, akkor sem megy sehova... Komolyan mondom, egy jó gumi teljesen átváltoztatja egy kocsi irányítását, viselkedését, sokkal, de sokkal biztonságosabbnak érzem így az autómat, pedig a nyárim "csak" 6 éves, de se repedezés, se hiba nincs rajta, mégis egyszerűen ég és föld, komolyan leírni sem lehet a különbségeket, teljesen olyan, mintha más autóban ülnék.
Szerk: A másik vicc a Pirelli 3,8-as zaj értéke, ez szintén nevetséges, a Michelin Alpin A4-et hangosabbnak éreztem, és az meg csak 3,4-et kapott zajra... Na jó inkább nem is nézem tovább, nevetséges ez a teszt...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
giigz
veterán
válasz szőröscica #67260 üzenetére
Nem, az én őskövületem még a sima Snowpro volt, most a B2-ről van szó, tavalyig egy haveromnak volt ilyenje, 3 vagy 4 éves koráig tartotta meg, igaz ő többet ment vele, de Debicára cserélte...
Az ő Kormoran Snowpro B2-je, az én 10 éves Snowprom, és a nyári Kormoran Impulserem kb. 1 szinten állt hangilag. Amikkel tapasztalatom van még, Pirelli, Barum, Continental, és most a Vredestein, ezek egy jó kategóriával halkabbak.
-
szőröscica
addikt
Autó és méretfüggő is a dolog, az aszfalt minőségéről nem is beszélve.
Szerintem pont hogy a zajosság a legobjektívebben mérhető dolgok egyike. Beülnek egy decibelmérővel és végigmérik mindet. Pl. a hóban kezelhetőség, vagy a jégen való viselkedés sokkal szubjektívebben megítélhető dolog, mint a zajszint.
-
giigz
veterán
válasz hobizoli #67264 üzenetére
Egyébként én is néztem olyan Uniroyal gumikat, a 66-ot nem találtam olyan jónak, a 77-nek meg nem tetszett a mintája
Ezzel a Vredivel teljesen el vagyok most szállva, rohadt jó vételnek érzem, és a mintája is nagyon tetszik, várom már a havat
A Debica egyébként nem olyan rossz gumi, Sava/Barum szint, talán egy fokkal rosszabb, de a Kormorannál sokkal jobb
-
giigz
veterán
válasz szőröscica #67265 üzenetére
Persze ez egyértelmű, de az csak nem véletlen, hogy száraz útviszonyok mellett ugyanazon az úton a Vredesteint hangtalannak hallom, a Kormoranok meg ordítottak mint az őrült (Vredihez képest), az adac meg halkabbnak hozza ki? Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy milyen körülmények között lehet ez igaz...
-
-
hobizoli
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz hobizoli #67268 üzenetére
polaris 2 tényleg kuka... azzal vettem a splash-t, az uton nem nagyon akart maradni.
ehhez képest a nokian ég és föld.mod: ma voltam futómű, lengéscsillapító és fékellenőrzésen, minden ok
mondjuk a lengéscsillapítók már nem tudják a gyári értékeket, de még simán jók, nem is értették, hogy minek vittem a kocsit...[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
DeFranco
nagyúr
Remélem ebből nem lesz flame, de:
reggel bemondták a rádióban, hogy az autósok fele nyári gumival jár télen
sejtettem, hogy még mindig nem Svájcban vagyunk, de az arányt ennek a töredékére tippeltem volna...
-
nagyúr
válasz DeFranco #67278 üzenetére
ismerem ezeket, de a 80% nem használják a kocsijukat hóban, mert bevallásuk szerint nem tudnak a parkolóból sem kijönni
Az öregeknél (65+) meg jellemző, hogy nem raknak fel, mert 40 éve sem használtak téligumit, csak óvatosan vezetnek
de elég ha kommenteket itt elolvasod, megmagyarázzák, hogy hülyeség a téligumi
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
neduddki
nagyúr
válasz DeFranco #67274 üzenetére
HI!
aaa ez hukjjeeg, es mejjik fele job bal alol hatul natan kereszbe?? ehhhh:- )))
udv
neduddki
mod: mongyuk nalinkmost epp stimmel: CoV teli, Civic nyarin egygyenlore
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Melack
veterán
válasz DeFranco #67246 üzenetére
Ha már prosectura, akkor inkább ez a kis romantikus dalocska. Ezt mi kispolákban bömböltettük Nah az nem volt audiofileknek való
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
MunezXBK
nagyúr
-
footy
addikt
válasz DeFranco #67246 üzenetére
Nem kotelezo csoves erositot venni, aki vagyik az analog-meleg hangzasra annak egy lehetoseg.
Nekem sem az van es tokeletesen elegedett vagyok a mostani rendszeremmel. Nem is kell oriasi osszegeket beletolni ezekbe a dolgokba ha az ember okosan valaszt. Autoba 150 korul ki lehet hozni egy jo rendszert, ami a gyari megoldasokat oda-vissza alazza.Nem akarom senkire raeroltetni a velemenyemet, de ha valaki benez itt a PH-n pl az autohifi forumba, vagy az erositos forumba, talal olyan altalanos ajanlast ami tobb ember altal kiprobalt es megelegedessel hasznalt cucc. Pl.: Van 50ezred arra, hogy javits a hangzason. Veszel egy Pio MVh150-et melle egy Audio System 165MX-et vagy Herz DSK 165-t a maradek penzbol pedig kiszigeteled az ajtot.
Szigeteles nelkul is sokkal jobban fog szolni mint a gyari alaprendszer, nem kell s merci hogy meghalld a kulonbseget.Ebben egyetertunk, ez lenne a lenyeg, hogy torekedni a minsoegre. A rendelkezesre allo keretbol pedig a legjobbat kihozni. Amugy nem vagyok hifista, nincs csoves erom sem, csak szeretek jo minosegben zenet hallgatni
A prosecturat felirom majd egy karcos CD-re
(#67264) hobizoli
Az asszony Puntojan Debica Frigo 2 volt, nekem meglepoen jonak tunt. Kulonosen havon teljesitett jol.
Nalad mi volt a gond vele?[ Szerkesztve ]
-
Typhoon47
őstag
válasz DeFranco #67274 üzenetére
Ez abszolút hihető stat.
Egyik autósoktató barátom is múltkor megemlítette, mikor szóba kerültek a gumik, hogy ő már évek óta csak a két első (hajtott tengely) kerékre vesz csak gumit a hátsón meg mindig rajta hagyja a nyárit, mert hogy így gyakorlatilag milyen frankón elindul az autó télen, tehát kikaparja magát a hóbol, de mégis mennyit spórol..."Education is important but big biceps are importanter"
-
DeFranco
nagyúr
válasz Typhoon47 #67284 üzenetére
Keresztapámat a szomszéd taxis (!) oktatta meg szakszerűen, hogy téli gumit kell venni télre meg nyárra is, mert akkor nem 8 gumi megy szét négy év alatt, csak 4 gumi, és az mekkora nagy spórolás. Max. nem megy százhuuúússzal meg százhaaatvaaannal meg majd óvatosan kanyarodik...
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz Typhoon47 #67286 üzenetére
Úgy alapvetően ezzel nem lehet mit tenni, az út szélén fejbe még sem lőheted, ha nem megfelelő a gumi, ha előírod a téligumit, akkor vesz egy 10 éveset, és jár azzal, ha előírod a kort, akkor vesz egy jelölésig kopott 6 éves debicát és jár azzal, ha előírod a profilmélységet, akkor vesz valami északkoreai belpiacos szart a sárkánycenterből hatezeré'.
Ezt szabályozni nem is tudom hogy lehetne... nem forma1 ez, hogy még a beszállítót is előírják...
Az mondjuk nem is érdekel, hogy hogy fordulnak árokba, ő bajuk ha ilyen hülyék voltak, de az már jobban izgat, hogy mögöttem megáll-e, vagy engem lesodor-e az útról egy ilyen szarjános. Mert ebben az esetben nyilván én sem fogom rituálisan feltrancsírozni a kerékkulccsal az árokparton, amúgy meg megússza egy nem az időjárás- út- és veszedelmes viszonyoknak megfelelően vezetett kitétellel, ami rajtam meg a vétleneken nem segít.
[ Szerkesztve ]
-
-
EQMontoya
veterán
válasz DeFranco #67289 üzenetére
Az egy púpos simán összejön itthon. Egyszer én is 200km autópályázás előtt vettem észre egy púpot az egy hetes gumin. Pár nappal előtte fogtam egy kátyút, akkor jött ki. Boldog is voltam... Szerencse volt a szerencsétlenségben, hogy találtam egy gumist, akinél péntek este 6-kor kaptam egy ugyanolyat, és fel is rakta.
Same rules apply!
-
-
t1
addikt
Fiat Mareákról vélemény? Főleg az 1.9 105 JTD lenne érdekes, elég jó áron mennek
-
-
válasz DeFranco #67298 üzenetére
Fatalizmusnak nevezni a felismerést hogy nem csak rajtam múlnak dolgok, elég szélsőséges. A szabad akarat csak addig terjed amíg önmagadat tudod -most a forgalmi helyzetekről van szó!- befolyásolni. Semmit nem tudsz tenni egy román, de még egy 2 várossal arrébb lakó ember hülyeségével sem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #67299 üzenetére
De fel tudok készülni rá, és fokozottan figyelni ha román kamiont előzök mert lehet bóbitázik a szentem engem meg felken a szalagkorlátra, illetve nem bemenni közvetlenül egy megrakott sittszállító dömper elé az M3 lejtőn, mert lehet túlsúlyos, slick gumikkal és nem áll meg... információ, információ, információ.
Apósom vezetés stílusát nagyon utálom (X3, 'óra alatt pestről a jászságban, mondjam tovább?), de igaza van, amikor azt mondja, hogy egy a fontos, hogy azt mindig tudjam, hogy ha szituáció van, akkor merre fogok menekülni belőle. Lehet hogy pont az árok lesz a cél, lehet hogy a szembejövő oldal, de nagyjából lássam hogy merre lesz a séta, ha menekülni kell a vektorból amiben épp vagyok.
Ezt mondjuk én még nem tudtam megtanulni, nem is nekem mondta, de igaza van. Fel kell készülni. Abból még nem volt baj.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Autós topik
- Crypto Trade
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen