-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigsee
addikt
-
-
Coporno
aktív tag
Köszönöm! Én is valamilyen szinten "kínomban" keresgélek, imádom az A7-et, és MILC-et is tudatosan vettem tükrös helyett, de sajnos tény, hogy E bajonetten fullframe-ezni csak addig egyszerűbb a többieknél, amíg manuálokkal használja az ember.
(#37768) 80hun: Köszi, 6D-vel én is szemeztem, de míg a 135-ös gyútávot APSC-n kiadja a használtan kb. 70 ezres 85/1.8 USM, addig FF-re ehhez vagy egy 70-200-as zoom kell, vagy a 135/2. Itt megijedtem, és a 70D ezt kihasználva úszott be a képbe.

Kaptam viszont egy tippet innen a fórumról, adapterezzek fel LA-EA4-gyel Minolta obikat, olcsón van rá 24/2.8, 50/1.4, 135/2.8, autófókusz is lesz... Bár pont a 85/1.4 nem olcsó, de naná, hogy az vonzana leginkább. A bumszli adapterrel és a fényveszteséggel még úgy-ahogy megbarátkoznék, viszont egyáltalán nem ismerem a Minolta AF obikat, és kicsit az alacsonyabb kereslet és kínálat is visszatart tőlük.
Karakterükben, képminőségükben, építési minőségükben hogyan viszonyulnak ezek az obik a Canon EF-ekhez? A felhasználási terület viszonylag vegyes, de gyakran lövök krómtól csillogó veterán autókra, ez vajon jobban betenne a Minoltáknak, mint a Canonoknak? Illetve a "gardányos" autófókusz mennyivel lenne lassabb-hangosabb a konkurenciánál?
Érdemes ezzel az opcióval számolnom, vagy maradjak a canonos vonalnál, amihez ugye mindenképp cserélni kell az A7-et vagy 70D-re, vagy 6D-re, vagy A7II-re... -
Studi
veterán
Utolsó soraim itt a témában.
"alkalmatlanná teszik melós használatra" - mi a meló? tárgyfotózás, makró, street? Ezekre bőven jobb is lehet egy kis méretű milc. a kijelentésed elég erősen általánosító, és ezáltal hülyeség."mélységélesség" - ez egyértelmű, mélységélességben az APS-C és a 4/3 sokkal gyengébb, mint a FF. De ha megtanul az ember komponálni, akkor nem is feltétlen kell szarrámosni a hátteret, lehet anélkül is jó a kép. Tudom, vannak olyan helyzetek (pl: esküvő), ahol nem tudod irányítani a hátteret, és ezért kellhet az extrém háttérmosás. De a vesszőparipátok, a portrézás az én szememben épp nem ilyen.
"low light sensitivity" Ez valóban gyengesége a kis szenzornak. De ez megintcsak a modern kor fotózásának az átka, hogy ha már fossá van mosva a háttér, akkor legyen azonos a pixelek RGB kódja is. Nem biztos, hogy ez a jó, de ezt diktálja a közízlés.
"kis méret": ez legalább annyira lehet előny, mint hátrány.
"akkuidő": független a szenzormérettől, rendszertől. A milc többet zabál mint a tükrös. Mondjuk ha azt is figyelembe vesszük, hogy mekkora böszmeteg akkuk vannak mondjuk egy 5D-ben, és mekkorák egy E-M1-ben, már nem is tűnik olyan nagynak a különbség.
"az elérhető üvegek használhatósága": ezt nem is értem.
"ennél-annál a stabi hiánya": szintén zöldség, független a rendszertől. Más rendszerekben is bőven vannak stabi nélküli megoldások.
-
Rapid136
őstag
Mondjuk már az se igaz hogy a FF munkára való :-)
Egyre inkább mosódik össze a korábban markánsan elváló amatőr-haladó-pro kategória.
Egyébként fantasztikus élmény volt nekem hogy egyszer csak kijött az A7 elérhető áron és emellett az addig filmes Minolta vázakon használt (és tükrös vázon használhatatlan) Minolta Rokkor sorom újraéledt.
Manuálfókuszos vázakkal kezdtem fotózni, de az AF korszak kimaradt, az A7 + mf obikkal egyszerűen élvezet a fotózás :-)
Azt gondolom sok régi oldschool fotósnak is hasonló élmény lehetett.
Sportot űzök abból hogy a szinházban is ilyen obikkal fotózom, pl egy Tamron Adaptall 3,8-4/70-210-zel, de mégse mondom azt hogy ez az üdvözitő megoldás :-) -
asdf_
veterán
értsd vagy értsétek már meg: senki sem bántja itt a kis mft-ket, tök jó gépek, én is ajánlom mindenkinek, de ne hozzuk már ki, hogy valójában jobbak, mint egy melóra való ff gép csak azért, mert nektek az van
Senki nem azt mondja, hogy jobbak, hanem azt, hogy az atlagjoskapistanak, aki kitobival, esetleg kitobi melle vasarolt 1, maximum 2 fixszel (vagy esetleg par manuallal) hobbibol lodozi a kertet, csaladot, kutyat, macskat, nyaralast, annak FF-re kolteni folosleges es az asp-c nelkul is gyonyoruen el tud lenni. Egy nagyobb gepet, hasznalni hurcolni meg pup lenne a haton. Sokkal eszszerubb (igy irjak ezt nemreg ota?
), egy kicsi mft-vel nyomulni, mert tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes, es a lenyeg, hogy hozza azt, amire a juzer hasznalni akarja (sot, jopar olyan szolgaltatassal, ami egy tukrosben nincs meg, meg jobban is jar). Egy atlagjuzer igyenyeihez, tudasahoz kepest egy egyszeru mft is BOSEGESEN hozza azt, amire szuksege van. Az atlagjuzer nem dofbuzi, egy telefon/point and shoot utan egy 45-os olyval, vagy egy 60-as sigmaval lott kep dof-ja neki olyan gyonyoru, hogy ketteall a ***sza tole. -
pandur99
aktív tag
Hol van az objektívben szenzor? Logikai bakugrásokkal haladsz.
Más. Szerinted egy városismertető útikönyv fotóit készíteni az profi felhasználás? Képzeld, most pont egy ilyen könyv anyagát fotózom. Találd ki, mivel? Megsúgom: e-m5-tel és 12-50 + 20/1,7-essel. És jó lesz, meg nem mondod majd, hogy nem 5d mk akárhánnyal fotóztam.
Vagyis a végeredmény számít, nem az eszköz. -
80hun
addikt
Az e-m1+ a 12-40/2.8 néméppen kitobi.

Sonyhoz a 24-70/2.8 GM van 900e-ért ami ugyanúgy f2.8

Tehát ha csak az alap A7+24-70GM-et veszed bizony 1.3 milliót hagysz a kasszánál.Ne érts félre.
Van e-m10-em 3 obival és van egy A7-em 2db zeiss-el, megpersze van 12db manuálom.
De FF géphez vásárolni nagyondrága mulatság
Van amire az A7-et de van amire az mft-t használom .
Igaz én csak hobbifotós vagyok
De azért pár link. Én örúlnék egy 300/4 Pro-nak aminek a FF tesója szinte megfizethetetlen,bármilyen FF gépre hátérelmosás ide vagy oda.

link
link
link
link -
haruspex
aktív tag
Nincs 6k-s váz m4/3-on, de ebből egy komplett rendszert fel tudok itt építeni, míg Sony milcen aligha. Mivel itt a legtöbben kicsit sem profik ez egy fontos szempont. A nagy DOF meg nekem legtöbbször előny, néha meg hátrány. Gépet és rendszert meghatározott célra vesz az ember, és csak azért mert az ff menőbb, tán nem kéne aprómajmozni másokat. Ha lenne korlátlan pénzem, nyilván egy m4/3, és ff tükrös rendszert is tartanék (véletlenül sem milcet), a külön felhasználásokhoz, de addig is olyan rendszert választ az ember ami ki tudja szolgálni az igényeit. Ha a tied az, hogy megveszed a legolcsóbb ff vázat, és majd valamilyen manuállal elörömködsz, akkor hajrá, de talán ettől mások nem mind hülyék. A profi meg másik játszóház, ők konkrét célra fognak gépet venni (akár középformátumot), és nem innen nézik ki az ötleteket...
-
MrChris
nagyúr
Neveket kérünk, kik a nagyszájú aprómajmok!
m4/3 júzerek?
Volt itt régebben esküvőfotós, 2db EM5-el tolta. Meg Roboter is tudott repcsis fotókat csinálni annyira szarokat
hogy lopkodták tőle
Más kérdés, hogy van rá alkalmasabb hardver, de ettől még a munkafotók jó része megcsinálható kroppos rendszeren is. -
#40935168
törölt tag
És pontosan nem Téged minősítettelek, hanem amit mondtál. A "srác" nem srác, hanem érett férfi, szakmai körökben "fotós"-nak szokás hívni, őt két gyerekkel pláne nem kellene a tini kategóriába sorolni és talán a többszörös nemzetközi díjnyertes múltja is feljogosítja a "fotós"-ra, bár a stílusa nem az én ízlésem - mégis tisztem legalább minimálisan kicsit helyretenni az illető körüli definíciókat. Az pedig tény volt, hogy őt nem érted, nem minősítés

Hogy kicsit hiányt is pótoljak az űrben, e mondat első felét kattinthatóvá varázsoltam Neked.
A "többi nagyjászú aprómajom" kifejezést topicgazdai rangommal és törlési lehetőségemmel nem élve itt hagyom, szándékosan, annyi még talán, hogy ON-ba rakom a hsz-ed, így mindenki látja még jobban a véleményed, segítek Neked, hogy megértsék jobban a többiek, mit is akarsz mondani.
Közben mutathatnál nekünk pár képet, főleg ilyen pixelszinten éles, cropmentes 16 megapixel körüliekre gondolok, amiket én is lődözök néha a professzionális munkára "alkalmatlan" m4/3-asommal, tudod, amiket mondjuk egy 10 emeletes ház falára is ki lehetne tenni, nemhogy magazinba. Ezt csak azért, hogy helyre tegyük a nagyszájú kilétét-mibenlétét is.

@ jjeahh: egy cipő...

-
#40935168
törölt tag
Jujujuj, ki személyeskedett itt, meg hol a hülyézés, megmutatod ?
Esetleg inged volt és Magadra vetted, de nem én adtam Rád - nagy különbség.Próbálj meg kérlek felnőtt módjára kommunikálni és mellőzni a "személyeskedés" szót a semmire, nem kellene csípőből ezzel tüzelni bárkire is, akinek Tőled eltérő véleménye van.
A sráchoz, cikkhez: igen, az m4/3-at IS használja. És ha egy Berlinbe elmegy reklámfotózásra egy m4/3-mal, akkor jó esély van arra, hogy így távolról fél-laikusként is elmondhassam: nem Ritter Doron a hülye, hanem a gépet tudja használni, ergo, az m4/3 nem limitáló faktor, ha egy magazinfotót kell meglőni, tehát létjogosultsága van a profi érában is.
Mint ahogy egyébként minden nagyobb és komolyabb rendszernek is vannak ugyanígy limitáló faktorai, például a pénz...

-
#40935168
törölt tag
Ha a jpeg-es "srác" csak egy "srác" Neked, akkor szerintem nem is kell elolvasnod, nem fogod érteni

@ m3ss: tehát elmondható, hogy m4/3-al is lehet csodálatos képeket lőni. Köszönjük.
Én csak erre akartam rávilágítani, nem többre. Természetesen jómagam jó kis vérbeli technokrataként A7R II-znék 55-ös meg 85-ös Sony G-kkel meg Zeiss Batis-okkal
- semmi őskövület adapterezés meg ilyen hülyeségek ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Igazából most is már az említett A7R II szetten a kezem, hogy bármikor megnyomhassam az elsütőgombot, de bevárom az A9-et, milyen állatfaj lesz (remélem, nagy böszme DSLR-jellegű hardcore MILC).
Az E-M10 kiszolgál addig is a 45-össel.
-
hibavissza
veterán
Ahogy jjeahh is írta, teljesen félreértelmezed.
(#37683) m3ss:
multkor volt egy f13-as kep kezdoben, es zero reszlet volt rajta
Egy kezdőbe feltett képről kell véleményt alkotni a mft rendszer "dof kontrolja" fölött? F13 mihez kellett makrózott? Miért nem kapcsolta be a diffrakció csökkentést a vázon vagy miért nem használt automata fókusz sorozatot?
-
jjeahh
nagyúr
Szerintem el vagy tévedve vagy nem tom, de nagyon másképp értelmezed a dolgokat

m3ss: Most azt írod mft-n egyáltalán nincs dof control? Akkor én hogy portréztam eddig? Amúgy szerintem te is félreértettél. Én is azt írtam, hogy nagyobb szenzorral nagyobb a dof control, kisebbel kisebb ha ugyanolyan obival vetjük össze, de a szenzor nem minden és nem mindenkinek éri meg ugyanannyiért mondjuk egy jobb fókuszrendszert és gyorsabb sorozatot beáldozni a jobb dof controlért. Mint írtam nem vagyunk egyformák. Persze FF fronton is vannak durva af rendszerek és gyors sorozat stb, de nem fuji xt1 vagy e-m1 árban gondolom.
-
Victoryus94
őstag
Persze értem.
És senkinek nem javaslom, hogy Samsungot vegyen, mert már nincs rá támogatás. (maximum jelzem, hogy átgondolhatja ezt is, ha elfogadja a hátrányait).
Videóba viszont az A6000-et veri FHD-n. 2 hónapig töprengtem, melyik legyen a 2 váz közül, és végül nem bántam meg, hogy a Samsung lett. (bár a kereső kezd hiányozni).Csak ezzel a géppel megismertem, milyen a tűéles videó, és amikor drága videókamerákkal készítenek videókat, akkor is hiányérzetem van néha, mert tudom, hogy a saját vázammal élesebb, részletgazdagabb lenne a videó.
Voltam Poroszlón az Ökocentrumban. Ott vetítettek egy videót a tóról, és pont azon gondolkodtam, hogy ha lett volna rá egy hetem, sokkal jobb minőségű videót készítettem volna a kezdő tudásommal, mint amit ott bemutattak egy 10 perces "mozi" keretében. (teljesen égőnek éreztem a videó minőségét)
-
Victoryus94
őstag
Igen, de én sose vettem fel 4k-ban hogy abból használjak HD-s képet... ha 4K videóztam az azért volt, mert vagy kellett kép is, vagy eleve a crop-olt képre volt szükségem.
Az alap az volt, hogy egy esküvőn kellett 2 kamerával videóznom, de nekem csak a Samsung van, így a jelenlevő Canon 70D tulajdonos fotós hozta el a 700D-jét (mert neki volt pl 70-200, meg fix50-es optikája is rá).
Kicsibe a kijelzőn összehangoltuk nagyjából a színeket, és rendben is volt minden, amíg a vágószoftverbe be nem dobtam őket. Na akkor jött a "puff".
(na jó az első akkor volt amikor az autofokuszt bekapcsoltam videózás közben... a 2. meg hogy nem engedett 10p-nél hosszabb videót csinálni)Mindegy, a videó elkészült, egyébként is DVD-n kérték, szóval az FHD úgyse kellett nekik, a TV-t meg nem lesi senki 10cm-ről, a barátom pedig megnyugtatott hogy a 70D-nek nem ennyire szörnyű a videója (bár az is olyan mintha 720p-be vennék fel videót)
Mindegy... aki nem használja videózásra a gépet, annak jó akármelyik váz, de ha tervbe van, akkor azért ne egy 700D-t vagy egy D3200-at nézzen ki.
Ui.: NX500-ról annyit érdemes tudni, hogy h265-be vesz fel, így ami felkerül netre az már egyszer át lett konvertálva + a youtube is tömörítette. Ill. a legtöbben 4k-ban szerették tesztelni, így sajnos nem látod, milyen a valós FHD minősége.
-
#40935168
törölt tag
A dual-pixel AF rohadt jó, egyedül egy hátránya van: LiveView.
- sportra csapkodhat a tükör ezerrel, faszát lő
- modellfotónál a dual pixel AF a tükörfelcsapás ideje alatt képtelen belőni egy arcot, egy közelebbi szemet, ahhoz több idő kell, vagy megpörgetni előtte többször a tükröt, vagy nem tudom, csak akkor ugye a kukucska kicsit "szaggatni" fog

Én meg hardcore modelles vagyok, nálam nem játszana a duálpixel,
milfMILC inkább.
Ezért is várok az A9-re, mit újít majd végül és közben haláljól elvagyok egy E-M10-zel, a zsetont meg addig kocsira költöm.
(Racionalizálódom ott is, leviszem vagy 8 literrel a fogyit) ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
jjeahh
nagyúr
- milc nem lassabb
- nem sz*rabb a buffere
- úgy általánosan nem kevesebb a gomb
- egy akksival valóban kevesebbet bírják, bár egy pót akksi hurcolásába még senki nem halt bele
Eperkutyus: "Egyébként sportra továbbra is tükröst vennék, bár (már) nem szeretem őket"
De ti már eltértetek profi szegmens fele? 200k alatti gépekről volt szó eredetileg, mert az itt kérdezők 99,9%-a max 200k-ig keres gépet, ennyiért dslr fronton ha nem tévedek csak belépő vázak vannak, amik szvsz nem jobbak mozgó témára egy kontraszt af-es milc-nél, de lehet tévedek. Szal ez most nem is igazi dslr vs milc vita, inkább az volt a vita forrása, hogy miért csak milc-eket ajánlgatunk a kollégáknak állandóan?
-
#40935168
törölt tag
Egyetértek. Úgy lehetne megfogni, hogy a MILC technológiailag jobb, de felhasználói élményben sokkal gyengébb.
Nem élmény állványon akksit cserélni 200 expó után, nem élmény egy MILC-et kint hagyni az akksijával a nulla fokban csillagos ég timelapse-ra, mert nulla fok alatt ezek a mai akksiknál megáll a tudomány, D800-D700 párosunk (haverommal) leállt az éjszaka közepén a Retyezát hegységben Tejútrendszer timelapse közben, mindkettőben ott volt az akksi + markolatban a 8 Eneloop csurig töltve és reggel visszanéztük a képeket és "ez meg mi a fene" - hajnal 3 körül leálltak. Elfogyott a szufla.
Persze a hátizsákban ott volt nálam például a 8 Duracell Turbo alkáli elem, amivel végigvitték volna reggelig, de hülye voltam, human error. Na, MILC-el például ilyet nem lehet megtenni, nem megy bele semmilyen alkáli

Na meg kesztyűben is nyűgös kicsit expózni MILC-el.
A Sony A9 nagyon hiánypótló lenne, ha egy DSLR-szerű tank vázban érkezne. Na az beadna egy gólt a tükrös ligának. Nem véglegest, csak kapnának egyet. Kő profi milc tech, időjárás álló klasszikus DSLR vázban, AA ceruzás markolattal. Yeah. Szerintem jelentkeznék is be azonnal az Urológiai Klinikára, hogy 2 vesém van, az egyiket odaadom...

A video-t láttam, szerintem alma-körte a kettő, nem alma-alma, hogy most jonatán vagy delicsesz.

Csekkold ezt - szintén 80D vs MILC. Bár a DigitalRev-et kezdem nem szeretni, azért itt a tükrös nyer még mindig.
-
#40935168
törölt tag
Egyébként sportra továbbra is tükröst vennék, bár (már) nem szeretem őket. De gondolkodás nélkül csak tükrös. Itt a MILC még a fejlődő görbeszakaszban van. Pár év, ha Sony így innovál és csukott szemmel lehet MILC-ben is venni ugyanezt. Én amúgy nem vagyok Sony-fanatikus, de m43 állóvíz az új modellekkel is (fotózásra legalábbis), a DSLR amúgyis állóvíz, a Zeiss meg elköteleződött az E-Mount fullframe-ek mellett, Samyang is belépett E-Mount-ra (imádom a 14 milis kis torz szarjukat, akkorát karcol mint állat, nagyon jó), Tamron is kóstolgatja és a focus shift-et ők is letojhatják végre, maga a Sony is kijött a GM szériával, amit firmware-finomhangolgatnak még itt-ott, egyszóval látszik valami progresszió legalább, szerintem bolondok kicsit amúgy, mert tuti full bukóban vannak, de mennek előre észnélkül és ez tetszik nekem nagyon. Csak az expógomb olyan szinten undorító, lenyomni, semmi ellenállás, döccenés fókusz és tövignyomás között, hogy az A7R II-n konkrétan behánytam feelingre, ja meg az összes MILC rákfenéje a bufferkezelés, de már összekonteóztam magamban azt is, hogy ez szándékos lehet, mert amúgy ennyire gyökérhülyék nem lehetnek ezek. Iszonyú élményromboló, hogy míg egy ezeréves Canon EOS 450D-n kattintás után AZONNAL lehet a képeket pörgetni, visszanézni, bármit művelni velük (míg ír kártyára, akkor is már), MILC-nél ez totál felejtő, először megvárni, míg kiírja. Tisztahülyék.
De az irány jó. 
-
#40935168
törölt tag
-
Formaster
addikt
Igen, hosszú a fű mögötte, kezd magra futni, rohadtul semmi időnk most semmire, ez a gépvásárlás is nehézkes volt, hogy végigjárjam melyiket is akarom, de a segítségetekkel sikerült jól döntenem úgy érzem
Danke!!!!!Az biztos, hogy nem a gép a szűk keresztmetszet, lesz hová felzárkóznom.
Egyenlőre még játszok a beállításokkal, kb fingom sincs mit miért csinálok, csak igyekszem jó képeket tolni. Ugyanabból a helyzetből több beállítással is, aztán lassan jöhetnek a könyvek. -
Formaster
addikt
hmm érdekes, nem tudom az egész albumot, hogyan tudom publikussá tenni, ezért is csináltam egy share linket. És most??
Lesz majd pár elemzés a gépről, ha már jobban értem és időm is lesz fellélegezni

Persze német, német területen élek, de majd a szerviz menüt átnézem, ha annyira kell a szappanopera effekt

-
Formaster
addikt
Az ígért review, madártávlatból. Még sok időm nem volt elmerülni a gépben és a beállításokban, de tegnap elmentem pár képet csinálni. Auto beállítások, amatőr hangulat
és kezeletlen jpeg formátum.A G70 menüje és fogása is nagyon bejön, szerethető, egyszerű és egyértelmű. A wifi beállításokkal még nem sikerült dűlőre kerülni, valahogy a PC-vel nem tudtam szinkronizálni elsőre, de majd ráfekszek. A telefonnal szépen kommunikált azonnal. Sztem a PC-n kell keressem a hibát.
Ami nagy pozitívum az a bekapcsolási idő, főleg az A6000-el szemben. Bekapcsolás után szinte azonnal lőhetek, míg az A6000 teszt videókban ezt ki is emelték negatívumként, hogy néha másodperceket kell várni, míg a rendszer felbootol. Ez sokszor kellemetlen lehet. Eddig örülök a döntésnek és mégegyszer hálám a sok segítségért!
-
silmatauki
őstag
Én főleg az amazon.de-ről szoktam rendelgetni, Samsung Pro-kat, ill. Pro+-akat. Ha az amazon.de az eladó, akkor garabtáltan tiszta a kártya. Ezek 80-90 Mbyte/s sebességgel írhatók. Bár ennyi tényleg nem kell még 4k-s videóhoz sem, ha átrakod egy olyan gépbe, amivel baromi gyors például RAW sorozatokat lősz, látni fogod a különbséget ezek és például a 20 Mbyte/s sebességgel írható EVO-k között. Persze ez utóbbik a Pro-k kb. 60%-ába kerülnek.
-
Formaster
addikt
Köszönöm! A könyveket el is kezdem bújni a hétvégén és így már van is min tesztelni, amit olvasok. Mert jelenleg már egy nagy káosz van a fejemben a témáról.
Aha, hogy hamisítják? Oké, akkor várok pár tippet, honnan érdemes rendelni, vagy miről ismerszik meg a koppintott verzió.
(#37205) t.benedek: Köszönöm! Alig várom, hogy hazaérjek a munkából

-
Formaster
addikt
Jöttem, láttam, s győzött az amatőr szememnek! Megvan a G7.
Kisebb szenzor, lassabb AF, más objektív kínálat stb ide vagy oda, de ahogy kézbe vettem éreztem, hogy ez lesz az, amivel jól érzem magam és kitanulom a fotózást az elkövetkező pár évben.Töltöm az akkut, rohanok vissza dolgozni, aztán ma-holnap írok róla egy review-et. Mégegyszer köszönöm neked is és a többieknek is a segítséget, még ha nem is a Sony vonalon maradtam, de tanultam az itt elhangzottakból.
Gyors kérdés, most vettem egy filléres Sandisk mem karit a shopban, de ez csak 80mbit-es, direkt nem vettem belőle nagyot, mert szépen túl voltak árazva. Milyet lenne érdemes rendelni? Ebay-en látok Sandisk Extreme Pro-t, 280Mbit, 4K-hoz ez kell? Egyáltalán a Sandisk jó márka mem kártyákban? Vagy vannak jobbak is? Ezen nem akarok spórolni

-
Formaster
addikt
Stílus kérdése, de nekem ez is elég pökhendi:
"ezzel pedig elmondtál mindent. éppen ezért menj be az első MM-be, és vedd meg azt, amit ajánl az eladó. és ezt halál komolyan mondom. mert a jelentlegi tudásodhoz TÖKMINDEGY lesz, mit veszel."
Nem, nem mindegy, mert nem a jelenlegi tudásom számít, hanem onnantól fog számítani, hogy rá tudtam fordítani a megfelelő időt a fotózás elsajátítására. Igen, addig ne is vegyek gépet persze, de most sos szeretném, mert a nyaralástól és azután több időm lesz elmerülni ebben a hobbiban.
Elnézést kérek ha megbántottalak, mert tényleg sok tippet adtál és időt szántál a kérdéseimre, de nekem sem esik jól, ha valaki ilyeneket vág a fejemhez, hogyha szeretnék jól dönteni. De ne forszírozzuk h ki kit bánt meg, a lényeg h holnap elmegyek venni ilyet vagy olyat.
-
Formaster
addikt
pökhendi stílus... még akkor is, ha ebben a témában sokkal okosabb vagy nálam, mert te is elkezdted valahol. Tudom a legalján, használt géppel, végigjárva a szopólétrát, egy valag pénzt feleslegesen elköltve, de nem is érdekel, végig kivettem a stílusodból, hogy gyűlölsz, mert meg merek venni egy minőségi gépet, amatőr szinten. Elviselem az építő jellegű kritikát, de megfelelő indoklás nélkül nincs ebben semmi építő.
Mi rosszat mondtam? Eddig jobban tetszik a Sony technikailag, a hangtalan, széles power zoom, gyors AF, iso érzékenység, stb, számomra jobban tetsző objektívek. De ott a másik oldal, ergonómia, felépítés, amiben lehet h a Pana fog jobban tetszeni és ha tetszik, akkor jobban bele vetem magam a Pana obikba is és a végén kapok egy mérleget. Sajnos nem tudok naphosszat kockulni a gép előtt és krvára nincs időm jelenleg könyveket olvasni, majd csak nyaralás alatt, de addigra szeretném eldönteni mi is legyen, hogy utána ne bánjam meg, ne vegye el a kedvem a fotózástól-videózástól.
(#37155) Econ : Köszi, ezt láttam már, elég sokat le lehet belőle szűrni.
(#37160) Tin: Ez pedig inkább építő jellegű, leszámítva, hogy fogásra veszek gépet, mert ez megint csak nem igaz, de szempont ez is, mert fogni fogom nem igaz? Nem lesz nálam folyton állvány, vagy steadycam.
De valaki elmondhatná tényleg, hogy mi az amivel még nem számolok, ha mondjuk a Pana vonalat választom. Már ami eddig még nem hangzott el. -
jjeahh
nagyúr
K**** nagy +1-es
Én inkább azon agyalnék kell-e a 4k, szükség van-e pdaf-re, mennyire fontos a jobb ergonómia (g7) illetve jobb anyagminőségű ház (a6000), kell-e az érintőkijelző, meg melyik rendszerre van olyan obi amire szükséged van. A többi ficsőr nagyrészt csak hab a tortán szvsz, persze azokat is érdemes átnyálazni, de amúgy mindkettő frankó gép... én legalábbis valszeg egyikkel sem tudnék mellényúlni ha most euzsolt helyében lennék, könyörgöm, egy g6-ot meg egy őslelet széthackelt gh2-őt használok videóklippek, promók, összefoglalók, meg koncertvideók készítéséhez, tehát melóra (!) és néhány apróságtól eltekintve elégedett vagyok, sőt a gh2 videója számomra még mindíg besza-behu 
-
Formaster
addikt
Nem vettem még meg. Nem csak fogásra, ki szeretném próbálni előtte azt is. Technikailag a Sony lenne a nyerő, főleg h az első hszből elég sokat megértettem a szenzorokról, a 4:3-ról stb. Illetve a profik is mind a Sonyt preferálják szóval a kérdés még nincs eldöntve, ráadásul a 16-105 PZ elég nyerő lenne, meg az AF.
-
igor-hu
tag
nem sok, talán kezdő vlogereknek a felhajtható+érintő kijelző lehet vonzó
(#37134) euzsolt
Szvsz erre kevés esély van, hogy a sony új APSC gépet toljon ki, ami jobb, mint az a6000 elérhető áron. Az A6300-ra is 2 évet kellett várni, és 2x annyiba kerül, mint egy a6000. Nincs összehasonlítási alapom a panaval, nekem a sony bejött és a kezelése is megszokható szerintem. (csak hogy legyen itt még egy vélemény) -
Studi
veterán
Ízlések és pofonok persze. Lehet, hogy nem ugyanarra gondolunk, tárcsa alatt én a normál vezérlőtárcsát értem, szerintem te a módválasztóra gondolsz azon van C(ustom) mód.
A G7-en van egy teljes értékű tárcsa hátul a váz tetején, amit hüvelykujjal érsz el, és van egy az expogomb körül, amit mutatóujjal. A kettő együtt igen jól használható.
Az A6000-en van egy tárcsa hátul, amit hüvelykujjal érsz el, és van a szerencsekerék, amit szintén. -
Formaster
addikt
Persze ebben is van igazság, de olyat akarok ami lefedi az igényeimet. Ha már pénzt adok ki, olyanra adom amivel jó ideig elégedett lennék. Amatőr vagyok még ez tény, de nem akarok 1 év múlva gépet/rendszert cserélni és már most szeretnék jó minőségű videókat is. Azért szétnézek a használt piacon, mondasz ezzel valamit. De pont azért vagyok itt, h valaki segítsen mi alapján válasszak legalább rendszert. Elég sokat segítettetek, már látom az alagút végén a fényt, de a sonynál tényleg hiányzott az a hűha érzés, már fogásra, menüre is. Sajnos a panát nem tudtam még szemügyre venni. Az A7II meg azért tényleg full profi szint, értelmetlen volna ekkora kiadásba verni magam. Viszont az alja amiben gondolkodok az az 5100 szint, ott meg nincs EVF, ami kellemetlen lehet. Ennek mi lenne a párja Pana vonalon?
-
gergo5991
őstag
haveromnak van ilyen testre csatólható stabilizátor videózáshoz, canon eos xxxD géppel csinált videót, és mondta, hogy először leakasztotta a stabilizátorrol az ellensúlyt, mert igen nehéz volt úgy tartani a gépet, amikor levette akkor meg nagyon könnyü volt a gép a kezében a stabilizátorral és össze vissza libegett, szóval vissza tette a súlyt. Ha meg már méretnél tartunk az én kezemben még egy nikon d7200as is elveszlik

-
Formaster
addikt
Köszi, ez szuper, tényleg sokat segít megérteni, összerakni a sok infót, ami kavarog a fejemben. Már mégjobban látom az alagút végény a fényt
Az 50/1.8 -ra gondolom egy ilyen megfelelne majd. (közben nézem MFT-be is mennyi lenne az ehhez hasonló, hát ha ez a vetélytársa, akkor lehidalok, hogy még drágább is.)(#37065) Econ: Úgy látom a Sony vonalat akarom. Eszméletlen képalkotásai vannak.
-
Formaster
addikt
Szuper, azért veszem akkor 16-50 kitben, azt a százast megéri én is úgy látom... Hordozhatóság stb...
Úgy gondolom kevés portré lesz, ehhez hasonló makró biztosan és a fő vonal lesz a jól elmosódott hátterű tárgyfotó.
-
Formaster
addikt
Már megint jól mondod
Én is ezen rágódom napok óta. Valszeg a 6000-lesz az F4 obival kezdésnek, aztán lehet még gondolkodni milyen lencsék fognak kelleni. Steadicam még ráér, majd ha már kellenek a promó videók. Első körre még valami plusz obin gondolkodom, szélesebb blendével. Vegyem meg az alap kitet a 16-50-el + az f4-et? Vagy az felesleges, ha f4-et veszek? Esetleg még ezen a szetten is gondolkodom F4-el kiegészítve. -
Formaster
addikt
Pontosan így látom én is. Azért nem hullik felénk sem pénzeső, szóval feleslegesen nem akarok költekezni. Most tökéletesen megfelel az 1080p format, 1-2 éven belül viszont fognak kelleni promo videók a leendő munkámhoz, ott már azt hiszem válthatok majd a 4k-ra, de még mindig fényképezőn belül maradnék vele, mert nincsenek millióim egy jó kamerára. A motoros zoom-ot már értem, megnéztem pár videót.
Tény, hogy szeretnék elsőre is egy olyan gépet venni, ami minél jobban kiszolgál. Viszont olyat kell vennem, amit ki is tudok használni és a pénztárcám sem rokkan bele. Lehet mire oda jutok, h kihasználjam a 4k-t, már sokkal modernebb gépek lesznek. sőt...
-
MrChris
nagyúr
Rendes videokamerának vannak előnyei, cserélhetős vidkamera viszont baromi drága, nagy és fotóra meg nem épp jó választás, márpedig ezekkel a milcekkel azt is lehet kiváló minőségben és a srác azt is szeretne. Videó képminőségük pedig még jobb is. Sok kisfilm, reklámfilm készül dslr/milccel pont a minőség és a teljesen szabadon variálható tulajdonságok miatt. Tárhely meg 4k, 100mbps esetén 13mb/s, mai winyó árak mellett simán kivitelezhető. GH2-t is sokan tolják hackel 100megabiten évek óta.
-
Formaster
addikt
Azt esetleg kifejtenéd nekem, hogy 18-105-ös obi miért jobb a videóban, mint a 18-200-as? Szeretném megérteni, hogy melyik paraméter a fontos ezen a téren. Azt látom, hogy előbbi G OSS, utóbbi sima OSS. Illetve mit takar a Sony lencséi között a Full Frame jelzés?
Igen, mindenképp hosszú távra akarok leragadni egy rendszerrel, én is úgy látom, hogy most elsősorban ezt kell eldöntenem. Az egy dolog, ha drágább az obi, viszont ezekkel az ember 10 évekre gondolkodik jó esetben, tehát nem a felár lesz a döntő ez esetben, hanem a jobb minőség. Kérdés, hogy az érintő kijelző hiánya mekkora hátrány, tény hogy egyszerűbb csak odatapizni a fókuszpontra, mintsem gombokkal rákeresni. Kezdek tanácstalan lenni.

-
Formaster
addikt
Igazából várom az érveket, ellen érveket. Panasonic vonalon úgy látom nem kapok ilyen áron, ilyen tudású gépet. Igen, jó lenne videózgatni is, meg jó képeket is csinálni. Egyenlőre a 4K-ra nem vagyok rámozdulva, szerintem 2 évig simán ellennék az 1080p-vel.
Most amit nem értek, hogy a váznál még akksit sem látok a géphez, ez létezhet? Illetve kiegészítők terén mivel készüljek, milyen táskát érdemes? Gondolom kéne egy külső töltő + tartalék akksi, ezekből érdemes-e utángyártottat venni, vagy csak gyáriban gondolkodjak. Aztán még ott a memó kártya kérdése, abból mi az a minőség amire érdemes beruházni? Sorry a sok kérdésért, de még nagyon vakon tapogatózok.

(#37036) jjeahh: Ahamm
Értem, még az utómunkákra nem is gondoltam, egyenlőre örülök, ha a gépet kiválasztom. 
(#37037) MrChris: Nagyon jól látod, egyenlőre annyira elvesztem a részletekben, hogy azt hittem az A6000 is érintős, ezek szerint nem
De mi lenne akkor az A6000 vetélytársa Pana téren, ami mondjuk érintős is már. Egy kis extra felár még belefér, mondjuk 20-30%, de a GX80/GX8 kb a duplája, ami nem hiszem, hogy feltétlen megéri nekem, érintő ide-oda. -
Studi
veterán
Ez mind szép, és jó, de... FullHD ff szenzoros cuccot kihozni 2015-ben elég merész gondolatnak tűnik, amikor minden a felbontásról szól, és már a telefonok kijelzője is eléri ezt, TV-ben pedig már ciki. 
Nekem 1024x768-as TV-m van otthon, és bőven elégedett vagyok vele, de a video gyártás oldalon szerintem már baki a háztartásokban elérhető megjelenítők alá menni. Legalábbis egy 20k dolcsis technológiától. -
m3ss
veterán
ja ertem mar, rakerestem kozben. pont ez lett volna a kerdesem, hogy megy-e optikai keresoben.
amugy ez jol hangzik. csak hat liveview-ra kenyszerit.."ezért is nem értem, hogy a canon miért nem rakja bele a milc-ébe ezt a szenzort. gyanítom, hogy többet fogyaszt, és jobban melegszik."
lehet meg jok az eladasi mutatoik. koztudatban meg mindig az van, hogy jo fenykepet nagy tukros kameraval lehet csinalni. fogynak a 100d-k addig nincs baj.
valszeg van ott nekik vmi finomsag a polcon, elobb-utobb majd kenytelenek lesznek eloszedni. -
dioka7
senior tag
Mindenképpen szétnézek, hétfőn szabin vagyok, bemegyek egy e-digitalba, ott remélem hamar le tudom adni a kompaktom, és utána elmegyek nézelődni. A D60 mérete még OK-s, ha azon belül lesz a kövi akkor már OK, persze a MILCek kisebbek, azt tudom, de ha már 100.000-et kiadok egy gépre, akkor már ne 20-30 ezren múljon (a D3300 obival 130k), főleg ha nagyságrendekkel jobb. Nem 1-2 évre terveznék vele, legutóbb 6 éve vettem gépet, de az is kompakt volt még, és akkor még nem érdekelt a fotózás, most már más a helyzet.
-
StLui
veterán
Csak ezzel te lettél a legelvakultabb, mert nem ész érvek miatt hanem érzelmi okokból vetsz el egy rendszert, és nagyon úgy tűnik ezen frusztrációd az oka az össze hozzászólásodnak is.
Na mindegy, maradok továbbra is háttérben olvasó, te pedig ne kíméld a billentyűzeted, ha ez neked olyan fontos harc Don Quijote
-
StLui
veterán
Hogy őszinte legyek, én ugyan csak érdeklődő olvasó vagyok régóta, de mostanában azt látom, hogy valahogy mindíg tőled indul ez az utána már öngerjesztő, véget érni nem akaró vitaáradat az utóbbi időben.
És ennél a mondatodnál elvesztetted nálam minden hitelességedet:
"de bejött az akciós sony, megvettem, viszont ezek után már biztosan nem vennék mft-t elvből sem, látva, hogy milyen szintű elvakultság van a hívők részéről".
Ez már meg milyen szakmai érv? Ha ez lenne a legjobb akkor sem vennéd, dacból, vagy micsoda?
-
Tin_Shield
őstag
Egyátalán nem felesleges a kitobikat is összehasonlítani, ill. megemlíteni a gyengeségeket is. Főleg nem a Sony APS-C esetében, ahol korlátozott a továbblépés lehetősége a 16-50-ről, ha valaki egy tisztességes rajzú, kiegyensúlyozott optikai tulajdonságokkal bíró alapzoomot szeretne. Nem mindenkinek jön be a videóra optimalizált 18-105 "lób.szó" mérete és a pici váz kombó. Odáig meg már el sem megyek, hogy mi van ha valaki fényerőt is szeretne a zoom mellé. Rendszer választásakor ezeket is mérlegelni kell.
-
silmatauki
őstag
MrChris-nek teljesen igaza van a Pana 12-32 vs. Sony 16-50 témában. Ha valaki soha nem akarja lecserélni a kitobiját, akkor eleve jobban járhat pl. egy GM1/5 + 12-32-kombóval, mert nagyon olcsó (mondjuk egy – a 299 eurós GM1 kithez képest most itt Finnben - duplaaannyiba kerülő LX100-hoz képest), és 24mm equiv-en is tökéletes az obi. Persze senki sem vitatja, hogy a Pana szenzora sehol sincs a 24 Mpixeles Sonykhoz képest (de még az amúgy zajban kb. ¾ fé-vel gyengébb 20 Mpixeles Sonyk is jobbak.)
A Sonynak ráadásul a drágább obijaiban is nagyon durva minőségi szórás van, lásd a 16-70-es (1000 dolláros obiról van szó!) tulajok nyűgjeit. Gyak. nincs olyan natív obi Sony APS-C-re, ami ne lenne vagy eleve gyenge (PZ kit), vagy rizikós, ha a bolt nem ad normális, akár több obi cseréjét / végigpróbálását is lehetővé cseregarit.
Én a magam részéről csak akkor vennék Sony APS-C-t a jobb Sony zoommal (16-70), ha tényleg garantálná az eladó azt, hogy addig próbálgathatom az obikat, amíg egy normális rajzút, nem decenterest nem találok.
-
jjeahh
nagyúr
Én nem szoktam apsc-t fikázni, kb kéthetente megfordul a fejemben, hogy kéne egy fuji a manuálok alá
Mondjuk amióta van focal reducer már annyira nem izgat a dolog.eeaa: Tin kolléga néhány érvelése elég alaposan félrevezethet pár mit sem sejtő friss usert, pl:
- "mft-nek csak feleakkora a szenzora, mint az aps-c-nek"
- "hiába vannak jobb üvegek sony-ra"
- "a kitobi nem arra való, hogy a képminőségét hasonlítgassuk, hanem arra, hogy ne pucér vázakat kelljen eladni, és az emberek vegyék a drágább obikat is."
- "nem hiszem, hogy fenn kellene akadni azon, hogy a képszéleken nem tökéletes egy objektív"Stb, dög vagyok tovább visszaolvasni
Jók a sonyk amúgy meg jók a panák is, de minden rendszernek/váznak vannak hibái, csak sokan nem képesek elismerni...
Igen, a sony apsc szenzorok jobbak, pana fronton meg a kitobik, és?
Durva ez a hónapok óta folyó értelmetlen hitvita és egyik topikban sincs helye, nem lehetne esetleg egy "KINEK A NAGYOBB" topikot csinálni ennek? 
(#36726) eeaa: Hidd el, ha vastagabb lenne a pénztárcám a fujit preferálnám. Persze mellé úgyis kéne egy pana videóra

-
Mindenki tudja, hogy a Canikon a legjobb, definíció szerint. Tehát nekik nem kell a reklám, aki hallott a fényképezőről, az ismeri.
A Sony mindig is megosztotta az embereket, maga a márka is, és a gépei is. Tehát lesz egy fele-fele arány, aki szívesen ajánlja, meg olyan, aki az ellenségeinek sem.
A Fuji hegy, nem fényképező.
A Samsung porszívót gyárt, nem fényképezőt.Kérdés?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
eeXaa
addikt
..vagy nem érted vagy nem akarod... senki sem állította hogy az m43 a legjobb rendszer, de nem véletlen olyan népszerű.. én 5 évig használtam, miközben megváltoztak a prioritások, ezért vettem sony-t.. mindkét rendszernek vannak hibái, amik mások, és az a kérdés hogy kinél melyik oldalra billen a mérleg..
36719: ..nem értem mi zavarja a szemed egy "milyen cserélhető objektíves gépet" topikban?

-
-
eeXaa
addikt
..igazából a 12-32 a gm1 gm5 el igazán ütős kombó... ha méret minőség szempontból állunk a dologhoz akkor nincs jobb alternatíva a piacon... hozzáteszem kompakt méretben.. más kérdés ha méretben egy kicsit elmegy a nagyobb irányba, akkor a sony apsc a vázak már sokaknak jobb választás..
-
Lassú Víz
addikt
Ezeket a "kitobiat" szívesen elfogadnám

-
#31733248
törölt tag
(#36613) Tin
Lehet, hogy nekem is át kellene szoknom egy picit nagyobb fotós táskára... Egyelőre egy bőr válltáskám van arra, hogy beletegyek mindent, aztán ha sétálni megyek, akkor a gép vagy a nyakamban lóg, vagy egy akkora kamera övtáskával viszem, amibe éppen hogy befér a 30mm-es Sigmával.
(#36618) deja vu
Sokan használják szinte csak manuális lencsékkel az A7-et, régi, karakteres üvegekkel nagyszerű élményt ad. Persze a gyors autofókusz nagyon jól tud jönni...
-
#31733248
törölt tag
(#36595) Tin
A Sony 18-105 videós célra ver mindent az MFT és az APS-C gépek mezőnyében, főleg ha az árát nézzük. Éppen ma volt az A6000-en egy hasonló súlyú és nagyságú manuális obi, alkalmilag még elvagyok vele, de a nyakamba nem szívesen akasztanám...
Az A5000 belépő modell, nyilván ennek megfelelő elvárásokat érdemes vele szemben támasztani, de szerintem nagyon jól teljesít ehhez képest.
(#36596) Tin_Shield
Elhiszem, hogy neked nem hiányzik egy APS-C váz, de számomra a gyakorlatilag 1 fényértéknyi különbség a mélységélességben érzékeny veszteséget jelent a két rendszer között...
(#36608) deja vu
Sony A7-ből is kevés a használt, a legtöbben nem akarják eladni. A külföldi kínálatot érdemes inkább böngészni... Ha APS-C MILC jöhet csak szóba és a Sony kiesik, akkor csak a Fuji marad az egyetlen ajánlható alternatíva.
-
MrChris
nagyúr
Tévedsz én rendszert és pénztárcát hasonlítok, melyikből hogyan lehet jót építeni. Engem a méret és a szolgáltatások miatt csak a MILC érdekel.
Nekem kell egy nagy látószög ekv 24 vagy nagyobb, egy normál 40-50 és egy porté 90-100mm. Néha egy számomra hosszú tele pl 200mm. Nyilván minél nagyobb rekeszértékkel és alacsony áron. A m4/3 és APS-C között hangyapöcsnyi az eredő dof (rekeszértéken 2/3fé) és szenzor (kb 1/2EVzaj) különbség, persze lehet hogy van akinek ez az 1.3-es szorzó óriási, viszont előbbire jobb rendszer épült ki, rekesz értéken és élességben bő 1fé előnnyel amivel kb le is tudja a szenzorméretből származó hátrányt, sőt! Míg utóbbi olyan felemás, jelenleg elég kevés vázzal. -
Tin
veterán
amúgy meg itt van: FF, APS-C, MFT.
kis séta, aztán mindenki megnyugszik.
Studi: miért akarna bárki? a srác pont azt fejtegette, hogy az MFT nem neki való, és nem tudná megszokni a lapos képeket, a krémes hátteret még a cropos gépén is hiányolja sokszor. ennyi történt. a többi meg az mft meggyőzés volt, hogy de bizony az is jó hozzá.
persze, ott a fenti linkben, sétálni kell hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
- iPhone 13 Pro 128GB 100% (1év Garancia)
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD MSI SuprimX RTX 3070Ti 8GB Zalman Z1 PLUS 750W
- Olcsó számítógép PC - Játékra is! I7 4770 / 16GB DDR3 / GTX 1650 4GB / 256 SSD + 1TB HDD
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.



m4/3 júzerek?



(Racionalizálódom ott is, leviszem vagy 8 literrel a fogyit) 
Kisebb szenzor, lassabb AF, más objektív kínálat stb ide vagy oda, de ahogy kézbe vettem éreztem, hogy ez lesz az, amivel jól érzem magam és kitanulom a fotózást az elkövetkező pár évben.
De valaki elmondhatná tényleg, hogy mi az amivel még nem számolok, ha mondjuk a Pana vonalat választom. Már ami eddig még nem hangzott el.


De mi lenne akkor az A6000 vetélytársa Pana téren, ami mondjuk érintős is már. Egy kis extra felár még belefér, mondjuk 20-30%, de a GX80/GX8 kb a duplája, ami nem hiszem, hogy feltétlen megéri nekem, érintő ide-oda.
Durva ez a hónapok óta folyó értelmetlen hitvita és egyik topikban sincs helye, nem lehetne esetleg egy "KINEK A NAGYOBB" topikot csinálni ennek?
Mr.Csizmás
