-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz nagybá #22215 üzenetére
Fényképezni lehet az ezerszázadossal is, de én nem vennék olyan gépet (max. használtan féláron).
Kezdőként jobb megoldás lenne egy használt géppel elindulni, ha nem jön be a fényképezés akkor minimális buktával ki lehet szállni belőle. Ha meg bejön akkor úgyis kétszer-háromszor-sokszor ennyit el fogsz költeni... Az Olympustól nem kell félni, ahogy egyik neves gyártó gépeitől sem.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Az 550D-től fölfelé minden Canon APS-C váz gyakorlatilag ugyanazt az egyenszenzort használja, képminőségben nincs is közöttük számottevő különbség, szolgáltatásban, felépítésben, tudásban van. Válaszd azt amelyik belefér keretedbe. Az 500D még szóba jöhet, ha jó áron találsz, ettől öregebb Canon APS-C vázat én már nem vennék.
-
Tin_Shield
őstag
Az nem derül ki, hogy az Olympus-szal pontosan mi a bajod, de ha nem, hát nem.
A Fuji XA1 kitet érdemes még megtapogatni, (álló)képminőségben talán ez a legjobb a 150e körüli sávban.
De ahogy kiveszem a mondandódból úgy tűnik eldöntötted a kérdést, és valójában inkább csak valamiféle megerősítést szeretnél: nos semmi baj sincs a Samu NX300-zal, ha tetszik nyugodtan bevállalhatod.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Az EOS-M rendszer sorsa láthatólag egy csöppet sem izgatja a Canont, max. akkor érdemes beleugrani ha nem zavar kiforratlansága és ha megelégszel azzal amit most kínál a rendszer, nem vágysz többre.
Samsungban sokkal több a lehetőség, de arra fel kell készülni hogy a használt piac itthon (még) gyakorlatilag nem létezik, eladni sem könnyű ha nem jön be, és bővíteni is csak bolti új cuccokkal tudod (vagy e-bay). -
Tin_Shield
őstag
válasz rudeee #22510 üzenetére
A Panasonic G6 jó választás. Teljesen auto módban is működik ha muszáj, bár ez erősen felejtős minden normális gépen.
Mindenféle segédfény elég idegesítő tud lenni, a vakus talán a leginkább. Nekem az első dolgok egyike amit kikapcsolok (az AF csipogás a másik).
A 700D-ben és a D5200-ban optikai kereső van nem elektronikus, ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
Gépet tapogatni MediaMarktba ne menj, nincs se Pentax, se Panasonic.
Ahol jó eséllyel találsz tapogatni valót: mediker, fotoplus, 220Volt stb, a weboldalaon vagy telefonon tudsz tájékozódni mielőtt nekiindulsz[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Eszterrr #22566 üzenetére
Egy MILC talán ésszerűbb választás lenne, de ha nem jön be akkor akkor ez van...
A D5100 korrekt gép, de azért van pár dolog amivel együtt kell élni. A kereső sötét és kicsi, a kezelése kissé körülményes, a video inkább közepes mint jó, és a mérete miatt egy alapos fogáspróbának is alá kell vetni.
A 18-105 tisztességes darab, általános célra jó választás.
A D3200 újabb és nagyobb felbontású szenzort kapott, a keresője hangyányit nagyobb és világosabb, a videon is javítottak valamicskét, de nincs kihajtható kijelző. -
Tin_Shield
őstag
válasz Mars55 #22770 üzenetére
A 130 ezres árcédula a Fuji üvegek között barátságosnak számít
Azt a 40-50e körüli összeget amennyivel többe kerül a szimpla kitnél szerintem bőven megéri a 27-es. Nagyon jó univerzális látószöget ad, és a gép is kellemes, mindenhová hurcolászós - szinte zsebrevágós - méretű lesz ezzel a palacsintával.
Az X-M1 is műanyag, az előny inkább optikai, főleg a konzervatívabb színvilág miatt, illetve a X-M1 műbőrre emlékeztető burkolata egy fokkal talán kellemesebb mint az X-A1 rücsis felülete. De egy jó minőségű bőr féltok mindkét gép minőségérzetén drasztikusan javít.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Sera26 #22908 üzenetére
Nem kell tartani az Olympus E-PL5-től, a képminősége megegyezik a OM-D sorozatéval. Kifejezetten jók a gyári jpegek (sokkal jobbak mint a Nikoné), de ha rawozni akarsz akkor van elég tartalék a nyers fájlokban.
A duplakit ára baráti, és ha a telezoomra nincs szükséged akkor egy 45 f1.8-cal együtt belefér a keretbe.
A Samsung gépeket nem ismerem saját kézből, a tesztek szerint a gépek rendben vannak, néhány objektívet a tradícionálisabb gyártók is irigyelhetnek.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Sera26 #22914 üzenetére
Ez a kit nagyon rendben van ennyiért.
A telezoom 35-40e körül forog, ha eladod a szimpla kit 115-120e-be megáll és belefér mellé a 45-ös
De érdemes kihasználni a klubtagsággal járó 15% árkedvezményt.
Vakuban nem vagyok otthon, a fixek mellett nincs rá szükségem, de van kisebb/olcsóbb Oly FL36(R), kicsi Metz 24-es. -
Tin_Shield
őstag
válasz oszkarfincs #22992 üzenetére
Nem tudom melyik tesztben írnak jókat a Tamron 18-200-ról, ez alapján én biztos nem vennék ilyet...
Ha képminőségben előrébb szeretnél lépni felejtsd el ezeket a nagy átfogású szuperzúmokat, gyenge a fényerejük és csapnivaló a rajzuk.
A meglévő obikat eladod és veszel egy Nikon 18-105VR-t. Átfogásban buksz egy keveset, fényerőben ugyanott leszel, de rajzolatban megeszi a meglévő cuccaidat és stabilizált.
Veszel egy Nikon 35 f1.8-at (vagy egy 50 f1.8G-t ha portré érdeke)l, és megtanulsz fix gyutávval gondolkozni/fotózni. Megéri.
Eladod a meglévő obikat, veszel egy nagy levegőt, kipótolod a kapott összeget és keresel egy fókuszmotoros Tamron 17-50 f2.8-at. Bukod a nagy átfogást, de cserébe penge rajzot és fényerőt kapsz.Ha váz cseréje mellett döntenél: mindhárom kinézett gépben újabb/modernebb/jobb a szenzor és proci. De a remélt képminőségbeli előrelépés egy jelentős részét "elnyeli" a Tamron 18-200. Én először objektív ügyben lépnék, és csak utána gondolkoznék a váz cseréjén.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Mirman #23089 üzenetére
Ha a pénz nem számít
Fuji X + kitobi + 56 f1.2
Olympus/Panasonic + kitobi + Panaleica 42,5 f1.2, esetleg Voigtlander f0.95
Samu NX + kitobi + 85 f1.4Halandó ember pénztárcája:
Olympus PEN/OMD + kitobi + 45 f1.8
Sony NEX/alpha + kitobi + 50 f1.8
Panasonic G(x) + kitobi + Oly 45 f1.8Szűkös pénztárca esetén:
Bármelyik MILC + kitobi + adapterezett 50 mm körüli manuális fixA "két nagy" MILC-e erősen kompromisszumos, alkalmi áron megérheti, listaáron kevés észérv szól mellettük...
Nem ajánlott/vicc kategória:
PentaxQHogy megéri-e, az kérdéses, új gép esetén, pusztán csak az anyagiakat nézve nem feltétlenül, más szempontokat is figyelembe már inkább.
-
Tin_Shield
őstag
válasz silmatauki #23092 üzenetére
Nem hiszem hogy a Sony egyhamar kiszállna az APS-C-ből, minden fasságuk ellenére ők a piacvezetők az egész MILC szegmensben. Az objektívektől én sem vagyok hasraesve, de a két kitobi olcsó és használható, és az ötvenesük ár/érték aránya is rendben van, a kérdezőnek pedig kábé ennyi elég. Persze ha több pénzt akar/tud költeni a jobb minőségért cserébe, esetleg kiforrottabb rendszert szeretne ahol nagyobb a kínálat akkor vannak alternatívák.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz MC Pite #23095 üzenetére
Én a Pana 14-42II-től dobtam egy hátast. Olyan szinten röhögi körbe az amúgy nem gyenge Nikon 16-85-öt - ezt a zúmot használtam utoljára -, hogy csak lesek. Persze felépítésre és fényerőre nem Fuji kitobi, csak egy 30e-ft-os műanyag vacak.
Biztosan jó a Fuji 60-as makró, de a listaárából kompletten (kábé) kihozható egy Olympus kit és egy 45-ös, vagy egy Sony kit az 50-essel együtt.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz MC Pite #23098 üzenetére
A Sony 50-es fémborítású és stabilizált, persze nem annyira minőségi felépítésű mint a Fuji 60-as, cserébe viszont a felébe sem kerül. Az Oly 45-ös műanyag, cserébe sokkal kisebb és könnyebb, és ugye ez is csak felébe kerül a Fujinak. A Fuji 60-as nem ezeknek a viszonylag kedvező árú üvegeknek a konkurenciája, hanem egy magasabb kategóriájú makróbjektív. A használt cuccokat árát is kár belekeverni, de persze ha így gondolkozunk a Sony is megvehető használtan, és az Oly is.
Az E-M10 kitobival és a 45-össel kihozható 250-260 körül, vadiújan, számlával 3 év garival. A Fuji 60 önmagában 180e körül van, szóval szerintem ne erőlködjünk tovább ebben az irányban. Jó a Fuji, nagyon jó, de más (ár)kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Mirman #23117 üzenetére
MILC-et cserélnéd mire? Nekem ez még mindig nem tiszta. Ha egy adott rendszeren beül maradsz (pl, Fuji X, m43, Sony E stb.) akkor vázcsere esetén nem kell cserélni az obiparkot. Ha másik rendszerre váltanál akkor természetesen cserélni kell az objektíveket is. Pont mint a DSLR-eknél.
A DSLR esetén valóban nagyobb használtpiac. Az hogy a minőségi objektívek en-bloc lényegesen olcsóbbak lennének ebben a formában nem feltétlenül igaz. Egyértelmű hátrányban vannak a MILC-ek 3rd party objektívek kínálatában, komolyabb teleobjektívekben, és speciális objektívekben
Amit írtál, hogy portré, tájkép, családi fotó az megoldható DSLR-rel és MILC-cel is, ehhez kell a gépváz mellé egy jó minőségű kitobjektív (vastagabb pénztárca esetén fixfényerejű alapzúm) és egy minőségi portréobjektív. Döntsd el mi a preferenciáid (ár, méret, kezelhetőség, használtpiac, bármi egyéb) és mekkora a keret, hamarabb kapsz értelmes választ.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz DonRazzino #23184 üzenetére
Azt kell választani amelyik szimpatikus, amúgy jó mind a kettő. Az Olympus kitben komolyabb a váz, a Fuji kit mellé pedig csomagoltak egy kicsi palacsinta fixet.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Stauffenberg #23187 üzenetére
Távol álljon tőlem hogy lebeszéljem a kollégát a Fujiról, főleg ha az a szimpatikus neki, de ha nem kell az EVF (&egyéb fícsörök) akkor az X-M1 versenytársa árban/tudásban/mindenben az E-PL5(7).
-
Tin_Shield
őstag
válasz Goblin12 #23376 üzenetére
Ha jó minőségű optikai keresőt szeretnél ebben az árkategóriában akkor nézd meg a Pentax gépeket: K30/K50 esetleg K500. Ezekben tisztességes, világos pentaprizmás kereső van - a belépő Nikon gépekben olcsóbb és sötétebb pentatükrös -, jobb lefedettséggel (100% vs. 95%) és jobb nagyítással (0,92x vs. ~0,8x). További előnye a Pentax gépeknek a szenzorstabilizátor - bármilyen objektívvel működik -, a valamivel jobb építési minőség, és a két nagyobb váz esetén az időjárásálló felépítés. Persze nincs ingyen ebéd, messze nem hibátlan vázak ezek sem, például a video tudásuk kifejezetten harmatos, és a Pentax vakurendszer sehol sincs Nikonhoz képest. Egyéni preferencia kérdése, hogy kinek hátrány és kinek előny, de a Pentax vázakban 16MP szenzor van, a legújabb Nikon gépekben pedig 24 MP.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz polcsa #23393 üzenetére
Nézd át kívülről a külsérelmi nyomok miatt. Az Oly E-PL5 fémborítású, kisebb hajszálkarcok, festékkopások a sarkakon és éleken előfordulhatnak, komolyabb sérülés pl ütődés, horpadás nyomai esetén esetén felejtős a gép.
Feltételezem a kitobival együtt veszed. Nézd meg a bajonettet és az objektív tubusát nincs-e rajtuk sérülés, és persze a lencséket is vizsgáld meg. Tekerd végig a zúmot, hogy egyenletesen mozog-e. A fókusz elektronyos, csak bekapcsolt gépen tudod kipróbálni, állítsd át a gépet MF-be és nézd meg fókuszgyűrű forgatására reagál-e a gép.
Próbáld végig a gombokat és tárcsákat is. A kihajtható LCD elég masszív szerkezet, de azért ellenőrizd le, némi ellenállással kell mozogjon. Közben persze nézd meg, hogy folyamatos-e az élőkép.
Kattints pár képet (pl A módban) nagylátó (14), nomál (~25), és tele (42) állásban, különböző rekeszértékeken. Ha van lehetőséged nézd meg számítógépen az képeket, ha nincs marad gép LCD-je, nagyíts bele.
Érdemes az exposzámot is ellenőrizni. Sajnos a gép nem írja bele az exifbe, neked kell előhíni a következő módszerrel: (gép kikapcsol) --> Menu nyomva tart, gép bekapcsol --> Menu elenged majd újra lenyom --> A "villáskulcs" menüben válaszd ki az LCD fényerő menüpontot (asszem a harmadik) --> Nyomd meg a négyirányú gombot Jobbra, majd az Info, végül az OK gombot --> Nyomd meg a négyirányú gombot a következő sorrendben: Fel/Le/Bal/Jobb, majd nyomd meg az exponáló gombot, végül a négyirányút Fel --> Ha eddig mindent jól csináltál akkor egy Page 1 feliratot látsz és mindenféle számsorokat --> Nyomd le a Jobb irányt, és a Page 2-n és az R sorban találod az expo számot --> Ha végeztél kapcsold ki a gépet Az E-PL5 fiatal konstrukció, néhány ezer expo teljesen rendben van, nem valószínű, hogy (több) tízezres számmal találkoznál.
Ha minden oké, akkor a papírok/számla(másolat)/garjegy van hátra, a szériaszámok stimmeljenek. Ha EU-s vagy itthoni beszerzés akkor 2(-2,5) év gari van, ha Olympus Mintaboltos akkor 3 év, ha esetleg tengerentúli akkor 1 év.
Szerintem kb. ennyi, pár perc az egész, gyorsabban megvan mint amennyi idő alatt ezt bepötyögtemSzerk: ha megvetted érdemes egy factory reset-et csinálni és saját ízlése szerint belőni a gépet. Eltart egy darabig mire átrágod magad a meglehetősen komplex menün, de megéri
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz rinpocse #23445 üzenetére
Reális elvárás, és mindkét kombó simán hozza azt a szintet. Oly E-M5 +14-150-nel van némi tapasztalatom (bár nincs ilyen objektívem), elég rendesen alázza a Nikon D90+16-85/18-200-at. A Sony 18-200-ról csak teszteket láttam, az alapján kb. hasonló lehet.
Az Olympus 14-150 nagy előnye kétharmad méret és a fele akkora súly, egy OM-D vázon még pont kényelmesen használható. A Sony viszont gyakorlatilag grammra és milliméterre akkora mint a Nikon 18-200. Egy DSLR-en ez nem gond, mert van fogás a vázon, ám egy (kicsi markolat nélküli) MILC-en már igencsak kényelmetlen. Persze ez szubjektív, de egy fogáspróba mindenképpen javasolt.
Olympus pro és kontra
+ nagyon jó szenzorstabi, eyecandy jpg, általánosan kicsi méret és súly, kiforrott rendszer sokkal jobb objektív kínálattal
- gyenge videó, nincs PDAF (csak az E-M1-en), magas érzékenységen némileg gyengébb
Sony gyakorlatilag a fordítottja, pont abban jobb amiben az Olympus gyenge (videó, magas érzékenység, PDAF), és ott gyengébb amiben az Olympus domborít.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz BobChemistry #23573 üzenetére
Van. A Nikonban frissebb és jobb (Sony) szenzor van, a Canon évek óta ugyanazt az APS-C szenzort szereli a gépeibe, amit időközben a kisebb méretű m43 szenzor is utólért/lelépett már.
De ez a különbség azért messze nem egetverő, és átlagos körülmények között nem, vagy csak kevéssé jön elő, szóval csak ez alapján szerintem hiba lenne ne dönteni. Valahol vedd kézbe a kiszemelt gépeket, nézd meg mennyire esik kézre, milyen a kereső, a kezelhetőség stb. Van akinél ezek el is döntik a kérdést egyik vagy másik (netán egy harmadik márka ) javára.
Általános használat: ha csak kitobit tervezel hozzá akkor gyakorlatilag mindegy melyiket választod, de ha valamilyen irányban tervezel továbblépni pl: tele, nagylátó, portré, makró, manuál akkor azt is érdemes mérlegelni mielőtt beleugranál valamelyik gépbe. -
Tin_Shield
őstag
válasz BobChemistry #23576 üzenetére
Igen. Ha van stabilizátor a Nikon objektívben akkor az VR jelzésű.
Meggondolanadó a Canon. Az épület és tájfotókhoz jól tud jönni a kitobitól nagyobbat látó objektív, és a Canon 10-18 ár/érték terén nagyon ütősre sikerült.
Általános célra nem nagyon, az USM és az STM is bőven elég jó. (a DC általában hangos és lassú). Videózáshoz jobb az STM, fiomabban mozgatja lencstagokat
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz Colonel993 #23654 üzenetére
Hát a fene tudja, _szerintem_ a K30 jobban illik a K3/5/7 markánsabb, szögletesebb formavilágába, a K50 a szokásos szopottgombóc formájú.
-
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
Aranyos kis objektív, szerintem "kötelező" darab az NX minihez, és az ára sem tűnik teljesen elrugaszkodottnak. Teszt még nincs róla, nézegess sample képeket, pl a dpreview-n
-
Tin_Shield
őstag
Nagyjából ennyi a Nikon1 18,5 1.8-a is. A többi MILC-hez a fényerős normál látószög (ekv. 50mm körüli gyutáv) jóval többe kerül. A Nikon APS-C-re van - elég zűrös - 35 f1.8 kb. hasonló árban. Vagy a Canon újrahasznosított tejfölöspohárból fröccsöntött 50 f1.8II, ami tényleg olcsó, viszont csak fullfrém vázon ad normál látószöget.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Nem, ez normál látószög az NX Mini vázon (1" szenzor, 2,7x crop).
Kisfilm/fullframe esetén a 17 mm gyújtótávolság ultranagylátószög (~105°). Lenne, ha kirajzolná az fullfrém érzékelőt ez a csöppség.
APS-C méretű érzékelőn 17mm kb. ekv 28 mm gyutávot eredményez (~75°), ez nagylátószög
m43-on a 17mm ekv. 34mm-nek felel meg (~60°), ez határeset van aki nagylátószögnek tartja, van aki már normál látószöghöz sorolja.
1"-os szenzoron a 17mm ekv. 46mm gyutávnak felel meg (~50°) ez normál látószög, nagyjából megfelel az emberi szemnek.Ha tudod, hogy kisfilmes/fullframe érzékelőn melyik gyújtótávolság milyen látószöget eredményez, akkor egyszerű a dolgod, csak a szenzor 'crop faktorát' kell ismerni, ezzel megszorozni az objektívre írt fizikai gyújtótávolságot, és megkapod az un. ekvivalens gyutávot. Ha ezek az értékek nem mondanak neked semmit - mert mondjuk nem használtál kisfilmes/fullfrém gépet -, akkor számtalan táblázat van neten ahol megtalálod melyik gyutávhoz milyen látószög tartozik.
Kisfilm/fullframe esetén a szorzó 1
APS-C esetén a szorzó 1,5 (Canon 1,6)
m43-nál a szorzó 2
1" esetében (Nikon1, NX Mini) a szorzó 2,7[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
A jó objektívek a műszaki cikkekhez képest elég értékállók. És drágák. Minden rendszeren. A belépő vázak meg sehol sem azok. A MILC-ek a rövid termékciklus miatt főleg nem. Ilyenből mindig az éppen kifutóban lévőt érdemes megvenni.
Cseszheted a kicsi vázat, ha az objektívek ugyanolyan méretűek és súlyúak maradnak. Akkor van értelme a méret- és súlycsökkentésnek ha az rendszerszinten valósul meg.
Egy kisméretű könnyű MILC-et nem úgy kell marokra fogni - nem is lehet - mint egy DSLR-t, hanem mint egy régi filmes SLR-t vagy egy távmérős gépet.A kitobjektívnek az a lényege hogy a gépvázzal együtt veszed meg és nem külön, ebben az esetben nulla és húsz-harmincezer között van az ára.
-
Tin_Shield
őstag
válasz menyhartlevi #24265 üzenetére
Mit szeretnél fotózni? A zoom objektívet vagy inkább a fixet részesíted előnyben? Keresőben szeretnél komponálni vagy LCD-n? Videózás érdekel? Jpg vagy raw?
-
Tin_Shield
őstag
válasz menyhartlevi #24267 üzenetére
Fuji X: Nagyon jó 18-55 f2.8-4 kitobi. A fixek szinte kivétel nélkül remek darabok, a 27 f2.8 duplakitben jó áron van, a többi meglehetősen drága. A Fuji X szenzorok nagyon ütősek, eyecandy jpg motor, utánozhatatlan a színvilág. Képminőség szempontjából bármelyik X váz választható igény és pénztárca függvényében. A videó csapnivaló.
m43: tucatnyi kitobi, két normális túrazúm (Oly 14-150, Pana 14-140II), két picike zúm (12-32 és 35-100). Canon 50 f1.8II (ár)színvonalú fix nincs, de van néhány (használtan) jó ár/érték arányú (Pana 14 f2.5, Pana 20 f1.7, Oly 45 f1.8). Az újabb 16MP-es szenzorok a kisebb méret ellenére azt tudják mint a Canon APS-C szenzorok. Az Oly jpgben és színvilágban jobb, a Pana videoban
Sony Nex/alpha: viszonylag szűkös obiválaszték, átlagos zoomok, a 35 f1.8 és az 50 f1.8 ár/értékben elég jó. Szenzor abszolút csúcs, a hibrid AF szintén, a jpg motor nem túl kifinomult, a video ütős
Samsung NX: a régi vázak felejtősek, az újak ígéretesek, az objektívkínálat szépen alakul (16 f2.4, 30 f2 45 f1.8), kicsi a piaca itthon, egyelőre kevés a tapasztalat.
Canon/Nikon/Pentax MILC: különböző okok miatt de mind a három felejtős
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz qpakcovboy #24282 üzenetére
Lényegében igaza van. Az E-PL5 valóban nagyon jó ár/érték arányú. A szenzor némileg gyengébb (kb Canon szintű), ellenben a jpg motor sokkal jobb. Szolgáltatásokban és felépítésben jobb az Oly, de a MILC-et kicsit másképp kell használni (géptartás/fogás), ezt meg kell szokni.
És ne keverd a dolgokat, az objektív egy másik dolog. A Nikon kitobi (18-55VR) semmivel sem rajzol jobban és nem is fényerősebb mint az Olympus 14-42IIR, a 18-105VR átfogásban jobb, de rajzra és fényerőre egykutya ez is. A Nikon is fényerős objektívvel (pl 35 f1.8, 50 f1.8) hozza legjobbat, az Olympus is (pl. Pana 20 f1.7, Oly 45 f1.8).
Az index m43 adok-veszek tradicionálisan jól pörög, nem kell tőle félni, gyakorlatilag a filléres bizbaszoktól a legcsúcsabb vázakig/objektívekig minden előfordul(#24284) qpakcovboy Az auto mód felejtős. Minden gépen. Használd a programautomatikát (P) helyette. Az élőkép nagy előnye, hogy az exponálás előtt már látszik mennyire lesz a kép alexpos (vagy éppen túlexponált), használd ilyenkor bátran az expokompenzációt.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Nem. A november 23-ig a webáruházban leadott rendelésekre vonatkozik.
-
Tin_Shield
őstag
De megveheted, ahol van raktáron. Ez mai info az mft topikból. Ha biztosra akarsz menni akkor megrendeled onlájn úgy, hogy abban az üzletben veszed át ahol van is készleten.
Festett fémburkolat mindhárom szín, kifejezetten jó minőségű a festés, de ha nem vigyázol rá az idővel azért látszódni fog. Színből meg azt vedd amelyik tetszik. Ha a későbbi eladhatóság is számít akkor talán a fekete-ezüst-fehér a sorrend.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz xXxian #24411 üzenetére
Azt azért nehéz lenne elvárni, hogy a K500 fogású legyen az E-PL5
Az AWB mesterséges fényben hajlamos félremenni, használj a preset-et vagy kézi wb-t.
Az AF kontraszt alapú, ha van elég kontraszt a fókuszkeretben akkor harap, ha nincs huntol (beltérben nem tudom hová kellhet a 150 mm gyutáv). Az alap fókuszmező kicsire állítása segíthet némely esetben.
A menüt gyakorlatilag csak addig kell használnod amíg egyszer belövöd a gépet. A LIVE SCP (be kell kapcsolni) egy gombnyomás, onnan gyakorlatilag minden beállítás elérhető menüzés nélkül. Majd' minden gomb funkcióját megváltoztathatod, ha nem tetszik a gyári kiosztás, van 4 MySet beállítás, oda pedig azt teszel amit akarsz.
Hogy mi a logikus, az 90%-ban megszokás kérdése, de megértelek, én Nikonról jöttem és pár napig a földhöz akartam vágni az E-M5-öt Most bő két év Olympus után a kezembe került egy Nikon D5200, azt kívántam a pokolba Tele van a net különféle leírásokkal, ki-mit-hogyan-miért állít, érdemes néhányba belenézni, ha konkrét kérdésed van az mft topikban biztos lesz aki segít.
Az Olympustól letölthető a teljes - amúgy elég butácska - kezelési kézikönyv, de a géphez adott CD-n is rajta kéne lenni pdf-ben.Szerk: Lassú Víz megelőzött
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Novics #24550 üzenetére
"Érdekes módon méretben a fujinál az előny, pedig azt nagyobbnak gondolnám. Az oly evf púpja lehet a ludas benne..."
A mélységbeli diffiért inkább a más formájú (szélesebb és mélyebb) szemkagyló a felelős. Azt nem tudom az E-M10-hez van-e több fajta, a nagyobbik tesókhoz létezik.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen