-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #25941 üzenetére
"Annyira szar a fuji videója?"
Annyira – az pixel binning / line skipping miatti aliasing miatt. Kukk ide:
Beraktam az X-E2 mellé (az X-T1 flagship is szinte bitre pontosan ugyanolyan sz@r eredményeket produkál) a Pana FZ1000-ret. (Gyakorlatilag bármelyik, a listában szereplő Pana kamera ugyanazt az eredmény hozza, mint ez, kivéve az LX100, ami icipicit gyengébb.) A különbség magáért beszél. Ha meg összehasonlítod ezt a részletet más kamerák outputjával, látni fogod, hogy még a videóban amúgy legócskábbak is (pl. az oly E-M10) is egyértelműen jobb képminőséget adnak, mint bármelyik X-Trans-os Fuji. (Az X-A1-re azt mondják, jobb a képe. Erről nincs megbízható infóm, mert a DPR listájában csak a T1 meg az E2 van.)
A 808, akárcsak a legtöbb mobilteló (még a régiek is, pl. Iphone 4S/5) az LX100-hoz hasonló felbontást / aliasing-mentességet produkál, azaz azok is sokkal jobbak a Fujinál.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz silmatauki #25951 üzenetére
Bakker, mellé tettem a panasonic GH4-et is. Vagy az FZ1000-rel alkotott nagyot a Pana, vagy a tesztelők nem tudják mit csinálnak, vagy én nem tudom mit látok. Szeretném azt hinni, hogy az FZ1000 nem veri el a GH4-et, mert az nagyon durva lenne.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
silmatauki
őstag
válasz Lassú Víz #25952 üzenetére
Az FZ1000 nagyon király cucc, kár, hogy wide tartományban nem olyan szuper az obija (meg ugyebár Bayer 1", ami még alap-ISO-n is kásás eget ad, és amúgy is sokkal rosszabb zajilag minden ISO-n, mint az X-Trans APS-C).
Nálam mindenesetre a gyengécske wide tartománybeli teljesítmény miatt lett no-go. Remélhetőleg a jövő évi modellnek jobb obija lesz.
-
#31733248
törölt tag
válasz silmatauki #25944 üzenetére
(#25944) silmatauki
Két obival, 220-ért tényleg jó ajánlat. Én csak a hazai árakat néztem.
A Pana palacsintája tényleg jobb (azért nem sokkal és még rövidebb is), de a Samué, vagy az Olyé már nem. De mondom, ha elvonatkoztatsz attól, hogy teljesít 20mm alatt, a kitobik között egy egészen tisztességes darab. Ha kiadták volna 20-50-esként, sokkal kevesebben panaszkodnának rá. Gyakorlatilag mindenkinek az a baja, hogy nagylátón gyengék a képszélei.
"Ha nem annyira fontos a (relatív) fényerős középtele, miért nem veszed inkább a kisebb (rövidebb) és kb. 25 grammal könnyebb, régi 18-200-at?"
Amit én láttam, az nehezebb volt sajna és nem tűntek olyan meggyőzőnek a képszélek. De igazad van, az is versenyképes ajánlat.
(#25945) Tin_Shield
"Azonos optikai paraméterek esetén a m43 objektívek jellemzően könnyebbek és/vagy kisebbek, ami teljesen természetes, hiszen kisebb képkört kell kirajzolniuk"
Sokszor azt látom, hogy egyik sem igaz. Pont a leggyakoribb kitobik nagyobbak a Sony 16-50-nél. Az akciós Oly E-PL5 és APS-C fronton a Samsung NX300, de még a Fuji kitobija is ilyen.
(#25946) HEAHEA
Gratulálok az új géphez, sok szép képet kívánok!
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #25955 üzenetére
Olyan sokszor nem láthatod, párat kigyűjtöttem a kedvedért
palacsinta kitobi:
Oly 14-42EZ: 23x61, 93g / Pana 12-32: 24x56, 70g / Sony 16-50: 30x65, 116g
hagyományos kitobi:
Oly 14-42R: 50x65, 112g / Pana 14-42II: 49x56, 110g / Sony 18-55: 60x62, 194g
kit tele:
Oly 40-150: 83x64, 190g / Pana 45-150: 73x62, 200g / Sony 55-210: 108x64 345g
túrazoom:
Oly 14-150: 83x64, 290g / Pana 14-140II: 75x67, 265g / Sony 18-200: 100x76 524 gFixeknél sem változik a helyzet
nagylátó palacsinta:
Pana 14: 21x56, 55g / Sony 20: 20x63, 70g
fényerős ~35mm
Oly 17: 36x58, 120g / Panalajka 15: 36x58 115g / SonyZeiss 24: 65x63 225g
normál:
Oly 25: 41x56, 136g / Pana 20: 26x53 100g/ Sony 35: 45x62 155g
portré:
Oly 45: 45x56, 116g / Sony 50: 62x62, 202g
(Igyekeztem - amennyire lehetséges - felépítésben, gyutávban és fényerőben a legjobban passzoló objektíveket összemérni, nyilván tökéletesen nem lehet, nem pont ugyanolyanokat gyártanak m43-ra és E bajonettre. Szerintem ezzel le is zárhatnánk ezt a témát) -
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #25955 üzenetére
"A Pana palacsintája tényleg jobb (azért nem sokkal és még rövidebb is), de a Samué, vagy az Olyé már nem."
A Samu viszonylag új 16-50 PZ-jéről beszélsz (és nem a régi, sz@r 20-50-ről)? Azt mondják, kitűnő darab, mint úgy általában a (jobb ésvagy újabb) Samuk.
""Azonos optikai paraméterek esetén a m43 objektívek jellemzően könnyebbek és/vagy kisebbek, ami teljesen természetes, hiszen kisebb képkört kell kirajzolniuk"
Sokszor azt látom, hogy egyik sem igaz. Pont a leggyakoribb kitobik nagyobbak a Sony 16-50-nél. Az akciós Oly E-PL5 és APS-C fronton a Samsung NX300, de még a Fuji kitobija is ilyen."
1. Mind a Samu (18-55 + 16-50 PZ), mind a Fuji kitobija sokkal-sokkal minőségibb a sarkokban (is), mint a Sonyé. Ez a két gyártó nem áldozta be a képminőséget a minél kisebb méretért ésvagy nagyobb zoomátfogásért – a Sony igen. Emiatt alma a körtével...
2. ami meg a m43 12-32-t illeti, a kitűnő corner performance melletti minimális méretét valszeg úgy is sikerült elérni, hogy pl. kisebb a zoomátfogása. Ha mondjuk 37.5-ig menne (mint ekv. a Sony), akkor lehet, nem lenne olyan jó 24mm ekviv-en.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz #31733248 #25955 üzenetére
""Ha nem annyira fontos a (relatív) fényerős középtele, miért nem veszed inkább a kisebb (rövidebb) és kb. 25 grammal könnyebb, régi 18-200-at?"
Amit én láttam, az nehezebb volt sajna és nem tűntek olyan meggyőzőnek a képszélek. De igazad van, az is versenyképes ajánlat."
??? Nehezebb? Valszeg összetéveszted a két modellt:
Sony E 18-105mm f/4 G PZ OSS SELP18105G: 110mm x 78mm, 482g
Sony E 18-200mm f/3.5-6.3 OSS LE SEL18200LE: 96.7mm x 68mm, 460g
Az oldalon ajánlom még a reschart-ot – SZVSZ a régi zoom valamivel jobb úgy általában.
-
Tin_Shield
őstag
válasz silmatauki #25957 üzenetére
"Ha mondjuk 37.5-ig menne (mint ekv. a Sony), akkor lehet, nem lenne olyan jó 24mm ekviv-en"
Szvsz teljesen lényegtelen, hogy egy zúm (ekv) 64mm-en vagy éppen (ekv) 75-ön vér véget, simán megállhatna (ekv) 50 körül, semmivel sem lenne kevésbé használható a gyakorlatban. Ha meg továbbmegy, akkor (ekv) 85-90 körülig meg se álljon...
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #25958 üzenetére
Kiegészítés: én a LE verzióról beszéltem, az kisebb/könnyebb, mint az eredeti 18-200, ugyanakkor nem drágább.
-
titán
válasz Tin_Shield #25959 üzenetére
Jó, akkor nem csak én vagyok úgy, hogy 50 és 85 között nem használok se fixet, se telét.
(#25955) Econ
Ha 20-50 lenne, akkor még azt a kevés használhatóságát is elvesztené, és egyszerűen a teljesen értelmetlen objektívek közé kerülne, pont mint a Samu 20-50. Nem lenne se elétlen, se használható. Egy ekv. 24mm-es objektívben pont a 24 mm a lényeg. Anélkül egy féllábú, sánta korcs. Kösz, de kösz, nem.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
MrChris
nagyúr
válasz silmatauki #25951 üzenetére
Hát ez tényleg elég rettenet. Állítólag az Olympus nemsoká javít valamit az új gép videóján. 50mb/s és jobb algoritmus, remélem a képfrekiből is több féle lesz. Legalábbis ezt jósolják. Akkor viszont nem lesz akadálya hogy ugorjon a G6-om, max az árak
-
Lassú Víz
őstag
válasz BullZeye #25963 üzenetére
Akár az is lehet. Ebből a képből semmit nem lehet tudni. Se azt, hogy mit csináltál vele, se azt, hogy milyen volt. Oszd meg az eredetit, ha van raw azt is. (Annyira nem hűha kép, hogy bárki ellopná.)
Amit tehetsz, hogy több képből rakod össze. Állvány és expósorozat ISO 200 mellett. Az árnyékos rész "túlexponálásával", majd utómunkánál az expozíció negatív korrekciójával a jel/zaj viszony javítható.
schawo: nem a kérdésre válaszoltál.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz BullZeye #25963 üzenetére
Sztem ez csúnya, még régi szenzoros mft-től is... lehet, hogy nem lesz igazam, de azért pár tipp: néhány obival ellenfényben, vagy erős napsütésben valamiért nagyon zajos tud lenni alap-ison is, szal ha csak ritkán ilyen akkor normális, de ha mindíg akkor szvsz nem az.
A régi olympusom nagyon nem szerette a köztes iso értékeket (pl. 320, 640 stb), próbálj meg 200-at, 400-at, 800-at használni, meg így tovább, lehet nálad is ez a gond... emlékszek, iso320-on sokkal több zajt produkált mint 400-on, kb. annyira volt szemcsés mint 800-on.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #25970 üzenetére
ilyet én is tapasztaltam. Egyszer volt egy teszt hogy mely ison mennyi is a zaj. Persze ilyet mindenki csinálhat, hogy tisztába tegye a dolgot. A lényeg hogy ez a lépcsőzetesség jött ki. Köztes értékeken emelkedett, majd a kerek értéken csillapodott. Csak a kerek érték van ahol a 200, 400, 800... de van ahol a 160, 320, 640...
A másik meg a dinamika változása, aszem gh2-nél volt, hogy 160-on gyengébb, mint 200-on, aztán csak picit csökken, de 640 felett nagyot esik. Talán a g3-on is legjobb mindent 200-on meglőni. -
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #25972 üzenetére
Nálam az olympuson a kerek értékeken sokkal tisztább, iso100-on a legszebb, de romlik a dinamika... etől függetlenül szórt fényben nagyon jól használható, esetleg ha sok a fény, és nincs nálad nd jól jöhet. G3-on nem tudom milyen értékeken romlik a dinamika, de zaj terén pont fordítva viselkedik mint az oly, a köztes értékek szépek, a kerek értékek sokkal zajosabbak. Még az elején csináltam egy tesztet anno, mert furcsa volt, hogy iso200-on mennyire zajos, 160 meg 320-on nincs gond.
itt az oly tesztem, ha jó monitorod van kinagyítva, pixelkukkolva látszanak a különbségek, 320 olyan mint 800, 640 meg olyan mint 1000[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Lassú Víz
őstag
válasz BullZeye #25971 üzenetére
Még mindig rekesz, vagy apertúra, blende.
A szenzor által egységnyi idő alatt termelt zaj lényegében a szenzor technológiájától és a szenzor hőmérsékletétől függ. Hogy ez mennyire zavaró a képen, az meg a hasznos információ nagyságától. A képen a sötét terület valószínűleg csak az automata árnyaltság miatt látszik ennyire, anélkül sokkal sötétebb lenne. Viszont a kép tartalommal együtt erősödik a zaj is, amit utólag próbál a gép szűrni. Attól lesznek olyanok az élek, amilyenek itt. Az égnek jót tesz a vivid felvételmód, de semmi másnak. Az ablaküveg a finom vonalakat torzítja, és amiatt a zajszűrő algoritmus szív, azaz nem tudja megkülönböztetni a hasznos infót a zajtól.
Amit tenni lehet, hogy raw-ból optimalizálsz egy képet a sötét területekre, és egyet az égboltra. Majd PS vagy gimp programmal egymás fölé teszed a két képet két rétegre és fényességtől függően állítasz rétegmaszkot.
Egyébként ez a zaj csak pixel kukkolva zavaró, a monitoromon A4-esnél valamivel nagyobb méretben nem. Ha meg a kép közepe kell akkor használd a zoomot és ne utólag akard kivágni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
_csocso_
senior tag
válasz BullZeye #25977 üzenetére
Egyébként képernyő méretben, monitoron sztem nem is olyan vészes a kép, persze pixelkukkolva felnagyítva kicsit zajos valóban. Kicsit Off, mivel nem igazán tartozik a témához, inkább az MFT-be kellett volna berakni.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=teRMe7DA1Lk -ha vki még nem látta volna
-
xe74
csendes tag
Sziasztok,
Szeretnék venni egy MILC-es gépet( most először), két gép lett a befutó, melyiket ajánljátok ?
Kíváncsi vagyok tőlem sokkal jobban hozzáértő emberek véleményére is.Panasonic GX7
Sony Alpha 6000
Kitben ( alapobjektívvel) nagyjából ugyan annyi az áruk.
Utazásra és egyéb szabadidő tevékenységre használnám, tehát fontos a kis méret.
Ezenkívül szeretek mindenféle manuális beállításokkal fotózgatni, de a videózás is lényeges dolog.
Később bővíteném objektívokkal( nagylátószög, tele )
A tükrös gépek gyorsaságához vagyok szokva, ezért fontos a viszonylag gyors fókuszálás.
Arra lennék kíváncsi melyik készülék miben jobbEsetleg ebben az árkategóriában egyéb ? ( beépített elektronikus kereső , és vaku az fontos)
-
titán
A Sonynak jobb a követő fókusza, a Panasonicnak meg van vázstabija (az objektív stabi mellett), ami manuális (és stabi nélküli) objektíveknél is működik. A Sony nagyobb érzékelős, ebből fakadóan picit jobb a képminőség (zaj/dinamika), cserébe az objektívek nagyobbak hozzá. Mindkettő nagyon gyorsan és pontosan fókuszál statikus témára (itt talán a Pana gyorsabb kicsit). Videóban mindkettő kiemelkedően jó. Az objektív kínálat eléggé különböző a két rendszeren. Sonyhoz van sok belépő és sok behemót (fullframe) felső kategóriás objekív, a középkategória kínálata elég lukas. Panasonicnál komplettebb a rendszer.
Van még az Olympus E-M10 (es az E-M5). Ez funkciók szempontjából sokban hasonlít a GX7-re, csak még jobb a beépített stabilizátora, de a videója inkább csak átlagos. Jpeg képminősége nagyon jó. Objektívkínálata azonos a Panasonic-kal, hiszen egy közös platformot alkotnak.
Ezen kívül létezik a Fuji X-E2 (és az X-E1). Szenzorminőségben alapvetően a Sony szintje, fókuszban kicsit lassab a fentieknél (az X-E1 sokkal), vakukezelése gyatra, objektívkínálata vegyes, inkább a felső kategória felé tolódott, de ami van az kiváló. Videója kuka. Jpeg képminősége kiváló. Vakukezelése gyér.
Létezik még a Samsung NX30. Objektív kínálata meglehetősen jó, sok középkategóriás objektívvel. A szenzora a méretét meghazudtolóan közepes. Jpeg képminősége kimondottan gyér, csak RAW-ban érdemes használni. Videója jó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
xe74
csendes tag
válasz MrChris #25982 üzenetére
Nagyon a GX7 felé dől el a dolog-
Milyen objektívet szeretnék használni ?Elősször mindenképpen kel egy nagy átfogású utazó tele.
PL:
Panasonic Lumix G Vario 14-140mm f/3.5-5.6 ASPH. POWER O.I.S.Sony SEL-18200LE 18-200mm f/3.5-6.3 - zoomobjektív
Utazáskor ezeket viszem magammal. nem kell cserélgetni. Idáig egy Canon EOS 60D-t hurcolásztam egy Tamron 18-270 -es obival.
Ezenkívül valamiféle fix obi vagy nagy látószög. macro stb... folyamatosan fejlesztem majd, ahogy a pénztárcám engedi.
Ezekből sok van, egyenlőre fogalmam sincs.
De az obi vásárlás csak később lesz aktuálisak kb fél-egy év múlva.[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
"Sony túrazoomja k... nagy"
Ha a 18-200-ra gondolsz, abból kétféle van, kb. azonos áron: a 2011-es eredeti, tényleg nagy (ugyanakkor minden tekintetben kiváló), és a 2012-es LE, ami lényegesen kisebb és könnyebb, ugyanakkor képminőségben nem sokkal rosszabb (ezt linkeltem a minap). Ez utóbbi még mindig a normálisabb szuperzoomok közé tartozik a többi gyártót tekintve.
Ha Sony E-t vennék, akkor az ár/érték aránya + flexibilitása miatt mindenképp e kettő közül választanék általános zoomot, és nem a többiből (18-55, 16-50, a két 16-70 stb.) (+ persze vennék egy fényerős prime obit is).
A Sony teléi (nem szuperzoomjai) között ugyanakkor kiemelendő az olcsó 55-210, ami bődületesen trágya (you get what you pay for).
Szerk: most olvasom, az OP az LE-s obit nézte ki magának. Nem rossz cuccos SZVSZ, és a Pana 14-140-énél egy icipicit messzebb is megy.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Mivel mindenképp szuperzoomot akarsz használni, az a Sony felé billenti a mérleget – én inkább akkor egy A6000 + 18-200 kombót vennék, és nem a GX7 + 14-140-et. (Az előbb azért ajánlottam inkább a GX7-et, mert az meg az alapzoomokban sokkal erősebb, mint a Sony. Akkor még nem mondtad, hogy kell a szuperzoom.)
-
xe74
csendes tag
válasz silmatauki #25986 üzenetére
Az alapzoomot kb fél évig használom , utána már tudok fejleszteni.
Videózásban melyik a jobb ? -
konyi79
addikt
válasz silmatauki #25985 üzenetére
Az 55-210 Szerinted mitől bődületesen trágya?
-
silmatauki
őstag
válasz konyi79 #25988 üzenetére
Kukk például ide: http://www.dxomark.com/Lenses/Sony/Sony-E-55-210mm-F45-63-OSS---Measurements
A lényeg: különösen a tele végen borzasztó gyenge felbontás + komoly purple fringing. Tényleg merényleg az ember saját maga ellen, ha megszi, inkább vegye valamelyik 18-200-at.
-
xe74
csendes tag
válasz silmatauki #25990 üzenetére
Az 55-210 szóba sem került, 18-200 LE -re gondoltam
-
xe74
csendes tag
válasz silmatauki #25992 üzenetére
Ez így van, de ez a zoom annyiba kerül, mint a váz.
Egyszerre csak az egyiket. Addig is tudom próbálgatni.
Másrészt pedig mi van ha nem tettszik a MILC ?
Könnyebb eladni így alapzoommal.A Sony szuper zoom-ja jobb , és a nagy fényerejű fix obijai ?
-
Sleek
senior tag
Sziasztok szép estét.
Bocsánat ha volt már a kérdés.
Szóval lenne egy Fuji hs 20 as gépem amivel megvagyok elégedve ha természetben napfénynél fotózok.
Teljesen amatőr fotós vagyok aki kattintgat állítja a gépet megint kattint és nézem mik a különbségek.
Ez tanulási céllal van.
Viszont a géppel az a bajom ha elmegyek egy mezőgazdasági gépkiállításra ami beltérben van ott sajnos elvérzik a gép.
Vagy akár kint a természetben is ha kicsit erdős részen vagyok.
Szeretnék egy új gépet vásárolni. Csak nem tudom milyen felelne meg.
A fujiban az tetszik hogy nem kell objektívet cserélni viszont ugye ennek van hátránya is.
Méretben a Milc gépek tetszenének mert azt tudnám vinni akkor is ha bringázok.
Viszont több boltban lebeszéltek nem lenne nagyon előre lépés a hs 20 hoz képest mert viszonylag lassúak még ezek a gépek.
Mint laikust engem meg is tudnak vezetni mert nem nagyon ismerem ezeket a gépeket.
Esetleg ebben tudnátok segíteni milyen vonalon induljak el ?
Árban még nem annyira gondolkodtam de olyan 150ezer max ha ebből ki lehet vmit hozni.
Szóval a gép mindenes lenne Családi fotók , kiállításon fotó saját részre, természetben fotó .
Segítségeteket köszönöm<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
senior tag
Első kérdés, hogy a bridge után mennyire fog hiányozni a rengeteg zoom?
Egyébként én javaslom a Fuji X-A1-et a 16-50mm-es objektívvel, már 100 eFt-ért megkapod és nagyon meg fogsz lepődni a kevés fényben készült képek minőségén. Az okos eladónak meg majd vidd el megmutatni, hogy lássa milyen gyors MILC-eket fejlesztettek, amíg ő téli álmot aludt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen