-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
Olvastam, de itt az volt a kérdés hogy akarok-e A7II-őt.
Nem, nem akarok. A képstabi NEKEM (és ezzel nem vagyok egyedül) nem nyujt annyi előnyt amennyit a kis méretű váz. És amikor megvettem az A7-et, akkor még örültem is, hogy már egyáltalán nincs mozgó-forgó alkatrész a gépemben :-)
És ha visszaolvasod, én írtam hogy kár a Canon/Nikon vázakkal molyolni mikor a többiben meg vázstabi van.
A képstabi olyan mint az ABS a kocsiban, néha jól jön, de nélküle is eljutsz A-ból B-be. -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39075
üzenetére
Ezen mindig megy a vita hogy épp melyik stabi hány fényértéket kompenzál. Amig stabis vázam volt, a legritkább esetben használtam. Egyszerűen jobban bíztam a kezemben, persze az újabb stabik már egyre tökéletesebbek.
A mostani vázamban meg épp nincs is, de nem is hiányzik különösebben. Sokkal fontosabb a magasabb zajtűrés, a könnyebb és kisebb váz. Ezeket nem cserélném el semmilyen képstabilizátorra :-) -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39073
üzenetére
Sőt az Olympus MILC vázakban is és a Sony A bajonettes vázaiban is.
Már egy 12 ezer Ft-os orosz Jupiter 3,5/135mm-es manuálfókuszos telével is lesz stabilizátorod. Igaz hogy a Pentax optikai keresőjében kicsit nehezebb élesre állítani mint az Olympus elektronikus keresőjében, de azért kis rutinnal menni fog. -
Rapid136
őstag
válasz
zümzümm
#39065
üzenetére
Pont ugyanaz a Sony érzékelő van a Nikonban mint a Pentaxban és a Sonyban is :-)
Annyival nem lesz zajmentesebb a kép mint amennyi hátrányt itt felsoroltak a többiek: AF motor hiánya, fókuszproblémák...
Rawból kidolgozva és leméretezve nem fogod látni a különbséget. Se monitorméretben, se kiállítási méretben. -
Rapid136
őstag
válasz
HUNgabus
#38920
üzenetére
Mennyire gyors a téma?
Mert a Sony A7 elektronikus keresőjével elég pontosan lehet élesre állítani. Sőt, egy AF-es obim sincs de némi rutinnal lehet szobron kivül mást is fotózni kézi élességállítással
(én pl. szinházban szoktam)
Mi az az kikerülhetetlen dolog ami miatt nem jó egy APS-C váz?
Mondjuk magas ISO-n már érdemesebb RAW-ból kidolgozni. -
Rapid136
őstag
válasz
Palapo
#38888
üzenetére
Minél nagyobb a zoomtartomány annál gyengébb a fényerő (vagy ha nem, akkor meg drága az obi).
Minél gyengébb a fényerő annál inkább rá leszel szorulva vagy egy jó zajtűrésű érzékelőre vagy vakuzod a családot beltérben.
Esetleg még a Tamron 2,8/17-50 elérhető árú, de az "csak" 3x-os zoomtartomány.
Tényleg jobban járnál egy fényerős bridge géppel... -
Rapid136
őstag
Az a jó hogy az olcsóbb Nikonban nincs AF motor, mig a Sony, Pentax vázakban van + képstabi is bármilyen obival.
Aztán ha nem jó a szemed a manuális obikhoz, akkor az megint a Nikonnál a gond, pedig egy Sony MILC vagy SLT vázzal a keresőben belenagyítva tudnál élességet állítani.
Mégis miért ragaszkodsz a Nikonhoz? -
Rapid136
őstag
válasz
Szabaka
#38198
üzenetére
Nem gyengék, de ha valaki nem ismeri a gépet és nem tudja kihasználni, akkor nem lesz élvezet a fotózás.
Meg akarsz tanitani valaki vezetni és azt mondod jó lesz arra a Lada. Na most egy nőnek tekergetni a Lada kormányát és naponta beparkolni az ovi elé hogy elhozza a gyereket, hát akkor inkább lehet hogy BKV-val jár majd :-)
És nem a Ladával van a baj, mert elvisz A-ból B-be, csak épp némi pluszpénz beleölésével szinte bármelyik nyugati kocsi kényelmi szintje veri...
Szóval ha a nejed nem tud fotózni és nem ismeri az alapelveket, akkor az első 10-15 bemozdult rossz kép után elő se fogja venni a gépet többet és inkább a mobillal fotóz.
És a beltéri gyerekfotózás pont nem a legegyszerűbb feladatok közé tartozik, nincs fény és még mozog is, egyre gyorsabban ráadásul. Ott még a profik is inkább vakuznak, de van is mögötte komoly tudás hogy az ne legyen feltünő.
Játszótéren, napos időben nem gond a fotózás, bármi jó lenne. -
Rapid136
őstag
válasz
Szabaka
#38196
üzenetére
Ezekkel a keretekkel az szokott a baj lenni hogy megveszed az első gépet ami annyiba kerül aztán rájössz hogy elvileg igen, gyakorlatilag meg nem lehet megcsinálni vele azt amit szeretnél, úgyhogy eladod (ha el tudod) és veheted azt amit tényleg megfelelő...
Egyébként ere a célra nem biztos hogy cserélhető objekitves tükrös kell. vagy épp egy MILC is lehetne.
Gyereket fotózni lehetőleg vaku nélkül illik, ahhoz meg vagy új generációs érzékelő kell, vagy fényerős objektiv, na ezek egyike se olcsó. Vagy vakuval plafonra deritve, de az ujabb plusz kiadás. -
Rapid136
őstag
Sonynál jobb az m42 illeszthetőség, Nikonnál kizárt.
Sonyban Pentaxban vázstabi van és af motor, Nikonban egyikse...
A Sony EVF-ben gyakorlatilag az elkészülő képet lehet látni, a változtatások is azonnal lekövethetők és a kép visszanézéhez nem kell elvenni a gépet a szemedtől.
Viszont a Sony A vonal eléggé leépült, de mindig van használt váz és objektiv is. Akár egy félprofi A77 is megcsiphető. -
Rapid136
őstag
Sajnos sok jó vázból kihagyták, és egyszerűbben benne van.
Ha egy kényelmes gépet szeretnél, amit élvezettel használsz, akkor a GPS nem biztos hogy érv kéne legyen. Pláne hogy fogyasztja az akkut. De vannak külső megoldások, ahol akár mobillal rögzíted az utat és utólag egy szoftver az alapján beégeti a képekbe.
a teljesség igénye nélkül:
[link]
de van pl. a Sonynak is olyan amiben kártyaolvasó van és egy gombnyomásra végigfut a bedugott kártyán
[link] -
Rapid136
őstag
Mondjuk először az érzékelőméretet kéne belőnöd. Ha filmre fotóztál akkor FF lenne a jó választás. Amúgy a Sony A7 vázam méretre megegyezik egy Minolta XD vázzal, vagy bármely hasonló korú manuálfókuszos társával. Nekem kimaradt az AF korszak, úgyhogy amikor kijött az A7 sorozat, akkor azonnal adtam is el a tükrös vázamat :-)
-
Rapid136
őstag
válasz
Sefter
#38118
üzenetére
Az már biztos hogy az Olyba Sony érzékelő került :-)
De nem hinném hogy sokkal friss infot találnák erről a hírről, például már csak üzleti érdekek miatt sem. A háttérben fejlesztgetnek, terveznek és volt néhány váratlan húzása a Sonynak korábban is. Az A7-ről se szivárgott ki túl sok hír előtte. -
Rapid136
őstag
válasz
frankstork
#38112
üzenetére
http://printscreen.hu/a-sony-befektet-a-konkurens-olympusba
http://www.fotovideo.hu/hirek/napi+hirek/olympus+es+sony+kooperacio.html
-
Rapid136
őstag
válasz
frankstork
#38109
üzenetére
Bocsi, hibáztam :-)
És az kerül(t) át a Sony vázakba valószinűleg, most hogy összeállt a két cég :-) -
Rapid136
őstag
válasz
Zilko87
#38105
üzenetére
Van MILC
m4/3-os érzékelővel (Oly, Pana)
APS-C érzékelővel, nyilván ezek pont ugyanazokat az érzékelőket használják mint a DSLR (Sony)
vagy ott a Sony A7 fullframe vázamilyen videot csinálsz állványról, kézből? Képstabilizátor itt is csak obiban lesz, illetve az A7II vázban van érzékelőmozgatásos
a Sony később lépett be és új bajonettet készített a vázaihoz, úgyhogy az objektivpark nem mérhető a tükrös vázak lehetőségeihez (saját adapterrel használhatók az A bajonettes obik)
és független gyártók készítettek teljes értékű Sony-Nikon adaptert, ami nem olcsó, viszont akkor maradhatnak a Nikon obik (youtube-on találsz videot róla)
a MILC vázaknál adapterrel lehetőség van szinte bármit feltenni, persze ezek csak manuális módban működnek majd -
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#38098
üzenetére
Miután a ködös kinyilatkoztatásaidat idáig semmilyen érvvel, akár tesztképpel sem sikerült alátámasztanod (tisztáznod) és egyetlen általam feltett kérdésre sem válaszoltál, ám belekötöttél minden másba ami az eredeti felvetés szempontjából érdektelen, valamint állandóan mellébeszélsz, igy azt hiszem be is fejezhetjük.
De igazán tanulságos bemutatót tartottál arról hogy működik egy troll. -
Rapid136
őstag
válasz
Rapid136
#38088
üzenetére
Érzékelőgenerációról generációra nő az elérhető érzékenység és a hozzá tartozó minőség.
Minolta 7D-vel kezdtem és ott iso800 már sok volt, aztán a Sony A700-nál talán már 1600-ra is felmentem néha. Aztán jött a fullframe A850 és az iso3200, az A7-nél meg már a 6400 és a 12800 + a felismerés hogy rohadtul nem ezen múlik egy kép szépsége, hangulata.
A 7D max isoja 1600/3200 volt az A7-nél ez már 25600.
A feleségem NEX6-ját most cseréltük le A6000-re és látom a különbséget a magas érzékenységnél. Neki pont számít mert klubkoncerteken szeret fotózni ahol alig van fény. A NEX6-tal az iso1600 is szenvedés volt.Szóval baromira nem mindegy hogy két gép közül melyik milyen generációs érzékelővel készült. Lehet egy korábbi középkategóriás Nikont szembeállítani az A6000-rel, de hiába a több gomb, a dupla tárcsa a kép mégiscsak az érzékelőn fog múlni.
-
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#38087
üzenetére
Azon gondolkozom hány embert győztél meg hogy ne akarjon iso6400-at használni.
Mert engem nem sikerült és miért ne lehetne egy kép jó iso6400-on? Ha erős a téma akkor szemcsézetten is ütős lesz a kép :-)
Mondd meg Korniss Péternek aki valószinűleg a végletekig pusholt filmmel fotózott Erdélyben éjszakánként gyertyafénynél, 40W-os izzók fényénél táncházat, hogy nem szép a fotója...
Az már csak hab a tortán hogy kiállítási méretben falra rakva az adott mérethez tartozó nézőtávolságból hány képről fogod megmondani hogy magas ison készült?
És mit jelent neked a szép fotó? Mi köze fizikai jellemzőknek az esztétikához? Tényleg nem értem a logikát...
Az alábbi helyzetben te mit tennél, hogy fotóznál?
[kép] -
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#38045
üzenetére
A 6 mpixeles Minolta 7D-mnél szoktam rá hogy zoomoknál tele állásban állítok élességet és utána nyitom a látószöget. Akkor nem volt gond az élességgel. És ez a nagylátó és a telezoomnál is igy volt, viszont a fixekkel meg nem.
Aztán a Sony 700-nál is, de addigra már nem nagyon maradt zoomom, úgyhogy kevéssé érdekelt a dolog :-)
Szóval 3 tükrös váz után nekem az a tapasztalatom hogy a fixekkel nincs gond.
Egyébként lehet hogy tényleg gond, csak miután az emberek nagyrésze kitobival és rekeszelve fotóz nem nagyon tűnik fel neki. Annak idején azt hittem hogy a Minolta és a Sony gondja, de aztán szép lassan beláttam hogy mindegy gyártónál van ilyen. -
Rapid136
őstag
Ha valaki meg tudja fizetni a fényerős fixeket az OMD sorozathoz akkor azért jó dolgokat ki lehet hozni belőle:
http://www.stevehuffphoto.com/2013/10/09/a-vintage-year-with-the-om-d-e-m5-and-e-m1-by-neil-buchan-grant/ -
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#38016
üzenetére
Az mondjuk vicces hogy szerinted a Sony 16-50 a legalja (oké, nem egy nagy dobás az obi), de akkor ne tolj már be egy mobillal készült minősíthetetlen képet ide viszonyításképp.
És miután jól megmondtad a dolgokat, vita helyett magadról kezdesz írogatni hogy neked milyen unalmas az életed...
Várom a válaszod hogy szerinted miben jobb a mobilos képed az A6000-nél, természetesen a zajszint és szinszétesés kapcsán. -
-
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#37991
üzenetére
Szerintem ezt te írtad:
"Van pár ilyen képed? Csak hogy ne a levegőbe lógjon az az ISO 6400. (Nekem volt a6000-rem. Nem használtam 1600 fölött azt sem, mert szétestek a színek. De biztos én voltam béna.)"
Kb. erre volt válasz a bénakép feltöltése. Nincsenek szétesve a szinek és iso 6400-on van.
Bocs hogy nem művészibb a kép, máskor odafigyelek rá, azt hittem a technikai rész érdekel...
És hol van a mobiloddal készült hasonló kép 24 mpixelen iso6400-on?
Ha már én feltöltöttem, akkor most te jössz :-)
Ja megvan, hát számomra ég és föld amit a háttérrel művel a zajszűrés, a tiéden már nornál méretben is szar a háttér, az A6000-nél meg 100%-on se. -
Rapid136
őstag
válasz
Mirman
#37981
üzenetére
A mega pont nem egy random link, hanem egy baromi jó titkosított tárhely 50 gigával, osztható mappákkal miegymással.
http://bitport.hu/megoldasok/kiprobaltuk-a-megaupload-utodjat-oennek-is-erdemes
Sajnálom ez van, akit érdekel a kép nyugodtan letöltheti. Nem böngészőben nyilik meg, hanem közvetlenül a képet lehet letölteni. -
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#37979
üzenetére
Hát nem tom, PC-n rányomsz a letöltés böngészőn keresztül és lejön, aztán lehet pixelbuzulni :-)
Teljes 24 megás felbontás, exiffel, mindennel.
Mi az ami ennél korszerűbb, van hogy bikinis szőke nő tálcán hozza be a képet?
-
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#37977
üzenetére
Ez tényleg csak tesztkép, friss az A6000 és szerencsésen beszereztem a Sigmákat hozzá.
https://mega.nz/#!EJlmHSoI!J4nD95ekVhk7jmhOM49nxeUm0ySyyrgLG_M_aQbZEvc
szóval csak azt fotóztam le ami előttem volt.
Mellesleg 2 éve A7-et használok, ez a feleségem gépe. -
Rapid136
őstag
válasz
Tomi7887
#37971
üzenetére
Van 3 db 2,8-as Sigma a Sonyhoz. Képstabi nélkül ugyan, de az A6000-et iso6400-on is lehet használni. Igaz RAW-ból szűrök zajt és nem a jpg-et használom.
Ujonnan 52-53000 Ft, használtam 35-40, csak épp vadászni kell rájuk, mert annyira jók hogy nem nagyon adják el :-) -
Rapid136
őstag
válasz
#86322688
#37943
üzenetére
Le kéne méretezni egy 24 mpixes Sony érzékelő képét az 5-6 éves CCD méretére mondjuk iso6400-on, nagyon csodálkoznék ha nem lenne jobb.De leméretezés nélkül is az. És nem a gyári jpg-et kell nézni hanem hogy rawból mit lehet kihozni.
A dinamikáról már nem is beszélve... -
Rapid136
őstag
A válasz a másik kérdésedre:
Egy gyártónál 30-80 objektiv közül lehet választani,ezek egy része fix, másik része zoom. A gyujtótávolság tartományok több helyen fedésben vannak, de bizonyos paraméterekben el is térnek. Neked kell dönteni hogy fényerősebbet, vagy nagyobb átfogást választasz (esetleg méret alapján), de ez drágább lesz vagy épp a képminőség lesz gyengébb egy másik objektivhez képest. Az objektivparkodat neked kell összeállítanod, de nem annyira egyszerű, mint mondjuk felruházkodni.
na jó, igazából mégsincs válasz a kérdésedre... -
Rapid136
őstag
Az ember azért vesz cserélhető objektives gépet hogy épp a hangulatának és a témának megfelelő objektivet használja. Nyilván ehhez 2-3 lencsét kell magával cipelnie. A gép arra alkalmas amelyik rajta van. Makro obi a közelfotózáshoz, nagylátószög belső terekhez. Egyben ezt nem nagyon kapod meg, valahol hibázni fog.
Ha nem szeretnél ezzel élni és inkább egy nagyobb átfogású zoomot szeretnél, akkor lehet hogy inkább egy bridge gépre lenne szükséged. Kisebb az érzékelője, de ami miatt ez érdekes az szerintem számodra érdektelen és azoknak az objektivje a lehető leguniverzálisabbra van tervezve. -
Rapid136
őstag
válasz
thomasrc
#37842
üzenetére
egy mondat a video időkorlátról
az Európába importált fényképezőgépekben fél órában van maximálva a video (videokamerának minősülne és más vámolás alá esne ha jól emlékszem), hackeléssel oldható fel néhány gépnéla MILC vázaknak a mérete az előnye és adott esetben kisebb utiállvánnyal is lehet hosszú expos képeket csinálni
a Sonynál és gondolom más gépeknél is van lehetőség mobilról vezérelni a gépet, így még távirányitó sem kell
szintén a Sonynál, úgy mint az Androidnál applikációk tölthetők le (pénzért és ingyen is) amik megspórolják az utómunkát, mondjuk egy timelapse videonál (igaz, a kezdeti beállításokkal, szóval utólag nincs belenyúlás)a gépen manapság már beállítható az AF mérőmező, sőt elmozdítható, ha olyan gépet találsz aminél érintős az LCD ott rákoppintással állíthatod be
ugyanez vonatkozik a záridőkre 1/30-1/4000 között nagyjából mindegyik beállítható
viszont hosszú záridőnél érdemes (sőt néha csak igy lehet) ND szűrővel fotózni -
Rapid136
őstag
válasz
Throme
#37839
üzenetére
Nem szeretek ajánlani, inkább előnyöket-hátrányokat felsorolni. A döntés legyen a vevőé.
Az viszont valós probléma hogy a Nikon belépőszinten még a saját bajonettes mf obijaihoz sem biztosit fénymérést és az AF motor hiánya miatt néhány korábbi AF obival nincs élességállitás. -
Rapid136
őstag
válasz
Grga_Pitic
#37814
üzenetére
komolyan nem értem mit rugóztok ezen...
a grafikon annyit mutat (remélhetőleg egy kezdőnek is) hogy milyen különbségek vannak egy új és egy néhány éves gép között
nem a hozzászólóval akartam vitába szállni egy adott gép kvalitásairól
el kéne olvasni az egész hozzászólást meg azt hogy honnan indult
valaki gépet keres és jelzi is hogy nem ért hozzá
erre jön a válasz hogy ha helyesen exponál akkor jó lehet bármi régebbi gép is
itt léptem be én és irtam hogy aki nem tud fotózni annak nem lesz sikerélménye mert bizonyos helyzetekben bármelyik fiatal mobillal jobb képeket fognak csinálni a technikai előny miatt
egy kezdőnek olyan gép ajánlanék amelyikkel elsőként csak a gombot kéne nyomkodnia és nem preciz beállításokkal kellene foglalkozni hogy extrább helyzetekben értékelhető képet csináljon(mellesleg a Minolta 7D azért korának egyik baromi jó gépe volt, kéttárcsás, pentaprizmás keresővel, amikkel azért rendesen kiemelkedett a tömegből, emiatt én is ajánlgathatnám mondjuk egy pentatükrös egérmozis Nikon D3200 helyett, de semmi értelme)
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh
#37804
üzenetére
Imádtam a 6 mpixeles Minolta 7D-met, de eszembe se jutna azt mondani bárkinek hogy indulásnak jó lesz az.
Ha valakinek viszonylag eltökélt szándéka a fotózás akkor vegyen olyan gépet amit fél-egy év múlva nem kell lecserélnie azért mert ahol neki már el kell tennie a gépét, ott mások még vigan fotóznak...
Mert nem lesz sikerélménye ott ahol egy mobil is adott esetben jobb képet csinál az új fejlesztésű érzékelőjével és ezt nem fogod tudni elmagyarázni neki. Mert nem fogja tudni mi a helyes expo, azt most fogja megtanulni.
ez a dxomark mért dinamikája három gépre, a Canon és a Sony iso1600-on tudja azt amit a G3 200-on
[kép] -
Rapid136
őstag
A táj és égbolthoz alapvetően nagylátószög lenne az ideális, fix obival és mögötte egy magas érzékenységen is használható érzékelő.
A bolygófotózás komolyabb hobbi, ott azért előfordulhat némi egyéb beruházás állványra, motoros követőre stb. :-)
Kérdés a méret, nagyobb tükröset akarsz vagy inkább MILC-et, ahol az elektronikus kereső időnként jobb a setétben? Nem mindegy cipelni se a hegytetőre...
Viszont a MILC-hez több akku kell. -
Rapid136
őstag
Mondjuk már az se igaz hogy a FF munkára való :-)
Egyre inkább mosódik össze a korábban markánsan elváló amatőr-haladó-pro kategória.
Egyébként fantasztikus élmény volt nekem hogy egyszer csak kijött az A7 elérhető áron és emellett az addig filmes Minolta vázakon használt (és tükrös vázon használhatatlan) Minolta Rokkor sorom újraéledt.
Manuálfókuszos vázakkal kezdtem fotózni, de az AF korszak kimaradt, az A7 + mf obikkal egyszerűen élvezet a fotózás :-)
Azt gondolom sok régi oldschool fotósnak is hasonló élmény lehetett.
Sportot űzök abból hogy a szinházban is ilyen obikkal fotózom, pl egy Tamron Adaptall 3,8-4/70-210-zel, de mégse mondom azt hogy ez az üdvözitő megoldás :-) -
Rapid136
őstag
Vita mellett ez még mindig egy érdekes játék, vagyis inkább tiszta fizika:
http://dofsimulator.net/en/
ki lehet próbálni hogy azonos tárgy- és háttértávolságnál egy fullframe 2/50mm-nél milyen a dof egy m4/3 1,7/25-höz képest
de lehet összevetni más azonos látószögű obikat is a különböző érzékelőméretnélés el lehet dönteni hogy ez valakinek hiányzik-e vagy nem a képi világához
-
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#37686
üzenetére
Gondolom a Louvre-ban is csodálkozol hogy miért nem kinai piacos ecsettel festenek képet a művészek vizfestékkel...
Minek tojást keverni a festékbe meg olivaolajat.
A dof egy eszköz a sok közül amit a művészet használhat, egy csomó objektiv van azonos gyujtótávolsággal, van aki ezt szereti van aki azt. Nekik nem mindegy, még ha nem is érted :-) -
Rapid136
őstag
-
Rapid136
őstag
válasz
hibavissza
#37673
üzenetére
Annak aki igy szeret fotózni ott előny a minimális élesség és az elmosott háttér.
El kell dönteni mire használja az ember.
Ezért jó párositás egy azonos bajonettes APS-C és egy FF váz, azt használod ami épp kell a feladathoz. A Sonynál egy táskába mindkettő belefér és nem jelent túlsúlyt :-)Azt azért te sem gondolod komolyan hogy egy megtervezett kompoziciónál előrelépteted a modellt? Pláne hogy ott már bele sem fér a képbe?
Nem ennyire egyszerű a dolog, nem is lineáris a mélységélesség, gyujtótávolságtól, tárgytávolságtól is függ. -
Rapid136
őstag
A focal reducer pont nem változtatja a bázistávot sehogy, ez a lényege hogy teljes értékű marad a használt obi.
Egyszerűen APS-C méretűre tömöriti a ff méretű vetitett képet, igy több fényt is juttatva a kisebb érzékelőre. Ezért mondják hogy fényerősebb lesz az obi.
Való igaz hogy elektromos obikkal meg tényleg felesleges lenne, de nem is erre találták ki és nincs is adapter ilyen obikra. -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh
#37665
üzenetére
Azért a Focal reducerek se olcsók és kérdés hogy mit tudnak felbontásban.
Volt egy utam Erdélybe és több képet csináltam a filmes vázzal mint az akkori APS-C gépemmel, egyszerűen nem volt ugyanaz, pedig volt a digitre 1,8/35 meg 1,4/50.Ha valaki dof-ot akar méregetni akkor itt szépen ki lehet totózni hogy milyen obi kellene az APS-C és m4/3 vázra ha olyan háttérmosást szeretne mint a FF.
http://dofsimulator.net/en/
megoldható, csak épp baromi drága a gyári obi és a crop miatt meg régi filmes obival nem oldja meg :-)Mostanában inkább az A7-en a Sigma 2,8-as APS-C obijaival fényképezek munkából kifolyólag mert kevés az élesség teljes érzékelőn :-)
-
Rapid136
őstag
válasz
veinert.zs
#37662
üzenetére
Én A7-et használok és nem hiányzik a képstabi. Kézből szépen ki lehet exponálni egész jó időket.
Viszont az objektivjeim mind manuálisak, a párezer forintostól a több tizezer forintosig.
Azért a fullframe kicsit más világ egy APS-C után, azt ki kell próbálni. Ha sokat telézel akkor jobb az APS-C meg a m4/3, portrézni minimális mélységélességgel inkább a FF.
Viszont van a családban egy A6000 is három Sigma AF obival, úgyhogy tudunk variálni :-). -
Rapid136
őstag
Az EVF-nek nem az a nagy előnye hogy extrém fényviszonyok közt jobb láthatóságot biztosít...
hanem az hogy a képet úgy lehet megkomponálni hogy tényleg ellenőrizni lehet mindent, az expobeállítástól, a mélységélességig, belenagyítva az élességhez,mindezt úgy hogy közben a képkivágást is kontrollálhatjuk.
És egy gyors kontroll után lehet újraexponálni anélkül hogy nagyon elmozdítottuk volna a gépet.
Miután azt gondolom hogy lehetőség szerint úgy érdemes fotózni hogy utólag ne kelljen vagdosni 5-10-100 pixeleket a képből, az EVF-fel ez jelentősen könnyebb. Vagy épp otthon jövünk rá hogy hiányzik a kép széle...
Egyszerűen a belső keresőben csak és kizárólag a képre tudunk koncentrálni. -
Rapid136
őstag
Azért az 5100-ban nincs belső EVF úgyhogy nehéz az árát hasonlitgatni a 6000-eshez, más kategória.
Én a NEX6-ot 110-ért adtam el és 160-ért vettem garis A6000-et használtan, mindkét árban benne volt a kitobi. Az iso6400-as képeit nézve megérte a különbözetet.Amúgy meg a fotózás technikai sport, nem lehet nyerni rajta, mindennek megy le az ára folyamatosan. Ha fotózni szeretnék és szükségem van a magas isos használatra akkor meg kell venni azt a gépet amivel megoldható a feladat.
-
Rapid136
őstag
a gyujtótávolságon gondolkoztam, de az adott a projektben, a többi meg lehetőség
telében és nagylátóban is egyaránt a fenti opciókból dönthet az ember :-)persze a minőség változik mindnél, de azért van egykét obi már nagy fényerő nyitva is szép képet ad
az viszont meggondolandó hogy kell-e fényerősebb obi, ha annak a képe 2,8-on sem éri el az olcsóbb 2,8-as kezdő fényerejű társáét
streetfotónál nyilván felvállalnám a jobb fényerőt a minőség rovására, de tájfotózásnál nem :-) -
Rapid136
őstag
válasz
mikrofon
#37551
üzenetére
az ember három-négy szempont alapján vesz obit:
ár-fényerő-méret-képminőség
ezt kell optimálisan beosztani, mert hatással vannak egymásra
aminek jó a fényereje, az drága és nehéz, viszont mondjuk egészen nyitva nem annyira éles még
(a Sigma sort most egy hónapon belül meg tudtam venni használtan összesen 110.000 Ft-ért)de ne aggódj, én vezetek egy nyilvántartást hogy milyen obikat vettem és adtam el a fenti szempontok miatt
ahogy az évek múlnak változnak a prioritások, az érdeklődési kör, a vagyoni helyzet, amit most ideálisnak tartasz az hamar változni fog :-)a Samyangok manuál fókuszosak szerintem, a haverom a 2/12-est vette meg most, épp Spanyolországban teszteli :-)
-
Rapid136
őstag
válasz
mikrofon
#37543
üzenetére
Ja, úgy ahogy az előttem szóló :-)
19mm - kb. egy korrekt nagylátószög, szépen kezelhető perspektivával (jól kihozza a térérzetet)
30mm - ez az APS-C un. alapobjektivje, az emberi szemhez közelítő arányokkal
60mm - ez meg egy portréobi, kistele
(kisfilmre vetitve megyegyezik a 28/45/90 sorral)a nagy előnyük a baromi kompakt méretük és az hogy nagyjából átfogják a kitobi tartományát jobb fényerővel
meg az hogy 35-40 ezer használtan, ha találsz
akitől a 30-ast vettem, azt mondta hogy a Sony 1,8/35mm 2,8-on nem olyan éles még mint a Sigma :-)
(a képstabi nekem változatlanul nem jelent sokat) -
Rapid136
őstag
válasz
rumos14
#37537
üzenetére
Viszont az A7 fullframe és a manuális obikkal csodákra képes.
Az A6000 mellé meg talán a legolcsóbb a 3db 2,8-as Sigma, oké van fényerősebb, de ezek kicsik és jó a képük nyitva is. Legalábbis most erre próbálom terelni a feleségemet, hogy a kitobi helyett ezeket használja :-) -
Rapid136
őstag
válasz
krisz12071
#37518
üzenetére
https://pixinfo.com/apro/
-
Rapid136
őstag
Ha csak az érintésmentes expo lenne már akkor megérné :-)
Elég a kezedet elhuzni a kereső előtt és exponál, ha nincs nálad állvány és távirányitó csak lerakod mondjuk a táskádra és exponálhatsz is. Akár többet is mert nem mozdul el a gép.
De már az is zseniális hogy az elkészült képet pár másodperc alatt töltheted át a mobilodra, onnan meg az ügyfelednek...
A többi app meg pont arra jó hogy a gép megcsinálja helyetted azt amihez korábban PC meg célszoftver kellett és az alapképeket neked kellett előállitani. És ha valaki nem értett hozzá akkor esélye se volt hogy megoldja. -
Rapid136
őstag
válasz
krisz12071
#37488
üzenetére
A kérdés az hogy a villámgyors AF-fel szemben van ezer más előny, pl. a kis méret. A fényképezés több mint százéves történetének nagy részében tudtak autóversenyt és más akciódús eseményt fotózni AF nélkül is :-)
De a lényeg hogy egyre több ember élvezi a milc előnyeit.
Az amatőrök azért mert egy kisebb vázban azonos tudást kapnak,a profik azért mert bármilyen bajonettes obit rárakhatnak és mert az elektronikus keresőben már exponálás előtt a kész képet látják.
Hosszan lehetne sorolni... de ott van még a Sonyhoz letölthető ingyenes és fizetős appok pl. -
Rapid136
őstag
válasz
krisz12071
#37482
üzenetére
Azon kivül hogy Canon :-)
-
Rapid136
őstag
válasz
krisz12071
#37478
üzenetére
Hát lehet hogy jobb ha viszel magaddal valakit...
Elvileg néhány géptipusnál kiolvasható az exposzám de a video rögzités nem.
Sokat elárul az eladó mailcime ha iparszerűen fotózik. De kereshetsz garis gépet is, most vettem 2 hónapos Sony MILC-et.
Amúgy külsérelmi nyomok, karcok stb. Akku és kártyafedél és a csatlakozók rögzitése ne lötyögjön.
Nem leirni sok hanem ugy elmagyarázni hogy érthető is legyen olyannak aki nem látott még DSLR-t működés közben. -
Rapid136
őstag
válasz
mikrofon
#37472
üzenetére
Sony A6000 és a Sigma 2,8-as sora, vagy akár egy A7 adapterekkel :-)
Most vettem a feleségemnek a NEX6 helyett, én meg Sony A7-et használok. És a vázamhoz kizárólag manuális obik vannak, de feltehetem az APS-C váz obijait is, akkor 10 mpixeles képet kapok.
Viszont a régi Minolta obik csodásan muzsikálnak a fullframe gépen, meg van néhány Adaptallos Tamron is, de a távmérős Jupiter3 is remek rajta.
És felrakhatók az A6000-re is természetesen. -
Rapid136
őstag
válasz
Mirman
#37414
üzenetére
Ha egy faék egyszerűségű gépet akarsz akkor igen.
Egyszerű AF rendszer, nincs képstabi, cserébe a legolcsóbb FF váz. Én csak manuális obikkal használom és nem hiányzik a képstabi, mert vastagabb és nehezebb a váza az A7II-esnek.
És miután nem ugrándozik a tükör, kézből is elég jó záridőket ki lehet exponálni. -
Rapid136
őstag
válasz
Mirman
#37401
üzenetére
Portrézni az A7 lenne tuti választás, mert bármilyen manuális obit rá tudsz rakni az Altixtól kezdve a Szmena lencséjéig és ahány objektiv annyiféle képi hatás. Az elektronikus keresőben meg gyönyörűen lehet kontrollálni az élességet meg a háttérmosást rekeszeléskor.
Vagy épp a Sony Zeiss 1,8/55, amelyik az egyik legjobb obi lett a világon. Persze az se olcsó, de amit kapsz cserébe :-)
A természetfotó nehezebb dió, távoli témákhoz jobb az APS-C, de az A7 APS-C módban csak 10 mpixeles képet csinál, mig az A6000 24 mpixel.
A Sony saját teléjét nem biztos hogy meg tudod fizetni, de gyári adapterrel lehet használni korábbi A bajonettes vagy épp kinai elektronikus adapterrel Nikon vagy Canon telét használni.
