-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz
tomboy0013
#51330
üzenetére
18-140
-
Tin_Shield
őstag
válasz
tomboy0013
#51286
üzenetére
1.) A Nikonhoz adott 18-140 lényegesen komolyabb darab mint a Canon kitobija.
2.) A 18-55 + 75-300 kiteket meg kell nézni, mindkét gyártónál előszeretettel csomagolnak papírnehezéknek való teléket az ilyenbe.
3. Az ultranagylátószögű zoom a Canonnál olcsóbb.
3.) Portézásba olcsóbb belekóstolni a Canon 50 f1.8-cal
4.) Normál látószögű (35 f1.8) fényerős objektív a Nikonnál olcsóbb.
5.) A rendezvényfotózás alatt nem tudom mire gondolsz, van aki kitobjektív + kisvaku párossal képzeli el, de ha tényleg érdekel akkor a fényerős objektívek árával kezdj el barátkozni. -
Tin_Shield
őstag
válasz
bubibaba31
#51278
üzenetére
Kaptál választ odaát. De akkor ide is beírom: egyszerű point&shoot gép annak minden előnyével és hátrányával. Ha p&s gépet keresel jó választás, ha nem olyat akkor nem jó.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
horrortown
#51264
üzenetére
A Panánál is van Try&Buy program ha nem tudsz dönteni (és nem sürgős a vásárlás, sokszor várni kell valamennyit a kiszemelt cuccra)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
horrortown
#51264
üzenetére
Az Oly nagyon szerethető cuccokat gyárt, nekem is az van, de ha videóznál is akkor nem a legjobb döntés.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
horrortown
#51261
üzenetére
Ez fotózási szokás kérdése. Mivel eddig mobiloztál fix objektívvel, a 12-60 is egy dimenzióugrás lesz. A különbözetből pedig inkább egy 25 f1.7-re ruháznék be
De ez én vagyok. -
Tin_Shield
őstag
válasz
horrortown
#51247
üzenetére
A Panasonic gépekkel (en bloc, nem csak a fényképezőgépek) nincs baj, megbízhatóak és az itthoni szervízháttér is megoldott. Az objektívválaszték sem lehet probléma, az MFT a legkiépültebb tükörnélküli bajonett, a halszemtől a nagyteléig mindenre van natív megoldás, sőt a legtöbb esetben a több opcióból is tudsz választani, igény és pénztárca függvényében.
A kit választása jó kérdés, ha nem annyira fontos a tele tartomány induláskor akkor a 12-60. Ha később szükséged lenne rá, és nem ragaszkodsz az újhoz, akkor használt, de még garanciás teléket szinte mindig lehet találni 35-45e Ft között. A G80-ban elég jó IBIS van, a legolcsóbb Olympus 40-150-nel is bele lehet kóstolni a telézésbe (az árhoz képest meglepően korrekt darab), vagy kicsivel többért a Pana 45-150 is megcsíphető. De szerintem hamarabb fogsz fényerős objektíve(ke)t keresni
-
Tin_Shield
őstag
válasz
joco73
#51250
üzenetére
A Fuji érezhetően jobb zajban, az lesz a te irányod. De azzal számolj, hogy nem a Nikonnál megszokott árakkal találkozol majd az objektíveknél. Cserébe gyakorlatilag mind patent cucc. Ha viszont a nagyobb átfogású zoomhoz is ragaszkodsz akkor bajban leszel, létezik ugyan a Fujira egy 18-135, de az pont gyengébb darab, ezenkívül nagy és drága is. Ellenben a 15-45, a 16-50 és a 18-55 mind tisztességes, plusz a 18-55-tel az átlagtól jobb fényerőt is kapsz.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#51244
üzenetére
8 évig APS-C Nikonnal nyomtam, az 50 f1.8-hoz képest semmiben sem érzem visszalépésnek az MFT 45 f1.8-at, sem mélységélességben sem a bokeh minőségében. Nincs azonos képem, nem párhuzamosan használtam a két rendszert, de pusztán vakteszten szerintem jópár fotelfotografi elbukna. Azt sem gondolom, hogy a 16-70 és a 12-60 f4-es végén olyan bokalefosós mélységélességdifi lenne a kettő között. Tudom nem teljesen egyforma a látószög egyik esetben sem, ha koppra egyforma a látószög és a fényerő akkor valamivel jobban kijön talán.
És hát elveszlik a kiindulópont, az érdeklődés a Nikon 16-85 kiváltásáráról indult, ha az a legendásan pocsék bokeh nem zavarta eddig - mondjuk mert nem olyan témákat fotóz - akkor nem biztos, hogy neki is arra porcosodik. Mindig előjön ugyanaz a hiba, a saját szempontrendszerünket vetítjük ki, és az alapján győzködjük, vagy beszéljük le valamiről az ide betévedőket. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
robi1979
#51147
üzenetére
Amiket kinéztél azok APS-C objektívek, persze fel lehet tekerni az A7 gépekre-is, de akkor átkapcsol APS-C-re, ergo semmit sem nyersz az a6x00-hez képest. Fullframe objektívet nézz, ha gond nélküli átjárhatóságot akarsz a két szenzorméret között. De ez nem olyan könnyű, és főleg nem lesz olcsó móka.
A 18-105 ideális esetben (viszonylag messzi és homogén háttér) elfogadható háttérmosást tud, de ez a fentiek miatt leginkább csak kültérben hozható össze.
MFT = Micro Four Thirds az APS-C-től kisebb érzékelő méret, az Olympus és a Panasonic használja.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
haruspex
#51131
üzenetére
Picit korrigálnék, a 18-105 ekv. 27-ről indul, APS-C. Valóban nem rossz darab, nem egy élességbajnok, de viszonylag kontans képminőséget tud, és a video amúgy sem követel olyan fokú karcosságot mint a fotó. Fotóra inkább fix szerintem, már a legtöbb gyutávra van jó natív objektív, a Sony nem annyira érzi APS-C-n a zoomokat.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Empiricist
#50972
üzenetére
Valószínű aki árulja nem a kifutó árán vette, hanem bőven hatszámjegyű összegért, és azt hisz ér még annyit. De - sajnos - a Samsung NX halott rendszer, nem érnek sokat a cuccok.
Ha gondolod írj privátot, megpróbálok segíteni. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Empiricist
#50954
üzenetére
Az LZ40 nem MILC - hanem un. bridge jellegű gép -, és nem is ajánlott.
Néhány MILC típus a teljesség igénye nélkül ami ajánlható:
Panasonic G, GF, GX, GM gépek.
Olympus E-PL és PM gépek.
SONY NEX 3 és 5 család gépei. -
Tin_Shield
őstag
válasz
DrojDtroll
#50944
üzenetére
GX80 duplakitben vagy egy fényerős fix mellé
Viccet félretéve, a használt piacon sokkal nagyobb a szórás a gépek kora és állapota miatt, nem tudnék abszolút bestbuyt megnevezni. De 150-be beleférhet akár egyel nagyobb modell is, pl. Panából a G80.
Mivel kihangsúlyoztad, hogy elsősorban kitobival és fotózásra érdekel, ezért azt mondom, hogy használtból Fuji vagy Olympus. De ez utóbbinál kerülendő a 14-42EZ kitobi, gyenge darab, van egy rakás MFT kitobi, mind jobb nála.
Ugyanezen ok miatt feltételesen ajánlom a Sony a6x00 családot, a gépek elég jók, csak a 16-50 kitobi pocsék.
DSLR-ben már nem vagyok annyira képben, abban majd mások segítenek. -
Tin_Shield
őstag
válasz
DrojDtroll
#50942
üzenetére
Az egyik bestbuy a Panasonic GX80.
-
Tin_Shield
őstag
Panasonic GX80, nagyon jó a képstabi. Objektív 12-60 általános célra, elég jó a közelpontja. Teleobjektívből van választék MFT-re, kezdésnek a legolcsóbb 40(45)-150 is elég. Vagy ha egy objektívvel szeretnéd megoldani akkor 14-140 (de ennek nem olyan jó a közelpontja)
Hasonló szet Olympusból is összerakható, E-M10mkII vagy mkIII + 12-50 (tud makrót) + 40-150 vagy egyben a 14-150.
Ezek a gépek ugyanazt a bajonettet használják, az objektívek tetszés (és pénztárca) szerint kombinálhatók.
Bridge gépből Panasonic FZ1000 (vagy FZ2000 ill. Sony RX10 család, de ehez fel kell törni a malacperselyt) -
Tin_Shield
őstag
válasz
tvamos
#50912
üzenetére
Új belépőként én sem feltétlenül az EOS-M-mel szemezgetnék. Eddig is mostohán kezelte a Canon, és most hogy kijött a fullfrém vonaluk várhatóan még ennyi energiát sem fognak belefeccölni.
Persze vannak indokok amikor az EOS-M jó választás:
1. Van akinek csak a Canon a fényképező
2. Van egy rakat EF/EF-S objektívje amihez keres egy kisméretű gépet
3. Valamelyik feature megfogta
4. Nagyon jó áron sikerül kifogni, és nem prioritás a késöbbi natív bővíthetőség -
Tin_Shield
őstag
válasz
MittuDomain_
#50795
üzenetére
A 16MP-es Sony NEX gépek (5N-től felfelé) még bőven ajánlhatók kis pénzű, használt gépet keresőknek. Vagy a Fuji XE2/XT10/XT1 is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Florens02
#50793
üzenetére
Az APS-C és MFT 16MP-es (Canon esetében 18 MP) szenzor nem lesz szűk keresztmetszet a képminőségben. Persze az új szenzorok jobbak, és megjelentek új featurek, de ezekkel a gépekkel még bőven vállalható képeket lehet lőni a mai napig.
Szerk.: persze a képminőség csak egy dolog, sok minden másban azért lehet szűk keresztmetszet egy-egy típus, pl video, af, sebesség, kezelhetőség, stb.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Future today
#50733
üzenetére
A Nikonban elég jó szenzor van, és ezzel kb. el is mondtam az összes pozitívumát. Nagyon belépő gép, tudásban ne akard egy modern MILC-hez mérni.
A 18-140 viszont elég tisztességes objektív, nem túl hosszú, de talan elég lehet.Nem tudom szóba került-e már, de a Panasonicnak van egy Try&Buy programja, némi kaució ellenében pár napra el lehet hozni bizonyos gépeket és objektívet. Többet ér egy próba valós körülmények között, mint a tesztek olvasása és a mintaképek nézegetése. De ez csak akkor jó, ha nem azonnal kell, előfordul várakozás.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Future today
#50730
üzenetére
Van amiben jobb, pl követő AF, felbontás, van amiben gyengébb pl. IBIS, videó, építési minőség.
A Canon objektívről nem tudok véleményt mondani, a Pana 14-140II-hez volt még csak szerencsém, az messze a legjobb "nagyzoom" azok közül amiket eddig próbáltam (Nikon 18-135, 18-200, Sony 18-200, Tamron 18-200) -
Tin_Shield
őstag
válasz
Future today
#50727
üzenetére
Ha vannak EF/EF-S üvegeid vagy tervezel ilyet akkor érdemes megfontolni. De akkor inkább az M50, szerintem.
Új belépőként viszont nem feltétlen a Canon EOS-M a legjobb MILC rendszer. -
Tin_Shield
őstag
válasz
lugosi
#50705
üzenetére
Így is azok, Japánban lenyomták a Sonyt, talán már az Olympust is. Gyakorlatikag egy darab APS-C géppel és féltucat natív objektívvel. Pedig hát na, semmi olyasmit nem tud, amit más ne tudna legalább olyan jól vagy még jobban. Illetve de, egy dolgot igen, a feliratot, Canon...
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Alcsi69
#50637
üzenetére
Drágák a Fuji objektívek, de ez általános trend, a modern, új fejlesztésű, minőségi dolgok sajnos azok. De minden rendszerre lehet találni jó ár/érték arányú objektívet. Az olcsó Fuji kitobik is jók, a 18-55 pedig a építésre és minőségre is egy másik dimenzió. A f2 fix sor is rendben van szerintem. Vagy a 27 f2.8.
A Nikon - és úgy en bloc a tükrösök - nagy előnye a hatalmas választék, a használt piac, és a 3rd party objektívek (sok persze az olcsó szemét cucc, de vannak gyöngyszemek is közöttük, jó áron). -
Tin_Shield
őstag
válasz
Mirman
#50631
üzenetére
Ebben is van igazság, ettől függetlenül első gépnek, tanulni, kipróbálni, hogy egyáltalán érdekel-e a fotózás nem feltétlen vennék új gépet, van bőven használt de még garanciális gép a piacon.
Persze az igaz, ha nem lennének impulzusvásárlók akkor sokkal kevesebb használt, garanciás gép lenne a piacon...
A tapogatás jó ötlet, a jutyub videokkal azért csak ésszel, sok a "szponzorált". Amúgy rossz gépet nem igazán lehet venni, 200e környéke már túlvan a fapados belépő gépeken, átlagos igényeknek, tanulni, bármelyik gép megvehető.(#56034) ugforma
Mozgásban lévő dolgok fotózásához nagy segítség a jó követő autófókusz. Olyan gépet érdemes nézni amelyik ebben erős. -
Tin_Shield
őstag
válasz
imroid
#50626
üzenetére
Én a két objektíves kit helyett inkább a 18-140/18-200 vagy valami hasonlót keresnék. Amatőr rendezvényfotózás közben nagy előny ha nem kell objektívet cserélni. Persze nem lesz mindenható ez a cucc sem, a beltéri, kevés fényes képekhez nagyon jól jönne egy fényerős objketív és/vagy egy jó vaku.
Alternatíva lehet egy Panasonic FZ1000, ugyan kisebb a szenzor de cserébe fényerősebb az objektív, és nem mellékesen nagyon jó minőségű 4k videot is tud.
Egy profi persze másképp csinálja, két váz, az egyiken fényerős alapzoom, a másikon egy fényerős teleobjektív, de egy ilyen cucc nagyságrenddel nagyobb összegbe is kerülhet -
Tin_Shield
őstag
válasz
Alcsi69
#50612
üzenetére
Az E-M10mkIII kifejeztten pici gép egy DSLR-hez mérten, nem is értem, hogy került fel a listádra ha méretesebb cuccot szeretnél. (Amúgy jó kis gép, ajánlott, de csak ha kis méret inkább előny mint hátrány.)
Ebből a listából a D7100 szerintem elég jó, szerzel hozzá egy 18-105-öt, úgy már el lehet indulni.
Ha szeretnéd élvezni a MILC-ek előnyeit, de méretesebb, megmarkolható gépet keresel akkor Panasonic G80 is megér egy pillantást. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
NowAndZen
#50588
üzenetére
Az Olympust viszonylag egyszerűen ki tudod próbálni mire képes életszerű low-light körülmények között a teddprobara.hu-n keresztül.
De szerintem is a vázon múlik kevésbé, inkább azon, hogy melyik rendszerben találod meg az igényeidnek, és nem utolsó sorban a pénztárcádnak megfelelő objektív(ek)et. -
Tin_Shield
őstag
M100 nekem kb. olyan, mint egy modern motoros, de amúgy kurblis ablakos, klíma nélküli, fapad edition auto. Az LX100 hozzá képest egy fullextrás járgány, igaz régebbi szívómotorral. Autóban volt már szerencsém mindkettőhöz, nem kétséges, hogy melyikkel tudnék együttélni a mindennapokban.
De szerintem túlmentünk már a topik keretein. -
Tin_Shield
őstag
Se kezelőszerveket, se EVF-et nem kapott. Nyilván "szocializáció" kérdése, az okostelefonos generációnak ez már természetes, én még dedikált (vagy programozható) gombokon és tárcsákon nőttem fel. Szeretem az érintőképernyőt, használom is, de leginkább fókuszpont váltásra, tapipadnak, képek között lapozni, ilyesmikre. Ha nekem ott kéne üzemmódot, záridőt, rekeszt, érzékenységet stb. állítgatni, idegbajt is kapnék.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#50552
üzenetére
Ne láss már mindenbe
Sorost, izé mft összesküvést... az a6000 szóba sem került, a kompaktos topikból indult az egész, 100e körül keresett gépet. Az egyik jelölt az M100 volt, de ott egy bemutató LX100 kb annyiba kerülne mint a kőbuta kitobis M100, szerintem nem kérdés melyik a jobb gép. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Mr.Csizmás
#50491
üzenetére
Szerintem az Econ az E bajonettes 18-55-re gondolt. Az tényleg valamivel kiegyensúlyozottabb objektív mint a 16-50.
-
Tin_Shield
őstag
A fullframe engem sosem vonzott, APS-C DSLR-ről is azért jöttem el - többek között -, mert nekem nyűgös volt már az a fotóstáska méret is.
Azért egy jó tájkép vagy egy városfotó messze nem csak annyiból áll, hogy éles, bár ez is egy fontos szempont, sok más mellett. A mobilt én is használom, igaz nem ilyenre, hanem főleg hangulatfotókra, ahol a képminőség sokadlagos szempont, talán sosem nézi meg senki normális monitoron.
Ha már kérdeztél, Fuji XT20 + 16-50 + valamelyik f2-es fix.
De valószínű egy a6000 kit és egy fix olcsóbban meglenne, főleg ha 2.8-as Sigma az a fix. -
Tin_Shield
őstag
Tájképnél, városfotónál én pl.
szeretem ha egy objektív éles, a széleken is. Nem kell feltétlenül fullra nyitottan, de azért egyet rekeszelve ne taknyoljon már. Viszont a követő AF meg nem érdekel. Kinek mi a fontos, nem kell ráerőltetni a saját preferenciáinkat senkire.
A lényeg, nem kell azt állítani, hogy a Sony 16-50 egy átlagos minőségű kitobi, mert nem az, gyengébb. Ahogy nem kell azt sem állítani, hogy az m4/3 követő fókusza jó, mert nem az (kivéve az EM1 széria, de az sem csúcs). -
Tin_Shield
őstag
Az a6000-ret szerintem senki nem szokta szidni, jó váz, sokat tud, jó az ár/érték aránya. Nem mindent vivő persze, mint a Lola-T az autóskártyában, de egy jó alternatíva.
A 16-50 viszont tényleg az egyik leggyengébb kitobi, ezen kár rugózni, még a Sony topikban sem kap dicséretet, max. annyit, hogy kicsi, meg fullHD videóra jó az (hát köszi, az ~2k felbontás). Amúgy igen, lerekeszelve f8-ra és leméretezve monitorra természetesen használható, és sokaknak nem is kell ettől több. De ne állítsuk már azt, hogy az a minőség az átlagos, ezt tudják az olcsó kitobik mindenhol, mert ez tényszerűen nem igaz. -
Tin_Shield
őstag
Én elhoznék a tedd próbára program keretében egy Olympus E-M10mkIII-at és hozzá egy 17 f1.8-at vagy 25 f1.8-at. Ez egyrészről ismerős lesz bizonyos szempontból az Oly E-450 után, más szempontból pedig nagyon más, megmutatatja mit fejlődött az ipar. Kicsit bele lehet vele kóstolni költség és kötelezetttség nélkül a MILC világba, és ha nem jön be még mindig maradhat a DSLR-nél, vagy más márkát is választhat.
-
Tin_Shield
őstag
Az XT20 jó kis gép. A Sony AF-ben fejlettebb tőle, de normál felhasználásra már ez is elég szerintem.
A Fuji objektívek drágák de legalább jók, nagyon tudatosan van felépítve a paletta. 3rd party cucc viszont - néhány manuális objektívet leszámítva - nem nagyon van rá, ezt érdemes észben tartani. -
Tin_Shield
őstag
válasz
#31733248
#50164
üzenetére
Szerintem igen. Nem a DXO mérese szerint, szubjektíve nem tetszik annak a szenzornak képe. Ahogy zajosodik, ahogy szűri, ahogy bánik a színekkel az nem jobb érdemben mint a Panaé.
Papíron annyit tud mint a régebbi 16MP-os, de annak képe nekem most is sokkal jobban tetszik. -
Tin_Shield
őstag
A szenzor méretben hátrányban van a Pana, kb. azt tudja egy GX80 mint az a5000. És a követő AF felejtős. Pozitívum a kedvező ár, a szenzorstabi, a jó minőségű objektívek (a kitobi is), és hogy nem hajlamos a melegedésre.
Az a6x00 szenzorban és követő AF-ben jobb. Az objektívpark gyengébb, csak az a6500-tól van szenzorstabi, és csak az a6400 nem melegszik és veszi le az LCD fényerejét 4k videóban.
Egyik sem tökéletes mint láthatod, de ezekkel meg lehet tanulni együtt élni. Gondold végig mik a prioritásaid és dönts azok (és a pénztárcád) alapján. -
Tin_Shield
őstag
Az e-shutter fotóknál jó, de nem minden esetben. Az 1/4000 fényerős objektívnél jó fényben el tud fogyni. Megoldás lehet az ND szűrő vagy a rekeszelés, de a nyitott rekesz bizonyos esetekben a legfontosabb képi eszköz. Ilyenkor jó egy 1/8000-et is tudó mechanikus zár vagy az a e-shutter.
Azonos szenzor fejlettségi szinten az APS-C méretnek mindig lesz 2/3 - 1 FÉ előnye. Van olyan kombináció a piacon ahol az m4/3 tudja azt amit egy APS-C, de itt vagy a szenzorok gyártója különbözik, vagy a szenzorok generációja.
Az a5000 20MP-es szenzora kb. azt tudja amit a mai m4/3, az újabb 24-eseknél megint megvan az előny. -
Tin_Shield
őstag
Ugyanazt kapja. Ha nagyon gonoszkodok azt mondanám ez az árazás elég jól tükrözi a minőséget... de nézzük a pozitívumait, kicsi és könnyű, ideális hurcolós méretű. A rajza olyan amilyen, bátran lerekeszelve és leméretezve monitorfelbontásra simán használható.
Sony vonalon az a6500-zal jött meg a szenzorstabi, ez nagyon hasznos feature a kézből videózáshoz, főleg ha optikai stabi nélküli objektívet is használnál (Sigma fixek, manuális, vintage). Az a6400 AF-ben még tovább lépett és állítólag a Sony mumus melegedést is kiküszöbölték végre. És az LCD fényerejét sem veszi már le 4k videó felvételkor. Ez nagyon megnehezítette, akár használhatatlanná is tehette a 4k videózást kontrollálatlan felvételi körülmények esetén az elődöknél. -
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz
kacsento1
#50035
üzenetére
Általánosságban írtam a "lenézést".
A szűkebb DOF együtt jár a nagyobb szenzorral ez kétségtelen, de a gyakorlatban a elenyésző a különbség mondjuk egy APS-C + 50f1.8 és egy m4/3 + 45f1.8 között. Többet számít a bokeh karaktere pl. mint az a pár mm. Szerintem.
(A fullframe + 85f1.8 tényleg egy másik világ ez kétségtelen) -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kal-El
#50026
üzenetére
Kontrollált felvételekhez teljesen jó a manuál fókusz, bevilágítod, beállítod a megfelelő rekeszt, és minden éles lesz (persze ez függ a gyújtótávolságtól)
A közeledő-távolodó téma a legnagyobb kihívás minden autófókusz rendszernek. Ebben a Sony és a Canon a legjobb.
De szerintem lassan túllépünk a topik keretein, a "Video DSLR-rel"-ben kéne folytatni (nem velem, ott vannak tapasztalt, gyakorlott videósok, és a cím ellenére inkább MILC-esek
) -
Tin_Shield
őstag
válasz
Kal-El
#50022
üzenetére
Ha azt szeretnéd, hogy az alany legyen mindig fókuszban ahhoz jó folyamatos autófókusz kell témakövetéssel, manuálissal szenvedés.
Ha nagy mélységélességet akarsz akkor le kell rekeszelni az objektívet, ilyenkor akár minden éles lehet a képen, de ehhez sok fény kell, vagy ha az nincs elég akkor az érzékenyseget kell felnyomni -> zajos felvételed lesz. -
Tin_Shield
őstag
De pont ez a lényege a cropnak, hogy kisebb és könnyebb lehet a felszerelés. Cserébe gyengébb a képminőség. Hogy annyival gyengébb-e, mint amennyivel kisebb/könnyebb (netán olcsóbb) a cropos cucc, az már egyéni preferencia. Nekem elég amit egy mai APS-C vagy m4/3 tud, van akinek meg KF cucc kell.
Szóval én ezeket az ide-oda számolgatós, ekvivalensezős dolgokat sem nagyon szeretem, de ez egy kiírthatatlan dolognak tűnik, hát legyen akkor...
-
Tin_Shield
őstag
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
scream
#49972
üzenetére
A Sony jó lehet, de ha nem fontos "selfie-lcd" akkor inkább az a6000. Követő AF-ben verhetetlenek, de hátrány lehet, hogy jó minőségű natív alapzoom még mindig nincs rá. Fixekből viszont már egész szép a választék, a többségük jó minőségű.
Ha nem akarsz videózni akkor felesleges az Oly E-M10mkIII, elég a mkII. Mft vonalon a Panasonic-ot sem hagynám ki, a GX80 nagyon jó áron megy mostanában. M4/3-ra van minden, a filléres kitobiktól a méregdrága Pro cuccokig, egy-két kivételtől eltekintve jók az objektívek. Hátrány, hogy video alatt gyenge a követő AF, és a raw képek sem húzhatók annyira utólag mint az APS-C.
A Fuji legolcsóbb gépei sem brillíroznak követő AF-ben, de képminőség itt a legjobb. Az objektívek jók és van is minden, de nem olcsók, 3rd party csak néhány manuális akad.
-
-
Tin_Shield
őstag
válasz
LemPettya
#49947
üzenetére
Választhatsz nyugodtan szimpátia alapján, tisztességes belépő gépek, nem nyúlsz mellé egyikkel sem.
A Fuji adja a legjobb képminőséget (nem kell itt hatalmas különbségre gondolni, "pixel-peeper"-kedve látni esetleg), de elég buta és lassú az a gép.
Magamnak talán az a5100-at választanám... és rövid időn belül beszereznék egy olcsó Sigma 30 f2.8-at, több van abban a szenzorban mint amire a kitobi képes. -
Tin_Shield
őstag
válasz
LemPettya
#49940
üzenetére
GX80 egyértelműen.
Az a5100-ban van a legjobb szenzor és követő AF, de a kitobi gyenge, és túlmelegedésre is hajlamos.
A GX800 szenzora a legkisebb, viszont a kitobjektív itt a legjobb, és tud 4k videót. Az m4/3 rendszer elterjedt, kiforrott.
A Canon, hátizé... Canon..., van akinek ez is elég... Kiforratlan a rendszer kevés objektívvel. Ellenben egyszerűen adapterezhető rá a legtöbb Canon objektív. Ha nem tervezel rendszert építeni, csak egy point&shoot gépet keresel, vagy meglévő Canon DSLR mellé olcsó másodgépnek jó. -
Tin_Shield
őstag
válasz
krisztian7
#49924
üzenetére
Elég jó ez az ár a duplakitért.
Pana 25 f1.7, ha olcsó de tisztességes fix objektívet keresel. -
Tin_Shield
őstag
válasz
krisztian7
#49922
üzenetére
Ha a video kicsit is számít akkor a markIII.
És ha nem elsődleges a kis méret, akkor inkább a 14-42R kitobjektívvel vedd, jobb rajzú mint az EZ palacsinta. -
Tin_Shield
őstag
válasz
scream
#49918
üzenetére
A GX800-nak nincs vakupapucsa, válaszd helyette inkább a GX80-at, jobb gép, többet tud, nem csak azzal, hogy tehetsz rá külső vakut.
De az LX100mark1 sem elvetendő ötlet, ha nem kell ekv.75mm-től hosszabb gyutáv később sem. A szenzor lényegében ugyanaz (a multiaspect miatt némileg kisebb a pixelszám), az objektív pedig sokkal fényerősebb mint a 12-32. -
Tin_Shield
őstag
válasz
krisztian7
#49899
üzenetére
A G7 utódja a G80. Méretben szinte milliméterre egyformák, a G80 100g-mal nehezebb, cserébe jobb az építési minősége és időjárásálló.
Az E-M10III nem is annyira a fókuszban lett gyorsabb, a video javult jelentősen az elődhöz képest.
Az E-M5II EVF valóban nagy és jó, kb mint a fullframe gépek keresője. Az E-M10II keresője kisebb, de még elfogadható, kb akkora mint a haladó APS-C DSLR-ek keresője. D5100-é ezekhez képest egy sötét kulcslyuk.
A GX80 keresőjének nem a méret a baja, hanem a 16:9-es képarány, ez inkább videózásra való, és a színenkénti frissítés okozhat "szivárványos" hatást. -
Tin_Shield
őstag
Nem igazán, elég jók ezek az 1"-os szenzorok, és nagylátószög állásban még egy picike előnyük is van a jobb fényerő miatt.
Persze ha késöbbiekben veszel bármelyikre akár egy filléres manuális 50-es objektívet is, akkor már megverik ezeket a kompaktokat.
Szerk:
Ha két MILC közül választanék akkor GX800. -
-
Tin_Shield
őstag
válasz
szemroni
#49866
üzenetére
Az LX15 szenzora kisebb, ellenben a nagylátószög állásban 1/2FÉ előnye van. Pixelszinten kissé zajosabb, de a nagyobb felbontás miatt kicsit többet vághatsz utólag. Nálam dealbreaker lenne, hogy nincs EVF, míg a kisvaku pont nem érdekel, de kinek hogy.
Az LX100-nak egyetlen negatívuma lenne - számomra -, hogy fix az LCD-je.
De ez már inkább a kompakt topikba tartozik -
Tin_Shield
őstag
válasz
szemroni
#49861
üzenetére
Ja, igen a vaku. Hát éppen beleférhetett volna egy beépített, de feltételezem az valami más rovására ment volna, pl. kisebb EVF, rosszabb szenzorhűtés (lásd a Sony-k örök mumusát) stb.
A felcsatolható vaku - ahogy a beépített is - egyébként felejtős, ha kicsit is számít a képminőség. Van mindkét gépen vakupapucs, nem túl drágán egész jó 3rd party vakukat lehet venni gyakorlatilag bármilyen gépre, nagyságrenddel többet ér mint ezek a mókusvillantók. De f1.7 fényerő és ISO 1600-ig elengedett érzékenység mellett a legtöbbször nem is lesz szükséged a vakura szerintem. -
Tin_Shield
őstag
válasz
szemroni
#49861
üzenetére
A Sony 16-50 kitobi szerintem méltatlan a vázaik tudásához. Ha igazán ki akarod használni az a6000 jobb szenzorát akkor minőségi fényerős fix objektív(ek) kell(enek), mivel fényerős natív zoom nincs Sony APS-C-re, maradna a cserélgetés. És persze árcédula is duplázódik, vagy akár még magasabb is lesz.
A Nikon 18-105-ös tele végnek megfelelő képkivágást tudsz cropolni az LX100 képéből is a számítógépen, fullHD monitorra/TV-re, vagy átlagos 10x15/13x18-as nyomtatásra elég pixeled marad. És ha az LX100 mellett döntesz akkor használd ki, hogy a gép multiaspect szenzoros, pixelveszteség nélkül válthatsz 4:3, 3:2 és 16:9 képarányok között a témának megfelelően. -
Tin_Shield
őstag
válasz
szemroni
#49853
üzenetére
Pont ugyanakkora a zoom, ekv 24-75mm. A Sony szenzora kb 1FÉ-vel jobb, de a kitobjektív 2FÉ-vel gyengébb, és akkor az élességről még nem is beszéltünk...
De ezeket a köröket már lefutottuk oda-vissza itt.
A nagy zoomot nem tudom miért erőleted egyébként, te magad tetted be azokat a képeket amiből tisztán látszik, hogy elenyésző százalékban használtad ki a tele véget, 90+%-ban a nagylátón használod (mint a legtöbben). Inkább arra fektess hangsúlyt itt melyik gép mit nyújt. Szerintem.
Ha nagyon kell a tele állás, utólag megvághatod számítógépen a képeket. -
Tin_Shield
őstag
válasz
krisztian7
#49843
üzenetére
Az E-M10III videóban már nem olyan buta mint az elődök, ha az AF tudása elég számodra akkor nem rossz választás az sem. Nem szabad lebcsülni, hogy mennyire fontos a fogás, hogy mennyire áll kézre a gép. Valamennyire meg lehet szokni persze bármit, de ha nem jóérzéssel veszed kézbe, akkor otthon fog az is maradni mint a Nikon, hiába kisebb és könyebb.
És még egy megjegyzés, a Pana 12-32 jobb mint az Oly 14-42 pancake. Sokkal. Ha a Pana 14-42II-re gondoltál az valóban elég jó, kicsi is, de nem pancake. -
Tin_Shield
őstag
válasz
krisztian7
#49840
üzenetére
1. A Sigma 2.8-as fixek jók, nyitva is élesek. Van f1.4-es sor is, ha nem elég a fényerő
Egyébként m4/3 bajonettel is elérhetők.
A Sigma 30-at sok Sony felhasználó szereti, a f2.8-ast nem is annyira a fényerő miatt, hanem mert éles, sokkal jobb mint a kitobijuk.
Ekv 50mm-re a Pana 25 f1.7 verhetetlen árban van.
2. Az Oly AF (ebben a kategóriában) érezhetően gyengébb, a Panához képest is, hát még a Sonyhoz. Felhasználás függő, nekem Oly E-M10II van, abszolút élhető a mindennapokban, de elfogadom, hogy van akinek és ahová kevés. Az Olympust ki tudod próbálni a gyakorlatban a teddprobara.hu program keretében.
3. Te tudod szükséged van-e arra amit a GX9 tud, az újdonságnak mindig jelentős a felára.
4. Pana 12-32 -
Tin_Shield
őstag
válasz
csonka
#49837
üzenetére
Panasonic GX80 és Sony a6000 a két slágercucc ha jó videó is kell. A keretedbe még egy fényerős fix is belefér a kitobi mellé.
Vagy választhatod az utódokat is (GX9 és a6300) de azokkal kimaxolod a kereted, le kell mondanod a fényerős objektívről.
Ha vlogra is használnád a Canon EOS-M50 is megér egy pillantást, a szembeforgatható kijelző jól jön ilyenkor
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Horgász topik
- Arc Raiders
- Formula-1
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Az AI miatt biztonságosabb az Android, mint az iPhone
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- BestBuy ruhás topik
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- ŐSZI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 14 Latitude 5440 FHD IPS i7-1365U vPro 10mag 32GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- AKCIÓ! Apple Studio Display 27 5K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

Az Olympusokban az E-M5 óta, de több Panában is az van.

