-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
Gondolkozz már el azon egy picit, hogy ha van egy 25-ös f2-es objektíved, meg egy 50-es f2-es objektíved, akkor megváltozik a záridő azonos fényviszonyok között ha kicseréled a két objektívet? Vagy megváltozik az átengedett fény attól függően, hogy a képkör hányad részét használod ki? És ugye nem kell a kép közepén négyszer akkora záridőt használnod mint a szélén?
Na, ennyi.
(#36580) Eperkutyus Speed booster (Igaz, akkor már tényleg megváltozik az objektív sok jellemzője közt a gyújtótávolság és a fényerő is a plusz lencsetag miatt.)
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Tin
veterán
mint már írták többen is (gondolom visszaolvasták a tegnapi hsz-eimet) én a mélységélesség és az F érték viszonyára gondoltam különböző szenzorméreteknél, ebből származhatott a félreértés. ettől persze abban, amit írtatok az egységnyi területre eső fénymennyiségről, igazatok van, én tévedtem.
-
hibavissza
veterán
Amit keresel az a "T" érték. Hétköznapi módon az a szám, ami kifejezi mennyi fény jut át az objektíven. Ez elméletileg független az "f" értéktől és a front lencse méretétől. Gyakorlatilag az üveg fizikai tulajdonságai miatt nem. A DxO is méri.
Vagy valami hasonló[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
amúgy meg itt van: FF, APS-C, MFT.
kis séta, aztán mindenki megnyugszik.
Studi: miért akarna bárki? a srác pont azt fejtegette, hogy az MFT nem neki való, és nem tudná megszokni a lapos képeket, a krémes hátteret még a cropos gépén is hiányolja sokszor. ennyi történt. a többi meg az mft meggyőzés volt, hogy de bizony az is jó hozzá.
persze, ott a fenti linkben, sétálni kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Tévedsz én rendszert és pénztárcát hasonlítok, melyikből hogyan lehet jót építeni. Engem a méret és a szolgáltatások miatt csak a MILC érdekel.
Nekem kell egy nagy látószög ekv 24 vagy nagyobb, egy normál 40-50 és egy porté 90-100mm. Néha egy számomra hosszú tele pl 200mm. Nyilván minél nagyobb rekeszértékkel és alacsony áron. A m4/3 és APS-C között hangyapöcsnyi az eredő dof (rekeszértéken 2/3fé) és szenzor (kb 1/2EVzaj) különbség, persze lehet hogy van akinek ez az 1.3-es szorzó óriási, viszont előbbire jobb rendszer épült ki, rekesz értéken és élességben bő 1fé előnnyel amivel kb le is tudja a szenzorméretből származó hátrányt, sőt! Míg utóbbi olyan felemás, jelenleg elég kevés vázzal. -
#31733248
törölt tag
(#36595) Tin
A Sony 18-105 videós célra ver mindent az MFT és az APS-C gépek mezőnyében, főleg ha az árát nézzük. Éppen ma volt az A6000-en egy hasonló súlyú és nagyságú manuális obi, alkalmilag még elvagyok vele, de a nyakamba nem szívesen akasztanám...
Az A5000 belépő modell, nyilván ennek megfelelő elvárásokat érdemes vele szemben támasztani, de szerintem nagyon jól teljesít ehhez képest.
(#36596) Tin_Shield
Elhiszem, hogy neked nem hiányzik egy APS-C váz, de számomra a gyakorlatilag 1 fényértéknyi különbség a mélységélességben érzékeny veszteséget jelent a két rendszer között...
(#36608) deja vu
Sony A7-ből is kevés a használt, a legtöbben nem akarják eladni. A külföldi kínálatot érdemes inkább böngészni... Ha APS-C MILC jöhet csak szóba és a Sony kiesik, akkor csak a Fuji marad az egyetlen ajánlható alternatíva.
-
#31733248
törölt tag
(#36613) Tin
Lehet, hogy nekem is át kellene szoknom egy picit nagyobb fotós táskára... Egyelőre egy bőr válltáskám van arra, hogy beletegyek mindent, aztán ha sétálni megyek, akkor a gép vagy a nyakamban lóg, vagy egy akkora kamera övtáskával viszem, amibe éppen hogy befér a 30mm-es Sigmával.
(#36618) deja vu
Sokan használják szinte csak manuális lencsékkel az A7-et, régi, karakteres üvegekkel nagyszerű élményt ad. Persze a gyors autofókusz nagyon jól tud jönni...
-
Lassú Víz
őstag
Ezeket a "kitobiat" szívesen elfogadnám
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
eeXaa
addikt
..igazából a 12-32 a gm1 gm5 el igazán ütős kombó... ha méret minőség szempontból állunk a dologhoz akkor nincs jobb alternatíva a piacon... hozzáteszem kompakt méretben.. más kérdés ha méretben egy kicsit elmegy a nagyobb irányba, akkor a sony apsc a vázak már sokaknak jobb választás..
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
eeXaa
addikt
..vagy nem érted vagy nem akarod... senki sem állította hogy az m43 a legjobb rendszer, de nem véletlen olyan népszerű.. én 5 évig használtam, miközben megváltoztak a prioritások, ezért vettem sony-t.. mindkét rendszernek vannak hibái, amik mások, és az a kérdés hogy kinél melyik oldalra billen a mérleg..
36719: ..nem értem mi zavarja a szemed egy "milyen cserélhető objektíves gépet" topikban?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Mindenki tudja, hogy a Canikon a legjobb, definíció szerint. Tehát nekik nem kell a reklám, aki hallott a fényképezőről, az ismeri.
A Sony mindig is megosztotta az embereket, maga a márka is, és a gépei is. Tehát lesz egy fele-fele arány, aki szívesen ajánlja, meg olyan, aki az ellenségeinek sem.
A Fuji hegy, nem fényképező.
A Samsung porszívót gyárt, nem fényképezőt.Kérdés?
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
jjeahh
nagyúr
Én nem szoktam apsc-t fikázni, kb kéthetente megfordul a fejemben, hogy kéne egy fuji a manuálok alá Mondjuk amióta van focal reducer már annyira nem izgat a dolog.
eeaa: Tin kolléga néhány érvelése elég alaposan félrevezethet pár mit sem sejtő friss usert, pl:
- "mft-nek csak feleakkora a szenzora, mint az aps-c-nek"
- "hiába vannak jobb üvegek sony-ra"
- "a kitobi nem arra való, hogy a képminőségét hasonlítgassuk, hanem arra, hogy ne pucér vázakat kelljen eladni, és az emberek vegyék a drágább obikat is."
- "nem hiszem, hogy fenn kellene akadni azon, hogy a képszéleken nem tökéletes egy objektív"Stb, dög vagyok tovább visszaolvasni Jók a sonyk amúgy meg jók a panák is, de minden rendszernek/váznak vannak hibái, csak sokan nem képesek elismerni... Igen, a sony apsc szenzorok jobbak, pana fronton meg a kitobik, és? Durva ez a hónapok óta folyó értelmetlen hitvita és egyik topikban sincs helye, nem lehetne esetleg egy "KINEK A NAGYOBB" topikot csinálni ennek?
(#36726) eeaa: Hidd el, ha vastagabb lenne a pénztárcám a fujit preferálnám. Persze mellé úgyis kéne egy pana videóra
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
silmatauki
őstag
MrChris-nek teljesen igaza van a Pana 12-32 vs. Sony 16-50 témában. Ha valaki soha nem akarja lecserélni a kitobiját, akkor eleve jobban járhat pl. egy GM1/5 + 12-32-kombóval, mert nagyon olcsó (mondjuk egy – a 299 eurós GM1 kithez képest most itt Finnben - duplaaannyiba kerülő LX100-hoz képest), és 24mm equiv-en is tökéletes az obi. Persze senki sem vitatja, hogy a Pana szenzora sehol sincs a 24 Mpixeles Sonykhoz képest (de még az amúgy zajban kb. ¾ fé-vel gyengébb 20 Mpixeles Sonyk is jobbak.)
A Sonynak ráadásul a drágább obijaiban is nagyon durva minőségi szórás van, lásd a 16-70-es (1000 dolláros obiról van szó!) tulajok nyűgjeit. Gyak. nincs olyan natív obi Sony APS-C-re, ami ne lenne vagy eleve gyenge (PZ kit), vagy rizikós, ha a bolt nem ad normális, akár több obi cseréjét / végigpróbálását is lehetővé cseregarit.
Én a magam részéről csak akkor vennék Sony APS-C-t a jobb Sony zoommal (16-70), ha tényleg garantálná az eladó azt, hogy addig próbálgathatom az obikat, amíg egy normális rajzút, nem decenterest nem találok.
-
Tin_Shield
őstag
Egyátalán nem felesleges a kitobikat is összehasonlítani, ill. megemlíteni a gyengeségeket is. Főleg nem a Sony APS-C esetében, ahol korlátozott a továbblépés lehetősége a 16-50-ről, ha valaki egy tisztességes rajzú, kiegyensúlyozott optikai tulajdonságokkal bíró alapzoomot szeretne. Nem mindenkinek jön be a videóra optimalizált 18-105 "lób.szó" mérete és a pici váz kombó. Odáig meg már el sem megyek, hogy mi van ha valaki fényerőt is szeretne a zoom mellé. Rendszer választásakor ezeket is mérlegelni kell.
-
StLui
veterán
Hogy őszinte legyek, én ugyan csak érdeklődő olvasó vagyok régóta, de mostanában azt látom, hogy valahogy mindíg tőled indul ez az utána már öngerjesztő, véget érni nem akaró vitaáradat az utóbbi időben.
És ennél a mondatodnál elvesztetted nálam minden hitelességedet:
"de bejött az akciós sony, megvettem, viszont ezek után már biztosan nem vennék mft-t elvből sem, látva, hogy milyen szintű elvakultság van a hívők részéről".
Ez már meg milyen szakmai érv? Ha ez lenne a legjobb akkor sem vennéd, dacból, vagy micsoda?
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
Csak ezzel te lettél a legelvakultabb, mert nem ész érvek miatt hanem érzelmi okokból vetsz el egy rendszert, és nagyon úgy tűnik ezen frusztrációd az oka az össze hozzászólásodnak is.
Na mindegy, maradok továbbra is háttérben olvasó, te pedig ne kíméld a billentyűzeted, ha ez neked olyan fontos harc Don QuijoteKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
dioka7
senior tag
Mindenképpen szétnézek, hétfőn szabin vagyok, bemegyek egy e-digitalba, ott remélem hamar le tudom adni a kompaktom, és utána elmegyek nézelődni. A D60 mérete még OK-s, ha azon belül lesz a kövi akkor már OK, persze a MILCek kisebbek, azt tudom, de ha már 100.000-et kiadok egy gépre, akkor már ne 20-30 ezren múljon (a D3300 obival 130k), főleg ha nagyságrendekkel jobb. Nem 1-2 évre terveznék vele, legutóbb 6 éve vettem gépet, de az is kompakt volt még, és akkor még nem érdekelt a fotózás, most már más a helyzet.
-
m3ss
veterán
ja ertem mar, rakerestem kozben. pont ez lett volna a kerdesem, hogy megy-e optikai keresoben.
amugy ez jol hangzik. csak hat liveview-ra kenyszerit.."ezért is nem értem, hogy a canon miért nem rakja bele a milc-ébe ezt a szenzort. gyanítom, hogy többet fogyaszt, és jobban melegszik."
lehet meg jok az eladasi mutatoik. koztudatban meg mindig az van, hogy jo fenykepet nagy tukros kameraval lehet csinalni. fogynak a 100d-k addig nincs baj.
valszeg van ott nekik vmi finomsag a polcon, elobb-utobb majd kenytelenek lesznek eloszedni.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
grigo
őstag
Szép. De az az igazság, hogy számomra szinte teljesen érdektelen, hogy a több milliós kategóriákban mit művelnek. Nyilván a magyar piac átlag bérből élő melósa vagyok, de én ezekkel semmire nem megyek ha a megfizethető kategóriámba beleszarnak.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Studi
addikt
Ez mind szép, és jó, de... FullHD ff szenzoros cuccot kihozni 2015-ben elég merész gondolatnak tűnik, amikor minden a felbontásról szól, és már a telefonok kijelzője is eléri ezt, TV-ben pedig már ciki.
Nekem 1024x768-as TV-m van otthon, és bőven elégedett vagyok vele, de a video gyártás oldalon szerintem már baki a háztartásokban elérhető megjelenítők alá menni. Legalábbis egy 20k dolcsis technológiától. -
Formaster
addikt
Igazából várom az érveket, ellen érveket. Panasonic vonalon úgy látom nem kapok ilyen áron, ilyen tudású gépet. Igen, jó lenne videózgatni is, meg jó képeket is csinálni. Egyenlőre a 4K-ra nem vagyok rámozdulva, szerintem 2 évig simán ellennék az 1080p-vel.
Most amit nem értek, hogy a váznál még akksit sem látok a géphez, ez létezhet? Illetve kiegészítők terén mivel készüljek, milyen táskát érdemes? Gondolom kéne egy külső töltő + tartalék akksi, ezekből érdemes-e utángyártottat venni, vagy csak gyáriban gondolkodjak. Aztán még ott a memó kártya kérdése, abból mi az a minőség amire érdemes beruházni? Sorry a sok kérdésért, de még nagyon vakon tapogatózok.
(#37036) jjeahh: Ahamm Értem, még az utómunkákra nem is gondoltam, egyenlőre örülök, ha a gépet kiválasztom.
(#37037) MrChris: Nagyon jól látod, egyenlőre annyira elvesztem a részletekben, hogy azt hittem az A6000 is érintős, ezek szerint nem De mi lenne akkor az A6000 vetélytársa Pana téren, ami mondjuk érintős is már. Egy kis extra felár még belefér, mondjuk 20-30%, de a GX80/GX8 kb a duplája, ami nem hiszem, hogy feltétlen megéri nekem, érintő ide-oda.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Azt esetleg kifejtenéd nekem, hogy 18-105-ös obi miért jobb a videóban, mint a 18-200-as? Szeretném megérteni, hogy melyik paraméter a fontos ezen a téren. Azt látom, hogy előbbi G OSS, utóbbi sima OSS. Illetve mit takar a Sony lencséi között a Full Frame jelzés?
Igen, mindenképp hosszú távra akarok leragadni egy rendszerrel, én is úgy látom, hogy most elsősorban ezt kell eldöntenem. Az egy dolog, ha drágább az obi, viszont ezekkel az ember 10 évekre gondolkodik jó esetben, tehát nem a felár lesz a döntő ez esetben, hanem a jobb minőség. Kérdés, hogy az érintő kijelző hiánya mekkora hátrány, tény hogy egyszerűbb csak odatapizni a fókuszpontra, mintsem gombokkal rákeresni. Kezdek tanácstalan lenni.
-
MrChris
nagyúr
Rendes videokamerának vannak előnyei, cserélhetős vidkamera viszont baromi drága, nagy és fotóra meg nem épp jó választás, márpedig ezekkel a milcekkel azt is lehet kiváló minőségben és a srác azt is szeretne. Videó képminőségük pedig még jobb is. Sok kisfilm, reklámfilm készül dslr/milccel pont a minőség és a teljesen szabadon variálható tulajdonságok miatt. Tárhely meg 4k, 100mbps esetén 13mb/s, mai winyó árak mellett simán kivitelezhető. GH2-t is sokan tolják hackel 100megabiten évek óta.
-
Formaster
addikt
Pontosan így látom én is. Azért nem hullik felénk sem pénzeső, szóval feleslegesen nem akarok költekezni. Most tökéletesen megfelel az 1080p format, 1-2 éven belül viszont fognak kelleni promo videók a leendő munkámhoz, ott már azt hiszem válthatok majd a 4k-ra, de még mindig fényképezőn belül maradnék vele, mert nincsenek millióim egy jó kamerára. A motoros zoom-ot már értem, megnéztem pár videót.
Tény, hogy szeretnék elsőre is egy olyan gépet venni, ami minél jobban kiszolgál. Viszont olyat kell vennem, amit ki is tudok használni és a pénztárcám sem rokkan bele. Lehet mire oda jutok, h kihasználjam a 4k-t, már sokkal modernebb gépek lesznek. sőt...
-
Formaster
addikt
Már megint jól mondod Én is ezen rágódom napok óta. Valszeg a 6000-lesz az F4 obival kezdésnek, aztán lehet még gondolkodni milyen lencsék fognak kelleni. Steadicam még ráér, majd ha már kellenek a promó videók. Első körre még valami plusz obin gondolkodom, szélesebb blendével. Vegyem meg az alap kitet a 16-50-el + az f4-et? Vagy az felesleges, ha f4-et veszek? Esetleg még ezen a szetten is gondolkodom F4-el kiegészítve.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Szuper, azért veszem akkor 16-50 kitben, azt a százast megéri én is úgy látom... Hordozhatóság stb...
Úgy gondolom kevés portré lesz, ehhez hasonló makró biztosan és a fő vonal lesz a jól elmosódott hátterű tárgyfotó.
-
Formaster
addikt
Köszi, ez szuper, tényleg sokat segít megérteni, összerakni a sok infót, ami kavarog a fejemben. Már mégjobban látom az alagút végény a fényt Az 50/1.8 -ra gondolom egy ilyen megfelelne majd. (közben nézem MFT-be is mennyi lenne az ehhez hasonló, hát ha ez a vetélytársa, akkor lehidalok, hogy még drágább is.)
(#37065) Econ: Úgy látom a Sony vonalat akarom. Eszméletlen képalkotásai vannak.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
haveromnak van ilyen testre csatólható stabilizátor videózáshoz, canon eos xxxD géppel csinált videót, és mondta, hogy először leakasztotta a stabilizátorrol az ellensúlyt, mert igen nehéz volt úgy tartani a gépet, amikor levette akkor meg nagyon könnyü volt a gép a kezében a stabilizátorral és össze vissza libegett, szóval vissza tette a súlyt. Ha meg már méretnél tartunk az én kezemben még egy nikon d7200as is elveszlik
-
Formaster
addikt
Persze ebben is van igazság, de olyat akarok ami lefedi az igényeimet. Ha már pénzt adok ki, olyanra adom amivel jó ideig elégedett lennék. Amatőr vagyok még ez tény, de nem akarok 1 év múlva gépet/rendszert cserélni és már most szeretnék jó minőségű videókat is. Azért szétnézek a használt piacon, mondasz ezzel valamit. De pont azért vagyok itt, h valaki segítsen mi alapján válasszak legalább rendszert. Elég sokat segítettetek, már látom az alagút végén a fényt, de a sonynál tényleg hiányzott az a hűha érzés, már fogásra, menüre is. Sajnos a panát nem tudtam még szemügyre venni. Az A7II meg azért tényleg full profi szint, értelmetlen volna ekkora kiadásba verni magam. Viszont az alja amiben gondolkodok az az 5100 szint, ott meg nincs EVF, ami kellemetlen lehet. Ennek mi lenne a párja Pana vonalon?
-
Studi
addikt
Ízlések és pofonok persze. Lehet, hogy nem ugyanarra gondolunk, tárcsa alatt én a normál vezérlőtárcsát értem, szerintem te a módválasztóra gondolsz azon van C(ustom) mód.
A G7-en van egy teljes értékű tárcsa hátul a váz tetején, amit hüvelykujjal érsz el, és van egy az expogomb körül, amit mutatóujjal. A kettő együtt igen jól használható.
Az A6000-en van egy tárcsa hátul, amit hüvelykujjal érsz el, és van a szerencsekerék, amit szintén.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- SSD kibeszélő
- Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
- Wise (ex-TransferWise)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BestBuy topik
- Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen