-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
Dönthető-forgatható fejű vakut használj, villants a plafonra vagy a falra, és máris egész máshogy néz ki
De ha leveszed a vázról, még jobb. (Mondjuk ez esetben a) ttl szinkronkábelt használsz, b) vagy olyan okos váz és okos vaku kell, ami tudja a ttl-t wireless módban is c) manuális módban vakuzol...) -
ottkar
addikt
"mozgó dolgot kéne lefényképezni, lehetőleg olyan formában, hogy az nagyon hasonló legyen a látottal."
Hát igen csak egy bibi van hogy nem az az alap amit én látok hanem amit a gép "lát" Ahhoz muszály alkalmazkodni.
Nem stúdióra értettem én a bereflektorozást hanem otthonra. A vakunál meg ezer lehetőség van hogy ne legyenek zavaró mély árnyékok, ez a fotóson múlik.Azért a vaku a leginkább színhelyes képet ad WB korrekció nélkül. -
ottkar
addikt
Tudod én pld nem tudom jószívvel azt mondani hogy zaj inkább a szemcsésséget használom. A 60-as években a fotósok körében dúlt a szemcsedili.
csodásnál csodásabb hívók láttak napvilágot finomszemcsés szuper finomszemcsés néven. Egy dolgot nem tudtak ezek a hívók, megváltoztatni a gyárilag kikevert szemcsenagyságot, mert annak funkciója volt. Kérdezte is valaki hogy volt e a mostani zaj és pixelvadászatnak filmes előzménye, hát ez volt. Jópár évig dúlt aztán lecsengett. A magyarországra kerülö orosz újságok egyes képei olyanok voltak mintha mákból készítették volna őket.Kiderült kérem hogy az oroszok azonos érzékenységű anyagainak szemcsézete sokszorosan nagyobb volt mint a Forte anyagaié. Egy 18 DIN -es orosz film szemcsézete nagyobb volt mint a magyar 27 DIN-es filmé. Köztudott hogy a magyar ff filmek világviszonylatbn is kiválók voltak. Igaz hogy ma a nagyobb érzékenységű filmek szemcsézete is kisebb lett, de hogy ne lenne?. -
philoxenia
MODERÁTOR
Ha nem fontos a nagy felbontás, akkor egy jó fényerős objektívvel rendelkező HD videokamera is alkalmas a célra, kifejezetten kevés fényben a videóból lopott képek jobbak mint a bemozdult fényképek, másik lehetőség a sorozatfelvétel, a sorozatok között mindig van egy-két éles felvétel is, még ha a többség be is mozdul.... Persze komoly képeket vaku nélkül csak a megvilágítás erősségének növelésével, vagy a téma mozdulatlanná dermesztésével csinálhatsz.
-
Szten Márs
nagyúr
Már miért lenne a zajmentesség biztosított?
Veszel egy ISO 1600 körüli filmet, mert ISO 100-as filmre ott sem fotózol épp sötétben és ugyanúgy zajosodni fog a képed - bár a zaj jellege más lesz, de ennyi az egész.De azt hiszem eleget beszélgettünk elméleti síkon, így had kérdezzem meg: szeretnél gépet venni a fenti célra? Ha igen, akkor milyen összegben gondolkozol, és a beltéri, rossz fényviszonyok közötti fotózáson kívül még milyen felhasználási célra szeretnéd?
-
Szten Márs
nagyúr
Ugyan, egy Nikon D3 fillérekért megkapható már a 24-70 F/2,8 Nikorral, még másfél milliót sem kell érte kipengetni

Viccet félrerakva, okosan felépítve a rendszert egy átlag DSLR+ből (mondjuk vázba épített képstabival) + egy jó fényerős nagylátószögű fixxel, akkor elég olcsón meg lehet oldani a dolgot.
Mondjuk egy Pentax K200D + egy Sigma 20mm F/1,8 együtt olyan 230 ezer HUF körül mozoghat, 24mm-es F/1,8-as Sigmával alig 200 ezer HUF feletti összeg jön ki és igen jó eredményeket lehet kapni a felvázolt célra. -
ottkar
addikt
Én csak azt nem értem miért akarnak jónéhányan ha törik ha szakad gyenge szobai világítás mellett képet készíteni. Ötven évvel ezelött ha valaki fotózni tanult a tanulmányaiban egyenlő része volt a megvilágítás fejezetnek amiben értelemszerüen a szobai és helyiség megvilágítás volt a döntő. Ha nem akartak vakuzni amihez most sok tévhit társul a Tungsram készített színhelyeshez közeli izzókat direkt fotóreflektorokhoz. A fekete fehér időszakban könnyeeb volt hangulatos szobai felvételeket csinálni mivel a színeltérés nem játszott be mint a későbbi színes filmnél. Csakhogy a felvételek kevesebb mint egytizede igényli a szobai hangulatot. És az is tévedés hogy csecsemőt nem lehet vakuval fényképezni mert ezer mód van hogy ne villantsunk bele a szemébe. Amúgy meg az is tévedés hogy a villanás rossz a gyereknek mert akkor a villámlás is rossz. Az állatok is villámlásként élik meg a vakut.
-
Szten Márs
nagyúr
A gyengén megvilágított milyenségétől függ, ez egy igen tág fogalom.
Mellesleg pl stabil helyre való ráhelyezéssel (avagy álvánnyal, babzsákkal) a régi Canon PS A530-am is tökéletes képeket készített még olyan helyiségben is, ahol az összes fényt egy tévé szolgáltatta - igaz jó hosszú záridők mellett.
Kézből kitartva ilyen célra a legjobb a Nikon D3 és D700, mondjuk egy Nikkor 24-70 F/2,8-al. ISO6400-on még tökéletes a képe, de ISO12800-on sem kell szégyenkeznie. Igaz kell hozzá némi pénztárca, de a kérdés az volt, hogy létezik-e ilyen gép.
Amúgy a DSLR-ek nagy többsége ISO800-on még igen jó, ISO1600-on pedig elfogadható képet készít. Ezt kiegészítve egy F/2,8-as vagy nagyobb fényerejű objektívvel és esetleg képstabilizátorral egész jó képek készíthetőek kézből is simán - persze ismétlem magam: a gyenge megvilágítás gyengeségétől függ.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone X Space Gray Ikonikus dizájn, Face ID, OLED kijelző 64 GB Használt, megkímélt ,100%
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- LG OLED & OLED evo Televíziók: BLACK NOVEMBER -30%
- Oyomba VGP-BPS26 utángyártott akkumulátor / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Nem stúdióra értettem én a bereflektorozást hanem otthonra. A vakunál meg ezer lehetőség van hogy ne legyenek zavaró mély árnyékok, ez a fotóson múlik.Azért a vaku a leginkább színhelyes képet ad WB korrekció nélkül.

Mr.Csizmás