A Nikon állítólag baromi gyors lett, van róla video a youtube-on.
Vagy ha nem ugrándozik a témád akár manuális obikkal is lehet játszani, 4/300 vagy hasonló, esetleg tükrös valami. -
Rapid136
őstag
Az a gáz hogy ujonnan gépet 100ezer alatt nem kapsz.
És akkor még jönnek az extra igények :-)
Ha lenne valamennyi fotós alapismereted akkor kompromisszumokkal, af nélkül lehetne olcsón fotózni.
Az éjszakai fotózáshoz meg olyan váz lenne ideális jól birja a magas érzékenységet, vagy ha kevésbé akkor meg egy fényerős obi. Kérdés hogy mozgásban lévő dolgokat fotóznál vagy állványról. Igaz is egy jobb állvány több tizezer Ft... -
Rapid136
őstag
Ne viccelj, ott a Sigma szentháromság 2,8/19/30/60 DN Art vonal, ujonnan 50-55000 Ft. A 19-est és a 30-ast egy hét alatt csiptem meg használtan 35-35 ezer Ft-ért. Van pl. Sony 30-as makro olcsón. A zoomokról meg le kell szokni :-)
Egyébként eladó a feleségem NEX6-osa, szeretnék A6000-et venni helyette :-) -
Rapid136
őstag
válasz
#40935168
#37326
üzenetére
Föltennék egy tökegyszerű kérdést:
egy átlagos kezdő felhasználó melyik géppel fog könnyebben fényképezni és hamarabb élményeket szerezni?
Egy kis MILC vázzal amit bármikor beletehet egy övtáskába, vagy egy DSLR-t amihez oldaltáska kell és két objektivnél már háromszor meggondolja hogy elvigye-e magával?
Egy MILC vázzal aminél gyakorlatilag az elkészülő képet látja az EVF/LCD-n expo előtt vagy a DSLR-t aminél folyton el kell venni a szemétől a gépet, hogy megnézze sikerült-e a mit tervezett?
Ráadásul 40 fölött az emberek szeme elkezd romlani, nem látnak közelre, na ott egy EVF megfizethetetlen, mert egy optika keresőben tökjól lát az ember, de közelre a kép visszanézéséhez olvasószemüveg kell.
Folyamatosan nő a MILC részesedés a digitális piacon, nem véletlenül.
Egy csomó ember rájön hogy anélkül is készíthet jó képet hogy szettáskát kelljen cipelni magával és gondolkozni kelljen azon hogy melyik objektivet. -
Rapid136
őstag
válasz
#40935168
#37324
üzenetére
Ezt nem feltétlenül értem a visszanézésről.
Az A7-esem 1 másodpercre kidobja az elkészült képet amibe egy gombnyomásra belenagyíthatok anélkül hogy elvenném a szememtől a gépet. Ez pont elég arra hogy ellenőrizhessem az élességet ha kell.
Ha nem, akkor expogombra visszajön a kereső.
De utána rögtön megy a visszanézés is, igaz 80/90-es Sandisket használok, meg egy 90-es Sony SD-t.
Majd kipróbálom a feleségem NEX6-osán. -
Rapid136
őstag
válasz
konyi79
#37315
üzenetére
A Sonyk közül meg épp igen, illetve kijött a 6300, de az még kissé drága.
Viszont ez az AF vita engem arra emlékeztet hogy 210 vagy 240 a végsebessége egy autónak, 130 vagy 145 LE...
Az átlag autóvezető, azaz hobbyfotós semmi különbséget nem észlel ezekből. Nagyon extrém körülmények közt előfordulhat hogy problémás az élesreállítás, de minden más esetben tökmindegy milyen vázzal és objektivvel fényképezünk.
Cipeltem eleget középkategóriás tükrös vázakat és hozzá tartozó objektiveket és nem az AF volt a legnagyobb problémám. Sokkal inkább a súly és az hogy nehézkes volt elővenni a gépet és néha magyarázkodni kellett hogy miért fotózom.
A Sony A7-tel ezek a gondok megszüntek :-) -
Rapid136
őstag
válasz
sideburns
#37312
üzenetére
Milyen fejlesztésre gondolsz?
A Sony érzékelők évről-évre jobbak, az AF rendszeren is folyamatosan dolgoznak és app-ok tölthetők le a gépedre. Na a Cannonál meg vedd meg emiatt a másik vázat :-)
Nem dobnak ki kevesebb gépet mint a többi gyártó. Az objektivpark meg ahhoz képest hogy nulláról inditottak egy bajonettet egész szépen alakul.
És a kezdők 80%-ának két objektivnél sose lesz többje. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Lenovo T14S Thinkpad FHD IPS i5-1135G7 16GB RAM 256GB SSD Intel Iris XE Graphics Win11 Pro Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3799
- 5G Lenovo ThinkPad P14s Gen 3 Intel Core i7-1280P Nvidia T550 32GB 512GB 1 év teljeskörű garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Mr.Csizmás
